Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 16:15

Ron Paul skrev:
19. okt 2020, 15:48
Pointsnit pr. kamp i grundspillet 19/20:
Med Børsting på holdet: 1,52
Med Kusk på holdet: 1,33

Pointsnit pr. kamp i grundspillet 18/19:
Med Børsting på holdet: 1,44
Med Kusk på holdet: 1,38

Og ja, det her er et eksempel på, hvor fjollet det her statistikrytteri er.
Ud fra en sammenfatning af parametre som mål/assists, at gøre medspillerne farlige osv. som jeg skitserede i en indlæg længere oppe. Parametre der giver mål, og point. Man får jo ikke point pr. 10000 meter man løber. Eller for at røre bolden så lidt som muligt. Det er med til at gøre betingelserne nemmere for medspillere til tider, men det er sjældent decideret kampafgørende.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 16:20

I øvrigt herligt interview med Hiljemark:

https://www.fotbollskanalen.se/danmark- ... er-om-tit/

Han har siddet og set kampe med AaB på Wyscout :thumbsup:

Han skyder også diskussionen om hans eventuelle hofteproblemer ned, og fortæller om interesse fra Portugal og Tyskland.

Synes godt nok han har den der helt særlige aura - ikke noget med at han er kommet her for pengenes skyld. Han vil det 110 %.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 16:31

Agent Kevin Ingebrigtsen, spilleragent og ekspert i transfermarkedet for Nordicbet i Norge (ligesom Sorgenfri er for Nordicbet i DK), har i øvrigt Hiljemark til AaB som en af de bedste transfers på tværs af de skandinaviske ligaer.

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Ron Paul » 19. okt 2020, 16:32

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 16:15
Ron Paul skrev:
19. okt 2020, 15:48
Pointsnit pr. kamp i grundspillet 19/20:
Med Børsting på holdet: 1,52
Med Kusk på holdet: 1,33

Pointsnit pr. kamp i grundspillet 18/19:
Med Børsting på holdet: 1,44
Med Kusk på holdet: 1,38

Og ja, det her er et eksempel på, hvor fjollet det her statistikrytteri er.
Ud fra en sammenfatning af parametre som mål/assists, at gøre medspillerne farlige osv. som jeg skitserede i en indlæg længere oppe. Parametre der giver mål, og point. Man får jo ikke point pr. 10000 meter man løber. Eller for at røre bolden så lidt som muligt. Det er med til at gøre betingelserne nemmere for medspillere til tider, men det er sjældent decideret kampafgørende.
Præcis, ud fra nogle subjektive parametre som du vælger. Det er confirmation bias af værste skuffe. Men kan du vitterligt ikke se, at det er urimeligt udelukkende at kigge på parametre, hvor Kusk naturligt scorer stærkere? Børstings rolle er jo ikke at være boldsøgende. Derfor vil han selvfølgelig ikke i samme grad være "kampafgørende" ud fra din snævre definition.

Du er også nødt til at se på Børstings forcer og Kusks mangler, når du laver en 1:1 sammenligning. I går var Børstings rolle bl.a. at presse særligt Zeca og Falk, så de blev tvunget til at spille den ud i siderne, hvor AaB's backs pressede højt. Denne rolle havde Kusk aldrig kunne udføre, fordi han ikke er denne spillertype. Derfor skulle Børsting selvfølgelig spille, når dette var gameplanen. Man sammensætter ikke nødvendigvis et hold med de bedste spillere, men med de spillere, der i samarbejde kan klare en given opgave bedst.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Danni » 19. okt 2020, 16:44

Køllen I Møllen skrev:
19. okt 2020, 11:42
Julgranen skrev:
19. okt 2020, 10:33
Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 10:17
Overhovedet ikke enig. Han er under pres fra Zeca og kan ikke afslutte ordenligt. Det er måske en konsekvens af manglende færdigheder, såsom fart. Men jeg kan ikek se at det screengrab understøtter at han kan afslutte på mål. Overhovedet ikke.
https://imgur.com/a/foXai9U

https://imgur.com/a/iJT25Fx

Hvis man får en friløber derfra, så skal man score.

Men han går ned i fart, og så viser hans dårlige teknik sig ved en ydersideberøring, der gør at han bliver presset i afslutningen.
En god angriber, eller en spiller der er hurtig med bolden på fødderne tager bolden med ind foran Zeca, så han er tvunget til at gå ned i fart, eller trække et rødt kort.

Og så mener jeg stadig at han bør få en afslutning på mål her. I sekvensen lige da den skifter til 24:17, har Zeca endnu ikke sat fysik ind på ham og bolden er tæt nok på fødderne til at han kan afslutte.

Men fejlen begår han før. Han skal holde farten, og han skal tage et træk der gør at han kan holde farten.
Jeg er helt og aldeles enig. Hvis Børsting kender sine egne begrænsninger så ved han at han ikke scorer på den der. Og det lyser jo nærmest også ud af ham at han ikke tror på den. Men så SKAL han ind foran Zeca og trække et rødt kort. Det ville være det optimale at få ud af den situation man desværre har sat sig selv i ved at spille med Børsting fremme så det er ham der får den chance. Andre havde haft en reel chance for at score.
Prøv at se eller gense det mål han laver hjemme mod Esbjerg i sidste sæson...
Længe leve arbejderklassen!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 16:47

Ron Paul skrev:
19. okt 2020, 16:32
Præcis, ud fra nogle subjektive parametre, som du vælger. Det er confirmation bias af værste skuffe. Men kan du vitterligt ikke se, at det er urimeligt udelukkende at kigge på parametre, hvor Kusk naturligt scorer stærkere? Børstings rolle er jo ikke at være boldsøgende. Derfor vil han selvfølgelig aldrig være "kampafgørende" ud fra din snævre definition.

Du er også nødt til at se på Børstings forcer og Kusks mangler, når du laver en 1:1 sammenligning. I går var Børstings rolle bl.a. at presse særligt Zeca og Falk, så de blev tvunget til at spille den ud i siderne, hvor AaB's backs pressede højt. Denne rolle havde Kusk aldrig kunne udføre, fordi han ikke er denne spiltype. Derfor skulle Børsting selvfølgelig spille, når dette var gameplanen. Man sammensætter ikke nødvendigvis et hold med de bedste spillere, men med de spillere, der i samarbejde kan klare en given opgave bedst.
Nej, det er nu nok det som trænerne vil kalde offensive nøgleparametre. Kusk ligger altså lige i halen af Lucas når det kommer til at skabe chancer over de seneste 3 sæsoner. Børsting står noteret for 1/4 af de 2 ovennævnte.
Vi får ikke point for at presse en spiller. Det kan hjælpe resten af holdet, men det får jo ikke bolden i mål.
"Børstings rolle er ikke at være boldsøgende" - hvordan i alverden bliver det nogensinde en gangbar undskyldning, at man ikke vil have bolden? Og det undskylder ikke, at man nærmest ikke rører bolden på 72 minutter. Hvis Lucas, Fossum eller en af de to backs har bolden højt oppe, så skal han søge positioner hvor han kan få bolden.
Han er forreste mand, og en af de eneste spillere foran bolden - så kan man ikke løbe og gemme sig.
Så selvom vi får pres med Børsting, så mister vi også en opspilsstation, oplægger og boldfasthed. Jeg ved ikke om jeg synes det er det værd.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Broendum » 19. okt 2020, 16:51

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 16:20
I øvrigt herligt interview med Hiljemark:

https://www.fotbollskanalen.se/danmark- ... er-om-tit/

Han har siddet og set kampe med AaB på Wyscout :thumbsup:

Han skyder også diskussionen om hans eventuelle hofteproblemer ned, og fortæller om interesse fra Portugal og Tyskland.

Synes godt nok han har den der helt særlige aura - ikke noget med at han er kommet her for pengenes skyld. Han vil det 110 %.
Snakker han om hvad fast spilletid hos os kan gøre for hans landsholdschancer?

Jeg kan forestille mig, at han evt. deltagelse ved VM betyder mere end kortsigtet fokus på løn.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 19. okt 2020, 16:55

Broendum skrev:
19. okt 2020, 16:51

Jeg kan forestille mig, at han evt. deltagelse ved VM betyder mere end kortsigtet fokus på løn.
EM, mener du vel? Det nævner han sidst i artiklen - men også at det der betyder noget for ham her og nu er at spille så meget som muligt.

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Ron Paul » 19. okt 2020, 17:00

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 16:47
Nej, det er nu nok det som trænerne vil kalde offensive nøgleparametre. Kusk ligger altså lige i halen af Lucas når det kommer til at skabe chancer over de seneste 3 sæsoner. Børsting står noteret for 1/4 af de 2 ovennævnte.
Vi får ikke point for at presse en spiller. Det kan hjælpe resten af holdet, men det får jo ikke bolden i mål.
"Børstings rolle er ikke at være boldsøgende" - hvordan i alverden bliver det nogensinde en gangbar undskyldning, at man ikke vil have bolden? Og det undskylder ikke, at man nærmest ikke rører bolden på 72 minutter. Hvis Lucas, Fossum eller en af de to backs har bolden højt oppe, så skal han søge positioner hvor han kan få bolden.
Han er forreste mand, og en af de eneste spillere foran bolden - så kan man ikke løbe og gemme sig.
Så selvom vi får pres med Børsting, så mister vi også en opspilsstation, oplægger og boldfasthed. Jeg ved ikke om jeg synes det er det værd.
Lucas Andersen pegede efter kampen på, at nøglen til at slå FCK var det høje pres. Dette presspil havde Børsting en stor andel i. Dette er ikke udslagsgivende på alle de parametre, som du hiver frem, men ikke desto mindre er det medvirkende til, at vi spiller en så god kamp.

Men jeg stopper her. Det var samme diskussion, vi havde før kampen. Jeg er bare glad for, at det ikke er dig, der er træner, og at Jacob Friis kan se Børstings kompetencer (og svagheder).

Brugeravatar
Gaarde6
Allstar
Allstar
Indlæg: 6376
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:15
Geografisk sted: Sæby Nordjylland

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Gaarde6 » 19. okt 2020, 17:12

Pastorius skrev:
19. okt 2020, 12:51
Gaarde6 skrev:
19. okt 2020, 12:33

Jeg synes jo det er fuldstændig legitimt at være "efter" en træner/spiller, hvis det bare er lidt sagligt.
Men bør man ikke vente med kritikken og føre den i en ordentlig tone til kampen/sæsonen er slut?
Jeg synes det er vanvittigt at skrive, hvor tåbelig en taktik er INDEN kampen reelt er spillet?! Nu viste det sig jo at taktikken faktisk var den helt rigtige.
Mht til om Friis skal sendes på porten. Så er min anke PRÆCIS den samme, som den var under Søndergaard og Wieghorst.
Man er NØD TIL at kigge på materialet. Både internet men også blandt de andre klubber. Ellers får man jo ikke det reelle billede frem.

Personligt mener jeg ikke vi har haft en trup, som har været til meget mere end de placeringer vi har fået (plus minus en lille smule) Heller ikke når man kigger på vores modstandere i ligaen. Friis førte os til en 5 plads og en pokalfinale sidste sæson. kan ikke se andet end det er godkendt, når man så på truppen og de modstandere vi var oppe i mod, hvor jeg mener FCM, FCK, AGF og BIF havde en bedre og bredere trup end os.

Fodbold er følelser og det løber selvfølgelig af med os allesammen (mig selv incl, når jeg skriver at jeg ikke synes MC er god nok til at spille) Men spiller han er jeg selvfølgelig bag ham 200%. Jeg bliver ikke den type, som skriver han er en idiot eller en boldmongol, eller at træneren er blind fordi han tager ham med.

Men man er altså nød til at se tingene i et større perspektiv en den enkelte kamp og taktikken i den ene kamp.
Vi er inde i en virkelig god periode, hvor vi ikke taber ret mange kampe. Vi har en kanon defensiv og skaber et hav af chancer. Det synes jeg tit folk glemmer, når de sviner vores træner til, for at mangle taktiske evner. I går stillede vi op uden angriber og vandt. Mod Lyngby spillede vi med VW og Kusk og skabte et hav af chancer men fik kun 0-0. Taktikken var jo den rigtige i begge kampe. Kun uskarpe angribere og en kanon kamp af lyngbys målmand gjorde, at vi ikke stod med 3 point bagefter. Men var taktikken så forkert ?
Vi har tabet 2 ud af de sidste hvad? 12 kampe? Og holdet er blevet endnu stærkere end sidste sæson. Selvfølgelig skal vi forvente mere af holdet og Friis, end vi skulle i sidste sæson. Og jeg mener bestemt vi skal være et top 4 hold, som det ser ud nu.
Om Friis skal fyres, hvis ikke vi bliver top 4? Det må vi jo tage til den tid (når sæsonen er slut) der er jo et hav at ting, som kan spille ind (bla skader ved os selv og modstanderne) Men så længe Friis, Pallesen, Børsting eller MC tager verdens flotteste trøje over hovedet. Så er det altså mine drenge.

Og lige til sidst. Jeg er ikke den, som popper op og siger: Hvad sagde jeg. Det kan nemlig ramme mig lige i røven, hvis vi taber næste kamp ;-)
Som jeg sagde allerede inden kampen. Det er ikke om vi vinder eller taber der afgør om taktikken er korrekt eller ej. Vi vandt kampen fordi vi scorer på 2 ud af 2 åbne chancer, og i hvert fald den ene får vi kun fordi FCK er skræmmende ringe defensivt. Prøv engang at forestille jer, hvordan debatsiden ville have reageret hvis det var Okore der havde lavet det tilbageløb som Ankersen præsterede ved det første mål.

Vi prioriterer helt klart - og stort set 100% - løbevillighed og presspill over teknik og chanceskabende spil med bolden. Var FCK kommet foran, havde vi ikke haft nogen som helst mulighed for at vende den kamp med den opstilling vi havde på banen.

Vores defensiv bliver også berømmet, men vi giver masser af chancer væk, som et FCK-hold med selvtillid (eller måske bare med Wilcek på banen) havde puttet nogle stykker ind af.

Nu er det sådan at vinderen altid har ret, så den må gå til Friis denne gang, men jeg tror slet ikke på at vi over tid vi får det bedste ud af truppen på denne måde, og vi kommer ikke til at vinde nok kampe til at vi blive et stensikkert tophold.

Det var iøvrigt nøjagtig det samme i de kampe vi havde efter pokalen i sidste sæson. Det ser rigtig godt ud, fordi vi har en sindsygt høj scoringseffektivitet, og modstanderne ikke får scoret på deres chancer. Jeg skal ikke helt kunne afvise at vi ved et eller anden mirakel kan blive ved med at sparke de fleste af vores chancer ind, og undgå at modstanderne scorer på deres, men normalt er det sådan at den slags udjævner sig over tid, så både mål pr chance og mål pr chance imod stille og roligt udligner sig, og nærmer sig mere normale tal.
Ja nu scorer vi 2 på 2 og hvis FCK var kommet foran osv osv. Vi har skabt et hav af chancer i de andre kampe og kun uskarphed har gjort vi ikke har flere point. Og det er ganske enkelt klasse vi tager i Parken og vinder fuldt fortjent. Vi er ikke der (og kommer det nok aldrig) hvor vi bare kan tage i parken og spille dem ud af brættet.
Jeg synes vi skal evaluere taktik og træner i pausen. Nu har Friis ENDELIG muligheder i truppen. Og nu kan han skifte ud uden at svække holdet. Det skal han selvfølgelig bevise han kan magte nu.

I øvrigt synes jeg at pilen peger den rigtige retning, hvis vi ser på de sidste 12 kampe. Det skal da komme træneren til gode og det fortjener han da ros for.
Synes folk er alt for hårde ved ham! Hvis vi taber er Friis en skovl. Hvis vi vinder er det fordi Søren Krog eller Inge er kommet til. Det er satme ikke nemt.

Og lige til sidst. FCK fik kun deres mål fordi Pallesen clearede en bold lodret op i luften i eget felt, hvis vi nu skal kigge på de 3 mål i går.

Brugeravatar
Broendum
1. div
1. div
Indlæg: 471
Tilmeldt: 21. apr 2008, 21:15
Geografisk sted: Kbh.

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Broendum » 19. okt 2020, 17:15

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 16:55
Broendum skrev:
19. okt 2020, 16:51

Jeg kan forestille mig, at han evt. deltagelse ved VM betyder mere end kortsigtet fokus på løn.
EM, mener du vel? Det nævner han sidst i artiklen - men også at det der betyder noget for ham her og nu er at spille så meget som muligt.
Først EM, så en dansk “the double” og så VM ... og så sælger Inge ham i nordisk rekord transfer 😉

Fornuftig fyr! Jeg så også, at han skal være far næste år, så måske er Aalborg bare generelt et godt valg for dem.

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2316
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Dalbjerg » 19. okt 2020, 18:29

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 00:34
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 00:13

Og som ikke kan lave et indlæg.. Hsn er jo helt væk, når der skal slutprodukt på, når han når op til deres felt..
Friis lægger ikke skjul på i Mediano, at man forventer sig et helt andet offensivt slutprodukt af backs i det nye system. Ikke bare indlæg men også afslutninger og oplæg. Underforstået assists og mål.
Det vil der blive stillet langt større krav til end tidligere.
Og dét vil jeg mene, at selv den største Pallesen-fan ikke ville kunne argumentere for at Pallesen kan leve op til..
Vi har som sagt en ret stor empiri der siger, at Pallesen ikke kommer til at kunne lægge et indlæg på fornuftigt niveau..

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2316
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Dalbjerg » 19. okt 2020, 18:32

FlæskeFrank skrev:
19. okt 2020, 01:26
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 00:13
Han har spillet 81 kampe for AaB og har to mål og to assist...
Som sådan ikke et forsvar for Pallesen. Men der er ikke en reel historik med, at AaBs backs laver mål.

Mæhle og Dalsgaard er lidt atypiske. Allan OIesen var om nogen en vigtig back for os, og spillede 260 kampe med nul mål og 7 assist ialt.

Kigger vi på den anden back - Jakob Ahlmann har han spillet 200 kampe for os og lavet 3 mål og 14 assists. Bedre, men ikke prangende.
Det er heller ikke målene som er vigtige..

Og hvis vi brugte vores backs som bolværk defensivt som skaber muligheder for at fløjen blomster, så kan man endda også leve med manglende assist..
Men han har fået lov til at være yderst offensiv, og især nu som windback, ja der er det simpelthen ikke godt nok..
Og hvis indlæggene var fornuftige som Ahlmanns som regel er, så fair nok at det ikke lige blev til mål, men hans indlæg er altså helt helt væk hver eneste kamp..

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4465
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af le Cid » 19. okt 2020, 19:05

Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 18:29
Vi har som sagt en ret stor empiri der siger, at Pallesen ikke kommer til at kunne lægge et indlæg på fornuftigt niveau..
Han lavede faktisk et ret godt indlæg i går. Det var vist også nærmest i blinde, så måske han bare skulle lukke øjnene og krydse fingre, når han slår de indlæg :-P
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Havgås-indeks

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 19. okt 2020, 19:09

Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 18:32
FlæskeFrank skrev:
19. okt 2020, 01:26
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 00:13
Han har spillet 81 kampe for AaB og har to mål og to assist...
Som sådan ikke et forsvar for Pallesen. Men der er ikke en reel historik med, at AaBs backs laver mål.

Mæhle og Dalsgaard er lidt atypiske. Allan OIesen var om nogen en vigtig back for os, og spillede 260 kampe med nul mål og 7 assist ialt.

Kigger vi på den anden back - Jakob Ahlmann har han spillet 200 kampe for os og lavet 3 mål og 14 assists. Bedre, men ikke prangende.
Det er heller ikke målene som er vigtige..

Og hvis vi brugte vores backs som bolværk defensivt som skaber muligheder for at fløjen blomster, så kan man endda også leve med manglende assist..
Men han har fået lov til at være yderst offensiv, og især nu som windback, ja der er det simpelthen ikke godt nok..
Og hvis indlæggene var fornuftige som Ahlmanns som regel er, så fair nok at det ikke lige blev til mål, men hans indlæg er altså helt helt væk hver eneste kamp..
(lidt indspark til debatten) Pallesen overgår Ahlmann på næsten alle defensive parametre i år jf. superliga.dk. Løber længere, løber hurtigere, har flere sprints, flere tacklinger, flere vundne dueller.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af McMark » 19. okt 2020, 19:25

Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 19:09
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 18:32
FlæskeFrank skrev:
19. okt 2020, 01:26
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 00:13
Han har spillet 81 kampe for AaB og har to mål og to assist...
Som sådan ikke et forsvar for Pallesen. Men der er ikke en reel historik med, at AaBs backs laver mål.

Mæhle og Dalsgaard er lidt atypiske. Allan OIesen var om nogen en vigtig back for os, og spillede 260 kampe med nul mål og 7 assist ialt.

Kigger vi på den anden back - Jakob Ahlmann har han spillet 200 kampe for os og lavet 3 mål og 14 assists. Bedre, men ikke prangende.
Det er heller ikke målene som er vigtige..

Og hvis vi brugte vores backs som bolværk defensivt som skaber muligheder for at fløjen blomster, så kan man endda også leve med manglende assist..
Men han har fået lov til at være yderst offensiv, og især nu som windback, ja der er det simpelthen ikke godt nok..
Og hvis indlæggene var fornuftige som Ahlmanns som regel er, så fair nok at det ikke lige blev til mål, men hans indlæg er altså helt helt væk hver eneste kamp..
(lidt indspark til debatten) Pallesen overgår Ahlmann på næsten alle defensive parametre i år jf. superliga.dk. Løber længere, løber hurtigere, har flere sprints, flere tacklinger, flere vundne dueller.
Men Ahlmann og Kusk er to af de spillere i Superligaen som har skabt flest chancer indtil videre (10 styk hver). Derudover lavede Ahlmann heller ikke en helt håbløs clearing i går som endte med at koste en kasse imod.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 19. okt 2020, 19:34

Julgranen skrev:
19. okt 2020, 16:08
BoT skrev:
19. okt 2020, 15:42
Det er sjovt hvordan du argumenterer:
Inge køber Ferreira = Der kan du selv se, Magnus er den dårligste spiller i superligaen ever
Friis vælger KONSEKVENT Børsting i start-11 = Friis ved slet ikke, hvad han laver.
Nu er Inge og Jacob Friis vel ikke samme person, eller hvad? Friis har holdt for stædigt fast i Magnus.
Han vælger de spillere han kender - jeg er ikke sikker på at en træner, der ikke havde haft begge som ungdomsspillere, ville have gjort det samme.
Du er immun, ikke?
Altså når statistik/logik passer ind i DINE holdninger, er det sandheden. Når statistik/logik IKKE passer ind i din holdning, er det ikke sandheden.

Faktum er, at Børsting har været en vital del af det hold, som Jakob Friis siden pokalfinalen har hentet 21 point i 11 kampe med. 8 af dem mod top-6 hold. Så er jeg sådan set ligeglad med, hvor mange afleveringer de forskellige spillere har haft i de 11 kampe.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Buzz Killington » 19. okt 2020, 19:34

McMark skrev:
19. okt 2020, 19:25
Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 19:09
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 18:32
FlæskeFrank skrev:
19. okt 2020, 01:26
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 00:13
Han har spillet 81 kampe for AaB og har to mål og to assist...
Som sådan ikke et forsvar for Pallesen. Men der er ikke en reel historik med, at AaBs backs laver mål.

Mæhle og Dalsgaard er lidt atypiske. Allan OIesen var om nogen en vigtig back for os, og spillede 260 kampe med nul mål og 7 assist ialt.

Kigger vi på den anden back - Jakob Ahlmann har han spillet 200 kampe for os og lavet 3 mål og 14 assists. Bedre, men ikke prangende.
Det er heller ikke målene som er vigtige..

Og hvis vi brugte vores backs som bolværk defensivt som skaber muligheder for at fløjen blomster, så kan man endda også leve med manglende assist..
Men han har fået lov til at være yderst offensiv, og især nu som windback, ja der er det simpelthen ikke godt nok..
Og hvis indlæggene var fornuftige som Ahlmanns som regel er, så fair nok at det ikke lige blev til mål, men hans indlæg er altså helt helt væk hver eneste kamp..
(lidt indspark til debatten) Pallesen overgår Ahlmann på næsten alle defensive parametre i år jf. superliga.dk. Løber længere, løber hurtigere, har flere sprints, flere tacklinger, flere vundne dueller.
Men Ahlmann og Kusk er to af de spillere i Superligaen som har skabt flest chancer indtil videre (10 styk hver). Derudover lavede Ahlmann heller ikke en helt håbløs clearing i går som endte med at koste en kasse imod.
Det var en respons til Dalle der talte om Pallesens tilstedeværelse kunne forsvares hvis han bare var tilstede defensivt. Om han er det ved jeg ikke, men han scorer højere end Ahlmann som dog er bedre fremad. I går tog Palle sig af presset og skabte plads til Lucas, og stod for assist-assisten til Lucas.

Jeg syntes forresten stadig ikke Palle er en ørn når han skal forsvare helt tilbage, men han gør det IMO godt når vi forsvarer længere fremme.


Noget helt andet er at Mediano's to trænere har store roser til Friis taktiske oplæg for kampen i går. Igen, bare for at kvalificere debatten en smule.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2316
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Dalbjerg » 19. okt 2020, 20:55

Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 19:34
McMark skrev:
19. okt 2020, 19:25
Buzz Killington skrev:
19. okt 2020, 19:09
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 18:32
FlæskeFrank skrev:
19. okt 2020, 01:26
Dalbjerg skrev:
19. okt 2020, 00:13
Han har spillet 81 kampe for AaB og har to mål og to assist...
Som sådan ikke et forsvar for Pallesen. Men der er ikke en reel historik med, at AaBs backs laver mål.

Mæhle og Dalsgaard er lidt atypiske. Allan OIesen var om nogen en vigtig back for os, og spillede 260 kampe med nul mål og 7 assist ialt.

Kigger vi på den anden back - Jakob Ahlmann har han spillet 200 kampe for os og lavet 3 mål og 14 assists. Bedre, men ikke prangende.
Det er heller ikke målene som er vigtige..

Og hvis vi brugte vores backs som bolværk defensivt som skaber muligheder for at fløjen blomster, så kan man endda også leve med manglende assist..
Men han har fået lov til at være yderst offensiv, og især nu som windback, ja der er det simpelthen ikke godt nok..
Og hvis indlæggene var fornuftige som Ahlmanns som regel er, så fair nok at det ikke lige blev til mål, men hans indlæg er altså helt helt væk hver eneste kamp..
(lidt indspark til debatten) Pallesen overgår Ahlmann på næsten alle defensive parametre i år jf. superliga.dk. Løber længere, løber hurtigere, har flere sprints, flere tacklinger, flere vundne dueller.
Men Ahlmann og Kusk er to af de spillere i Superligaen som har skabt flest chancer indtil videre (10 styk hver). Derudover lavede Ahlmann heller ikke en helt håbløs clearing i går som endte med at koste en kasse imod.
Det var en respons til Dalle der talte om Pallesens tilstedeværelse kunne forsvares hvis han bare var tilstede defensivt. Om han er det ved jeg ikke, men han scorer højere end Ahlmann som dog er bedre fremad. I går tog Palle sig af presset og skabte plads til Lucas, og stod for assist-assisten til Lucas.

Jeg syntes forresten stadig ikke Palle er en ørn når han skal forsvare helt tilbage, men han gør det IMO godt når vi forsvarer længere fremme.


Noget helt andet er at Mediano's to trænere har store roser til Friis taktiske oplæg for kampen i går. Igen, bare for at kvalificere debatten en smule.
Hvis jeg skulle vælge mellem Pallesen og Ahlmann "mellem felterne" (hvis det overhovedet giver mening, men forstå mig ret).. Ja så ville jeg vælge Pallesen!

Hvis det gælder forsvar ved eget felt.. Tjaaaa, der vil jeg mene, at det er hip som hap.. De virker begge til at tabe koncentrationen/være lidt paniske en gang imellem, men solid indsats.

Men når jeg skal vælge den offensive del (og det er jo det som jeg argumenterer for), så vælger jeg Ahlmann, også selvom han ikke er på hans tidligere topniveau..

Og så er vi tilbage ved: Hvis vi ikke får sat vores højre back op til indlæg igen og igen, ja så kan man godt forsvare at spille med Pallesen.. Men når tilfældet er, at Pallesen i snit har over fem gode muligheder for indlæg i hver kamp, ja så er det en katastrofe, at han max har ét godt indlæg pr. kamp.
Pallesen er (lige som Børsting) en fremragende mand at have i truppen! Men hvis vi vitterligt vil helt op og ringe, ja så må vi også bare konstatere, at højre back er med afstand vores største udfordring i forhold til alle andre pladser.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af jonas386 » 19. okt 2020, 21:17

Pallesen virker rent fysisk til at være et niveau eller tre over Ahlmann. Både i fart, nærkampsstyrke og i luften. Jeg synes bare at Ahlmanns teknik og fodboldintelligens er at foretrække for os. Ahlmann er jo egentlig ikke hurtig eller aggressiv nok til at være back i sådan et system, men skaber alligevel chancer med sit gode overblik, og sine gode løb. Han mangler noget opportunisme i sit spil, som Lukas Klitten eksempelvis har (og Mæhle), men jeg synes egentlig han kompenserer fint med teknik og overblik.

Pallesen er god i det første pres, fordi han bare kommer blæsende. Hvis ikke du flytter dig, så løber han ind i dig. Han er en kraftfuld spiller, men halter på teknikken og overblikket. Som sådan er der jo ikke noget i vejen for at have de to typer backs på samme tid. I 2014 virkede det som en klar fordel at vi havde lyntoget Dalsgaard i den ene side, og Ahlmann i den anden. De gav noget til offensiven på hver deres måde, og gjorde det muligt at angribe effektivt over begge kanter. Måske Ahlmann kunne have en fremtid i et tremandsforsvar, selvom han måske halter en smule defensivt. Jeg har tit tænkt at han kunne være en fin spillende midterforsvarer ala Jung i Brøndby der også er omskolet back. Ja, eller Jens Stryger der en overgang spillede samme position i Udinese. Kan godt være han er for klejn selvfølgelig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Besvar