Mr. Green til AaB - Problematisk?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Forza » 16. sep 2020, 12:51

Bruno skrev:
16. sep 2020, 12:48
AaB's relation til Mr. Green har hele vejen været ret fcm-agtig desværre. Og nu ser vi konsekvens af det.

Der er ingen i kongeriget der er i tvivl om at Spar Nord er en bank. En virksomhed der låner penge ud. Så forsøger man at omgå reglerne ved at kalde det Spar Nord Leasing så man samtidig kan cashe ind på at reklamere for bookmakeren.

Det er meget lidt klædeligt når en klub som burde have mere format og integritet end FCM og VFF gør den slags og jeg håber virkelig ikke at det er fremtidens AaB vi begynder at se tegninger til med dette her. Uanset at det koster penge at spille med i toppen. Nogle ting bør ikke være til salg.
Det faktisk spot on. Det er lige nøjagtig sådan noget man regner med fra FCM, ikke AaB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Sille » 16. sep 2020, 14:51

Uldahl skrev:
14. sep 2020, 09:06
Jakobsen skrev:
14. sep 2020, 08:52
gwailo skrev:
Forza skrev:
13. sep 2020, 20:09
gwailo skrev:
13. sep 2020, 20:03
Nitten skrev:
13. sep 2020, 14:07
Nej nej nej hvor ser den mr green reklame bagpå spilletrøje åndsvag ud. Det er bare grimt
Man kan mene, hvad man vil omkring virksomheden, men der er i hvert fald ikke tænkt mange tanker omkring at få det til at se bare en lille smule elegant ud...
Jeg forstår simpelthen ikke at de ikke har gjort mere for at gøre det pænere.

Det ligner en leguan på ryggen af spillerne. Navnet sidder alt for langt nede.

Er det virkelig i Mr. Greens interesse at ødelægge looket på trøjen? Hvorfor ikke smide det under rygnummeret i stedet. Så er det stadig synligt men næppe ligeså grimt.

Yderligere er den grønne farve og det skæve logo også bare et utrolig dårligt match med vores trøje.
Det er selvfølgelig max synlighed at det sidder så højt at det er med på nærmest alle billeder af ryggen. Men man kunne bestemt godt have afvejet synlighed bedre med looket.

Har set mr. Green logoet hvor det var lige. Det ville passe bedre. Og måske også pænere længere oppe i nakken. Måske på striberne hvis man må.

Klubben burde få noget feedback fra fans på det her. Mon ikke det kommer til at gå ud over trøjesalget...? Det ser helt sikkert også håbløst ud uden nummer og navn.
Jeg har i hvet fald taget stilling. Så længe vi har en bookmaker på trøjen køber jeg ikke nogen ny trøje. Jeg vil ikke gå rundt og reklamere for noget så klamt som betting!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Samme her ville ellers have en ny Prica trøje, men det kommer ikke til at ske med den afskyelige grønne mandsling på skulderen. Nå det er AaB nok ligelade med, så fred være med det.
Jeg har sendt en mail til AaBshoppen for at høre om der kommer et Mr. Green i nakken når man køber en eller om man kan frabede sig det. Nu må vi se om og hvad deres svar er.
- Sille

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5175
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Jakobsen » 16. sep 2020, 15:38

Forza skrev:
16. sep 2020, 12:42
Man havde vel næsten set den komme. Pinligt vi kører en sag hvor vi danser på kanten af loven. Uanset om vi får medhold eller ej.

Personligt er jeg ligeglad med hvilken betting partner vi har. Det får slet ikke mit pis i kog. Jeg synes deres logo på spilletrøjen gør den til den grimmeste AaB trøje jeg nogensinde har set - og jeg kunne aldrig drømme om at købe den. Dog udelukkende af æstetiske årsager.

Vi burde dog holde os for gode til at lave denne slags tricks der åbenlyst udfordrer loven på området.
Enig, AaB har jo altid brystet sig at være en ordentlig klub med gode værdier og senest hele det der kunstige CSR noget med håndsrækningen. Jeg synes det er lidt for meget CSR f.eks., men det er jo grundlæggende en del af klubidentiteten, men det klinger hult når man så går ud og laver sådan nogle lidt for smarte finter for bevidst at omgå loven
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Uldahl » 16. sep 2020, 15:47

Sille skrev:
16. sep 2020, 14:51
Uldahl skrev:
14. sep 2020, 09:06
Jakobsen skrev:
14. sep 2020, 08:52
gwailo skrev:
Forza skrev:
13. sep 2020, 20:09
gwailo skrev:
13. sep 2020, 20:03


Man kan mene, hvad man vil omkring virksomheden, men der er i hvert fald ikke tænkt mange tanker omkring at få det til at se bare en lille smule elegant ud...
Jeg forstår simpelthen ikke at de ikke har gjort mere for at gøre det pænere.

Det ligner en leguan på ryggen af spillerne. Navnet sidder alt for langt nede.

Er det virkelig i Mr. Greens interesse at ødelægge looket på trøjen? Hvorfor ikke smide det under rygnummeret i stedet. Så er det stadig synligt men næppe ligeså grimt.

Yderligere er den grønne farve og det skæve logo også bare et utrolig dårligt match med vores trøje.
Det er selvfølgelig max synlighed at det sidder så højt at det er med på nærmest alle billeder af ryggen. Men man kunne bestemt godt have afvejet synlighed bedre med looket.

Har set mr. Green logoet hvor det var lige. Det ville passe bedre. Og måske også pænere længere oppe i nakken. Måske på striberne hvis man må.

Klubben burde få noget feedback fra fans på det her. Mon ikke det kommer til at gå ud over trøjesalget...? Det ser helt sikkert også håbløst ud uden nummer og navn.
Jeg har i hvet fald taget stilling. Så længe vi har en bookmaker på trøjen køber jeg ikke nogen ny trøje. Jeg vil ikke gå rundt og reklamere for noget så klamt som betting!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Samme her ville ellers have en ny Prica trøje, men det kommer ikke til at ske med den afskyelige grønne mandsling på skulderen. Nå det er AaB nok ligelade med, så fred være med det.
Jeg har sendt en mail til AaBshoppen for at høre om der kommer et Mr. Green i nakken når man køber en eller om man kan frabede sig det. Nu må vi se om og hvad deres svar er.
Fedt skriv lige hvad de svare.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Maglau » 16. sep 2020, 16:28

Synes det er fedt at en klub afprøver den latterlige lov som ingen har kunnet fortolke og præcisere rammerne for.
Nogen skulle jo på vegne af branchen tage den op og få lovgiverne til at forklare meningen.

Fair nok at lave symbolpolitik mod kviklån - men inddrage en hel almindelig bankforretning i Shamming er vanvittigt, ligesom landsholdet farvel til Al Bank.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af FIDEL » 16. sep 2020, 17:05

Maglau skrev:
16. sep 2020, 16:28
Synes det er fedt at en klub afprøver den latterlige lov som ingen har kunnet fortolke og præcisere rammerne for.
Nogen skulle jo på vegne af branchen tage den op og få lovgiverne til at forklare meningen.

Fair nok at lave symbolpolitik mod kviklån - men inddrage en hel almindelig bankforretning i Shamming er vanvittigt, ligesom landsholdet farvel til Al Bank.
Smukt skrevet. Jeg er fuldstændig enig.

Brugeravatar
Sille
Superliga
Superliga
Indlæg: 550
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:21
Favoritspiller: Nummer Ib
Geografisk sted: København - Århus - Aalborg - Storvorde

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Sille » 16. sep 2020, 17:14

Uldahl skrev:
16. sep 2020, 15:47
Sille skrev:
16. sep 2020, 14:51
Uldahl skrev:
14. sep 2020, 09:06
Jakobsen skrev:
14. sep 2020, 08:52
gwailo skrev:
Forza skrev:
13. sep 2020, 20:09


Jeg forstår simpelthen ikke at de ikke har gjort mere for at gøre det pænere.

Det ligner en leguan på ryggen af spillerne. Navnet sidder alt for langt nede.

Er det virkelig i Mr. Greens interesse at ødelægge looket på trøjen? Hvorfor ikke smide det under rygnummeret i stedet. Så er det stadig synligt men næppe ligeså grimt.

Yderligere er den grønne farve og det skæve logo også bare et utrolig dårligt match med vores trøje.
Det er selvfølgelig max synlighed at det sidder så højt at det er med på nærmest alle billeder af ryggen. Men man kunne bestemt godt have afvejet synlighed bedre med looket.

Har set mr. Green logoet hvor det var lige. Det ville passe bedre. Og måske også pænere længere oppe i nakken. Måske på striberne hvis man må.

Klubben burde få noget feedback fra fans på det her. Mon ikke det kommer til at gå ud over trøjesalget...? Det ser helt sikkert også håbløst ud uden nummer og navn.
Jeg har i hvet fald taget stilling. Så længe vi har en bookmaker på trøjen køber jeg ikke nogen ny trøje. Jeg vil ikke gå rundt og reklamere for noget så klamt som betting!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Samme her ville ellers have en ny Prica trøje, men det kommer ikke til at ske med den afskyelige grønne mandsling på skulderen. Nå det er AaB nok ligelade med, så fred være med det.
Jeg har sendt en mail til AaBshoppen for at høre om der kommer et Mr. Green i nakken når man køber en eller om man kan frabede sig det. Nu må vi se om og hvad deres svar er.
Fedt skriv lige hvad de svare.
De har svaret og det er et godt svar:
Hej Peter

Tak for din henvendelse.

Trøjerne leveres som vist inde på shoppen.
Så hvis du bestiller en trøje med ”Prica”, kommer der ”Prica” + nummer på ryggen og Spar Nord på front.
Mr. Green logo kommer ikke på nogen af spilletrøjerne.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os.

Ha’ en god dag. J
- Sille

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Uldahl » 16. sep 2020, 17:33

Sille skrev:
16. sep 2020, 17:14
Uldahl skrev:
16. sep 2020, 15:47
Sille skrev:
16. sep 2020, 14:51
Uldahl skrev:
14. sep 2020, 09:06
Jakobsen skrev:
14. sep 2020, 08:52
gwailo skrev:
Det er selvfølgelig max synlighed at det sidder så højt at det er med på nærmest alle billeder af ryggen. Men man kunne bestemt godt have afvejet synlighed bedre med looket.

Har set mr. Green logoet hvor det var lige. Det ville passe bedre. Og måske også pænere længere oppe i nakken. Måske på striberne hvis man må.

Klubben burde få noget feedback fra fans på det her. Mon ikke det kommer til at gå ud over trøjesalget...? Det ser helt sikkert også håbløst ud uden nummer og navn.
Jeg har i hvet fald taget stilling. Så længe vi har en bookmaker på trøjen køber jeg ikke nogen ny trøje. Jeg vil ikke gå rundt og reklamere for noget så klamt som betting!


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
Samme her ville ellers have en ny Prica trøje, men det kommer ikke til at ske med den afskyelige grønne mandsling på skulderen. Nå det er AaB nok ligelade med, så fred være med det.
Jeg har sendt en mail til AaBshoppen for at høre om der kommer et Mr. Green i nakken når man køber en eller om man kan frabede sig det. Nu må vi se om og hvad deres svar er.
Fedt skriv lige hvad de svare.
De har svaret og det er et godt svar:
Hej Peter

Tak for din henvendelse.

Trøjerne leveres som vist inde på shoppen.
Så hvis du bestiller en trøje med ”Prica”, kommer der ”Prica” + nummer på ryggen og Spar Nord på front.
Mr. Green logo kommer ikke på nogen af spilletrøjerne.

Hvis du har yderligere spørgsmål, er du mere end velkommen til at kontakte os.

Ha’ en god dag. J
Fedt. Tak for det så skal trøjen bestilles. :thumbsup:

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1566
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af dyhrmaN » 16. sep 2020, 17:50

Jeg har sagt det siden starten, at det her var pinligt og FCMsk - det blev så lige endnu tydeligere når vi tydeligvis balancerer på kanten af loven og endda har været velvidende om dette og forsøgt om omgås det.
Det koster penge at være med i toppen, men en klub må også gerne have moral - det er trods ikke en aktie man køber, men noget man opbygger et nært forhold til og forbinder sig med.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Maglau » 16. sep 2020, 18:49

FIDEL skrev:
16. sep 2020, 17:05
Maglau skrev:
16. sep 2020, 16:28
Synes det er fedt at en klub afprøver den latterlige lov som ingen har kunnet fortolke og præcisere rammerne for.
Nogen skulle jo på vegne af branchen tage den op og få lovgiverne til at forklare meningen.

Fair nok at lave symbolpolitik mod kviklån - men inddrage en hel almindelig bankforretning i Shamming er vanvittigt, ligesom landsholdet farvel til Al Bank.
Smukt skrevet. Jeg er fuldstændig enig.
Jeg bliver harm når hovedløs symbolpolitik truer med at hive gulvtæppet væk under anstændige virksomheder og brancher og truer dem på deres indtjening og dermed fremtid.
Derfor er det vigtigt at nogen tager kampen op og det er ikke kun på egne men hele branchen vegne.
Hvis det viser sig at AaB har overtrådt lovens hensigt så fred med det - men det skal afprøves for at finde ud af
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Brodernumsi » 16. sep 2020, 18:58

Maglau skrev:
16. sep 2020, 18:49
FIDEL skrev:
16. sep 2020, 17:05
Maglau skrev:
16. sep 2020, 16:28
Synes det er fedt at en klub afprøver den latterlige lov som ingen har kunnet fortolke og præcisere rammerne for.
Nogen skulle jo på vegne af branchen tage den op og få lovgiverne til at forklare meningen.

Fair nok at lave symbolpolitik mod kviklån - men inddrage en hel almindelig bankforretning i Shamming er vanvittigt, ligesom landsholdet farvel til Al Bank.
Smukt skrevet. Jeg er fuldstændig enig.
Jeg bliver harm når hovedløs symbolpolitik truer med at hive gulvtæppet væk under anstændige virksomheder og brancher og truer dem på deres indtjening og dermed fremtid.
Derfor er det vigtigt at nogen tager kampen op og det er ikke kun på egne men hele branchen vegne.
Hvis det viser sig at AaB har overtrådt lovens hensigt så fred med det - men det skal afprøves for at finde ud af
Hvilke anstændige virksomheder er det?
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Pastorius » 16. sep 2020, 19:11

Brodernumsi skrev:
16. sep 2020, 18:58
Maglau skrev:
16. sep 2020, 18:49
FIDEL skrev:
16. sep 2020, 17:05
Maglau skrev:
16. sep 2020, 16:28
Synes det er fedt at en klub afprøver den latterlige lov som ingen har kunnet fortolke og præcisere rammerne for.
Nogen skulle jo på vegne af branchen tage den op og få lovgiverne til at forklare meningen.

Fair nok at lave symbolpolitik mod kviklån - men inddrage en hel almindelig bankforretning i Shamming er vanvittigt, ligesom landsholdet farvel til Al Bank.
Smukt skrevet. Jeg er fuldstændig enig.
Jeg bliver harm når hovedløs symbolpolitik truer med at hive gulvtæppet væk under anstændige virksomheder og brancher og truer dem på deres indtjening og dermed fremtid.
Derfor er det vigtigt at nogen tager kampen op og det er ikke kun på egne men hele branchen vegne.
Hvis det viser sig at AaB har overtrådt lovens hensigt så fred med det - men det skal afprøves for at finde ud af
Hvilke anstændige virksomheder er det?
Jeg gætter på Spar Nord - det er dem der har røven på komedie.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Uldahl » 16. sep 2020, 19:26

Pastorius skrev:
16. sep 2020, 19:11
Brodernumsi skrev:
16. sep 2020, 18:58
Maglau skrev:
16. sep 2020, 18:49
FIDEL skrev:
16. sep 2020, 17:05
Maglau skrev:
16. sep 2020, 16:28
Synes det er fedt at en klub afprøver den latterlige lov som ingen har kunnet fortolke og præcisere rammerne for.
Nogen skulle jo på vegne af branchen tage den op og få lovgiverne til at forklare meningen.

Fair nok at lave symbolpolitik mod kviklån - men inddrage en hel almindelig bankforretning i Shamming er vanvittigt, ligesom landsholdet farvel til Al Bank.
Smukt skrevet. Jeg er fuldstændig enig.
Jeg bliver harm når hovedløs symbolpolitik truer med at hive gulvtæppet væk under anstændige virksomheder og brancher og truer dem på deres indtjening og dermed fremtid.
Derfor er det vigtigt at nogen tager kampen op og det er ikke kun på egne men hele branchen vegne.
Hvis det viser sig at AaB har overtrådt lovens hensigt så fred med det - men det skal afprøves for at finde ud af
Hvilke anstændige virksomheder er det?
Jeg gætter på Spar Nord - det er dem der har røven på komedie.
Det vel AaB og tildels den grimme mand der bor i skattely, og kun bidrager til til svage menskers ulykke.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Klaus » 16. sep 2020, 19:43

Jeg tænker lidt på i gamle dage, da Carlsberg reklamerede for deres sportsvand og letøl for at omgå reklamerne. For at være ærlig synes jeg lidt det er noget pjat. Mr Green vil gerne ses og vel også have nogle AaB fans som kunder. Men at tro, at der kommer hverken færre eller flere ludomaner fordi Spar Nord er på den anden side af trøjen virker helt gak for mig. Bliver der så flere alkoholikere når Carlsberg reklamerer for andre klubber, og er alkoholisme ikke et lige så stort problem som overdrevent spil? Vi kan jo for pokker ikke alle sammen have Økolivet som sponsor.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4734
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Maglau » 16. sep 2020, 19:49

Det gælder alle de involverede parter som er anstændige brancher i et normalt kapitalistisk liberal samfund. Bankvirksomhed, sport/underholdning og spil/gambling brancherne. Det er dem der er involveret og som bliver truet af ugennemarbejdet symbolpolitisk lovgivning.
Det skal man som professionel virksomhed ikke finde sig i og derfor skal det prøves på alle tænkelige måder.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Klaus » 16. sep 2020, 19:57

Maglau skrev:
16. sep 2020, 19:49
Det gælder alle de involverede parter som er anstændige brancher i et normalt kapitalistisk liberal samfund. Bankvirksomhed, sport/underholdning og spil/gambling brancherne. Det er dem der er involveret og som bliver truet af ugennemarbejdet symbolpolitisk lovgivning.
Det skal man som professionel virksomhed ikke finde sig i og derfor skal det prøves på alle tænkelige måder.
Jeg synes det er fint man har taget fat i kviklånene. Det er også fint at man forbyder tv-reklamer for spil lige inden kampene, synes jeg, men nu er jeg heller ikke speciel liberal :innocent: ... Men at forbyde logo-reklamer på spilletrøjer og bandereklamer er at gå for langt for mig. Og jeg synes også der er ret stor forskel at reklamere for et bestemt odds, til et bestemt udbytte, efterfulgt af et tilbud på et kviklån, og så vores ikke specielt pæne grønne mand på ryggen af spilletrøjer.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Buzz Killington » 16. sep 2020, 19:58

Klaus skrev:
16. sep 2020, 19:43
Jeg tænker lidt på i gamle dage, da Carlsberg reklamerede for deres sportsvand og letøl for at omgå reklamerne. For at være ærlig synes jeg lidt det er noget pjat. Mr Green vil gerne ses og vel også have nogle AaB fans som kunder. Men at tro, at der kommer hverken færre eller flere ludomaner fordi Spar Nord er på den anden side af trøjen virker helt gak for mig. Bliver der så flere alkoholikere når Carlsberg reklamerer for andre klubber, og er alkoholisme ikke et lige så stort problem som overdrevent spil? Vi kan jo for pokker ikke alle sammen have Økolivet som sponsor.
Ja for ellers fungerer reklamer da i det hele taget ikke. Jeg går ud fra at firmaer kaster milliarder efter reklamer fordi det rent faktisk har en effekt og fordi det gør deres produkt mere tillokkende. Det ligger vel også lige til højrebenet at dem hvorpå reklamer for spil og alkohol virker allerbedst er folk med lav selvkontrol. Så jo flere reklamer for den slags ude i samfundet, desto hårdere skal den slags mennesker arbejde imod fristelsen.

Jeg er sikker på det er tæt på umuligt at måle effekten mht. ludomani eller alkoholisme per reklamekrone, men det ville være meget underligt hvis der ikke var en betydelig effekt.



Derfor syntes jeg stadig reglen om bankreklamer sammen med bettingreklamer er underlig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2995
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af raekkeettre » 16. sep 2020, 21:04

Undskyld mig lige. Er der noget jeg ikke forstår...nu har jeg flere gange i kampen mellem FCM og YB set Oddset reklame på deres kæmpe store elektroniske bander samtidig med jeg ser deres hovedsponsor arbejdernes Landsbank på maven af deres spillertrøjer.

Hvad er forskellen der og det AaB gør?

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 788
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af emenike » 16. sep 2020, 21:13

raekkeettre skrev:
16. sep 2020, 21:04
Undskyld mig lige. Er der noget jeg ikke forstår...nu har jeg flere gange i kampen mellem FCM og YB set Oddset reklame på deres kæmpe store elektroniske bander samtidig med jeg ser deres hovedsponsor arbejdernes Landsbank på maven af deres spillertrøjer.

Hvad er forskellen der og det AaB gør?
Nu har jeg ikke set kampen eller måden der reklameres på, men som jeg læser og har forstået reglerne så skulle det heller ikke være tilladt.

"Kort beskrevet betyder de nye regler, at der ikke må reklameres for lånene i forbindelse med markedsføring af spiludbydere. Der dog ikke noget i vejen for, at en sportsklub kan være sponsoreret af både en bank eller låneudbyder og et spilleselskab, så længe sponsorerne ikke optræder samtidig, om det så er på trøjer, en sponsorvæg eller et tredje sted."

https://finans.dk/erhverv/ECE12355965/n ... ctxref=ext

Så må vi se om FCM også bliver politianmeldt inden for nærmeste fremtid...
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Ibiza Polar

Re: Mr. Green til AaB - Problematisk?

Indlæg af Ibiza Polar » 16. sep 2020, 21:16

De har også anmeldt AL-Bank og Brøndby efter en sekvens, hvor en bandereklame for AL-Bank og en 3D reklame for Oddset på græsset blev vist samtidig i TV.

Men lovgivningen er skør. Den må have tæt på ingen effekt.
Vær dog konsekvent og forbyd reklamer for kviklån og betting isoleret, hvis de reelt vil gøre noget ved problemet.

Besvar