2020 på godt og ondt

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

2020 på godt og ondt

Indlæg af sulakvelidze » 30. dec 2020, 19:28

En lille nytårstråd. Hvordan vil du huske 2020 i AaB-perspektiv? Reglen er, at du skal nævne det mest negative og det mest positive fra året, der næsten er forbi. Her er mit eget bidrag:


Mest negative:
Den skandaløst tabte pokalfinale og alt det forbandede lirum-larum, der var omkring kampen, fordi nogle blev sure. Den kamp, og alt hurlumhejet omkring den, står som et af lavpunkterne i min tid som AaB-tilhænger. Og det er skrevet helt uden at forholde sig til skyld i balladen omkring kampen. Hverken nederlaget eller det omkring kampen burde nogensinde være sket.

Mest positive:
Den markante markering af opbakning til Jacob Friis og hans familie. Det er svært at sætte flere ord på. Jeg er bare glad for, at dem, der har engagementet, fik vist, at fodbold på trods af alt i nogle tilfælde er sekundært. (Og hvis jeg dermed frarøver nogle lysten til at fremhæve noget andet positivt, ændrer vi lige præmisserne til, at man må nævne to positive ting ved 2020.)

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Brodernumsi » 30. dec 2020, 19:46

Negativ: Lunas sydom og pokalfadæsen

Positiv: Var svært at finde noget fodboldrelateret her. Men mit valg falder på tilgangene af Pedro og Hijlemark. PF er overraskende gået ind som en stor defensiv kapacitet lige fra kamp et, og har efter min mening været Motm i flere kampe. Hijlemark er en spiller på et niveau vi normalt ikke kan komme i nærheden af, og i de få kampe han har fået, synes jeg også man kan se klassen og at vi har fået en stor leder - håber hans skade ikke trækker for meget ud.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 30. dec 2020, 19:59

Positivt: IAOs optræden i medierne. Hvor er det forfriskende med en sportsdirektør som sætter barren højt og som har meldt ud at der fremover skal være europæisk bold på programmet.

Negativt: Pokalblamagerne, dels den uacceptable pokalfinale i Esbjerg samt det pinlige exit til B93

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af emenike » 30. dec 2020, 20:18

Negativ:
- Corona og alle kampene på stadion uden eller med kun få tilskuere. Savner stemningen når der scores til 3-2 mod Brøndby med 10.000 fremmødte, trist at der snart er gået et år siden der ikke var tilskuerbegrænsninger.
- Friis’ stop på grund af sygdom i familien.
- Nedadgående udvikling i holdets spil og resultater mod slutningen af halvsæsonen, heriblandt et pinligt pokalexit. Kan nok bl.a. tilskrives en del skader og manglen på en reel cheftræner.
- Pokalfinalen!

Positiv:
- Inge virker på mange måder som et upgrade på sportschefposten, især kommunikativt. Har langt større tiltro til den retning han sætter end med Gaarde.
- I forlængelse af Inges tiltræden er “Nordkraften” også blevet modificeret eller nyfortolket til det bedre efter min mening. Fair nok at give unge nordjyske spillere chancen, men så skal de også kunne levere, ellers findes der andre unge spillere derude man kan hente. F.eks. med Pedro som har erstattet MC.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Meelsen » 31. dec 2020, 07:50

Negativt:
- Pokalfinalen
- At Friis var nødt til at stoppe
- Vores bundniveau og manglende effektivitet foran mål
- Den altoverskyggende.. at vi ikke må komme på stadion. Savner, uhyrligt meget, livet på tribunen.

Positivt:
- Vores flotte spil i flere af de første kampe af denne sæson, med mange chancer kreeret.
- Pedro. Når han er bedst, er hans spil på den defensive midtbane, det bedste i ligaen, sammen med Zeca.
- Hiljemark's vindermentalitet.
- Inge Andre Olsen. Er med til at sparke noget optimisme ind omkring klubben, både internt og eksternt.
- Thomas Bælum. Flotte salg af spillere, god signing af Inge og involvering af fans i klubbens strategi.
- Stemningen mod Brøndby Hjemme d. 23/2.
- Tifoen mod Brøndby Hjemme d. 23/2.
- Fodboldfeberen i byen, før sejren over FCK i pokalen. Vi kunne gå på vandet.
- Et fyldt udebaneafsnit i Silkeborg i starten af året.
- De mange indsamlede midler som AaB, i samarbejde med fanscenen, samlede ind gennem "AaB Er Det Hele Værd"-kampagnen.
- Stemningen og sejren i pokalsemien mod AGF.
- Tifoen til pokalfinalen og stemningen, det første kvarter af samme kamp.
- Udsmykningen af stadion påbegyndt, med blandt andet Danmarks flotteste indgang som foreløbigt resultat.
- Navngivelsen af Vesttribunen. Det fylder mig med enorm stolthed at se fanscenens arbejde gennem mange år, manifestere sig på den måde.
- Samarbejdet mellem klubben og fanscenen.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af AaB-Jones » 31. dec 2020, 08:47

Meelsen skrev:
31. dec 2020, 07:50
Negativt:
- Pokalfinalen
- At Friis var nødt til at stoppe
- Vores bundniveau og manglende effektivitet foran mål
- Den altoverskyggende.. at vi ikke må komme på stadion. Savner, uhyrligt meget, livet på tribunen.

Positivt:
- Vores flotte spil i flere af de første kampe af denne sæson, med mange chancer kreeret.
- Pedro. Når han er bedst, er hans spil på den defensive midtbane, det bedste i ligaen, sammen med Zeca.
- Hiljemark's vindermentalitet.
- Inge Andre Olsen. Er med til at sparke noget optimisme ind omkring klubben, både internt og eksternt.
- Thomas Bælum. Flotte salg af spillere, god signing af Inge og involvering af fans i klubbens strategi.
- Stemningen mod Brøndby Hjemme d. 23/2.
- Tifoen mod Brøndby Hjemme d. 23/2.
- Fodboldfeberen i byen, før sejren over FCK i pokalen. Vi kunne gå på vandet.
- Et fyldt udebaneafsnit i Silkeborg i starten af året.
- De mange indsamlede midler som AaB, i samarbejde med fanscenen, samlede ind gennem "AaB Er Det Hele Værd"-kampagnen.
- Stemningen og sejren i pokalsemien mod AGF.
- Tifoen til pokalfinalen og stemningen, det første kvarter af samme kamp.
- Udsmykningen af stadion påbegyndt, med blandt andet Danmarks flotteste indgang som foreløbigt resultat.
- Navngivelsen af Vesttribunen. Det fylder mig med enorm stolthed at se fanscenens arbejde gennem mange år, manifestere sig på den måde.
- Samarbejdet mellem klubben og fanscenen.
Stærk liste - jeg er også sikker på, at hypen på tribunen hurtigt vil kunne genskabes. Både klub og fanscene har vist sig klar til at investere i projektet i hvert fald :thumbsup:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Yankee » 31. dec 2020, 10:16

I det lidt længere perspektiv:

Positivt:
- De sportslige resultater set over hele 2020. AaB ligger nr. 4 i 2020 med et pointsnit på 1,55. I alle år fra 2016 til 2019 lå man mellem 1,1 og 1,3.
- At man lykkedes med at gennemføre et enormt salg af Mikkel Kaufmann og et rigtig godt salg af Oliver Abildgaard lige på kanten af coronakrisen.
- At man har fået ansat en handlekraftig og selvsikker sportschef, der lægger en klar linje og følger den. Om han får succes, må tiden vise.

Negativt:
- At man ikke har fået skabt langsigtet økonomisk afklaring omkring AaB.
- At man stadig bilder sig ind at man var lige på randen af et hjemmebanesnit på 10.000
- At AaB ikke har meldt sig kraftigere ind i debatten om den fremtidige danske fodboldinfrastruktur, som kører i øjeblikket. Vi risikerer at Odense, Herning og Aarhus løber med alle investeringerne.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af jonas386 » 31. dec 2020, 10:21

Yankee skrev:
31. dec 2020, 10:16
I det lidt længere perspektiv:

Positivt:
- De sportslige resultater set over hele 2020. AaB ligger nr. 4 i 2020 med et pointsnit på 1,55. I alle år fra 2016 til 2019 lå man mellem 1,1 og 1,3.
- At man lykkedes med at gennemføre et enormt salg af Mikkel Kaufmann og et rigtig godt salg af Oliver Abildgaard lige på kanten af coronakrisen.
- At man har fået ansat en handlekraftig og selvsikker sportschef, der lægger en klar linje og følger den. Om han får succes, må tiden vise.

Negativt:
- At man ikke har fået skabt langsigtet økonomisk afklaring omkring AaB.
- At man stadig bilder sig ind at man var lige på randen af et hjemmebanesnit på 10.000
- At AaB ikke har meldt sig kraftigere ind i debatten om den fremtidige danske fodboldinfrastruktur, som kører i øjeblikket. Vi risikerer at Odense, Herning og Aarhus løber med alle investeringerne.
Jeg er meget enig i det du skriver. Men hvad hentyder du til i det sidste punkt, med OB, Aarhus og Herning?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Pastorius » 31. dec 2020, 10:43

jonas386 skrev:
31. dec 2020, 10:21
Yankee skrev:
31. dec 2020, 10:16
I det lidt længere perspektiv:

Positivt:
- De sportslige resultater set over hele 2020. AaB ligger nr. 4 i 2020 med et pointsnit på 1,55. I alle år fra 2016 til 2019 lå man mellem 1,1 og 1,3.
- At man lykkedes med at gennemføre et enormt salg af Mikkel Kaufmann og et rigtig godt salg af Oliver Abildgaard lige på kanten af coronakrisen.
- At man har fået ansat en handlekraftig og selvsikker sportschef, der lægger en klar linje og følger den. Om han får succes, må tiden vise.

Negativt:
- At man ikke har fået skabt langsigtet økonomisk afklaring omkring AaB.
- At man stadig bilder sig ind at man var lige på randen af et hjemmebanesnit på 10.000
- At AaB ikke har meldt sig kraftigere ind i debatten om den fremtidige danske fodboldinfrastruktur, som kører i øjeblikket. Vi risikerer at Odense, Herning og Aarhus løber med alle investeringerne.
Jeg er meget enig i det du skriver. Men hvad hentyder du til i det sidste punkt, med OB, Aarhus og Herning?
Nyt Stadion, eller moderniseret i hvert fald.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af jonas386 » 31. dec 2020, 10:53

Pastorius skrev:
31. dec 2020, 10:43
jonas386 skrev:
31. dec 2020, 10:21
Yankee skrev:
31. dec 2020, 10:16
I det lidt længere perspektiv:

Positivt:
- De sportslige resultater set over hele 2020. AaB ligger nr. 4 i 2020 med et pointsnit på 1,55. I alle år fra 2016 til 2019 lå man mellem 1,1 og 1,3.
- At man lykkedes med at gennemføre et enormt salg af Mikkel Kaufmann og et rigtig godt salg af Oliver Abildgaard lige på kanten af coronakrisen.
- At man har fået ansat en handlekraftig og selvsikker sportschef, der lægger en klar linje og følger den. Om han får succes, må tiden vise.

Negativt:
- At man ikke har fået skabt langsigtet økonomisk afklaring omkring AaB.
- At man stadig bilder sig ind at man var lige på randen af et hjemmebanesnit på 10.000
- At AaB ikke har meldt sig kraftigere ind i debatten om den fremtidige danske fodboldinfrastruktur, som kører i øjeblikket. Vi risikerer at Odense, Herning og Aarhus løber med alle investeringerne.
Jeg er meget enig i det du skriver. Men hvad hentyder du til i det sidste punkt, med OB, Aarhus og Herning?
Nyt Stadion, eller moderniseret i hvert fald.
Okay, men er det noget hvor vi mangler? Og hvorfor skulle byggeri i Odense eller Herning påvirke interessen for byggeri i Aalborg?

Er der DBU midler inde over? Eller hvad menes der med at vi går glip af investeringer?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Danni
Landshold
Landshold
Indlæg: 790
Tilmeldt: 8. maj 2007, 12:47
Favoritspiller: Nomvethe og Jimmy
Geografisk sted: Vejgaard

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Danni » 31. dec 2020, 11:13

Det negative:

At tribunerne står tomme, stærkt efterfulgt af indførelsen af VAR.


Det positive:

Vi har en trup med flere kvalitetsspillere end meget længe set og fremtiden ser lys ud.
Længe leve arbejderklassen!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Hanga » 31. dec 2020, 11:34

Yankee skrev:
31. dec 2020, 10:16
I det lidt længere perspektiv:

Positivt:
- De sportslige resultater set over hele 2020. AaB ligger nr. 4 i 2020 med et pointsnit på 1,55. I alle år fra 2016 til 2019 lå man mellem 1,1 og 1,3.
- At man lykkedes med at gennemføre et enormt salg af Mikkel Kaufmann og et rigtig godt salg af Oliver Abildgaard lige på kanten af coronakrisen.
- At man har fået ansat en handlekraftig og selvsikker sportschef, der lægger en klar linje og følger den. Om han får succes, må tiden vise.

Negativt:
- At man ikke har fået skabt langsigtet økonomisk afklaring omkring AaB.
- At man stadig bilder sig ind at man var lige på randen af et hjemmebanesnit på 10.000
- At AaB ikke har meldt sig kraftigere ind i debatten om den fremtidige danske fodboldinfrastruktur, som kører i øjeblikket. Vi risikerer at Odense, Herning og Aarhus løber med alle investeringerne.
Enig i alle punkter.

På positiv siden kan også nævnes at vi på papiret har samlet et hold der på papiret har et stort uforløst potentiale. Trods den omtalte 4 plads på tabellen for 2020 har man jo ikke haft fornemmelsen af, at vi har fået det maksimale ud af truppen. Langt fra. Kan Cifuentes være manden der forløser det, venter der også nogle sjove sæsoner.

Tager man de negative briller på, så indeholder selvsamme trup for få salgsemner, og det er naturligvis et problem, da vores økonomi presser os til at lave salg. Dernæst var formkurven for 2020 nedadgående. Vi var rigtig stærke i foråret men har ikke kunnet følge op i den nye sæson, og vi slutter miserabelt af.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af jonas386 » 31. dec 2020, 11:37

Positivt
- Pokalkampagnen med sikre sejre over både FCK og AGF
- Forandringerne i den sportslige sektor med Krogh, Feher og Inge - Her vil jeg også nævne planerne for scouting sektoren, investeringerne i ungdomsarbejdet og samarbejdet med Netcompany.
- Patrick Olsens kampe som falsk 9'er/10'er i perioden hvor Lucas var ude.
- Tilgangene af Hiljemark, Pedro og Prica.
- Den centrale midtbane, hvor vi endelig ser ud til at have fundet gode afløsere for Würtz og Risgaard.
- Visse kampe med tre-back kæden (fraregnet OB), hvor Thelander og Okore i perioder har vist sig som to af ligaens bedste stoppere.
- Modet til at satse på et kort som Cifuentes og ikke gå i trænerkarrusellen eller forfremme internt. Jeg ved selvfølgelig ikke om Cifuentes ender med at blive noget vi husker, men jeg synes det er vigtigt med en træner der kigger på truppen og spillerne med friske øjne. Hvordan ser Cifuentes eksempelvis på Lucas, Kusk, Fossum, Børsting og Van Weert?
- Salgene af Abildgaard, Kaufmann og til dels salget af Patrick Olsen der vel muliggjorde Hiljemark. Jeg er stadig ked af at han gik, men er tilfreds med byttehandlen overordnet set. Jeg er dog overbevist om, at han nok skulle have spillet lige så mange kampe for os som hos GF - selv hvis Hiljemark skulle være kommet til alligevel. Det havde så nok bare været som angriber i stedet for Van Weert.
- Joakim Mæhle til Atalanta
- Ahlmann, Lucas, Abildgaard og Mæhle på landsholdet

Negativt
- Lucas skade og formdyk (her kan man også nævne Hiljemarks skade og Van Weerts uskarphed)
- Usikkerheden på trænerposten med den pludselige afgang af Friis, og den uro og usikkerhed som jeg også synes plagede Fehers korte periode efter en ellers udmærket start.
- Vi er stadig dårlige til at udbygge en føring, og vi lukker for ofte mål ind kort efter vi har scoret (det er en fornemmelse, og ikke noget jeg har undersøgt nærmere).
- Pokalfinalen. Arrangørerne har et stort medansvar for at den kamp endte med at blive så kaotisk som tilfældet var. Det er uden problemer i top-3 over mine største skuffelser som AaB fan.
- Kristoffer Pallesen
- Peter Feher som cheftræner
- Alt corona relateret
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Yankee » 31. dec 2020, 11:55

jonas386 skrev:
31. dec 2020, 10:53
Okay, men er det noget hvor vi mangler? Og hvorfor skulle byggeri i Odense eller Herning påvirke interessen for byggeri i Aalborg?

Er der DBU midler inde over? Eller hvad menes der med at vi går glip af investeringer?
Ja, DBU er jo igang med en række projekter og visioner. Der er fodboldens videnscenter i Odense, der er ønsket om udvidelse af Parken og så er der planerne om et stort stadion i Vestdanmark, hvor Århus og Herning har bragt sig i spil. De snakke skal Aalborg selvfølgelig være med i. Ikke nødvendigvis de specifikke projekter jeg nævner, men hvis DBU og staten investerer millioner i fodboldfaciliteter i København, Aarhus og Odense, så skal der også investeres i Aalborg. Det kan jeg ikke forstå at AaB ikke er mere offensive omkring, ligesom fx FC Midtjylland har været det på vegne af Herning. Det er et tog, der ved at køre og jeg savner at AaB skyder brystet frem på vegne af Aalborg og Nordjylland.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af jonas386 » 31. dec 2020, 12:13

Yankee skrev:
31. dec 2020, 11:55
jonas386 skrev:
31. dec 2020, 10:53
Okay, men er det noget hvor vi mangler? Og hvorfor skulle byggeri i Odense eller Herning påvirke interessen for byggeri i Aalborg?

Er der DBU midler inde over? Eller hvad menes der med at vi går glip af investeringer?
Ja, DBU er jo igang med en række projekter og visioner. Der er fodboldens videnscenter i Odense, der er ønsket om udvidelse af Parken og så er der planerne om et stort stadion i Vestdanmark, hvor Århus og Herning har bragt sig i spil. De snakke skal Aalborg selvfølgelig være med i. Ikke nødvendigvis de specifikke projekter jeg nævner, men hvis DBU og staten investerer millioner i fodboldfaciliteter i København, Aarhus og Odense, så skal der også investeres i Aalborg. Det kan jeg ikke forstå at AaB ikke er mere offensive omkring, ligesom fx FC Midtjylland har været det på vegne af Herning. Det er et tog, der ved at køre og jeg savner at AaB skyder brystet frem på vegne af Aalborg og Nordjylland.
Okay. Det er jeg helt enig med dig i. Jeg havde kun hørt om stadionbyggeriet i Aarhus og udvidelsen af parken, og vidste ikke at der var så konkrete DBU projekter i gang.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Pastorius » 31. dec 2020, 13:09

jonas386 skrev:
31. dec 2020, 10:53
Pastorius skrev:
31. dec 2020, 10:43
jonas386 skrev:
31. dec 2020, 10:21
Yankee skrev:
31. dec 2020, 10:16
I det lidt længere perspektiv:

Positivt:
- De sportslige resultater set over hele 2020. AaB ligger nr. 4 i 2020 med et pointsnit på 1,55. I alle år fra 2016 til 2019 lå man mellem 1,1 og 1,3.
- At man lykkedes med at gennemføre et enormt salg af Mikkel Kaufmann og et rigtig godt salg af Oliver Abildgaard lige på kanten af coronakrisen.
- At man har fået ansat en handlekraftig og selvsikker sportschef, der lægger en klar linje og følger den. Om han får succes, må tiden vise.

Negativt:
- At man ikke har fået skabt langsigtet økonomisk afklaring omkring AaB.
- At man stadig bilder sig ind at man var lige på randen af et hjemmebanesnit på 10.000
- At AaB ikke har meldt sig kraftigere ind i debatten om den fremtidige danske fodboldinfrastruktur, som kører i øjeblikket. Vi risikerer at Odense, Herning og Aarhus løber med alle investeringerne.
Jeg er meget enig i det du skriver. Men hvad hentyder du til i det sidste punkt, med OB, Aarhus og Herning?
Nyt Stadion, eller moderniseret i hvert fald.
Okay, men er det noget hvor vi mangler? Og hvorfor skulle byggeri i Odense eller Herning påvirke interessen for byggeri i Aalborg?

Er der DBU midler inde over? Eller hvad menes der med at vi går glip af investeringer?
Den sidste del må Yankee svare på (jeg tror heller ikke det gør en forskel), men jeg er enig i at det er tyndt at vi ikke engang kigger på at modernisere stadion - udover ny farve på sæderne.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af jonas386 » 31. dec 2020, 13:15

Pastorius skrev:
31. dec 2020, 13:09
men jeg er enig i at det er tyndt at vi ikke engang kigger på at modernisere stadion - udover ny farve på sæderne.
Hvad tænker du?
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Meelsen » 31. dec 2020, 13:29

Pastorius skrev:
31. dec 2020, 13:09
jonas386 skrev:
31. dec 2020, 10:53
Pastorius skrev:
31. dec 2020, 10:43
jonas386 skrev:
31. dec 2020, 10:21
Yankee skrev:
31. dec 2020, 10:16
I det lidt længere perspektiv:

Positivt:
- De sportslige resultater set over hele 2020. AaB ligger nr. 4 i 2020 med et pointsnit på 1,55. I alle år fra 2016 til 2019 lå man mellem 1,1 og 1,3.
- At man lykkedes med at gennemføre et enormt salg af Mikkel Kaufmann og et rigtig godt salg af Oliver Abildgaard lige på kanten af coronakrisen.
- At man har fået ansat en handlekraftig og selvsikker sportschef, der lægger en klar linje og følger den. Om han får succes, må tiden vise.

Negativt:
- At man ikke har fået skabt langsigtet økonomisk afklaring omkring AaB.
- At man stadig bilder sig ind at man var lige på randen af et hjemmebanesnit på 10.000
- At AaB ikke har meldt sig kraftigere ind i debatten om den fremtidige danske fodboldinfrastruktur, som kører i øjeblikket. Vi risikerer at Odense, Herning og Aarhus løber med alle investeringerne.
Jeg er meget enig i det du skriver. Men hvad hentyder du til i det sidste punkt, med OB, Aarhus og Herning?
Nyt Stadion, eller moderniseret i hvert fald.
Okay, men er det noget hvor vi mangler? Og hvorfor skulle byggeri i Odense eller Herning påvirke interessen for byggeri i Aalborg?

Er der DBU midler inde over? Eller hvad menes der med at vi går glip af investeringer?
Den sidste del må Yankee svare på (jeg tror heller ikke det gør en forskel), men jeg er enig i at det er tyndt at vi ikke engang kigger på at modernisere stadion - udover ny farve på sæderne.
Tæller planerne om en fanzone ikke som modernisering af stadion?
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5106
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af Jakobsen » 31. dec 2020, 15:03

Det har været noget af et år så det bliver også noget af en liste.

Positivt
- Spillet i vinter og hypen i de førte kampe og hjemmekampen mod BIF
- At vi laver et rigtigt flot salg af en middelmådig spiller som Abildgaard
- At det virker som om der bliver tænkt nogle langsigtede tanker om hvordan vi skal spille i AaB. Det er ret essentielt, at vi får noget rød tråd og får fornyet måden vi uddanner spillere på, hvis vi skal have så meget egen avl.
- Inges udrensning. Vi har fået sendt en masse spillere ud som kun var på kontrakt fordi de var lokale og ikke fordi deres niveu var konkurrencedygtigt til top 6.
- At man er begyndt at udtrykke fra klubbens side igen. Jeg er vil med Inges linje i pressen.
- Gode transfers af Pedro og Hiljemark samt et spændende køb af Prica og en fornuftig gardering i Granli.

Negativt
- Truppen har stadig ret vitale mangler i sammensætningen. Vi mangler en brugbar højreback og så mangler vi nogle aggressive offensivspillere som er med til at åbne op for Lucas og Kusk
- At få fundet balancen mellem truppens styrker og spillestilen. Under Friis blev det meget presfodbold med Fossum og Børsting i angrebet og det er jo et symptom på, at de offensivspillere vi har ikke passer ind i den ekstreme udgave af stilen. Omvendt pillede Feher så presset ud af holdet og det blev apatisk.
- At vi ikke har set noget genmembrud fra en ung spiller i 2020. Ross vil jeg mene allerede var slået igennem og vi mangler en ny spiller der har vist os han er superligaspiller. Højholt har haft kampe, men det er omvendt ikke sådan jeg tænker at han er fast mand om fem år.
- Hypen om Tim Prica og, at det ikke er blevet håndteret.
Jeg havde glædet mig til Tim, men det var næsten også forudsigeligt at han måtte floppe. Jeg tror simpelthen han er overtændt og alt for gerne vil og derfor har det været en uskøn start. Jeg håber, at en ny træner fra en ny kutur måske kan modne ham.
- Der er stadig noget syg kultur på holdet, hvor man er slået hvis man først er kommet bagud og bare pakker sammen på dagen. Her tænker jeg kampe som B93, AGF, OB og Vejle kampene i eftåret samt en halvhjertet indsats mod AB. Derudover var der hele post-lockdown delen af grundspillet i foråret med samme jammerlig og ikke mindst pokalfinalen. Det bekræfter mig i, at selvom vi på papiret har en god stamme skal der stadig ændres noget. Der skal de typer ind der skaber noget rygrad på holdet.
- Afskeden med Jacob Friis. Det er trist med børn og alvorlig sygdom og forståeligt han måtte trække sig. Selvom jeg synes Friis havde sine fejl havde jeg det sådan med Friis, at vi var på vej et godt sted hen og at han kunne blive den næste store træner som kom ud af AaB systemet. Jeg håber virkelig, at Friis vender tilbage og gør os til mestre. Han er vores træner
Tak til Lynge, PEA og Kent for hvad de skabte
Fuck jer til Bælum, IAO, Gaarde og øvrige inkompetente!

All Cops Are Heroes!

Brugeravatar
634
Allstar
Allstar
Indlæg: 1858
Tilmeldt: 1. jul 2007, 15:57
Favoritspiller: Rade Prica

Re: 2020 på godt og ondt

Indlæg af 634 » 1. jan 2021, 13:01

Positivt
at det ser spændende ud med ny sportslig ledelse

Negativt
Jakob Friis familie nedtur, som i min optik har kostet en aktuel første plads, og efter holdets 0-0 i Herning tog holdet for let på resterende kampe, især nederlaget til B93 var ydmygende. Alt for meget ved den Pokalfinale er til at lukke op og s.... i.
At den nordjyske brøndbyfan Mette Frederiksen valgte at nedlægge Danmarks mest indbringende landbrugserhverv, og dermed gøre mig arbejdsløs.
Alt det Covid 19 er træls.
Det er svært at være ydmyg, når man er så stor som jeg
Muhammad Ali


Tripel mestre 2013-14

11-5 Dansk mester
15-5 Pokal mester
18-5 Jysk mester og fairplay vindere

Besvar