OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1878
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af 634 » 4. dec 2020, 21:35

Ross var ikke klar til at spille idag.
Malthe Højholdt skulle have erstattet Granli efter pausen, og ændret 3-4-3 til 4-3-3 med Fossum forrest i midtbanen. Det ville være 3 point.
AaB kan slutte som nummer 9 når denne spille-runde er spillet færdig, og det tror jeg faktisk er et sandsynligt udfald.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Buzz Killington » 4. dec 2020, 21:38

Frygah skrev:
4. dec 2020, 21:22
Klaus skrev:
4. dec 2020, 21:14
Frygah skrev:
4. dec 2020, 20:59
Peter A. skrev:
4. dec 2020, 20:56
Ronnie S. skal hentes i vinterpausen..

Der mangler simpelthen noget karakter i sådan en kamp her.

Der er sgu’ ikke godt nok vi ikke evner at krige sejren eller i hvertfald en uafgjort hjem.

Og så er det problematisk med den offensiv..
Jeg kan ikke rigtig se en Ronnie Schwartz være løsningen på det vi ser i dag.

Vi har et forsvar der sejler totalt centralt, vi har ingen opspil fremad i banen, vi har ingen der kan vende med bolden og fordele den ud, vores største stjerne der burde orkestrere vores offensive spil er helt væk, og han har intet samspil med hverken Kusk eller Van Weert. Sidstnævnte der vel nærmest løb mindre end Spalvis gjorde, og så heller ikke scorer mål.

Selv vores centrale midtbane var ikke-eksisterende idag.
Jeg synes faktisk centerforsvaret stod godt i dag i førtse halvleg. Faktisk var det nogenlunde det eneste, der fungerede. Pedro var klart under niveau, og angrebet bidrog ikke med noget. Jeg tænker vi i dag fik svaret på, hvorfor det er en god ide at spille med Børsting på top.
Jeg kan bare ikke se hvordan Børsting skal bidrage til at vores eget spil bliver bedre. Jeg havde nok i en naiv drøm troet at Fossum, Ferreira, Lucas og Kusk tilsammen kunne spille nogle besnærende kombinationer der ville udstille samtlige hold i ligaen. Men der er intet samspil imellem dem, og jeg ser det næsten som værende lige meget hvem vi har på top, når der ikke er nogen sammenhæng i hvad de 4 leverer. Vi kan ikke sætte 2-3 afleveringer sammen. At de samtidig så ikke får nogle bolde fra vores forsvar at arbejde med gør det bare værre.
Vi kunne måske ha' været lidt mere ydmyge og haft den tilgang at vi skulle gøre mere for at smadre deres opspil, i stedet for at have så stor tiltro til vores forsvar og offensive krafter. Her kunne Børsting nok ha' gjort en lille forskel som spoiler. På den anden side var det et på papiret svagt OB-hold med et usikkert forsvar - så vores tilgang var måske ikke helt på månen i det lys.

Jeg tror dog OB havde luret at vores offensiv var lort, og at vores angribere bare skulle have lov til at køre sig trætte.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Rasmus
Superliga
Superliga
Indlæg: 742
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:46

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Rasmus » 4. dec 2020, 21:42

Hold nu helt kæft det var en ringe indsat af stort set alle, og ikke mindst af træneren.

Den kamp skal bare slettes fra hukommelsen, og så skal der ellers forbedres til næste kamp :S
/ Rasmus

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4342
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Kristian » 4. dec 2020, 21:42

Det kan vise sig at være et katastrofalt nederlag i dag..Burde det rent faktisk ikke, da vi sagtens kan tabe ude til OB..
MEN vi score ikke mål og vi spiller ALT for meget uafgjort..

Vi ender med at ligge nr. 8 efter runden i den her weekend, hvis alt går som favoritten siger.
Mod Lyngby er en kamp man skal vinde og så skal vi en tur til AGF..

Hvis ikke drengene kigger sig selv i øjnene og finder noget vildskab frem, så ender vi med at være sat af toppen big time!!
------------------
mvh Kristian

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Julgranen » 4. dec 2020, 21:54

Vores usikkerhed starter i forsvaret. Granli, der ellers har haft højest pasningsprocent af alle, slog fejlafleveringer i et væk. Det blev ikke bedre da Ross kom ind og skulle overtage hans rolle som spillende forsvarer. Hold op, hvor var det hæsligt.

Og ifht. Børsting, så havde han ikke været noget værd i en kamp hvor modstanderne var komfortable med at losse bolden frem. Det forvandler presspillet til en biting.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Frygah » 4. dec 2020, 22:13

Julgranen skrev:
4. dec 2020, 21:54
Vores usikkerhed starter i forsvaret. Granli, der ellers har haft højest pasningsprocent af alle, slog fejlafleveringer i et væk. Det blev ikke bedre da Ross kom ind og skulle overtage hans rolle som spillende forsvarer. Hold op, hvor var det hæsligt.

Og ifht. Børsting, så havde han ikke været noget værd i en kamp hvor modstanderne var komfortable med at losse bolden frem. Det forvandler presspillet til en biting.
Jeg er helt enig.

Jeg må dog indrømme jeg havde troet at med Lucas som kreatøren, kunne han, Kusk, Ferreira og van Weert få nogle kombinationer sat sammen i langt højere grad end vi ser. De spiller overhovedet ikke sammen, og i dag er det kun Kusk der viser noget. Og det er vel det samme i andre kampe. Vi lever af enkeltmandspræstationer, men der er ikke et spilkoncept hvor vores bedste spillere på nogen som helst måde kommer til deres ret. Og de tager heller ikke selv initiativet til det, hvilket skuffet mig enormt.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Bruno » 4. dec 2020, 22:22

Frygah skrev:
4. dec 2020, 22:13
Julgranen skrev:
4. dec 2020, 21:54
Vores usikkerhed starter i forsvaret. Granli, der ellers har haft højest pasningsprocent af alle, slog fejlafleveringer i et væk. Det blev ikke bedre da Ross kom ind og skulle overtage hans rolle som spillende forsvarer. Hold op, hvor var det hæsligt.

Og ifht. Børsting, så havde han ikke været noget værd i en kamp hvor modstanderne var komfortable med at losse bolden frem. Det forvandler presspillet til en biting.
Jeg er helt enig.

Jeg må dog indrømme jeg havde troet at med Lucas som kreatøren, kunne han, Kusk, Ferreira og van Weert få nogle kombinationer sat sammen i langt højere grad end vi ser. De spiller overhovedet ikke sammen, og i dag er det kun Kusk der viser noget. Og det er vel det samme i andre kampe. Vi lever af enkeltmandspræstationer, men der er ikke et spilkoncept hvor vores bedste spillere på nogen som helst måde kommer til deres ret. Og de tager heller ikke selv initiativet til det, hvilket skuffet mig enormt.
Er Jens Gustafsson manden der kan skabe et hold? Det lyder sådan på skudsmålene og på Julgranens dygtige informationer.
AaB har rigtig dygtige spillere på mange pladser. Også spillere der berettiger til flere sejre og bedre placering. Men holdånden synes at mangle og har manglet i flere sæsoner. Den der vilje til at ville hinanden og løbe den ekstra meter for hinanden så der fx bliver bedre afleveringsmuligheder.
Jeg synes ofte der fedtes for meget med bolden og så er antallet af fejlafleveringer jo bare skræmmende. Især hos enkelte spillere forekommer det at være noget kronisk.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af gravballe » 4. dec 2020, 23:00

Frygah skrev:
4. dec 2020, 22:13
Julgranen skrev:
4. dec 2020, 21:54
Vores usikkerhed starter i forsvaret. Granli, der ellers har haft højest pasningsprocent af alle, slog fejlafleveringer i et væk. Det blev ikke bedre da Ross kom ind og skulle overtage hans rolle som spillende forsvarer. Hold op, hvor var det hæsligt.

Og ifht. Børsting, så havde han ikke været noget værd i en kamp hvor modstanderne var komfortable med at losse bolden frem. Det forvandler presspillet til en biting.
Jeg er helt enig.

Jeg må dog indrømme jeg havde troet at med Lucas som kreatøren, kunne han, Kusk, Ferreira og van Weert få nogle kombinationer sat sammen i langt højere grad end vi ser. De spiller overhovedet ikke sammen, og i dag er det kun Kusk der viser noget. Og det er vel det samme i andre kampe. Vi lever af enkeltmandspræstationer, men der er ikke et spilkoncept hvor vores bedste spillere på nogen som helst måde kommer til deres ret. Og de tager heller ikke selv initiativet til det, hvilket skuffet mig enormt.
Jeg syntes det viser tydeligt, at man aldrig har trænet spil mønstre under Friis, ikke noget der sidder fast i spillerne. Selvfølgelig kan Fehrer ikke nå at indarbejde spil mønstrere osv på kort tid, men jeg havde nu forventet lidt mere sammenspil, og kamp planer.

Jeg tror ikke på Fehrer er manden der kan gøre dette hold bedre end det var under Friis.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Julgranen » 4. dec 2020, 23:15

Frygah skrev:
4. dec 2020, 22:13
Vi lever af enkeltmandspræstationer, men der er ikke et spilkoncept hvor vores bedste spillere på nogen som helst måde kommer til deres ret. Og de tager heller ikke selv initiativet til det, hvilket skuffet mig enormt.
Jeg er ikke ubetinget fan af den massive coachning fra træneren under kampene. Jeg er ikke overbevist om, at det altid er hensigtsmæssigt. Hvorom alting er, så skal vi snart til at have sat skik på det her hold. Vi har fået maksimalt ud af vores få mål, men det er en lidt irriterende tendens at vi ikke klarer os bedre som hold.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Pastorius » 4. dec 2020, 23:20

Julgranen skrev:
4. dec 2020, 23:15
Frygah skrev:
4. dec 2020, 22:13
Vi lever af enkeltmandspræstationer, men der er ikke et spilkoncept hvor vores bedste spillere på nogen som helst måde kommer til deres ret. Og de tager heller ikke selv initiativet til det, hvilket skuffet mig enormt.
Jeg er ikke ubetinget fan af den massive coachning fra træneren under kampene. Jeg er ikke overbevist om, at det altid er hensigtsmæssigt. Hvorom alting er, så skal vi snart til at have sat skik på det her hold. Vi har fået maksimalt ud af vores få mål, men det er en lidt irriterende tendens at vi ikke klarer os bedre som hold.
Da jeg fulgte forskningen i den slags (det er ved at være nogle år siden), der var der i hvert fald ikke noget der tydede på en positiv effekt. De fleste undersøgelser pegede på at spillerne ikke opfattede informationen under kampen.

I værste fald får det spillerne til at begynde at tænke bevidst over hvad de gør, og så kommer det med garanti til at gå for langsomt. Den slags skal sidde på rygraden, før der er en chance for at det fungerer i kamp.

Jeg tror nu selv på at en aktiv træner/bænk kan være med at give lidt gejst på banen, men udelukkende fordi der bliver råbt/heppet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Klaus » 5. dec 2020, 00:17

Bruno skrev:
4. dec 2020, 22:22
Frygah skrev:
4. dec 2020, 22:13
Julgranen skrev:
4. dec 2020, 21:54
Vores usikkerhed starter i forsvaret. Granli, der ellers har haft højest pasningsprocent af alle, slog fejlafleveringer i et væk. Det blev ikke bedre da Ross kom ind og skulle overtage hans rolle som spillende forsvarer. Hold op, hvor var det hæsligt.

Og ifht. Børsting, så havde han ikke været noget værd i en kamp hvor modstanderne var komfortable med at losse bolden frem. Det forvandler presspillet til en biting.
Jeg er helt enig.

Jeg må dog indrømme jeg havde troet at med Lucas som kreatøren, kunne han, Kusk, Ferreira og van Weert få nogle kombinationer sat sammen i langt højere grad end vi ser. De spiller overhovedet ikke sammen, og i dag er det kun Kusk der viser noget. Og det er vel det samme i andre kampe. Vi lever af enkeltmandspræstationer, men der er ikke et spilkoncept hvor vores bedste spillere på nogen som helst måde kommer til deres ret. Og de tager heller ikke selv initiativet til det, hvilket skuffet mig enormt.
Er Jens Gustafsson manden der kan skabe et hold? Det lyder sådan på skudsmålene og på Julgranens dygtige informationer.
AaB har rigtig dygtige spillere på mange pladser. Også spillere der berettiger til flere sejre og bedre placering. Men holdånden synes at mangle og har manglet i flere sæsoner. Den der vilje til at ville hinanden og løbe den ekstra meter for hinanden så der fx bliver bedre afleveringsmuligheder.
Jeg synes ofte der fedtes for meget med bolden og så er antallet af fejlafleveringer jo bare skræmmende. Især hos enkelte spillere forekommer det at være noget kronisk.
Og uden det på nogen måde kun handler om dagens kamp, så må Pallesen have en af ligaens laveste pasningsrater. Jeg synes heller ikke Ahlmann bød ind med meget, ud over naturligvis det flotte mål. Og så har træneren jo ret i, at det er helt til grin, at de laver et kontra mål på os til sidst. Men som spillet er sat op er vi afhængige af, at vores kanter er boldsikre og spiller hurtigt. Det var ikke tilfældet i dag. Og så synes jeg altså stadigvæk der mangler noget slutproduktet fra Lucas og Kusk. Ja, de kan lave besnærende ting, men set over de sidste 11 kampe er der altså ikke noget, der peger på, at vi skulle have et af de farligste angreb. Så enten er spillerne overvurderede eller også bliver de brugt forkert.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Mogens » 5. dec 2020, 08:25

Forza skrev:
4. dec 2020, 20:23
Tyskeren skrev:
4. dec 2020, 20:22
Hold kæft Ross er ringe... Han kan udelukkende duel spil!
Han har haft 20 min på banen efter alle kampe på bænken under Feher. Bevares, de har ikke været gode men synes det er hårdt at dømme ham på det.

Han har tidligere vist hvor store kvaliteter han har.
Det er der mange, der har.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7840
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Forza » 5. dec 2020, 08:31

Mogens skrev:
5. dec 2020, 08:25
Forza skrev:
4. dec 2020, 20:23
Tyskeren skrev:
4. dec 2020, 20:22
Hold kæft Ross er ringe... Han kan udelukkende duel spil!
Han har haft 20 min på banen efter alle kampe på bænken under Feher. Bevares, de har ikke været gode men synes det er hårdt at dømme ham på det.

Han har tidligere vist hvor store kvaliteter han har.
Det er der mange, der har.
Og?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Julgranen » 5. dec 2020, 08:41

Klaus skrev:
5. dec 2020, 00:17
Men som spillet er sat op er vi afhængige af, at vores kanter er boldsikre og spiller hurtigt. Det var ikke tilfældet i dag. Og så synes jeg altså stadigvæk der mangler noget slutproduktet fra Lucas og Kusk. Ja, de kan lave besnærende ting, men set over de sidste 11 kampe er der altså ikke noget, der peger på, at vi skulle have et af de farligste angreb. Så enten er spillerne overvurderede eller også bliver de brugt forkert.
Det var ikke offensiven der var problemet i går. Det startede nedefra med et væld af dårlige opspil fra forsvarerne. Usikkerhed hos de bagerste der forplanter sig - Okore er på glatis 3-4 gange i 1. halvleg i helt unødvendige situationer, og vi smider bolden hurtigt væk. En central midtbane der haltede gevaldigt. Ferreira var helt væk i 1. halvleg, og Fossum har nærmest kun én god aktion første 40 min.
Offensiven der ikke får nok at arbejde med, og bliver for isoleret. Vi lykkedes et par gange, men Lucas skal score på stikningen mellem benene fra Kusk og ellers så får vi jo målet af Ahlmann.

Udskiftningerne i anden halvleg gjorde det kun værre. Ross spiller en rædselsfuld kamp, og spillere som Pallesen og Granli ligger begge med en afleveringsprocent lige omkring 70 % hvilket selvfølgelig er alt for lidt.
Børsting kommer ind uden at sætte et aftryk.
Vi får slet ikke held med nogen aflastningsangreb i 2. halvleg - alt for dårlig boldbehandling over hele linjen. Lucas er en skygge af sig selv, og skal også få en bedre afslutning på Kusk's soloaktion i 2. halvleg - en af de eneste muligheder vi har, bortset fra Lucas' langskud i starten af halvlegen. Begge spillede en meget medioker kamp.
Lucas' skadesforløb ser ud til at have tæret på hans fart, og han sætter ikke længere modspillerne med samme lethed.

Det var en rigtig, rigtig dårlig kamp.

Det besynderlige er, at f.eks. Thelander og Ferreira begge står noteret for hele 7 bolderobringer, men vi fik ikke slået kapital af det. Bolden bliver smidt væk igen.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af jonas386 » 5. dec 2020, 08:50

Dårlig kamp fra start til slut. Få ting fungerede, men jeg troede stadig at det ville være nok til at tage de tre point, da OB i første halvleg aldrig var sådan alvorligt farlige. Jeg synes generelt vi er for dårlige til at holde fart i spillet, og så får vi bare ikke særlig meget ud af vores såkaldte omstillinger.

Ross med et dårligt indhop, og Granli svagt spillende i første halvleg. Pallesen og Van Weert ligegyldige. Fossum med en af de bedre, og Pedro vel omvendt med en af de ringeste i trøjen.

Jeg ønsker mig en højre back der er bedre end Pallesen, en der evner at holde fart i spillet og byder ind offensivt. Og så ønsker jeg en angriber der bidrager med mere end bare at lægge bolden af midt på banen.

N'kada skal tilbage til Frankrig. Heldigt at vi kun har ham på leje, men jeg må indrømme at jeg er noget uforstående over for hvorfor han er blevet regnet som et stort talent i Frankrig i første omgang. En sammenlignede ham med Jannik Pohl, bare uden muskler. Det synes jeg ikke er helt rimeligt, for selvom Pohl ikke scorede mange mål, så skabte han chancer for sig selv og var konstant en kilde til uro hos modstanderen. N'Kada er ligegyldig, og spiller mere for sig selv end holdet. Hans fart gemmer han væk i kampene, og med bolden ved fødderne har han absolut intet at byde ind med.

Oh well. Næste opgave allerede tirsdag, hvilket er en god mulighed for Prica, Højholt, Klitten og Ross (der også er kommet tilbage fra en lille skade) til at vise sig lidt frem.
Jeg håber stadig Feher bliver, men helst som assistent.

Enig Julgran iøvrigt. Det er ærgerligt at vi smider bolden af helvedes til, så snart den er erobret. Vi så igen i går at vores opspil ender med at blive høje bolde frem mod Lucas og Kusk, noget der kun lykkedes ganske få gange.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Dennis Nielsen » 5. dec 2020, 08:59

Der er nogle eftervirkninger fra Friis tiden.

Manglende løbemønstre og nogle automatismer. Feher kunne høres have en snak med Lucas omkring sin positionering, hvor han blev bedt om at opsøge hullerne og dermed være mindre stationær. Selvfølgelig skal spilleere coaches fra bænken, men det undrede og godt nok, at en spiller med det niveau skal have sådan en besked, men det skete altså.

Ift debatten omkring vores angreb, så er det i min optik på tide, at der bliver valgt nogle fast. Så må de få nogle kampe og kontinuitet, som kan være katalysator for automatismerne. Ændrer det ikke på noget, så skift.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Julgranen » 5. dec 2020, 09:04

Dennis Nielsen skrev:
5. dec 2020, 08:59
Selvfølgelig skal spilleere coaches fra bænken, men det undrede og godt nok, at en spiller med det niveau skal have sådan en besked, men det skete altså.
Det tyder jo på, at trænerens idéer ikke helt har sat sig endnu. Og det er min anke med det her cheftræner-spil - det er lidt et vadested, også for spillerne, når man har en træner der er midlertidig, så lad os håbe vi snart har en erstatning på plads.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Hanga » 5. dec 2020, 09:42

Julgranen skrev:
Klaus skrev:
5. dec 2020, 00:17
Men som spillet er sat op er vi afhængige af, at vores kanter er boldsikre og spiller hurtigt. Det var ikke tilfældet i dag. Og så synes jeg altså stadigvæk der mangler noget slutproduktet fra Lucas og Kusk. Ja, de kan lave besnærende ting, men set over de sidste 11 kampe er der altså ikke noget, der peger på, at vi skulle have et af de farligste angreb. Så enten er spillerne overvurderede eller også bliver de brugt forkert.
Det var ikke offensiven der var problemet i går. Det startede nedefra med et væld af dårlige opspil fra forsvarerne. Usikkerhed hos de bagerste der forplanter sig - Okore er på glatis 3-4 gange i 1. halvleg i helt unødvendige situationer, og vi smider bolden hurtigt væk. En central midtbane der haltede gevaldigt. Ferreira var helt væk i 1. halvleg, og Fossum har nærmest kun én god aktion første 40 min.
Offensiven der ikke får nok at arbejde med, og bliver for isoleret. Vi lykkedes et par gange, men Lucas skal score på stikningen mellem benene fra Kusk og ellers så får vi jo målet af Ahlmann.

Udskiftningerne i anden halvleg gjorde det kun værre. Ross spiller en rædselsfuld kamp, og spillere som Pallesen og Granli ligger begge med en afleveringsprocent lige omkring 70 % hvilket selvfølgelig er alt for lidt.
Børsting kommer ind uden at sætte et aftryk.
Vi får slet ikke held med nogen aflastningsangreb i 2. halvleg - alt for dårlig boldbehandling over hele linjen. Lucas er en skygge af sig selv, og skal også få en bedre afslutning på Kusk's soloaktion i 2. halvleg - en af de eneste muligheder vi har, bortset fra Lucas' langskud i starten af halvlegen. Begge spillede en meget medioker kamp.
Lucas' skadesforløb ser ud til at have tæret på hans fart, og han sætter ikke længere modspillerne med samme lethed.

Det var en rigtig, rigtig dårlig kamp.

Det besynderlige er, at f.eks. Thelander og Ferreira begge står noteret for hele 7 bolderobringer, men vi fik ikke slået kapital af det. Bolden bliver smidt væk igen.
Meget enig i den analyse. Og så må vi der har skreget på Tom også indrømme, at han ikke gjorde meget for at bevise sit værd i går. Mere eller mindre usynlig kampen igennem.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Jakobsen » 5. dec 2020, 09:44

Dennis Nielsen skrev:
5. dec 2020, 08:59
Der er nogle eftervirkninger fra Friis tiden.

Manglende løbemønstre og nogle automatismer. Feher kunne høres have en snak med Lucas omkring sin positionering, hvor han blev bedt om at opsøge hullerne og dermed være mindre stationær. Selvfølgelig skal spilleere coaches fra bænken, men det undrede og godt nok, at en spiller med det niveau skal have sådan en besked, men det skete altså.

Ift debatten omkring vores angreb, så er det i min optik på tide, at der bliver valgt nogle fast. Så må de få nogle kampe og kontinuitet, som kan være katalysator for automatismerne. Ændrer det ikke på noget, så skift.
Jeg forstår simpelthen heller ikke Lucas's positionering. Hvorfor er det altid så langt fremme og ude i venstre side?
Jeg har en fornemmelse af, at Lucas måske kunne skabe mere uro, hvis han var lidt længere tilbage og entral som en 10'er med to angribere foran.
Lige står han jo nærmest på tæerner af de andres fosvar. Vi ville få mere ud af Lucas hvis han var lidt meter længere tilbage og der var nogen som løb foran ham. Når vi har leget så meget med falske 9'ere forstår jeg simpelthen ikke, at vi ikke har prøvet Lucas som 10'er i stedet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: OB - AaB 4. December, 2020 (Superliga)

Indlæg af Hanga » 5. dec 2020, 09:51

Jakobsen skrev:
5. dec 2020, 09:44
Dennis Nielsen skrev:
5. dec 2020, 08:59
Der er nogle eftervirkninger fra Friis tiden.

Manglende løbemønstre og nogle automatismer. Feher kunne høres have en snak med Lucas omkring sin positionering, hvor han blev bedt om at opsøge hullerne og dermed være mindre stationær. Selvfølgelig skal spilleere coaches fra bænken, men det undrede og godt nok, at en spiller med det niveau skal have sådan en besked, men det skete altså.

Ift debatten omkring vores angreb, så er det i min optik på tide, at der bliver valgt nogle fast. Så må de få nogle kampe og kontinuitet, som kan være katalysator for automatismerne. Ændrer det ikke på noget, så skift.
Jeg forstår simpelthen heller ikke Lucas's positionering. Hvorfor er det altid så langt fremme og ude i venstre side?
Jeg har en fornemmelse af, at Lucas måske kunne skabe mere uro, hvis han var lidt længere tilbage og entral som en 10'er med to angribere foran.
Lige står han jo nærmest på tæerner af de andres fosvar. Vi ville få mere ud af Lucas hvis han var lidt meter længere tilbage og der var nogen som løb foran ham. Når vi har leget så meget med falske 9'ere forstår jeg simpelthen ikke, at vi ikke har prøvet Lucas som 10'er i stedet.
Enig, han bliver "fanget" derude på venstrekanten og vi får ham for sjældent ind i hullerne hvor han kan gøre en forskel. Når han ligger så langt fremme tror jeg igen det har noget med ønsket om et højt førstepres at gøre.

Igen vil jeg advokere for at komme over i en 4-3-3/4-2-3-1 hvor han både kan spille kanten som nu, men også komme ind på en central midtbanerolle, hvor han kan komme meget mere på bolden og være med til at vende spillet.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar