OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Buzz Killington » 4. dec 2020, 20:58

På trods af Ahlmanns hammer var der jo intet der fungerede i dag. Forsvaret stod (og Rinne) dog skide godt indtil Granli gik ud, og jeg tror egentlig det havde været tilstrækkeligt til en sejr. Men Ross viser desværre at han har meget lang vej tilbage til startopstillingen. Men der var ret beset mange der var på samme lave niveau i dag. De tre forreste, Fossum, Palle, udskiftningerne.

Forfærdelig kamp som vi overhovedet ikke formår at skabe. Jeg tænker også at det ikke nødvendigvis er en kæmpe fordel at Feher står og dikterer hele tiden. Måske var det sommetider bedre at turde vende spillerne til at tænke selv.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 768
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af bedstefar » 4. dec 2020, 20:59

Giv det anførerbind til Hiljemark når han kommer tilbage fra hans skade, han skal nok fortælle holdet at der skal kæmpes for hver evig fucking eneste meter. Vi taber til det mest latterlige og dårlige OB hold i mands minde, de har haft et taktisk oplæg til denne kamp - høj bold op på Okosun og spille derfra. Jeg begriber ikke vi taber den her kamp, jeg er rystede over at der heller ikke sker noget fra bænken. Man bliver sgu da nød til at ændre på et eller andet når det virker for OB igennem så lang tid. Det er en ommer Feher. Hold kæft hvor er jeg rasende og skuffet over den her indsats, troede vi var kommet videre fra sådan nogen kampe. :thumbsdown: :thumbsdown:

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Frygah » 4. dec 2020, 20:59

Peter A. skrev:
4. dec 2020, 20:56
Ronnie S. skal hentes i vinterpausen..

Der mangler simpelthen noget karakter i sådan en kamp her.

Der er sgu’ ikke godt nok vi ikke evner at krige sejren eller i hvertfald en uafgjort hjem.

Og så er det problematisk med den offensiv..
Jeg kan ikke rigtig se en Ronnie Schwartz være løsningen på det vi ser i dag.

Vi har et forsvar der sejler totalt centralt, vi har ingen opspil fremad i banen, vi har ingen der kan vende med bolden og fordele den ud, vores største stjerne der burde orkestrere vores offensive spil er helt væk, og han har intet samspil med hverken Kusk eller Van Weert. Sidstnævnte der vel nærmest løb mindre end Spalvis gjorde, og så heller ikke scorer mål.

Selv vores centrale midtbane var ikke-eksisterende idag.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Forza » 4. dec 2020, 20:59

At visse debattører nu udelukkende lægger nederlaget på en 19 årig’s skuldre, med 45 min i benene er håbløst. Og at nogle tilsyneladende pludselig ikke mener han bør spille Superliga, siger enten noget om pulsens hastighed eller at de er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Ross spillede bestemt ikke godt i dag, men hele holdet sejlede og det var altså i 90 min de var dårlige, ikke 45. Desuden var manden han afløste ikke ligefrem nogen stjerne i 1. halvleg.

Forfærdelig kamp over det meste af linjen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Klaus » 4. dec 2020, 21:01

Fortjent sejr til OB. Igen får vi ikke en skid ud af vores fantastiske teknikere. Lucas og Kusk SKAL simpelthen til at levere. Vi falder sammen fordi Pedro og ikke mindst Fossum spiller en halvsløj kamp, og Ross i dag ikke havde niveauet. Desværre er det jo klassisk AaB. Vi får et mål, graver os ned, mister sejren.... Tænker at vi enten skal have nye spillere eller en træner, der kan få vores profiler til at præstere. Og så er en ny højre kant altså tvingende nødvendig, Pallesen spiller jo slet ikke.

Nitten
Superliga
Superliga
Indlæg: 749
Tilmeldt: 18. apr 2015, 20:07
Favoritspiller: Søren dissing
Geografisk sted: Nørresundby

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Nitten » 4. dec 2020, 21:01

Forza skrev:
4. dec 2020, 20:59
At visse debattører nu udelukkende lægger nederlaget på en 19 årig’s skuldre, med 45 min i benene er håbløst. Og at nogle tilsyneladende pludselig ikke mener han bør spille Superliga, siger enten noget om pulsens hastighed eller at de er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Ross spillede bestemt ikke godt i dag, men hele holdet sejlede og det var altså i 90 min de var dårlige, ikke 45. Desuden var manden han afløste ikke ligefrem nogen stjerne i 1. halvleg.

Forfærdelig kamp over det meste af linjen.
Men har var altså elendig og burde vel have været skiftet ud igen

9691_3kroner
Drenge
Drenge
Indlæg: 34
Tilmeldt: 27. aug 2020, 10:34
Favoritspiller: Ib Simonsen

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af 9691_3kroner » 4. dec 2020, 21:01

Den her indsats er seriøst noget af det værste jeg som AaB-fan har oplevet. Pisseheldige med at være foran med 1-0, og da OB scorer til 1-1, så ved man bare at kampen ender 3-1 til OB.

Der er så mange dårlige præstationer på det her AaB-hold, den eneste der måske kan være sin indsats bekendt er Pedro, resten er forfærdentlige.

Lucas spiller meget meget skidt, ikke bare denne kamp.
Pallesen rammer ikke en medspiller i sine forsøg på afleveringer.
Okore kegler konstant rundt.
Ross satte ikke et ben rigtigt.
Ahlman scorede, ikke ret meget mere positivt og sige.
Fossum ?? var han i en OB-trøje i dag ?
Kusk, intet lykkedes.
Tom ..... vi kunne lige så godt ha spillet med 10 mand, tror seriøst ikke vi havde set nogen forskel i dag !
Granli ?? Farvel !!

Det er så pissefrustrerende det her, det værste er at man sidder med følelsen af at man selv kunne ha styret det hold bedre, uha hvor ville jeg gerne ha en Galca-type til min klub !

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Dr.Jones » 4. dec 2020, 21:02

Elendighed!

Fossum var ok, Kusk var ok - resten var møgbelortet. Og en træner med en opfindsomhed som en struds der skal gemme sig. Feher skal ikke være cheftræner! Dårligste indsats i lang tid mod et tamt OB hold - hold op hvor er det skuffende! Vi kunne have bidt os fast i toppen.

Hvorfor h... ryger Granli ud? Han var dårlig, men ikke den dårligste i bagkæden. Hvorfor skifter vi Kusk ud som i 2.halv var vores bedste? Hvorfor hiver vi Nkada ind? Han er pis. Burde være hurtig, men kan intet på kuglen og træffer dårlige, og langsomme, beslutninger.

Kæft en omgang pis! Taber til OB, min f.... røv! Det bliver ikke næste år vi spiller Europa, ikke hvis vi leverer den slags lort så snart Hiljemark ikke er der. :thumbsdown:


Ked af at sige det, men køb Sorte Slyngel!

Brugeravatar
NIN
Allstar
Allstar
Indlæg: 2724
Tilmeldt: 16. mar 2010, 18:05
Favoritspiller: Glenn Hoddle
Geografisk sted: Vestbyen
Kontakt:

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af NIN » 4. dec 2020, 21:02

12 mål i 11 kampe. Så er det svært at vinde fodboldbold kampe. Også kan man begynde at tænke lidt over, hvor mange af de 12 mål der er scoret af de spillere der burde score hovedparten af vores mål.
https://www.youtube.com/watch?v=QDIO0y0jpps&t=1s

FilmTozzen: Gys, gru, passion, Laserdisken og Læsehesten - a life long journey .

depor
2. div
2. div
Indlæg: 175
Tilmeldt: 23. aug 2020, 15:48
Favoritspiller: Augo (Pedro Ferreira)
Geografisk sted: Horsens (tidligere Aalborg)

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af depor » 4. dec 2020, 21:03

Vi kan bare ikke spille med når modstanderen er fysiske over for os som i dag. Så er det en flok skolebørn, som slet ikke kan være med i legen. Der mangler fysik og selv den bedste angriber i verden ville ikke kunne ændre, for bolden skal jo kunne spilles over midten uden boldtab først!

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 940
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Salle17 » 4. dec 2020, 21:06

Forza skrev:
4. dec 2020, 20:59
At visse debattører nu udelukkende lægger nederlaget på en 19 årig’s skuldre, med 45 min i benene er håbløst. Og at nogle tilsyneladende pludselig ikke mener han bør spille Superliga, siger enten noget om pulsens hastighed eller at de er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Ross spillede bestemt ikke godt i dag, men hele holdet sejlede og det var altså i 90 min de var dårlige, ikke 45. Desuden var manden han afløste ikke ligefrem nogen stjerne i 1. halvleg.

Forfærdelig kamp over det meste af linjen.
Helt enig. Vi spiller forfædeligt i første halvleg, og er lidt heldige med at være foran. OB spiller bedre end os i samtlige facetter af spillet. Vi bliver kyst på midtbanen, og vores offensiv kan ikke holde på bolden.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6393
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af FlæskeFrank » 4. dec 2020, 21:08

Vi skal have en træner, som kan forløse angriberne. Atter en kamp uden angribermål.

Hvis Norrköpings træner bliver vores træner efter jul, så får vi mand, som kan få holdet til at lave mål. Det har han vist tidligere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Dr.Jones
Landshold
Landshold
Indlæg: 835
Tilmeldt: 18. jul 2005, 15:22
Favoritspiller: Starting XI

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Dr.Jones » 4. dec 2020, 21:11

FlæskeFrank skrev:
4. dec 2020, 21:08
Vi skal have en træner, som kan forløse angriberne. Atter en kamp uden angribermål.

Hvis Norrköpings træner bliver vores træner efter jul, så får vi mand, som kan få holdet til at lave mål. Det har han vist tidligere.
Kan vi ikke hente ham og Ronnie S nu? Håber IAO er igang med telefonen allerede i bussen på vejen hjem...

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af AaB-Jones » 4. dec 2020, 21:13

Klaus skrev:
4. dec 2020, 21:01
Fortjent sejr til OB. Igen får vi ikke en skid ud af vores fantastiske teknikere. Lucas og Kusk SKAL simpelthen til at levere. Vi falder sammen fordi Pedro og ikke mindst Fossum spiller en halvsløj kamp, og Ross i dag ikke havde niveauet. Desværre er det jo klassisk AaB. Vi får et mål, graver os ned, mister sejren.... Tænker at vi enten skal have nye spillere eller en træner, der kan få vores profiler til at præstere. Og så er en ny højre kant altså tvingende nødvendig, Pallesen spiller jo slet ikke.
Helt enig - Okore klart bedste markspiller i dag, og Ahlmann kan vel også være indsatsen bekendt. Tinne var stærk. Kusk har enkelte rigtigt flotte offensive aktioner, men fylder intet defensivt og står konsekvent forkert. Resten bidrager ikke med noget som helst offensivt, men er beskæmmende ringe! OB spiller bolden op centralt og får lov både fladt og på Okosun. Thelander kom i den grad også ned på jorden igen efter sin suveræne kamp i Herning - alt for nemt at give skylden til enkelte spillere som Ross (der selvfølgelig ikke ramte niveau). Det var en grusom holdpræstation og Feher tabte kampen taktisk!!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Julgranen » 4. dec 2020, 21:13

Fromthecradle skrev:
4. dec 2020, 20:57
En kæmpefejl ikke at starte med Børsting.
Han var nemlig utroligt synlig, da han kom ind.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4241
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Klaus » 4. dec 2020, 21:14

Frygah skrev:
4. dec 2020, 20:59
Peter A. skrev:
4. dec 2020, 20:56
Ronnie S. skal hentes i vinterpausen..

Der mangler simpelthen noget karakter i sådan en kamp her.

Der er sgu’ ikke godt nok vi ikke evner at krige sejren eller i hvertfald en uafgjort hjem.

Og så er det problematisk med den offensiv..
Jeg kan ikke rigtig se en Ronnie Schwartz være løsningen på det vi ser i dag.

Vi har et forsvar der sejler totalt centralt, vi har ingen opspil fremad i banen, vi har ingen der kan vende med bolden og fordele den ud, vores største stjerne der burde orkestrere vores offensive spil er helt væk, og han har intet samspil med hverken Kusk eller Van Weert. Sidstnævnte der vel nærmest løb mindre end Spalvis gjorde, og så heller ikke scorer mål.

Selv vores centrale midtbane var ikke-eksisterende idag.
Jeg synes faktisk centerforsvaret stod godt i dag i førtse halvleg. Faktisk var det nogenlunde det eneste, der fungerede. Pedro var klart under niveau, og angrebet bidrog ikke med noget. Jeg tænker vi i dag fik svaret på, hvorfor det er en god ide at spille med Børsting på top.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Pastorius » 4. dec 2020, 21:17

Forza skrev:
4. dec 2020, 20:59
At visse debattører nu udelukkende lægger nederlaget på en 19 årig’s skuldre, med 45 min i benene er håbløst. Og at nogle tilsyneladende pludselig ikke mener han bør spille Superliga, siger enten noget om pulsens hastighed eller at de er udenfor pædagogisk rækkevidde.

Ross spillede bestemt ikke godt i dag, men hele holdet sejlede og det var altså i 90 min de var dårlige, ikke 45. Desuden var manden han afløste ikke ligefrem nogen stjerne i 1. halvleg.

Forfærdelig kamp over det meste af linjen.
Det var nogle stykker under standard i dag, men vi har altså. nogen er rammer helt udenfor skiven. Skylden skal selvfølgelig ikke placeres på skuldrene af en 19-årig, selvom han også havde en skidt kamp. Det er ikke mange der råber af at Thelander komer alt for højt op på en OB-angriber, og er for langsom til at komme på plads. Det er ellers en noget mere klar fejl end Ross, der først er nødt til at følge en man ind på midten, og så ikke når at komme helt på plads til et perfekt slået indlæg.

Fossum, Van Weert og Pallesen var helt væk i dag. Lucas og Ferreria var noget under standard. Ahlmann, Rinne og Kusk var blandt de allerbedste.
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2503
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af baresi » 4. dec 2020, 21:17

Vanvittig indsats - man er næsten lidt Tom for ord - typisk AaB når man SKAL vinde
De har sgu ik det der killer instinkt.
Og så savner jeg nok man flår en Lucas ud og måske beholdte kusk.
Men formationen holder bare ik.

Jeg tror man skal i en 4-2-3-1 for at forlæse en central midt. MEN ikke mindst få en fossum længere frem.
Fossum kusk og Lucas men en angriber foran.
Og lige nu så vil jeg gerne se hvad Prica kan.
Det kan ikke være dårligere.
Rinne
Palle - thelander - granli - ahlmann
Pedro - hilje
Kusk - fossum - Lucas
Prica

Aå får vi en ekstra offensiv ind men stadig 2 6ere til at rydde op.
Nkada skal retur - han er intet være.
Ny træner
Ny højre back
Ny angriber

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Fromthecradle » 4. dec 2020, 21:20

Julgranen skrev:
4. dec 2020, 21:13
Fromthecradle skrev:
4. dec 2020, 20:57
En kæmpefejl ikke at starte med Børsting.
Han var nemlig utroligt synlig, da han kom ind.
Nej, men han er en spiller der leverer en arbejdsindsats over det meste af en kamp. De tre i front kan jo ikke spille på tunge vinterbaner. At de tre i front ikke kan sætte flere ordentlige angreb op er dræbende for resten af holdet.
Børsting må være første mand på holdkortet i de sidste to kampe i december.
You pay for this?

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Frygah » 4. dec 2020, 21:22

Klaus skrev:
4. dec 2020, 21:14
Frygah skrev:
4. dec 2020, 20:59
Peter A. skrev:
4. dec 2020, 20:56
Ronnie S. skal hentes i vinterpausen..

Der mangler simpelthen noget karakter i sådan en kamp her.

Der er sgu’ ikke godt nok vi ikke evner at krige sejren eller i hvertfald en uafgjort hjem.

Og så er det problematisk med den offensiv..
Jeg kan ikke rigtig se en Ronnie Schwartz være løsningen på det vi ser i dag.

Vi har et forsvar der sejler totalt centralt, vi har ingen opspil fremad i banen, vi har ingen der kan vende med bolden og fordele den ud, vores største stjerne der burde orkestrere vores offensive spil er helt væk, og han har intet samspil med hverken Kusk eller Van Weert. Sidstnævnte der vel nærmest løb mindre end Spalvis gjorde, og så heller ikke scorer mål.

Selv vores centrale midtbane var ikke-eksisterende idag.
Jeg synes faktisk centerforsvaret stod godt i dag i førtse halvleg. Faktisk var det nogenlunde det eneste, der fungerede. Pedro var klart under niveau, og angrebet bidrog ikke med noget. Jeg tænker vi i dag fik svaret på, hvorfor det er en god ide at spille med Børsting på top.
Jeg kan bare ikke se hvordan Børsting skal bidrage til at vores eget spil bliver bedre. Jeg havde nok i en naiv drøm troet at Fossum, Ferreira, Lucas og Kusk tilsammen kunne spille nogle besnærende kombinationer der ville udstille samtlige hold i ligaen. Men der er intet samspil imellem dem, og jeg ser det næsten som værende lige meget hvem vi har på top, når der ikke er nogen sammenhæng i hvad de 4 leverer. Vi kan ikke sætte 2-3 afleveringer sammen. At de samtidig så ikke får nogle bolde fra vores forsvar at arbejde med gør det bare værre.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Besvar