Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Lyfe » 3. mar 2021, 22:18

gravballe skrev:
3. mar 2021, 22:05
Klaus skrev:
3. mar 2021, 22:04
Det værste er jo, at man var begyndt at tro på noget, da Friis skiftede formation og vores overfaldsfodbold gav resultater. Det blev sjovt at se AaB igen og pludselig producerede vi masser af chancer og spillede offensiv og chanceskabende fodbold. Den tro fik et knæk af Feher og er nu på vej til at fordufte helt. Og det sker på de værst tænkelige tidspunkt. I år får Danmark hele 5 europæiske pladser, og vi ryger ud til B93 i pokalen og står uden sejr i foråret. Samtidig et andet sted i byen hyrer håndboldklubben en af verdens bedste håndboldspillere. Godt nok først om halvandet år, men signalet er da til at forstå, og sandelig om de ikke i samme ombæring lige sælger 500 ekstra sæsonkort. Hvem mon vil få den største sponsorværdi? Imens kan vi glæde os til tribunerne vil åbne til sommer. Gad vide om vi vil få det tilskuerboom vi håber på. Jeg tror det bliver svært, som det ser ud lige nu.
Båden er sejlet for længst på AaB og sponsersiden.. AaB har sovet i timen på så mange områder siden 2014.
Ah vi havde vel fremgang under Glinvad som var virkelig vellidt blandt sponsorerne. (er selv en af dem)
Vi har nu hentet Jesper Elkjær i AGF for netop at få en ny stærk profil på den front, så at sige vi har sovet siden 2014 er simpelthen forkert.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Hovedet » 3. mar 2021, 22:20

Funky skrev:
3. mar 2021, 22:14
Klaus skrev:
3. mar 2021, 22:04
Det værste er jo, at man var begyndt at tro på noget, da Friis skiftede formation og vores overfaldsfodbold gav resultater. Det blev sjovt at se AaB igen og pludselig producerede vi masser af chancer og spillede offensiv og chanceskabende fodbold. Den tro fik et knæk af Feher og er nu på vej til at fordufte helt. Og det sker på de værst tænkelige tidspunkt. I år får Danmark hele 5 europæiske pladser, og vi ryger ud til B93 i pokalen og står uden sejr i foråret. Samtidig et andet sted i byen hyrer håndboldklubben en af verdens bedste håndboldspillere. Godt nok først om halvandet år, men signalet er da til at forstå, og sandelig om de ikke i samme ombæring lige sælger 500 ekstra sæsonkort. Hvem mon vil få den største sponsorværdi? Imens kan vi glæde os til tribunerne vil åbne til sommer. Gad vide om vi vil få det tilskuerboom vi håber på. Jeg tror det bliver svært, som det ser ud lige nu.
Jeg ved egentlig ikke, om Aalborg Håndbolds flotte succes er et problem for AaB, man kan måske lige så vel sige det modsatte - at det også er til AaB’s fordel hvis Aalborg bliver internationalt kendt som “sportsby”. Men det står og falder nok meget med, om man selv kan begynde at vise lidt kvalitet.
Nej, Aalborg Håndbold er bare Aalborg Håndbold - for et årti blot en perifer og underskudsgivende del af AaB-koncernen og før det en landsbysport i Vadum. Det er et Aalborgfænomen. Håndbold er en lille sportsgren i internationalt perspektiv, og i København vil man blot ryste lidt overbærende over et stort opsat halbal og konstatere, at byen ikke kan begå sig i fodbold. Det er derimod et problem for AaB.

Jokeren1943
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. nov 2020, 22:13
Favoritspiller: Lucas

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Jokeren1943 » 3. mar 2021, 22:25

Amatøragtigt af ledelsen at bruge 1-2 år på at implementere en spillestil med masser af boldbesiddelse med et 3 mandsforsvar og en bred midtbane.

Så skifter man træner og laver radikalt om på spillestilen (et kontrahold med et tyngdepunkt væsentlig længere tilbage). Det koster så enhver chance for en top 6 plads og nu skal vi spille mod Jens volmers røvhul i et par måneder.

Hold kæft det er dårlig ledelse. En 4 sidsteplads - kors....

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2021, 22:29

Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Øh? De har 28% boldbesiddelse - det er dælme ikke meget.

De er et knoldesparkerhold, der kan tonse og løbe og dræbe modstanderne. De vandt ingenting - andet end en masse ufortjent ros fra kommentatorer. Det var os der tabte. Horsens er en hån mod fodboldspillet, og det bliver dejligt at se dem forsvinde - så må håbe at vi ikke ryger med dem, så vi kan slippe for det lortefodbold.

Vi var elendige, men vi prøver da i det mindste at spille noget der ligner fodbold.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2021, 22:31

Hovedet skrev:
3. mar 2021, 21:00
FlemmingG skrev:
3. mar 2021, 20:32
Skandale dækker knapt nok dagens kamp..
Ved godt at vi mangler vores på papiret to største stjerner, Lucas og Hiljemark. Men det vi har gjort længe og kommer sikkert til det hele foråret.
Okore er solgt og det er altså også en mærkbar svækkelse, når arvtageren er Granli ( han har bare ikke superliga niveau ) og Ross ( ung og svinger meget ).
Derudover er Ahlmann og Kusk ude med karantæne og sygdom.
Så desværre ikke kampen, så jeg har måtte forlade mig på kamptråden herinde - men uanset hvad er det pinligt at tabe til Horsens.
Sålænge det matematisk er muligt skal vi selvfølgelig jagte top 6, men jeg er sikker på at den mulighed er væk efter næste runde.
Herefter skal alt fokus være på at geare holdet mentalt til at undgå nærkontakt med nedrykningsstregen. Lige pt er vi vel det dårligste hold i ligaen - mentalt er vi helt til rotterne.
Jeg vil ikke afskrive Cifuentes endnu, men han har sat sig selv og spillerne under maksimalt pres.
Vi bliver ved med at overvurdere kvaliteten af truppen, fordi vi hele tiden regner spøgelsesspillere som Lucas Andersen og Oscar Hiljemark med i ligningen, skønt de ikke har spillet i en evighed og heller ikke kommer til det i en evighed. Dertil kommer, at vi har mistet Jores Okore. Det gør så heller ikke livet lettere med Kusk og Ahlmann i karantæne.

Vi har vitterligt ikke et særligt godt spillermateriale, og vi skal ikke undervurdere, hvor meget den nuværende trup skal opgraderes, hvis det igen skal blive sjovt at følge AaB. I øjeblikket vurderer jeg, at vi med undtagelse af foråret 2017 ikke har haft så dårligt et hold siden doubletiden; og det er fandeme ikke dén vej, det skal gå!

Men ingen orker jo rigtigt at høre mere om processer, projekter og genopbygning.

Jeg ser intet, der peger i retning af, at de næste sæsoner skulle blive bedre end noget, vi i øvrigt har set siden 2014. Faktisk tyder mere på, at vi toppede i 2020, og at pilen nu igen peger nedad - også strukturelt - fra et ikke et specielt godt udgangspunkt.
Det var noget af det jeg prøvede at sige inden kampen. Vi var ikke kæmpefavoritter vi er sårede, både fysisk og psykisk.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Buzz Killington » 3. mar 2021, 22:31

Pastorius skrev:
3. mar 2021, 22:29
Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Øh? De har 28% boldbesiddelse - det er dælme ikke meget.

De er et knoldesparkerhold, der kan tonse og løbe og dræbe modstanderne. De vandt ingenting - andet end en masse ufortjent ros fra kommentatorer. Det var os der tabte. Horsens er en hån mod fodboldspillet, og det bliver dejligt at se dem forsvinde - så må håbe at vi ikke ryger med dem, så vi kan slippe for det lortefodbold.

Vi var elendige, men vi prøver da i det mindste at spille noget der ligner fodbold.
Billede
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Funky » 3. mar 2021, 22:37

Pastorius skrev:
3. mar 2021, 22:29
Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Øh? De har 28% boldbesiddelse - det er dælme ikke meget.

De er et knoldesparkerhold, der kan tonse og løbe og dræbe modstanderne. De vandt ingenting - andet end en masse ufortjent ros fra kommentatorer. Det var os der tabte. Horsens er en hån mod fodboldspillet, og det bliver dejligt at se dem forsvinde - så må håbe at vi ikke ryger med dem, så vi kan slippe for det lortefodbold.

Vi var elendige, men vi prøver da i det mindste at spille noget der ligner fodbold.
Hvis vi slog dem på boldbesiddelse i første halvleg, så var det da kun på sløve og ufarlige tværpasninger i bagkæden. Og jeg mener fortsat ikke, det er korrekt, at de spillede kontra på os. Jeg synes, de regulært smadrede alt vores spil i 1. halvleg (man kan diskutere, om ikke de også blev ret godt hjulpet af vores eget håbløse niveau) - der var jo ikke engang en AaB-offensiv at køre kontra på. Meget sigende var VORES eneste chance vel et kontrastød. Ja, Horsens er et skodhold, dem om det. Sølle og ærgerligt var det, at vi intet kunne overfor dem, og det lander ikke kun på spillerne. Cifuentes og trænerteamet fejlede på flere planer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af troelsh » 3. mar 2021, 22:48

Efter Feher er vi tilbage til 0, og holdet skal bygges op nedefra, og lige nu er vi ikke noget længere end til efter målmandsposten.

Derfor undrer det mig at vi sælger Okore for så at hente to offensive spillere ind, når vi ikke har noget defensivt fundament.

Jeg mener der er andre positioner vi skulle have fået styr på, f.eks. er savnet af Hiljemark er enormt og hele holdet lider fordi der er så langt ned til den næstbedste på hans position, hvilket betyder vi må flytte Fossum ned på en position hvor vi ikke kan bruge hans styrker optimalt.

Derudover har vi simpelthen ikke kvalitet nok defensivt til at stille med en 4 backkæde, når de to backs hedder Børsting og Klitten også en Granli centralt der sejler rundt.

Cifuentes virker en smule naiv i hans tilgang, eller også har han overvurderet de defensive spilleres evner

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Pastorius » 3. mar 2021, 22:49

Funky skrev:
3. mar 2021, 22:37
Pastorius skrev:
3. mar 2021, 22:29
Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Øh? De har 28% boldbesiddelse - det er dælme ikke meget.

De er et knoldesparkerhold, der kan tonse og løbe og dræbe modstanderne. De vandt ingenting - andet end en masse ufortjent ros fra kommentatorer. Det var os der tabte. Horsens er en hån mod fodboldspillet, og det bliver dejligt at se dem forsvinde - så må håbe at vi ikke ryger med dem, så vi kan slippe for det lortefodbold.

Vi var elendige, men vi prøver da i det mindste at spille noget der ligner fodbold.
Hvis vi slog dem på boldbesiddelse i første halvleg, så var det da kun på sløve og ufarlige tværpasninger i bagkæden. Og jeg mener fortsat ikke, det er korrekt, at de spillede kontra på os. Jeg synes, de regulært smadrede alt vores spil i 1. halvleg (man kan diskutere, om ikke de også blev ret godt hjulpet af vores eget håbløse niveau) - der var jo ikke engang en AaB-offensiv at køre kontra på. Meget sigende var VORES eneste chance vel et kontrastød. Ja, Horsens er et skodhold, dem om det. Sølle og ærgerligt var det, at vi intet kunne overfor dem, og det lander ikke kun på spillerne. Cifuentes og trænerteamet fejlede på flere planer.
Jo, man kan sige at den venstreside, som hidtil har været vores eneste våben, var helt lammet af at bolden aldrig kom videre end Klitten, der så enten smed den væk eller spillede mere baglæns end MC nogensinde har gjort - ind imellem begge dele på én gang. Derfor kom Hannesbo heller aldrig i nærheden af bolden i spillet på banen. Det vildeste var at han var lige så svag defensivt. Den advarsel til Ahlmann blev dyr.

Oveni fik de lov til at lave en million frispark i ryggen på Samulesen, uden et eneste kort, men alligevel var det vel vores farligste trussel, selvom højresiden faktisk også kom igennem lidt et par gange - men farligt blev det aldrig.

HVis de ikke kalder det kontra, når man står med 11 mand bag bolden, og så spurter i bund, når man erobrer bolden, hvad kalder du det så?
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1037
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Mephisto2 » 3. mar 2021, 22:51

https://nordjyske.dk/nyheder/sport/kvar ... a09abaa36b

Tror aldrig, Nordjyske har givet så lave karakterer før.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7831
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Forza » 3. mar 2021, 22:51

Hovedet skrev:
3. mar 2021, 21:42
R Rosenberg skrev:
3. mar 2021, 21:27
Endnu en blamage. Ja, vel årets største. Pinligt ringe og endnu engang en elendig indstilling.

Og så er der altså bare for mange håbløst elendige spillere på dette hold. Hvor mange har reelt niveau til et top 4-hold? Rinne, Thelander, Ferreira, Kusk, Samuelsen? Samt naturligvis Lucas og Hiljemark, omend det er svært at vide, om de nogensinde rammer topniveau igen.
Resten ligger et eller andet sted mellem middelmådige og decideret elendige og ikke hjemmehørende i superligaen.

Jeg er stor fan af Inge, og jeg synes, han har givet en masse til klubben, der har været tiltrængt efter 6 års elendighed og manglende ambitioner, der har kastet AaB helt ud i ligegyldigheden. MEN, jeg er begyndt at blive lettere bekymret ift signings. Det er svært at vide, om han er bundet på hænder og fødder økonomisk, men at permanent tilknytte spillere som Granli (man havde endda set niveauet under lejeperioden) og Rufo samt lejemål af en spiller som Nkada virker ikke videre opmuntrende ift. fremtiden. Samt at han i sine to første vinduer har svigtet at adressere en flerårig akilleshæl i form af højre back. Dog vejer signings af Prica, Hiljemark (hvis han da får nogle kampe) og Ferreira naturligvis den anden vej.

Og så er der naturligvis Cifuentes. Er han god nok? Er han dygtig nok? Har han det, der skal til for at træde skridtet op fra bunden af Tippeligaen til et hold, der gerne vil være med i toppen af superligaen? Jeg var ikke just begejstret, da man hentede ham, og jeg syntes ikke just, at det var den rette hylde ift de udtalte ambitioner. Jeg havde håbet på noget "større" og mere proven. Og jeg synes ikke rigtig, at jeg har set noget endnu, der har gjort mig mere positivt stemt ift den signing. Dog skal han have kredit for at bringe spillere som Prica og Hannesbo i spil.

Og så tror jeg, at mange har undervurderet vigtigheden af Okore - jeg synes, at hans fravær er ganske mærkbart.
Ja, Okores salg er gået lidt under radaren i al jammeren over Lucas Andersens og Hiljemarks fravær og de småskader, karantæner og sygdomme, vi i øvrigt render ind. Apropos sidstnævnte; Okore er jo aldrig blevet erstattet, og når vi så mangler en Ahlmann eller en Thelander (og det har vi gjort i mange af kampene), så udstilles det jo også, at vi ikke har en særlig dygtig defensiv.

Desuden bliver Horsens nok også lidt undervurderet herinde, og der er så stort fokus på de 0 mål i 5 kampe, at vi overser, at de altså heller ikke slipper mange mål ind. De kommer fra 2 x 0-0 mod Vejle og OB og et særdeles tvivlsomt 0-1-nederlag mod FCM. Det lignede på ingen måde en walk over for vores vedkommende i dag, navnlig ikke holdets skadesforfatning taget i betragtning.
Jo, Okores erstatning er faktisk allerede hentet i Granli. Man lejede ham allerede i sommers fordi man havde en forventning om at Okore kunne ryge der eller i vinterens vindue.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Jokeren1943
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 16
Tilmeldt: 1. nov 2020, 22:13
Favoritspiller: Lucas

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Jokeren1943 » 3. mar 2021, 22:51

AaBs hold er så dårligt i defensiven og så ufarlig i offensiven at Horsens rigtigt vurdere at Horsens, det mest betondefensive hold i hele Nordeuropa taktisk beslutter at spille offensiv Manchester Citys bold mod AaB.

Siger simpelthen alt om hvor ringe AaB er kørende.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Funky » 3. mar 2021, 22:58

Pastorius skrev:
3. mar 2021, 22:49
Funky skrev:
3. mar 2021, 22:37
Pastorius skrev:
3. mar 2021, 22:29
Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Øh? De har 28% boldbesiddelse - det er dælme ikke meget.

De er et knoldesparkerhold, der kan tonse og løbe og dræbe modstanderne. De vandt ingenting - andet end en masse ufortjent ros fra kommentatorer. Det var os der tabte. Horsens er en hån mod fodboldspillet, og det bliver dejligt at se dem forsvinde - så må håbe at vi ikke ryger med dem, så vi kan slippe for det lortefodbold.

Vi var elendige, men vi prøver da i det mindste at spille noget der ligner fodbold.
Hvis vi slog dem på boldbesiddelse i første halvleg, så var det da kun på sløve og ufarlige tværpasninger i bagkæden. Og jeg mener fortsat ikke, det er korrekt, at de spillede kontra på os. Jeg synes, de regulært smadrede alt vores spil i 1. halvleg (man kan diskutere, om ikke de også blev ret godt hjulpet af vores eget håbløse niveau) - der var jo ikke engang en AaB-offensiv at køre kontra på. Meget sigende var VORES eneste chance vel et kontrastød. Ja, Horsens er et skodhold, dem om det. Sølle og ærgerligt var det, at vi intet kunne overfor dem, og det lander ikke kun på spillerne. Cifuentes og trænerteamet fejlede på flere planer.
Jo, man kan sige at den venstreside, som hidtil har været vores eneste våben, var helt lammet af at bolden aldrig kom videre end Klitten, der så enten smed den væk eller spillede mere baglæns end MC nogensinde har gjort - ind imellem begge dele på én gang. Derfor kom Hannesbo heller aldrig i nærheden af bolden i spillet på banen. Det vildeste var at han var lige så svag defensivt. Den advarsel til Ahlmann blev dyr.

Oveni fik de lov til at lave en million frispark i ryggen på Samulesen, uden et eneste kort, men alligevel var det vel vores farligste trussel, selvom højresiden faktisk også kom igennem lidt et par gange - men farligt blev det aldrig.

HVis de ikke kalder det kontra, når man står med 11 mand bag bolden, og så spurter i bund, når man erobrer bolden, hvad kalder du det så?
Tæt, konstant pres og direkte spil. De slog jo ikke kontra på noget - der var ikke noget at slå kontra på.
Edit: I øvrigt er jeg enig i, at Horsens slap afsted med en hel masse frispark.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Hovedet » 3. mar 2021, 22:59

Forza skrev:
3. mar 2021, 22:51
Hovedet skrev:
3. mar 2021, 21:42
R Rosenberg skrev:
3. mar 2021, 21:27
Endnu en blamage. Ja, vel årets største. Pinligt ringe og endnu engang en elendig indstilling.

Og så er der altså bare for mange håbløst elendige spillere på dette hold. Hvor mange har reelt niveau til et top 4-hold? Rinne, Thelander, Ferreira, Kusk, Samuelsen? Samt naturligvis Lucas og Hiljemark, omend det er svært at vide, om de nogensinde rammer topniveau igen.
Resten ligger et eller andet sted mellem middelmådige og decideret elendige og ikke hjemmehørende i superligaen.

Jeg er stor fan af Inge, og jeg synes, han har givet en masse til klubben, der har været tiltrængt efter 6 års elendighed og manglende ambitioner, der har kastet AaB helt ud i ligegyldigheden. MEN, jeg er begyndt at blive lettere bekymret ift signings. Det er svært at vide, om han er bundet på hænder og fødder økonomisk, men at permanent tilknytte spillere som Granli (man havde endda set niveauet under lejeperioden) og Rufo samt lejemål af en spiller som Nkada virker ikke videre opmuntrende ift. fremtiden. Samt at han i sine to første vinduer har svigtet at adressere en flerårig akilleshæl i form af højre back. Dog vejer signings af Prica, Hiljemark (hvis han da får nogle kampe) og Ferreira naturligvis den anden vej.

Og så er der naturligvis Cifuentes. Er han god nok? Er han dygtig nok? Har han det, der skal til for at træde skridtet op fra bunden af Tippeligaen til et hold, der gerne vil være med i toppen af superligaen? Jeg var ikke just begejstret, da man hentede ham, og jeg syntes ikke just, at det var den rette hylde ift de udtalte ambitioner. Jeg havde håbet på noget "større" og mere proven. Og jeg synes ikke rigtig, at jeg har set noget endnu, der har gjort mig mere positivt stemt ift den signing. Dog skal han have kredit for at bringe spillere som Prica og Hannesbo i spil.

Og så tror jeg, at mange har undervurderet vigtigheden af Okore - jeg synes, at hans fravær er ganske mærkbart.
Ja, Okores salg er gået lidt under radaren i al jammeren over Lucas Andersens og Hiljemarks fravær og de småskader, karantæner og sygdomme, vi i øvrigt render ind. Apropos sidstnævnte; Okore er jo aldrig blevet erstattet, og når vi så mangler en Ahlmann eller en Thelander (og det har vi gjort i mange af kampene), så udstilles det jo også, at vi ikke har en særlig dygtig defensiv.

Desuden bliver Horsens nok også lidt undervurderet herinde, og der er så stort fokus på de 0 mål i 5 kampe, at vi overser, at de altså heller ikke slipper mange mål ind. De kommer fra 2 x 0-0 mod Vejle og OB og et særdeles tvivlsomt 0-1-nederlag mod FCM. Det lignede på ingen måde en walk over for vores vedkommende i dag, navnlig ikke holdets skadesforfatning taget i betragtning.
Jo, Okores erstatning er faktisk allerede hentet i Granli. Man lejede ham allerede i sommers fordi man havde en forventning om at Okore kunne ryge der eller i vinterens vindue.
Puha, siger jeg bare i så fald...

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Fromthecradle » 3. mar 2021, 23:07

Mephisto2 skrev:
3. mar 2021, 22:51
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/kvar ... a09abaa36b

Tror aldrig, Nordjyske har givet så lave karakterer før.
Og deres analyse peger entydigt på træneren. Gad vide om spillerne fortsat tror på projekt Cifuentes? Ikke at de skal bestemme hans fremtid, men manglende resultater og evt manglende spiller opbakning er en giftig cocktail.

Som forventet i december, er holdet ikke til noget uden de to stjerner. Samuelsen er god, men er mere en Jønsson end en Spalvis.
You pay for this?

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2543
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af troelsh » 4. mar 2021, 08:18

AaB afholdte afstemning om dagens AaB’er efter kampen igår, det er nogenlunde ligeså malplaceret som når vi er bagud 4-0, og laver en indskiftning fem minutter før tid, og stadionspeakeren alligevel insisterer på hans “og ind kommer med NUMMER FEMOGTYYYYVE FREEEDRIK ..”

Der er over 400 kommentarer til den afstemning, og de kommentarer handler ikke ligefrem om hvem der var bedst :D

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af N » 4. mar 2021, 08:59

Pastorius skrev:
3. mar 2021, 22:29
Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Øh? De har 28% boldbesiddelse - det er dælme ikke meget.

De er et knoldesparkerhold, der kan tonse og løbe og dræbe modstanderne. De vandt ingenting - andet end en masse ufortjent ros fra kommentatorer. Det var os der tabte. Horsens er en hån mod fodboldspillet, og det bliver dejligt at se dem forsvinde - så må håbe at vi ikke ryger med dem, så vi kan slippe for det lortefodbold.

Vi var elendige, men vi prøver da i det mindste at spille noget der ligner fodbold.
Lige nu er den nemmeste måde at slå AaB på at lade dem have bolden og komme frem på banen, så tror ikke man skal tillægge boldbesiddelsen den store betydning. Horsens kæmper med de midler der virker. Var vi oppe mod FCK, FCM mv. så var der heller en AaB sjæl der ville kritisere måden det skete på - bare vi vandt.

AaB stiller med 4 danske spillere i startopstillingen. Det kompromis kunne jeg leve med hvis der var en synlig gevinst.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 4. mar 2021, 09:15

Pastorius skrev:
3. mar 2021, 22:29
Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Øh? De har 28% boldbesiddelse - det er dælme ikke meget.

De er et knoldesparkerhold, der kan tonse og løbe og dræbe modstanderne. De vandt ingenting - andet end en masse ufortjent ros fra kommentatorer. Det var os der tabte. Horsens er en hån mod fodboldspillet, og det bliver dejligt at se dem forsvinde - så må håbe at vi ikke ryger med dem, så vi kan slippe for det lortefodbold.

Vi var elendige, men vi prøver da i det mindste at spille noget der ligner fodbold.
Jeg ville sgu elske hvis AaB var dukket op med den fight og indstilling som Horsens gjorde, men ikke engang det :thumbsdown:

Ros til Horsens var absolut fortjent, de spiller med de kort de har og spiller dem rigtigt, vi kommer med en helt urealistisk forventning om det spil vi formår, Cifuentes kommentar i pausen om at vi skal spille hurtigere og lave rum at spille i kræver jo at vi har boldfaste tekniske spiller der formår at spille sig ud af presset og op i den anden ende af banen uden at miste bolden..
Målet og farligheden kommer da også først da vi rent faktisk får smidt nogle bolde ind i feltet så sætter dem lidt under pres..
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2021, 09:20

N skrev:
4. mar 2021, 08:59
Pastorius skrev:
3. mar 2021, 22:29
Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Øh? De har 28% boldbesiddelse - det er dælme ikke meget.

De er et knoldesparkerhold, der kan tonse og løbe og dræbe modstanderne. De vandt ingenting - andet end en masse ufortjent ros fra kommentatorer. Det var os der tabte. Horsens er en hån mod fodboldspillet, og det bliver dejligt at se dem forsvinde - så må håbe at vi ikke ryger med dem, så vi kan slippe for det lortefodbold.

Vi var elendige, men vi prøver da i det mindste at spille noget der ligner fodbold.
Lige nu er den nemmeste måde at slå AaB på at lade dem have bolden og komme frem på banen, så tror ikke man skal tillægge boldbesiddelsen den store betydning. Horsens kæmper med de midler der virker. Var vi oppe mod FCK, FCM mv. så var der heller en AaB sjæl der ville kritisere måden det skete på - bare vi vandt.

AaB stiller med 4 danske spillere i startopstillingen. Det kompromis kunne jeg leve med hvis der var en synlig gevinst.
Det var det i går. Normalt er problemet i højre (når Pallesen får bolden mister vi den - Børsting er marginalt bedre på den front), men i går var det tydeligt venstre. Klitten var helt væk. Vendt med bolden og spillede baglæns, hver gang han modtog den, og satte vores midterforsvar mere under pres - han virkede decideret bange for at have bolden. Det gjorde at Hannesbo også forsvandt helt ud af billedet - han fik aldrig en bold at arbejde med. Når dommeren så samtidig tillader Horsens at lave en milliard frispark i ryggen på Samuelsen uden en eneste advarsel, og banen er halvskidt, så er det altså svært at spille som vi prøver. Derfor endte vi med alt for mange lange/høje bolde, som Horsens havde det fint med.

Vi kan klandre træneren og alle mulige andre, men sandheden er at vi har for mange dårlige fodboldspillere, som vi er nødt til at bruge på holdet, forstærket af skader, sygdom og karantæne i går.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Pastorius » 4. mar 2021, 09:23

KlaskmyggenNoah skrev:
4. mar 2021, 09:15
Pastorius skrev:
3. mar 2021, 22:29
Funky skrev:
3. mar 2021, 20:45
Martino skrev:
3. mar 2021, 20:42
Jeg synes faktisk Inge har formået at samle en virkelig god trup pånær på højre back(og så skulle Kakeeto aldrig have fået forlænget kontrakten). Samuelsen er feks en klassesigning, men spillet på banen fungerer overhovedet ikke når modstanderen stiller sig tilbage og venter på vi dummer os, det er dybt bekymrende. Synes også sagtens jeg kan se at Rufo er en hæderlig boldspiller, men han skal jo aldrig spille 90minutter når formen ikke er til det. Cifuentes skuffer mig pt, men håber godt nok han får banket noget mod ind i holdet for mentalt er de virkelig ramt pt. Undrer mig også over at feks Højholt spillede rigtig godt mod Farum for så at blive sat på bænken - hvor er logikken i det?
Horsens slog os jo ikke her til aften på at stille sig tilbage. De gik bare tæt på en flok AaB-spillere som hurtigt mistede modet.
Øh? De har 28% boldbesiddelse - det er dælme ikke meget.

De er et knoldesparkerhold, der kan tonse og løbe og dræbe modstanderne. De vandt ingenting - andet end en masse ufortjent ros fra kommentatorer. Det var os der tabte. Horsens er en hån mod fodboldspillet, og det bliver dejligt at se dem forsvinde - så må håbe at vi ikke ryger med dem, så vi kan slippe for det lortefodbold.

Vi var elendige, men vi prøver da i det mindste at spille noget der ligner fodbold.
Jeg ville sgu elske hvis AaB var dukket op med den fight og indstilling som Horsens gjorde, men ikke engang det :thumbsdown:

Ros til Horsens var absolut fortjent, de spiller med de kort de har og spiller dem rigtigt, vi kommer med en helt urealistisk forventning om det spil vi formår, Cifuentes kommentar i pausen om at vi skal spille hurtigere og laver rum at spille i kræver jo at vi har boldfaste tekniske spiller der formår at spille sig ud af presset og op i den anden ende af banen uden at miste bolden..
Målet og farligheden kommer da også først da vi rent faktisk får smidt nogle bolde ind i feltet så sætter dem lidt under pres..
Det synes jeg simpelthen er forkert. Vi er ikke et hold der banker igennem i taklingerne på hele banen (det har vi heller ikke spillerne til), men arbejdsindsatsen kan man altså ikke klandre os. Der bliver arbejdet benhårdt. Vi taber på for dårlig teknik, ikke for dårlig fight. Vi kommer aldrig til at få smidt bolden ind i feltet, når vi smider den væk, længe inden vi er kommet i position til at sende et fornuftigt indlæg afsted.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Besvar