Status efter første 11 kampe i 20/21

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Mephisto2 » 5. dec 2020, 10:06

Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Fromthecradle » 5. dec 2020, 10:56

Det kan max blive 5.

Pedro er kommet til som en forstærkning. Resten har ikke bevist sig. Et uforståeligt lejemål også. Et ringe vindue af IAO.
You pay for this?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Pastorius » 5. dec 2020, 11:17

Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Jeg tænker vi er nødt til ikke kun at se på resultaterne, men også præstationerne.

Entydigt positivt
- Kommunikationen omkring klubben er voldsomt forbedret.
- Pedro Ferreira er fundet vha dataanalyse, understøttet af referencer efterfølgende. Det har lukket et kæmpehul i truppen.
- Det spillemæssige udtryk er voldsomt forbedret - det ændrer én kamp i går ikke på.
- Vores defensiv er blandt superligaens bedste.

Uafklaret
- Hiljemark. En kæmpesigning, men det kræver at vi kan få gavn af ham.
- Prica. Igen en stor signing, men indtil videre uforløst. Den tror jeg stadig på. Talentarbejde tager tid. Spalvis løb også rundt i nogen tid, inden der skete noget fx.
- Organisatoriske ændringer. Cheftræner uafklaret, men skiftet i sommers peger alligevel fremad.

Skidt
- Resultaterne, at smide point til Lyngby og smide point til VB, OB og Sønderjyske den sidste del af kampene dur ikke. Vi har samlet fået alt for få point ud af indsatsen.
- Mål. Vi scorer slet ikke nok ift hvad vi ellers præsterer.
- Der er stadig voldsomme huller i truppen, der skal lappes. Reelt mangler vi en HB/HWB og en angriber.

Jeg synes det ligger til middel, men det er selvfølgelig voldsomt afhængigt af hvordan de uafklarede ender.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Hanga » 5. dec 2020, 11:50

Det er stadig tidligt på sæsonen så det er svært at konkludere for meget, men der er nogle klare tendenser af både godt og skidt karakter.

Det helt åbenlyse er, at vi ville have vundet flere point, hvis vi havde haft større effektivitet foran mål. I de fleste kampe har vi skabt flere store chancer end vores modstander, men vores udnyttelse af disse chancer har været elendig, mildt sagt. Er dette så bare en tendens eller et større problem? Jeg hælder til det sidste, da jeg synes vi generelt har kæmpet med målscoring i flere år. Vi mangler simpelthen flere dygtige afsluttere på holdet. Patrick Olsen var faktisk en af dem, og ham har vi mistet. Det er ikke lykkedes os at bringe Lucas til ret mange chancer. De er primært faldet til Fossum, Tom, Kusk, Børsting og sågar Ahlmann, men ingen af dem har vist skarphed. Tom synes jeg normalt er en okay afslutter, mens vi skal mange år tilbage for at finde en effektiv Kusk. Børsting og Ahlmann har jo aldrig været det. Fossum har som den eneste været kold når muligheden bød sig.

Jeg havde håbet og forventet at Prica ville være en rigtig god indskifter, men han har skuffet enormt indtil videre. Ja han er ung, men vi snakker om en spiller, der har valgt os til, fordi han ikke fik nok spilletid i Malmø. Det har jo ikke været forventningen, at han skal bruge et år her på u19 holdet. Nkada er den mest elendige lejeaftale jeg nogensinde har set. Hold op han er ringe. Inge påstår at have scoutet ham, men for hans scouting evner håber jeg godt nok han lyver.

Så vi mangler virkelig målscoringskvaliteter på holdet som jeg ser det - og vi kan bestemt også stadig skabe flere chancer, hvis vi får indarbejdet bedre offensive mønstre.

Defensivt har vi set rigtigt solide ud i de fleste kampe, og det begynder jo med det pres vi sætter ind fra første geled. Ingen tvivl om at vi er lykkedes med ret godt med den del af vores gameplan i flere kampe. Vores udfordring er hvad vi skal gøre, i de kampe hvor det første pres ikke virker. I går hælder OB lange bolde frem og så bliver vores defensiv lidt udstillet igen. Godt læst af Michelsen. Granli er dårlig defensiv efter min mening, og Ross fik da i hvert fald heller ikke solgt sig selv til startopstillingen, da han kommer ind i går.

Ændringen til "pres spillet" har gjort os bedre mod de gode modstandere, da vi kan bringe det mere til 50/50 dueller, mens vi er blevet dårligere mod midter og bundholdene. Vi skal finde en måde hvor vi kan mestre begge dele, hvor presspillet ikke sker på bekostning af vores tekniske spil. Det er her vores bedste offensive spillere har deres evner.

Samlet set - bob bob, vi har et pænt hold på papiret, men vi mangler målfarlighed og flere løsninger taktisk.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Mikki89 » 5. dec 2020, 11:51

Nogle debattørers hang til at give IAO's første transfervindue prædikatet "ringe", er simpelthen for useriøst! Han er det bedste, der er sket for AaB i meget lang tid både kommunikativt, men også ift. Transfers!
Jeg er overbevist om, at Hiljemark nok skal blive en gevinst! Pedro er allerede en profil og Prica er potentielt en målscorer in spe! Granli har været et hæderligt lejemål dog også med sine mangler og fejl. Vores unge serbiske ven er svær at vurdere endnu! Den eneste mærkværdige signing må være Nkada, som må betegnes som værende en decideret fejl!

Back to topic!
Vi har spillet og skabt de chancer, der skulle til for at have flere point end de nuværende. Vi har skabt en del chancer, men udnyttelsen er uhyre ringe! Vi mangler den koldblodige angriber, hvis første tanke ikke er at spille en chance større, men hvis første tanke er at gå mod mål og scorer! Ud af de 11 kampe vi har spillet, har vi haft to deciderede dårlige kampe mod OB i går og mod Vejle! I begge kampe har vi haft svært ved at finde løsninger, når bolden bliver spillet op på en stærk angriber og derefter sætter spillet op! Hér virker vi underligt apatiske og lader ikke til at have nogle spillemønstre eller ideer til løsninger!
Jeg håber, at vi med vores nye træner får løst dette problem samt får forløst vores offensive potentiale, for jeg er overbevist om, at vi har spillerne til det!
Håb for transfervindue
Et stk. Angriber og en ny hb eller hwb.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Julgranen » 5. dec 2020, 13:38

Mikki89 skrev:
5. dec 2020, 11:51
Nogle debattørers hang til at give IAO's første transfervindue prædikatet "ringe", er simpelthen for useriøst! Han er det bedste, der er sket for AaB i meget lang tid både kommunikativt, men også ift. Transfers!
Jeg er meget enig. Det er fuldstændig tåbeligt.
Og så skal det jo altså med at Hiljemarks udfordringer med hoften var beskrevet af mig herinde allerede omkring købet - det er ikke noget nyt, og ikke noget AaB har lukket øjnene for. Det kaldes en kalkuleret risiko, og med den massive mængde kampe så er det ikke overraskende, at der kommer et lille setback.

Inge er et kæmpe skridt frem fra Allan Ambitionsløs, ikke bare kommunikativt men også ifht. at få sat skik på truppen og få adresseret truppens åbenlyse problemer med bl.a. dårlig træningskultur og for mange "talenter" uden talent.
Vi har samtidig fået en sportschef som er "rak på sak", og som vi utvivlsomt kommer til at få glæde af i langt højere grad end hans forgænger.
Manglende mål giver middel.

Men vi har spillet meget få dårlige kampe - og det er en kæmpe forskel ifht. tidligere år. Vi skaber chancer hver evig eneste kamp, og bortset fra i går og mod Vejle har man ikke fornemmelsen af at vi er udpræget sårbare defensivt.
Og så opvejes Lucas' formdyk af, at Jakob Ahlmann er som genfødt.

Forstærkning - højre back og i front, HVIS vi kan få noget der er bedre end Van Weert.
Og hvis vi mister Okore, ham her: https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/med ... arby-igen/

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af gravballe » 5. dec 2020, 16:41

Dybt skuffende og de point man smed imod Vejle, Lyngby og sønderjyske er dyre. Det er kampe hvor pilen pejer på Friis. Kampen i ob viste også at fehrer ikke bør blive en permanent løsning. Dårlig første halvleg og endnu dårligere anden. Ingen løbe mønstre, og jeg forstår ikke vi er så opsatte på 3 forsvars spillere. Lucas skal ind i midtbanen så vi kan udnytte hans forcer mere end på kanten. Jeg gad godt vi gik tilbage til en 4-3-2-1 hvor Lucas ligger lige bag angriberens, sammen med kusk. Så en 3 mands midtbane med fosum, Oskar og ferriah

Matrialet bør være til meget mere

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Kristian » 6. dec 2020, 17:56

Dybt skuffende at vi ikke har formået at få flere point.

Vi ender efter alt og dømme mellem 6-8. Sandsynligvis 8.

Vi smider for mange point stadigvæk mod de hold vi skal have fuld plade mod.
Og så score vi jo ikke nok mål. Fint at spille godt og skabe chancer, men det er kun en stakket frist når vi ikke får noget output.

AaB trænger til en træner ude fra der ser på tingene med helt andre øjne og så skal der trænes mønstre i vores opbyggende spil. Det er jo overhovedet ikke til stede.

Er sq skuffet vi ikke er bedre med det her hold. Specielt skal Lucas virkelig til og stemple ind.

Karakteren 6 må være der hvor vi er.
------------------
mvh Kristian

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Maglau » 6. dec 2020, 18:49

Kristian skrev:
6. dec 2020, 17:56
Dybt skuffende at vi ikke har formået at få flere point.

Vi ender efter alt og dømme mellem 6-8. Sandsynligvis 8.

Vi smider for mange point stadigvæk mod de hold vi skal have fuld plade mod.
Og så score vi jo ikke nok mål. Fint at spille godt og skabe chancer, men det er kun en stakket frist når vi ikke får noget output.

AaB trænger til en træner ude fra der ser på tingene med helt andre øjne og så skal der trænes mønstre i vores opbyggende spil. Det er jo overhovedet ikke til stede.

Er sq skuffet vi ikke er bedre med det her hold. Specielt skal Lucas virkelig til og stemple ind.

Karakteren 6 må være der hvor vi er.
Fuldstændig enig - vi har mere end bare er par enkelte gode spillere men ikke et hold. Derfor vil vi på gode dage slå alle hold men også tabe til alle hold.
Håber vi får en træner der formår at skabe et hold om det så betyder at det er et farvel til nogle gode spillere og goddag til nogle andre.
Vi er individuelt bedre end et hold som GF men mangler deres holdspil og stabilitet for at kunne os håb om top 4.
Vi bliver nr 7. Fck kommer igang og sønderjyske falder ikke samme. det efterlader kun en plads efter de sikre fcm sdrjysk bif agf og fck.
De helt store skuffelse er Lucas kusk og van wert som har scoret 3 mål imellem sig - det simpelthen ikke godt nok og klar dumpe karakter.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af gravballe » 6. dec 2020, 19:48

Så er mægtige storhold som Randers forbi AaB og vi er nu uden for top 6. Gaven fra Friis bliver ved med at give, Lyngby, Vejle, sønderjyske burde have givet langt flere point end de gjorde.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Julgranen » 6. dec 2020, 20:11

Maglau skrev:
6. dec 2020, 18:49
De helt store skuffelse er Lucas kusk og van wert som har scoret 3 mål imellem sig - det simpelthen ikke godt nok og klar dumpe karakter.
Scoringsmæssigt, ja. Men chancemæssigt, så har de alle 3 levet op til det man forventer. Problemet er, at dem der har skullet afslutte Lucas' og Kusk's oplæg ikke har været skarpe nok.
Sidstnævnte ligger foran Sisto, Bah og Lindstrøm. Det er mere end godkendt.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Mephisto2 » 6. dec 2020, 20:21

Julgranen skrev:
6. dec 2020, 20:11
Maglau skrev:
6. dec 2020, 18:49
De helt store skuffelse er Lucas kusk og van wert som har scoret 3 mål imellem sig - det simpelthen ikke godt nok og klar dumpe karakter.
Scoringsmæssigt, ja. Men chancemæssigt, så har de alle 3 levet op til det man forventer. Problemet er, at dem der har skullet afslutte Lucas' og Kusk's oplæg ikke har været skarpe nok.
De kunne jo også snyde og score selv.... Angriberne er dem, der har det primære ansvar for at lave målene. Alle kan ikke være assistkonger.

Brugeravatar
strangecap
1. div
1. div
Indlæg: 259
Tilmeldt: 22. maj 2011, 07:41
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Sulsted

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af strangecap » 6. dec 2020, 20:22

Pastorius skrev:
5. dec 2020, 11:17
Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Jeg tænker vi er nødt til ikke kun at se på resultaterne, men også præstationerne.

Entydigt positivt
- Kommunikationen omkring klubben er voldsomt forbedret.
- Pedro Ferreira er fundet vha dataanalyse, understøttet af referencer efterfølgende. Det har lukket et kæmpehul i truppen.
- Det spillemæssige udtryk er voldsomt forbedret - det ændrer én kamp i går ikke på.
- Vores defensiv er blandt superligaens bedste.

Uafklaret
- Hiljemark. En kæmpesigning, men det kræver at vi kan få gavn af ham.
- Prica. Igen en stor signing, men indtil videre uforløst. Den tror jeg stadig på. Talentarbejde tager tid. Spalvis løb også rundt i nogen tid, inden der skete noget fx.
- Organisatoriske ændringer. Cheftræner uafklaret, men skiftet i sommers peger alligevel fremad.

Skidt
- Resultaterne, at smide point til Lyngby og smide point til VB, OB og Sønderjyske den sidste del af kampene dur ikke. Vi har samlet fået alt for få point ud af indsatsen.
- Mål. Vi scorer slet ikke nok ift hvad vi ellers præsterer.
- Der er stadig voldsomme huller i truppen, der skal lappes. Reelt mangler vi en HB/HWB og en angriber.

Jeg synes det ligger til middel, men det er selvfølgelig voldsomt afhængigt af hvordan de uafklarede ender.
Enig på nær HB det er Børstings plads når der kommer en ny angriber, og så skal truppen slankes Tom score ikke nok til at være første valg og vores Nitte fra Frankrig skal hjem

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4339
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Kristian » 6. dec 2020, 20:24

Julgranen skrev:
6. dec 2020, 20:11
Maglau skrev:
6. dec 2020, 18:49
De helt store skuffelse er Lucas kusk og van wert som har scoret 3 mål imellem sig - det simpelthen ikke godt nok og klar dumpe karakter.
Scoringsmæssigt, ja. Men chancemæssigt, så har de alle 3 levet op til det man forventer. Problemet er, at dem der har skullet afslutte Lucas' og Kusk's oplæg ikke har været skarpe nok.
Det er vel også det der bliver pointeret? Tror ikke der er nogen der er uenig med dig i, at de skaber for lidt til de andre.
------------------
mvh Kristian

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4244
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Klaus » 6. dec 2020, 20:33

Mephisto2 skrev:
6. dec 2020, 20:21
Julgranen skrev:
6. dec 2020, 20:11
Maglau skrev:
6. dec 2020, 18:49
De helt store skuffelse er Lucas kusk og van wert som har scoret 3 mål imellem sig - det simpelthen ikke godt nok og klar dumpe karakter.
Scoringsmæssigt, ja. Men chancemæssigt, så har de alle 3 levet op til det man forventer. Problemet er, at dem der har skullet afslutte Lucas' og Kusk's oplæg ikke har været skarpe nok.
De kunne jo også snyde og score selv.... Angriberne er dem, der har det primære ansvar for at lave målene. Alle kan ikke være assistkonger.
Enig. Man kan ikke snakke sig ud af det her. Vores angreb scorer for lidt. Top 3 lige nu. Fossum 4 Van Wert 3 heraf 1 på straffe og Børsting 2. Kasper og Lucas er på 0 efter 11 kampe. Det burde ikke være raketfysik at se, at der er et eller andet helt galt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Maglau » 6. dec 2020, 20:56

Julgranen skrev:
6. dec 2020, 20:11
Maglau skrev:
6. dec 2020, 18:49
De helt store skuffelse er Lucas kusk og van wert som har scoret 3 mål imellem sig - det simpelthen ikke godt nok og klar dumpe karakter.
Scoringsmæssigt, ja. Men chancemæssigt, så har de alle 3 levet op til det man forventer. Problemet er, at dem der har skullet afslutte Lucas' og Kusk's oplæg ikke har været skarpe nok.
Sidstnævnte ligger foran Sisto, Bah og Lindstrøm. Det er mere end godkendt.
Jeg er lige ved at sige at det kan vi ikke bruge til en skid men selvfølgelig kan vi bruge assister til noget og jo vigtige for holdet.
Det nytter bare ikke hvis vi har to spillere i angrebet der hellere vil lave en assist til en forsvarsspiller eller midtbanespiller hvis primære styrke/opgave ikke er mål.
At to af vores 3 højest lønnede i truppen og tillige angribere ikke har lavet mål endnu er uanset hvordan vi vender og drejer det - ikke bestået.
I min verden skal vi kun spille med den ene og det er lige nu kusk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5193
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Jakobsen » 6. dec 2020, 22:03

Det er mange ting i dette. Hvis vi skal prøve at holde det relativt kort på skalaen Rigtigt godt, Godt, Middel, DÅrligt, Dumpet

- Transfer:
Vudering: MIddel med pil op
Forventning: Godt

Vi har fået en tiltrængt oprydning af fyldspillere af egen avl. Indtil videre ligner det ikke, at vi har smidt guld på gaden og de har alle haft svært ved at få spilletid i deres nye klubber. Derudover lavede man det kontroversielle PO salg, men det eneste der gør ondt ved det er at en stamspiller i AaB til til GF. Omvendt er det klasse at erstatte ham med Pedro og Hiljemark, som er en klar styrkelse af en central midtbane som har haltet i årevis.
Jeg savner dog nogle ting i trupsammensætningen på især angriberpladsen og højre back, som gør at jeg ikke kan sige det var et for alvor godt vindue. Derudover havde jeg forventet at enten Prica eller Nkada havde været brugbar på Superliganiveau.

- Trupsammensætning:
Vurdeirng: Dårlig
Forventning: Middel

Vi har tegningen til noget med et stærkt midterforsvar, en revitaliseret Ahlmann, central midt med Iver, Pedro og Oscer samt de offensive juveler i Lucas og Kusk. Omvendt mangler vi noget gennembrudsstyrke i angrebskæden og kvalitet på højre backen. Vi har rigtig mange af de rigige brikker, men puslespillet mangler stadig vitale brikker. Jeg havde forventnigner til at holdet ville supplere hinanden bedre, men manglerne har i den grad vist sig stadig at være mangler.

- Den spillemæssige udvikling:
Vurdering: Dårlig
Forventning: Middel
Jeg kan virkelig godt lide, at vi har er blevet en klub der arbejder efter et koncept, men jeg er mere bekymret for om det er implementeret rigtigt med de spillere som vi har til rådighed. Det skurer bl.a. i øjnene at man spiller Lucas så langt fremme, hvor han skal ligge og lege gennembrudsspiller på sidste linje når Lucas nok kunne komme mere til sin ret som en fremskudt central midt i en 10'er agtig rolle. På samme måde shiner Kusk ikke i denne spillestil. Derudover synes jeg til tider, at tre-back kæden bliver lidt en hæmsko for at sætte offensiven rigtigt sammen.
Min forventing var, at vi kunne bygge på og være gode som andet end kontra-/preshold mod de andre store hold. Det har sig ikke at være tilfældet og vi er stadig bedst når vi skal pøle på trods af masser af gode fodboldspillere.

- Resultaterne:
Vurdering: Dårligt
Forventning: Godt
Der har været gode præstationer mod BIF og FCM som jeg vil fremhæve, men vi er floppet big time mod Lyngby, OB, SønderjyskE og Vejle. Vi skulle ligge som en mere klar Top 4 bejler og gerne have slået lidt mere luft til bunden med den trup vi har. Derfor er reulstaterne ikke godkendt.
Jeg havde forventet, at vi havde kandidateret kraftigere til medaljer og top 4 end vi gør ingennem bedre resultater.

- Holdets udtryk:
Vurdering: Dårlig
Forventning: Godt
Vi spiller mange kampe, hvor vi har bolden meget og til tider dominerer vi da også, men vi spiller også en meget steril gang fodbold, hvor vi har meget svært ved at blive færdige. Derudover har der været for mange af de rådvilde præstationer som den seneste i Odense. Jeg havde før sæsonen forventet, at pokafadæsen havde skabt en trodsighed og beslutsomhed i holdet som ville fortsætte efter den gode præstation i foråret. Der har sgu stadig været for meget lal.

