Status efter første 11 kampe i 20/21

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Kristian » 7. dec 2020, 21:03

Fromthecradle skrev:
7. dec 2020, 20:32
Buzz Killington skrev:
7. dec 2020, 20:15
Fromthecradle skrev:
5. dec 2020, 10:56
Det kan max blive 5.

Pedro er kommet til som en forstærkning. Resten har ikke bevist sig. Et uforståeligt lejemål også. Et ringe vindue af IAO.
Et lejemål er risikofrit og jeg tvivler på vi havde penge til at hente et alternativ til en nogenlunde gratis spiller. Så jeg syntes ikke han bør tælle med i karakteren. Mht. de andre, så er det meget tidligt. Men jeg vil da medgive at jeg det pt. blegner i forhold til Gaardes første vindue hvor vi hentede Jönsson, Risgaard og AK som alle var garant for både mål og assists og alle udslagsgivende i mesterskabssæsonen.

På den anden side er det jo potentiale vi har købt mht. til Prijovic og Prica, så der kan vi ikke tillader os at konkludere ret meget endnu. Og af de spillere der er købt til at forstærke os nu og her, har både Granli og Pedro været forstærkninger i forhold til vores egne. Og Hiljemark er det helt klart hvis han når 20-30 kampe.
Hiljemark bliver godt, hvis han ikke er for meget skadet. Og det har han desværre allerede været.

Lejemål er ikke risikofrit. Det er en sikker omkostning uden garanti for værdi.

Granli er ligemeget og jeg tvivler stærkt på han bliver andet. En norsk Kasper P.

Prica og den anden med P kunne vel være ok, hvis vi altså havde en ordentlig startellever.

Bottom line er at IAO ikke har leveret endnu. Vi må håbe det bliver bedre i næste vindue.
Granli, Pedro og Hiljemark (på de få kampe) har allerede vist sig som forstærkninger.

Første vindue er indtil videre middel men godkendt.

Problemerne vi oplever pt ligger helt andre steder...
------------------
mvh Kristian

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Fromthecradle » 7. dec 2020, 21:21

Kristian skrev:
7. dec 2020, 21:03
Fromthecradle skrev:
7. dec 2020, 20:32
Buzz Killington skrev:
7. dec 2020, 20:15
Fromthecradle skrev:
5. dec 2020, 10:56
Det kan max blive 5.

Pedro er kommet til som en forstærkning. Resten har ikke bevist sig. Et uforståeligt lejemål også. Et ringe vindue af IAO.
Et lejemål er risikofrit og jeg tvivler på vi havde penge til at hente et alternativ til en nogenlunde gratis spiller. Så jeg syntes ikke han bør tælle med i karakteren. Mht. de andre, så er det meget tidligt. Men jeg vil da medgive at jeg det pt. blegner i forhold til Gaardes første vindue hvor vi hentede Jönsson, Risgaard og AK som alle var garant for både mål og assists og alle udslagsgivende i mesterskabssæsonen.

På den anden side er det jo potentiale vi har købt mht. til Prijovic og Prica, så der kan vi ikke tillader os at konkludere ret meget endnu. Og af de spillere der er købt til at forstærke os nu og her, har både Granli og Pedro været forstærkninger i forhold til vores egne. Og Hiljemark er det helt klart hvis han når 20-30 kampe.
Hiljemark bliver godt, hvis han ikke er for meget skadet. Og det har han desværre allerede været.

Lejemål er ikke risikofrit. Det er en sikker omkostning uden garanti for værdi.

Granli er ligemeget og jeg tvivler stærkt på han bliver andet. En norsk Kasper P.

Prica og den anden med P kunne vel være ok, hvis vi altså havde en ordentlig startellever.

Bottom line er at IAO ikke har leveret endnu. Vi må håbe det bliver bedre i næste vindue.
Granli, Pedro og Hiljemark (på de få kampe) har allerede vist sig som forstærkninger.

Første vindue er indtil videre middel men godkendt.

Problemerne vi oplever pt ligger helt andre steder...
Jeg er helt enig i at det største problem er manglende kvalitet fra vores offensiv. Kusk, Lucas og VW leverer ikke.
You pay for this?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Julgranen » 7. dec 2020, 23:18

Fromthecradle skrev:
7. dec 2020, 21:21
Jeg er helt enig i at det største problem er manglende kvalitet fra vores offensiv. Kusk, Lucas og VW leverer ikke.
På målkontoen, nej. Der mangler et par mål.

Men Kusk er blandt de 5 mest chanceskabende spillere i ligaen, og Lucas sniger sig ind som nummer 15. Det er fakta, og dem kan vi absolut ikke være utilfreds med.
Det er altså at levere!
Kusk er omringet af klassespillere som Sousa og Dreyer, med Bah og Lindstrøm lige i halen.
Det eneste minus er at de mange chancer ikke er blevet omsat til mål.
Lucas ligger lige under sit gennemsnit pr. kamp fra sidste år, men har også lignet en lidt formsvag spiller.

Men vi kan så absolut ikke klage over chancedistribution - i særdeleshed ikke når man ser på, at vi reelt kun har 4 spillere der skaber dem - en spiller som Fossum fordoblede sin total til sølle 6 efter OB-kampen, men det er også langt under hans niveau sidste sæson.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Kristian » 7. dec 2020, 23:23

Julgranen skrev:
7. dec 2020, 23:18
Fromthecradle skrev:
7. dec 2020, 21:21
Jeg er helt enig i at det største problem er manglende kvalitet fra vores offensiv. Kusk, Lucas og VW leverer ikke.
På målkontoen, nej. Der mangler et par mål.

Men Kusk er blandt de 5 mest chanceskabende spillere i ligaen, og Lucas sniger sig ind som nummer 15. Det er fakta, og dem kan vi absolut ikke være utilfreds med.
Det er altså at levere!
Kusk er omringet af klassespillere som Sousa og Dreyer, med Bah og Lindstrøm lige i halen.
Det eneste minus er at de mange chancer ikke er blevet omsat til mål.
Lucas ligger lige under sit gennemsnit pr. kamp fra sidste år, men har også lignet en lidt formsvag spiller.

Men vi kan så absolut ikke klage over chancedistribution - i særdeleshed ikke når man ser på, at vi reelt kun har 4 spillere der skaber dem - en spiller som Fossum fordoblede sin total til sølle 6 efter OB-kampen, men det er også langt under hans niveau sidste sæson.
Sorry, men det et kun de mest hardcore der går op i det der.
Den gennemsnitlige udefra seende AaB fan går simpelhen ikke på i det der. Folk vil se mål og de skal også komme fra Lucas og Kusk. Og derfor levere de ikke.
------------------
mvh Kristian

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Julgranen » 7. dec 2020, 23:36

Kristian skrev:
7. dec 2020, 23:23
Sorry, men det et kun de mest hardcore der går op i det der.
Den gennemsnitlige udefra seende AaB fan går simpelhen ikke på i det der. Folk vil se mål og de skal også komme fra Lucas og Kusk. Og derfor levere de ikke.
Det er kun de mest hardcore, der går op i at skabe chancer? Det er da et betydende parameter for stort set alle offensiv-spillere! Et hold scorer ingen mål uden nogen der kan skabe chancer.

For de som kan huske hvor dødsyg bold vi har spillet tidligere, hvor vi havde perioder hvor vi knap nok kunne mønstre en enkelt farlig chance på en halvleg, så er jeg ret sikker på at det er en væsentlig del af det at se AaB at man føler vi er farlige. Har spillere der kan sætte en mand, gøre sig selv og medspillerne farlige og øge chancerne for en AaB-sejr.

Det gør da fodbold væsentligt sjovere. Alexander Bah er jo f.eks. eftertragtet fordi han konstant er en trussel og en spiller modstanderne skal forholde sig til.
Vores andre spillere får også nemmere betingelser, når modstanderne ved at de skal forholde sig til de løb og indlæg Kusk og Lucas kommer med.

gwailo
Landshold
Landshold
Indlæg: 963
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:38
Geografisk sted: Aarhus N

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af gwailo » 8. dec 2020, 08:14

Julgranen skrev:
7. dec 2020, 23:36
Kristian skrev:
7. dec 2020, 23:23
Sorry, men det et kun de mest hardcore der går op i det der.
Den gennemsnitlige udefra seende AaB fan går simpelhen ikke på i det der. Folk vil se mål og de skal også komme fra Lucas og Kusk. Og derfor levere de ikke.
Det er kun de mest hardcore, der går op i at skabe chancer? Det er da et betydende parameter for stort set alle offensiv-spillere! Et hold scorer ingen mål uden nogen der kan skabe chancer.

For de som kan huske hvor dødsyg bold vi har spillet tidligere, hvor vi havde perioder hvor vi knap nok kunne mønstre en enkelt farlig chance på en halvleg, så er jeg ret sikker på at det er en væsentlig del af det at se AaB at man føler vi er farlige. Har spillere der kan sætte en mand, gøre sig selv og medspillerne farlige og øge chancerne for en AaB-sejr.

Det gør da fodbold væsentligt sjovere. Alexander Bah er jo f.eks. eftertragtet fordi han konstant er en trussel og en spiller modstanderne skal forholde sig til.
Vores andre spillere får også nemmere betingelser, når modstanderne ved at de skal forholde sig til de løb og indlæg Kusk og Lucas kommer med.
Uden jeg har data at bakke det op med, så siger min mavefornemmelse mig at langt størstedelen af de chancer Kusk har skabt har ligget i nogle få kampe. Det virker som om at der virkelig har været langt mellem snapsene i en række af de seneste kampe.
Vi har brug for en jævnt, højt niveau.
Måske nogen har data på fx Kusk over alle kampene...
// gwailo

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Gnu » 8. dec 2020, 09:26

Julgranen skrev:
7. dec 2020, 23:36
Kristian skrev:
7. dec 2020, 23:23
Sorry, men det et kun de mest hardcore der går op i det der.
Den gennemsnitlige udefra seende AaB fan går simpelhen ikke på i det der. Folk vil se mål og de skal også komme fra Lucas og Kusk. Og derfor levere de ikke.
Det er kun de mest hardcore, der går op i at skabe chancer? Det er da et betydende parameter for stort set alle offensiv-spillere! Et hold scorer ingen mål uden nogen der kan skabe chancer.

For de som kan huske hvor dødsyg bold vi har spillet tidligere, hvor vi havde perioder hvor vi knap nok kunne mønstre en enkelt farlig chance på en halvleg, så er jeg ret sikker på at det er en væsentlig del af det at se AaB at man føler vi er farlige. Har spillere der kan sætte en mand, gøre sig selv og medspillerne farlige og øge chancerne for en AaB-sejr.

Det gør da fodbold væsentligt sjovere. Alexander Bah er jo f.eks. eftertragtet fordi han konstant er en trussel og en spiller modstanderne skal forholde sig til.
Vores andre spillere får også nemmere betingelser, når modstanderne ved at de skal forholde sig til de løb og indlæg Kusk og Lucas kommer med.
Vi vinder altså ikke noget ved at skabe chancer. De skal over stregen før de tæller, og det er vi alt for dårlige til. Det er kun Horsens og Lyngby, som scorer færre mål end os, og når vi ikke laver mål er det jo ret ligegyldigt om Kasper Kusk ligger flot i statistikken over, hvor mange chancer han skaber.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Yankee » 8. dec 2020, 09:49

Gnu skrev:
8. dec 2020, 09:26
Julgranen skrev:
7. dec 2020, 23:36
Kristian skrev:
7. dec 2020, 23:23
Sorry, men det et kun de mest hardcore der går op i det der.
Den gennemsnitlige udefra seende AaB fan går simpelhen ikke på i det der. Folk vil se mål og de skal også komme fra Lucas og Kusk. Og derfor levere de ikke.
Det er kun de mest hardcore, der går op i at skabe chancer? Det er da et betydende parameter for stort set alle offensiv-spillere! Et hold scorer ingen mål uden nogen der kan skabe chancer.

For de som kan huske hvor dødsyg bold vi har spillet tidligere, hvor vi havde perioder hvor vi knap nok kunne mønstre en enkelt farlig chance på en halvleg, så er jeg ret sikker på at det er en væsentlig del af det at se AaB at man føler vi er farlige. Har spillere der kan sætte en mand, gøre sig selv og medspillerne farlige og øge chancerne for en AaB-sejr.

Det gør da fodbold væsentligt sjovere. Alexander Bah er jo f.eks. eftertragtet fordi han konstant er en trussel og en spiller modstanderne skal forholde sig til.
Vores andre spillere får også nemmere betingelser, når modstanderne ved at de skal forholde sig til de løb og indlæg Kusk og Lucas kommer med.
Vi vinder altså ikke noget ved at skabe chancer. De skal over stregen før de tæller, og det er vi alt for dårlige til. Det er kun Horsens og Lyngby, som scorer færre mål end os, og når vi ikke laver mål er det jo ret ligegyldigt om Kasper Kusk ligger flot i statistikken over, hvor mange chancer han skaber.
Men igen - så kunne det jo være man skulle prøve at bruge en rigtig angriber i angrebet. Tom van Weert har kun spillet 535 minutter i de første 11 kampe og har trods alt lavet 3 mål. Det kunne godt være bedre, men det bliver det kun hvis han får kontinuerlig spilletid.

Derudover er det jo ikke ligegyldigt at lave chancer. Det er meget sjældent man laver mål uden målchancer.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3168
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Gnu » 8. dec 2020, 09:52

Yankee skrev:
8. dec 2020, 09:49
Gnu skrev:
8. dec 2020, 09:26
Julgranen skrev:
7. dec 2020, 23:36
Kristian skrev:
7. dec 2020, 23:23
Sorry, men det et kun de mest hardcore der går op i det der.
Den gennemsnitlige udefra seende AaB fan går simpelhen ikke på i det der. Folk vil se mål og de skal også komme fra Lucas og Kusk. Og derfor levere de ikke.
Det er kun de mest hardcore, der går op i at skabe chancer? Det er da et betydende parameter for stort set alle offensiv-spillere! Et hold scorer ingen mål uden nogen der kan skabe chancer.

For de som kan huske hvor dødsyg bold vi har spillet tidligere, hvor vi havde perioder hvor vi knap nok kunne mønstre en enkelt farlig chance på en halvleg, så er jeg ret sikker på at det er en væsentlig del af det at se AaB at man føler vi er farlige. Har spillere der kan sætte en mand, gøre sig selv og medspillerne farlige og øge chancerne for en AaB-sejr.

Det gør da fodbold væsentligt sjovere. Alexander Bah er jo f.eks. eftertragtet fordi han konstant er en trussel og en spiller modstanderne skal forholde sig til.
Vores andre spillere får også nemmere betingelser, når modstanderne ved at de skal forholde sig til de løb og indlæg Kusk og Lucas kommer med.
Vi vinder altså ikke noget ved at skabe chancer. De skal over stregen før de tæller, og det er vi alt for dårlige til. Det er kun Horsens og Lyngby, som scorer færre mål end os, og når vi ikke laver mål er det jo ret ligegyldigt om Kasper Kusk ligger flot i statistikken over, hvor mange chancer han skaber.
Men igen - så kunne det jo være man skulle prøve at bruge en rigtig angriber i angrebet. Tom van Weert har kun spillet 535 minutter i de første 11 kampe og har trods alt lavet 3 mål. Det kunne godt være bedre, men det bliver det kun hvis han får kontinuerlig spilletid.

Derudover er det jo ikke ligegyldigt at lave chancer. Det er meget sjældent man laver mål uden målchancer.
Jeg tror, vi er ret enige. Jeg er i hvert fald på van Weert-vognen, selvom han spillede en dårlig kamp mod OB. Og selvfølgelig skal vi skabe chancer, men de batter bare ikke rigtig noget, når de ikke ender i kassen.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af strangecap » 8. dec 2020, 10:39

Bruno skrev:
6. dec 2020, 23:45
strangecap skrev:
6. dec 2020, 20:22
Pastorius skrev:
5. dec 2020, 11:17
Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Jeg tænker vi er nødt til ikke kun at se på resultaterne, men også præstationerne.

Entydigt positivt
- Kommunikationen omkring klubben er voldsomt forbedret.
- Pedro Ferreira er fundet vha dataanalyse, understøttet af referencer efterfølgende. Det har lukket et kæmpehul i truppen.
- Det spillemæssige udtryk er voldsomt forbedret - det ændrer én kamp i går ikke på.
- Vores defensiv er blandt superligaens bedste.

Uafklaret
- Hiljemark. En kæmpesigning, men det kræver at vi kan få gavn af ham.
- Prica. Igen en stor signing, men indtil videre uforløst. Den tror jeg stadig på. Talentarbejde tager tid. Spalvis løb også rundt i nogen tid, inden der skete noget fx.
- Organisatoriske ændringer. Cheftræner uafklaret, men skiftet i sommers peger alligevel fremad.

Skidt
- Resultaterne, at smide point til Lyngby og smide point til VB, OB og Sønderjyske den sidste del af kampene dur ikke. Vi har samlet fået alt for få point ud af indsatsen.
- Mål. Vi scorer slet ikke nok ift hvad vi ellers præsterer.
- Der er stadig voldsomme huller i truppen, der skal lappes. Reelt mangler vi en HB/HWB og en angriber.

Jeg synes det ligger til middel, men det er selvfølgelig voldsomt afhængigt af hvordan de uafklarede ender.
Enig på nær HB det er Børstings plads når der kommer en ny angriber, og så skal truppen slankes Tom score ikke nok til at være første valg og vores Nitte fra Frankrig skal hjem
Nej tak. Han er simpelthen ikke en dygtig nok fodboldspiller. At udskifte Kristoffer Pallesen med Frederik Børsting vil være ét fedt: De kan løbe og mosle og ikke rigtig noget som helst andet. Ingen af de to er gode fodboldspillere hverken offensivt eller defensivt.
Højre back trænger til en reel opgradering og Frederik Børsting er absolut ingen opgradering. Den plads trænger en spiller som kan lave gennembrud og sætte en mand og ikke mindst præstere at lave et kvalificeret indlæg mere en en gang pr sæson. Sådan en har vi ikke haft siden Henrik Dalsgaard da Joachim Mæhle nærmest blev solgt før han for alvor var en del af stammen på holdet. Så højre back er sammen med en angriber essentielt. Og har reelt været det i tre år.
At skifte HB til de niveau du foreslår jeg vil jeg også have Ronaldo, det er jo ikke realistisk at købe en med den kvalitet og jeg kender ikke noget til om de har et talent på trapperne der kan udfylde den rolle, så tænker hvis vi har en der kan score på chancerne så kommer vi langt

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Bruno » 8. dec 2020, 11:47

strangecap skrev:
8. dec 2020, 10:39
Bruno skrev:
6. dec 2020, 23:45
strangecap skrev:
6. dec 2020, 20:22
Pastorius skrev:
5. dec 2020, 11:17
Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Jeg tænker vi er nødt til ikke kun at se på resultaterne, men også præstationerne.

Entydigt positivt
- Kommunikationen omkring klubben er voldsomt forbedret.
- Pedro Ferreira er fundet vha dataanalyse, understøttet af referencer efterfølgende. Det har lukket et kæmpehul i truppen.
- Det spillemæssige udtryk er voldsomt forbedret - det ændrer én kamp i går ikke på.
- Vores defensiv er blandt superligaens bedste.

Uafklaret
- Hiljemark. En kæmpesigning, men det kræver at vi kan få gavn af ham.
- Prica. Igen en stor signing, men indtil videre uforløst. Den tror jeg stadig på. Talentarbejde tager tid. Spalvis løb også rundt i nogen tid, inden der skete noget fx.
- Organisatoriske ændringer. Cheftræner uafklaret, men skiftet i sommers peger alligevel fremad.

Skidt
- Resultaterne, at smide point til Lyngby og smide point til VB, OB og Sønderjyske den sidste del af kampene dur ikke. Vi har samlet fået alt for få point ud af indsatsen.
- Mål. Vi scorer slet ikke nok ift hvad vi ellers præsterer.
- Der er stadig voldsomme huller i truppen, der skal lappes. Reelt mangler vi en HB/HWB og en angriber.

Jeg synes det ligger til middel, men det er selvfølgelig voldsomt afhængigt af hvordan de uafklarede ender.
Enig på nær HB det er Børstings plads når der kommer en ny angriber, og så skal truppen slankes Tom score ikke nok til at være første valg og vores Nitte fra Frankrig skal hjem
Nej tak. Han er simpelthen ikke en dygtig nok fodboldspiller. At udskifte Kristoffer Pallesen med Frederik Børsting vil være ét fedt: De kan løbe og mosle og ikke rigtig noget som helst andet. Ingen af de to er gode fodboldspillere hverken offensivt eller defensivt.
Højre back trænger til en reel opgradering og Frederik Børsting er absolut ingen opgradering. Den plads trænger en spiller som kan lave gennembrud og sætte en mand og ikke mindst præstere at lave et kvalificeret indlæg mere en en gang pr sæson. Sådan en har vi ikke haft siden Henrik Dalsgaard da Joachim Mæhle nærmest blev solgt før han for alvor var en del af stammen på holdet. Så højre back er sammen med en angriber essentielt. Og har reelt været det i tre år.
At skifte HB til de niveau du foreslår jeg vil jeg også have Ronaldo, det er jo ikke realistisk at købe en med den kvalitet og jeg kender ikke noget til om de har et talent på trapperne der kan udfylde den rolle, så tænker hvis vi har en der kan score på chancerne så kommer vi langt
Jeg kan ikke se at jeg skriver at vi skal hente backs på det niveau. Der er jo en grund til at de to ikke spiller i AaB mere. Så din sammenligning bør du afstå fra.
Jeg skriver blot at vi har haft et presserende og særdeles alvorligt problem på den back siden Joachim Mæhle rejste. Og at hverken Kristoffer Pallesen eller Frederik Børsting er løsningen på det problem.
Jeg tænker ikke at det er en umulig mission for en type som Inge André Olsen at kunne finde en højre back der også kan spille fodbold og ikke blot løbe og mosle som de to nuværende.
Og nu skriver du at score på chancerne i forbindelse med diskussion om højre back. Så er det jeg godt kunne tænke mig at vide hvad det er for chancer. For med de to nuværende bliver der jo ikke skabt noget som helst fra højre back og så ville det jo være ligegyldigt om vi havde 9 x Christian Lundberg stående i feltet når nu ingen af de to kan få bolden derind eller ramme en medspiller.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Pastorius » 8. dec 2020, 18:29

Bruno skrev:
8. dec 2020, 11:47
strangecap skrev:
8. dec 2020, 10:39
Bruno skrev:
6. dec 2020, 23:45
strangecap skrev:
6. dec 2020, 20:22
Pastorius skrev:
5. dec 2020, 11:17
Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Jeg tænker vi er nødt til ikke kun at se på resultaterne, men også præstationerne.

Entydigt positivt
- Kommunikationen omkring klubben er voldsomt forbedret.
- Pedro Ferreira er fundet vha dataanalyse, understøttet af referencer efterfølgende. Det har lukket et kæmpehul i truppen.
- Det spillemæssige udtryk er voldsomt forbedret - det ændrer én kamp i går ikke på.
- Vores defensiv er blandt superligaens bedste.

Uafklaret
- Hiljemark. En kæmpesigning, men det kræver at vi kan få gavn af ham.
- Prica. Igen en stor signing, men indtil videre uforløst. Den tror jeg stadig på. Talentarbejde tager tid. Spalvis løb også rundt i nogen tid, inden der skete noget fx.
- Organisatoriske ændringer. Cheftræner uafklaret, men skiftet i sommers peger alligevel fremad.

Skidt
- Resultaterne, at smide point til Lyngby og smide point til VB, OB og Sønderjyske den sidste del af kampene dur ikke. Vi har samlet fået alt for få point ud af indsatsen.
- Mål. Vi scorer slet ikke nok ift hvad vi ellers præsterer.
- Der er stadig voldsomme huller i truppen, der skal lappes. Reelt mangler vi en HB/HWB og en angriber.

Jeg synes det ligger til middel, men det er selvfølgelig voldsomt afhængigt af hvordan de uafklarede ender.
Enig på nær HB det er Børstings plads når der kommer en ny angriber, og så skal truppen slankes Tom score ikke nok til at være første valg og vores Nitte fra Frankrig skal hjem
Nej tak. Han er simpelthen ikke en dygtig nok fodboldspiller. At udskifte Kristoffer Pallesen med Frederik Børsting vil være ét fedt: De kan løbe og mosle og ikke rigtig noget som helst andet. Ingen af de to er gode fodboldspillere hverken offensivt eller defensivt.
Højre back trænger til en reel opgradering og Frederik Børsting er absolut ingen opgradering. Den plads trænger en spiller som kan lave gennembrud og sætte en mand og ikke mindst præstere at lave et kvalificeret indlæg mere en en gang pr sæson. Sådan en har vi ikke haft siden Henrik Dalsgaard da Joachim Mæhle nærmest blev solgt før han for alvor var en del af stammen på holdet. Så højre back er sammen med en angriber essentielt. Og har reelt været det i tre år.
At skifte HB til de niveau du foreslår jeg vil jeg også have Ronaldo, det er jo ikke realistisk at købe en med den kvalitet og jeg kender ikke noget til om de har et talent på trapperne der kan udfylde den rolle, så tænker hvis vi har en der kan score på chancerne så kommer vi langt
Jeg kan ikke se at jeg skriver at vi skal hente backs på det niveau. Der er jo en grund til at de to ikke spiller i AaB mere. Så din sammenligning bør du afstå fra.
Jeg skriver blot at vi har haft et presserende og særdeles alvorligt problem på den back siden Joachim Mæhle rejste. Og at hverken Kristoffer Pallesen eller Frederik Børsting er løsningen på det problem.
Jeg tænker ikke at det er en umulig mission for en type som Inge André Olsen at kunne finde en højre back der også kan spille fodbold og ikke blot løbe og mosle som de to nuværende.
Og nu skriver du at score på chancerne i forbindelse med diskussion om højre back. Så er det jeg godt kunne tænke mig at vide hvad det er for chancer. For med de to nuværende bliver der jo ikke skabt noget som helst fra højre back og så ville det jo være ligegyldigt om vi havde 9 x Christian Lundberg stående i feltet når nu ingen af de to kan få bolden derind eller ramme en medspiller.
Enig. De skal altså fylde hullerne ud efter Dalsgaard og Mæhle, så det er jo ikke hvad som helst vi kan proppe ind på pladsen - og det er hvad vi gør nu.

Vi er tydeligt fuldstændig lamme i højresiden, både offensivt og defensivt. Vi kommer kun igennem når de har trukket forsvaret så langt over, at vi kan spille den på tværs - til et håbløst indlæg, som regel.
Med venlig Hilsen
--
Robert

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2013
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af 9520AaB » 9. dec 2020, 07:04

Min status er at jeg desværre havde ret. Hvis vi vil spille presfodbold, har vi ikke spillerne til det offensivt. Lucas og Kusk bliver aldrig powerspillere. Enten skal vi ændre system eller skal vi ikke spille med de to.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Julgranen » 9. dec 2020, 08:29

9520AaB skrev:
9. dec 2020, 07:04
Min status er at jeg desværre havde ret. Hvis vi vil spille presfodbold, har vi ikke spillerne til det offensivt. Lucas og Kusk bliver aldrig powerspillere. Enten skal vi ændre system eller skal vi ikke spille med de to.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I så fald vinder vi slet ingen fodboldkampe. Der er ikke for fem flade øre kreativitet i Børsting, Fossum og Van Weert. Kusk har skabt flere chancer alene end de tre tilsammen, såvidt jeg husker.
Nu må det her mantra omkring presspillet snart ophøre. Presspillets største force er at man kan vinde bolden højt i banen så man kan kontre bolden i kassen.
Men vi har ikke én eneste scoring på kontra i denne sæson.

Lucas og Kusk har skabt alt i det etablerede spil. Her render de andre rundt som blinde passagerer, minus Ahlmann. Fordi der mangler kreativitet.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Yankee » 9. dec 2020, 08:36

Julgranen skrev:
9. dec 2020, 08:29
I så fald vinder vi slet ingen fodboldkampe. Der er ikke for fem flade øre kreativitet i Børsting, Fossum og Van Weert. Kusk har skabt flere chancer alene end de tre tilsammen, såvidt jeg husker.
Nu må det her mantra omkring presspillet snart ophøre. Presspillets største force er at man kan vinde bolden højt i banen så man kan kontre bolden i kassen.
Men vi har ikke én eneste scoring på kontra i denne sæson.

Lucas og Kusk har skabt alt i det etablerede spil. Her render de andre rundt som blinde passagerer, minus Ahlmann. Fordi der mangler kreativitet.
Enig - det er jo noget bavl at man ikke kan spille presfodbold uden at rippe holdet for offensiv flair og kreativitet.

Personligt synes jeg man skulle give Lucas en lidt længere chance som 10'er i en 4-3-3, hvor hans ansvar i det fremadrettede presspil ikke er lige så stor. Her skal han ganske vist være disciplineret ift. at følge modstanderens 6'er, men det kan Lucas også sagtens. En tremandsmidtbane med Ferreira, Hiljemark og Lucas ville være meget spændende at se.

Desværre virker opstillings-visningerne herinde ikke længere, men det er nok til at forestille sig alligevel.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2553
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af baresi » 9. dec 2020, 09:06

jeg ser følgende udfordringer:
Vi mangler kvalitet på 2 pladser:
Højre back + targetman/midt angriber.
Og det bør man søge efter NU.

MEn mest af alt så spiller vi en forkert formation, og en af årsagerne til at vi IKKE har nok offensive muligheder og ikke mindst mål er at vi faktisk KUN har 3 offensive spillere i start 11eren, og nogle gange kun 2 (hvis børsting er en del af de første 3)
i et 3-4-3 (som ligeså vel kan være 5-4-1) så låser vi en ekstra forsvarer for en midt eller offensiv. Og det burde så skulle suppleres af wingbacks der er offensive. Men palle eller børsting som wingback bidrager hverken med assist eller mål, kun defensivt pølearbejde. Og det er kun ahlman som kommer i lidt offensive aktioner der udmønter sig i farlighed. Desuden er de 2 centrale midt ret låst til midten fordi de har en stor motor rolle i midterrummet og tit spiller overfor en 3 mands midt.
OG så er problemet med den opstilling også at man ikke kan finde plads til fossum med mindre han er falsk 9er.

Vi bør helt sikkert gå over i en 4 kæde igen, og her er der 3 formationer der ville passe perfekt, og hvor vi udnytter de spillere vi har til rådighed.

4-2-3-1: (her får vi udnyttet en ekstra offensiv med assist, dybeløb, scoringer, og flere chancer. DESUDEN en voldsom vild 6er midt og forsvar der fint klarer alt det defensive)
palle - okore/granli - thelander - ahlman
hilje - pedro
kusk - fossum - lucas
van weert

4-3-3
samme forsvar
hilje - pedro - fossum (med pedro som en dyb 6er)
Kusk - van weert - lucas

4-3-1-2
samme forsvar og midt
men med LUCAS liggende bag 2 angribere og her så jeg gerne man flyttede kusk op så han er helt fri af defensive aktioner, men kan komme i dybdeløb og assistspil, og igen ligge med Van Weert.

og så skal man sende Nkada retur, duer slet ikke.
Og give Prica flere indhob, så han kan komme op i tempo og niveau.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Buzz Killington » 9. dec 2020, 09:24

Julgranen skrev:
9. dec 2020, 08:29
9520AaB skrev:
9. dec 2020, 07:04
Min status er at jeg desværre havde ret. Hvis vi vil spille presfodbold, har vi ikke spillerne til det offensivt. Lucas og Kusk bliver aldrig powerspillere. Enten skal vi ændre system eller skal vi ikke spille med de to.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I så fald vinder vi slet ingen fodboldkampe. Der er ikke for fem flade øre kreativitet i Børsting, Fossum og Van Weert. Kusk har skabt flere chancer alene end de tre tilsammen, såvidt jeg husker.
Nu må det her mantra omkring presspillet snart ophøre. Presspillets største force er at man kan vinde bolden højt i banen så man kan kontre bolden i kassen.
Men vi har ikke én eneste scoring på kontra i denne sæson.

Lucas og Kusk har skabt alt i det etablerede spil. Her render de andre rundt som blinde passagerer, minus Ahlmann. Fordi der mangler kreativitet.
Har vi ikke scoret på kontra? Jeg husker måske helt fejl, men jeg mindes da både målet mod Horsens og AGF var efter en omstilling. Men selv hvis vi accepterer at vi ikke har scoret efter kontra, så har Kusk jo heller ikke én eneste scoring overhovedet i denne superligasæson. Det samme med Lucas. Børsting og Fossum har derimod puttet den i kassen. Så hvis det er det faktuelle omkring mål der skal være afgørende, så render dit indlæg ind i problemer. Hvis vi i stedet kigger på de chancer vi skaber, så mindes jeg i hvert fald en del chancer der er kommet efter erobringer som konsekvens af et aggresivt pres.

Og de der skabte chancer fra Kusk må jo ikke ha' været af tilstrækkelig kvalitet eftersom de ikke bliver sat ind. Det er muligt medspillerne så ikke er gode nok til at tage imod hans mange hårde flade afleveringer ind i feltet og til at kunne omsætte dem til mål mod etableret forsvar, men det er altså en præmis man bliver nødt til at tage med når man sætter holdet. Hvis den type chancer Kusk skaber ikke bliver til mål, så skal der laves noget om.

Og mht. presspillet. Det er sådan Krogh og Inge vil spille da de mener det på den lange bane skaber nogle spillere vi kan afsætte til de store ligaer. Så længe det er det, er det svært at overse det som en præmis for diskussionen. Det er altså ikke bare noget debatsiden har opfundet. Og så kan jeg ikke genkende den med at presspillets hovedforce er at vinde bolden højt. Det er i lige så høj grad at smadre opspillet, så man har større forudsætninger for at vinde bolden overalt på banen. Hvis Børsting går højt på forsvaret, tvinger han dem til at lave lorteafleveringer som spillere som Ferreira bl.a. kan lukrere på, og dermed også sætte en omstilling i gang lavt.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af FIDEL » 9. dec 2020, 09:44

Buzz Killington skrev:
9. dec 2020, 09:24
Julgranen skrev:
9. dec 2020, 08:29
9520AaB skrev:
9. dec 2020, 07:04
Min status er at jeg desværre havde ret. Hvis vi vil spille presfodbold, har vi ikke spillerne til det offensivt. Lucas og Kusk bliver aldrig powerspillere. Enten skal vi ændre system eller skal vi ikke spille med de to.


Sent from my iPhone using Tapatalk
I så fald vinder vi slet ingen fodboldkampe. Der er ikke for fem flade øre kreativitet i Børsting, Fossum og Van Weert. Kusk har skabt flere chancer alene end de tre tilsammen, såvidt jeg husker.
Nu må det her mantra omkring presspillet snart ophøre. Presspillets største force er at man kan vinde bolden højt i banen så man kan kontre bolden i kassen.
Men vi har ikke én eneste scoring på kontra i denne sæson.

Lucas og Kusk har skabt alt i det etablerede spil. Her render de andre rundt som blinde passagerer, minus Ahlmann. Fordi der mangler kreativitet.
Har vi ikke scoret på kontra? Jeg husker måske helt fejl, men jeg mindes da både målet mod Horsens og AGF var efter en omstilling. Men selv hvis vi accepterer at vi ikke har scoret efter kontra, så har Kusk jo heller ikke én eneste scoring overhovedet i denne superligasæson. Det samme med Lucas. Børsting og Fossum har derimod puttet den i kassen. Så hvis det er det faktuelle omkring mål der skal være afgørende, så render dit indlæg ind i problemer. Hvis vi i stedet kigger på de chancer vi skaber, så mindes jeg i hvert fald en del chancer der er kommet efter erobringer som konsekvens af et aggresivt pres.

Og de der skabte chancer fra Kusk må jo ikke ha' været af tilstrækkelig kvalitet eftersom de ikke bliver sat ind. Det er muligt medspillerne så ikke er gode nok til at tage imod hans mange hårde flade afleveringer ind i feltet og til at kunne omsætte dem til mål mod etableret forsvar, men det er altså en præmis man bliver nødt til at tage med når man sætter holdet. Hvis den type chancer Kusk skaber ikke bliver til mål, så skal der laves noget om.

Og mht. presspillet. Det er sådan Krogh og Inge vil spille da de mener det på den lange bane skaber nogle spillere vi kan afsætte til de store ligaer. Så længe det er det, er det svært at overse det som en præmis for diskussionen. Det er altså ikke bare noget debatsiden har opfundet. Og så kan jeg ikke genkende den med at presspillets hovedforce er at vinde bolden højt. Det er i lige så høj grad at smadre opspillet, så man har større forudsætninger for at vinde bolden overalt på banen. Hvis Børsting går højt på forsvaret, tvinger han dem til at lave lorteafleveringer som spillere som Ferreira bl.a. kan lukrere på, og dermed også sætte en omstilling i gang lavt.
Enig.
Kusk og Lucas passer ikke optimalt ind i spillestilen. Jeg siger ikke, at de er svage spillere, men den 3-4-3 spillestil, som vi ved Krogh og Inge ønsker at se, fordrer brugen af offensive spillere, der har fart, eksplosivitet samt evner i presspillet. Her er Kusk ret malplaceret, og Lucas hører ikke hjemme som angriber/kant i vores system.
Det holdet har brug for er 2 angribere, der er en kloning af Børsting, Lucas og Nkadas så fart. Og så selvfølgelig en ny højre wingback.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Julgranen » 9. dec 2020, 09:54

Buzz Killington skrev:
9. dec 2020, 09:24
Har vi ikke scoret på kontra? Jeg husker måske helt fejl, men jeg mindes da både målet mod Horsens og AGF var efter en omstilling. Men selv hvis vi accepterer at vi ikke har scoret efter kontra, så har Kusk jo heller ikke én eneste scoring overhovedet i denne superligasæson. Det samme med Lucas. Børsting og Fossum har derimod puttet den i kassen. Så hvis det er det faktuelle omkring mål der skal være afgørende, så render dit indlæg ind i problemer. Hvis vi i stedet kigger på de chancer vi skaber, så mindes jeg i hvert fald en del chancer der er kommet efter erobringer som konsekvens af et aggresivt pres.

Og de der skabte chancer fra Kusk må jo ikke ha' været af tilstrækkelig kvalitet eftersom de ikke bliver sat ind. Det er muligt medspillerne så ikke er gode nok til at tage imod hans mange hårde flade afleveringer ind i feltet og til at kunne omsætte dem til mål mod etableret forsvar, men det er altså en præmis man bliver nødt til at tage med når man sætter holdet. Hvis den type chancer Kusk skaber ikke bliver til mål, så skal der laves noget om.

Og mht. presspillet. Det er sådan Krogh og Inge vil spille da de mener det på den lange bane skaber nogle spillere vi kan afsætte til de store ligaer. Så længe det er det, er det svært at overse det som en præmis for diskussionen. Det er altså ikke bare noget debatsiden har opfundet. Og så kan jeg ikke genkende den med at presspillets hovedforce er at vinde bolden højt. Det er i lige så høj grad at smadre opspillet, så man har større forudsætninger for at vinde bolden overalt på banen. Hvis Børsting går højt på forsvaret, tvinger han dem til at lave lorteafleveringer som spillere som Ferreira bl.a. kan lukrere på, og dermed også sætte en omstilling i gang lavt.
Iflg. superliga.dk har vi ikke lavet ét eneste kontramål.

Jo, der har været masser af gode chancer - jeg kan tælle 4-5 friløbere. Oplæg der burde have afgjort kampene mod f.eks. Sønderjyske og AGF - sætter Nkada og Børsting op alene med målmanden i Haderslev, og Prica brænder fra 2 m. mod AGF. Så du taler imod bedre vidende.
Han står stadig noteret for flest skabne åbne chancer i Superligaen. De trænere man har hørt udtale sig om det, da han ikke spillede har da også alle sagt, at de til enhver tid vil spille med ham - fordi han har evnen til at skabe noget på egen hånd. Det har vi kun 2 spillere der kan - 3, hvis vi skal tage Ahlmanns form denne sæson for et generelt niveau. Men vi lider helt ekstremt under at der ikke kommer noget fra den anden front - en bovlam højre back, og så en spiller der aldrig rammer en medspiller.

Nej, det er noget du har opfundet - vis mig gerne det sted hvor det fremgår. Presspillet er én af mange ting der skal bidrage til et mere fysisk udtryk, men vi skal også spille offensiv, teknisk betonet fodbold. Det kan man ikke med spillere, der ikke ejer skyggen af teknik og kreativitet.

Og så kan det jo i øvrigt være lige meget med det presspil, hvis ikke vi vinder fodboldkampe. Og det siger sig selv, at erstatter man kreativitet og flair med rugbrødsspillere, så kommer vi ikke i nærheden af en topplacering, fordi vi vil skabe dét færre chancer. Vores spil vil blive mindre dynamisk, og der vil forekomme mere boldflytteri, fordi du vælger at spille med spillere der ikke kan finde konstruktive løsninger i spillet.
Og så er det jo ikke sådan at presspillet er en magisk løsning - det er noget du ophøjer det til. Vi har set mod Vejle og Brøndby hvordan vi, selv med Børsting på holdet, havde et ikke-eksisterende presspil - eller mod OB hvor modstanderne bare spillede hen over det, og var komfortable med det.
Du er en af de eneste herinde, der ophøjer det til en magisk formel på spillersalg og alt muligt andet.
Det er noget fis, og flot, offensiv fodbold er et summen af flere elementer, bl.a. at man har spillere med høj, individuel kvalitet. Og det har hverken Frederik Børsting eller hundedyre Fossum i denne sæson. Ingen visioner i spillet, ingen kreative løsninger, ingen aktioner der giver chancer til medspillerne.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af FIDEL » 9. dec 2020, 10:05

Ang. Van Weert. Hvad er der med ham!? Altså igen i går er hans afslutninger decideret lort, og han griber simpelthen IKKE chancen for at blive fast mand på holdkortet. Jeg køber ikke den præmis med, at han ikke har fået nok spilletid. Han får rigeligt med chancer, men afslutter som en tøs.
Vi skal have mere power, eksplosivitet og effektivitet i front. Det bliver nok dyrt.

Besvar