Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1027
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Mephisto2 » 3. mar 2021, 20:30

Ibiza Polar skrev:
3. mar 2021, 20:19
Det er stadig for tidligt at vurdere Rufo og Cifuentes. Det skal naturligvis blive markant bedre, før det er acceptabelt, men jeg mener klart, det er for tidligt at dømme dem.

Derimod mener jeg, at Granli er et fejlkøb. Han er simpelthen for ringe defensivt til at opveje hans “gode” evner med bolden.

Det er dog mest af alt tydeligt, at den her trup har mangler. Børsting er ikke en erstatning for Pallesen.
Klitten er ikke en erstatning for Ahlmann.
Rufo er IKKE i form til mere end 45 min, men der er intet at skyde med fra bænken. Van Weert er en skandale, Kusk er syg og resten er skadet.

Jeg er overvejende positiv ift. Inge, men Granli og Nkada er simpelthen fejlkøb.
Van Weert havde vel en assist?

Brugeravatar
Indie
Superliga
Superliga
Indlæg: 555
Tilmeldt: 7. aug 2007, 16:39
Geografisk sted: Kbh

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Indie » 3. mar 2021, 20:30

FIDEL skrev:
3. mar 2021, 20:24
Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:14
Som jeg skrev i Nordsjælland kamptråden, så skal Inge nu ud og beskytte sit hold og sænke ambitionerne. Målet må hedde overlevelse og alt snak om top 4 og pokaler skal forstumme.
Cifuentes overbeviser ikke mig om projektets holdbarhed. Vi virker ramte rent mentalt og spilopbygning mv. Minder om Wieghorst tiden. Vi skal se os om efter en ny cheftræner og en sportschef, der sætter realistiske ambitioner og ikke fantasifostre.
Det er ikke Inge og Marti, som sætter ambitionsniveauet. Det er bestyrelsen.
Vores direktør var også ude at sige i går, at der budgetteres med top 6 i år - så det er vel der vi skal være ifølge hele ledelsen.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 652
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af FlemmingG » 3. mar 2021, 20:32

Skandale dækker knapt nok dagens kamp..
Ved godt at vi mangler vores på papiret to største stjerner, Lucas og Hiljemark. Men det vi har gjort længe og kommer sikkert til det hele foråret.
Okore er solgt og det er altså også en mærkbar svækkelse, når arvtageren er Granli ( han har bare ikke superliga niveau ) og Ross ( ung og svinger meget ).
Derudover er Ahlmann og Kusk ude med karantæne og sygdom.
Så desværre ikke kampen, så jeg har måtte forlade mig på kamptråden herinde - men uanset hvad er det pinligt at tabe til Horsens.
Sålænge det matematisk er muligt skal vi selvfølgelig jagte top 6, men jeg er sikker på at den mulighed er væk efter næste runde.
Herefter skal alt fokus være på at geare holdet mentalt til at undgå nærkontakt med nedrykningsstregen. Lige pt er vi vel det dårligste hold i ligaen - mentalt er vi helt til rotterne.
Jeg vil ikke afskrive Cifuentes endnu, men han har sat sig selv og spillerne under maksimalt pres.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7788
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Forza » 3. mar 2021, 20:32

Buzz Killington skrev:
3. mar 2021, 20:29
Forza skrev:
3. mar 2021, 20:22
Ibiza Polar skrev:
3. mar 2021, 20:19
Det er stadig for tidligt at vurdere Rufo og Cifuentes. Det skal naturligvis blive markant bedre, før det er acceptabelt, men jeg mener klart, det er for tidligt at dømme dem.

Derimod mener jeg, at Granli er et fejlkøb. Han er simpelthen for ringe defensivt til at opveje hans “gode” evner med bolden.

Det er dog mest af alt tydeligt, at den her trup har mangler. Børsting er ikke en erstatning for Pallesen.
Klitten er ikke en erstatning for Ahlmann.
Rufo er IKKE i form til mere end 45 min, men der er intet at skyde med fra bænken. Van Weert er en skandale, Kusk er syg og resten er skadet.

Jeg er overvejende positiv ift. Inge, men Granli og Nkada er simpelthen fejlkøb.
Enig med dig, men Nkada et billigt lejemål med andre kompetencer end dem vi havde i truppen. At han flopper gør ikke det store for os. Det var en chance vi tog.
Disclaimer: stor Inge-fan.

Men, vi kan altså ikke bare kaste Nkada væk som et billigt lejemål (og hvor billig er han egentlig? 15'endemand på et Fransk subtophold). Han blev hentet til at udfylde en rolle som holdet manglede - en spiller der kunne true i dybten når modstanderen stod højt. Han blev hentet på nogle stats som Inge selv har hypet. Det har ikke fungeret. Og nu vil klubben (hvis rygtet der blev nævnt herinde taler sandt) gudhjælpemig ikke have ham tilbage. I disse coronatider er der tonsvis af spillere man kunne have lejet i stedet for, men man valgte en der pt. bliver fravalgt til kamptruppen til fordel for bl.a. et af vores egne 18-årige talenter. Det tæller i min verden med som et flop, både mht. spillet på banen og mht. det træningsmiljø Inge har haft fokus på at optimere.
Bevares, han er absolut et flop. Men ikke en vi har købt eller sprunget banken for at hente. Han blev hentet ind som supplement til truppen fordi vi ikke havde nogle med speed oppe foran. Han var ikke hentet som fast starter.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Pippo
Superliga
Superliga
Indlæg: 542
Tilmeldt: 8. jul 2005, 15:44
Geografisk sted: København

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Pippo » 3. mar 2021, 20:33

baresi skrev:
3. mar 2021, 20:10
Forza skrev:
3. mar 2021, 20:08
Pippo skrev:
3. mar 2021, 20:04
Inge havde ét job: Find en kvalitetsangriber!
I stedet har han hentet pose blandede nødder, der har niveau til 1. division.
Nu er lige præcis den diciplin jo notorisk svær. Lynge havde en årrække uden det lykkedes.

Jeg synes faktisk Samuelsen spiller en god kamp. Det er alt omkring ham der ikke fungerer. Vi er usikre i forsvaret og dårlige til at kreere chancer.

Det er simpelthen for forsimplet at snakke om en kvalitetsangriber.
jeg er helt enig med dig forza - men synes du han skal spille på toppen??
Når jeg snakker om kvalitetsangriber, så er det med udgangspunkt i en mand, der kan stå i feltet og sparke boldene ind. Bevares, Samuelsen kan da nogle ting med en bold. Men han er jo ikke en goal getter. Med hans historik kan det da ikke være det, han er indkøbt til.

Prica er stadig ung. Men han flagrer altid rundt ude på kanterne. Det er jo ikke der, han skal være.

Rufo: Ord er næsten overflødige. Det er muligt, at det er for tidligt at dømme ham ude, men heller ikke han kommer med en historik, hvor man kan forvente, at han banker 12-15 mål ind på en sæson.

Så var taktikken med at køre med egne (middelmådige) talenter alligevel bedre. Så var det lokale spillere og de var langt billigere i drift.

Den her taktik med at hente random spillere fra udlandet holder simpelthen ikke!!

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Hanga » 3. mar 2021, 20:35

gravballe skrev:
3. mar 2021, 20:18


Hvor mange af jer der brokker jer, var så hurtigere til at kritisere og være efter Allan og naboens sønner projektet? Weighorst, og Jacob Friis? for hvad viste han? ikke en skid i stor dele af sin tid. efteråret...
Det vil jeg da godt svare på, for det var jeg,
Jeg var kritisk over vores generelle uambitiøse strategi og manglende investering i holdet oven på the double.
Jeg var kritisk over at man konsekvent stolede på at nye unge nordjyder kunne erstatte profiler der blev solgt.
Jeg var kritisk over at man "markedsførte" AaB som en lille klub fra Nordjylland der havde slået alle odds.
Jeg var kritisk over ansættelsen af Wieghorst som jeg kaldte en joke, da han blev foreslået som emne.
Og ja, jeg var også kritisk da man lod Jacob Friis tage over.

Jeg kunne blive ved.

Så kan man sige at jeg måske bare er et kritisk røvhul, men jeg har hele vejen objektivt argumenteret min sag, og jeg synes godt nok at jeg langt hen af vejen har haft ret. Det har været 5-6 år med betydelige panderynker hos undertegnede.

Jeg er i øvrigt stor fan af mange af de ændringer som Inge har givet AaB, men den vej vi har taget taktisk, og flere af de spillerrekruteringer han har lavet, er jeg skeptiske omkring... og når man ser os præstere som vi gør i øjeblikket, så bliver det naturligvis forstærket.

Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det faktum at vi har vundet 1 ud af de seneste 12 kampe, og at vi pt. står noget dårligere end vi gjorde for et år siden. Vi skal snart se nogle permanente positive takter, og ikke bare 45 gode minutter her og der, hvis der skal plantes en troværdighed i det projekt vi har gang i.

Det her "jamen det var jo også elendigt før" er et rigtig dårligt argument for, at man ikke må lufte sin kritik og skepsis nu.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Mikki89 » 3. mar 2021, 20:36

FIDEL skrev:
3. mar 2021, 20:24
Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:14
Som jeg skrev i Nordsjælland kamptråden, så skal Inge nu ud og beskytte sit hold og sænke ambitionerne. Målet må hedde overlevelse og alt snak om top 4 og pokaler skal forstumme.
Cifuentes overbeviser ikke mig om projektets holdbarhed. Vi virker ramte rent mentalt og spilopbygning mv. Minder om Wieghorst tiden. Vi skal se os om efter en ny cheftræner og en sportschef, der sætter realistiske ambitioner og ikke fantasifostre.
Det er ikke Inge og Marti, som sætter ambitionsniveauet. Det er bestyrelsen.
Det er vel en fælles målsætning og Inge taler om ambitionerne hver gang han er i pressen. Inge er i høj grad ansvarlig for at vi ikke indfrier vores ambitioner i denne sæson.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af FIDEL » 3. mar 2021, 20:39

Pippo skrev:
3. mar 2021, 20:33
baresi skrev:
3. mar 2021, 20:10
Forza skrev:
3. mar 2021, 20:08
Pippo skrev:
3. mar 2021, 20:04
Inge havde ét job: Find en kvalitetsangriber!
I stedet har han hentet pose blandede nødder, der har niveau til 1. division.
Nu er lige præcis den diciplin jo notorisk svær. Lynge havde en årrække uden det lykkedes.

Jeg synes faktisk Samuelsen spiller en god kamp. Det er alt omkring ham der ikke fungerer. Vi er usikre i forsvaret og dårlige til at kreere chancer.

Det er simpelthen for forsimplet at snakke om en kvalitetsangriber.
jeg er helt enig med dig forza - men synes du han skal spille på toppen??
Når jeg snakker om kvalitetsangriber, så er det med udgangspunkt i en mand, der kan stå i feltet og sparke boldene ind. Bevares, Samuelsen kan da nogle ting med en bold. Men han er jo ikke en goal getter. Med hans historik kan det da ikke være det, han er indkøbt til.

Prica er stadig ung. Men han flagrer altid rundt ude på kanterne. Det er jo ikke der, han skal være.

Rufo: Ord er næsten overflødige. Det er muligt, at det er for tidligt at dømme ham ude, men heller ikke han kommer med en historik, hvor man kan forvente, at han banker 12-15 mål ind på en sæson.

Så var taktikken med at køre med egne (middelmådige) talenter alligevel bedre. Så var det lokale spillere og de var langt billigere i drift.

Den her taktik med at hente random spillere fra udlandet holder simpelthen ikke!!
Du er skuffet og frustreret, i know. Men jeg kan nu godt forstå hvorfor vi ligger nr. 10.
3 trænere i samme sæson.
Ny spillestil igen igen igen.
Nye spillere og skadede spillere.
Dyre spillere i truppen der ikke passer til spillestilen.
Okore er væk.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Martino » 3. mar 2021, 20:42

Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Jeg savner Winsnes

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6076
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af FIDEL » 3. mar 2021, 20:43

Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:36
FIDEL skrev:
3. mar 2021, 20:24
Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:14
Som jeg skrev i Nordsjælland kamptråden, så skal Inge nu ud og beskytte sit hold og sænke ambitionerne. Målet må hedde overlevelse og alt snak om top 4 og pokaler skal forstumme.
Cifuentes overbeviser ikke mig om projektets holdbarhed. Vi virker ramte rent mentalt og spilopbygning mv. Minder om Wieghorst tiden. Vi skal se os om efter en ny cheftræner og en sportschef, der sætter realistiske ambitioner og ikke fantasifostre.
Det er ikke Inge og Marti, som sætter ambitionsniveauet. Det er bestyrelsen.
Det er vel en fælles målsætning og Inge taler om ambitionerne hver gang han er i pressen. Inge er i høj grad ansvarlig for at vi ikke indfrier vores ambitioner i denne sæson.
Inge er jo ansigtet udadtil.
Marti har ikke haft noget med ambitionerne at gøre. Han er bare træner.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3025
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Frygah » 3. mar 2021, 20:44

FIDEL skrev:
3. mar 2021, 20:39
Pippo skrev:
3. mar 2021, 20:33
baresi skrev:
3. mar 2021, 20:10
Forza skrev:
3. mar 2021, 20:08
Pippo skrev:
3. mar 2021, 20:04
Inge havde ét job: Find en kvalitetsangriber!
I stedet har han hentet pose blandede nødder, der har niveau til 1. division.
Nu er lige præcis den diciplin jo notorisk svær. Lynge havde en årrække uden det lykkedes.

Jeg synes faktisk Samuelsen spiller en god kamp. Det er alt omkring ham der ikke fungerer. Vi er usikre i forsvaret og dårlige til at kreere chancer.

Det er simpelthen for forsimplet at snakke om en kvalitetsangriber.
jeg er helt enig med dig forza - men synes du han skal spille på toppen??
Når jeg snakker om kvalitetsangriber, så er det med udgangspunkt i en mand, der kan stå i feltet og sparke boldene ind. Bevares, Samuelsen kan da nogle ting med en bold. Men han er jo ikke en goal getter. Med hans historik kan det da ikke være det, han er indkøbt til.

Prica er stadig ung. Men han flagrer altid rundt ude på kanterne. Det er jo ikke der, han skal være.

Rufo: Ord er næsten overflødige. Det er muligt, at det er for tidligt at dømme ham ude, men heller ikke han kommer med en historik, hvor man kan forvente, at han banker 12-15 mål ind på en sæson.

Så var taktikken med at køre med egne (middelmådige) talenter alligevel bedre. Så var det lokale spillere og de var langt billigere i drift.

Den her taktik med at hente random spillere fra udlandet holder simpelthen ikke!!
Du er skuffet og frustreret, i know. Men jeg kan nu godt forstå hvorfor vi ligger nr. 10.
3 trænere i samme sæson.
Ny spillestil igen igen igen.
Nye spillere og skadede spillere.
Dyre spillere i truppen der ikke passer til spillestilen.
Okore er væk.
Så bør man måske kigge nærmere på hvilken spillestil som spillerne kender, og hvilken spillestil vi så faktisk HAR spillere til at spille, og så må træneren, sportsdirektørens og bestyrelsens visioner om hvordan de gerne vil se AaB spille i utopia vente til vi over tid kan samle den trup som kan levere dette. Medmindre man er tilfreds med en plads som nummer 10.
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Funky » 3. mar 2021, 20:45

Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Mikki89 » 3. mar 2021, 20:48

FIDEL skrev:
3. mar 2021, 20:43
Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:36
FIDEL skrev:
3. mar 2021, 20:24
Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:14
Som jeg skrev i Nordsjælland kamptråden, så skal Inge nu ud og beskytte sit hold og sænke ambitionerne. Målet må hedde overlevelse og alt snak om top 4 og pokaler skal forstumme.
Cifuentes overbeviser ikke mig om projektets holdbarhed. Vi virker ramte rent mentalt og spilopbygning mv. Minder om Wieghorst tiden. Vi skal se os om efter en ny cheftræner og en sportschef, der sætter realistiske ambitioner og ikke fantasifostre.
Det er ikke Inge og Marti, som sætter ambitionsniveauet. Det er bestyrelsen.
Det er vel en fælles målsætning og Inge taler om ambitionerne hver gang han er i pressen. Inge er i høj grad ansvarlig for at vi ikke indfrier vores ambitioner i denne sæson.
Inge er jo ansigtet udadtil.
Marti har ikke haft noget med ambitionerne at gøre. Han er bare træner.
Han er vel ansat til at indfri de ambitioner. Hvis han ikke selv køber ind på dem, skulle han jo ikke være ansat. Mindes da også en artikel i BT, hvor Cifuentes taler mesterskaber m.m.

Ibiza Polar

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Ibiza Polar » 3. mar 2021, 20:49

Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Hvad snakker du om? De stillede sig tilbage og pressede aggressivt, hvorefter de slog til på dødbolde og kontra. Og fair nok, deres gameplan lykkedes helt fortjent, for vi kunne intet. Men de slog os netop på at stille sig tilbage og være kyniske.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. mar 2021, 20:49

Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:36
FIDEL skrev:
3. mar 2021, 20:24
Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:14
Som jeg skrev i Nordsjælland kamptråden, så skal Inge nu ud og beskytte sit hold og sænke ambitionerne. Målet må hedde overlevelse og alt snak om top 4 og pokaler skal forstumme.
Cifuentes overbeviser ikke mig om projektets holdbarhed. Vi virker ramte rent mentalt og spilopbygning mv. Minder om Wieghorst tiden. Vi skal se os om efter en ny cheftræner og en sportschef, der sætter realistiske ambitioner og ikke fantasifostre.
Det er ikke Inge og Marti, som sætter ambitionsniveauet. Det er bestyrelsen.
Det er vel en fælles målsætning og Inge taler om ambitionerne hver gang han er i pressen. Inge er i høj grad ansvarlig for at vi ikke indfrier vores ambitioner i denne sæson.
Hvis vi ikke skal glide helt ud i glemslen skal der meldes offensivt ud som Inge har gjort med top 4 målsætningen i den kommende sæson.
Det handler også om at sende et signal til trup, stab, supportere og sponsorer om at de sidste mange års ørkenvandring er uacceptabel.

Vi lider i forvejen på sponsorfronten og nu kommer cirkus Mikkel snart til byen, hvis vi ikke passer alvorligt på ender det med at sponsorerne smider pengene i Gigantium.

AaBWanKenobi
2. div
2. div
Indlæg: 115
Tilmeldt: 18. okt 2019, 20:43

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af AaBWanKenobi » 3. mar 2021, 20:50

Det begynder skræmmende meget at ligne Brøndbys lange deroute (bare uden kortvarigt at være tophold).
At være en klub som langt hen ad vejen bygger på egne ungdomsspillere suppleret med nogle danske og nordiske profiler og folk til start-11’eren => et langsomt skifte til (tvivlsomme) udenlandske spillere, som ikke kaster resultater af sig.
Det er selvfølgelig for tidligt og komplet useriøst at bedømme særligt Cifuentes - det er jo ikke bare en bil, der skal vendes.
Men jeg er særligt bekymret for, om både top4-ambitionen og ønskerne til spillestilen nogensinde forløses. Det virker jo helt latterligt og Trumpsk at snakke om, når man ikke er i nærheden af at vise, at man bevæger sig i den retning.
Min største anke ved de seneste 7 års spil er faktisk, hvor kønsløst det er. Man ved, hvad både Horsens, Sønderjyske, FCN står for, og det formår de at praktisere.
Vi fabler år efter år om at være et tophold og at skulle spille underholdende samtidig med, og vi har ikke bevæget os ét eneste skridt nærmere de mål i adskillige år!!!
Hvis ikke målet, top 4, er nået til december, som der blev meldt ud for to år siden, er jeg fortaler for en rasende skovbrand i både spillertrup og direktion, som Brøndby i stor grad også har gjort. Så må vi begynde helt forfra med at bygge op, i stedet for det dyre håndværkertilbud, det nu ser ud til, at der bliver lappet lidt på i hver sæson.

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 143
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Hybris » 3. mar 2021, 20:52

Forza skrev:
3. mar 2021, 20:19
Hybris skrev:
3. mar 2021, 20:14
Jeg er fandme godt nok rystet - og mener ligesom flere andre, at vi kandiderer til at have Superligaens ringeste trup.
Der er absolut ingen gameplan - jeg kan i hvert fald ikke få øje på den. Det er køns- og identitetsløst og fuldstændig uden ideer.

Vi har jo ingen offensive spillere med spidskompetencer. Vi har Hannesbo, der kan sætte en mand på farten, men han er for ung til at vi kan sætte vores lid til ham. Samuelsen ligner en god opspilsstation, men flagrer for meget rundt til at have "ægte" angriberpotentiale. Prica ser ok ud, men mangler også spidskompetencer. Vi har ikke nogen der kan blive farlige når vi spiller dårligt.

Rufo er muligvis ikke i form, men når man spiller SÅ håbløst giver det ikke den store tro på, at det nogensinde bliver godt. Kan vitterligt ikke mindes én god aktion fra ham i den her kamp. Han laver en god tæmning - og den er med hånden.

Cifuentes og Inge-Andre ligner godt nok efterhånden "kopi-varer" - ser gode ud ved første øjekast, men dårlig kvalitet når man graver lidt mere ned i det.

Jeg er efterhånden rigtig bange for, at det bliver et hundeslagsmål om overlevelse.
Jeg håber ikke der vitterligt er andre end dig der mener vi har en kandidat til ligaens ringeste trup.

Den dårligste forvaltning af truppen, ja. Den dårligste stil sammenholdt med evner, måske ja. Men dårligste trup? Ikke det der ligner.
Den røg måske også lidt forkert af sted - var nok i mine følelsers vold. Men jeg mener helt oprigtigt, at vores trup er yderst overvurderet - og at vi har en eklatant mangel på spidskompetencer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Funky » 3. mar 2021, 20:52

Ibiza Polar skrev:
3. mar 2021, 20:49
Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Hvad snakker du om? De stillede sig tilbage og pressede aggressivt, hvorefter de slog til på dødbolde og kontra. Og fair nok, deres gameplan lykkedes helt fortjent, for vi kunne intet. Men de slog os netop på at stille sig tilbage og være kyniske.
Nej, det gjorde de altså ikke i store dele af kampen. Jo, måske i AaB’s bedste periode i 2. halvleg (og det siger ikke meget), men i 1. halvleg havde de bolden meget, vi spillede lange panikbolde i ét væk, og de tilkæmpede sig en del farlige dødbolde omkring vores felt.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Maglau » 3. mar 2021, 20:55

Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Vi har ikke mødt et eneste hold der som konsekvent taktisk har stillet sig ned i forsvarsposition - tværtimod har vi kun mødt hold der er gået langt frem i presset.
Det har vi ikke været dygtige nok til at håndtere og når vi endeligt er kommet op på modstanderens halvdel er vi Wieghorst kopier.
Jeg dømmer ikke ciffuentes ude endnu fordi jeg hele tiden har sagt at den her sæson er opgivet og vi forbereder os til næste sæson.
Men jeg er nervøs for ham der signer spillere og hans manglende indsigt i Superligaens niveau.
Granli, Rofu, Nkada skræmmer mig - det er jo ikke en døjt bedre end Holgersen, meillinger, safranko og lesniak.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 350
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Mikki89 » 3. mar 2021, 20:58

Aalborg frederikshavner skrev:
3. mar 2021, 20:49
Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:36
FIDEL skrev:
3. mar 2021, 20:24
Mikki89 skrev:
3. mar 2021, 20:14
Som jeg skrev i Nordsjælland kamptråden, så skal Inge nu ud og beskytte sit hold og sænke ambitionerne. Målet må hedde overlevelse og alt snak om top 4 og pokaler skal forstumme.
Cifuentes overbeviser ikke mig om projektets holdbarhed. Vi virker ramte rent mentalt og spilopbygning mv. Minder om Wieghorst tiden. Vi skal se os om efter en ny cheftræner og en sportschef, der sætter realistiske ambitioner og ikke fantasifostre.
Det er ikke Inge og Marti, som sætter ambitionsniveauet. Det er bestyrelsen.
Det er vel en fælles målsætning og Inge taler om ambitionerne hver gang han er i pressen. Inge er i høj grad ansvarlig for at vi ikke indfrier vores ambitioner i denne sæson.
Hvis vi ikke skal glide helt ud i glemslen skal der meldes offensivt ud som Inge har gjort med top 4 målsætningen i den kommende sæson.
Det handler også om at sende et signal til trup, stab, supportere og sponsorer om at de sidste mange års ørkenvandring er uacceptabel.

Vi lider i forvejen på sponsorfronten og nu kommer cirkus Mikkel snart til byen, hvis vi ikke passer alvorligt på ender det med at sponsorerne smider pengene i Gigantium.
Det er jeg helt enig I, men ambitionerne skal være realistiske og holde vand ellers kommer AaB til at fremstå komiske. Det er dybt kritisabelt, at vi ikke engang indfrier top 6 forventningen i år. Sponsorerne bliver heller ikke flere af at opbygge en hype omkring et hold, som alle kan se ikke har en jordisk chance for at indfri de forventninger.

Besvar