Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2020, 12:03

Frygah skrev:
30. nov 2020, 07:33
Det kan godt være jeg bare er naiv, men kan de manglende mål i denne sæson måske bare tilskrives at det er "tilfældigt" at det er en masse store chancer vi brænder på kort tid? Det er jo spillere som Kusk, Van Weert og Lucas der tidligere har vist ganske fin coolness foran mål, der nu er uskarpe. Det er måske et sats, men de 3 herrer har da været garant for mål, og det skulle være mærkeligt hvis de alle 3 pludselig bare har mistet målnæsen. Selvom jeg medgiver at det har set skidt ud med de frie chancer der er brændt.

Som så mange andre ser jeg også gerne en klasseangriber i front, der banker kasser ind Spalvis-style, men de er ikke så nemme at finde. Eller billige. Men det kan sgu godt være Julgranen har ret i at en Schwartz ville banke kasser ind på samlebånd, med den service vores hold kan give en angriber der står de rigtige steder. Han er bare ikke så sexet en signing i mit (og sikkert mange andres) hoveder.
Det er ikke tilfældigt, ikke i den målestok. Det hænger givetvis sammen med at deres trækkes større veksler på spillerne i andre sammenhænge.

Jeg kunne også høre at David i går mente at det er personlige fejl der koster dem sejren (som i alt andet var helt som det skulle være)., men personlige fejl opstår af en grund, i hvert fald når det er 3 i én kamp. Den slags opstår fordi spillerne bliver pressede, enten fordi modstanderne er gode (bedre end ens egne spillere) eller fordi beder spillerne løse flere og større opgaver end de kan klare.

Det er også derfor vores problemer ikke bare er sådan at købe sig ud af. Det kræver at vi henter spillere fra en højere hylde end dem vi har. Jeg tror at nøglen til at forløse vores potentiale ligger i højre side af banen. Langt de fleste gennemspillede angreb kommer fra venstre, og når vi kommer fri i højre, er det ofte på baggrund af et pres i venstre side, med et efterfølgende skift til højre. x. har Ahlmann tidligere nævnt Dalsgaard som nøglen til hans succes i hans bedste sæsoner. Det pres der kom på højre side, gav meget bedre plads i venstre. Prø at tænke hvor farlige vi kunne blive, hvis vi også var en trussel i højre side.

Jeg vil nødigt tale enkeltpersoner, så der kommer ingen bashing af dem, der ikke scorer på afslutningerne, for de bidrager med andre ting. Men hvis vi skal have flere mål uden at miste noget af det vi har, så skal vi have bedre spillere, eller dem vi har skal præstere bedre. Det sidste sker som regel over tid, og efter mere (målrettet) træning.

Når alt det er sagt, så tror jeg også vi kunne blive giftige, hvis der bare var en der begyndte at banke mål ind. Det vil uværgeligt trække mere opmærksomhed, og give endnu mere plads til de resterende.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af BoT » 30. nov 2020, 12:41

Jeg kunne godt tænke mig, at vi gav Tom chancen som spidsangriber kontinuerligt. Han er vores klart bedste bud på en stabil målscorer, men hans rytme ødelægges også, når han skiftevis er på bænken, spiller ude af position og skiftes ind.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Hanga » 30. nov 2020, 12:44

BoT skrev:
30. nov 2020, 12:41
Jeg kunne godt tænke mig, at vi gav Tom chancen som spidsangriber kontinuerligt. Han er vores klart bedste bud på en stabil målscorer, men hans rytme ødelægges også, når han skiftevis er på bænken, spiller ude af position og skiftes ind.
Enig! Jeg er så træt af at vi rokerer deroppe nærmest fra kamp til kamp. Jeg troede i starten at Feher var manden der ville genindføre det, især fordi han udtalte at han ville spille med rigtig 9'er, men det ser vi jo så at der bliver afveget fra alt efter modstander.

Ja han har brændt alt for meget denne sæson, men han kommer til chancerne og hans målsnit målt pr. antal minutter er pænt. Selvfølgelig skal han spille.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af gravballe » 30. nov 2020, 13:52

Hanga skrev:
30. nov 2020, 12:44
BoT skrev:
30. nov 2020, 12:41
Jeg kunne godt tænke mig, at vi gav Tom chancen som spidsangriber kontinuerligt. Han er vores klart bedste bud på en stabil målscorer, men hans rytme ødelægges også, når han skiftevis er på bænken, spiller ude af position og skiftes ind.
Enig! Jeg er så træt af at vi rokerer deroppe nærmest fra kamp til kamp. Jeg troede i starten at Feher var manden der ville genindføre det, især fordi han udtalte at han ville spille med rigtig 9'er, men det ser vi jo så at der bliver afveget fra alt efter modstander.

Ja han har brændt alt for meget denne sæson, men han kommer til chancerne og hans målsnit målt pr. antal minutter er pænt. Selvfølgelig skal han spille.
enig, en angriber har brug for tillid. Det er en joke Børsting har flere kampe som sidst angriber end Tom har. Fehr er afskrevet pga det i min bog.

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Bruno » 30. nov 2020, 13:54

BoT skrev:
30. nov 2020, 12:41
Jeg kunne godt tænke mig, at vi gav Tom chancen som spidsangriber kontinuerligt. Han er vores klart bedste bud på en stabil målscorer, men hans rytme ødelægges også, når han skiftevis er på bænken, spiller ude af position og skiftes ind.
Jeg er meget enig. Lad Tom van Weert spille fra start hver gang. I hvert fald indtil vi kan få en endnu mere målscorende type hvis dette er muligt.
Så kan Frederik Børsting passende forsøges mere på Kristoffer Pallesens plads eller rykke ud på bænken. Således kan hans arbejdsraseri benyttes når modstanderne er ved at være flade og teknik og boldkundskab ikke længere har en særlig betydning.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2020, 14:06

BoT skrev:
30. nov 2020, 12:41
Jeg kunne godt tænke mig, at vi gav Tom chancen som spidsangriber kontinuerligt. Han er vores klart bedste bud på en stabil målscorer, men hans rytme ødelægges også, når han skiftevis er på bænken, spiller ude af position og skiftes ind.
Jeg er ikke enig i at Tom har været stærk nok til at vi skal sætte andre dele af holdkortet efter ham. Når alle er til rådighed er han sammen med Fossum de første på vippen, og det er som det skal være ift kvalitet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Bruno » 30. nov 2020, 14:22

Pastorius skrev:
30. nov 2020, 14:06
BoT skrev:
30. nov 2020, 12:41
Jeg kunne godt tænke mig, at vi gav Tom chancen som spidsangriber kontinuerligt. Han er vores klart bedste bud på en stabil målscorer, men hans rytme ødelægges også, når han skiftevis er på bænken, spiller ude af position og skiftes ind.
Jeg er ikke enig i at Tom har været stærk nok til at vi skal sætte andre dele af holdkortet efter ham. Når alle er til rådighed er han sammen med Fossum de første på vippen, og det er som det skal være ift kvalitet.
Skal det forstås således at du mener at Frederik Børsting og Kristoffer Pallesen står før på holdkortet end Iver Fossum og Tom van Weert?
Forstå mig ret jeg er også skuffet over Iver Fossum men modsat de to andre ved man at han kan en masse og på et meget højere niveau end de to. Det mangler bare at blive kontinuerligt frembragt. De to andre har intet at gøre i startopstillingen på et hold der ævler om medaljer og Europa Cup.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Pastorius » 30. nov 2020, 14:40

Bruno skrev:
Pastorius skrev:
30. nov 2020, 14:06
BoT skrev:
30. nov 2020, 12:41
Jeg kunne godt tænke mig, at vi gav Tom chancen som spidsangriber kontinuerligt. Han er vores klart bedste bud på en stabil målscorer, men hans rytme ødelægges også, når han skiftevis er på bænken, spiller ude af position og skiftes ind.
Jeg er ikke enig i at Tom har været stærk nok til at vi skal sætte andre dele af holdkortet efter ham. Når alle er til rådighed er han sammen med Fossum de første på vippen, og det er som det skal være ift kvalitet.
Skal det forstås således at du mener at Frederik Børsting og Kristoffer Pallesen står før på holdkortet end Iver Fossum og Tom van Weert?
Forstå mig ret jeg er også skuffet over Iver Fossum men modsat de to andre ved man at han kan en masse og på et meget højere niveau end de to. Det mangler bare at blive kontinuerligt frembragt. De to andre har intet at gøre i startopstillingen på et hold der ævler om medaljer og Europa Cup.
Nej, ikke helt i hvert fald.

Jeg synes at Lucas, kusk, Hiljemark og Ferriera, Ahlmann og 3/4 midterforsvarere + Rinne er selvskrevne. Det efterlader 2 pladser, hvoraf både Friis og Feher har Børsting fast plantet på den ene. Det giver 1 plads til Tom, Prica, Palle og Fossum. Og der har jeg Fossum øverst efterfulgt af Tom.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: FC Midtjylland - AaB 28/11/20 klokken 16:00

Indlæg af Maglau » 30. nov 2020, 15:13

Pastorius skrev:
30. nov 2020, 14:40
Bruno skrev:
Pastorius skrev:
30. nov 2020, 14:06
BoT skrev:
30. nov 2020, 12:41
Jeg kunne godt tænke mig, at vi gav Tom chancen som spidsangriber kontinuerligt. Han er vores klart bedste bud på en stabil målscorer, men hans rytme ødelægges også, når han skiftevis er på bænken, spiller ude af position og skiftes ind.
Jeg er ikke enig i at Tom har været stærk nok til at vi skal sætte andre dele af holdkortet efter ham. Når alle er til rådighed er han sammen med Fossum de første på vippen, og det er som det skal være ift kvalitet.
Skal det forstås således at du mener at Frederik Børsting og Kristoffer Pallesen står før på holdkortet end Iver Fossum og Tom van Weert?
Forstå mig ret jeg er også skuffet over Iver Fossum men modsat de to andre ved man at han kan en masse og på et meget højere niveau end de to. Det mangler bare at blive kontinuerligt frembragt. De to andre har intet at gøre i startopstillingen på et hold der ævler om medaljer og Europa Cup.
Nej, ikke helt i hvert fald.

Jeg synes at Lucas, kusk, Hiljemark og Ferriera, Ahlmann og 3/4 midterforsvarere + Rinne er selvskrevne. Det efterlader 2 pladser, hvoraf både Friis og Feher har Børsting fast plantet på den ene. Det giver 1 plads til Tom, Prica, Palle og Fossum. Og der har jeg Fossum øverst efterfulgt af Tom.
Fuldstændig enig og det kan kun ændres hvis træneren vurderer at Fossum løser midtbanekanten bedre end Pallesen. Kan ikke se der er plads andre steder.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar