Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Kempes
1. div
1. div
Indlæg: 344
Tilmeldt: 30. maj 2011, 22:08

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Kempes » 4. mar 2021, 12:31

[/quote]
et skærer i mine øjne at læse det - mest af alt fordi jeg frygter, at det er sandt. Selvom jeg på ingen måde går op i håndbold har jeg godt nok efterhånden svært ved at se, hvordan den almindelige nordjyde skal veje en tur på Communale over en tur i Gigantium. En familiefar med 3 børn kommer vel af med lige i underkanten af 800,- for en tur med ungerne på Aalborg Stadion - det kan jeg egentlig godt forstå, at man ikke vil betale for det nuværende produkt.
[/quote]

Læg dertil 600-700 kr. pr. måned for at kunne følge AaBs kampe på TV.

Har ikke overblik over hvilke kanaler der viser 1. division i næste sæson, men håber det bliver billigere at følge AaB i lokalderbys mod Vendsyssel og Hobro. For det er vel det som det ender med.

Lyngby kan i hvert fald godt hente os, som de spiller i øjeblikket.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2021, 12:51

Kempes skrev:
4. mar 2021, 12:31
et skærer i mine øjne at læse det - mest af alt fordi jeg frygter, at det er sandt. Selvom jeg på ingen måde går op i håndbold har jeg godt nok efterhånden svært ved at se, hvordan den almindelige nordjyde skal veje en tur på Communale over en tur i Gigantium. En familiefar med 3 børn kommer vel af med lige i underkanten af 800,- for en tur med ungerne på Aalborg Stadion - det kan jeg egentlig godt forstå, at man ikke vil betale for det nuværende produkt.
[/quote]

Læg dertil 600-700 kr. pr. måned for at kunne følge AaBs kampe på TV.

Har ikke overblik over hvilke kanaler der viser 1. division i næste sæson, men håber det bliver billigere at følge AaB i lokalderbys mod Vendsyssel og Hobro. For det er vel det som det ender med.

Lyngby kan i hvert fald godt hente os, som de spiller i øjeblikket.
[/quote]

Jeg har sagt det 100-vis af gange. Dansk fodbold graver sin egen grav, og ingen af de indblandede forstår åbenbart at det finder sted. Jeg tror ikke på at corona skulle resultere i lavere billetpriser for at få flere på stadion. Hellere 4.000 tilskuere til 125,- stykket end 9.000 til 50,- synes logikken at være. Nu hæver Viaplay prisen til 420,-, og INGEN af klubberne udtrykker bekymring for offentlighedens adgang til deres produkt. Hverken over for Viaplay, eller Eurosport der kan levere 20.000 seere til en kamp.
Klubberne er ganske enkelt ligeglade med deres tilskuere, og antager at folks loyalitet sagtens kan bære at betale tusindvis af kroner for at følge med i hvad der oftest er et D-produkt.

Det er simpelthen vanvittigt at være vidne til. Og jeg har ingen tiltro til at det er en udvikling der vender de næste mange år. Jeg rammer nok snart et punkt hvor jeg ganske enkelt ikke gider at følge med i dansk fodbold. Jeg kunne sikkert godt finde pengene, men jeg gider ikke at støtte det mere. Der gøres intet for fans. Ikke engang under Corona prøver man at udbrede produktet. Tværtimod forringer man det og sætter prisen op. Fedt arbejde
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 4. mar 2021, 12:53

Pastorius skrev:
4. mar 2021, 12:21
KlaskmyggenNoah skrev:
4. mar 2021, 12:05
Pastorius skrev:
4. mar 2021, 11:29
KlaskmyggenNoah skrev:
4. mar 2021, 11:05
Ja jeg mener at når plan a tydeligvis ikke fungere, så må man have en simpel plan b...

Min kærlighed til AaB har intet med spillestil at gøre..så selv om de spillede 90 min med høje bolde frem Okosun i en rød/hvid trøje ville jeg være :aabfan: ..
Du må jo have din mening, men din opskrift er den sikre vej til middelmådighed på meget langt sigt. IAO/Cifuentes vej er ikke den sikre vej til succes, men det er trods alt den vej, der giver en chance.
Jeg siger ikke vi skal kopiere Horsens, men vi bliver nødt til at have flere facetter i vores spil, især når spillet ikke kører, og engang imellem er det fint nok at vende tilbage til en meget simplet udgangspunkt og så arbejder sig videre fra det.
Det er prøvet af Søndergaard, Wieghorst, Friis og muligvis Feher. Den eneste der havde momental succes med den tilgang var Friis. Jeg behøver ikke mere af det. Så tager jeg hellere elendigheden i håbet om at vi kommer styrkede ud på den anden side.
Ja jeg er i fint selskab hos landstrænere/assistenter, samt trænere med UEFA pro licenser ;)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

N
1. div
1. div
Indlæg: 309
Tilmeldt: 2. jan 2006, 11:48

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af N » 4. mar 2021, 13:14

Pastorius skrev:
4. mar 2021, 11:29
KlaskmyggenNoah skrev:
4. mar 2021, 11:05
Ja jeg mener at når plan a tydeligvis ikke fungere, så må man have en simpel plan b...

Min kærlighed til AaB har intet med spillestil at gøre..så selv om de spillede 90 min med høje bolde frem Okosun i en rød/hvid trøje ville jeg være :aabfan: ..
Du må jo have din mening, men din opskrift er den sikre vej til middelmådighed på meget langt sigt. IAO/Cifuentes vej er ikke den sikre vej til succes, men det er trods alt den vej, der giver en chance.
Det er muligt at det er en vej til succes, men vi kan vel dårligt tillade os at snakke om (fremtidig) succes nu. Det rager mig næsten en fætter hvad stilen er. Jeg har fra start ikke troet på "barca" stilen, det har til dato aldrig virket i DK. Men det det handler om for mig er, at der jo ikke er en snert af en plan, god eller dårlig, så uanset hvad der bliver prædiket i omklædningsrummet, og hvem de aftaler der må være Messi - så enten forstår spillerne det ikke eller også så evner de ikke at praktisere det. Eller en kombi.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af FIDEL » 4. mar 2021, 13:34

N skrev:
4. mar 2021, 13:14
Pastorius skrev:
4. mar 2021, 11:29
KlaskmyggenNoah skrev:
4. mar 2021, 11:05
Ja jeg mener at når plan a tydeligvis ikke fungere, så må man have en simpel plan b...

Min kærlighed til AaB har intet med spillestil at gøre..så selv om de spillede 90 min med høje bolde frem Okosun i en rød/hvid trøje ville jeg være :aabfan: ..
Du må jo have din mening, men din opskrift er den sikre vej til middelmådighed på meget langt sigt. IAO/Cifuentes vej er ikke den sikre vej til succes, men det er trods alt den vej, der giver en chance.
Det er muligt at det er en vej til succes, men vi kan vel dårligt tillade os at snakke om (fremtidig) succes nu. Det rager mig næsten en fætter hvad stilen er. Jeg har fra start ikke troet på "barca" stilen, det har til dato aldrig virket i DK. Men det det handler om for mig er, at der jo ikke er en snert af en plan, god eller dårlig, så uanset hvad der bliver prædiket i omklædningsrummet, og hvem de aftaler der må være Messi - så enten forstår spillerne det ikke eller også så evner de ikke at praktisere det. Eller en kombi.
Synes ikke Cifuentes har stået for en Barca-stil, som du kalder den. Oplægget i går var jo fornuftigt nok at spille bolden langs jorden og finde rummene. Det blev bare udført elendigt, og Horsens var bedre på dagen til at udføre deres gameplan. En stor del af forklaringen kan naturligvis være lav selvtillid hos flere spillere, nye spillere der endnu ikke er fuldt spillet ind, en opstilling og taktik der endnu ikke sidder i skabet. Cifuentes har i mine øjne grebet kampene pragmatisk an.

Der skal selvfølgelig stilles krav til truppen og trænerteamet, men vi skal også have tålmodighed med "projektet". Vi skal ikke ud i flere "quick fixes", trænerfyring etc. Vi skal fortsætte udfra den plan Inge, Marti og resten af klubben har lagt. Vores fundament er ved at blive støbt, og ja det er lort lige nu, men jeg tror på, at Inge og Marti er de rette til at få AaB op og være et fast top 4-5 hold i løbet af et par år. Den følelse havde jeg slet ikke under Gaarde, Søndergaard, Wieghorst, Friis og Feher.

Kontinuitet og store spillersalg skal sikre vores platform fremadrettet, og det eneste, der potentielt skal skabe lidt uro er, hvis vi får en ny ejer/investor ind i klubben.

ON TOPIC: Rufo var elendig igår, men indtil videre er han sgu kommet frem til en del chancer i kampene, selvom han er i dårlig form. I går og imod FCN fik han underkendt scoringer, og i Randers-kampen havde han også en stor chance. Han skal nok komme, og han er jo åbenbart en spiller, som vores træner tror på, da han vil spille ham i form.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af gravballe » 4. mar 2021, 13:57

N skrev:
4. mar 2021, 13:14
Pastorius skrev:
4. mar 2021, 11:29
KlaskmyggenNoah skrev:
4. mar 2021, 11:05
Ja jeg mener at når plan a tydeligvis ikke fungere, så må man have en simpel plan b...

Min kærlighed til AaB har intet med spillestil at gøre..så selv om de spillede 90 min med høje bolde frem Okosun i en rød/hvid trøje ville jeg være :aabfan: ..
Du må jo have din mening, men din opskrift er den sikre vej til middelmådighed på meget langt sigt. IAO/Cifuentes vej er ikke den sikre vej til succes, men det er trods alt den vej, der giver en chance.
Det er muligt at det er en vej til succes, men vi kan vel dårligt tillade os at snakke om (fremtidig) succes nu. Det rager mig næsten en fætter hvad stilen er. Jeg har fra start ikke troet på "barca" stilen, det har til dato aldrig virket i DK. Men det det handler om for mig er, at der jo ikke er en snert af en plan, god eller dårlig, så uanset hvad der bliver prædiket i omklædningsrummet, og hvem de aftaler der må være Messi - så enten forstår spillerne det ikke eller også så evner de ikke at praktisere det. Eller en kombi.
de eneste der snakker om barca stil er folk her inde der er kritiske over for martin c. Han har aldrig sagt vi skal spille som dem, bare han er fra den skole af, og han vil tage elementer med i spillet.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14768
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Hanga » 4. mar 2021, 14:09

gravballe skrev:
4. mar 2021, 13:57
N skrev:
4. mar 2021, 13:14
Pastorius skrev:
4. mar 2021, 11:29
KlaskmyggenNoah skrev:
4. mar 2021, 11:05
Ja jeg mener at når plan a tydeligvis ikke fungere, så må man have en simpel plan b...

Min kærlighed til AaB har intet med spillestil at gøre..så selv om de spillede 90 min med høje bolde frem Okosun i en rød/hvid trøje ville jeg være :aabfan: ..
Du må jo have din mening, men din opskrift er den sikre vej til middelmådighed på meget langt sigt. IAO/Cifuentes vej er ikke den sikre vej til succes, men det er trods alt den vej, der giver en chance.
Det er muligt at det er en vej til succes, men vi kan vel dårligt tillade os at snakke om (fremtidig) succes nu. Det rager mig næsten en fætter hvad stilen er. Jeg har fra start ikke troet på "barca" stilen, det har til dato aldrig virket i DK. Men det det handler om for mig er, at der jo ikke er en snert af en plan, god eller dårlig, så uanset hvad der bliver prædiket i omklædningsrummet, og hvem de aftaler der må være Messi - så enten forstår spillerne det ikke eller også så evner de ikke at praktisere det. Eller en kombi.
de eneste der snakker om barca stil er folk her inde der er kritiske over for martin c. Han har aldrig sagt vi skal spille som dem, bare han er fra den skole af, og han vil tage elementer med i spillet.
Enig. Der er ikke meget Barcelona tiki taka over det han forsøger at indføre hos os. Der er små elementer der går igen, men det er stadig meget langt fra.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Hybris » 4. mar 2021, 14:32

jonas386 skrev:
4. mar 2021, 12:51
Kempes skrev:
4. mar 2021, 12:31
et skærer i mine øjne at læse det - mest af alt fordi jeg frygter, at det er sandt. Selvom jeg på ingen måde går op i håndbold har jeg godt nok efterhånden svært ved at se, hvordan den almindelige nordjyde skal veje en tur på Communale over en tur i Gigantium. En familiefar med 3 børn kommer vel af med lige i underkanten af 800,- for en tur med ungerne på Aalborg Stadion - det kan jeg egentlig godt forstå, at man ikke vil betale for det nuværende produkt.
Læg dertil 600-700 kr. pr. måned for at kunne følge AaBs kampe på TV.

Har ikke overblik over hvilke kanaler der viser 1. division i næste sæson, men håber det bliver billigere at følge AaB i lokalderbys mod Vendsyssel og Hobro. For det er vel det som det ender med.

Lyngby kan i hvert fald godt hente os, som de spiller i øjeblikket.
[/quote]

Jeg har sagt det 100-vis af gange. Dansk fodbold graver sin egen grav, og ingen af de indblandede forstår åbenbart at det finder sted. Jeg tror ikke på at corona skulle resultere i lavere billetpriser for at få flere på stadion. Hellere 4.000 tilskuere til 125,- stykket end 9.000 til 50,- synes logikken at være. Nu hæver Viaplay prisen til 420,-, og INGEN af klubberne udtrykker bekymring for offentlighedens adgang til deres produkt. Hverken over for Viaplay, eller Eurosport der kan levere 20.000 seere til en kamp.
Klubberne er ganske enkelt ligeglade med deres tilskuere, og antager at folks loyalitet sagtens kan bære at betale tusindvis af kroner for at følge med i hvad der oftest er et D-produkt.

Det er simpelthen vanvittigt at være vidne til. Og jeg har ingen tiltro til at det er en udvikling der vender de næste mange år. Jeg rammer nok snart et punkt hvor jeg ganske enkelt ikke gider at følge med i dansk fodbold. Jeg kunne sikkert godt finde pengene, men jeg gider ikke at støtte det mere. Der gøres intet for fans. Ikke engang under Corona prøver man at udbrede produktet. Tværtimod forringer man det og sætter prisen op. Fedt arbejde
[/quote]

Spot on. Fodbold er blevet ren og skær forretning og der tænkes overhovedet ikke på almindelige fans. Men på et tidspunkt kommer der vel en ‘bobbel’ når klubbernes udgifter bliver for store og forbrugerne til sidst ikke længere gider eller har råd til at købe produktet. Jeg må i hvert fald indrømme, at jeg efterhånden har svært ved at se at produktet lever op til værdisætningen på “Løvens hulesk”

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af FIDEL » 4. mar 2021, 14:41

Er der en venlig og oplyst sjæl, som kan fortælle hvorfor spillerne dog har fri idag!!? Det fortjener de vist ikke, og sådan et dumt nederlag skal da hurtigt ud af systemet. Forstår det ikke. :@

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9614
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Buzz Killington » 4. mar 2021, 14:43

FIDEL skrev:
4. mar 2021, 14:41
Er der en venlig og oplyst sjæl, som kan fortælle hvorfor spillerne dog har fri idag!!? Det fortjener de vist ikke, og sådan et dumt nederlag skal da hurtigt ud af systemet. Forstår det ikke. :@
Er det ikke ret normalt med en fridag efter kamp?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2573
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af baresi » 4. mar 2021, 14:43

FIDEL skrev:
4. mar 2021, 14:41
Er der en venlig og oplyst sjæl, som kan fortælle hvorfor spillerne dog har fri idag!!? Det fortjener de vist ikke, og sådan et dumt nederlag skal da hurtigt ud af systemet. Forstår det ikke. :@
hahahaha de går efter præmissen - ude af øje ude af sind.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10712
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af jonas386 » 4. mar 2021, 14:46

Buzz Killington skrev:
4. mar 2021, 14:43
FIDEL skrev:
4. mar 2021, 14:41
Er der en venlig og oplyst sjæl, som kan fortælle hvorfor spillerne dog har fri idag!!? Det fortjener de vist ikke, og sådan et dumt nederlag skal da hurtigt ud af systemet. Forstår det ikke. :@
Er det ikke ret normalt med en fridag efter kamp?
Jo. Ståle brokkede sig i efteråret (eller sidste efterår, min tidsfornemmelse er lidt off), at FCK nærmest ingen (fuld) holdtræning havde pga ligakampe, europæisk kval og landskampspauser.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6090
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af FIDEL » 4. mar 2021, 14:47

Buzz Killington skrev:
4. mar 2021, 14:43
FIDEL skrev:
4. mar 2021, 14:41
Er der en venlig og oplyst sjæl, som kan fortælle hvorfor spillerne dog har fri idag!!? Det fortjener de vist ikke, og sådan et dumt nederlag skal da hurtigt ud af systemet. Forstår det ikke. :@
Er det ikke ret normalt med en fridag efter kamp?
Tjooo, det kan da egentlig godt være. Jeg blev vist snydt af, at det er torsdag idag.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2021, 16:14

Hybris skrev:
4. mar 2021, 11:47
Hovedet skrev:
3. mar 2021, 22:16
Klaus skrev:
3. mar 2021, 22:04
Det værste er jo, at man var begyndt at tro på noget, da Friis skiftede formation og vores overfaldsfodbold gav resultater. Det blev sjovt at se AaB igen og pludselig producerede vi masser af chancer og spillede offensiv og chanceskabende fodbold. Den tro fik et knæk af Feher og er nu på vej til at fordufte helt. Og det sker på de værst tænkelige tidspunkt. I år får Danmark hele 5 europæiske pladser, og vi ryger ud til B93 i pokalen og står uden sejr i foråret. Samtidig et andet sted i byen hyrer håndboldklubben en af verdens bedste håndboldspillere. Godt nok først om halvandet år, men signalet er da til at forstå, og sandelig om de ikke i samme ombæring lige sælger 500 ekstra sæsonkort. Hvem mon vil få den største sponsorværdi? Imens kan vi glæde os til tribunerne vil åbne til sommer. Gad vide om vi vil få det tilskuerboom vi håber på. Jeg tror det bliver svært, som det ser ud lige nu.
Vi kan takke vor Gud og skaber for Corona. AaBs tilskuertal i denne sæson ville have været skelsættende for horrorgenren!

Jamen, havde du spurgt mig omkring den 1/12 i fjor, ville jeg have svaret, at AaB var på vej mod den bedste sæson siden 2014. Der var faktisk mange ting, der pegede i den rigtige retning, og vi - på trods af at vi havde fået færre point, end vores spil berettigede - med helt fremme i en meget jævnbyrdig Superliga. Vi kunne sagtens have ligget, hvor Brøndby gør nu.

Det, der så er fulgt efter den 1/12, har til gengæld været så horribelt på alle planer, at jeg ikke har set noget lignende med undtagelse af foråret i 2017. Og jeg ser intet, der peger i retning af, at AaB skulle være en klub på vej frem. Snarere vil jeg vove den påstand, at vi nu endegyldigt er overhalet; i NORDJYLLAND af Aalborg Håndbold (!!!), og at vi i årene fremover vil ligge på et ringere tilskuersnit end håndboldklubben i Gigantium.
Det skærer i mine øjne at læse det - mest af alt fordi jeg frygter, at det er sandt. Selvom jeg på ingen måde går op i håndbold har jeg godt nok efterhånden svært ved at se, hvordan den almindelige nordjyde skal veje en tur på Communale over en tur i Gigantium. En familiefar med 3 børn kommer vel af med lige i underkanten af 800,- for en tur med ungerne på Aalborg Stadion - det kan jeg egentlig godt forstå, at man ikke vil betale for det nuværende produkt.
Nu var sidstnævnte afsnit ganske vist skrevet i frustration, men også i en mere eftertænksom stund kan jeg næsten frygte for at have ret i det udsagn; tænk sig, håndbold har traditionelt været en aldeles perifær sportsgren i Aalborg; bevares, Aalborg KFUM og Aalborg HK har haft enkelte ophold i 1. division, men generelt har håndbolden jo været en mulighed for mindre provinsbyer for at markedsføre sig, f.eks. Skjern og i større målestok gennem mange år Kolding. Men AaB udkonkurreret af håndbold i Nordjylland? Ej, den er næsten så tyk, at vi bare må håbe og bede til guderne om bedre vejr snart.

Hybris
2. div
2. div
Indlæg: 145
Tilmeldt: 31. mar 2019, 14:48

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Hybris » 4. mar 2021, 16:58

Hovedet skrev:
4. mar 2021, 16:14
Hybris skrev:
4. mar 2021, 11:47
Hovedet skrev:
3. mar 2021, 22:16
Klaus skrev:
3. mar 2021, 22:04
Det værste er jo, at man var begyndt at tro på noget, da Friis skiftede formation og vores overfaldsfodbold gav resultater. Det blev sjovt at se AaB igen og pludselig producerede vi masser af chancer og spillede offensiv og chanceskabende fodbold. Den tro fik et knæk af Feher og er nu på vej til at fordufte helt. Og det sker på de værst tænkelige tidspunkt. I år får Danmark hele 5 europæiske pladser, og vi ryger ud til B93 i pokalen og står uden sejr i foråret. Samtidig et andet sted i byen hyrer håndboldklubben en af verdens bedste håndboldspillere. Godt nok først om halvandet år, men signalet er da til at forstå, og sandelig om de ikke i samme ombæring lige sælger 500 ekstra sæsonkort. Hvem mon vil få den største sponsorværdi? Imens kan vi glæde os til tribunerne vil åbne til sommer. Gad vide om vi vil få det tilskuerboom vi håber på. Jeg tror det bliver svært, som det ser ud lige nu.
Vi kan takke vor Gud og skaber for Corona. AaBs tilskuertal i denne sæson ville have været skelsættende for horrorgenren!

Jamen, havde du spurgt mig omkring den 1/12 i fjor, ville jeg have svaret, at AaB var på vej mod den bedste sæson siden 2014. Der var faktisk mange ting, der pegede i den rigtige retning, og vi - på trods af at vi havde fået færre point, end vores spil berettigede - med helt fremme i en meget jævnbyrdig Superliga. Vi kunne sagtens have ligget, hvor Brøndby gør nu.

Det, der så er fulgt efter den 1/12, har til gengæld været så horribelt på alle planer, at jeg ikke har set noget lignende med undtagelse af foråret i 2017. Og jeg ser intet, der peger i retning af, at AaB skulle være en klub på vej frem. Snarere vil jeg vove den påstand, at vi nu endegyldigt er overhalet; i NORDJYLLAND af Aalborg Håndbold (!!!), og at vi i årene fremover vil ligge på et ringere tilskuersnit end håndboldklubben i Gigantium.
Det skærer i mine øjne at læse det - mest af alt fordi jeg frygter, at det er sandt. Selvom jeg på ingen måde går op i håndbold har jeg godt nok efterhånden svært ved at se, hvordan den almindelige nordjyde skal veje en tur på Communale over en tur i Gigantium. En familiefar med 3 børn kommer vel af med lige i underkanten af 800,- for en tur med ungerne på Aalborg Stadion - det kan jeg egentlig godt forstå, at man ikke vil betale for det nuværende produkt.
Nu var sidstnævnte afsnit ganske vist skrevet i frustration, men også i en mere eftertænksom stund kan jeg næsten frygte for at have ret i det udsagn; tænk sig, håndbold har traditionelt været en aldeles perifær sportsgren i Aalborg; bevares, Aalborg KFUM og Aalborg HK har haft enkelte ophold i 1. division, men generelt har håndbolden jo været en mulighed for mindre provinsbyer for at markedsføre sig, f.eks. Skjern og i større målestok gennem mange år Kolding. Men AaB udkonkurreret af håndbold i Nordjylland? Ej, den er næsten så tyk, at vi bare må håbe og bede til guderne om bedre vejr snart.
Jeg håber da også, at det mest af alt er pessimismen der taler. Jeg gruer for den dag, hvor ægte stadionstemning, tifo og fodbold bliver overhalet af DJ-musik, klappepølser og harpiks.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2552
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af troelsh » 4. mar 2021, 19:08

Lyngby foran mod Midtjylland, de er virkelig kommet igang, man begynder efterhånden at frygte et muligt nedrykningsdrama med tanker på vi har en sejr i de seneste tolv kampe

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Hovedet » 4. mar 2021, 19:16

troelsh skrev:
4. mar 2021, 19:08
Lyngby foran mod Midtjylland, de er virkelig kommet igang, man begynder efterhånden at frygte et muligt nedrykningsdrama med tanker på vi har en sejr i de seneste tolv kampe
Ah, så slemt kommer det heller ikke til at gå; der er grænser for, hvor lang en stime Lyngby kan holde kørende. Og der er også grænser for, hvor ringe vi er, trods alt, selv om vores nuværende hold utvivlsomt er et af de ringeste AaB-hold, der har optrådt i Superligaens historie.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Brent » 4. mar 2021, 19:18

troelsh skrev:
4. mar 2021, 19:08
Lyngby foran mod Midtjylland, de er virkelig kommet igang, man begynder efterhånden at frygte et muligt nedrykningsdrama med tanker på vi har en sejr i de seneste tolv kampe
Enig, de har.momentum og læg dertil, at vi plejer at have det svært mod Lyngby. Derudover virker det ikke rigtig til at være gået op for AaB at vi altså ikke på nogen måde er reddet, træneren ævler om at udvikling er vigtigere end point men holdene bag os langsomt æder sig ind på os. Mon det bliver "fancy football" på Hancock Arena næste år?
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Brent » 4. mar 2021, 19:29

Hovedet skrev:
4. mar 2021, 19:16
troelsh skrev:
4. mar 2021, 19:08
Lyngby foran mod Midtjylland, de er virkelig kommet igang, man begynder efterhånden at frygte et muligt nedrykningsdrama med tanker på vi har en sejr i de seneste tolv kampe
Ah, så slemt kommer det heller ikke til at gå; der er grænser for, hvor lang en stime Lyngby kan holde kørende. Og der er også grænser for, hvor ringe vi er, trods alt, selv om vores nuværende hold utvivlsomt er et af de ringeste AaB-hold, der har optrådt i Superligaens historie.
Vi cruiser mod 1.division med en selvforståelse om at vi er et top4 hold

Jeg er bange for du tager fejl, Lyngby har et ligeså overkommeligt program som os i de sidste 3, der er bestemt ikke umuligt at de henter flere point på os inden nedrykningsspilet
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AC Horsens - AaB, 03.03.2021

Indlæg af Klaus » 4. mar 2021, 21:20

troelsh skrev:
4. mar 2021, 19:08
Lyngby foran mod Midtjylland, de er virkelig kommet igang, man begynder efterhånden at frygte et muligt nedrykningsdrama med tanker på vi har en sejr i de seneste tolv kampe
Jammen det gør jeg skam allerede. Hvis niveauet er som i går, kommer vi ikke til at få mange points. Og sådan som Lyngby spiller, kan de sagtens hente os. Ligaens laveste budget. Henter ny træner i julepausen. Det burde jo tage tid at implementere nye tanker og spillestil :@

Besvar