Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af Julgranen » 22. feb 2021, 11:57

Gnu skrev:
22. feb 2021, 11:44
Modstanderne skulle da også 'forholde sig' til AaB's spil i sidste sæson. Det så vi jo fx i slutspillet, hvor det faktisk lykkedes at hente nogle hæderlige resultater mod top 6, hvor bl.a. presspillet var med til at give modstanderne problemer.
Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at hive det slutspil frem.
Ligeså gode vi var i de sidste 6 kampe, ligeså skamløst ringe var vi i de første 4 hvor vi lukkede 11 mål ind, spillede elendig fodbold og udspillede vores rolle. Presspillet var en joke, og vi blev fanget højt i banen gang på gang.
Det slutspil er, på resultat-siden, noget af en outlier hvis man ser på vores sammensætning af resultater de sidste 5 år.
Man kan argumentere for, at det først var da vi havde ligegyldige kampe tilbage, at vi begyndte at spille frigjort.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af Pastorius » 22. feb 2021, 12:03

Gnu skrev:
22. feb 2021, 11:44
Modstanderne skulle da også 'forholde sig' til AaB's spil i sidste sæson. Det så vi jo fx i slutspillet, hvor det faktisk lykkedes at hente nogle hæderlige resultater mod top 6, hvor bl.a. presspillet var med til at give modstanderne problemer.
Som jeg også skrev dengang, så var vores spil slet ikke på højde med resultaterne i den periode. Vi havde en uhyggelig scoringsprocent, men skabte faktisk ikke meget. Den slags kan gå i perioder, særligt når man laver et markant stilskift, som vi gjorde. I mange af kampene smed vi bare boldene op til modstanderne og begyndte at presse dem, vi gjorde meget lidt med bolden selv. Det er nu engang en anden opgave Marti har fået, og som han er igang med at implementere.

Superligaen er præget af at holdene kender hinanden enormt godt, og de er gode til at indrette sig efter hinanden. Det lider vi lidt under nu, indtil Marti også lærer de andre hold at kende bedre. Jeg er enig i at man ikke kan spille i superligaen, uden at kunne justere efter modstanderne, men jeg synes ikke vi skal ud i større formationsskifter, efter hvem modstanderne er. Det er ikke nemt at beherske flere formation ordenligt. Små justeringer er ofte nok, og hvis de ikke er, er det det helt grundlæggende fordi kvaliteten ikke er høj nok.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af Pastorius » 22. feb 2021, 12:14

Pastorius skrev:
22. feb 2021, 10:26

Det meste ligger i at der bliver arbejdet konsekvent med tingene. Vores forsvar er ikke så shaky med 4 mand i bagkæden som jeg have frygtet, og det er ret tydeligt hvorfor det ikke bare flyder derud af, og det er til at rette på bare en lille smule længere sigt. (Kakeeto + højreside).

Vi spiller uden store profiler i flere perioder. Helt væk er Lucas, Hiljemark og Okore, Ahlmann har været delvist fraværende og Kusk og Van Weert ikke brugt meget. Det er en meget stor forandring, og alligevel er vi langt fra faldet fra hinanden (bortset fra en halvleg mod FCK). Spillerne ser ikke ud til at være i tvivl om hvad der forventes af dem, i modsætning til tidligere sløje perioder under Friis, Wieghort og Søndergaard, hvor alle så råvilde og forvirrede ud.

Det er ikke sikkert det når at blive rigtig godt i denne sæson, men der er noget grundliggende sundt i den tilgang til tingene, som vi har haft.
Men jeg er da enig med Fabbe i at det er noget pis, hvis vi ikke får gang i det, i de næste kampe. kke fordi jeg er utålmodig som sådan, men det kan blive svært at bevare arbejdsroen, både internt og eksternt, hvis ikke vi får nogen resultater snart - uanset om de betyder noget videre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3176
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af Gnu » 22. feb 2021, 12:30

Julgranen skrev:
22. feb 2021, 11:57
Gnu skrev:
22. feb 2021, 11:44
Modstanderne skulle da også 'forholde sig' til AaB's spil i sidste sæson. Det så vi jo fx i slutspillet, hvor det faktisk lykkedes at hente nogle hæderlige resultater mod top 6, hvor bl.a. presspillet var med til at give modstanderne problemer.
Jeg forstår ikke hvorfor folk bliver ved med at hive det slutspil frem.
Ligeså gode vi var i de sidste 6 kampe, ligeså skamløst ringe var vi i de første 4 hvor vi lukkede 11 mål ind, spillede elendig fodbold og udspillede vores rolle. Presspillet var en joke, og vi blev fanget højt i banen gang på gang.
Det slutspil er, på resultat-siden, noget af en outlier hvis man ser på vores sammensætning af resultater de sidste 5 år.
Man kan argumentere for, at det først var da vi havde ligegyldige kampe tilbage, at vi begyndte at spille frigjort.
Det var egentlig heller ikke et forsvar for det slutspil som sådan, men et modsvar til påstanden om, at modstanderne ikke har forholdt sig til AaB’s spil. Det tror jeg nu nok at de har.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånetopisme?

Indlæg af Julgranen » 22. feb 2021, 12:40

Gnu skrev:
22. feb 2021, 12:30
Det var egentlig heller ikke et forsvar for det slutspil som sådan, men et modsvar til påstanden om, at modstanderne ikke har forholdt sig til AaB’s spil. Det tror jeg nu nok at de har.
Ja, selvfølgelig har de det - men det var også nemt at løse for de hold som gerne går på kompromis med spillestil. AGF og Vejle lossede bare høje bolde op i stedet, og så er du jo fri for at forholde dig til et højt presspil. Brøndby havde enormt meget held med at placere en levende spiller foran 3-back kæden og med hurtigt pasningsspil nå mellemrummet uden de store problemer.
Det var et rent mirakel at vi vandt den kamp - alene i første halvleg blev de retvendt i mellemrummet et hav af gange.

Brugeravatar
Vase
Superliga
Superliga
Indlæg: 543
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:32
Kontakt:

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Vase » 22. feb 2021, 18:01

Vi har fået 2 point i de fire første kampe. I de omvendte kampe i efteråret fik vi 10 point mod samme modstandere. Vi har også skabt færre chancer. Det er oplagt at konkludere, at vi ikke er blevet bedre på den helt korte bane... Så er det bare at håbe projektet lykkes på den længere bane.
Jeg synes generelt at folk har en tendens til at undervurdere Friis-projektet. Hvis vi havde været skarpere i offensiven, så havde efteråret under Friis været mere end godkendt, specielt var vi dygtige til at lukke af i forsvaret.

Uanset, så er denne sæson tæt ved 'gratis' for Cifuentes, så mon ikke de fleste dispositioner er med et længere sigte end indeværende sæson? Derfor er det svært at bedømme Cifuentes.

Jeg er nu i højere grad urolig over spillehandlerne end Cifuentes svære start. Vores start 11'er ser pt. ikke væsentligt svagere eller stærkere ud end sidste forår. Egentlig ligner det langt hen ad vejen status quo...
Jeg er ærgerlig over at Cifuentes tilsyneladende ikke tror mere på Kusk.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Pastorius » 22. feb 2021, 21:11

Vase skrev:
22. feb 2021, 18:01
Jeg synes generelt at folk har en tendens til at undervurdere Friis-projektet. Hvis vi havde været skarpere i offensiven, så havde efteråret under Friis været mere end godkendt, specielt var vi dygtige til at lukke af i forsvaret.
Enig - det har i hvert fald været rigtig dårlig timing at vi skiftede på det tidspunkt.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Julgranen » 22. feb 2021, 21:30

Vase skrev:
22. feb 2021, 18:01
Jeg synes generelt at folk har en tendens til at undervurdere Friis-projektet. Hvis vi havde været skarpere i offensiven, så havde efteråret under Friis været mere end godkendt, specielt var vi dygtige til at lukke af i forsvaret.
Han fik også flere sæsoner i spidsen for holdet. Det er nøglen - kontinuitet.

Hvilket efterår taler du om?

Man kan altid bruge hvis og hvis - på de underliggende parametre så det godt ud, men overordnet set så vandt vi aldrig mere end 2 sejre i træk under Friis, bortset fra et ligegyldigt slutspil hvor vores rolle var udspillet.
Du SKAL kunne sætte stimer sammen, hvis du skal have resultater.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Julgranen » 22. feb 2021, 21:32

Pastorius skrev:
22. feb 2021, 21:11
Enig - det har i hvert fald været rigtig dårlig timing at vi skiftede på det tidspunkt.
Det var i hvert fald super-ærgerligt at vi var nødt til at bringe Feher i spil. Af og til under kampene virkede han som en puppet-master - spillerne så konsekvent mod ham for instruktioner. Der er jeg mere tilhænger af et system, hvor hver enkelt kender sin rolle og agerer inden for den - det er dér spilintelligensen viser sig.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Fabbe » 22. feb 2021, 21:40

Ibiza Polar skrev:
21. feb 2021, 23:05
Og mht. Rufo. Måske kunne det tænkes, at Cifuentes lynhurtigt har identificeret, at INGEN af vores offensive spillere kan levere det, han kræver. Derfor henter man en transferfri kending ind på en kort kontrakt, hvor han ved, at manden kan levere den indsats han kræver af sine spillere. Man skal fandme være en sølvpapirshat for at mistænke nepotisme i det tilfælde.
Vil du nu bilde mig ind, at Rufo er scoutet og rekrutteret som et hvilket som helst emne, Inges kikkert har fanget i zoomlinsen?

Dét er jo slet ikke til at forestille sig. Jeg formår i hvert fald ikke.

Nu er nepotisme som sådan ikke en anklage, der kalder på en rygende pistol. I offentlige embeder, hvor nepotisme ikke må finde sted, må man ikke efterlade en flig af mistanke. Derfor er det utænkeligt, man lige ansætter sin fætter, selv om han har gode papirer. Det ser skidt ud, så derfor lader man være. Uden at kende reglerne, så tror jeg også, at de er strenge.

Men nepotisme er slet ikke forbudt i det private. Om det er forargeligt, er helt op til kunder og aktionærer og andre interessenter.

Så købet af Rufo er smånepotisme som over halvdelen af alle ansættelser i det private erhvervsliv, hvor det hverken er opfordrede eller uopfordrede ansøgninger men netværk, der har skabt forbindelsen.

Det er da et slimet hav af smånepotisme.

Pointen er ikke, at over halvdelen af alle ansatte i private danske virksomheder er underkvalificerede. Der er ingen tvivl om, at Rufo er kvalificeret til et et job som fodboldspiller i en skandinavisk ligaklub.

Så hvorfor dominerer netværksrekruttering så meget?

En kritiker af mit indlæg spurgte mig: "Hvad får Inge ud af det?"

Jeg tror bare, der er subtile, psykologiske ting på spil ved netværksansættelser, og jeg tror, at Rufo-transferen er gjort af samme psykologi som netværksansættelser på det øvrige arbejdsmarked.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Julgranen » 22. feb 2021, 21:47

Fabbe skrev:
22. feb 2021, 21:40
Så hvorfor dominerer netværksrekruttering så meget?

En kritiker af mit indlæg spurgte mig: "Hvad får Inge ud af det?"

Jeg tror bare, der er subtile, psykologiske ting på spil ved netværksansættelser, og jeg tror, at Rufo-transferen er gjort af samme psykologi som netværksansættelser på det øvrige arbejdsmarked.
Jeg forstår ikke ærindet. I så fald vil 75 % af alle transfers i den danske liga være netværksansættelser.
Træneransættelser ligeså.

Jeg kunne forstå hvis vi havde hentet Rufo på en 5-årlig kontrakt til 250.000 om måneden.
Der er tale om en simpel transfer, af kortere varighed indtil der er overblik over hvad sommerens vindue bringer og hvad man ellers lykkes med. Han kan spille alle pladser, kender formationen osv.

Det er dybt besynderligt at sætte præcis det skifte under lup.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af jonas386 » 22. feb 2021, 21:49

Fabbe skrev:
22. feb 2021, 21:40

Men nepotisme er slet ikke forbudt i det private. Om det er forargeligt, er helt op til kunder og aktionærer og andre interessenter.
Det bedste eksempel på det i dansk fodbold er vel Anders Bjerregaard som sportsdirektør, eller hvad han var, i BIF.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Pastorius » 22. feb 2021, 22:15

Fabbe skrev:
22. feb 2021, 21:40
Vil du nu bilde mig ind, at Rufo er scoutet og rekrutteret som et hvilket som helst emne, Inges kikkert har fanget i zoomlinsen?

Dét er jo slet ikke til at forestille sig. Jeg formår i hvert fald ikke.

Nu er nepotisme som sådan ikke en anklage, der kalder på en rygende pistol. I offentlige embeder, hvor nepotisme ikke må finde sted, må man ikke efterlade en flig af mistanke. Derfor er det utænkeligt, man lige ansætter sin fætter, selv om han har gode papirer. Det ser skidt ud, så derfor lader man være. Uden at kende reglerne, så tror jeg også, at de er strenge.

Men nepotisme er slet ikke forbudt i det private. Om det er forargeligt, er helt op til kunder og aktionærer og andre interessenter.

Så købet af Rufo er smånepotisme som over halvdelen af alle ansættelser i det private erhvervsliv, hvor det hverken er opfordrede eller uopfordrede ansøgninger men netværk, der har skabt forbindelsen.

Det er da et slimet hav af smånepotisme.

Pointen er ikke, at over halvdelen af alle ansatte i private danske virksomheder er underkvalificerede. Der er ingen tvivl om, at Rufo er kvalificeret til et et job som fodboldspiller i en skandinavisk ligaklub.

Så hvorfor dominerer netværksrekruttering så meget?

En kritiker af mit indlæg spurgte mig: "Hvad får Inge ud af det?"

Jeg tror bare, der er subtile, psykologiske ting på spil ved netværksansættelser, og jeg tror, at Rufo-transferen er gjort af samme psykologi som netværksansættelser på det øvrige arbejdsmarked.
Jeg forstår ikke helt dit ærinde.

Nepotisme er kun relevante hvis man får en stilling med ikke er egnet til, på bekostning af bedre kandidater. Jeg har godt nok svært ved at tro på det er tilfældet i AaB. Selvfølgelig kan Marti nemt have peget på Rufo, men jeg tænker ikke at Inge har undladt at køre ham gennem datamøllen, og dermed fået en rigtig god idé om hvad han skal være værd, og at det tog så længe, tyder heller ikke ligefrem på at Inge bare har punget ud ved kasse et.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Buzz Killington » 22. feb 2021, 22:23

Pastorius skrev:
22. feb 2021, 22:15
Fabbe skrev:
22. feb 2021, 21:40
Vil du nu bilde mig ind, at Rufo er scoutet og rekrutteret som et hvilket som helst emne, Inges kikkert har fanget i zoomlinsen?

Dét er jo slet ikke til at forestille sig. Jeg formår i hvert fald ikke.

Nu er nepotisme som sådan ikke en anklage, der kalder på en rygende pistol. I offentlige embeder, hvor nepotisme ikke må finde sted, må man ikke efterlade en flig af mistanke. Derfor er det utænkeligt, man lige ansætter sin fætter, selv om han har gode papirer. Det ser skidt ud, så derfor lader man være. Uden at kende reglerne, så tror jeg også, at de er strenge.

Men nepotisme er slet ikke forbudt i det private. Om det er forargeligt, er helt op til kunder og aktionærer og andre interessenter.

Så købet af Rufo er smånepotisme som over halvdelen af alle ansættelser i det private erhvervsliv, hvor det hverken er opfordrede eller uopfordrede ansøgninger men netværk, der har skabt forbindelsen.

Det er da et slimet hav af smånepotisme.

Pointen er ikke, at over halvdelen af alle ansatte i private danske virksomheder er underkvalificerede. Der er ingen tvivl om, at Rufo er kvalificeret til et et job som fodboldspiller i en skandinavisk ligaklub.

Så hvorfor dominerer netværksrekruttering så meget?

En kritiker af mit indlæg spurgte mig: "Hvad får Inge ud af det?"

Jeg tror bare, der er subtile, psykologiske ting på spil ved netværksansættelser, og jeg tror, at Rufo-transferen er gjort af samme psykologi som netværksansættelser på det øvrige arbejdsmarked.
Jeg forstår ikke helt dit ærinde.

Nepotisme er kun relevante hvis man får en stilling med ikke er egnet til, på bekostning af bedre kandidater. Jeg har godt nok svært ved at tro på det er tilfældet i AaB. Selvfølgelig kan Marti nemt have peget på Rufo, men jeg tænker ikke at Inge har undladt at køre ham gennem datamøllen, og dermed fået en rigtig god idé om hvad han skal være værd, og at det tog så længe, tyder heller ikke ligefrem på at Inge bare har punget ud ved kasse et.
Det kan jo også være data har været en smule inkonklusiv. I så fald har man muligvis garderet sig mod det/minimeret risiko, ved en kort kontrakt. Uagtet, med mindre der kommer noget frem om at han får en vanvittig løn, så kan jeg ikke se problemet. Heller ikke selvom han selvfølgelig er en ny ven af huset.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Ibiza Polar

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Ibiza Polar » 22. feb 2021, 22:38

Fabbe skrev:
22. feb 2021, 21:40
Vil du nu bilde mig ind, at Rufo er scoutet og rekrutteret som et hvilket som helst emne, Inges kikkert har fanget i zoomlinsen?

Dét er jo slet ikke til at forestille sig. Jeg formår i hvert fald ikke.

Nu er nepotisme som sådan ikke en anklage, der kalder på en rygende pistol. I offentlige embeder, hvor nepotisme ikke må finde sted, må man ikke efterlade en flig af mistanke. Derfor er det utænkeligt, man lige ansætter sin fætter, selv om han har gode papirer. Det ser skidt ud, så derfor lader man være. Uden at kende reglerne, så tror jeg også, at de er strenge.

Men nepotisme er slet ikke forbudt i det private. Om det er forargeligt, er helt op til kunder og aktionærer og andre interessenter.

Så købet af Rufo er smånepotisme som over halvdelen af alle ansættelser i det private erhvervsliv, hvor det hverken er opfordrede eller uopfordrede ansøgninger men netværk, der har skabt forbindelsen.

Det er da et slimet hav af smånepotisme.

Pointen er ikke, at over halvdelen af alle ansatte i private danske virksomheder er underkvalificerede. Der er ingen tvivl om, at Rufo er kvalificeret til et et job som fodboldspiller i en skandinavisk ligaklub.

Så hvorfor dominerer netværksrekruttering så meget?

En kritiker af mit indlæg spurgte mig: "Hvad får Inge ud af det?"

Jeg tror bare, der er subtile, psykologiske ting på spil ved netværksansættelser, og jeg tror, at Rufo-transferen er gjort af samme psykologi som netværksansættelser på det øvrige arbejdsmarked.
Nej, jeg tror ikke, vi har hentet Rufo på baggrund af massive mængder data. Hvilket jeg heller ikke har påstået.

Jeg tror, vi har hentet ham, fordi vores træner har kendskab til ham, og han ser at han kan udfylde en rolle på vores hold, som han har vurderet ingen af vores nuværende spillere kan. Desuden er han hentet på en kort kontrakt, eftersigende efter hård lønforhandling, UDEN FOR vinduet.

Du misbruger ordet nepotisme, og du ved det forhåbentlig godt. Det opponerer jeg imod.

Hvis dit problem er, at verden består af overvejende netværksansættelser, så synes jeg, du har placeret ‘dit skriv’ det forkerte sted. Det virker i bedste fald fejlplaceret i dette tilfælde. Alternativt dumt.

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Fabbe » 22. feb 2021, 23:46

Ja, nepotisme er der ikke tale om.

Netop derfor kalder jeg hele tiden netværksrekruttering for smånepotisme, fordi ledere i det ubevidste bilder sig ind, at relationer har positiv betydning for jobfunktionen. Betydningen er så positiv, at den afgør ansættelsesvalget.

Det er et dybere psykologisk fænomen, vi hverken kan eller skal til bunds i med denne tråd.

Vi set det bare ske.
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Julgranen » 23. feb 2021, 07:47

Fabbe skrev:
22. feb 2021, 23:46
Betydningen er så positiv, at den afgør ansættelsesvalget.

Det er et dybere psykologisk fænomen, vi hverken kan eller skal til bunds i med denne tråd.

Vi set det bare ske.
... påstår du.

Jeg forstår ikke dit ærinde, som sagt er langt hovedparten af alle ansættelser i fodbold bygget op på anbefalinger i netværk.
Ligesom på det private arbejdsmarked baserer man bl.a. sit valg på referencer og anbefalinger fra andre med kendskab til spilleren/træneren. Jeg kan ikke se det forkerte i det.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3646
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af gravballe » 23. feb 2021, 08:39

Fabbe skrev:
22. feb 2021, 23:46
Ja, nepotisme er der ikke tale om.

Netop derfor kalder jeg hele tiden netværksrekruttering for smånepotisme, fordi ledere i det ubevidste bilder sig ind, at relationer har positiv betydning for jobfunktionen. Betydningen er så positiv, at den afgør ansættelsesvalget.

Det er et dybere psykologisk fænomen, vi hverken kan eller skal til bunds i med denne tråd.

Vi set det bare ske.
Hvad kalder du så Ansættelsen af Gaarde og Gaardes trang til altid at hente gamle AaB spillere tilbage?

Hvorfor er det en kort kontrakt til Rufu der får konspirations møllen til at køre?

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9618
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Buzz Killington » 23. feb 2021, 08:45

gravballe skrev:
23. feb 2021, 08:39
Fabbe skrev:
22. feb 2021, 23:46
Ja, nepotisme er der ikke tale om.

Netop derfor kalder jeg hele tiden netværksrekruttering for smånepotisme, fordi ledere i det ubevidste bilder sig ind, at relationer har positiv betydning for jobfunktionen. Betydningen er så positiv, at den afgør ansættelsesvalget.

Det er et dybere psykologisk fænomen, vi hverken kan eller skal til bunds i med denne tråd.

Vi set det bare ske.
Hvad kalder du så Ansættelsen af Gaarde og Gaardes trang til altid at hente gamle AaB spillere tilbage?

Hvorfor er det en kort kontrakt til Rufu der får konspirations møllen til at køre?
Jeg tror godt fabbes bekymring omkring Inge og Cifu kan stå på egne ben uden at sammenligne med Gaarde.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Inge - Marti - Rufo: Et kaninhul af benovelse og smånepotisme?

Indlæg af Maglau » 23. feb 2021, 09:03

gravballe skrev:
23. feb 2021, 08:39
Fabbe skrev:
22. feb 2021, 23:46
Ja, nepotisme er der ikke tale om.

Netop derfor kalder jeg hele tiden netværksrekruttering for smånepotisme, fordi ledere i det ubevidste bilder sig ind, at relationer har positiv betydning for jobfunktionen. Betydningen er så positiv, at den afgør ansættelsesvalget.

Det er et dybere psykologisk fænomen, vi hverken kan eller skal til bunds i med denne tråd.

Vi set det bare ske.
Hvad kalder du så Ansættelsen af Gaarde og Gaardes trang til altid at hente gamle AaB spillere tilbage?

Hvorfor er det en kort kontrakt til Rufu der får konspirations møllen til at køre?
Er det ikke netop pointen?
Har vi reelt bevæget os videre fra det som nogen ser som et kæmpe problem.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Besvar