Status efter første 11 kampe i 20/21

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Buzz Killington » 9. dec 2020, 10:18

Julgranen skrev:
9. dec 2020, 09:54
Buzz Killington skrev:
9. dec 2020, 09:24
Har vi ikke scoret på kontra? Jeg husker måske helt fejl, men jeg mindes da både målet mod Horsens og AGF var efter en omstilling. Men selv hvis vi accepterer at vi ikke har scoret efter kontra, så har Kusk jo heller ikke én eneste scoring overhovedet i denne superligasæson. Det samme med Lucas. Børsting og Fossum har derimod puttet den i kassen. Så hvis det er det faktuelle omkring mål der skal være afgørende, så render dit indlæg ind i problemer. Hvis vi i stedet kigger på de chancer vi skaber, så mindes jeg i hvert fald en del chancer der er kommet efter erobringer som konsekvens af et aggresivt pres.

Og de der skabte chancer fra Kusk må jo ikke ha' været af tilstrækkelig kvalitet eftersom de ikke bliver sat ind. Det er muligt medspillerne så ikke er gode nok til at tage imod hans mange hårde flade afleveringer ind i feltet og til at kunne omsætte dem til mål mod etableret forsvar, men det er altså en præmis man bliver nødt til at tage med når man sætter holdet. Hvis den type chancer Kusk skaber ikke bliver til mål, så skal der laves noget om.

Og mht. presspillet. Det er sådan Krogh og Inge vil spille da de mener det på den lange bane skaber nogle spillere vi kan afsætte til de store ligaer. Så længe det er det, er det svært at overse det som en præmis for diskussionen. Det er altså ikke bare noget debatsiden har opfundet. Og så kan jeg ikke genkende den med at presspillets hovedforce er at vinde bolden højt. Det er i lige så høj grad at smadre opspillet, så man har større forudsætninger for at vinde bolden overalt på banen. Hvis Børsting går højt på forsvaret, tvinger han dem til at lave lorteafleveringer som spillere som Ferreira bl.a. kan lukrere på, og dermed også sætte en omstilling i gang lavt.
"Nej, det er noget du har opfundet - vis mig gerne det sted hvor det fremgår. Presspillet er én af mange ting der skal bidrage til et mere fysisk udtryk, men vi skal også spille offensiv, teknisk betonet fodbold. Det kan man ikke med spillere, der ikke ejer skyggen af teknik og kreativitet."

"[...]
Du er en af de eneste herinde, der ophøjer det til en magisk formel på spillersalg og alt muligt andet.
[...]"
Hvad har jeg opfundet? Hvad er det jeg skal dokumentere? Siger du at Inge ikke har nævnt det i forbindelse med spillersalg?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Julgranen » 9. dec 2020, 10:34

Buzz Killington skrev:
9. dec 2020, 10:18
Hvad har jeg opfundet? Hvad er det jeg skal dokumentere? Siger du at Inge ikke har nævnt det i forbindelse med spillersalg?
Det er bl.a. nævnt at spillet skal være fysisk og højintenst, med pres som en af nøglerne. Men højintenst spil handler også om hurtige kombinationer f.eks.
Og fysikken behøver ikke komme fra de tre mand i front. Alternativt er der godt nok mange fodboldhold der skal til at luge ud - så er spillere som Rygaard og Dreyer i hvert fald færdige.
Det nytter ikke at du kan presse, hvis du ikke kan aflevere en bold eller kombinere i højt tempo. Og det konstaterer jeg da også i al stilfærdighed at Feher har konstateret, og fjernet Børsting fra fronttrioen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Maglau » 9. dec 2020, 10:36

Julgranen skrev:
9. dec 2020, 09:54
Buzz Killington skrev:
9. dec 2020, 09:24
Har vi ikke scoret på kontra? Jeg husker måske helt fejl, men jeg mindes da både målet mod Horsens og AGF var efter en omstilling. Men selv hvis vi accepterer at vi ikke har scoret efter kontra, så har Kusk jo heller ikke én eneste scoring overhovedet i denne superligasæson. Det samme med Lucas. Børsting og Fossum har derimod puttet den i kassen. Så hvis det er det faktuelle omkring mål der skal være afgørende, så render dit indlæg ind i problemer. Hvis vi i stedet kigger på de chancer vi skaber, så mindes jeg i hvert fald en del chancer der er kommet efter erobringer som konsekvens af et aggresivt pres.

Og de der skabte chancer fra Kusk må jo ikke ha' været af tilstrækkelig kvalitet eftersom de ikke bliver sat ind. Det er muligt medspillerne så ikke er gode nok til at tage imod hans mange hårde flade afleveringer ind i feltet og til at kunne omsætte dem til mål mod etableret forsvar, men det er altså en præmis man bliver nødt til at tage med når man sætter holdet. Hvis den type chancer Kusk skaber ikke bliver til mål, så skal der laves noget om.

Og mht. presspillet. Det er sådan Krogh og Inge vil spille da de mener det på den lange bane skaber nogle spillere vi kan afsætte til de store ligaer. Så længe det er det, er det svært at overse det som en præmis for diskussionen. Det er altså ikke bare noget debatsiden har opfundet. Og så kan jeg ikke genkende den med at presspillets hovedforce er at vinde bolden højt. Det er i lige så høj grad at smadre opspillet, så man har større forudsætninger for at vinde bolden overalt på banen. Hvis Børsting går højt på forsvaret, tvinger han dem til at lave lorteafleveringer som spillere som Ferreira bl.a. kan lukrere på, og dermed også sætte en omstilling i gang lavt.
Iflg. superliga.dk har vi ikke lavet ét eneste kontramål.

Jo, der har været masser af gode chancer - jeg kan tælle 4-5 friløbere. Oplæg der burde have afgjort kampene mod f.eks. Sønderjyske og AGF - sætter Nkada og Børsting op alene med målmanden i Haderslev, og Prica brænder fra 2 m. mod AGF. Så du taler imod bedre vidende.
Han står stadig noteret for flest skabne åbne chancer i Superligaen. De trænere man har hørt udtale sig om det, da han ikke spillede har da også alle sagt, at de til enhver tid vil spille med ham - fordi han har evnen til at skabe noget på egen hånd. Det har vi kun 2 spillere der kan - 3, hvis vi skal tage Ahlmanns form denne sæson for et generelt niveau. Men vi lider helt ekstremt under at der ikke kommer noget fra den anden front - en bovlam højre back, og så en spiller der aldrig rammer en medspiller.

Nej, det er noget du har opfundet - vis mig gerne det sted hvor det fremgår. Presspillet er én af mange ting der skal bidrage til et mere fysisk udtryk, men vi skal også spille offensiv, teknisk betonet fodbold. Det kan man ikke med spillere, der ikke ejer skyggen af teknik og kreativitet.

Og så kan det jo i øvrigt være lige meget med det presspil, hvis ikke vi vinder fodboldkampe. Og det siger sig selv, at erstatter man kreativitet og flair med rugbrødsspillere, så kommer vi ikke i nærheden af en topplacering, fordi vi vil skabe dét færre chancer. Vores spil vil blive mindre dynamisk, og der vil forekomme mere boldflytteri, fordi du vælger at spille med spillere der ikke kan finde konstruktive løsninger i spillet.
Og så er det jo ikke sådan at presspillet er en magisk løsning - det er noget du ophøjer det til. Vi har set mod Vejle og Brøndby hvordan vi, selv med Børsting på holdet, havde et ikke-eksisterende presspil - eller mod OB hvor modstanderne bare spillede hen over det, og var komfortable med det.
Du er en af de eneste herinde, der ophøjer det til en magisk formel på spillersalg og alt muligt andet.
Det er noget fis, og flot, offensiv fodbold er et summen af flere elementer, bl.a. at man har spillere med høj, individuel kvalitet. Og det har hverken Frederik Børsting eller hundedyre Fossum i denne sæson. Ingen visioner i spillet, ingen kreative løsninger, ingen aktioner der giver chancer til medspillerne.
Jeg undrer mig over din ekstreme fremhævelse af kusk og Lucas evner som assister og samtidigt udskammer Fossums evne til det samme.
Fossum har ikke kreeret lige så mange chancer men har som midtbane spiller scoret 4 gange - hvilket jeg anser som godkendt.
Kusk og Lucas har som angribere kreeret chancer som for en stor dels vedkommende ikke er omsat i mål - dvs de enten er brændt af angriber kollegaer eller kreeret til spillere hvis primære styrke/opgave ikke er målscoring.
Desuden har de som 2/3 af angrebet scoret 0.

Jeg kan ikke få øje på hvorfor Fossum er et dårligere aktiv for AaB som midtbanespiller end Lucas og kusk som angribere. Jeg er med på at oplæggere er vigtige men når de begge er så ringe afsluttere, mener jeg ikke at de i bør udgøre 2/3 del af et angreb da dets primære opgave er at score mål hvilket de ikke evner.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Buzz Killington » 9. dec 2020, 10:41

Julgranen skrev:
9. dec 2020, 10:34
Buzz Killington skrev:
9. dec 2020, 10:18
Hvad har jeg opfundet? Hvad er det jeg skal dokumentere? Siger du at Inge ikke har nævnt det i forbindelse med spillersalg?
Det er bl.a. nævnt at spillet skal være fysisk og højintenst, med pres som en af nøglerne. Men højintenst spil handler også om hurtige kombinationer f.eks.
Og fysikken behøver ikke komme fra de tre mand i front. Alternativt er der godt nok mange fodboldhold der skal til at luge ud - så er spillere som Rygaard og Dreyer i hvert fald færdige.
Det nytter ikke at du kan presse, hvis du ikke kan aflevere en bold eller kombinere i højt tempo. Og det konstaterer jeg da også i al stilfærdighed at Feher har konstateret, og fjernet Børsting fra fronttrioen.
Så aner jeg virkelig ikke hvad det er du mener jeg har opfundet når du selv medgiver at høj intensititet og pres er målsætninger.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2015
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af 9520AaB » 9. dec 2020, 15:31

Julgranen skrev:
Buzz Killington skrev:
9. dec 2020, 10:18
Hvad har jeg opfundet? Hvad er det jeg skal dokumentere? Siger du at Inge ikke har nævnt det i forbindelse med spillersalg?
Det er bl.a. nævnt at spillet skal være fysisk og højintenst, med pres som en af nøglerne. Men højintenst spil handler også om hurtige kombinationer f.eks.
Og fysikken behøver ikke komme fra de tre mand i front. Alternativt er der godt nok mange fodboldhold der skal til at luge ud - så er spillere som Rygaard og Dreyer i hvert fald færdige.
Det nytter ikke at du kan presse, hvis du ikke kan aflevere en bold eller kombinere i højt tempo. Og det konstaterer jeg da også i al stilfærdighed at Feher har konstateret, og fjernet Børsting fra fronttrioen.
Dreyer har noget fysisk som kusk ikke har.
Rygaard scorer mål, hvilket kusk ikke gør.
Det er en pseudodiskussion mellem os, for vi synes begge at både Kusk og Lucas bør spille for os, der hvor vi nok er uenige er i hvilken rolle. Jeg mener som tidligere skrevet ikke at de passer til den type presspil som træner og ledelse ønsker vi skal spille, det gør Dreyer derimod qua hans bedre fysisk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Bruno » 9. dec 2020, 16:03

9520AaB skrev:
9. dec 2020, 15:31
Julgranen skrev:
Buzz Killington skrev:
9. dec 2020, 10:18
Hvad har jeg opfundet? Hvad er det jeg skal dokumentere? Siger du at Inge ikke har nævnt det i forbindelse med spillersalg?
Det er bl.a. nævnt at spillet skal være fysisk og højintenst, med pres som en af nøglerne. Men højintenst spil handler også om hurtige kombinationer f.eks.
Og fysikken behøver ikke komme fra de tre mand i front. Alternativt er der godt nok mange fodboldhold der skal til at luge ud - så er spillere som Rygaard og Dreyer i hvert fald færdige.
Det nytter ikke at du kan presse, hvis du ikke kan aflevere en bold eller kombinere i højt tempo. Og det konstaterer jeg da også i al stilfærdighed at Feher har konstateret, og fjernet Børsting fra fronttrioen.
Dreyer har noget fysisk som kusk ikke har.
Rygaard scorer mål, hvilket kusk ikke gør.
Det er en pseudodiskussion mellem os, for vi synes begge at både Kusk og Lucas bør spille for os, der hvor vi nok er uenige er i hvilken rolle. Jeg mener som tidligere skrevet ikke at de passer til den type presspil som træner og ledelse ønsker vi skal spille, det gør Dreyer derimod qua hans bedre fysisk.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Meget af det der gjorde Kasper Kusk så god i 2014 var blandt andet at han havde en legekammerat på samme niveau på højre side. En som gjorde det muligt for ham at udfolde sine spidskompetencer. Nu har han en bovlam krykspiller som makker i stedet og skal endvidere spille i et system hvor det at løbe og mosle er et mål i sig selv. Synd for AaB og synd for fodbolden.

Ala
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 4. apr 2014, 20:57

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Ala » 11. dec 2020, 10:34

Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Klassisk debatsideopslag, at konkludere vi nu er hensat til 7-8 pladsen, i en historisk tæt liga med FIRE hold på 16 point, halvdelen af grundspillet tilbage og fem point til 2. pladsen. Vi er alle frustreret efter i søndags og i tirsdags, men de her opslag er simpelthen for tåbelige.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Maglau » 11. dec 2020, 17:38

Ala skrev:
11. dec 2020, 10:34
Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Klassisk debatsideopslag, at konkludere vi nu er hensat til 7-8 pladsen, i en historisk tæt liga med FIRE hold på 16 point, halvdelen af grundspillet tilbage og fem point til 2. pladsen. Vi er alle frustreret efter i søndags og i tirsdags, men de her opslag er simpelthen for tåbelige.
Forstår ikke hvorfor dette er tåbeligt. Vi ligger på en 7 plads pt og hvis ikke man kan se at det skulle blive bedre i anden halvdel er det da en nærliggende konklusion.

Omkring Hiljemark så er det da en reel bekymring - og uanset hvor meget julegrannen siger det er kendt og kalkuleret at Hiljemark døjer med den her hofteskade. Så er det da sats af dimissioner. Såfremt kalkulationen er at Hiljemark ikke kan spille alle kampe - så skal han sagonedme være unaturligt god i dem han spiller for at det er en fornuftigt investering.

Så jeg er med på skepsis om Hiljemark og hans skade, Inge og den varme luft, samt tvivlende for om vi når mere end 7-8 plads med den spillertrup vi har.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Hanga » 11. dec 2020, 18:36

Om vi lige nu er nr. 8 eller nr. 5 er sådan set lidt ligegyldigt (ja altså TV penge undtaget osv.). Problemstillingen er da mere den, at vi pt. ikke er bedre end klubber som Randers og FCN. Kun 2 point bedre end VB og OB. Til gengæld er afstanden til medalje pladserne 5 point. Ligaen er jævnbyrdig og heller ikke AGF har helt kunne følge op på resultaterne fra sidste sæson, og FCK sejler rundt. Det er jo sådan en sæson her at vi har chancen for at være med i medalje kampen. Det kan vi selvfølgelig stadig komme, men der er bare ikke så meget der tyder på det lige nu. Vi ser simpelthen for mange udfald og vores målscoringsproblemer er åbenlyse. Det er skuffende at vi ikke er bedre med den her trup efter min mening.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5204
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Jakobsen » 11. dec 2020, 20:31

Hanga skrev:
11. dec 2020, 18:36
Om vi lige nu er nr. 8 eller nr. 5 er sådan set lidt ligegyldigt (ja altså TV penge undtaget osv.). Problemstillingen er da mere den, at vi pt. ikke er bedre end klubber som Randers og FCN. Kun 2 point bedre end VB og OB. Til gengæld er afstanden til medalje pladserne 5 point. Ligaen er jævnbyrdig og heller ikke AGF har helt kunne følge op på resultaterne fra sidste sæson, og FCK sejler rundt. Det er jo sådan en sæson her at vi har chancen for at være med i medalje kampen. Det kan vi selvfølgelig stadig komme, men der er bare ikke så meget der tyder på det lige nu. Vi ser simpelthen for mange udfald og vores målscoringsproblemer er åbenlyse. Det er skuffende at vi ikke er bedre med den her trup efter min mening.
Synes placeringen er lige lav nok ifht. hvad der er investeret i holdet og hvad man burde præstere med den trup, men enig i det er tæt. Den store bekymring er mere den måde er tingene er sket på og, at præstationerne har været en utrolig tynd omgang i store dele af efteråret. Flere af vores spillere underpræsterer og det spillemæssige er lidt i øst og vest, hvor vi først var et for entydigt preshold som spillerne ikke passede entydigt til og på det seneste har FCN teoretikeren Feher fået holdet trukket ned. Derudover er der bare noget mentalitet på det hold der er sygt og har været det længe. De er gået hen og blevet et fiaskohold, som hele tiden bliver sådan lige ved og næsten at blive gode som de har potentialet til. Der har været en skidt kultur på holdet siden double holdet gik i opløsning og jeg tror seriøst vi skal have nogle andre mere fanden i voldsketyper ind og supplere de pæne frøkner på holdet. Og nej jeg er ikke ude i noget fordummende med nogle Spelmann typer på holdet, men der mangler nogle ledertyper der kan ruske lidt op i det, gå forrest og forlange noget af de andre. Vi skal sgu have en der skælder Lucas ud når han for attende gang har driblet et opspil væk i en blindgyde eller giver Kusk et fur når han ikke løber og gør sig spilbar. Det mangler godt nok på det her hold.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Pastorius » 11. dec 2020, 21:06

Maglau skrev:
11. dec 2020, 17:38
Ala skrev:
11. dec 2020, 10:34
Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Klassisk debatsideopslag, at konkludere vi nu er hensat til 7-8 pladsen, i en historisk tæt liga med FIRE hold på 16 point, halvdelen af grundspillet tilbage og fem point til 2. pladsen. Vi er alle frustreret efter i søndags og i tirsdags, men de her opslag er simpelthen for tåbelige.
Forstår ikke hvorfor dette er tåbeligt. Vi ligger på en 7 plads pt og hvis ikke man kan se at det skulle blive bedre i anden halvdel er det da en nærliggende konklusion.

Omkring Hiljemark så er det da en reel bekymring - og uanset hvor meget julegrannen siger det er kendt og kalkuleret at Hiljemark døjer med den her hofteskade. Så er det da sats af dimissioner. Såfremt kalkulationen er at Hiljemark ikke kan spille alle kampe - så skal han sagonedme være unaturligt god i dem han spiller for at det er en fornuftigt investering.

