Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Forza » 14. feb 2021, 09:03

Fromthecradle skrev:
13. feb 2021, 23:10
degn skrev:
13. feb 2021, 20:50
Fromthecradle skrev:
13. feb 2021, 20:31
Buzz Killington skrev:
13. feb 2021, 19:27
degn skrev:
13. feb 2021, 19:15
R Rosenberg skrev:
13. feb 2021, 19:09


Og det skulle tjene hvilket formål aka hvori ligger sundheden i det?
At han finder ud af at arbejde for kollektivet og ikke bare være en luksusspiller
Jeg tvivler på det hjælper hos Kusk af alle folk. Men derfor skal man ikke undervurdere at det kan være godt for kulturen at sende et signal om at der skal kæmpes, hvis man vil være med.
Hvormeget har Rufo kæmpet?

De bliver nødt til at forklare hvorfor Kusk ikke engang er på bænken.
Har du set de sidste 2 kampe, er svar nok, hvorfor han ikke er med
Nej, det er ikke svar nok. Kusk har været en stor del af AaB i mange år. Rufo kommer, ude af træning, med en direkte kampudtagelse. Det er altså ikke sådan man normalt gør den slags - og det holder kimen til store konflikter i truppen (trænerens nye kæledægge).
Men som sagt er der forhåbentligt en god forklaring, og den bør de give.
Ude af træning? Du aner absolut intet om mandens form.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Hanga » 14. feb 2021, 09:04

9000AA skrev:
14. feb 2021, 08:54
Gaarde6 skrev:
14. feb 2021, 08:26
Vi er jo nød til at vende det til noget positivt at Kusk ikke er med (selvom jeg også er træt af det) Men nu er der ENDELIG kamp om pladserne! Det kræver pludselig at spillerne skal være skarpe hver dag og hver kamp.
Det bliver kun vildere, når Hiljemark og Lucas nærmer sig comeback.
Det er jo sådan livet er i alle store klubber i hele verden. Vi har bare altid været vant til at holdet næsten gav sig selv .
Fuldstændig enig. Jeg er ret stor kusk fan, fordi vi ved hvad han rent faktisk kan. Men det er fedt at Marti sender det signal, at hvis du ikke præstere godt nok til træning og i kamp, så er du bare ikke udtaget. Før var alle spillere i truppen og U19-U11 nærmest garanteret at de kunne komme i truppen, nu bliver der sendt et signal om at man skal kæmpe for tingene. Og fedt at han tør tage rofu med i truppen. Igen et signal om at hvis man viser man vil træne/spille, så kan man komme i betragtning, selvom man kun har været her i kort tid.
Problemet med det argument er bare, at Kusk med afstand var den bedste mand i offensiven i efteråret. Det er i hvert fald ikke hans præstationer i superligaen, der har sat ham af. Hvad der er sket i træningen kan jeg naturligvis ikke sige, men jeg tvivler på at han skulle have været markant ringere ned sædvanligt. Jeg tror derimod det handler om primært to ting - et ønske om at gøre holdet yngre, samt en erkendelse af, at Kusk aldrig bliver ideal spiller til Martis fodboldfilosofi. Et hold der skal presse så intenst, som vi har set, har ikke råd til at have en spiller som Kusk på banen, der kun kan deltage halvt i det presspil. Han har simpelthen ikke fysikken eller mentaliteten til at pøle igennem i 90 minutter.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Forza » 14. feb 2021, 09:05

Gaarde6 skrev:
14. feb 2021, 08:26
Vi er jo nød til at vende det til noget positivt at Kusk ikke er med (selvom jeg også er træt af det) Men nu er der ENDELIG kamp om pladserne! Det kræver pludselig at spillerne skal være skarpe hver dag og hver kamp.
Det bliver kun vildere, når Hiljemark og Lucas nærmer sig comeback.
Det er jo sådan livet er i alle store klubber i hele verden. Vi har bare altid været vant til at holdet næsten gav sig selv .
Fuldstændig enig. Det er et kæmpe plus at truppen ikke giver sig selv hver uge.

Og nu kan vi rent faktisk også stille op med en farlig bænk der kan ændre kampe.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Forza » 14. feb 2021, 09:08

9520AaB skrev:
14. feb 2021, 08:33
Kusk er ikke i truppen og folk kræver forklaring??
Hvad skal træneren sige??
1. Kusk er pivringe
2. Jeg har valgt nogle jeg synes er bedre
3. Kusk træner ikke godt i øjeblikket

Hvad fanden vil have af forklaring, han kan jo ikke sige noget der tilfredsstiller jer.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det er de samme eksperter som kunne fortælle os, at Samuelsen var dårlig og ikke kunne spille frontangriber, og Pedro kunne ikke spille fodbold, fordi han kom fra 1. div i Portugal.

Fritidseksperterne herinde er klogere end trænere og sportsdirektøren uden at have set et sekund fra træningsbanen.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af 9000AA » 14. feb 2021, 09:17

Hanga skrev:
14. feb 2021, 09:04
9000AA skrev:
14. feb 2021, 08:54
Gaarde6 skrev:
14. feb 2021, 08:26
Vi er jo nød til at vende det til noget positivt at Kusk ikke er med (selvom jeg også er træt af det) Men nu er der ENDELIG kamp om pladserne! Det kræver pludselig at spillerne skal være skarpe hver dag og hver kamp.
Det bliver kun vildere, når Hiljemark og Lucas nærmer sig comeback.
Det er jo sådan livet er i alle store klubber i hele verden. Vi har bare altid været vant til at holdet næsten gav sig selv .
Fuldstændig enig. Jeg er ret stor kusk fan, fordi vi ved hvad han rent faktisk kan. Men det er fedt at Marti sender det signal, at hvis du ikke præstere godt nok til træning og i kamp, så er du bare ikke udtaget. Før var alle spillere i truppen og U19-U11 nærmest garanteret at de kunne komme i truppen, nu bliver der sendt et signal om at man skal kæmpe for tingene. Og fedt at han tør tage rofu med i truppen. Igen et signal om at hvis man viser man vil træne/spille, så kan man komme i betragtning, selvom man kun har været her i kort tid.
Problemet med det argument er bare, at Kusk med afstand var den bedste mand i offensiven i efteråret. Det er i hvert fald ikke hans præstationer i superligaen, der har sat ham af. Hvad der er sket i træningen kan jeg naturligvis ikke sige, men jeg tvivler på at han skulle have været markant ringere ned sædvanligt. Jeg tror derimod det handler om primært to ting - et ønske om at gøre holdet yngre, samt en erkendelse af, at Kusk aldrig bliver ideal spiller til Martis fodboldfilosofi. Et hold der skal presse så intenst, som vi har set, har ikke råd til at have en spiller som Kusk på banen, der kun kan deltage halvt i det presspil. Han har simpelthen ikke fysikken eller mentaliteten til at pøle igennem i 90 minutter.
Men kusk har jo bare på ingen måde præsteret i foråret - og det er jo det han bliver dømt på. Hvis han blev ved med at udtage ham, ville folk også synes det var for dårligt at han bliver ved med at udtage ham, bare fordi han er nordjyde.
Jeg synes det er pisse fedt at man er nødt til at præstere til træning og kamp for at komme i betragtning. Det sender jo også et klart signal til alle de andre i truppen.
Det virker som om Marti har nogle kæmpe store behårede klunker, og som om han ikke er bange for at gøre sig selv upopulær på den korte bane, hvis det hjælper på den lange bane.

Brugeravatar
Kristian
Allstar
Allstar
Indlæg: 4320
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:53
Geografisk sted: Nørresundby, Nordjylland

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Kristian » 14. feb 2021, 09:54

Hanga skrev:
14. feb 2021, 09:04
9000AA skrev:
14. feb 2021, 08:54
Gaarde6 skrev:
14. feb 2021, 08:26
Vi er jo nød til at vende det til noget positivt at Kusk ikke er med (selvom jeg også er træt af det) Men nu er der ENDELIG kamp om pladserne! Det kræver pludselig at spillerne skal være skarpe hver dag og hver kamp.
Det bliver kun vildere, når Hiljemark og Lucas nærmer sig comeback.
Det er jo sådan livet er i alle store klubber i hele verden. Vi har bare altid været vant til at holdet næsten gav sig selv .
Fuldstændig enig. Jeg er ret stor kusk fan, fordi vi ved hvad han rent faktisk kan. Men det er fedt at Marti sender det signal, at hvis du ikke præstere godt nok til træning og i kamp, så er du bare ikke udtaget. Før var alle spillere i truppen og U19-U11 nærmest garanteret at de kunne komme i truppen, nu bliver der sendt et signal om at man skal kæmpe for tingene. Og fedt at han tør tage rofu med i truppen. Igen et signal om at hvis man viser man vil træne/spille, så kan man komme i betragtning, selvom man kun har været her i kort tid.
Problemet med det argument er bare, at Kusk med afstand var den bedste mand i offensiven i efteråret. Det er i hvert fald ikke hans præstationer i superligaen, der har sat ham af. Hvad der er sket i træningen kan jeg naturligvis ikke sige, men jeg tvivler på at han skulle have været markant ringere ned sædvanligt. Jeg tror derimod det handler om primært to ting - et ønske om at gøre holdet yngre, samt en erkendelse af, at Kusk aldrig bliver ideal spiller til Martis fodboldfilosofi. Et hold der skal presse så intenst, som vi har set, har ikke råd til at have en spiller som Kusk på banen, der kun kan deltage halvt i det presspil. Han har simpelthen ikke fysikken eller mentaliteten til at pøle igennem i 90 minutter.
Kunne man forestille sig en spiller som Nomvethe bliver sat af på den baggrund?
Det er tyndt.

At Kusk ikke passer til den spillestil er jo indlysende, men at han ikke kan være god nok til at være på bænken og mulig dåseåbner i kampene, er alligevel overraskende.

Men hvis man ser på den trup vi har med, så er der udtaget Ross og Ahlmann som formodentligt starter på bænken. Det der er underligt, er at man tager en trejde med i Prijovic til forsvaret, i en kamp hvor det sagtens kan blive en Kusk, Weert eller Rufo der skal ind og åbne Randers op.

Må nok sige, at Marti sætter sit aftryk fra start.
------------------
mvh Kristian

Bisgaard
1. div
1. div
Indlæg: 416
Tilmeldt: 5. aug 2007, 18:01
Geografisk sted: Støvring

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Bisgaard » 14. feb 2021, 11:20

Undrer mig over at diskussionen udelukkende går på opstillingen samt hvorfor Kusk ikke er med....

Jeg tænker at fokus måske mere skulle ligge på kampens betydning som jeg mener er enorm.... Et nederlag i dag vil vel nærmest være et endegyldigt farvel til top 6.....

Vi skal simpelthen til at have point og kun 3 point tæller mod en direkte konkurrent til top 6.
Kom nu igang AaB!!!

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4235
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Klaus » 14. feb 2021, 11:27

Jeg undrer mig lidt over at Kusk ikke er i truppen. Jeg er med på, at han ikke har været god i de sidste par kampe. Men alt andet lige burde der være bedre plads til en kreativ ikke pressede spiller mod Randers end mod FCK og Brøndby.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af jonas386 » 14. feb 2021, 11:50

Jeg er ren 50/50 på dagens kamp. Randers er godt kørende, og vi har haft problemer med at holde vores føringer. Jeg bliver overrasket hvis vi vinder, og tror nok mest på en uafgjort, hvis jeg skulle se objektivt på kampen

Er spændt på om Børsting foretrækkes over Pallesen eller Prica fra start, og så kunne det være fedt at se nogle minutter med vores spanske ven. Tror ikke at Ahlmann starter inde, men han kommer forhåbentlig ind i anden halvleg, og kan bringe lidt rutine til en fase i spillet hvor vi har haft problemer

Håber på følgende fra start

Rinne
Pallesen-Thelander-Granli-Klitten
Pedro-Kakeeto
Prica-Fossum-Hannesbo
Samuelsen

Hvis Rufo er klar til at spille fra start kunne en variation være Fossom på Kekeetos plads, og Rofu bagved Samuelsen
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Forza » 14. feb 2021, 12:17

jonas386 skrev:
14. feb 2021, 11:50
Jeg er ren 50/50 på dagens kamp. Randers er godt kørende, og vi har haft problemer med at holde vores føringer. Jeg bliver overrasket hvis vi vinder, og tror nok mest på en uafgjort, hvis jeg skulle se objektivt på kampen

Er spændt på om Børsting foretrækkes over Pallesen eller Prica fra start, og så kunne det være fedt at se nogle minutter med vores spanske ven. Tror ikke at Ahlmann starter inde, men han kommer forhåbentlig ind i anden halvleg, og kan bringe lidt rutine til en fase i spillet hvor vi har haft problemer

Håber på følgende fra start

Rinne
Pallesen-Thelander-Granli-Klitten
Pedro-Kakeeto
Prica-Fossum-Hannesbo
Samuelsen

Hvis Rufo er klar til at spille fra start kunne en variation være Fossom på Kekeetos plads, og Rofu bagved Samuelsen
Hvis Ahlmann har trænet med hele ugen, så tror jeg han starter inde. Klitten har været en akilleshæl de seneste kampe.

Fossum er klart bedst længere fremme end den centrale midtbane, men jeg kan samtidig godt se man trækker ham derned for at bytte Kakeeto ud med en anden der så spiller længere fremme.

Børsting lader Cifuentes til at være glad for, så tænker sagtens han kan starte. Men tror i så fald ikke det bliver som HB.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10593
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af jonas386 » 14. feb 2021, 12:24

Forza skrev:
14. feb 2021, 12:17
jonas386 skrev:
14. feb 2021, 11:50
Jeg er ren 50/50 på dagens kamp. Randers er godt kørende, og vi har haft problemer med at holde vores føringer. Jeg bliver overrasket hvis vi vinder, og tror nok mest på en uafgjort, hvis jeg skulle se objektivt på kampen

Er spændt på om Børsting foretrækkes over Pallesen eller Prica fra start, og så kunne det være fedt at se nogle minutter med vores spanske ven. Tror ikke at Ahlmann starter inde, men han kommer forhåbentlig ind i anden halvleg, og kan bringe lidt rutine til en fase i spillet hvor vi har haft problemer

Håber på følgende fra start

Rinne
Pallesen-Thelander-Granli-Klitten
Pedro-Kakeeto
Prica-Fossum-Hannesbo
Samuelsen

Hvis Rufo er klar til at spille fra start kunne en variation være Fossom på Kekeetos plads, og Rofu bagved Samuelsen
Hvis Ahlmann har trænet med hele ugen, så tror jeg han starter inde. Klitten har været en akilleshæl de seneste kampe.

Fossum er klart bedst længere fremme end den centrale midtbane, men jeg kan samtidig godt se man trækker ham derned for at bytte Kakeeto ud med en anden der så spiller længere fremme.

Børsting lader Cifuentes til at være glad for, så tænker sagtens han kan starte. Men tror i så fald ikke det bliver som HB.
Jeg er enig, men tænker også at man er lidt påpasselig, nu hvor vi har så mange skader som tilfældet er. I de sidste to kampe synes jeg Klitten har været bedre i første halvleg end anden, og Ahlmann skal vel også tilbage i kampform. Jeg vil være fint tilfreds hvis de får en halvleg hver.

Og ellers enig.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af BoT » 14. feb 2021, 12:48

Det burde VIRKELIG være bekymrende for Inge, at tre af troens allerdyreste spillere ikke leverer pt, og sandsynligvis næppe kommer til at gøre det i grundspillet. All snak om Magnus må forstumme, han belaster budgettet minimalt. Men Kusk, Lucas og Hiljemark belaster budgettet enormt. Kusk må ud til sommer, og man skal seriøst overveje Lucas. Hiljemark skal selvfølgelig have en chance, det KAN være uheld. Men jeg er skeptisk.

Håber virkelig, ikke kender Samuelsens og Rufos fysik indgående, for det er tæt på at være et af de vigtigste parametre for dem - at de er i stand til at spille. Vi er IKKE en klub, der har råd til mange skader i vores løn-top-10.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. feb 2021, 12:58

Bisgaard skrev:
14. feb 2021, 11:20
Undrer mig over at diskussionen udelukkende går på opstillingen samt hvorfor Kusk ikke er med....

Jeg tænker at fokus måske mere skulle ligge på kampens betydning som jeg mener er enorm.... Et nederlag i dag vil vel nærmest være et endegyldigt farvel til top 6.....

Vi skal simpelthen til at have point og kun 3 point tæller mod en direkte konkurrent til top 6.
Vi vinder :aabfan:

HutilihutAaB
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. jan 2021, 12:31
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af HutilihutAaB » 14. feb 2021, 13:00

BoT skrev:
14. feb 2021, 12:48
Det burde VIRKELIG være bekymrende for Inge, at tre af troens allerdyreste spillere ikke leverer pt, og sandsynligvis næppe kommer til at gøre det i grundspillet. All snak om Magnus må forstumme, han belaster budgettet minimalt. Men Kusk, Lucas og Hiljemark belaster budgettet enormt. Kusk må ud til sommer, og man skal seriøst overveje Lucas. Hiljemark skal selvfølgelig have en chance, det KAN være uheld. Men jeg er skeptisk.

Håber virkelig, ikke kender Samuelsens og Rufos fysik indgående, for det er tæt på at være et af de vigtigste parametre for dem - at de er i stand til at spille. Vi er IKKE en klub, der har råd til mange skader i vores løn-top-10.
Skal vi ikke lige slå koldt vand i blodet, og bevæge
os længere hen i sæsonen, før man konkluderer noget 😊

Brugeravatar
Sauer
Allstar
Allstar
Indlæg: 2161
Tilmeldt: 29. mar 2009, 12:00
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Sauer » 14. feb 2021, 13:01

BoT skrev:
14. feb 2021, 12:48
Det burde VIRKELIG være bekymrende for Inge, at tre af troens allerdyreste spillere ikke leverer pt, og sandsynligvis næppe kommer til at gøre det i grundspillet. All snak om Magnus må forstumme, han belaster budgettet minimalt. Men Kusk, Lucas og Hiljemark belaster budgettet enormt. Kusk må ud til sommer, og man skal seriøst overveje Lucas. Hiljemark skal selvfølgelig have en chance, det KAN være uheld. Men jeg er skeptisk.

Håber virkelig, ikke kender Samuelsens og Rufos fysik indgående, for det er tæt på at være et af de vigtigste parametre for dem - at de er i stand til at spille. Vi er IKKE en klub, der har råd til mange skader i vores løn-top-10.
Jeg tror da også, du roligt kan regne med, at der gøres overvejelser om Kusk og Lucas. Men Lucas skal jo altså kunne spille for at blive solgt - så meldingen fra Inge har da også været, at Lucas skal koncentrere sig om at blive frisk igen.

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af andreasaab89 » 14. feb 2021, 13:04

Ååh nej flemming povlsen :(
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 14. feb 2021, 13:04

Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Granli
Thelander
Ahlmann
Ferreira
Kakeeto
Fossum
Prica
Samuelsen
Hannesbo


Reserver:

Hansen
Ross
Højholt
L. Klitten
van Weert
Børsting
Rufo

:aabfan:

andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af andreasaab89 » 14. feb 2021, 13:04

andreasaab89 skrev:
14. feb 2021, 13:04
Ååh nej flemming povlsen :(

Skal han mod interviewe cifuentes på engelsk igen 🤣
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

jaykobsen
2. div
2. div
Indlæg: 126
Tilmeldt: 11. mar 2009, 10:22

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af jaykobsen » 14. feb 2021, 13:09

Kristian skrev:
14. feb 2021, 09:54
Hanga skrev:
14. feb 2021, 09:04
9000AA skrev:
14. feb 2021, 08:54
Gaarde6 skrev:
14. feb 2021, 08:26
Vi er jo nød til at vende det til noget positivt at Kusk ikke er med (selvom jeg også er træt af det) Men nu er der ENDELIG kamp om pladserne! Det kræver pludselig at spillerne skal være skarpe hver dag og hver kamp.
Det bliver kun vildere, når Hiljemark og Lucas nærmer sig comeback.
Det er jo sådan livet er i alle store klubber i hele verden. Vi har bare altid været vant til at holdet næsten gav sig selv .
Fuldstændig enig. Jeg er ret stor kusk fan, fordi vi ved hvad han rent faktisk kan. Men det er fedt at Marti sender det signal, at hvis du ikke præstere godt nok til træning og i kamp, så er du bare ikke udtaget. Før var alle spillere i truppen og U19-U11 nærmest garanteret at de kunne komme i truppen, nu bliver der sendt et signal om at man skal kæmpe for tingene. Og fedt at han tør tage rofu med i truppen. Igen et signal om at hvis man viser man vil træne/spille, så kan man komme i betragtning, selvom man kun har været her i kort tid.
Problemet med det argument er bare, at Kusk med afstand var den bedste mand i offensiven i efteråret. Det er i hvert fald ikke hans præstationer i superligaen, der har sat ham af. Hvad der er sket i træningen kan jeg naturligvis ikke sige, men jeg tvivler på at han skulle have været markant ringere ned sædvanligt. Jeg tror derimod det handler om primært to ting - et ønske om at gøre holdet yngre, samt en erkendelse af, at Kusk aldrig bliver ideal spiller til Martis fodboldfilosofi. Et hold der skal presse så intenst, som vi har set, har ikke råd til at have en spiller som Kusk på banen, der kun kan deltage halvt i det presspil. Han har simpelthen ikke fysikken eller mentaliteten til at pøle igennem i 90 minutter.
Kunne man forestille sig en spiller som Nomvethe bliver sat af på den baggrund?
Det er tyndt.

At Kusk ikke passer til den spillestil er jo indlysende, men at han ikke kan være god nok til at være på bænken og mulig dåseåbner i kampene, er alligevel overraskende.

Men hvis man ser på den trup vi har med, så er der udtaget Ross og Ahlmann som formodentligt starter på bænken. Det der er underligt, er at man tager en trejde med i Prijovic til forsvaret, i en kamp hvor det sagtens kan blive en Kusk, Weert eller Rufo der skal ind og åbne Randers op.

Må nok sige, at Marti sætter sit aftryk fra start.
Det kunne man da sagtens. Som du siger kom Nomvethe jo netop ofte ind fra bænken; og når han startede blev han som regel pillet ud undervejs. Det er selvfølgelig ikke det samme som ikke at være med i truppen, men alligevel.

https://superstats.dk/spillere/spiller? ... =2008/2009
https://superstats.dk/spillere/spiller? ... =2007/2008
https://superstats.dk/spillere/spiller? ... =2006/2007

Jeg er dog meget enig i, at han bør være med i truppen. Der kan dog være mange forskellige forklaringer på det. Mit gæt er at Cifuentes og Inge prøver at ruske lidt i ham. Jeg tror, han er med (på bænken) igen i næste uge.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1475
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 14.02.2021

Indlæg af Lyfe » 14. feb 2021, 13:11

Utroligt de ikke roser transferen med pedro mere når man ser på hans stats
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Besvar