De største skuffelser:
1. Lucas Andersen
Laver i glimt noget godt, men spiler sit eget spil alt for meget. Han fejler som anfører, hvor han også skal være med til at gøre de andre og gode og ikke kun fokusere på hans egen præstation. Han dribler rigtig meget og også for meget fremfor at spille med hans medspillere. Jeg synes Lucas fortjener nogle kampe på bænken. Havde Lucas spillet i en hvilken som helst anden klub ville jeg mene, at han var voldsomt overvurderet.
2. Tom van Weert
Som førsteangriber skal man score mere end tre mål på 11 kampe. Meget usynlig på banen og selvom man kan forsvare Tom med, at offensiven ikke komplementerer hinanden så har han brændt alt for meget og været alt for usynlig. Der er altså ikke for sjov midtbanespillerne står i kø for at erstatte ham i angrebskæden.
3. Kasper Kusk
Nogen vil nok indvende det burde være Prica qua. hypen, men jeg vidste ærligtalt ikke hvad vi kunne forvente. Jeg synes stadig Kusks præstationer har været meget op og ned og så afslutter han for vattet for en der spiller i frontkæden.

Ovenstående indikerer klart for mig, at vi skal have en angrebsspiller og vi skal have en der komplementerer de tre andre. Jeg savner en der kan skabe noget gennembrud og har nogle pågåenhed som kan åbne for småspillet. Vi skal have noget fyisk, fart og gennembrudsstyrke garneret med hæderlige afslutningsevner. Jeg ser dog vi har en del potentielle målscorerere selvom de har præsteret dårligt så vil egentlig først og fremmest have aggresiviteten i frontkæden med et kvalitetsniveau over Frederik Børsting.

De bedste præstationer
1. Pedro Ferreira
Totalt ukendt kort, men her har vores datascouting set helt rigtigt. Jeg har store forhåbninger til, at vi ser flere guldkorn på denne konto. Kongetransfer.
2. Jakob Ahlmann
Har haft en rigtig god sæson og begynder at ligne 2014 Ahlmann. Det bliver man sgu glad i låbet af.
3. Thelander
Sikker skanse i forsvaret på trods af dem på siderne af ham på skift sejler. Han er blevet et endnu større bæst end sidst han var her og jeg tror han godt kan være en kommende anfører.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Bruno
2. div
2. div
Indlæg: 162
Tilmeldt: 7. aug 2020, 11:20

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Bruno » 6. dec 2020, 23:45

strangecap skrev:
6. dec 2020, 20:22
Pastorius skrev:
5. dec 2020, 11:17
Mephisto2 skrev:
5. dec 2020, 10:06
Nu er vi halvvejs i grundspillet.

Hvad siger folk til status - både spille- og pointmæssigt.

Selv må jeg sige, at en 7-8 plads, som det vel ender med, er dybt skuffende. Og købet af Hiljemark har potentiale til at blive en mindre skandale, hvis hans skade bliver ved - specielt når FCM af samme grund takkede nej.

En karakter på den gamle skala: 6!
Jeg tænker vi er nødt til ikke kun at se på resultaterne, men også præstationerne.

Entydigt positivt
- Kommunikationen omkring klubben er voldsomt forbedret.
- Pedro Ferreira er fundet vha dataanalyse, understøttet af referencer efterfølgende. Det har lukket et kæmpehul i truppen.
- Det spillemæssige udtryk er voldsomt forbedret - det ændrer én kamp i går ikke på.
- Vores defensiv er blandt superligaens bedste.

Uafklaret
- Hiljemark. En kæmpesigning, men det kræver at vi kan få gavn af ham.
- Prica. Igen en stor signing, men indtil videre uforløst. Den tror jeg stadig på. Talentarbejde tager tid. Spalvis løb også rundt i nogen tid, inden der skete noget fx.
- Organisatoriske ændringer. Cheftræner uafklaret, men skiftet i sommers peger alligevel fremad.

Skidt
- Resultaterne, at smide point til Lyngby og smide point til VB, OB og Sønderjyske den sidste del af kampene dur ikke. Vi har samlet fået alt for få point ud af indsatsen.
- Mål. Vi scorer slet ikke nok ift hvad vi ellers præsterer.
- Der er stadig voldsomme huller i truppen, der skal lappes. Reelt mangler vi en HB/HWB og en angriber.

Jeg synes det ligger til middel, men det er selvfølgelig voldsomt afhængigt af hvordan de uafklarede ender.
Enig på nær HB det er Børstings plads når der kommer en ny angriber, og så skal truppen slankes Tom score ikke nok til at være første valg og vores Nitte fra Frankrig skal hjem
Nej tak. Han er simpelthen ikke en dygtig nok fodboldspiller. At udskifte Kristoffer Pallesen med Frederik Børsting vil være ét fedt: De kan løbe og mosle og ikke rigtig noget som helst andet. Ingen af de to er gode fodboldspillere hverken offensivt eller defensivt.
Højre back trænger til en reel opgradering og Frederik Børsting er absolut ingen opgradering. Den plads trænger en spiller som kan lave gennembrud og sætte en mand og ikke mindst præstere at lave et kvalificeret indlæg mere en en gang pr sæson. Sådan en har vi ikke haft siden Henrik Dalsgaard da Joachim Mæhle nærmest blev solgt før han for alvor var en del af stammen på holdet. Så højre back er sammen med en angriber essentielt. Og har reelt været det i tre år.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Buzz Killington » 7. dec 2020, 20:15

Fromthecradle skrev:
5. dec 2020, 10:56
Det kan max blive 5.

Pedro er kommet til som en forstærkning. Resten har ikke bevist sig. Et uforståeligt lejemål også. Et ringe vindue af IAO.
Et lejemål er risikofrit og jeg tvivler på vi havde penge til at hente et alternativ til en nogenlunde gratis spiller. Så jeg syntes ikke han bør tælle med i karakteren. Mht. de andre, så er det meget tidligt. Men jeg vil da medgive at jeg det pt. blegner i forhold til Gaardes første vindue hvor vi hentede Jönsson, Risgaard og AK som alle var garant for både mål og assists og alle udslagsgivende i mesterskabssæsonen.

På den anden side er det jo potentiale vi har købt mht. til Prijovic og Prica, så der kan vi ikke tillader os at konkludere ret meget endnu. Og af de spillere der er købt til at forstærke os nu og her, har både Granli og Pedro været forstærkninger i forhold til vores egne. Og Hiljemark er det helt klart hvis han når 20-30 kampe.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Status efter første 11 kampe i 20/21

Indlæg af Fromthecradle » 7. dec 2020, 20:32

Buzz Killington skrev:
7. dec 2020, 20:15
Fromthecradle skrev:
5. dec 2020, 10:56
Det kan max blive 5.

Pedro er kommet til som en forstærkning. Resten har ikke bevist sig. Et uforståeligt lejemål også. Et ringe vindue af IAO.
Et lejemål er risikofrit og jeg tvivler på vi havde penge til at hente et alternativ til en nogenlunde gratis spiller. Så jeg syntes ikke han bør tælle med i karakteren. Mht. de andre, så er det meget tidligt. Men jeg vil da medgive at jeg det pt. blegner i forhold til Gaardes første vindue hvor vi hentede Jönsson, Risgaard og AK som alle var garant for både mål og assists og alle udslagsgivende i mesterskabssæsonen.

På den anden side er det jo potentiale vi har købt mht. til Prijovic og Prica, så der kan vi ikke tillader os at konkludere ret meget endnu. Og af de spillere der er købt til at forstærke os nu og her, har både Granli og Pedro været forstærkninger i forhold til vores egne. Og Hiljemark er det helt klart hvis han når 20-30 kampe.
Hiljemark bliver godt, hvis han ikke er for meget skadet. Og det har han desværre allerede været.

Lejemål er ikke risikofrit. Det er en sikker omkostning uden garanti for værdi.

Granli er ligemeget og jeg tvivler stærkt på han bliver andet. En norsk Kasper P.

Prica og den anden med P kunne vel være ok, hvis vi altså havde en ordentlig startellever.

Bottom line er at IAO ikke har leveret endnu. Vi må håbe det bliver bedre i næste vindue.
You pay for this?

Besvar