Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Klaus » 7. feb 2021, 22:23

Lyfe skrev:
7. feb 2021, 22:12
Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:03
Pivhamrende elendige udskiftninger, hvor vi mistede hele vores momentum. Prica var en håndfuld for Brøndbys forsvar, forstår simpelthen ikke den udskiftning. Vores højre side faldt jo helt sammen.... Tænker det samlede trænerteam har været pivringe til at skifte ud i de sidste 2 kampe. Og at sætte Kusk ind i sådan en kamp som den her på det tidspunkt er jo helt gak. Han aner jo ikke hvad presspil er og enhver idiot kunne jo se, der skulle kriges.
Så du mener at hele træner temaet har skuffet i de første to kampe??
Jeg mener i hvert fald ikke vi er blevet styrket af udskiftningerne, og det er vel ideen.... Om det er hele teamet er måske lige frisk nok, men tænker Cifuentes lever meget af sine assistenter her i starten.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 7. feb 2021, 22:24

Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:23
Jeg mener i hvert fald ikke vi er blevet styrket af udskiftningerne, og det er vel ideen.... Om det er hele teamet er måske lige frisk nok, men tænker Cifuentes lever meget af sine assistenter her i starten.
Det skyldes nærmere kampbilledet end indskiftningerne.

Ibiza Polar

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Ibiza Polar » 7. feb 2021, 22:26

Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:23
Lyfe skrev:
7. feb 2021, 22:12
Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:03
Pivhamrende elendige udskiftninger, hvor vi mistede hele vores momentum. Prica var en håndfuld for Brøndbys forsvar, forstår simpelthen ikke den udskiftning. Vores højre side faldt jo helt sammen.... Tænker det samlede trænerteam har været pivringe til at skifte ud i de sidste 2 kampe. Og at sætte Kusk ind i sådan en kamp som den her på det tidspunkt er jo helt gak. Han aner jo ikke hvad presspil er og enhver idiot kunne jo se, der skulle kriges.
Så du mener at hele træner temaet har skuffet i de første to kampe??
Jeg mener i hvert fald ikke vi er blevet styrket af udskiftningerne, og det er vel ideen.... Om det er hele teamet er måske lige frisk nok, men tænker Cifuentes lever meget af sine assistenter her i starten.
Hvilke udskiftninger er det, du mener, han skulle lave? Ingen?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 7. feb 2021, 22:26

Vi kan dog heldigvis konstatere at Samuelsen har masser at byde ind med til dette AaB-hold, og at Hannesbo (assisteret af Prica i begge tilfælde) har lavet 2 basser. Det er da vand på AaB’s mølle.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1496
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Lyfe » 7. feb 2021, 22:27

Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:23
Lyfe skrev:
7. feb 2021, 22:12
Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:03
Pivhamrende elendige udskiftninger, hvor vi mistede hele vores momentum. Prica var en håndfuld for Brøndbys forsvar, forstår simpelthen ikke den udskiftning. Vores højre side faldt jo helt sammen.... Tænker det samlede trænerteam har været pivringe til at skifte ud i de sidste 2 kampe. Og at sætte Kusk ind i sådan en kamp som den her på det tidspunkt er jo helt gak. Han aner jo ikke hvad presspil er og enhver idiot kunne jo se, der skulle kriges.
Så du mener at hele træner temaet har skuffet i de første to kampe??
Jeg mener i hvert fald ikke vi er blevet styrket af udskiftningerne, og det er vel ideen.... Om det er hele teamet er måske lige frisk nok, men tænker Cifuentes lever meget af sine assistenter her i starten.
Skal lige forstå dig. Er det fordi du er kritisk overfor Cifuentes og hellere ville have haft en anden træner?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Hanga » 7. feb 2021, 22:28

Julgranen skrev:
7. feb 2021, 22:22
Buzz Killington skrev:
7. feb 2021, 22:12
Muligt, men at Friis har haft gunstige forhold understøtter ikke at organisationen hos Cifuentes kan holde en hel kamp. Misforstå mig ikke. Jeg syntes om hvad jeg så. Men taktikken er pt. uholdbar over en hel kamp.
Med de spillere vi har at spille med nu, så er han nødt til at opdyrke en mentalitet der gør at spillerne tror på hans mentalitet og strategi hele vejen.
Hvis han giver køb på den hver gang vi står i modvind, så lærer spillerne ikke noget.

Han insisterer netop på mod, mod, mod gennem 90 min.
Og så skifter momentum med det VAR-straffe.
Vi havde totalt Brøndby i en skruetvinge indtil da.
Njae, vi var begyndt at komme under pres op til straffesparket. Jeg synes det vendte for os, da vi foretog den første udskiftning, hvor vi også ændrede formationen lidt. Om det var denne noget defensive udskiftning der gjorde udslaget skal jeg lade være usagt, men det så ud til at give os et lidt mere forsigtigt mindset.

Jeg er enig med Klaus i, at udskiftningerne i de første to kampe ikke har set ud til at gavne holdet, nok nærmere tværtimod.

Der er som sagt meget positivt at tage med fra de to første kampe, men der er også meget der skal arbejdes med.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 7. feb 2021, 22:31

Hanga skrev:
7. feb 2021, 22:28
Njae, vi var begyndt at komme under pres op til straffesparket. Jeg synes det vendte for os, da vi foretog den første udskiftning, hvor vi også ændrede formationen lidt. Om det var denne noget defensive udskiftning der gjorde udslaget skal jeg lade være usagt, men det så ud til at give os et lidt mere forsigtigt mindset.

Jeg er enig med Klaus i, at udskiftningerne i de første to kampe ikke har set ud til at gavne holdet, nok nærmere tværtimod.

Der er som sagt meget positivt at tage med fra de to første kampe, men der er også meget der skal arbejdes med.
Vi ændrede ikke formation.

Og så er det jo altså et faktum at udskiftningerne primært har været foretaget i et kampbillede hvor vi har været i strid modvind.
Så er det svært at få bolden.
Når vi får boldsikkerhed centralt og kan bruge de situationer til at igangsætte kontraangreb i stedet for bare at sparke væk, så bliver det bedre.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Hanga » 7. feb 2021, 22:33

Julgranen skrev:
7. feb 2021, 22:31
Hanga skrev:
7. feb 2021, 22:28
Njae, vi var begyndt at komme under pres op til straffesparket. Jeg synes det vendte for os, da vi foretog den første udskiftning, hvor vi også ændrede formationen lidt. Om det var denne noget defensive udskiftning der gjorde udslaget skal jeg lade være usagt, men det så ud til at give os et lidt mere forsigtigt mindset.

Jeg er enig med Klaus i, at udskiftningerne i de første to kampe ikke har set ud til at gavne holdet, nok nærmere tværtimod.

Der er som sagt meget positivt at tage med fra de to første kampe, men der er også meget der skal arbejdes med.
Vi ændrede ikke formation.

Og så er det jo altså et faktum at udskiftningerne primært har været foretaget i et kampbillede hvor vi har været i strid modvind.
Så er det svært at få bolden.
Når vi får boldsikkerhed centralt og kan bruge de situationer til at igangsætte kontraangreb i stedet for bare at sparke væk, så bliver det bedre.
Vi var ikke i modvind da vi tog Prica ud og satte Højholdt ind. Vi var i fuld kontrol indtil da, men det vendte der. Og der var ikke en der gik ind og tog samme offensive position som Prica, så som jeg så det, ændrede vi formationen en anelse.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 7. feb 2021, 22:35

Hanga skrev:
7. feb 2021, 22:33

Vi var ikke i modvind da vi tog Prica ud og satte Højholdt ind. Vi var i fuld kontrol indtil da, men det vendte der. Og der var ikke en der gik ind og tog samme offensive position som Prica, så som jeg så det, ændrede vi formationen en anelse.
Jeg skrev også primært.
De ligger konstant og bytter rundt deroppe, og det fortsatte de med efter den indskiftning. Bortset fra at Højholt mere lå til venstre, modsat Prica der nærmest kun tog udgangspunkt til højre.
Fossum rykkede mere til højre, og Samuelsen en tak ned.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Klaus » 7. feb 2021, 22:36

Lyfe skrev:
7. feb 2021, 22:27
Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:23
Lyfe skrev:
7. feb 2021, 22:12
Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:03
Pivhamrende elendige udskiftninger, hvor vi mistede hele vores momentum. Prica var en håndfuld for Brøndbys forsvar, forstår simpelthen ikke den udskiftning. Vores højre side faldt jo helt sammen.... Tænker det samlede trænerteam har været pivringe til at skifte ud i de sidste 2 kampe. Og at sætte Kusk ind i sådan en kamp som den her på det tidspunkt er jo helt gak. Han aner jo ikke hvad presspil er og enhver idiot kunne jo se, der skulle kriges.
Så du mener at hele træner temaet har skuffet i de første to kampe??
Jeg mener i hvert fald ikke vi er blevet styrket af udskiftningerne, og det er vel ideen.... Om det er hele teamet er måske lige frisk nok, men tænker Cifuentes lever meget af sine assistenter her i starten.
Skal lige forstå dig. Er det fordi du er kritisk overfor Cifuentes og hellere ville have haft en anden træner?
Nej, jeg tror på projektet, men det ændrer ikke på, at vi i to kampe er blevet markant dårligere efter man begyndte at skifte ud. Da man skiftede Prica og Hannesbo ud mod FCK førte vi med en enkelt. Det samme i dag da Prica blev skiftet ud... Vi spillede godt indtil de pillede ham ud.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Legum Magister » 7. feb 2021, 22:37

FIDEL skrev:
7. feb 2021, 22:13
Hvornår har vi sidst set en 18 årig score 2 mål i sine 2 første kamp fra start i AaB . Fuck Hannesbo bliver god.
Ja, han har godt nok været et lyspunkt i en ellers mørk sæsonstart.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 7. feb 2021, 22:39

Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:36
Nej, jeg tror på projektet, men det ændrer ikke på, at vi i to kampe er blevet markant dårligere efter man begyndte at skifte ud. Da man skiftede Prica og Hannesbo ud mod FCK førte vi med en enkelt. Det samme i dag da Prica blev skiftet ud... Vi spillede godt indtil de pillede ham ud.
Du kan jo ikke fortsætte med en spiller der er flad.

Men ham, der var så udskældt inden nytår, har løftet sig under Cifuentes. Det er enormt positivt.
Forstår ikke kommentatorerne påstår at det var et skud på mål. Det var en knaldhård pasning, med det mindre gode ben.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14772
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Hanga » 7. feb 2021, 22:41

Julgranen skrev:
Hanga skrev:
7. feb 2021, 22:33

Vi var ikke i modvind da vi tog Prica ud og satte Højholdt ind. Vi var i fuld kontrol indtil da, men det vendte der. Og der var ikke en der gik ind og tog samme offensive position som Prica, så som jeg så det, ændrede vi formationen en anelse.
Jeg skrev også primært.
De ligger konstant og bytter rundt deroppe, og det fortsatte de med efter den indskiftning. Bortset fra at Højholt mere lå til venstre, modsat Prica der nærmest kun tog udgangspunkt til højre.
Fossum rykkede mere til højre, og Samuelsen en tak ned.
Og min kritik gik primært på den første udskiftning Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Fromthecradle » 7. feb 2021, 22:42

Fossum har også haft gavn af Cifuentes.

Det vendte måske af andre grinde end udskiftningen af Prica. Bif skiftede formation ca samtidig.

En trænerfejl at Kakeeto ikke blev udskiftet efter 10 min af anden halvleg. Han var færdig. Og en fejl ikke at bruge nogle flere fra bænken, når der er så lidt energi i holdet.
You pay for this?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Hovedet » 7. feb 2021, 22:42

Julgranen skrev:
7. feb 2021, 22:07
Mephisto2 skrev:
7. feb 2021, 22:06
11 kampe - 1 sejr.

Vi er stadig i kæmpe krise. 1 point i Brøndby er mere end godkendt. (Så kun de sidste 25 min).
Chok.
11 kampe? Jeg kan få det til 3 - det er selvfølgelig heller ikke fedt, at vi kun har fået 1 point mod AGF, FCK og Brøndby, men det var altså kun AGF-kampen, der var perspektivløs. Til gengæld kan man da udtrykke bekymring for vores fysiske tilstand, siden vi går så meget død i de afslutninger, for vi skal jo sidde tilbage og være glade for det ene point. Er du da tosset for en chance ham Uhre brændte til sidst.

Jeg er ved at få lange nosser over de VAR-kendelser for hands. Det er ved at udvikle sig til en lottospil. Og er i øvrigt enig i, at det er tosset at indskifte Kasper Kusk på dét tidspunkt, hvor kampen helt åbenlyst var en Børstingaffære.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 7. feb 2021, 22:43

Brøndby havde inden i dag vundet 5 ud af 6 hjemmekampe.
1 point, med decimeret trup og en trup der er lidt ramt på moralen, er godkendt.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Pastorius » 7. feb 2021, 22:44

Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:23
Lyfe skrev:
7. feb 2021, 22:12
Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:03
Pivhamrende elendige udskiftninger, hvor vi mistede hele vores momentum. Prica var en håndfuld for Brøndbys forsvar, forstår simpelthen ikke den udskiftning. Vores højre side faldt jo helt sammen.... Tænker det samlede trænerteam har været pivringe til at skifte ud i de sidste 2 kampe. Og at sætte Kusk ind i sådan en kamp som den her på det tidspunkt er jo helt gak. Han aner jo ikke hvad presspil er og enhver idiot kunne jo se, der skulle kriges.
Så du mener at hele træner temaet har skuffet i de første to kampe??
Jeg mener i hvert fald ikke vi er blevet styrket af udskiftningerne, og det er vel ideen.... Om det er hele teamet er måske lige frisk nok, men tænker Cifuentes lever meget af sine assistenter her i starten.
Nej, det ligner at Cifuentes kun har 11 spillere, der for alvor har forstået hvad han vil. (12 med Børsting). Vi er blevet dårligere af at skifte ud i begge kampe.

Den positive vinkel er at vi har styr over, hvem der skal starte inde :)
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 7. feb 2021, 22:46

Fromthecradle skrev:
7. feb 2021, 22:42
Fossum har også haft gavn af Cifuentes.

Det vendte måske af andre grinde end udskiftningen af Prica. Bif skiftede formation ca samtidig.

En trænerfejl at Kakeeto ikke blev udskiftet efter 10 min af anden halvleg. Han var færdig. Og en fejl ikke at bruge nogle flere fra bænken, når der er så lidt energi i holdet.
Ja, han bliver så heller ikke brugt forkert, som under Friis.
Systemet passer ham bedre - og medspillerne nyder godt af hans pasningssikkerhed på særligt de korte pasninger.
Der mangler stadig kvalitet på kreativiteten, men man kan jo ikke få det hele.

Hvem synes du vi skulle have erstattet Kakeeto med? Vi havde ingen kvalitet på den plads på bænken.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Klaus » 7. feb 2021, 22:48

Julgranen skrev:
7. feb 2021, 22:39
Klaus skrev:
7. feb 2021, 22:36
Nej, jeg tror på projektet, men det ændrer ikke på, at vi i to kampe er blevet markant dårligere efter man begyndte at skifte ud. Da man skiftede Prica og Hannesbo ud mod FCK førte vi med en enkelt. Det samme i dag da Prica blev skiftet ud... Vi spillede godt indtil de pillede ham ud.
Du kan jo ikke fortsætte med en spiller der er flad.

Men ham, der var så udskældt inden nytår, har løftet sig under Cifuentes. Det er enormt positivt.
Forstår ikke kommentatorerne påstår at det var et skud på mål. Det var en knaldhård pasning, med det mindre gode ben.
Den er købt, hvis han havde virket helt flad, men det synes jeg ikke han gjorde. Men OK, hvis det var tilfældet giver det naturligvis mening. Men havde en mere oplagt udskiftning ikke været at sætte Van Wert direkte ind på Prica plads? Jeg tænker lidt, at det også var flytningen af Fossum, der rykkede ved rytmen på holdet. Jeg tænker i øvrigt at Kakeeto virkede noget mere flad end Prica . Men korrekt, hvor er det dog fedt at se Prica og Hannesbo levere som de gør, det tegner godt for fremtiden. Og så tænker jeg også Klitten spillede en fin kamp i dag...

killerbob
Drenge
Drenge
Indlæg: 38
Tilmeldt: 1. jan 2008, 12:46

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af killerbob » 7. feb 2021, 22:52

Det undrede bare mig at ikke sætte kusk ind , er sikker på han ville have gjort en forskel, i ved altså at holde i bolde sætte kontra op, hjælpe backen med og forsvare..... ironi kan forekomme.. magen til svagt indhop

Besvar