Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 26. okt 2020, 08:38

Buzz Killington skrev:
gravballe skrev:
26. okt 2020, 07:55
Børsting permanente plads i start 11erne er lige så uforståelig som rommedahl ved Morten Olsen. Hvis man ikke kan få plads til klart bedre spillere som Tom eller kusk så er det altså træneren den er gal med. Hvis vores eneste game plan er at løbe og presse højt så er vores trup lige så tynd som sidste år.
Jeg har ikke opfattelsen af at det er den eneste gameplan, men det da en solid grundpille i vores spil. Og for at det kan fungere har man vel vurderet at når Lucas ikke er i omdrejninger så går det bare ikke med for mange spillere der ikke tager de der lorteløb så der kommer huller i vores pres som modstanderen så kan spille sig igennem.

Noget andet, hvis Kusk skal erstatte Børsting, hvem skal Weert så erstatte? Fossum eller Lucas?
Hvilken anden gameplan har du set i de første kampe?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Mogens » 26. okt 2020, 08:39

jonas386 skrev:
25. okt 2020, 09:39
Jeg håber bare, at vi kan omstille os ordentligt til kampen, og få gang i en stabil pointhøst. Som andre, så vil jeg også helst se Tom eller Kusk inde frem for Børsting. Vejle er et hold med selvtillid og dygtige individualister i offensiven, men defensivt er de bestemt også til at tale med.

Vejle er et lidt utraditionelt oprykkerhold, og modsat tidligere oprykkere, så kan man ikke afskrive dem, bare fordi de er nede med et par stykker i løbet af kampen. De spiller med stor tro på tingene, og kampen er absolut ikke ovre før dommeren fløjter af. Kan vi komme foran med en eller to, så vil jeg gerne se Børsting inde derefter. I kampens begyndelse tror jeg det er vigtigt, at vi formår at diktere kampen, og få Vejles tunge defensiv ud at løbe. Hvis vi så først kommer foran, så er det vigtigt at vi holder fast, og får Børsting ind og stresse deres midterforsvarer og backs. Jeg synes Malte Amundsen virker lovende, men i et hårdt pres kunne jeg godt se ham komme i problemer, fordi han godt kan være lidt for længe på bolden i perioder.

Jeg håber på en sejr, men er meget spændt på at se vores hold over for spillere med tur i den, og en offensiv med flere målkilder og selvsikkerhed end vores egen. Modsat FCK, Horsens og Lyngby så kører tingene for Vejle, og de virker betydeligt stærkere end jeg havde troet før sæsonen. Der er selvfølgelig nogle huller på holdet, men overall synes jeg de virker lige så stærke som OB og Randers - hvis ikke bedre.

Pastorius: Mon ikke Julgran tænker på denne
https://superstats.dk/kampe/2006

Fik øjnene op for denne kamp, som jeg helt har glemt. Kan huske at det var en af de første AaB kampe jeg så. Ærgerligt, at man ikke kan finde highlights fra de gamle kampe.
https://superstats.dk/kampe/170
Det er sikkert den kamp, men nogen bliver måske snydt af, at der indledningsvist snakkes om kampe mod Vejle I Aalborg.

Derudover viser dit andet link ikke om din første AaB-kamp - så har du i hvert fald indtaget nogle vilde medikamenter. Odense besejrede b1903 med 3-2...
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af FlemmingG » 26. okt 2020, 08:40

Julgranen skrev:
26. okt 2020, 07:25
FlemmingG skrev:
26. okt 2020, 07:21
Never change a winning team siger man jo. Men jeg havde også håbet på Kusk el van Weert som spidsangriber i aften. Tror ikke Børsting er den rette at bruge i den her type kamp... selvfølgelig hvis han er den af de øvrige angribere der har trænet bedst i løbet af ugen... men det må være svært at være Kusk indimellem - han spiller nogle kanonkampe i starten af sæsonen, dygtig på bolden og kreerer chancer på samlebånd. Det til trods bliver han konsekvent bænket, til fordel for en spiller som godt nok er god i presspillet, men som rent fodboldmæssigt er Kusk klart underlegen
Tom Van Weert er ligeledes mere end kompetent, og har været den der har haft klart flest chancer i de første 5 kampe.
Tim Prica må se sig nede som nummer 3 ell. 4 - hvilket umuligt kan være tilfredsstillende.
I en kamp hvor vi skal spille os igennem Vejle, der begriber jeg ikke den her angrebsopstilling.

Og så er det her jo en helt anden type kamp! I København havde vi knap nok bolden. Her skal vi brodere os igennem. Og så vælger man den af de forreste 7 der er mest ringe til den disciplin.
Jeg er helt enig. Friis står jo i en luksus situation ift besætningen på de tre øverste pladser - længe siden jeg kan mindes der har været så mange kvalificerede valgmuligheder.
Børsting har helt klart sin berettigelse i truppen og i nogle kampe kan han også være det bedste valg til en af de tre startende pladser i front.
Men mod en modstander som vi har en forventning om, der kommer til at stå dybt i banen og tæt i kæderne, så skal Børsting ikke i spil. Jeg ser gerne Kusk starte inde i aften.
Det havde været noget andet hvis Børsting havde scoret 4 kasser i de første kampe, så ville han være svær at komme udenom. Men han har vel beset ikke leveret meget udover en 100% indsats i presspillet. Han er for ofte en hæmsko når vi selv har bolden

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2020, 08:46

Pastorius skrev:
26. okt 2020, 08:38
Buzz Killington skrev:
gravballe skrev:
26. okt 2020, 07:55
Børsting permanente plads i start 11erne er lige så uforståelig som rommedahl ved Morten Olsen. Hvis man ikke kan få plads til klart bedre spillere som Tom eller kusk så er det altså træneren den er gal med. Hvis vores eneste game plan er at løbe og presse højt så er vores trup lige så tynd som sidste år.
Jeg har ikke opfattelsen af at det er den eneste gameplan, men det da en solid grundpille i vores spil. Og for at det kan fungere har man vel vurderet at når Lucas ikke er i omdrejninger så går det bare ikke med for mange spillere der ikke tager de der lorteløb så der kommer huller i vores pres som modstanderen så kan spille sig igennem.

Noget andet, hvis Kusk skal erstatte Børsting, hvem skal Weert så erstatte? Fossum eller Lucas?
Hvilken anden gameplan har du set i de første kampe?
End bare at presse og løbe? Noget med at Lucas har en fri rolle til at sætte de andre i scene. Noget med at vi ikke laver indlæg men i stedet afleveringer ind i feltet. Noget med at vi afslutter vores angreb hurtigt. Noget med at spille med angribere der kommer trækker modstanderens centerforsvar ud af position. Noget med at tillade angreb imod os over siderne, men lukke ned centralt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Fromthecradle » 26. okt 2020, 08:48

FlemmingG skrev:
26. okt 2020, 08:40
Julgranen skrev:
26. okt 2020, 07:25
FlemmingG skrev:
26. okt 2020, 07:21
Never change a winning team siger man jo. Men jeg havde også håbet på Kusk el van Weert som spidsangriber i aften. Tror ikke Børsting er den rette at bruge i den her type kamp... selvfølgelig hvis han er den af de øvrige angribere der har trænet bedst i løbet af ugen... men det må være svært at være Kusk indimellem - han spiller nogle kanonkampe i starten af sæsonen, dygtig på bolden og kreerer chancer på samlebånd. Det til trods bliver han konsekvent bænket, til fordel for en spiller som godt nok er god i presspillet, men som rent fodboldmæssigt er Kusk klart underlegen
Tom Van Weert er ligeledes mere end kompetent, og har været den der har haft klart flest chancer i de første 5 kampe.
Tim Prica må se sig nede som nummer 3 ell. 4 - hvilket umuligt kan være tilfredsstillende.
I en kamp hvor vi skal spille os igennem Vejle, der begriber jeg ikke den her angrebsopstilling.

Og så er det her jo en helt anden type kamp! I København havde vi knap nok bolden. Her skal vi brodere os igennem. Og så vælger man den af de forreste 7 der er mest ringe til den disciplin.
Jeg er helt enig. Friis står jo i en luksus situation ift besætningen på de tre øverste pladser - længe siden jeg kan mindes der har været så mange kvalificerede valgmuligheder.
Børsting har helt klart sin berettigelse i truppen og i nogle kampe kan han også være det bedste valg til en af de tre startende pladser i front.
Men mod en modstander som vi har en forventning om, der kommer til at stå dybt i banen og tæt i kæderne, så skal Børsting ikke i spil. Jeg ser gerne Kusk starte inde i aften.
Det havde været noget andet hvis Børsting havde scoret 4 kasser i de første kampe, så ville han være svær at komme udenom. Men han har vel beset ikke leveret meget udover en 100% indsats i presspillet. Han er for ofte en hæmsko når vi selv har bolden
Han scorede mod AGF.

Det sagt, syntes jeg, vi skal væk fra 3-4-3 mod de svagere modstandere. 4-3-3, Fossum ned på midten og Kusk/VW/Børsting i rotation.
You pay for this?

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10729
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 26. okt 2020, 09:18

Mogens skrev:
26. okt 2020, 08:39
jonas386 skrev:
25. okt 2020, 09:39
Jeg håber bare, at vi kan omstille os ordentligt til kampen, og få gang i en stabil pointhøst. Som andre, så vil jeg også helst se Tom eller Kusk inde frem for Børsting. Vejle er et hold med selvtillid og dygtige individualister i offensiven, men defensivt er de bestemt også til at tale med.

Vejle er et lidt utraditionelt oprykkerhold, og modsat tidligere oprykkere, så kan man ikke afskrive dem, bare fordi de er nede med et par stykker i løbet af kampen. De spiller med stor tro på tingene, og kampen er absolut ikke ovre før dommeren fløjter af. Kan vi komme foran med en eller to, så vil jeg gerne se Børsting inde derefter. I kampens begyndelse tror jeg det er vigtigt, at vi formår at diktere kampen, og få Vejles tunge defensiv ud at løbe. Hvis vi så først kommer foran, så er det vigtigt at vi holder fast, og får Børsting ind og stresse deres midterforsvarer og backs. Jeg synes Malte Amundsen virker lovende, men i et hårdt pres kunne jeg godt se ham komme i problemer, fordi han godt kan være lidt for længe på bolden i perioder.

Jeg håber på en sejr, men er meget spændt på at se vores hold over for spillere med tur i den, og en offensiv med flere målkilder og selvsikkerhed end vores egen. Modsat FCK, Horsens og Lyngby så kører tingene for Vejle, og de virker betydeligt stærkere end jeg havde troet før sæsonen. Der er selvfølgelig nogle huller på holdet, men overall synes jeg de virker lige så stærke som OB og Randers - hvis ikke bedre.

Pastorius: Mon ikke Julgran tænker på denne
https://superstats.dk/kampe/2006

Fik øjnene op for denne kamp, som jeg helt har glemt. Kan huske at det var en af de første AaB kampe jeg så. Ærgerligt, at man ikke kan finde highlights fra de gamle kampe.
https://superstats.dk/kampe/170
Det er sikkert den kamp, men nogen bliver måske snydt af, at der indledningsvist snakkes om kampe mod Vejle I Aalborg.

Derudover viser dit andet link ikke om din første AaB-kamp - så har du i hvert fald indtaget nogle vilde medikamenter. Odense besejrede b1903 med 3-2...
Der manglede et 7-tal sidst i linket.

https://superstats.dk/kampe/1707
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2020, 09:20

Mogens skrev:
26. okt 2020, 08:30
Kan man ane, at du faktisk synes, at Børsting har sin berettigelse i nogle af kampene :P ? Du behøver ikke at svare.
Ja, i enkelte knoklelkampe, eller kampe hvor vi ikke har spillet.
Og så ved jeg godt at man ikke bænker Fossum ovenpå 2 mål, men det er også et åbent spørgsmål hvordan han leverer i et etableret angrebsspil.
Kampen ude mod FCK var ret beset eneste rigtigt overbevisende indsats hidtil i denne sæson fra hans side. Ellers har han løbet meget, men ikke været i nærheden af feltet.

Og så Lucas som falsk 9’er - jeg er spændt på at se hvordan Vejle griber det an. Vi skal spille så lidt som muligt til duel, og i stedet have ham til at ligge og operere i mellemrummet. Vejles 4-2-3-1 vil dog måske lukke meget af rummet i midten, for de opererer typisk med to udpræget defensive midtbanespillere.
Ja, jeg føler mig ikke rigtigt overbevist om opstillingen, men vi må jo se.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 26. okt 2020, 10:03

Nu får Børsting jo nok én pølet ind over stregen i dag, hvormed munden lukkes på dem, der ganske sagligt og sobert stiller spørgsmål ved Friis' valg af Børsting og sidstnævntes evner af 'Friis og AaB's egen avl er ufejlbarlige'-flokken.
Ædruelighedens stemme

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Fromthecradle » 26. okt 2020, 10:07

R Rosenberg skrev:
26. okt 2020, 10:03
Nu får Børsting jo nok én pølet ind over stregen i dag, hvormed munden lukkes på dem, der ganske sagligt og sobert stiller spørgsmål ved Friis' valg af Børsting og sidstnævntes evner af 'Friis og AaB's egen avl er ufejlbarlige'-flokken.
Sikke da et lorteindlæg. Vil du diskutere eller bare hamre ned på nogle brugere, du er uenig med?
You pay for this?

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af gravballe » 26. okt 2020, 10:32

Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 08:25
gravballe skrev:
26. okt 2020, 07:55
Børsting permanente plads i start 11erne er lige så uforståelig som rommedahl ved Morten Olsen. Hvis man ikke kan få plads til klart bedre spillere som Tom eller kusk så er det altså træneren den er gal med. Hvis vores eneste game plan er at løbe og presse højt så er vores trup lige så tynd som sidste år.
Jeg har ikke opfattelsen af at det er den eneste gameplan, men det da en solid grundpille i vores spil. Og for at det kan fungere har man vel vurderet at når Lucas ikke er i omdrejninger så går det bare ikke med for mange spillere der ikke tager de der lorteløb så der kommer huller i vores pres som modstanderen så kan spille sig igennem.

Noget andet, hvis Kusk skal erstatte Børsting, hvem skal Weert så erstatte? Fossum eller Lucas?
Har ikke set noget fra Friis det indikere andre planer, lige som jeg stadig ikke har set ham ændre forløbet af en kamp. Men jeg har set masser af kampe hvor hans manglende evne til at ændre et kamp forløb har kostet os point.

Og sagde ikke både kusk og Tom skulle ind men en af dem burde der være plads til

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 26. okt 2020, 10:43

Fromthecradle skrev:
26. okt 2020, 10:07
R Rosenberg skrev:
26. okt 2020, 10:03
Nu får Børsting jo nok én pølet ind over stregen i dag, hvormed munden lukkes på dem, der ganske sagligt og sobert stiller spørgsmål ved Friis' valg af Børsting og sidstnævntes evner af 'Friis og AaB's egen avl er ufejlbarlige'-flokken.
Sikke da et lorteindlæg. Vil du diskutere eller bare hamre ned på nogle brugere, du er uenig med?
Et sådan indlæg bekræfter bare at der er brugere herinde hvor en AaB sejr er sekundær ift til selv at få ret i hvem der burde spille.
De råber skriger bander og stamper i gulvet og vil ved djævlens vold og magt have ret - og det skal et top uddannet professionelt uddannet trænerteam hvis job er at skaffe resultater fandme ikke lave om på.

Personligt ser jeg mange kvaliteter i Børsting og for en hvis all time favorit fodboldspiller er Michael Laudrup og hans type ser jeg også ekstremt mange mangler i Børsting. Men måske trænerteamet for AaB har en overordnet game plan med Børstings rolle. Hvis de vurderer at vi teknisk er dækket ind med Lucas Fossum Hiljemark og pedro men at løbevilligheden og presset skal komme fra pøleren så afventer jeg og ser.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Frygah » 26. okt 2020, 11:08

Maglau skrev:
26. okt 2020, 10:43
Fromthecradle skrev:
26. okt 2020, 10:07
R Rosenberg skrev:
26. okt 2020, 10:03
Nu får Børsting jo nok én pølet ind over stregen i dag, hvormed munden lukkes på dem, der ganske sagligt og sobert stiller spørgsmål ved Friis' valg af Børsting og sidstnævntes evner af 'Friis og AaB's egen avl er ufejlbarlige'-flokken.
Sikke da et lorteindlæg. Vil du diskutere eller bare hamre ned på nogle brugere, du er uenig med?
Et sådan indlæg bekræfter bare at der er brugere herinde hvor en AaB sejr er sekundær ift til selv at få ret i hvem der burde spille.
De råber skriger bander og stamper i gulvet og vil ved djævlens vold og magt have ret - og det skal et top uddannet professionelt uddannet trænerteam hvis job er at skaffe resultater fandme ikke lave om på.

Personligt ser jeg mange kvaliteter i Børsting og for en hvis all time favorit fodboldspiller er Michael Laudrup og hans type ser jeg også ekstremt mange mangler i Børsting. Men måske trænerteamet for AaB har en overordnet game plan med Børstings rolle. Hvis de vurderer at vi teknisk er dækket ind med Lucas Fossum Hiljemark og pedro men at løbevilligheden og presset skal komme fra pøleren så afventer jeg og ser.
Jeg har intet imod Børsting og mener også han har sin berettigelse på holdet. Det der forundrer mig er at han tilsyneladende er en fast del af start-11'eren når vi har alle fit, og det uanset hvilket hold vi spiller mod og uanset hvordan vi vil gribe kampen an. Der havde jeg troet at de indkøb vi havde gjort ville frigøre Friis til at håndtere kampene mere varieret, og ikke kun have en model der hedder "løb meget og pres hårdt", og når den så ikke virker, så ender man i et ingenmandslands rent taktisk hvor Børsting løber og tonser oppe foran (og ikke bliver skiftet ud), mens resten af holdet virker til at vil spille mere dominerende og teknisk fodbold, men uden at have kræfterne til det.

Jeg må indrømme jeg er lettere forvirret over at vores indkøb og bredere trup nu har betydet at vi fastholder de samme 11 uanset kampen vi skal spille.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 864
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af hit666 » 26. okt 2020, 11:23

Julgranen skrev:
26. okt 2020, 07:16
Spanky skrev:
26. okt 2020, 06:46
NORDJYSKE forventer, at AaB stiller således op i mandagens hjemmekamp mod Vejle Boldklub:

(3-4-3): Jacob Rinne - Jores Okore, Rasmus Thelander, Mathias Ross - Kristoffer Pallesen, Pedro Ferreira, Oscar Hiljemark, Jakob Ahlmann - Frederik Børsting Friis, Lucas Andersen, Iver Fossum

:S
Skuffende. Særligt nu hvor Lucas får pladsen centralt og skal operere i mellemrummet. Det er da rart Friis er enig med mig i, at det er dér vi skal operere fra mod Vejle, men knap så fedt at hans uægte søn igen skal spille på bekostning af betydeligt bedre spillere som Tom og Kusk. Prica må også føle der er langt til startopstillingen.

Det giver meget lidt mening, at vi ikke giver pladsen til højre til enten Tom eller Kusk i så fald. Børsting er ikke fem potter pis værd i kombination- og småspil, og har som nævnt ringeste afleveringsrate af alle offensivspillere.
Ja de fleste er hvis enige om at det er din uægte søn der skal spille 😉
AaB AaB AaB AaB

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2020, 11:33

hit666 skrev:
26. okt 2020, 11:23
Ja de fleste er hvis enige om at det er din uægte søn der skal spille 😉
Zzz... endnu et indholdsløst indlæg fra hit666

*vist

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 26. okt 2020, 11:39

Der er ikke noget odiøst i at foreslå tre levende, teknisk dygtige spillere, når vi møder et Vejle-hold der har tilladt meget få afslutninger mod sig.
Den opgave skal vi have løst - jeg glæder mig mest af alt til endnu en kamp med vores dygtige midtbaneduo i fokus.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 26. okt 2020, 11:44

Har en god fornemmelse og jeg tror at vi vinder 4-1 :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5338
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 26. okt 2020, 11:47

Fromthecradle skrev:
26. okt 2020, 10:07
R Rosenberg skrev:
26. okt 2020, 10:03
Nu får Børsting jo nok én pølet ind over stregen i dag, hvormed munden lukkes på dem, der ganske sagligt og sobert stiller spørgsmål ved Friis' valg af Børsting og sidstnævntes evner af 'Friis og AaB's egen avl er ufejlbarlige'-flokken.
Sikke da et lorteindlæg. Vil du diskutere eller bare hamre ned på nogle brugere, du er uenig med?
Bare hamre :cheers:
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9615
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Buzz Killington » 26. okt 2020, 11:54

gravballe skrev:
26. okt 2020, 10:32
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 08:25
gravballe skrev:
26. okt 2020, 07:55
Børsting permanente plads i start 11erne er lige så uforståelig som rommedahl ved Morten Olsen. Hvis man ikke kan få plads til klart bedre spillere som Tom eller kusk så er det altså træneren den er gal med. Hvis vores eneste game plan er at løbe og presse højt så er vores trup lige så tynd som sidste år.
Jeg har ikke opfattelsen af at det er den eneste gameplan, men det da en solid grundpille i vores spil. Og for at det kan fungere har man vel vurderet at når Lucas ikke er i omdrejninger så går det bare ikke med for mange spillere der ikke tager de der lorteløb så der kommer huller i vores pres som modstanderen så kan spille sig igennem.

Noget andet, hvis Kusk skal erstatte Børsting, hvem skal Weert så erstatte? Fossum eller Lucas?
Har ikke set noget fra Friis det indikere andre planer, lige som jeg stadig ikke har set ham ændre forløbet af en kamp. Men jeg har set masser af kampe hvor hans manglende evne til at ændre et kamp forløb har kostet os point.

Og sagde ikke både kusk og Tom skulle ind men en af dem burde der være plads til
Jeg syntes det hører med til den historie at det er meget svært at se når et taktisk indgreb eliminerer et indgreb fra modparten. Ved du e.g. hvor mange gange FCK forsøgte at komme med modsvar i sidste kamp hvor Friis' justeringer satte dem ud af spillet?

Så man ender ofte med kun at tælle de gange det ikke går godt, men overser alle de gange hvor det går godt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Bruno » 26. okt 2020, 11:59

Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 11:54
gravballe skrev:
26. okt 2020, 10:32
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 08:25
gravballe skrev:
26. okt 2020, 07:55
Børsting permanente plads i start 11erne er lige så uforståelig som rommedahl ved Morten Olsen. Hvis man ikke kan få plads til klart bedre spillere som Tom eller kusk så er det altså træneren den er gal med. Hvis vores eneste game plan er at løbe og presse højt så er vores trup lige så tynd som sidste år.
Jeg har ikke opfattelsen af at det er den eneste gameplan, men det da en solid grundpille i vores spil. Og for at det kan fungere har man vel vurderet at når Lucas ikke er i omdrejninger så går det bare ikke med for mange spillere der ikke tager de der lorteløb så der kommer huller i vores pres som modstanderen så kan spille sig igennem.

Noget andet, hvis Kusk skal erstatte Børsting, hvem skal Weert så erstatte? Fossum eller Lucas?
Har ikke set noget fra Friis det indikere andre planer, lige som jeg stadig ikke har set ham ændre forløbet af en kamp. Men jeg har set masser af kampe hvor hans manglende evne til at ændre et kamp forløb har kostet os point.

Og sagde ikke både kusk og Tom skulle ind men en af dem burde der være plads til
Jeg syntes det hører med til den historie at det er meget svært at se når et taktisk indgreb eliminerer et indgreb fra modparten. Ved du e.g. hvor mange gange FCK forsøgte at komme med modsvar i sidste kamp hvor Friis' justeringer satte dem ud af spillet?
Det er for såvidt rigtigt nok. Men jeg tror at det mere er oplevelsen af at træneren låser sig og måske ikke evner at omstille sig til forholdene løbende. At man fx fortsætter med samme taktiske udtryk selvom det ikke har virket i 60 minutter i en kamp. Det kan man så diskutere om er et udtryk for manglende evner eller stædighed. Det må blafre i vinden.
Men ja det er jo svært målbart hvis man gør det. Jeg tror bare at anken går på at man ikke gør noget ofte.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Vejle B 26/10/20 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 26. okt 2020, 12:40

Bruno skrev:
26. okt 2020, 11:59
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 11:54
gravballe skrev:
26. okt 2020, 10:32
Buzz Killington skrev:
26. okt 2020, 08:25
gravballe skrev:
26. okt 2020, 07:55
Børsting permanente plads i start 11erne er lige så uforståelig som rommedahl ved Morten Olsen. Hvis man ikke kan få plads til klart bedre spillere som Tom eller kusk så er det altså træneren den er gal med. Hvis vores eneste game plan er at løbe og presse højt så er vores trup lige så tynd som sidste år.
Jeg har ikke opfattelsen af at det er den eneste gameplan, men det da en solid grundpille i vores spil. Og for at det kan fungere har man vel vurderet at når Lucas ikke er i omdrejninger så går det bare ikke med for mange spillere der ikke tager de der lorteløb så der kommer huller i vores pres som modstanderen så kan spille sig igennem.

Noget andet, hvis Kusk skal erstatte Børsting, hvem skal Weert så erstatte? Fossum eller Lucas?
Har ikke set noget fra Friis det indikere andre planer, lige som jeg stadig ikke har set ham ændre forløbet af en kamp. Men jeg har set masser af kampe hvor hans manglende evne til at ændre et kamp forløb har kostet os point.

Og sagde ikke både kusk og Tom skulle ind men en af dem burde der være plads til
Jeg syntes det hører med til den historie at det er meget svært at se når et taktisk indgreb eliminerer et indgreb fra modparten. Ved du e.g. hvor mange gange FCK forsøgte at komme med modsvar i sidste kamp hvor Friis' justeringer satte dem ud af spillet?
Det er for såvidt rigtigt nok. Men jeg tror at det mere er oplevelsen af at træneren låser sig og måske ikke evner at omstille sig til forholdene løbende. At man fx fortsætter med samme taktiske udtryk selvom det ikke har virket i 60 minutter i en kamp. Det kan man så diskutere om er et udtryk for manglende evner eller stædighed. Det må blafre i vinden.
Men ja det er jo svært målbart hvis man gør det. Jeg tror bare at anken går på at man ikke gør noget ofte.
Det er et valg eller en personlighedsting, mere end en fejl.

Hvis man vælger at man gerne vil spille på en bestemt måde, og tror på det er det rigtige, så ligner det at vi har en tendens til at holde fast i det.
Det kan være små ting, der gør at det ikke virker som forventet, og tit ting, som man mener kan rettes ved at spillerne får fusteret ind (selv).

Jeg er helt enig i at det ser ud til at vi er for lang tid om at blande os i tingene, og få det rettet til fra bænken, men på lang sigt kan det godt give mening, hvis det man vil er at lære spillerne at tage ansvar selv, og tage de rigtige beslutninger på banen. Jeg troede mest det var sådan man gjorde med ungdomsspillere, og i større klubber ville man måske nok vælge spillere fra, der ikke selv var i stand til at rette til ift til hvad de bliver mødt af af modstanderne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar