Træningskampe, opstart 2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af jonas386 » 28. jan 2021, 13:13

Man må også give Cifuentes, at han har nogle lidt svære betingelser for den gode start. Udover at Lucas, Ahlmann og Hiljemark er ude, så er der enorm usikkerhed angående Van Weert, Klitten, Pedro, Okore, Rinne uden at vi har hentet noget ind, der skulle give ham en ide om hvilken starter han har at arbejde med på onsdag. Oven i de problemer både Feher og Friis havde med truppen, ift svag højreside og manglende skarphed, skal han så også døje med at tre af holdets allerbedste spillere ikke er ordentligt med i opstarten.

Det er desværre the name of the game, men det er heller ikke de bedste betingelser. Vi må håbe, at det ikke viser sig alt for kraftigt henover foråret.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7816
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Forza » 28. jan 2021, 13:27

jonas386 skrev:
28. jan 2021, 13:13
Man må også give Cifuentes, at han har nogle lidt svære betingelser for den gode start. Udover at Lucas, Ahlmann og Hiljemark er ude, så er der enorm usikkerhed angående Van Weert, Klitten, Pedro, Okore, Rinne uden at vi har hentet noget ind, der skulle give ham en ide om hvilken starter han har at arbejde med på onsdag. Oven i de problemer både Feher og Friis havde med truppen, ift svag højreside og manglende skarphed, skal han så også døje med at tre af holdets allerbedste spillere ikke er ordentligt med i opstarten.

Det er desværre the name of the game, men det er heller ikke de bedste betingelser. Vi må håbe, at det ikke viser sig alt for kraftigt henover foråret.
Og ovenikøbet starter han med et ekstremt kampprogram med ene tophold.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. jan 2021, 13:30

Julgranen skrev:
28. jan 2021, 13:12
KlaskmyggenNoah skrev:
28. jan 2021, 13:03
Sarakame ON Ja den falder jo tilbage katastrofal rekruttering fra IAO :) sarakasme OFF

46-årige Peter Feher bliver ny mand i trænerteamet hos Hele Nordjyllands Hold.

- Vi har søgt en træner med erfaring, og i Peter får vi en af landets dygtigste talentudviklere, en mand der både har været cheftræner og assistenttræner, og som også er dygtig til transitionsdelen og udvikling af ungdomsspillere, hvilket passer godt ind med den vej vi gerne vil gå. Dertil er han meget arbejdsom og ønsker at lykkes, så jeg er overbevist om, at han bliver et godt match for os, udtaler AaB’s sportschef Inge André Olsen
Nu kunne ingen forudse Friis’ ulykkelige situation.
Og et rekrutteringsforløb kan man ikke korte ned til få dage.
Peter Feher har en fremragende historik som talent- og transitionstræner, så der var intet galt med rekrutteringen.

Men det kostede altså desværre at vi var tvunget ud i en midlertidig nødløsning.
IAO udtalte også at Feher stod rigtig stærkt i feltet til at blive cheftræner, det hænger dårligt sammen med at han få uger efter havde tabt truppen totalt, enten udtaler IAO sig helt Gaardes der eller også mener han det faktisk, igen en disclaimer jeg er ikke IAO kritiker, prøver måske bare at få ham til at fremstå som et menneske...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Julgranen » 28. jan 2021, 13:40

KlaskmyggenNoah skrev:
28. jan 2021, 13:30
IAO udtalte også at Feher stod rigtig stærkt i feltet til at blive cheftræner
Tykt spin, men det ville have ualmindelig dumt at melde andet ud! Så ville træner og spillere da miste al motivation.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. jan 2021, 13:47

Julgranen skrev:
28. jan 2021, 13:40
KlaskmyggenNoah skrev:
28. jan 2021, 13:30
IAO udtalte også at Feher stod rigtig stærkt i feltet til at blive cheftræner
Tykt spin, men det ville have ualmindelig dumt at melde andet ud! Så ville træner og spillere da miste al motivation.
Jeg tænkte da det samme i det øjeblik jeg så udtalelsen, mon Feher og truppen omkring AaB er anderledes..
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Julgranen » 28. jan 2021, 13:54

KlaskmyggenNoah skrev:
28. jan 2021, 13:47
Jeg tænkte da det samme i det øjeblik jeg så udtalelsen, mon Feher og truppen omkring AaB er anderledes..
Det ændrer ikke på at han sagde nøjagtig det, der beskyttede klub og spillere mest muligt.
Og sådan er han - utroligt velovervejet og professionel. Noget af en forskel fra øh... bøøøøh...

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 28. jan 2021, 14:16

Julgranen skrev:
28. jan 2021, 13:54
KlaskmyggenNoah skrev:
28. jan 2021, 13:47
Jeg tænkte da det samme i det øjeblik jeg så udtalelsen, mon Feher og truppen omkring AaB er anderledes..
Det ændrer ikke på at han sagde nøjagtig det, der beskyttede klub og spillere mest muligt.
Og sådan er han - utroligt velovervejet og professionel. Noget af en forskel fra øh... bøøøøh...
Du har et seriøst man crush på Inge... :)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Brodernumsi » 28. jan 2021, 16:12

KlaskmyggenNoah skrev:
28. jan 2021, 14:16
Julgranen skrev:
28. jan 2021, 13:54
KlaskmyggenNoah skrev:
28. jan 2021, 13:47
Jeg tænkte da det samme i det øjeblik jeg så udtalelsen, mon Feher og truppen omkring AaB er anderledes..
Det ændrer ikke på at han sagde nøjagtig det, der beskyttede klub og spillere mest muligt.
Og sådan er han - utroligt velovervejet og professionel. Noget af en forskel fra øh... bøøøøh...
Du har et seriøst man crush på Inge... :)
Kusk bliver jaloux ;)
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 29. jan 2021, 10:02

Brodernumsi skrev:
28. jan 2021, 16:12
KlaskmyggenNoah skrev:
28. jan 2021, 14:16
Julgranen skrev:
28. jan 2021, 13:54
KlaskmyggenNoah skrev:
28. jan 2021, 13:47
Jeg tænkte da det samme i det øjeblik jeg så udtalelsen, mon Feher og truppen omkring AaB er anderledes..
Det ændrer ikke på at han sagde nøjagtig det, der beskyttede klub og spillere mest muligt.
Og sådan er han - utroligt velovervejet og professionel. Noget af en forskel fra øh... bøøøøh...
Du har et seriøst man crush på Inge... :)
Kusk bliver jaloux ;)
Kusk er en katastrofe, han blev hentet af Gaarde :cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af FlæskeFrank » 26. mar 2021, 08:58

Jeg ved ikke helt, hvad jeg forventer af dagens træningskamp.

Frygter mange udskiftninger og få mål.

Håber på fast stamme, som spilles endnu mere sammen, med færre udskiftninger. Og så mange mål.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af FlæskeFrank » 26. mar 2021, 09:10

Kan se, at Rinne, Højholt, Lucas, Børsting, Rufo, Prijovic og L.Klitten ikke er udtaget.

Så der mangler 2-3 startere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Moen » 26. mar 2021, 09:13

FlæskeFrank skrev:
26. mar 2021, 08:58
Jeg ved ikke helt, hvad jeg forventer af dagens træningskamp.

Frygter mange udskiftninger og få mål.

Håber på fast stamme, som spilles endnu mere sammen, med færre udskiftninger. Og så mange mål.
Tvivler på det bliver med mange udskiftninger, der er kun 6 udskiftere med. Ville være spild af tid, at give Nkada en hel halvleg fx.

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9607
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Buzz Killington » 26. mar 2021, 09:20

Prica22 skrev:
26. mar 2021, 09:13
FlæskeFrank skrev:
26. mar 2021, 08:58
Jeg ved ikke helt, hvad jeg forventer af dagens træningskamp.

Frygter mange udskiftninger og få mål.

Håber på fast stamme, som spilles endnu mere sammen, med færre udskiftninger. Og så mange mål.
Tvivler på det bliver med mange udskiftninger, der er kun 6 udskiftere med. Ville være spild af tid, at give Nkada en hel halvleg fx.
Spild af tid overhovedet at udtage ham.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2021, 09:33

Eneste succeskriterie for i dag må være at få givet Hiljemark nogle minutter. Hvis Kusk, Samuelsen, Prica eller Van Weert får gang i målscoringen er det selvfølgelig også glædeligt. Vi er noget skrøbelige centralt. Udover Hiljemark og Pedro har vi kun Kakeeto med.

Synes der er mange der sidder over. Lucas forstår jeg. Men hvorfor Børsting, Rufo, L.Klitten osv? Det er næppe skader hos dem alle sammen.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Moen » 26. mar 2021, 10:03

Buzz Killington skrev:
26. mar 2021, 09:20
Prica22 skrev:
26. mar 2021, 09:13
FlæskeFrank skrev:
26. mar 2021, 08:58
Jeg ved ikke helt, hvad jeg forventer af dagens træningskamp.

Frygter mange udskiftninger og få mål.

Håber på fast stamme, som spilles endnu mere sammen, med færre udskiftninger. Og så mange mål.
Tvivler på det bliver med mange udskiftninger, der er kun 6 udskiftere med. Ville være spild af tid, at give Nkada en hel halvleg fx.
Spild af tid overhovedet at udtage ham.
Havde også hellere set Young Ross eller Young Børsting. Men synes det er fint at vi behandler vores (lejede) spillere godt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Pastorius » 26. mar 2021, 10:38

jonas386 skrev:
26. mar 2021, 09:33
Eneste succeskriterie for i dag må være at få givet Hiljemark nogle minutter. Hvis Kusk, Samuelsen, Prica eller Van Weert får gang i målscoringen er det selvfølgelig også glædeligt. Vi er noget skrøbelige centralt. Udover Hiljemark og Pedro har vi kun Kakeeto med.

Synes der er mange der sidder over. Lucas forstår jeg. Men hvorfor Børsting, Rufo, L.Klitten osv? Det er næppe skader hos dem alle sammen.
Jeg tænker ikke det er fordi alle er skader der ville have holdt dem ude af en betydende kamp, men jeg er ret sikker på man har vurderet at de har bedre af af sidde over. Det der med at været skadet eller klar til kamp er ikke en enten/eller ting ofr en prof. fodboldspiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af jonas386 » 26. mar 2021, 10:55

Pastorius skrev:
26. mar 2021, 10:38
jonas386 skrev:
26. mar 2021, 09:33
Eneste succeskriterie for i dag må være at få givet Hiljemark nogle minutter. Hvis Kusk, Samuelsen, Prica eller Van Weert får gang i målscoringen er det selvfølgelig også glædeligt. Vi er noget skrøbelige centralt. Udover Hiljemark og Pedro har vi kun Kakeeto med.

Synes der er mange der sidder over. Lucas forstår jeg. Men hvorfor Børsting, Rufo, L.Klitten osv? Det er næppe skader hos dem alle sammen.
Jeg tænker ikke det er fordi alle er skader der ville have holdt dem ude af en betydende kamp, men jeg er ret sikker på man har vurderet at de har bedre af af sidde over. Det der med at været skadet eller klar til kamp er ikke en enten/eller ting ofr en prof. fodboldspiller.
Men baseret på hvad? Det er jo ikke ligefrem fordi Rufo, Børsting, L.Klitten osv har spillet tæskemange minutter på det sidste. Jeg synes det er mange spillere der sidder over, og endda af spillere der må formodes at kunne spille en rolle i løbet af foråret.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Moen » 26. mar 2021, 10:58

jonas386 skrev:
26. mar 2021, 10:55
Pastorius skrev:
26. mar 2021, 10:38
jonas386 skrev:
26. mar 2021, 09:33
Eneste succeskriterie for i dag må være at få givet Hiljemark nogle minutter. Hvis Kusk, Samuelsen, Prica eller Van Weert får gang i målscoringen er det selvfølgelig også glædeligt. Vi er noget skrøbelige centralt. Udover Hiljemark og Pedro har vi kun Kakeeto med.

Synes der er mange der sidder over. Lucas forstår jeg. Men hvorfor Børsting, Rufo, L.Klitten osv? Det er næppe skader hos dem alle sammen.
Jeg tænker ikke det er fordi alle er skader der ville have holdt dem ude af en betydende kamp, men jeg er ret sikker på man har vurderet at de har bedre af af sidde over. Det der med at været skadet eller klar til kamp er ikke en enten/eller ting ofr en prof. fodboldspiller.
Men baseret på hvad? Det er jo ikke ligefrem fordi Rufo, Børsting, L.Klitten osv har spillet tæskemange minutter på det sidste. Jeg synes det er mange spillere der sidder over, og endda af spillere der må formodes at kunne spille en rolle i løbet af foråret.
Hvis de har lidt småskavanker, er det jo unødvendigt at smide dem i kamp i dag.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af Julgranen » 26. mar 2021, 11:07

jonas386 skrev:
26. mar 2021, 10:55
Men baseret på hvad? Det er jo ikke ligefrem fordi Rufo, Børsting, L.Klitten osv har spillet tæskemange minutter på det sidste. Jeg synes det er mange spillere der sidder over, og endda af spillere der må formodes at kunne spille en rolle i løbet af foråret.
Rufo har lige været småskadet? Hvad angår de andre spillere, kan der jo være alle mulige årsager. At de er belastede på den ene eller den anden måde, mentalt trætte eller andet som man kun ved noget om, hvis man er tæt på truppen.

Hverken Klitten eller Børsting kommer formentlig til at spille nogen markant rolle i foråret, udover som indskiftere.
Klitten fordi Ahlmann er fast mand, og Børsting fordi han ikke kan tæmme en hjørnesofa. De sidste par kampe har klart vist, som Capellas også var inde på i en anden tråd og som jeg også har skrevet hundrede gange siden vi fik Cifuentes - det kræver spillere i front som er gode teknisk og har en høj spilintelligens. Det er to parametre hvor Børsting mildest talt er udfordret.

Jeg tror aldrig vi har haft en træner, hvor folk har lagt så meget i træningskampe...

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6392
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Træningskampe, opstart 2021

Indlæg af FlæskeFrank » 26. mar 2021, 11:16

Oliver Klitten på højreback og Nkada fra start. Det havde jeg ikke set komme.

Ligner en reservekamp.
- FlæskeFrank

Besvar