Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 18. okt 2020, 14:24

Pastorius skrev:
18. okt 2020, 12:01
Maglau skrev:
18. okt 2020, 11:17
Tredje mulighed - og at dømme efter udsagn her på siden meget usandsynlige udfald - er at der sidder fodboldfaglige meget kyndige folk i AaBs organisation der ser spillerudvikling indkøb, træning og holdopstillinger i et større perspektiv. Et usandsynligt samarbejde hvor både Inge Krogh og trænerteamet sammen analyserer hvordan tingene skal gribes an.......nej vel, den er langt ude
Jeg tror ikke på de sammen sætter holdopstillingen, men det kan godt være de diskuterer det. Det er også korrekt at vi ikke ser hvad der sker til træning, så der kan være mange ubekendte vi ikke kender til.

...men hvis det her er et langsigtet udviklingsprojekt for AaB, så er det enten så langt ude i fremtiden at jeg ikke kan følge med eller også er de simpelthen så kloge og geniale at de snyder os alle sammen.

Jeg hælder mest til at vi er ude i noget blackadder-agtigt: "I have a cunning plan!"
Jeg ser bare ikke sort hvid som mange andre, hvor der hænges fast positioner spilleren plejer at spille.
Hvis ikke truppen er komplet sammensat efter den ønskede spillestil. Så kvaliteterne på angriberne derfor ikke matcher taktikken så må trænerteamet nødvendigvis finde de optimale spillere til taktikken.
Personligt tror jeg pt spillestil betyder mere end personalet. Og jeg forventer at der i fremtide købes ind eller udvikles den type angribere der passer til stilen.
Vi har dem bare ikke nu.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 18. okt 2020, 14:24

Buzz Killington skrev:
18. okt 2020, 14:19
Pastorius skrev:
18. okt 2020, 13:14
Buzz Killington skrev:
18. okt 2020, 12:09
Pastorius skrev:
18. okt 2020, 12:01
Maglau skrev:
18. okt 2020, 11:17
Tredje mulighed - og at dømme efter udsagn her på siden meget usandsynlige udfald - er at der sidder fodboldfaglige meget kyndige folk i AaBs organisation der ser spillerudvikling indkøb, træning og holdopstillinger i et større perspektiv. Et usandsynligt samarbejde hvor både Inge Krogh og trænerteamet sammen analyserer hvordan tingene skal gribes an.......nej vel, den er langt ude
Jeg tror ikke på de sammen sætter holdopstillingen, men det kan godt være de diskuterer det. Det er også korrekt at vi ikke ser hvad der sker til træning, så der kan være mange ubekendte vi ikke kender til.

...men hvis det her er et langsigtet udviklingsprojekt for AaB, så er det enten så langt ude i fremtiden at jeg ikke kan følge med eller også er de simpelthen så kloge og geniale at de snyder os alle sammen.

Jeg hælder mest til at vi er ude i noget blackadder-agtigt: "I have a cunning plan!"
Jeg tror roligt du kan antage at debatsiden er langt dummere end trænerstaben og ham der står for at skifte ud i samme. Det burde være helt åbenlyst.
Det burde det være - men nu er vi jo ikke gået fra succes til succes det sidste lange stykke tid og i år har vi altså kun hentet 5 point i 4 kampe. Indtil videre har debatsiden vundet over Søndergaard, MW og Gaarde. The jury is still out for Friis!
Debatsiden får ret når resultaterne ikke stemmer overens med målsætningen. Det betyder ikke at Debatsiden har nogen indsigt i hvorfor målsætningen ikke opnås.
Det var selvfølgelig lidt en provokation.

Det giver ingen mening at vurdere debatsidens samlede validitet - hverken positivt eller negativt. Det er jo et misk-mask af holdninger fra alle mulige forskellige mennesker, nogle seriøse og kompetente, andre håbløse trolde - og alt derimellem.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Ron Paul » 18. okt 2020, 14:26

Julgranen skrev:
18. okt 2020, 14:00
Fælles for de perioder er at vi har haft nul konkurrence på kanterne. Og det er ikke længe siden han var helt udenfor truppen.
I en opstilling hvor teknik og dynamik er så væsentligt, så hører Frederik Børsting ikke hjemme. Afspil, kombinationsspil og et godt touch når man trækker ned er altafgørende.
Sidste sæson var han den næstringeste spiller af alle midtbane/angribere til at skabe chancer, og det beror meget på at han ikke er god nok til at sætte sine medspillere op.
Det her er et meget godt eksempel på den ensidige kritik af ham, som jeg påpeger. Du tager slet ikke højde for, at Børsting spiller en helt anden rolle, end de andre midtbanespiller/angribere gør. Derfor kan du ikke udelukkende fokusere på enkelte parametre og sammenligne 1:1. Trænerteamet vurderer i modsætning til dig, at der er brug for en type som ham i den her formation. Han løber rigtig mange af de ubehagelige meter for sine medspillere, der tvinger modstanderen til at tage pressede beslutninger, der udløser målchancer til AaB. Som forreste presspiller synes jeg, at han gør det bedre end Patrick Olsen gjorde i mesterskabsspillet i den nye formation, hvor han spillede i angrebet.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 18. okt 2020, 14:28

Maglau skrev:
18. okt 2020, 14:24
Pastorius skrev:
18. okt 2020, 12:01
Maglau skrev:
18. okt 2020, 11:17
Tredje mulighed - og at dømme efter udsagn her på siden meget usandsynlige udfald - er at der sidder fodboldfaglige meget kyndige folk i AaBs organisation der ser spillerudvikling indkøb, træning og holdopstillinger i et større perspektiv. Et usandsynligt samarbejde hvor både Inge Krogh og trænerteamet sammen analyserer hvordan tingene skal gribes an.......nej vel, den er langt ude
Jeg tror ikke på de sammen sætter holdopstillingen, men det kan godt være de diskuterer det. Det er også korrekt at vi ikke ser hvad der sker til træning, så der kan være mange ubekendte vi ikke kender til.

...men hvis det her er et langsigtet udviklingsprojekt for AaB, så er det enten så langt ude i fremtiden at jeg ikke kan følge med eller også er de simpelthen så kloge og geniale at de snyder os alle sammen.

Jeg hælder mest til at vi er ude i noget blackadder-agtigt: "I have a cunning plan!"
Jeg ser bare ikke sort hvid som mange andre, hvor der hænges fast positioner spilleren plejer at spille.
Hvis ikke truppen er komplet sammensat efter den ønskede spillestil. Så kvaliteterne på angriberne derfor ikke matcher taktikken så må trænerteamet nødvendigvis finde de optimale spillere til taktikken.
Personligt tror jeg pt spillestil betyder mere end personalet. Og jeg forventer at der i fremtide købes ind eller udvikles den type angribere der passer til stilen.
Vi har dem bare ikke nu.
Selvfølgelig er det ikke sort/hvidt, men det er da ret tæt på i de valg der bliver taget ift. hvem der bliver udtaget.

Det er indiskutabelt at vi benytter rigtig mange folk ude af position, og at vi har rigtig mange af de kompetencer der bliver efterspurgt på bænken.
Man må sige at det er modige valg, i en situation hvor vi død og pine skal have nogle point på kontoen, efter en resultatmæssigt sløj start.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Pastorius » 18. okt 2020, 14:29

Ron Paul skrev:
18. okt 2020, 14:26
Julgranen skrev:
18. okt 2020, 14:00
Fælles for de perioder er at vi har haft nul konkurrence på kanterne. Og det er ikke længe siden han var helt udenfor truppen.
I en opstilling hvor teknik og dynamik er så væsentligt, så hører Frederik Børsting ikke hjemme. Afspil, kombinationsspil og et godt touch når man trækker ned er altafgørende.
Sidste sæson var han den næstringeste spiller af alle midtbane/angribere til at skabe chancer, og det beror meget på at han ikke er god nok til at sætte sine medspillere op.
Det her er et meget godt eksempel på den ensidige kritik af ham, som jeg påpeger. Du tager slet ikke højde for, at Børsting spiller en helt anden rolle, end de andre midtbanespiller/angribere gør. Derfor kan du ikke udelukkende fokusere på enkelte parametre og sammenligne 1:1. Trænerteamet vurderer i modsætning til dig, at der er brug for en type som ham i den her formation. Han løber rigtig mange af de ubehagelige meter for sine medspillere, der tvinger modstanderen til at tage pressede beslutninger, der udløser målchancer til AaB. Som forreste presspiller synes jeg, at han gør det bedre end Patrick Olsen gjorde i mesterskabsspillet i den nye formation, hvor han spillede i angrebet.
Jeg har intet problem med Børsting, men at bruge ham på den plads - og at undlade Kusk på samme er godt nok svært at forstå. Jeg synes ikke at de kampbilleder vi har set, giver anledning til at synes det er en god idé. Slet ikke, faktisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Maglau » 18. okt 2020, 14:30

Hanga skrev:
18. okt 2020, 12:02
Maglau skrev:
18. okt 2020, 11:17

Tredje mulighed - og at dømme efter udsagn her på siden meget usandsynlige udfald - er at der sidder fodboldfaglige meget kyndige folk i AaBs organisation der ser spillerudvikling indkøb, træning og holdopstillinger i et større perspektiv. Et usandsynligt samarbejde hvor både Inge Krogh og trænerteamet sammen analyserer hvordan tingene skal gribes an.......nej vel, den er langt ude
Selvfølgelig. Men ud fra det rationale kan vi lige så godt stoppe al debat da AaB jo så må tage de rigtige beslutninger hver gang.

Du ved desuden heller ikke om der er enighed. Den generelle stil er helt afgjort vedtaget men er Inge tilfreds med måden Friis får det implementeret? Svaret på dette og mange andre spørgsmål kender vi ikke.
Nej ikke nødvendigvis - jeg kender godt præmissen for den fodboldfaglige debat. Men den behøver ikke være så udpræget fordummende at mange herinde rent faktisk og ærligt mener de ved mere om fodbold end AaBs professionelle og uddannet træner team.
Debatten kunne måske tages udgangspunkt i hvorfor vælger AaB opstillingen og hvilken taktik og tanker ligger bag.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Danni » 18. okt 2020, 14:35

Ron Paul skrev:
18. okt 2020, 14:26
Julgranen skrev:
18. okt 2020, 14:00
Fælles for de perioder er at vi har haft nul konkurrence på kanterne. Og det er ikke længe siden han var helt udenfor truppen.
I en opstilling hvor teknik og dynamik er så væsentligt, så hører Frederik Børsting ikke hjemme. Afspil, kombinationsspil og et godt touch når man trækker ned er altafgørende.
Sidste sæson var han den næstringeste spiller af alle midtbane/angribere til at skabe chancer, og det beror meget på at han ikke er god nok til at sætte sine medspillere op.
Det her er et meget godt eksempel på den ensidige kritik af ham, som jeg påpeger. Du tager slet ikke højde for, at Børsting spiller en helt anden rolle, end de andre midtbanespiller/angribere gør. Derfor kan du ikke udelukkende fokusere på enkelte parametre og sammenligne 1:1. Trænerteamet vurderer i modsætning til dig, at der er brug for en type som ham i den her formation. Han løber rigtig mange af de ubehagelige meter for sine medspillere, der tvinger modstanderen til at tage pressede beslutninger, der udløser målchancer til AaB. Som forreste presspiller synes jeg, at han gør det bedre end Patrick Olsen gjorde i mesterskabsspillet i den nye formation, hvor han spillede i angrebet.
Jeg er enig i, at kritikken af Børsting er overdrevet. Han er en spiller, der meget ofte giver holdet point. Det gør eksempelvis Kusk også. Forskellen er, Kusk er meget mere elegant, men Friis er jo ansat til at skabe resultater. Jeg kunne sagtens selv have valgt samme 11 til især denne kamp på en svær udebane.
Længe leve arbejderklassen!

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Ron Paul » 18. okt 2020, 14:38

Pastorius skrev:
18. okt 2020, 14:29
Jeg har intet problem med Børsting, men at bruge ham på den plads - og at undlade Kusk på samme er godt nok svært at forstå. Jeg synes ikke at de kampbilleder vi har set, giver anledning til at synes det er en god idé. Slet ikke, faktisk.
Jeg synes egentligt, at det giver god mening. FCK kommer til at lægge et massivt tryk på os fra start. De skal ud at bevise noget fra start, og vi spiller i parken, hvor målene sædvanligvis hagler ind imod os. Børsting kommer til at blive vigtig i presspillet fra start. Kusk kommer til at blive guld værd som indskifter i 2. halvleg (måske for en Lucas Andersen, som vel næppe kan holde en hel kamp?).Det var også i den rolle, han var kampafgørende mod AGF.

Men lad os se, hvad det ender med. Jeg er klar til at kritisere eksperimentet, hvis det slår fejl. Min pointe er bare, at jeg har fuld tiltro til, hvis trænerteamet vurderer, at en startopstilling med Børsting i stedet for Kusk er den bedste mod FCK.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af andreasaab89 » 18. okt 2020, 14:40

Jeg tror dog også vi skal passe på med at bruge en udekamp i parken som parameter for hvad friis idealopstilling er. De fleste hold stiller anderledes op i parken

Men begynder vi at stille sådan her op i “normale” kampe også mener jeg det er under al kritik
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2020, 14:41

Ron Paul skrev:
18. okt 2020, 14:26
Det her er et meget godt eksempel på den ensidige kritik af ham, som jeg påpeger. Du tager slet ikke højde for, at Børsting spiller en helt anden rolle, end de andre midtbanespiller/angribere gør. Derfor kan du ikke udelukkende fokusere på enkelte parametre og sammenligne 1:1. Trænerteamet vurderer i modsætning til dig, at der er brug for en type som ham i den her formation. Han løber rigtig mange af de ubehagelige meter for sine medspillere, der tvinger modstanderen til at tage pressede beslutninger, der udløser målchancer til AaB. Som forreste presspiller synes jeg, at han gør det bedre end Patrick Olsen gjorde i mesterskabsspillet i den nye formation, hvor han spillede i angrebet.
Men det nytter jo ikke noget, hvis det er med samme output som mod Sønderjyske?
En fint eksempel på en ringe teknik, der ødelægger en god chance.
Og den kan lægges ned over mange af de beslutninger han tager - han mangler teknikken til at udføre dem! Han ER for dårlig teknisk.

Du må meget gerne vise mig 8-9 chancer som Børstings pres har skabt? For det er hvad Kusk via stikninger, lob mm. har skabt for sine medspillere hidtil i sæsonen. Van Weert har haft et utal af gode forsøg og scoret mål.
Jeg er sådan set ligeglad med hvem der spiller så længe vi vinder, men jeg er træt af at se Friis pille 2 spillere ud der har serviceret deres medspillere mest, og i øvrigt er enormt gode til at finde hinanden. Til fordel for Fossum der har været blind passager, og Børsting der ikke er særligt boldfast.

Jeg må gå ud fra at det er fordi Friis forventer at vi ikke skal ud og skabe chancer, men lukrere på et enkelt stik.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 748
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Nitten » 18. okt 2020, 14:42

AaB-Jones skrev:
18. okt 2020, 13:56
Nitten skrev:
18. okt 2020, 13:46
Optakt på 3+ fra kl 1630
Mon ikke det bliver noget i den her stil:
Ståle snak- noget om at han har været rigtig god for dansk fodbold
Ståle snak - noget om at fck ledelsen har dummet sig ved at fyre Ståle
Ståle snak - noget om at fck ledelsen er meget fremsynet og modig ved at fyre Ståle
Hjalte snak - noget om hvor stort et pres der er på den nye midlertidige fck træner, men også noget om hvor dygtig han er
Kvist snak- noget om hvor dygtig han er og at han nu er ny stærk mand i fck ledelsen
Fck snak- noget om fck DNA og hvor stærkt det er
Zanka snak- noget om hvor god han er
Fck truppen- noget om hvor god den er og om det potientiale der er i den
Kampen- noget om hvorfor fck nu vinder idag
Fck truppen- en gentagelse af noget om hvor stærk den reelt er
Hjalte snak- noget om at han rigtigt kan sætte truppen op til kamp fordi han er en rigtig fck’er
AaB snak- meget kort noget om at Lucas er med og er på vej tilbage i form
Igen fck snak- noget om hvor gode de er

Kampstart !
Skarpt - og grunden til at man først tænder til kampstart. Jeg orker heller ikke høre Friis begrunde, hvorfor Fossum og Børsting skal spille på top...
Her er min opstilling pt:

Rinne
Okore -Thelander - Ross
Børsting - Pedro - Hiljemark - Ahlmann
Lucas
Kusk, - Van Weert

Pallesen, Fossum, Prica og Granli må slå de andre af, hvis de vil spille - men ud fra aktuel form (Lucas skal nok komme), kan jeg ikke se opstillingen meget anderledes. Det vil dælme give noget underholdende fodbold, og vi vil også kunne spille med højt pres i den formation, for Lucas er en dygtig presspiller, som kan styre presset foran sig.
:thumbsup:

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2020, 14:43

Ron Paul skrev:
18. okt 2020, 14:38

Jeg synes egentligt, at det giver god mening. FCK kommer til at lægge et massivt tryk på os fra start.
Og så giver det mening med en falsk 9’er uden teknik. Hvis dét bliver kampforløbet så har vi netop brug for aflastningsangreb og boldfaste spillere.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af andreasaab89 » 18. okt 2020, 14:45

Julgranen skrev:
18. okt 2020, 14:43
Ron Paul skrev:
18. okt 2020, 14:38

Jeg synes egentligt, at det giver god mening. FCK kommer til at lægge et massivt tryk på os fra start.
Og så giver det mening med en falsk 9’er uden teknik. Hvis dét bliver kampforløbet så har vi netop brug for aflastningsangreb og boldfaste spillere.
Hvem er den falske 9’er uden teknik ?
Det er vel lukas der ska spille 9 med børsting og fossum på hver side i nordjyske opstilling
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2020, 14:51

andreasaab89 skrev:
18. okt 2020, 14:45
Hvem er den falske 9’er uden teknik ?
Det er vel lukas der ska spille 9 med børsting og fossum på hver side i nordjyske opstilling
Børsting er i midten i den der blev lagt herind, og Friis sværger til Lucas på kanten.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2988
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 18. okt 2020, 14:55

Julgranen skrev:
18. okt 2020, 14:41
Ron Paul skrev:
18. okt 2020, 14:26
Det her er et meget godt eksempel på den ensidige kritik af ham, som jeg påpeger. Du tager slet ikke højde for, at Børsting spiller en helt anden rolle, end de andre midtbanespiller/angribere gør. Derfor kan du ikke udelukkende fokusere på enkelte parametre og sammenligne 1:1. Trænerteamet vurderer i modsætning til dig, at der er brug for en type som ham i den her formation. Han løber rigtig mange af de ubehagelige meter for sine medspillere, der tvinger modstanderen til at tage pressede beslutninger, der udløser målchancer til AaB. Som forreste presspiller synes jeg, at han gør det bedre end Patrick Olsen gjorde i mesterskabsspillet i den nye formation, hvor han spillede i angrebet.
Men det nytter jo ikke noget, hvis det er med samme output som mod Sønderjyske?
En fint eksempel på en ringe teknik, der ødelægger en god chance.
Og den kan lægges ned over mange af de beslutninger han tager - han mangler teknikken til at udføre dem! Han ER for dårlig teknisk.

Du må meget gerne vise mig 8-9 chancer som Børstings pres har skabt? For det er hvad Kusk via stikninger, lob mm. har skabt for sine medspillere hidtil i sæsonen. Van Weert har haft et utal af gode forsøg og scoret mål.
Jeg er sådan set ligeglad med hvem der spiller så længe vi vinder, men jeg er træt af at se Friis pille 2 spillere ud der har serviceret deres medspillere mest, og i øvrigt er enormt gode til at finde hinanden. Til fordel for Fossum der har været blind passager, og Børsting der ikke er særligt boldfast.

Jeg må gå ud fra at det er fordi Friis forventer at vi ikke skal ud og skabe chancer, men lukrere på et enkelt stik.
Med den logik ligger du op til at AaB ikke skaber nogle chancer idag? Jeg håber dælme ikke du har ret. :)

Ron Paul
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 6. okt 2013, 13:47

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Ron Paul » 18. okt 2020, 15:05

Julgranen skrev:
18. okt 2020, 14:41
Ron Paul skrev:
18. okt 2020, 14:26
Det her er et meget godt eksempel på den ensidige kritik af ham, som jeg påpeger. Du tager slet ikke højde for, at Børsting spiller en helt anden rolle, end de andre midtbanespiller/angribere gør. Derfor kan du ikke udelukkende fokusere på enkelte parametre og sammenligne 1:1. Trænerteamet vurderer i modsætning til dig, at der er brug for en type som ham i den her formation. Han løber rigtig mange af de ubehagelige meter for sine medspillere, der tvinger modstanderen til at tage pressede beslutninger, der udløser målchancer til AaB. Som forreste presspiller synes jeg, at han gør det bedre end Patrick Olsen gjorde i mesterskabsspillet i den nye formation, hvor han spillede i angrebet.
Men det nytter jo ikke noget, hvis det er med samme output som mod Sønderjyske?
En fint eksempel på en ringe teknik, der ødelægger en god chance.
Og den kan lægges ned over mange af de beslutninger han tager - han mangler teknikken til at udføre dem! Han ER for dårlig teknisk.

Du må meget gerne vise mig 8-9 chancer som Børstings pres har skabt? For det er hvad Kusk via stikninger, lob mm. har skabt for sine medspillere hidtil i sæsonen. Van Weert har haft et utal af gode forsøg og scoret mål.
Jeg er sådan set ligeglad med hvem der spiller så længe vi vinder, men jeg er træt af at se Friis pille 2 spillere ud der har serviceret deres medspillere mest, og i øvrigt er enormt gode til at finde hinanden. Til fordel for Fossum der har været blind passager, og Børsting der ikke er særligt boldfast.

Jeg må gå ud fra at det er fordi Friis forventer at vi ikke skal ud og skabe chancer, men lukrere på et enkelt stik.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/boer ... 3f03906ad6

Den her artikel siger det jo egentligt meget godt. (ikke en betalingsartikel, så jeg tillader mig at indsætte et uddrag fra artiklen)

"I de to kampe mod Brøndby og AGF har AaB-træneren dog kunnet se, at det aggressive presspil, som han for alvor begyndte at implementere på holdet i vinterpausen, har kastet mål af sig.

Mod både Brøndby og AGF har modstanderne følt sig så pressede af AaB’erne, at det har medført store fejl, som Frederik Børsting har profiteret af.

- Det er ikke noget, vi først er begyndt på nu, men det er selvfølgelig en god bonus, at vi også kan se, at det kaster mål af sig. Det giver helt sikkert spillerne noget, at de kan se, at vi får noget ud af det, og det gør også, at de føler sig mere trygge i den måde at gøre det på, siger Jacob Friis.

Det har også givet AaB-holdet noget, at netop Frederik Børsting er kommet tilbage i startopstillingen.

- Når vi vil spille med et aggressivt pres, kræver det, at vi har nogen med fart, initiativ og aggressivitet i forreste kæde, for ellers kommer vi til at hænge efter hele vejen igennem.

- Det er noget af det, Frede kan, og når han så kroner det med scoringer, får jeg jo svært ved at komme uden om ham, siger Jacob Friis."

Jeg gider ikke at sidde og lede efter videosekvenser til dig, men alle kan jo se, at Børsting presspil udløser chancer til holdet. Så kan du snakke nok så meget om hans dårlige evner til at slå dybe stikninger og lobbe bolden. Men det er jo ikke det, som han kan og er med for. Derfor er det urimeligt at kritisere ham for det. Som jeg siger, så er det det, der gør kritikken af Børsting så ensidig. Vi er sindssygt priviligerede, at vi har så mange forskellige spiltyper, vi kan bringe i spil for tiden. Det er jo helt vildt, at vores hold er så godt, at vi kan bænke bl.a. en Kusk i stærk form.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. okt 2020, 15:44

I aften sker det, vi henter vores første ligasejr i Parken siden 2007 :aabfan:

Gazza
Drenge
Drenge
Indlæg: 49
Tilmeldt: 28. apr 2008, 17:43

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Gazza » 18. okt 2020, 16:39

Aalborg frederikshavner skrev:
18. okt 2020, 15:44
I aften sker det, vi henter vores første ligasejr i Parken siden 2007 :aabfan:
Som altid tror man at nu kommer sejren i parken. Men vi er som vanlig tro ikke klar og skal være heldige at komme derfra med et lille nederlag.
Alt er som det plejer :| :|
Kom nu for satan modbevis mig drenge :aabfan:

tommas jensen
Superliga
Superliga
Indlæg: 728
Tilmeldt: 6. aug 2005, 10:30
Favoritspiller: Wæhler / Augo / Thelander
Geografisk sted: Brønderslev

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af tommas jensen » 18. okt 2020, 16:48

Pt er der kun snakket FCK i optakten 🤮

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: FC København - AaB 18/10/20 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 18. okt 2020, 16:58

tommas jensen skrev:
18. okt 2020, 16:48
Pt er der kun snakket FCK i optakten 🤮
Sluk for optakten. Ingen grund til at støtte Viasats FCK dækning.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Besvar