Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 21. okt 2020, 00:07

Modstander: Vejle B
Kamptidspunkt: Mandag den 26. oktober kl. 19.00
Kampsted: Aalborg Stadion
Dommer: Morten Krogh
4. Dommer: Michael Rasmussen
VAR-dommer: Jørgen Daugbjerg Burchardt
Vises på: TV3 Sport

Stillingen inden 6. runde
Billede

Seneste 5 hjemmekampe mod Vejle
Billede

AaB (V-U-T-V-U)
Seneste startopstilling
(3-4-3): Rinne - Ross, Thelander, Okore - Ahlmann, Hiljemark, Ferreira, Pallesen - Fossum, Børsting, Andersen

Skader
-

Tvivlsomme
-

Karantæner
-

Karantænefare
Pedro Ferreira (ved tildeling af 6 strafpoint)

Vejle (V-V-U-V-T)
Seneste startopstilling
(4-2-3-1): Groothuizen - Amundsen, Milosevic, Greve, Yamga - Ramadani, Ezatolahi - Sousa, Schoop, Faghir - Dwamena

Skader
-

Tvivlsomme
-

Karantæner
-

Karantænefare
-

Kilder: SuperStats - Stilling, HoldNyt - Skader, SuperStats - Indbyrdes, SuperStats - Karantænefare
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af 9800 » 21. okt 2020, 22:31

Sjældent har jeg glædet mig så meget til at komme på stadion! Der er virkelig gang i noget spændende 🙂

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 21. okt 2020, 22:32

9800 skrev:
21. okt 2020, 22:31
Sjældent har jeg glædet mig så meget til at komme på stadion! Der er virkelig gang i noget spændende 🙂
Hvor længe har du været AaB-fan?

Det er først når det begynder at se lovende ud, man for alvor skal blive nervøs :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af 9800 » 21. okt 2020, 22:37

Så den første kamp i 87’, men man har en tendens til at glemme 😅

Brugeravatar
Raiman
1. div
1. div
Indlæg: 333
Tilmeldt: 24. apr 2006, 20:54

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Raiman » 22. okt 2020, 08:46

(3-4-3):
Rinne
- Ross, Thelander, Okore
- Ahlmann, Hiljemark, Ferreira, Pallesen
- Fossum, Kusk, Andersen

Nu skal vi have en boldspillende 9'er ind. Kom så.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2020, 08:58

Jeg håber vi starter med Børsting. Hans evindelige højintense pres skaber tonsvis af plads mod et offensivt hold. Hvis Vejle så skulle vælge at pakke sig, så kan Kusk komme ind.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Fromthecradle » 22. okt 2020, 10:35

Buzz Killington skrev:
22. okt 2020, 08:58
Jeg håber vi starter med Børsting. Hans evindelige højintense pres skaber tonsvis af plads mod et offensivt hold. Hvis Vejle så skulle vælge at pakke sig, så kan Kusk komme ind.
Du bliver begravet i Julepynt om et øjeblik.
You pay for this?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Yankee » 22. okt 2020, 10:44

Lad os nu bare bruge Tom van Weert. Han arbejder lige så godt som Børsting og kan tilmed score mål og agere spilstation. Han er ikke helt så hurtig som Børsting, men det er ikke så vigtigt mod et Vejle-hold, der formentlig ikke giver ret meget bagrum væk.

Tom van Weert er truppens bedste/eneste 9'er, så lad os nu bare bruge ham som 9'er.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2020, 11:15

Jamen alternativt giver vi Vejle plads til at få bolden nedefra fremad, og sætte Sousa eller Mucolli op til en 1 v 1 mod Pallesen. Hvad er odds på et endnu et Vejle-straffe?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 22. okt 2020, 11:36

Buzz Killington skrev:
22. okt 2020, 08:58
Jeg håber vi starter med Børsting. Hans evindelige højintense pres skaber tonsvis af plads mod et offensivt hold. Hvis Vejle så skulle vælge at pakke sig, så kan Kusk komme ind.
Det var umiddelbart også den opstilling jeg ville få med ud fra samme ide.
Vi skal få dem til at lave fejl i opspillet via hidsigt pres, vil de undgå fejlene skal de nødvendigvis sparke langt - som vores tre midterstoppere kan pille ned.

Hvis trænerne vurderer at kusk/Tom kan lave tilstrækkeligt pres som er det ok med mig at de bytter Børsting ud for at nogle andre kvaliteter ind.
Men Børsting vs kusk/Tom er vel eneste plads der kan diskuteres
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2020, 11:38

Maglau skrev:
22. okt 2020, 11:36
Men Børsting vs kusk/Tom er vel eneste plads der kan diskuteres
Her vil jeg så godt lige række fingeren op... men det kommer jo ikke til at ske, det ved jeg godt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 22. okt 2020, 11:38

Yankee skrev:
22. okt 2020, 10:44
Lad os nu bare bruge Tom van Weert. Han arbejder lige så godt som Børsting og kan tilmed score mål og agere spilstation. Han er ikke helt så hurtig som Børsting, men det er ikke så vigtigt mod et Vejle-hold, der formentlig ikke giver ret meget bagrum væk.

