Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 7. feb 2021, 23:59

AaB-Jones skrev:
7. feb 2021, 23:56
Tænker eneste justering i opstillingen kan blive på hackerne, hvor Børsting må kandidere til en plads på begge sider, hvis han bliver sin skade kvit. Hverken Hiljemark eller Rufo bliver klar til at starte mod Randers - tænker jeg.
Ja, måske højre back. Kristoffer Pallesen har fortsat sin mareridtsform.

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1373
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af AaB-Jones » 8. feb 2021, 00:08

Julgranen skrev:
7. feb 2021, 23:59
AaB-Jones skrev:
7. feb 2021, 23:56
Tænker eneste justering i opstillingen kan blive på hackerne, hvor Børsting må kandidere til en plads på begge sider, hvis han bliver sin skade kvit. Hverken Hiljemark eller Rufo bliver klar til at starte mod Randers - tænker jeg.
Ja, måske højre back. Kristoffer Pallesen har fortsat sin mareridtsform.
Hehe - autocorrect var meget sjov her 😊 BACKERNE - selvom Pallesen havde flere gode indgreb og færre fuck ups end mod FCK, men han giver alt andet end ro i spillet, og han tillader stadig for mange og for nemme indlæg.
Klitten havde en masse fandenivoldskhed i sine første kampe - nu ligner han mere sin bror, som heller ikke rigtigt tør folde evnerne ud. Begge brødre har ellers de fysiske forudsætninger.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af FlæskeFrank » 8. feb 2021, 01:37

Jeg har det sådan lidt, at hverken i dag eller sådan set mod FCK synes jeg, at der er noget at udsætte vores backs for. Men hvis standarden er Mæhle, så falder de fleste selvfølgelig igennem.

Så hvis Inge Andre skal bruge penge på backs, så er det kontraktforlængelse med Klitten og så måske kontrakt med Valgeir - kan se, at han er udlånt til Island fra Brentford til sommer. Har dog kontrakt til næste sommer igen.

Iøvrigt har 30 årig Ahlmann udløb til nytår, så man kunne også give ham chancen for et udenlandsophold til sommer for rimelige penge, hvis der bliver forlængelse med Klitten.

Vi klarede 45 min. mod FCK, 60 min. mod BIF, så må det blive 75 min. mod Randers inden vi kan resten med fuld tid. Det skal nok blive godt, især hvis vi får en sejr mod Randers.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 06:55

Pedro med hele 6 erobringer i går. Kakeeto med flest tacklinger, og flest dueller langs jorden vundet af alle AaB spillere.
Vores def. midt er tilbage ved noget af det, der fungerede så godt i starten af sæsonen.
Erobring/generobring og hurtig igangsætning til en af de 4 offensive i ledige rum.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2433
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Moen » 8. feb 2021, 07:43

Julgranen skrev:
8. feb 2021, 06:55
Pedro med hele 6 erobringer i går. Kakeeto med flest tacklinger, og flest dueller langs jorden vundet af alle AaB spillere.
Vores def. midt er tilbage ved noget af det, der fungerede så godt i starten af sæsonen.
Erobring/generobring og hurtig igangsætning til en af de 4 offensive i ledige rum.
Og 11(!) generobringer, 12(!) fra Kakeeto

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 554
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Himmerland » 8. feb 2021, 07:48

Vi alle er så kloge her bagefter :cool: kan man ikke også bare anskue det sådan her, nr. 7 (vi var faktisk 8 da kampen startede) mod nr. 1 på deres hjemmebane 15 kampe inde i sæsonen.
Så vil vi til hver en tid sælge den kamp for 1 point under normale omstændigheder med 3 starter skadet :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2021, 07:53

Himmerland skrev:
8. feb 2021, 07:48
Vi alle er så kloge her bagefter :cool: kan man ikke også bare anskue det sådan her, nr. 7 (vi var faktisk 8 da kampen startede) mod nr. 1 på deres hjemmebane 15 kampe inde i sæsonen.
Så vil vi til hver en tid sælge den kamp for 1 point under normale omstændigheder med 3 starter skadet :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Jo, det kan man da. Men vi er bagud på point, fordi vi har underpræsteret i andre kampe, så vi er pisket til at hente nogle point i kampe hvor det ikke var ventet.

...og så er det altså vores første pointtab i de 5 seneste kampe mod BIF. Det er en af de modstandere vi skal hente point imod.
Med venlig Hilsen
--
Robert

depor
2. div
2. div
Indlæg: 175
Tilmeldt: 23. aug 2020, 15:48
Favoritspiller: Augo (Pedro Ferreira)
Geografisk sted: Horsens (tidligere Aalborg)

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af depor » 8. feb 2021, 07:59

Himmerland skrev:
8. feb 2021, 07:48
Vi alle er så kloge her bagefter :cool: kan man ikke også bare anskue det sådan her, nr. 7 (vi var faktisk 8 da kampen startede) mod nr. 1 på deres hjemmebane 15 kampe inde i sæsonen.
Så vil vi til hver en tid sælge den kamp for 1 point under normale omstændigheder med 3 starter skadet :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan: :aabfan:
Jeg er helt enig i, at resultatet isoleret set er godkendt, men vi havde bare brug for de 3 piont og det bliver mere end svært at hente 5 point på 4 kampe mod hold, der lige nu er stærkere end os. Men håbet lever stadig og man kan igen glæde sig over, at vi har "signet" en klassespiller til holdet (Hannesbo) ham bliver vi glade for de næste års tid indtil han bliver solgt for gode rare kontanter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 08:20

Pastorius skrev:
8. feb 2021, 07:53
Jo, det kan man da. Men vi er bagud på point, fordi vi har underpræsteret i andre kampe, så vi er pisket til at hente nogle point i kampe hvor det ikke var ventet.

...og så er det altså vores første pointtab i de 5 seneste kampe mod BIF. Det er en af de modstandere vi skal hente point imod.
Aaaarh, at kalde BIF en modstander vi skal hente point mod er vel at stramme den.
Det lidt komiske, når man tænker på hvordan folk revsede 2. halvleg i går, er at vi spillede en endnu ringere halvleg under Friis i Brøndby for et halvt år siden, hvor vi nærmest ikke var over midten i 45 min., og mirakuløst vandt 1-0.
32 % boldbesiddelse i hele kampen, og vi vandt nærmest ingen dueller.
Det var en af de mest pinlige optrædener AaB har leveret på udebane i mands minde, og den dag var Brøndbys angribere så bare uhyggeligt uskarpe...

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af DenGamleMand » 8. feb 2021, 08:23

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbudgetter

Ifølge dette skulle Brøndbys spillerbudget være på 65 millioner (kontra AaB’ på 42 millioner). Jeg ved godt at de pt. ligger nummer et - men jeg er den eneste der tænker at de har skabt et sindssygt kedeligt hold uden nogle vilde profiler ift. den sum af penge der er brugt?
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Himmerland
Superliga
Superliga
Indlæg: 554
Tilmeldt: 20. jan 2007, 10:53
Favoritspiller: Strandli
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Himmerland » 8. feb 2021, 08:23

Ro på nu, vi skal møde begge hold der skal hentes, dig noget pis hvis RAnders får point i aften.
Men kigge vi på vores og deres program og med det spil vi begynder at vise er jeg fortrøstningsfuld, vores hold kan kun blive forstærket med at de skade spiller bliver klar 2 nye der skal spilles ind, og Tyskerne har min. 2 pokal kampe også at tænke på.
Jeg er ikke så pessimistisk fordi jeg ser fremskridt.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 08:25

DenGamleMand skrev:
8. feb 2021, 08:23
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbudgetter

Ifølge dette skulle Brøndbys spillerbudget være på 65 millioner (kontra AaB’ på 42 millioner). Jeg ved godt at de pt. ligger nummer et - men jeg er den eneste der tænker at de har skabt et sindssygt kedeligt hold uden nogle vilde profiler ift. den sum af penge der er brugt?
Det er fordi de stadig hænger på enkelte kæmpekontrakter.
Men bortset fra det har du da ret i, at det er et ret profilløst mandskab.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Spanky » 8. feb 2021, 08:40

Selvom vi ikke skabte meget igår så var det bestemt godkendt de første 60-65 min., vi stod godt på banen og gjorde det meget svært for modstanderen.

Det er frustrerende, at dem der kommer ind fra bænken falder fuldstændig igennem.

Glæder mig til vi kan stille op med følgende line-up:

Rinne
Pallesen, Granli, Thelander, Ahlmann
Pedro, Hiljemark
Lucas, Fossum, Hannesbo
Samulsen

Med ovenstående har vi virkelig noget at skyde med fra bænken i form af Børsting, Kakeeto, Prica, måske Rufo.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Julgranen » 8. feb 2021, 08:49

Spanky skrev:
8. feb 2021, 08:40
Glæder mig til vi kan stille op med følgende line-up:

Rinne
Pallesen, Granli, Thelander, Ahlmann
Pedro, Hiljemark
Lucas, Fossum, Hannesbo
Samulsen

Med ovenstående har vi virkelig noget at skyde med fra bænken i form af Børsting, Kakeeto, Prica, måske Rufo.
Tror ikke du skal regne med Lucas foreløbig.
Af samme grund kan man håbe på at vi fortsætter med at spille med Prica til højre.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1205
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Spanky » 8. feb 2021, 08:57

Julgranen skrev:
8. feb 2021, 08:49
Spanky skrev:
8. feb 2021, 08:40
Glæder mig til vi kan stille op med følgende line-up:

Rinne
Pallesen, Granli, Thelander, Ahlmann
Pedro, Hiljemark
Lucas, Fossum, Hannesbo
Samulsen

Med ovenstående har vi virkelig noget at skyde med fra bænken i form af Børsting, Kakeeto, Prica, måske Rufo.
Tror ikke du skal regne med Lucas foreløbig.
Af samme grund kan man håbe på at vi fortsætter med at spille med Prica til højre.
Frustrerende. Lucas er til eksamen her i foråret. Kommer han ikke ordentlig igang i foråret kan han ikke forvente at være en del af den langsigtede plan. Så skal IAO forsøge at sende ham til f.eks. Mellemøsten eller Kina.

Prica har vist lovende takter i de to første kampe i foråret. Jeg tror en scoring fra ham kan forløse endnu mere i hans spil og hans bidrag til holdet. Både Prica og Børsting kan erstatte Lucas i min favorit-opstilling.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Kenneth K » 8. feb 2021, 09:14

Før kampen havde jeg gerne solgt den for et point, men som kampen udviklede sig er det skuffende, at vi ikke formåede at hive alle tre point med hjem til Aalborg, for vi kunne eddermame godt bruge dem, hvis ikke vi skal misse top-6. Ægte skandale, hvis det sker. Det her AaB-hold er det (på papiret) stærkeste i mange år og bør spille med om medaljer; ikke halse rundt efter lige nøjagtig at kunne klemme sig i top-6 som det tynde øl.

Og så er det bare forbistret igen, igen, igen at smide en føring! Vi har taget føringen ni gange i sæsonen, men har kun formået at veksle det til fem sejre. I de resterende fire har vi sågar formået at tabe tre af kampene -- det er slet og ret for dårligt ikke at konvertere ni føringer til mere end 16 point.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Mephisto2 » 8. feb 2021, 09:26

Kenneth K skrev:
8. feb 2021, 09:14
Før kampen havde jeg gerne solgt den for et point, men som kampen udviklede sig er det skuffende, at vi ikke formåede at hive alle tre point med hjem til Aalborg, for vi kunne eddermame godt bruge dem, hvis ikke vi skal misse top-6. Ægte skandale, hvis det sker. Det her AaB-hold er det (på papiret) stærkeste i mange år og bør spille med om medaljer; ikke halse rundt efter lige nøjagtig at kunne klemme sig i top-6 som det tynde øl.

Og så er det bare forbistret igen, igen, igen at smide en føring! Vi har taget føringen ni gange i sæsonen, men har kun formået at veksle det til fem sejre. I de resterende fire har vi sågar formået at tabe tre af kampene -- det er slet og ret for dårligt ikke at konvertere ni føringer til mere end 16 point.
:thumbsup:

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Yankee » 8. feb 2021, 09:26

I forhold til top-6 - tag den nu med ro. Der skal hentes 4 point på 7 runder. Dertil har AaB måske det allerbedste slutprogram de sidste syv runder med blandt andet hjemmekampe mod både Randers og Sønderjyske. Jeg vil sige at der er 50-60 pct. sandsynlighed for at AaB kommer i top-6.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Patmand » 8. feb 2021, 09:28

DenGamleMand skrev:
8. feb 2021, 08:23
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbudgetter

Ifølge dette skulle Brøndbys spillerbudget være på 65 millioner (kontra AaB’ på 42 millioner). Jeg ved godt at de pt. ligger nummer et - men jeg er den eneste der tænker at de har skabt et sindssygt kedeligt hold uden nogle vilde profiler ift. den sum af penge der er brugt?
Nej, jeg syntes heller ikke de har ret mange profiler, men hvad er det så der har bragt dem på førstepladsen? En super dygtig træner?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Brøndby IF - AaB, 07.02.2021

Indlæg af Pastorius » 8. feb 2021, 09:33

Patmand skrev:
8. feb 2021, 09:28
DenGamleMand skrev:
8. feb 2021, 08:23
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... rbudgetter

Ifølge dette skulle Brøndbys spillerbudget være på 65 millioner (kontra AaB’ på 42 millioner). Jeg ved godt at de pt. ligger nummer et - men jeg er den eneste der tænker at de har skabt et sindssygt kedeligt hold uden nogle vilde profiler ift. den sum af penge der er brugt?
Nej, jeg syntes heller ikke de har ret mange profiler, men hvad er det så der har bragt dem på førstepladsen? En super dygtig træner?
Altså de har én ting, som jeg misunder dem. Når de lugter blod eller bliver desperate, så er de i stand til at sætte pres på. Det er en mentalitetsting mere end så meget andet. Jeg savner virkelig at vi viser noget af det samme. Det vigtigste er lige at give den et gear mere, når vi kommer foran, og få lukket en kamp, men også evnen til at ændre kampbilledet og lægge et pres, hvis vi i slutningen af kampene ser ud til at miste 1 eller 2 point.

Ellers tror jeg ikke på deres succes er holdbar. De har åbenlyst fået noget til at fungere holdmæssigt i år, men jeg tror ikke på at det er noget de kan gentage - jeg tror heller ikke på de holder til mål i denne sæson.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar