Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 17. feb 2021, 11:51

Bugatti1 skrev:
17. feb 2021, 11:26
Lige mht. Prica - Så ser jeg hellere ham spille i front i midten - Vi er ikke FcB der har gude spillere på kanten der kan afdrible 4 mand - Der er brug for en stærk spiller med et godt skud oppe foran, og der tror jeg også Prica er bedst. så når Lucas er klar igen, så lad ham spille som hængende angriber - Vi får alt for lidt ud af ham på en kant - Der er han for nem at lukke ned - Indtil han er klar, kan Samuelsen eller Rufo spille hængende, som jeg ser det.
De mest målfarlige spillere skal på kanten - det er der der plads. Hvis man altså mener Prica er målfarlig spiller han det rigtige sted.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 17. feb 2021, 12:57

FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 09:06
Fra første træningskamp til Randers kampen er vi blevet fuldstændig tydelige i spillestil. Det må give Cifuentes mulighed for at justere detaljer de kommende kampe.

Men vi skal nok ikke give dem 6-8 hjørnespark, som Randers fik.
Nej, det skal vi nok ikke. Vi skal heller ikke give så meget plads væk på kanterne, idet de har Pfeiffer i feltet. Han er bedre med hovedet end fx. Kamara Jeg tror Pallesen får en mareridtskamp, hvis jeg skal være helt ærlig. De vil uden tvivl presse ham hårdt, og det magter han ikke at modstå. Derfor skal vi nok spille med enten Fossum eller Børsting på højrekanten, så Pallesen får god hjælp defensivt. Men det er klart, at hvis vi vil lukke ned på kanterne, så kan der komme hjørnespark.
Imod Randers tillod vi ALT for mange indlæg, hvilket jo kan være af taktiske årsager. Det er bare ikke skide smart med Kamara og Egho. Det var jo også ved at gå galt op til flere gange. Bekymrende.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2021, 13:20

Jeg mener også, at Børsting på højrekanten ville styrke os væsentlig defensivt.

Om det så er Hannesbo, Samuelsen eller Prica, som må vige, er jeg usikker på.
Tror desværre Rufo havner i start11, hvilket er ærgerligt, da han så er trænerens mand og måske ikke udvalgt alene for sine kvaliteter. Det kan give et dårligt omklædningsrum på sigt. Hans indhop var dog fint.
- FlæskeFrank

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Gnu » 17. feb 2021, 13:37

FIDEL skrev:
17. feb 2021, 12:57
FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 09:06
Fra første træningskamp til Randers kampen er vi blevet fuldstændig tydelige i spillestil. Det må give Cifuentes mulighed for at justere detaljer de kommende kampe.

Men vi skal nok ikke give dem 6-8 hjørnespark, som Randers fik.
Nej, det skal vi nok ikke. Vi skal heller ikke give så meget plads væk på kanterne, idet de har Pfeiffer i feltet. Han er bedre med hovedet end fx. Kamara Jeg tror Pallesen får en mareridtskamp, hvis jeg skal være helt ærlig. De vil uden tvivl presse ham hårdt, og det magter han ikke at modstå. Derfor skal vi nok spille med enten Fossum eller Børsting på højrekanten, så Pallesen får god hjælp defensivt. Men det er klart, at hvis vi vil lukke ned på kanterne, så kan der komme hjørnespark.
Imod Randers tillod vi ALT for mange indlæg, hvilket jo kan være af taktiske årsager. Det er bare ikke skide smart med Kamara og Egho. Det var jo også ved at gå galt op til flere gange. Bekymrende.
Hvorfor i alverden er det, at I insisterer på at spille folk ude af position ved at fx at flytte Fossum ned på 6'eren eller på kanten? Det har vi jo set, og der gør han det ikke ret godt. Nu har han endelig fundet melodien på 10'eren, så der skal han selvfølgelig fortsætte.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 17. feb 2021, 13:40

FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 13:20
Jeg mener også, at Børsting på højrekanten ville styrke os væsentlig defensivt.

Om det så er Hannesbo, Samuelsen eller Prica, som må vige, er jeg usikker på.
Tror desværre Rufo havner i start11, hvilket er ærgerligt, da han så er trænerens mand og måske ikke udvalgt alene for sine kvaliteter. Det kan give et dårligt omklædningsrum på sigt. Hans indhop var dog fint.
Nej jeg tror ubetinget træneren stiller med det stærkeste hold uden personlige favoritter.
Noget andet er så at jeg slet ikke synes Rufo var god i de 20 min han fik - tværtimod
Håber der bliver kakeeto der ryger ud til fordel Børsting.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5207
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Jakobsen » 17. feb 2021, 13:43

Gnu skrev:
17. feb 2021, 13:37
FIDEL skrev:
17. feb 2021, 12:57
FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 09:06
Fra første træningskamp til Randers kampen er vi blevet fuldstændig tydelige i spillestil. Det må give Cifuentes mulighed for at justere detaljer de kommende kampe.

Men vi skal nok ikke give dem 6-8 hjørnespark, som Randers fik.
Nej, det skal vi nok ikke. Vi skal heller ikke give så meget plads væk på kanterne, idet de har Pfeiffer i feltet. Han er bedre med hovedet end fx. Kamara Jeg tror Pallesen får en mareridtskamp, hvis jeg skal være helt ærlig. De vil uden tvivl presse ham hårdt, og det magter han ikke at modstå. Derfor skal vi nok spille med enten Fossum eller Børsting på højrekanten, så Pallesen får god hjælp defensivt. Men det er klart, at hvis vi vil lukke ned på kanterne, så kan der komme hjørnespark.
Imod Randers tillod vi ALT for mange indlæg, hvilket jo kan være af taktiske årsager. Det er bare ikke skide smart med Kamara og Egho. Det var jo også ved at gå galt op til flere gange. Bekymrende.
Hvorfor i alverden er det, at I insisterer på at spille folk ude af position ved at fx at flytte Fossum ned på 6'eren eller på kanten? Det har vi jo set, og der gør han det ikke ret godt. Nu har han endelig fundet melodien på 10'eren, så der skal han selvfølgelig fortsætte.
Fordi vi har to store svagheder vi er nødt til at adressere. En af superligaens ringeste højre backs og ligaens ringeste gardering til defensiv midt.
Vi er simpelthen nødt til at gøre noget så vi ikke bliver totalt overmatchet og da Højholt ikke er voldsomt meget bedre end Kakeeto er Fossum bedste bud. På højrekanten har vi Børsting og Fossum som defensivt ville kunne passe på Palle. Det giver absolut mening, at overveje hvordan vi lukker de to huller.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3169
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Gnu » 17. feb 2021, 14:08

Jakobsen skrev:
17. feb 2021, 13:43
Gnu skrev:
17. feb 2021, 13:37
FIDEL skrev:
17. feb 2021, 12:57
FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 09:06
Fra første træningskamp til Randers kampen er vi blevet fuldstændig tydelige i spillestil. Det må give Cifuentes mulighed for at justere detaljer de kommende kampe.

Men vi skal nok ikke give dem 6-8 hjørnespark, som Randers fik.
Nej, det skal vi nok ikke. Vi skal heller ikke give så meget plads væk på kanterne, idet de har Pfeiffer i feltet. Han er bedre med hovedet end fx. Kamara Jeg tror Pallesen får en mareridtskamp, hvis jeg skal være helt ærlig. De vil uden tvivl presse ham hårdt, og det magter han ikke at modstå. Derfor skal vi nok spille med enten Fossum eller Børsting på højrekanten, så Pallesen får god hjælp defensivt. Men det er klart, at hvis vi vil lukke ned på kanterne, så kan der komme hjørnespark.
Imod Randers tillod vi ALT for mange indlæg, hvilket jo kan være af taktiske årsager. Det er bare ikke skide smart med Kamara og Egho. Det var jo også ved at gå galt op til flere gange. Bekymrende.
Hvorfor i alverden er det, at I insisterer på at spille folk ude af position ved at fx at flytte Fossum ned på 6'eren eller på kanten? Det har vi jo set, og der gør han det ikke ret godt. Nu har han endelig fundet melodien på 10'eren, så der skal han selvfølgelig fortsætte.
Fordi vi har to store svagheder vi er nødt til at adressere. En af superligaens ringeste højre backs og ligaens ringeste gardering til defensiv midt.
Vi er simpelthen nødt til at gøre noget så vi ikke bliver totalt overmatchet og da Højholt ikke er voldsomt meget bedre end Kakeeto er Fossum bedste bud. På højrekanten har vi Børsting og Fossum som defensivt ville kunne passe på Palle. Det giver absolut mening, at overveje hvordan vi lukker de to huller.
Det er simpelthen ikke løsningen på hverken højre back eller 6'eren at flytte Fossum til en plads, hvor han er ikke er god. AaB skal turde spille deres eget spil, som de også gjorde mod FCK og Brøndby, og det er med Fossum på 10'eren.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Hovedet » 17. feb 2021, 14:34

Jeg ser ingen tegn på, at vi skulle rende ind i en snitter her eller lignende. Vi har trods mange skader spillet uafgjort mod Brøndby, tabt knebent til FCK og spillet 0-0 mod Randers. FCM har kun med møje, besvær og dommerhjælp og i overtid knebent besejret Randers og Horsens og tabt til SønderjyskE.

Desuden spillede vi 0-0 i Herning med omtrent samme hold minus Lucas Andersen.

Jeg forudser en meget chancefattig kamp, der vil balancere omkring sammen 0-0. Desværre vurderer jeg, at vejen til 0-1 er kortere, end den tilsvarende vej til 1-0.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af baresi » 17. feb 2021, 14:55

Rinne
Palle - Ross - THelander - Ahlmann
Pedro - Fossum
Rufo - samuelsen - hannesbo
Prica

Forsvaret kan ikke rigtigt rykkes ved. Granli karantæne, så ind med Ross.
Fossum ind på den centrale, for at have en der er bedre på bolden både ift. hjælpe bagude men også være mere rolig ift. at have bolden og slippe af med den.
Rufo - giv ham chancen fra start på højrekanten. Ny spiller modstanderen ikke kender. Ind med Kusk når han kører træt.
Samuelsen bag angriberen. Store spidskompentencer på den plads.
Prica ER angriber og det siger han også selv. han skal være i boksen. Uden tvivl.

Det kunne være interessant at se.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 17. feb 2021, 15:08

Rinne
Palle thelander Ross ahlmann
Pedro Fossum
Kusk/Prica Børsting hannesbo
Samuelsen.

Samuelsen har gjort det fremragende som link up samt stærk med hovedet og kan fysisk matche FCM forsvar. Han er den eneste med de kompetencer på holdet der kræver at spille 9er.
Børsting med for at styre presset i deres opspil.
Desværre skal Fossum så væk fra den plads han har været fremragende på men alt for at slippe for kakeeto.
Prica arbejder godt derfor tror jeg han beholder sin plads/ men savner farten og udfordringerne fra Kusk.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af baresi » 17. feb 2021, 15:49

Maglau skrev:
17. feb 2021, 15:08
Rinne
Palle thelander Ross ahlmann
Pedro Fossum
Kusk/Prica Børsting hannesbo
Samuelsen.

Samuelsen har gjort det fremragende som link up samt stærk med hovedet og kan fysisk matche FCM forsvar. Han er den eneste med de kompetencer på holdet der kræver at spille 9er.
Børsting med for at styre presset i deres opspil.
Desværre skal Fossum så væk fra den plads han har været fremragende på men alt for at slippe for kakeeto.
Prica arbejder godt derfor tror jeg han beholder sin plads/ men savner farten og udfordringerne fra Kusk.
alternativt skal man jo lade kusk tage højrekanten og så RUfo 10eren lige bag ved samuelsen. Han skulle vist være ret stærk i presspillet også Rufo hører jeg.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2559
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af troelsh » 17. feb 2021, 16:03

Maglau skrev:
17. feb 2021, 15:08
Rinne
Palle thelander Ross ahlmann
Pedro Fossum
Kusk/Prica Børsting hannesbo
Samuelsen.

Samuelsen har gjort det fremragende som link up samt stærk med hovedet og kan fysisk matche FCM forsvar. Han er den eneste med de kompetencer på holdet der kræver at spille 9er.
Børsting med for at styre presset i deres opspil.
Desværre skal Fossum så væk fra den plads han har været fremragende på men alt for at slippe for kakeeto.
Prica arbejder godt derfor tror jeg han beholder sin plads/ men savner farten og udfordringerne fra Kusk.
Enig i din analyse af Samuelsen, tvivler på Kusk starter inde efter han var helt ude af truppen sidst, jeg synes dog også han er bedst mod hold der står lavt, hvor han kan agere "dåseåbner".
Hvis Rofu's fysiske status er god kunne det være spændende at starte med ham inde i stedet for Prica eller Børsting.

Jeg synes også det er lidt ærgerligt at rykke Fossum længere tilbage, da han har været langt bedre længere fremme, men jeg kan godt se idéen da vi mangler en mere boldsikker spiller ved siden af Pedro.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FIDEL » 17. feb 2021, 16:26

Gnu skrev:
17. feb 2021, 13:37
FIDEL skrev:
17. feb 2021, 12:57
FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 09:06
Fra første træningskamp til Randers kampen er vi blevet fuldstændig tydelige i spillestil. Det må give Cifuentes mulighed for at justere detaljer de kommende kampe.

Men vi skal nok ikke give dem 6-8 hjørnespark, som Randers fik.
Nej, det skal vi nok ikke. Vi skal heller ikke give så meget plads væk på kanterne, idet de har Pfeiffer i feltet. Han er bedre med hovedet end fx. Kamara Jeg tror Pallesen får en mareridtskamp, hvis jeg skal være helt ærlig. De vil uden tvivl presse ham hårdt, og det magter han ikke at modstå. Derfor skal vi nok spille med enten Fossum eller Børsting på højrekanten, så Pallesen får god hjælp defensivt. Men det er klart, at hvis vi vil lukke ned på kanterne, så kan der komme hjørnespark.
Imod Randers tillod vi ALT for mange indlæg, hvilket jo kan være af taktiske årsager. Det er bare ikke skide smart med Kamara og Egho. Det var jo også ved at gå galt op til flere gange. Bekymrende.
Hvorfor i alverden er det, at I insisterer på at spille folk ude af position ved at fx at flytte Fossum ned på 6'eren eller på kanten? Det har vi jo set, og der gør han det ikke ret godt. Nu har han endelig fundet melodien på 10'eren, så der skal han selvfølgelig fortsætte.
Det er heller ikke med min gode vilje, da Fossum har været god. Nu har vi bare fået en spiller mere i Rufo, som kan udfylde Fossums rolle. Jeg tror dog ikke, at Fossum hverken flyttes ned som 6´er eller på kanten. Rufo skulle eftersigende også være god defensivt, så han kan jo muligvis starte på kanten, da han også har noget fart og eksplossivitet.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 17. feb 2021, 18:33

FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 13:20
Tror desværre Rufo havner i start11, hvilket er ærgerligt, da han så er trænerens mand og måske ikke udvalgt alene for sine kvaliteter. Det kan give et dårligt omklædningsrum på sigt. Hans indhop var dog fint.
Det er et noget aparte synspunkt du lufter her. At træneren skulle forfordele nogen frem for andre.
I så fald burde AaB's omklædningsrum have været ualmindeligt dårligt under Friis, hvor to af hans "egne" spillere fra ungdomstiden, Børsting og Magnus Christensen, fik utroligt meget spilletid.

Nej, du. Det giver ingen mening.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 17. feb 2021, 18:38

Maglau skrev:
17. feb 2021, 15:08
Børsting med for at styre presset i deres opspil.
Taget i betragtning af, at Børsting leverede et noget tamt indhop sidst, og i øvrigt må ses som værende den offensive spiller der er allermest uvenner med bolden, så ville jeg mene at det er noget farligt at sætte sin lid til ham i en kamp mod FC Midtjylland. Det har fungeret super med en boldsikker spiller centralt, og det er det sidste Børsting er. Ingen grund til at fjerne Fossum, der ser bedre ud end længe.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 17. feb 2021, 18:53

Julgranen skrev:
17. feb 2021, 18:38
Maglau skrev:
17. feb 2021, 15:08
Børsting med for at styre presset i deres opspil.
Taget i betragtning af, at Børsting leverede et noget tamt indhop sidst, og i øvrigt må ses som værende den offensive spiller der er allermest uvenner med bolden, så ville jeg mene at det er noget farligt at sætte sin lid til ham i en kamp mod FC Midtjylland. Det har fungeret super med en boldsikker spiller centralt, og det er det sidste Børsting er. Ingen grund til at fjerne Fossum, der ser bedre ud end længe.
Jo men det bevirker bare at Kakeeto igen skal spille og han er en træningskegle i opspillet som slet ikke fungerede mod Randers
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 17. feb 2021, 20:35

Julgranen skrev:
17. feb 2021, 18:33
FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 13:20
Tror desværre Rufo havner i start11, hvilket er ærgerligt, da han så er trænerens mand og måske ikke udvalgt alene for sine kvaliteter. Det kan give et dårligt omklædningsrum på sigt. Hans indhop var dog fint.
Det er et noget aparte synspunkt du lufter her. At træneren skulle forfordele nogen frem for andre.
I så fald burde AaB's omklædningsrum have været ualmindeligt dårligt under Friis, hvor to af hans "egne" spillere fra ungdomstiden, Børsting og Magnus Christensen, fik utroligt meget spilletid.

Nej, du. Det giver ingen mening.
Hvis man på tre træningspas kan sende Kusk ud af truppen - trods kun 1½ måneds selvtræning. Og ugen efter tager en startplads, så skal man godt nok levere, hvis ikke mistanken skal florere om, at nogle har nemmere ved at få startplads end andre.

Og det er min anke. Hvis ikke resultaterne mager sig, så vil det være kimen til at ødelægge et omklædningsrum. Det svarer til trænerens søn, som får lov til at være på banen lidt for lang tid eller skolelærerens datter, så må lidt ekstra. Det er ødelæggende for træneren og ødelæggende for spilleren. Men sker det en gang er det ikke en tendens, sker det flere gange så bliver det et mønster/tendens. Så jo, det er et sats.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 17. feb 2021, 21:15

FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 20:35
Hvis man på tre træningspas kan sende Kusk ud af truppen - trods kun 1½ måneds selvtræning. Og ugen efter tager en startplads, så skal man godt nok levere, hvis ikke mistanken skal florere om, at nogle har nemmere ved at få startplads end andre.

Og det er min anke. Hvis ikke resultaterne mager sig, så vil det være kimen til at ødelægge et omklædningsrum. Det svarer til trænerens søn, som får lov til at være på banen lidt for lang tid eller skolelærerens datter, så må lidt ekstra. Det er ødelæggende for træneren og ødelæggende for spilleren. Men sker det en gang er det ikke en tendens, sker det flere gange så bliver det et mønster/tendens. Så jo, det er et sats.
Det er rendyrket spekulation du er ude i - og ærligt talt en anelse håbløst. Det er ikke første gang du fremturer med noget som mest af alt lader til at være grebet ud af den blå luft, men ikke har skyggen af grobund i faktiske omstændigheder.
Rufos plads i truppen havde intet at gøre med at Kusk havde haft to dårlige indhop i de to foregående kampe, samt tydeligvis leveret en utilfredsstillende træningsindsats, hvilket både Inge og Martí udtalte.

Rufo er hentet fordi både Martí og Inge mener han kan tilføre noget til holdet. Det er altså ikke ungdomsbold, hvor man får ting foræret. Her har vi brugt penge og tid på en spiller, som både træneren og sportschefen mener har nogle kompetencer og kan dække flere pladser, hvilket gør at han er nemmere at bytte ind end f.eks. Van Weert, som ikke kan dække hverken 10'er eller kanter overbevisende.
Derfor er det også helt naturligt at sætte ham på banen.

Altså, det er helt på månen... Man kan måske i dette tilfælde endda argumentere for, at der er ekstra høje krav til Rufo NETOP fordi Cifuentes ved hvad han kan.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3027
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af Frygah » 18. feb 2021, 08:05

Julgranen skrev:
17. feb 2021, 21:15
FlæskeFrank skrev:
17. feb 2021, 20:35
Hvis man på tre træningspas kan sende Kusk ud af truppen - trods kun 1½ måneds selvtræning. Og ugen efter tager en startplads, så skal man godt nok levere, hvis ikke mistanken skal florere om, at nogle har nemmere ved at få startplads end andre.

Og det er min anke. Hvis ikke resultaterne mager sig, så vil det være kimen til at ødelægge et omklædningsrum. Det svarer til trænerens søn, som får lov til at være på banen lidt for lang tid eller skolelærerens datter, så må lidt ekstra. Det er ødelæggende for træneren og ødelæggende for spilleren. Men sker det en gang er det ikke en tendens, sker det flere gange så bliver det et mønster/tendens. Så jo, det er et sats.
Det er rendyrket spekulation du er ude i - og ærligt talt en anelse håbløst. Det er ikke første gang du fremturer med noget som mest af alt lader til at være grebet ud af den blå luft, men ikke har skyggen af grobund i faktiske omstændigheder.
Rufos plads i truppen havde intet at gøre med at Kusk havde haft to dårlige indhop i de to foregående kampe, samt tydeligvis leveret en utilfredsstillende træningsindsats, hvilket både Inge og Martí udtalte.

Rufo er hentet fordi både Martí og Inge mener han kan tilføre noget til holdet. Det er altså ikke ungdomsbold, hvor man får ting foræret. Her har vi brugt penge og tid på en spiller, som både træneren og sportschefen mener har nogle kompetencer og kan dække flere pladser, hvilket gør at han er nemmere at bytte ind end f.eks. Van Weert, som ikke kan dække hverken 10'er eller kanter overbevisende.
Derfor er det også helt naturligt at sætte ham på banen.

Altså, det er helt på månen... Man kan måske i dette tilfælde endda argumentere for, at der er ekstra høje krav til Rufo NETOP fordi Cifuentes ved hvad han kan.
Jeg er som sådan ikke uenig. Og det kan sagtens være at de kender Kusk langt bedre end en sofa-fan som mig, i forhold til hvad der motiverer ham.

Jeg synes bare det er en lidt farlig vej at gå i forhold til håndtering af spillere, at Kusk bliver smidt på tribunen grundet 2 dårlige indhop plus en tilsyneladende utilfredsstillende træningsindsats. Har Kusk i øvrigt nogensinde været en god indskiftningsspiller? Jeg mindes ham altid klart bedste når han har fået lov at starte kampe, og ikke skal arbejde sig ind i dem fra bænken af. Derudover kan man måske også argumentere for det ikke har været super nemt at være en spiller som Kusk i det træner-cirkus vi har været igennem med forskellige måder at spille på, hvor han i nogle omgang har været vores største profil, mens andre gange har været smidt af fordi alle spillere åbenbart skal kunne presse højt og tonse igennem.

Jeg er enig i at vi ikke skal være en flinkeskole, men jeg håber alligevel at trænerstaben forholder sig til hvilke type personligheder og spillertyper de rent faktisk har med at gøre i en spillertrup. Jeg er sikker på en Thelander eller Børsting som type bliver motiveret af at få en kæmpe råbe-sviner lige i fjæset når de underpræsterer. Det virker også på mig selv (i en ganske anden sportsgren og på et andet niveau). Men jeg tænker at typer som eksempelvis Thomsen eller Kusk måske skal gribes an på en anden måde. Og der ved jeg sgu ikke om at smide Kusk på tribunen og derefter i pressen kritisere ham, er vejen at gå, eller om det i højere grad virker demotiverende.

Jeg håber at vi som klub ikke kun vil køre ren militær macho-kultur, men også kan håndtere de lidt mere usikre eller introverte typer.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6402
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - FC Midtjylland 19/02/21 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 18. feb 2021, 08:24

Nu er det vel ikke den store overraskelse at Kusk ikke nåede kamptruppen. Vi har for første gang i lang tid kamp om pladserne, og Kusk har altså kun spillet to hele kampe i sl siden maj under tre forskellige trænere. Det tyder ikke på en spiller, som har ramt niveauet. I sidste sæson spillede han 11 hele kampe.
- FlæskeFrank

Besvar