Træningskampe

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe

Indlæg af Jakobsen » 4. sep 2020, 20:59

Brodernumsi skrev:
4. sep 2020, 19:39
jonas386 skrev:
4. sep 2020, 18:54
Hanga skrev:
4. sep 2020, 18:14
Hvordan gjorde Ferreira det i dag?
Bedre end de to øvrige kampe. Flere fine aktioner defensivt, men også et par svipsere hvor han kom forkert ind i dueller, og andre hvor han blev overløbet centralt efter vores hjørnespark. Han har helt sikkert en anden tro på sine offensive evner end Kakeeto, og er ikke bange for at trykke af fra distancen eller spille den i feltet hvis muligheden byder sig.
Foruden et par halv skæve diagonalbolde og et par skæve fremlægninger, så var han igen fin på bolden og virker på den facon som en opgradering til Magnus.
Dejligt det går frem ad med Ferreira. Hvis han bliver ved med at bygge på, og få bedre forståelse for vores spil, så skal han nok vise sig som en solid forstærkning inden året er omme.
Kunne ikke se kampen, men fandt lige kampen på Nordjyske for at se Pricas mål. Det angreb startede med en erobring af Ferreira og en god igangsætning ud til Palle. Positivt tegn.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Træningskampe

Indlæg af FlemmingG » 4. sep 2020, 22:14

Godkendt indsats, men absolut ikke prangende. Men positivt at vi slår et af de hold, som nok også vil gøre sig gældende omkring top-6 placeringerne. Og så er bi altså uden 4 absolut sikre startere hvis de er kampklar - Thelander, Ross, Fossum og vores største stjerne Lucas. De tre førstnævnte spiller stensikkert på søndag, mens Lucas nok kan tage en bænkplads.
Jeg synes også Ferriera spillede en udemærket kamp. Der er stadig nogle defensive relationer og noget fysisk der skal på plads. Men han er en dygtig boldspiller, som gerne spiller den fremadrettede aflevering og tager også gode offensive løb. Har dog tendens til at tage for store chancer i hans offensive iver og bliver derfor overspillet. Det skal han lære, men det er jeg sikker på han også kan.
Var også positivt overrasket over Granlis præstation. Virker adræt og hurtig plus han er aggressiv og kontant i sit forsvarsspil. En del bedre med bolden end Kasper P.
God kamp af Kusk, langt bedre end det vi så i slutningen af sidste sæson. Dygtig til at finde rummene foran forsvarerne, godt drev med kuglen og godt blik for sine medspillere.
Prica tror jeg bliver RIGTIG god for os. Scorer et super mål, kommer i feltet når han skal, god kontrol over bolden. Han kommer til at lave + 10 mål for os i den kommende sæson - med ham i frontlinjer jeg ikke til at savne Tengstedt

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Træningskampe

Indlæg af FIDEL » 4. sep 2020, 22:24

FlemmingG skrev:
4. sep 2020, 22:14
Godkendt indsats, men absolut ikke prangende. Men positivt at vi slår et af de hold, som nok også vil gøre sig gældende omkring top-6 placeringerne. Og så er bi altså uden 4 absolut sikre startere hvis de er kampklar - Thelander, Ross, Fossum og vores største stjerne Lucas. De tre førstnævnte spiller stensikkert på søndag, mens Lucas nok kan tage en bænkplads.
Jeg synes også Ferriera spillede en udemærket kamp. Der er stadig nogle defensive relationer og noget fysisk der skal på plads. Men han er en dygtig boldspiller, som gerne spiller den fremadrettede aflevering og tager også gode offensive løb. Har dog tendens til at tage for store chancer i hans offensive iver og bliver derfor overspillet. Det skal han lære, men det er jeg sikker på han også kan.
Var også positivt overrasket over Granlis præstation. Virker adræt og hurtig plus han er aggressiv og kontant i sit forsvarsspil. En del bedre med bolden end Kasper P.
God kamp af Kusk, langt bedre end det vi så i slutningen af sidste sæson. Dygtig til at finde rummene foran forsvarerne, godt drev med kuglen og godt blik for sine medspillere.
Prica tror jeg bliver RIGTIG god for os. Scorer et super mål, kommer i feltet når han skal, god kontrol over bolden. Han kommer til at lave + 10 mål for os i den kommende sæson - med ham i frontlinjer jeg ikke til at savne Tengstedt
Tak for et godt referat. Jeg så nemlig ikke kampen.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe

Indlæg af Buzz Killington » 4. sep 2020, 22:25

Jeg håber Timo Prica kun er her en sæson (det er en anden måde at sige på at han brænder ligaen helt af, efterlader os på en top 4 plads og sælges for mange mange millioner som dermed kan geninvesteres i flere store talenter). Han scorer nogle alvorligt mål den knægt.

Syntes bestemt også Ferreira gjorde det fint. Når man kan se hvor meget kampe har betydet for ham allerede er der ingen anden vej frem end flere spilminutter. Han bør starte inde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Gazza
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. apr 2008, 17:43

Re: Træningskampe

Indlæg af Gazza » 5. sep 2020, 10:03

Jeg håber Timo Prica kun er her en sæson (det er en anden måde at sige på at han brænder ligaen helt af, efterlader os på en top 4 plads og sælges for mange mange millioner som dermed kan geninvesteres i flere store talenter). Han scorer nogle alvorligt mål den knægt.

Ja så kan AGF købe ham næste sommer til en ½ million Euro :S med vores salgs historik in mente

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Træningskampe

Indlæg af Meelsen » 5. sep 2020, 10:46

FIDEL skrev:
4. sep 2020, 22:24
FlemmingG skrev:
4. sep 2020, 22:14
Godkendt indsats, men absolut ikke prangende. Men positivt at vi slår et af de hold, som nok også vil gøre sig gældende omkring top-6 placeringerne. Og så er bi altså uden 4 absolut sikre startere hvis de er kampklar - Thelander, Ross, Fossum og vores største stjerne Lucas. De tre førstnævnte spiller stensikkert på søndag, mens Lucas nok kan tage en bænkplads.
Jeg synes også Ferriera spillede en udemærket kamp. Der er stadig nogle defensive relationer og noget fysisk der skal på plads. Men han er en dygtig boldspiller, som gerne spiller den fremadrettede aflevering og tager også gode offensive løb. Har dog tendens til at tage for store chancer i hans offensive iver og bliver derfor overspillet. Det skal han lære, men det er jeg sikker på han også kan.
Var også positivt overrasket over Granlis præstation. Virker adræt og hurtig plus han er aggressiv og kontant i sit forsvarsspil. En del bedre med bolden end Kasper P.
God kamp af Kusk, langt bedre end det vi så i slutningen af sidste sæson. Dygtig til at finde rummene foran forsvarerne, godt drev med kuglen og godt blik for sine medspillere.
Prica tror jeg bliver RIGTIG god for os. Scorer et super mål, kommer i feltet når han skal, god kontrol over bolden. Han kommer til at lave + 10 mål for os i den kommende sæson - med ham i frontlinjer jeg ikke til at savne Tengstedt
Tak for et godt referat. Jeg så nemlig ikke kampen.
Jeg er helt enig i referatet. Derudover så syntes jeg også at Nkada tegner til at kunne blive en rigtig god indskifter. Han har den der lidt atypiske måde at løbe på, som eksempelvis Mbappe (uden at drage yderligere paralleller), er pisse hurtig og virker også til at have et okay skud.

Cadeau til Rinne for hans to verdensklasse redninger i går lige så - den mand er simpelthen for vild.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Træningskampe

Indlæg af Hanga » 5. sep 2020, 10:59

Meelsen skrev:
5. sep 2020, 10:46
FIDEL skrev:
4. sep 2020, 22:24
FlemmingG skrev:
4. sep 2020, 22:14
Godkendt indsats, men absolut ikke prangende. Men positivt at vi slår et af de hold, som nok også vil gøre sig gældende omkring top-6 placeringerne. Og så er bi altså uden 4 absolut sikre startere hvis de er kampklar - Thelander, Ross, Fossum og vores største stjerne Lucas. De tre førstnævnte spiller stensikkert på søndag, mens Lucas nok kan tage en bænkplads.
Jeg synes også Ferriera spillede en udemærket kamp. Der er stadig nogle defensive relationer og noget fysisk der skal på plads. Men han er en dygtig boldspiller, som gerne spiller den fremadrettede aflevering og tager også gode offensive løb. Har dog tendens til at tage for store chancer i hans offensive iver og bliver derfor overspillet. Det skal han lære, men det er jeg sikker på han også kan.
Var også positivt overrasket over Granlis præstation. Virker adræt og hurtig plus han er aggressiv og kontant i sit forsvarsspil. En del bedre med bolden end Kasper P.
God kamp af Kusk, langt bedre end det vi så i slutningen af sidste sæson. Dygtig til at finde rummene foran forsvarerne, godt drev med kuglen og godt blik for sine medspillere.
Prica tror jeg bliver RIGTIG god for os. Scorer et super mål, kommer i feltet når han skal, god kontrol over bolden. Han kommer til at lave + 10 mål for os i den kommende sæson - med ham i frontlinjer jeg ikke til at savne Tengstedt
Tak for et godt referat. Jeg så nemlig ikke kampen.
Jeg er helt enig i referatet. Derudover så syntes jeg også at Nkada tegner til at kunne blive en rigtig god indskifter. Han har den der lidt atypiske måde at løbe på, som eksempelvis Mbappe (uden at drage yderligere paralleller), er pisse hurtig og virker også til at have et okay skud.

Cadeau til Rinne for hans to verdensklasse redninger i går lige så - den mand er simpelthen for vild.
Tak for referaterne.

Enig med Rinne. Selvom det er nu vi skal sælge hvis vi skal have ordentlige penge, så kan jeg i hvert fald ikke undgå at håbe på at han bliver. Selvom han også har haft sine svipsere så er han absolut en af ligaens bedste keepere.

Det er bekymrende at se så mange chancer der bliver lavet imod os. Nuvel vi har manglet Thelander i alle kampe og i går også Ross, men hele den defensive struktur ser ikke ud til at hænge sammen. Jeg synes også det ligner at Ferreira igen efterlader et stort hul foran forsvaret ved OBs scoring i går. Vores midtbane er virkelig tynd og jeg fastholder at salget af PO ligner en kæmpe fejl hvis ikke Inge hiver en stor kanin op af hatten til sidst.

Til gengæld en fornøjelse at se Prica komme så godt fra start, og det lader også til at Børsting har fortsat takterne fra mesterskabsspillet. Han er jo ikke en spiller man forventer alt for meget fra, men han gør det godt med det han kan.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe

Indlæg af gravballe » 5. sep 2020, 11:13

Hvem lavede AaB mål for uden prica?

Brugeravatar
BongasBingoaften
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 18. jan 2017, 10:24
Favoritspiller: Bo Tim Rade Tiger Prica
Geografisk sted: 2300

Re: Træningskampe

Indlæg af BongasBingoaften » 5. sep 2020, 11:37

gravballe skrev:
5. sep 2020, 11:13
Hvem lavede AaB mål for uden prica?
Tom scorede på et straffe, som Børsting fik pølet sig frem til.
"Jeg føler bare lidt, at det er en legeplads for folk, der gerne vil svine truppen og spillerne til. Jeg synes bare, det er meget usagligt meget af det."
- Martin P. om debatside.dk

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6374
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Træningskampe

Indlæg af Gaarde6 » 5. sep 2020, 11:37

gravballe skrev:
5. sep 2020, 11:13
Hvem lavede AaB mål for uden prica?
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe

Indlæg af jonas386 » 5. sep 2020, 11:41

Målene kan ses her
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... =emb_title

Børstings chance der giver straffe kan ses efter 2:50. Det er en efterhånden Børsting classic, hvor hans agressive pres tager modstanderen totalt på sengen, og giver os en åben chance.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe

Indlæg af gravballe » 5. sep 2020, 11:50

BongasBingoaften skrev:
5. sep 2020, 11:37
gravballe skrev:
5. sep 2020, 11:13
Hvem lavede AaB mål for uden prica?
Tom scorede på et straffe, som Børsting fik pølet sig frem til.
Tak

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3643
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Træningskampe

Indlæg af gravballe » 5. sep 2020, 11:55

Gaarde6 skrev:
5. sep 2020, 11:37
gravballe skrev:
5. sep 2020, 11:13
Hvem lavede AaB mål for uden prica?
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... e=emb_logo
Damn et lækkert skud Tim prica har

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Træningskampe

Indlæg af Maglau » 5. sep 2020, 12:13

Gazza skrev:
5. sep 2020, 10:03
Jeg håber Timo Prica kun er her en sæson (det er en anden måde at sige på at han brænder ligaen helt af, efterlader os på en top 4 plads og sælges for mange mange millioner som dermed kan geninvesteres i flere store talenter). Han scorer nogle alvorligt mål den knægt.

Ja så kan AGF købe ham næste sommer til en ½ million Euro :S med vores salgs historik in mente
Hvad er det for en salgshistorik hvor vi sælger gode spillere for en 1/2 mio euro.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Gazza
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. apr 2008, 17:43

Re: Træningskampe

Indlæg af Gazza » 5. sep 2020, 19:04

Hvad er det for en salgshistorik hvor vi sælger gode spillere for en 1/2 mio euro.
Måske en Patrick Olsen er et godt bud :S

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Træningskampe

Indlæg af Maglau » 5. sep 2020, 20:14

Gazza skrev:
5. sep 2020, 19:04
Hvad er det for en salgshistorik hvor vi sælger gode spillere for en 1/2 mio euro.
Måske en Patrick Olsen er et godt bud :S
Var prisen på ham ikke 9 mio
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Træningskampe

Indlæg af Kristian » 5. sep 2020, 20:32

Gazza skrev:
5. sep 2020, 19:04
Hvad er det for en salgshistorik hvor vi sælger gode spillere for en 1/2 mio euro.
Måske en Patrick Olsen er et godt bud :S
Nu vrøvler du da vist lidt :)
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Træningskampe

Indlæg af Funky » 5. sep 2020, 20:49

Bedømt på sammendraget var det vist en kamp, vi godt kunne have tabt med et par mål.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Kokkefar
Allstar
Allstar
Indlæg: 2070
Tilmeldt: 24. jul 2014, 11:40

Re: Træningskampe

Indlæg af Kokkefar » 5. sep 2020, 21:36

Funky skrev:
5. sep 2020, 20:49
Bedømt på sammendraget var det vist en kamp, vi godt kunne have tabt med et par mål.
Det var nu ikke den fornemmelse jeg sad med under kampen. OB havde nærmest ikke bolden udover det du ser i sammendraget. Vi var bare altid én aflevering fra at få afsluttet, så der er nok 25 gode angreb der ikke er med i highlights fordi de ikke førte til en afslutning. Det vinder man selvfølgelig ikke på, men min fornemmelse under kampen var i hvert fald at vi sad ret godt på dem.

P.s. Pallesen var fremragende igen.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5104
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Træningskampe

Indlæg af Jakobsen » 5. sep 2020, 21:39

Kokkefar skrev:
5. sep 2020, 21:36
Funky skrev:
5. sep 2020, 20:49
Bedømt på sammendraget var det vist en kamp, vi godt kunne have tabt med et par mål.
Det var nu ikke den fornemmelse man sad med under kampen. OB havde nærmest ikke bolden udover det du ser i sammendraget. Vi var bare altid én aflevering fra at få afsluttet, så det er nok 25 gode angreb der ikke er med i highlights fordi de ikke førte til en afslutning. Det vinder man selvfølgelig ikke på, men min fornemmelse under kampen var i hvert fald at vi sad ret godt på dem.

P.s. Pallesen var fremragende igen.
Ok, mit indtryk mod SIF og Randers var lidt, at holdet manglede balance. At man skabte chancer fremme, men at det omvendt var sådan lidt at enten var bolden i vores eget felt eller de andres. Jeg fik lidt samme indtryk på Twitter af OB kampen og det er egentlig min store bekymring, at vi ikke kan lukke kampe og at holdet mangler komptakthed i defensiven. Derudover kan vi jo ikke komme udenom at OB skaber nogle rigtigt farlige angreb mod os. Jeg er stadig lidt bekymret over, at vi ikke har været præstationsmæssigt gode i de kampe jeg har set og at vi mod OB gav store chancer væk.
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Besvar