Tom van Weert er truppens bedste/eneste 9'er, så lad os nu bare bruge ham som 9'er.
Enig!

I en kamp hvor vi bør være mest på bolden skal vi bruge spillere der er gode på bolden.

Kusk - Tom - Lucas

Og ja, jeg har fjernet Fossum trods de 2 mål i parken. Han kan naturligvis gå ind i stedet for Kusk og så bytte kant med Lucas som i Parken. Men jeg så ham jo egentlig helst på midtbanen i en 4-3-3, men er godt klar over at det ikke bliver sådan.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 22. okt 2020, 11:50

Hanga skrev:
22. okt 2020, 11:38
Yankee skrev:
22. okt 2020, 10:44
Lad os nu bare bruge Tom van Weert. Han arbejder lige så godt som Børsting og kan tilmed score mål og agere spilstation. Han er ikke helt så hurtig som Børsting, men det er ikke så vigtigt mod et Vejle-hold, der formentlig ikke giver ret meget bagrum væk.

Tom van Weert er truppens bedste/eneste 9'er, så lad os nu bare bruge ham som 9'er.
Enig!

I en kamp hvor vi bør være mest på bolden skal vi bruge spillere der er gode på bolden.

Kusk - Tom - Lucas

Og ja, jeg har fjernet Fossum trods de 2 mål i parken. Han kan naturligvis gå ind i stedet for Kusk og så bytte kant med Lucas som i Parken. Men jeg så ham jo egentlig helst på midtbanen i en 4-3-3, men er godt klar over at det ikke bliver sådan.
Et alternativ kunne være

Rinne
Okore-Thelander-Ross
Pallesen-Hiljemark-Pedro-Fossum-Ahlmann
Lucas-Van Weert

Med Pedro og Hiljemark bør Fossum have rimelig fri snor til at løbe med frem, hver gang vi går i offensiven. Jeg vil gerne have spillere på banen der kan score mål, og her er Lucas + Van Weert bare vores to bedste spillere. Jeg tror dog, at vi starter på samme måde som i Parken, selvom vi må forventes at være noget mere på bolden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 22. okt 2020, 12:55

Buzz Killington skrev:
22. okt 2020, 11:15
Jamen alternativt giver vi Vejle plads til at få bolden nedefra fremad, og sætte Sousa eller Mucolli op til en 1 v 1 mod Pallesen. Hvad er odds på et endnu et Vejle-straffe?
Papirstyndt argument, når FCK har boldspillende stoppere.
I Mads Greve har Vejle i forvejen en af de stoppere i ligaen der slår flest lange afleveringer.
Milosevic startede inde sidst, og starter formentlig igen. Meget fysisk stærk forsvarer, som er ret gammeldags i sin spillestil. Ikke særligt komfortabel med bold, og heller ikke særligt glad for at bevæge sig langt væk fra forsvarszonen. Der kan være noget at hente i mellemrummet her, og derfor mener jeg vi bør starte med en mellemrumsspiller.
Børsting er ligegyldig i det perspektiv - det er desuden midtbaneleddets ansvar at afskære Ezatollahi som opspilsstation.
Hvis Frederik Børsting heller ikke i denne kamp har tænkt sig at være i nærheden af bolden (og dermed tage ansvar for andet end presspillet), så har vi ikke meget gavn af at starte med ham inde - enten bliver det lange violiner, eller også vil de finde iraneren på def. midt. Han skal lukkes ned af enten Pedro eller Hiljemark.
Vejle vil gerne have bolden, og det vil vi også.

Presset fra midtbaneleddet og backs skal fungere, det var her Vejle kom alvorligt på hælene mod Lyngby i sidste spillerunde.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2020, 13:00

Julgranen skrev:
22. okt 2020, 12:55
Buzz Killington skrev:
22. okt 2020, 11:15
Jamen alternativt giver vi Vejle plads til at få bolden nedefra fremad, og sætte Sousa eller Mucolli op til en 1 v 1 mod Pallesen. Hvad er odds på et endnu et Vejle-straffe?
Papirstyndt argument, når FCK har boldspillende stoppere.
I Mads Greve har Vejle i forvejen en af de stoppere i ligaen der slår flest lange afleveringer.
Milosevic startede inde sidst, og starter formentlig igen. Meget fysisk stærk forsvarer, som er ret gammeldags i sin spillestil. Ikke særligt komfortabel med bold, og heller ikke særligt glad for at bevæge sig langt væk fra forsvarszonen. Der kan være noget at hente i mellemrummet her, og derfor mener jeg vi bør starte med en mellemrumsspiller.
Børsting er ligegyldig i det perspektiv - det er desuden midtbaneleddets ansvar at afskære Ezatollahi som opspilsstation.
Hvis Frederik Børsting heller ikke i denne kamp har tænkt sig at være i nærheden af bolden (og dermed tage ansvar for andet end presspillet), så har vi ikke meget gavn af at starte med ham inde - enten bliver det lange violiner, eller også vil de finde iraneren på def. midt. Han skal lukkes ned af enten Pedro eller Hiljemark.
Vejle vil gerne have bolden, og det vil vi også.

Presset fra midtbaneleddet og backs skal fungere, det var her Vejle kom alvorligt på hælene mod Lyngby i sidste spillerunde.
Jeg tror omgivelserne vil kunne forstå hvorfor jeg ikke kaster mig ud i en lang snak om Børsting vs. Kusk med dig. Men jeg vil alligevel nævne at uanset afleveringsradius, så er netop Mads greve en spiller der også har for vane at bryde ud af forsvarskæden og gå med frem med bolden, hvorfor et højt pres bare er endnu vigtigere.

Dwamena ser forresten ud til at være lidt skadet. Lad os krydse for at han ikke bliver klar.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Yankee » 22. okt 2020, 13:07

Buzz Killington skrev:
22. okt 2020, 13:00

Jeg tror omgivelserne vil kunne forstå hvorfor jeg ikke kaster mig ud i en lang snak om Børsting vs. Kusk med dig. Men jeg vil alligevel nævne at uanset afleveringsradius, så er netop Mads greve har også for vane at bryde ud af forsvarskæden og gå med frem med bolden, hvorfor et højt pres bare er endnu vigtigere.

Dwamena ser forresten ud til at være lidt skadet. Lad os krydse for at han ikke bliver klar.
Men på hjemmebane mod en oprykker skal prioriteten ikke være at slå deres spil i stykker - det skal være at få lavet nogle mål og afgjort kampen på vores præmisser Derfor skal vi have nogle chanceskabende spillere og nogle gode afsluttere ind i frontkæden. Det er i min verden (og statistisk set) Kasper Kusk og Tom van Weert.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 22. okt 2020, 13:32

Buzz Killington skrev:
22. okt 2020, 13:00
Men jeg vil alligevel nævne at uanset afleveringsradius, så er netop Mads greve en spiller der også har for vane at bryde ud af forsvarskæden og gå med frem med bolden, hvorfor et højt pres bare er endnu vigtigere.
Det er vist et selvopfundet argument, jeg tvivler på at du ser Vejles kampe. En fællesnævner for stort set alle centrale forsvarsspillere Vejle har haft de sidste to år minus Rasmus Lauritsen er, at de er store, fysisk stærke og dårlige på bolden.
Og holder en forsvarskæde med normalt stram disciplin.
De er uvæsentlige i opspillet.

At Frederik Børsting er en god presspiller er ikke ensbetydende med at han er hverken chanceskabende, kampafgørende eller god i kombinationsspillet. I en kamp der formentlig vil blive målrig, der handler det om at skabe chancer.
Derfor skal vi stille med de spillere der understøtter hinanden bedst. Jeg er sikker på at Børsting kan slå sine 7 afleveringer fra FCK-kampen, men vi vil gå efter masser af boldbesiddelse og der er han meget lidt anvendelig.

Vi har slået et Galca-hold før - lad os gøre det igen.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 22. okt 2020, 13:42

Julgranen skrev:
22. okt 2020, 13:32
Vi har slået et Galca-hold før - lad os gøre det igen.
Vi har så også tabt 6-0 til ham...
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 22. okt 2020, 13:42

Det her nærmer sig clickbait fra Nordjyske:
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9595
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 22. okt 2020, 13:44

Julgranen skrev:
22. okt 2020, 13:32
Buzz Killington skrev:
22. okt 2020, 13:00
Men jeg vil alligevel nævne at uanset afleveringsradius, så er netop Mads greve en spiller der også har for vane at bryde ud af forsvarskæden og gå med frem med bolden, hvorfor et højt pres bare er endnu vigtigere.
Det er vist et selvopfundet argument, jeg tvivler på at du ser Vejles kampe. En fællesnævner for stort set alle centrale forsvarsspillere Vejle har haft de sidste to år minus Rasmus Lauritsen er, at de er store, fysisk stærke og dårlige på bolden.
Og holder en forsvarskæde med normalt stram disciplin.
De er uvæsentlige i opspillet.

At Frederik Børsting er en god presspiller er ikke ensbetydende med at han er hverken chanceskabende, kampafgørende eller god i kombinationsspillet. I en kamp der formentlig vil blive målrig, der handler det om at skabe chancer.
Derfor skal vi stille med de spillere der understøtter hinanden bedst. Jeg er sikker på at Børsting kan slå sine 7 afleveringer fra FCK-kampen, men vi vil gå efter masser af boldbesiddelse og der er han meget lidt anvendelig.

Vi har slået et Galca-hold før - lad os gøre det igen.
Pas nu på med ikke at ødelægge den gode stemning. Det er ikke overbevisende, eller garant for en god diskussion at i udgangspunkt markere et indlæg som papirstyndt eller selvopfundent. Lad dine argumenter, såfremt der er nogen, tale for dem selv. Og mine info om Mads stammer fra Vejles forum. Jeg går ud fra man derfra ser nogle af deres kampe. Tag det for hvad det er. Jeg vil ikke diskutere emnet med dig.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Besvar