Så jeg er med på skepsis om Hiljemark og hans skade, Inge og den varme luft, samt tvivlende for om vi når mere end 7-8 plads med den spillertrup vi har.
Balladen er at det har været tæt stort set hvert eneste år siden den nye struktur blev indført, og hver gang der har skullet uddeles TV-penge er vi snublet i sidste kamp op til (sådan husker jeg det i hvert fald). Kun to gange har vi sneget os med i top-6. Jeg ved ikke hvor mange millioner det har kostet, men helt småpenge er det ikke.

Det kan godt være det var ekstremt tæt for et par runder siden, men lige nu har vi 5 point op en 3. plads og 7 til førstepladsen, og samtidig med de hold skal snuble, skal vi også være bedre end 4 andre hold, for at komme derop. Det nytter ikke det er tæt hvis det er os der trækker sorteper de fleste gange, og ellers lige skraber røven med, hvor der alligevel ikke er noget at kæmpe om.

Vi er selvfølgelig indenfor rækkevidde, men realistisk set kommer vi til at kæmpe lige deromkring resten af sæsonen, selv hvis vi får nogle gode periode med flere sejre i træk. Vi burde altså kunne placere os mere sikkert i top 4 fx. Særligt et år som i år, hvor pilen egentlig har peget opad.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Pastorius » 11. dec 2020, 21:19

Pastorius skrev:
11. dec 2020, 21:06
Maglau skrev:
11. dec 2020, 17:38
Ala skrev:
11. dec 2020, 10:34
Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Klassisk debatsideopslag, at konkludere vi nu er hensat til 7-8 pladsen, i en historisk tæt liga med FIRE hold på 16 point, halvdelen af grundspillet tilbage og fem point til 2. pladsen. Vi er alle frustreret efter i søndags og i tirsdags, men de her opslag er simpelthen for tåbelige.
Forstår ikke hvorfor dette er tåbeligt. Vi ligger på en 7 plads pt og hvis ikke man kan se at det skulle blive bedre i anden halvdel er det da en nærliggende konklusion.

Omkring Hiljemark så er det da en reel bekymring - og uanset hvor meget julegrannen siger det er kendt og kalkuleret at Hiljemark døjer med den her hofteskade. Så er det da sats af dimissioner. Såfremt kalkulationen er at Hiljemark ikke kan spille alle kampe - så skal han sagonedme være unaturligt god i dem han spiller for at det er en fornuftigt investering.

Så jeg er med på skepsis om Hiljemark og hans skade, Inge og den varme luft, samt tvivlende for om vi når mere end 7-8 plads med den spillertrup vi har.
Balladen er at det har været tæt stort set hvert eneste år siden den nye struktur blev indført, og hver gang der har skullet uddeles TV-penge er vi snublet i sidste kamp op til (sådan husker jeg det i hvert fald). Kun to gange har vi sneget os med i top-6. Jeg ved ikke hvor mange millioner det har kostet, men helt småpenge er det ikke.

Det kan godt være det var ekstremt tæt for et par runder siden, men lige nu har vi 5 point op en 3. plads og 7 til førstepladsen, og samtidig med de hold skal snuble, skal vi også være bedre end 4 andre hold, for at komme derop. Det nytter ikke det er tæt hvis det er os der trækker sorteper de fleste gange, og ellers lige skraber røven med, hvor der alligevel ikke er noget at kæmpe om.

Vi er selvfølgelig indenfor rækkevidde, men realistisk set kommer vi til at kæmpe lige deromkring resten af sæsonen, selv hvis vi får nogle gode periode med flere sejre i træk. Vi burde altså kunne placere os mere sikkert i top 4 fx. Særligt et år som i år, hvor pilen egentlig har peget opad.
Ok, jeg overdrev lidt. Siden 16-17 har vi spillet 13 kampe om TV-penge (runde 13, 26 og sidste spillerunde - i år runde 11).
De har givet 13 point for 3 sejre, 4 uafgjorte og 6 nederlag.
Vi har nået slutspiller to gange uden reel mulighed for at nå medaljer.

Det er fandme trist.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar