[Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Julgranen » 8. dec 2020, 19:09

Med Lucas ude, så skal nogle af de andre til at steppe op. Ellers bliver det en mareridtsafslutning på dette år.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af doukas » 8. dec 2020, 19:09

strangecap skrev:
8. dec 2020, 19:05
En angriber der kan score må være priotet nr 1 ved transfervinduets åbnding
Stop, stop , stop. Der foregår et eller andet ude på Hornevej jeg har svært ved at sætte fingeren på, udover at der ingen selvtillid er på det hold. Lucas Andersen, Kusk, van Weert har tilsammen scoret 2 mål i de sidste 10 kampe. Det er fuldstændigt grotesk.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Ibiza Polar

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Ibiza Polar » 8. dec 2020, 19:10

Imponerende så kort snor fromthecradle giver IAO. Især når han syntes det var ærgerligt at fyre Allan Gaarde, fordi han virkede intelligent og hårdtarbejdende...

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af doukas » 8. dec 2020, 19:11

Det kan godt være, at mange ikke vil pege fingre af IAO, men Prica og Nkada har på trods af utallige chancer vist sig at være kæmpe nulboner
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Forza » 8. dec 2020, 19:12

doukas skrev:
8. dec 2020, 19:11
Det kan godt være, at mange ikke vil pege fingre af IAO, men Prica og Nkada har på trods af utallige chancer vist sig at være kæmpe nulboner
Har du tjekket alderen og beløbene der er brugt på dem? Havde du regnet med de sprang ligaen i stykker?
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Maglau » 8. dec 2020, 19:13

Kristian skrev:
8. dec 2020, 19:07
Aalborg frederikshavner skrev:
8. dec 2020, 19:06
Julgranen skrev:
8. dec 2020, 19:03
Ja, farvel Feher. Kampen blev tabt på bænken. Nkada var en katastrofe, Pallesen koster det første mål.
Spillerne har virkelig også et kæmpe ansvar for at det endte som det gjorde. Synes at det er lidt letkøbt altid at bebrejde træneren
Der er noget galt med vindermentaliteten. Hvordan kan det være vi altid er sådan nogle tøsedrenge der falder sammen ved modstand.
Lucas kusk og Fossum - lugter det af vindermentalitet. Alle tre hjem med bøjet nakke fordi de ikke kunne klare mosten i udlandet.
Alle tre fantastiske fodboldspillere og kæmpe talenter men det skal gå galt når de er på hold sammen. Ingen af har mentaliteten og kynisme.
Det bliver et point i de næste to kampe og så er foråret helt lige gyldigt. Så må se om vores halvgud som sportsligchef er andet end det man kalder blålys med stor mund eller om der er noget i ham.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Julgranen » 8. dec 2020, 19:13

doukas skrev:
8. dec 2020, 19:09
Stop, stop , stop. Der foregår et eller andet ude på Hornevej jeg har svært ved at sætte fingeren på, udover at der ingen selvtillid er på det hold. Lucas Andersen, Kusk, van Weert har tilsammen scoret 2 mål i de sidste 10 kampe. Det er fuldstændigt grotesk.
Lucas udgik i dag. Kusk satte Børsting, Van Weert og 2 gange Fossum op til kæmpechancer.
Van Weert har nærmest ikke spillet før i dag.
Det er et generelt problem for holdet. Fossum brænder 2 gange for frit mål i dag.
Målet er som forhekset lige pt.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af andreasaab89 » 8. dec 2020, 19:13

Julgranen skrev:
8. dec 2020, 19:09
Med Lucas ude, så skal nogle af de andre til at steppe op. Ellers bliver det en mareridtsafslutning på dette år.
Lucas med 0 mål og 1 assist på trods af næsten fuld spilletid

Er da en gave til os hvis han er ude
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Brugeravatar
Peter A.
Allstar
Allstar
Indlæg: 1002
Tilmeldt: 6. jul 2005, 12:49
Favoritspiller: Stone Cold Steve Austin
Geografisk sted: Nordenfjords

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Peter A. » 8. dec 2020, 19:14

Har der overhovedet været nogen udmeldinger om status på Hiljemark?
Hey AaB!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Patmand » 8. dec 2020, 19:14

Julgranen skrev:
8. dec 2020, 19:01
Patmand skrev:
8. dec 2020, 18:58
Det er super ærgerligt men målene skal først og fremmest scores af vores dyre offensive spillere - men de afslutter aldrig kompetent. Hvis ikke de kan score skal de videre til en anden klub.
Det er meget fint, men hvem taler du om? Fossum er væsentligt dyrere end Kusk.
Uden Lucas har der kun været én kreativ kraft i dag, og ingen af de andre tager en skid ansvar.
Men lige pt. kan vi ikke lave mål.
Jeg taler om den selvsamme spiller som du selv nægter at skrive navnet på ;)

Alle dem du syntes gør det dårligt skriver du navnene på, men så er der denne her spiller uden navn som du igen og igen fremhæver - hvem er det?

Jeg er sgu ligeglad med om Fossum får en højere løn end Kusk. I front har vi Weert, Kusk og Andersen. Det er dem der har fejlet big time.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Julgranen » 8. dec 2020, 19:14

Ibiza Polar skrev:
8. dec 2020, 19:10
Imponerende så kort snor fromthecradle giver IAO. Især når han syntes det var ærgerligt at fyre Allan Gaarde, fordi han virkede intelligent og hårdtarbejdende...
Det er nok Allan.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3649
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Hovedet » 8. dec 2020, 19:15

Hanga skrev:
8. dec 2020, 18:53
Julgranen skrev:
8. dec 2020, 18:43
Men træneren må forklare det der tåbelige forsvarseksperiment, hvis vi ryger ud i dag.
Og så må Inge også se lidt indad omkring hans forstærkninger til offensiven. Nkada er en joke, og Prica har skuffet markant og ligner en spiller der skal bruge en del tid på at udvikle sig først. Vi havde været mindst lige så godt stillet til denne sæson med Wessam og Tengstedt.
Ja, og det viser også, at der altså kun meget sjældent er gevinst ved lottokuponer. Vi kunne ligeså godt have sparet de penge og hevet et par ungdomsspillere op i stedet for Nkada, Prica og en eller anden serber, vi aldrig har set. Til gengæld kan samme Prica gå over i historien som manden, der hiver flest røde kort hjem pr. antal spilleminutter...

Tør man skyde på, at både Lucas Andersen og Hiljemark er i genoptræningsfase, når forårssæsonen begynder i februar...

Optimismen begynder at fortone sig lidt, for jeg syntes, at det virkede lovende for os i en jævnbyrdig Superliga. Men efterhånden er jeg bange for, at vores angrebsproblem er strukturelt, og at vi, jf. ovenstående, har et kæmpeproblem med profiler, der læner sig på kanten af fodboldinvaliditet.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Eagledrop » 8. dec 2020, 19:16

doukas skrev:
8. dec 2020, 19:09
strangecap skrev:
8. dec 2020, 19:05
En angriber der kan score må være priotet nr 1 ved transfervinduets åbnding
Stop, stop , stop. Der foregår et eller andet ude på Hornevej jeg har svært ved at sætte fingeren på, udover at der ingen selvtillid er på det hold. Lucas Andersen, Kusk, van Weert har tilsammen scoret 2 mål i de sidste 10 kampe. Det er fuldstændigt grotesk.
Det var simpelthen talentløst det her. De gav den gas til sidst. Men Prica havde ikke fået kuglerne i koldt vand som jeg ellers havde anbefalet. Så nu trak han sit andet røde kort på hvad der må være en form for rekord?

De skal alle på kursus med Karl Mar eller BS. Christiansen. Eller Dolph. Et eller andet skal der simpelthen ske med de her drenge. Men ansæt lige en ny træner først så han er med på samme tur.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Julgranen » 8. dec 2020, 19:16

Patmand skrev:
8. dec 2020, 19:14
Alle dem du syntes gør det dårligt skriver du navnene på, men så er der denne her spiller uden navn som du igen og igen fremhæver - hvem er det?

Jeg er sgu ligeglad med om Fossum får en højere løn end Kusk. I front har vi Weert, Kusk og Andersen. Det er dem der har fejlet big time.
Så fjerner vi Kusk og Lucas fra holdet.
Lad os endelig gøre det?
Hvem vil du have skal skabe åbningerne? Tage dødboldene? Skabe chancerne?
Børsting? Iver Fossum? Hvem kan noget på egen hånd?
Hvis du har et sagligt svar på det lytter jeg gerne.
Hvem kan udfordre 1 mod 1?

Det her er et generelt problem som vi har kæmpet med før Kusk og Lucas kom. Vi har haft kortvarige opblusninger, men ellers generelle scoringsproblemer.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14831
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Hanga » 8. dec 2020, 19:17

doukas skrev:
8. dec 2020, 19:11
Det kan godt være, at mange ikke vil pege fingre af IAO, men Prica og Nkada har på trods af utallige chancer vist sig at være kæmpe nulboner
Enig. Der skal være plads til en nuanceret analyse, det er ikke så sort/hvidt som nogle brugere gerne vil gøre det til. Jeg er generelt fan af Inge, især hvordan han har hævet overlæggeren for klubbens ambitioner og selvforståelse. Det var virkelig tiltrængt. Ligeledes har han lavet et fremragende indkøb i Pedro og et fremragende, men satset, indkøb i Hiljemark. Prica var et stort navn men hold da op hvor har han skuffet indtil videre, og virker decideret til at tabe sutten når tingene går ham i mod. Forhåbentlig kommer han efter det, og så er han jo et stærkt salgsobjekt. Prijovic derimod imponerer ikke engang på u19, og Nkada er helt igennem håbløs. Vi står tilbage endnu mindre målfarlige end sidste sæson, hvor spillere som Patrick Olsen også gjorde en forskel. Så absolut ikke et transfervindue til topkarakterer af Inge, bedømt ud fra tingenes tilstand lige nu.

Vi har brug for at få en ny træner ind nu - og jeg håber, at han har en anden opstilling med i kufferten. Den 3-4-3 har spillet fallit når vi ikke er underdog. For et år siden kunne vi slå de dårlige hold og aldrig de gode. I dag er det lige omvendt.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4346
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Kristian » 8. dec 2020, 19:17

Patmand skrev:
8. dec 2020, 19:14
Julgranen skrev:
8. dec 2020, 19:01
Patmand skrev:
8. dec 2020, 18:58
Det er super ærgerligt men målene skal først og fremmest scores af vores dyre offensive spillere - men de afslutter aldrig kompetent. Hvis ikke de kan score skal de videre til en anden klub.
Det er meget fint, men hvem taler du om? Fossum er væsentligt dyrere end Kusk.
Uden Lucas har der kun været én kreativ kraft i dag, og ingen af de andre tager en skid ansvar.
Men lige pt. kan vi ikke lave mål.
Jeg taler om den selvsamme spiller som du selv nægter at skrive navnet på ;)

Alle dem du syntes gør det dårligt skriver du navnene på, men så er der denne her spiller uden navn som du igen og igen fremhæver - hvem er det?

Jeg er sgu ligeglad med om Fossum får en højere løn end Kusk. I front har vi Weert, Kusk og Andersen. Det er dem der har fejlet big time.
Fuldstændig enig.. gider ikke mere pis med hvem der får mest i løn og hvem der løber mest og hvem der laver flest afleveringer og dit og dat..

Faktum er at Lucas, Kusk og Weert har fejlet big time med at afgøre kampene.
------------------
mvh Kristian

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af jonas386 » 8. dec 2020, 19:17

doukas skrev:
8. dec 2020, 19:11
Det kan godt være, at mange ikke vil pege fingre af IAO, men Prica og Nkada har på trods af utallige chancer vist sig at være kæmpe nulboner
Prica spillede faktisk godt, udover de to dumme gule kort. Han har blik for spillet og hans afslutninger har vi set besidder kvalitet. Det er ikke så underligt, at han er rusten, når selv reserveligaen står stille, og det er minimalt med kamptræning. Han gjorde det betydeligt bedre end Nkada og egentlig også Van Weert på bolden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1643
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Patmand » 8. dec 2020, 19:21

Maglau skrev:
8. dec 2020, 19:13
Kristian skrev:
8. dec 2020, 19:07
Aalborg frederikshavner skrev:
8. dec 2020, 19:06
Julgranen skrev:
8. dec 2020, 19:03
Ja, farvel Feher. Kampen blev tabt på bænken. Nkada var en katastrofe, Pallesen koster det første mål.
Spillerne har virkelig også et kæmpe ansvar for at det endte som det gjorde. Synes at det er lidt letkøbt altid at bebrejde træneren
Der er noget galt med vindermentaliteten. Hvordan kan det være vi altid er sådan nogle tøsedrenge der falder sammen ved modstand.
Lucas kusk og Fossum - lugter det af vindermentalitet. Alle tre hjem med bøjet nakke fordi de ikke kunne klare mosten i udlandet.
Alle tre fantastiske fodboldspillere og kæmpe talenter men det skal gå galt når de er på hold sammen. Ingen af har mentaliteten og kynisme.
Det bliver et point i de næste to kampe og så er foråret helt lige gyldigt. Så må se om vores halvgud som sportsligchef er andet end det man kalder blålys med stor mund eller om der er noget i ham.
Det er også en kæmpe fejl at gøre Lucas Andersen til anfører. Han går ikke forrest med en skid, han står og kigger fodbold når modstanderne har bolden. Nej, lad ham koncentrere sig om hårbånd, babymad og touchy feely interviews med tårevædede øjne.
En anfører skal animere sine medspillere til at kæmpe, ikke mindst når det går dårligt.

Og Kusk...jeg får en depression bare af at se på ham.

Det er ikke underligt det hold mangler vindermentalitet.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

[Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Lyfe » 8. dec 2020, 19:24

Peter A. skrev:
8. dec 2020, 19:14
Har der overhovedet været nogen udmeldinger om status på Hiljemark?
Nej helt stille om tidshorisonten.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4759
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: [Pokalturneringen] B93 - AaB 8.12.20 kl. 17.00

Indlæg af Maglau » 8. dec 2020, 19:24

Kristian skrev:
8. dec 2020, 19:17
Patmand skrev:
8. dec 2020, 19:14
Julgranen skrev:
8. dec 2020, 19:01
Patmand skrev:
8. dec 2020, 18:58
Det er super ærgerligt men målene skal først og fremmest scores af vores dyre offensive spillere - men de afslutter aldrig kompetent. Hvis ikke de kan score skal de videre til en anden klub.
Det er meget fint, men hvem taler du om? Fossum er væsentligt dyrere end Kusk.
Uden Lucas har der kun været én kreativ kraft i dag, og ingen af de andre tager en skid ansvar.
Men lige pt. kan vi ikke lave mål.
Jeg taler om den selvsamme spiller som du selv nægter at skrive navnet på ;)

Alle dem du syntes gør det dårligt skriver du navnene på, men så er der denne her spiller uden navn som du igen og igen fremhæver - hvem er det?

Jeg er sgu ligeglad med om Fossum får en højere løn end Kusk. I front har vi Weert, Kusk og Andersen. Det er dem der har fejlet big time.
Fuldstændig enig.. gider ikke mere pis med hvem der får mest i løn og hvem der løber mest og hvem der laver flest afleveringer og dit og dat..

Faktum er at Lucas, Kusk og Weert har fejlet big time med at afgøre kampene.
Enig giver heller ikke en skid for deres evne som oplæggere. Nærmest Totalt ubrugeligt for angribere - de skal selv score målene. Spild af ressourcer at lade vores stjerner i angrebet være oplæggere når ikke der folk til at score mål.
Jeg ser meget gerne vi skiller os af med Lucas og van wert og køber målscorer - det kan umuligt blive dårligere end nu
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar