Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 15. feb 2021, 14:56

Modstander: FC Midtjylland
Kamptidspunkt: Fredag den 19. februar klokken 19.00
Kampsted: Aalborg Stadion
Dommer: Jørgen Daugbjerg Burchardt
4. Dommer: Patrick Remon Gammelholm
VAR-dommer: Jens Maae
Vises på: TV3 Sport

Stillingen inden 17. runde
Billede

Seneste 5 hjemmekampe mod FCM
Billede

AaB (U-U-T-T-V)
Seneste startopstilling
(4-2-3-1): Rinne - Ahlmann, Thelander, Granli, Pallesen - Ferreira, Kakeeto - Hannesbo, Fossum, Prica - Samuelsen

Skader
Lucas Andersen

Tvivlsomme
Oscar Hiljemark

Karantæner
Daniel Granli

Karantænefare
Pedro Ferreira (uanset strafpoint)
Jakob Ahlmann (uanset strafpoint)

FC Midtjylland (V-V-T-V-U)
Seneste startopstilling
(4-3-3): Hansen - Paulinho, Scholz, Sviatchenko, Cools - Isaksen, Evander, Onyeka - Sisto, Pfeiffer, Dreyer

Skader
Joel Andersson
Mikkel Andersen

Tvivlsomme
-

Karantæner
-

Karantænefare
Paulo Victor da Silva (uanset strafpoint)
Dion Cools (uanset strafpoint)
Frank Onyeka (uanset strafpoint)
Jens-Lys Cajuste (uanset strafpoint)

Kilder: SuperStats - Stilling, HoldNyt - Skader, SuperStats - Indbyrdes, SuperStats - Karantænefare
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 15. feb 2021, 19:55

Et forsigtigt bud. 1-2. Mål af Fossum.
Tror ikke vi pt. er gode nok til at få point imod fcm. Ikke en kritik, prøver bare at være realistisk.

HutilihutAaB
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 89
Tilmeldt: 9. jan 2021, 12:31
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af HutilihutAaB » 16. feb 2021, 11:20

FIDEL skrev:
15. feb 2021, 19:55
Et forsigtigt bud. 1-2. Mål af Fossum.
Tror ikke vi pt. er gode nok til at få point imod fcm. Ikke en kritik, prøver bare at være realistisk.
Jeg er ikke helt uenig, men håber dog at det er
os der der vinder 2-1, og da heller ikke helt umuligt
vi spillede 0-0 i efteråret nede i Herning, og FCM
har ikke set specielt gode ud her i foråret, så
chancen for en sejr er bestemt til stede. :aabfan:

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5312
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 16. feb 2021, 11:36

Vi bliver savet midt over, hvis ikke vi løfter os gevaldigt på alle parametre.
FCM er som Randers et mega fysisk pølehold, som dog oveni også har fodboldspillere af en noget højere kvalitet.
Kommer det offensive spil ikke til at flyde, men gør vi som mod Randers at prøver at pøle med dem, så klasker de os eftertrykkeligt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Brodernumsi » 16. feb 2021, 12:52

R Rosenberg skrev:
16. feb 2021, 11:36
Vi bliver savet midt over, hvis ikke vi løfter os gevaldigt på alle parametre.
FCM er som Randers et mega fysisk pølehold, som dog oveni også har fodboldspillere af en noget højere kvalitet.
Kommer det offensive spil ikke til at flyde, men gør vi som mod Randers at prøver at pøle med dem, så klasker de os eftertrykkeligt.
Det kører heller ikke for FCM lige pt. Man så i Horsens-kampen, at de bestemt er til at tale med.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Hohenhaus Tenne
1. div
1. div
Indlæg: 293
Tilmeldt: 9. sep 2020, 15:15

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Hohenhaus Tenne » 16. feb 2021, 13:03

Brodernumsi skrev:
16. feb 2021, 12:52
R Rosenberg skrev:
16. feb 2021, 11:36
Vi bliver savet midt over, hvis ikke vi løfter os gevaldigt på alle parametre.
FCM er som Randers et mega fysisk pølehold, som dog oveni også har fodboldspillere af en noget højere kvalitet.
Kommer det offensive spil ikke til at flyde, men gør vi som mod Randers at prøver at pøle med dem, så klasker de os eftertrykkeligt.
Det kører heller ikke for FCM lige pt. Man så i Horsens-kampen, at de bestemt er til at tale med.
Forskellen er, at Horsens ikke forsøger at spille bolden ud fra målmanden hver gang. Den kommer til at blive dyr på fredag.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3252
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Brodernumsi » 16. feb 2021, 13:59

Hohenhaus Tenne skrev:
16. feb 2021, 13:03
Brodernumsi skrev:
16. feb 2021, 12:52
R Rosenberg skrev:
16. feb 2021, 11:36
Vi bliver savet midt over, hvis ikke vi løfter os gevaldigt på alle parametre.
FCM er som Randers et mega fysisk pølehold, som dog oveni også har fodboldspillere af en noget højere kvalitet.
Kommer det offensive spil ikke til at flyde, men gør vi som mod Randers at prøver at pøle med dem, så klasker de os eftertrykkeligt.
Det kører heller ikke for FCM lige pt. Man så i Horsens-kampen, at de bestemt er til at tale med.
Forskellen er, at Horsens ikke forsøger at spille bolden ud fra målmanden hver gang. Den kommer til at blive dyr på fredag.
Og at vi har et noget bedre hold.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Legum Magister » 16. feb 2021, 17:22

Brodernumsi skrev:
16. feb 2021, 13:59
Hohenhaus Tenne skrev:
16. feb 2021, 13:03
Brodernumsi skrev:
16. feb 2021, 12:52
R Rosenberg skrev:
16. feb 2021, 11:36
Vi bliver savet midt over, hvis ikke vi løfter os gevaldigt på alle parametre.
FCM er som Randers et mega fysisk pølehold, som dog oveni også har fodboldspillere af en noget højere kvalitet.
Kommer det offensive spil ikke til at flyde, men gør vi som mod Randers at prøver at pøle med dem, så klasker de os eftertrykkeligt.
Det kører heller ikke for FCM lige pt. Man så i Horsens-kampen, at de bestemt er til at tale med.
Forskellen er, at Horsens ikke forsøger at spille bolden ud fra målmanden hver gang. Den kommer til at blive dyr på fredag.
Og at vi har et noget bedre hold.
På papiret har vi bestemt et bedre hold; men papir er som bekendt taknemmeligt.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 16. feb 2021, 18:54

Har opdateret dommer, 4. dommer og VAR-dommer samt Superliga-stillingen med mandagens resultat. Undskyld jeg ikke lige har været garant for kamptråde på det seneste, men der har været nok at se til på Unibet-kontoret :aabfan:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Ibiza Polar

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Ibiza Polar » 16. feb 2021, 19:30

McMark skrev:
16. feb 2021, 18:54
Har opdateret dommer, 4. dommer og VAR-dommer samt Superliga-stillingen med mandagens resultat. Undskyld jeg ikke lige har været garant for kamptråde på det seneste, men der har været nok at se til på Unibet-kontoret :aabfan:
Frederikshavneren har så fint udfyldt din rolle efter bedste evne...

Dejligt, du er tilbage. ;)

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5312
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af R Rosenberg » 17. feb 2021, 07:22

Brodernumsi skrev:
16. feb 2021, 12:52
R Rosenberg skrev:
16. feb 2021, 11:36
Vi bliver savet midt over, hvis ikke vi løfter os gevaldigt på alle parametre.
FCM er som Randers et mega fysisk pølehold, som dog oveni også har fodboldspillere af en noget højere kvalitet.
Kommer det offensive spil ikke til at flyde, men gør vi som mod Randers at prøver at pøle med dem, så klasker de os eftertrykkeligt.
Det kører heller ikke for FCM lige pt. Man så i Horsens-kampen, at de bestemt er til at tale med.
Det skal jeg ikke kunne sige, thi jeg kunne ikke drømme om at tænde for sådan en kamp.
Uanset, om det kører for dem, så skal vi oppe os gevaldigt. Det der sløseri og forsøg på at pøle med modstanderne har vi ikke spillerne til, og vi skal på ingen måde ud i en fysisk kamp mod FCM.
Ædruelighedens stemme

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 17. feb 2021, 08:29

R Rosenberg skrev:
17. feb 2021, 07:22
Brodernumsi skrev:
16. feb 2021, 12:52
R Rosenberg skrev:
16. feb 2021, 11:36
Vi bliver savet midt over, hvis ikke vi løfter os gevaldigt på alle parametre.
FCM er som Randers et mega fysisk pølehold, som dog oveni også har fodboldspillere af en noget højere kvalitet.
Kommer det offensive spil ikke til at flyde, men gør vi som mod Randers at prøver at pøle med dem, så klasker de os eftertrykkeligt.
Det kører heller ikke for FCM lige pt. Man så i Horsens-kampen, at de bestemt er til at tale med.
Det skal jeg ikke kunne sige, thi jeg kunne ikke drømme om at tænde for sådan en kamp.
Uanset, om det kører for dem, så skal vi oppe os gevaldigt. Det der sløseri og forsøg på at pøle med modstanderne har vi ikke spillerne til, og vi skal på ingen måde ud i en fysisk kamp mod FCM.
Problemet er at vi ikke har teknisk dygtige nok spillere til at spille os forbi fcm og ikke fysiske nok til at pøle med dem.
Jeg tror ciffuentes skider på resultatet og ser det som en gratis træningskamp. Så vi igen som i de foregående kampe insisterer på at følge den taktik og game plan vi skal køre efter næste sæson.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Yankee » 17. feb 2021, 08:40

Maglau skrev:
17. feb 2021, 08:29
Problemet er at vi ikke har teknisk dygtige nok spillere til at spille os forbi fcm og ikke fysiske nok til at pøle med dem.
Jeg tror ciffuentes skider på resultatet og ser det som en gratis træningskamp. Så vi igen som i de foregående kampe insisterer på at følge den taktik og game plan vi skal køre efter næste sæson.
Der er jo ikke nogen der siger vi skal spille os forbi dem. Vi skal derimod erobre bolden når de prøver at spille fladt ud og så spille dybt på de hurtige og fysiske kanter. Det virkede altså rigtig godt mod FCK og Brøndby.

Problemet kan så være hvis de insisterer på at ligge og serve den op på Luca Pfeiffer. Så må vi skubbe bagkæden højt op og sørge for at de luftdueller han vinder foregår i midtercirklen.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6398
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2021, 09:06

Fra første træningskamp til Randers kampen er vi blevet fuldstændig tydelige i spillestil. Det må give Cifuentes mulighed for at justere detaljer de kommende kampe.

Men vi skal nok ikke give dem 6-8 hjørnespark, som Randers fik.
- FlæskeFrank

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 131
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Bugatti1 » 17. feb 2021, 09:40

Efter sidste kamps indsats, så er jeg godt nok spændt på om vi bliver kørt fuldstændig over?
Og så er jeg spændt på opstillingen?

Rinne

Ahlman, Ross, Thelander, ???Pallesen

Pedro

Samuelsen, Fossum, Kakeeto og Rufo/Kusk/Hannesbo

Van Wert/Prica?

Jeg synes Van Wert skal have chancen da han er den mand der har scoret flest mål for os!

Er Hilje med på bænken mon?

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af baresi » 17. feb 2021, 09:48

Bugatti1 skrev:
17. feb 2021, 09:40
Efter sidste kamps indsats, så er jeg godt nok spændt på om vi bliver kørt fuldstændig over?
Og så er jeg spændt på opstillingen?

Rinne

Ahlman, Ross, Thelander, ???Pallesen

Pedro

Samuelsen, Fossum, Kakeeto og Rufo/Kusk/Hannesbo

Van Wert/Prica?

Jeg synes Van Wert skal have chancen da han er den mand der har scoret flest mål for os!

Er Hilje med på bænken mon?
jeg tror i hvert tilfælde at man taktisk set ikke "kun" må tænke på hvordan AaBs udtryk skal være. jeg tror evnen til at tilpasse sig modstanderen også skal tage i betragtning. Engang imellem skal der presses højt og intenst og engang imellem måske trække tempoet ud og så direkte kontraspil.

HVIS jeg skulle vælge en opstilling nu og her ville jeg flytte fossum ned til pedro. Flytte samuelsen ned bag angriberen og sætte Prica HELT frem. Sådan her:
Rinne
palle - ross - thelander - ahlman
pedro - fossum
Rufo - samuelsen - Hannesbo
Prica

Kusk på bænken igen og helt sikkert indskifter, eller måske startende istedet for Rufo.
Jeg synes Samuelsen spidskompetencer kunne være spændende i den rolle, og så ser jeg bare ikke Prica som højre offensiv :-)

men hilje og lucas det begynder at være en ØV historie

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5186
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Jakobsen » 17. feb 2021, 09:50

Bugatti1 skrev:
17. feb 2021, 09:40
Efter sidste kamps indsats, så er jeg godt nok spændt på om vi bliver kørt fuldstændig over?
Og så er jeg spændt på opstillingen?

Rinne

Ahlman, Ross, Thelander, ???Pallesen

Pedro

Samuelsen, Fossum, Kakeeto og Rufo/Kusk/Hannesbo

Van Wert/Prica?

Jeg synes Van Wert skal have chancen da han er den mand der har scoret flest mål for os!

Er Hilje med på bænken mon?
Problemet med Tom er, at han ikke passer med resten. Han er ikke særligt god til at løbe position og det er der brug for med de øvrige offensivspillere vi har. Jeg synes dog det er virkelig problematisk, at Kakeeto er vores førstereserve til central midt. For mig at er hans mangel på niveu en del af årsagen til at vi ikke kan sættes os på kampen/holde kadancen i 90 minutter.

Skulle jeg sætte et hold ville jeg nok gøre sådan her med dem vi har

Rinne

Pallesen (hvem ellers?), Thelander, Ross, Ahlmann

Pedro, Fossum

Prica, Børsting, Hannesboe

Samuelsen

Forsvaret giver sig selv desværre. Kakeeto mener jeg ikke har, hvad skal til for at spille mod topholdene og Fossums løbearbejde kan blive uvurderligt. Børsting plejer være god i de kampe, hvor vi kan lukrere på modstanderen vil frem og hvor der skal løbes en del meter i genpresset.
Samuelsen som angriber synes jeg egentlig godt kan noget og det virker helt klart bedre i denne type kamp end i en kamp mod pølerhold som Randers. Hannesboe giver noget af det speed og de løb som vi virkelig har manglet så han skal selvfølgelig spille. En fræk justering af formationen kunne være BØrsting ude i højre og Prica som hængende, da jeg gerne vil have ham tættere på målet.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Bugatti1
2. div
2. div
Indlæg: 131
Tilmeldt: 7. aug 2019, 12:19
Favoritspiller: Siyabonga Nomvete

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Bugatti1 » 17. feb 2021, 11:26

Lige mht. Prica - Så ser jeg hellere ham spille i front i midten - Vi er ikke FcB der har gude spillere på kanten der kan afdrible 4 mand - Der er brug for en stærk spiller med et godt skud oppe foran, og der tror jeg også Prica er bedst. så når Lucas er klar igen, så lad ham spille som hængende angriber - Vi får alt for lidt ud af ham på en kant - Der er han for nem at lukke ned - Indtil han er klar, kan Samuelsen eller Rufo spille hængende, som jeg ser det.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af johnfrank » 17. feb 2021, 11:30

Nu er jeg ikke den store taktik ekspert. Men jeg har funderet over om der virkelig er den store forskel i det Marti kommer med. I forhold til wighorst, Friis og feher.

Jeg kan ikke se eller høre det. Men jeg hører meget om martis ideer og hvordan det skal implementeres. Er det ikke det de kalder possession fodbold med inspiration fra Barcelona og pep. Det var vel også det de andre prøvede





Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 17. feb 2021, 11:46

johnfrank skrev:
17. feb 2021, 11:30
Nu er jeg ikke den store taktik ekspert. Men jeg har funderet over om der virkelig er den store forskel i det Marti kommer med. I forhold til wighorst, Friis og feher.

Jeg kan ikke se eller høre det. Men jeg hører meget om martis ideer og hvordan det skal implementeres. Er det ikke det de kalder possession fodbold med inspiration fra Barcelona og pep. Det var vel også det de andre prøvede
Der er forskel, men jo ikke noget der er i en helt anden boldgade. AaB har jo i alle tilfælde defineret nogle rammer for hvordan vi vil spille.
Det mest synlige pt. er at det ser ud til at være rimeligt simple instrukser som spillerne skal opfylde, og det går altså noget godt for os. Det kan også være at de spillere der nu er valgt bare er lidt bedre til at tilpasse sig. Men der er åbenlyst noget, der fungerer mere umiddelbart end tidligere. Det ligner faktisk at han er mest enig med Wieghorsts to 6'ere. Hvilket er lidt et problem når vi kan han to at komme med og den ene er skadet pt.

Uden at vi er blevet rigtig solide defensivt, så kan man sige at det faktisk ser ud til at vi godt kan komme til at spille med en fornuftig defensiv med 4 mand i bagkæden - det er rigtig længe siden det er lykkedes sidst.

Man skal passe på med at overvurdere taktik alt for meget. Alle trænerne har jo levet under nogenlunde de samme mangler mht. de spillertyper vi har. Det er nuancer man kan justere, men det er også de små detaljer der afgør om det fungerer eller ej. Det er jo ikke fordi Pedro eller Kakeeto svinger så voldsomt i individuelt niveau som vi har set i de første kampe. Vi har haft situationer hvor de rigtige rum opstod, til at de kunne udnytte deres styrker, og andre situationer hvor deres svagheder kom mere i fokus. Det er i høj grad fordi modstanderne har justeret, og det er grunden til at det er et stor problem at spille med Kakeeto som starter. Hvis modstanderne indstiller sig på hans svagheder, kan vi komme gevaldigt under pres med nogle boldtab de helt forkerte steder og tidspunkter.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar