Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Pastorius » 19. mar 2021, 19:15

Lyfe skrev:
19. mar 2021, 18:49
Julgranen skrev:
Pastorius skrev:
19. mar 2021, 15:22
Jeg har kun set highlights fra den kamp, og ifølge dem, var det lidt tilfældigt. Det er jo ikke fordi vi scorer 10 af 10 gange på de chancer der første til vores mål, og så langt fra var Vejle jo heller ikke på deres afslutninger - vi vinder dog Tap In's xG med ca 0,2 (0,4x mod 0,6x svjh)
Vejle havde meget få gode perioder på bolden. Deres spil var meget tilfældigt og rodet - også pga. banen, men de lignede heller ikke et hold der kunne skabe noget.
Niveauet og energien var i hvert fald langt fra det de viste i de seneste par hjemmekampe før den mod os, og også i det omvendte opgør som de vandt 3-1. Her så de ret gode ud.

Man var aldrig rigtig i tvivl om sejren, dertil var deres spil for fantasiløst, og vi havde meget lige ved og næsten spil i feltet.
Vi spillede også på en pløjemark mod bedste bane i Danmark på søndag. Så forventer da vi skal spille en del mere teknisk fodbold


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ja, men derfor er det jo også lidt overraskende, hvis vi virkede bedre i Vejle end vi gjorde mod Sønderjyske.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2290
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Dalbjerg » 19. mar 2021, 21:36

Buzz Killington skrev:
19. mar 2021, 12:57
Dalbjerg skrev:
19. mar 2021, 12:19
Forstår ikke hvor optimismen kommer fra..

Langt bedre tendenser i de sidste to kampe... Meeeeeeen det var godt nok også et lavt udgangspunkt..

Jeg tror at den her kamp bliver afgjort med et mål den ene eller anden vej, og bagefter vil man sige at det lige så godt kunne have blevet uafgjort..

OB er såret ja, men med den normale mentale tilstand i AaB, så tror jeg at den selvtillid som to sejre har givet, hurtigt kan forsvinde som dug, hvis båden bliver gynget lidt med..

4-0 til AaB som citeret i Mediano, er helt på månen!!!
Som andre også har påpeget, så blev de 4-0 til AaB fremsat som en joke.
Fair enough..

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Funky » 19. mar 2021, 22:52

Pastorius skrev:
19. mar 2021, 18:31
Funky skrev:
19. mar 2021, 16:53
Pastorius skrev:
19. mar 2021, 12:39
Dalbjerg skrev:
19. mar 2021, 12:19
Forstår ikke hvor optimismen kommer fra..

Langt bedre tendenser i de sidste to kampe... Meeeeeeen det var godt nok også et lavt udgangspunkt..

Jeg tror at den her kamp bliver afgjort med et mål den ene eller anden vej, og bagefter vil man sige at det lige så godt kunne have blevet uafgjort..

OB er såret ja, men med den normale mentale tilstand i AaB, så tror jeg at den selvtillid som to sejre har givet, hurtigt kan forsvinde som dug, hvis båden bliver gynget lidt med..

4-0 til AaB som citeret i Mediano, er helt på månen!!!
Jo, og det var jo ikke fordi sejrene sådan rent statistisk eller spillemæssigt var fuldstændig overbevisende.
Der skulle ikke være gået ret meget galt før vi havde tabt de kampe.
Der skulle heller ikke være gået ret meget mere rigtigt for vi havde taget point mod Horsens, eller slået FCK hjemme.
FCK-kampen er jeg enig i - selvom vi i sidste ende ikke rigtig var tæt på, men jeg er rystet hvor kort tid både SJE og Horsens skulle bruge, for at skabe en kæmpechance efter de havde fået kniven på struben - Horsens scorede endda på deres.
Det er jeg enig i. SJ kommer til en helt fri hovedstødschance i overtiden, og smækker den på overliggeren. Jeg ved ikke, om det var MC, som stod forkert, eller hvad forklaringen er, men det er tåkrummende at man ikke kan lukke bedre af de sidste minutter, når det helt åbenlyst er den eneste opgave, man har.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2433
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Moen » 19. mar 2021, 23:46

Funky skrev:
19. mar 2021, 22:52
Pastorius skrev:
19. mar 2021, 18:31
Funky skrev:
19. mar 2021, 16:53
Pastorius skrev:
19. mar 2021, 12:39
Dalbjerg skrev:
19. mar 2021, 12:19
Forstår ikke hvor optimismen kommer fra..

Langt bedre tendenser i de sidste to kampe... Meeeeeeen det var godt nok også et lavt udgangspunkt..

Jeg tror at den her kamp bliver afgjort med et mål den ene eller anden vej, og bagefter vil man sige at det lige så godt kunne have blevet uafgjort..

OB er såret ja, men med den normale mentale tilstand i AaB, så tror jeg at den selvtillid som to sejre har givet, hurtigt kan forsvinde som dug, hvis båden bliver gynget lidt med..

4-0 til AaB som citeret i Mediano, er helt på månen!!!
Jo, og det var jo ikke fordi sejrene sådan rent statistisk eller spillemæssigt var fuldstændig overbevisende.
Der skulle ikke være gået ret meget galt før vi havde tabt de kampe.
Der skulle heller ikke være gået ret meget mere rigtigt for vi havde taget point mod Horsens, eller slået FCK hjemme.
FCK-kampen er jeg enig i - selvom vi i sidste ende ikke rigtig var tæt på, men jeg er rystet hvor kort tid både SJE og Horsens skulle bruge, for at skabe en kæmpechance efter de havde fået kniven på struben - Horsens scorede endda på deres.
Det er jeg enig i. SJ kommer til en helt fri hovedstødschance i overtiden, og smækker den på overliggeren. Jeg ved ikke, om det var MC, som stod forkert, eller hvad forklaringen er, men det er tåkrummende at man ikke kan lukke bedre af de sidste minutter, når det helt åbenlyst er den eneste opgave, man har.
Skudchance, reddet af Rinne, hvor Pallesen står sløjt. Men tæt på da.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 07:48

Funky skrev:
19. mar 2021, 22:52
Det er jeg enig i. SJ kommer til en helt fri hovedstødschance i overtiden, og smækker den på overliggeren. Jeg ved ikke, om det var MC, som stod forkert, eller hvad forklaringen er, men det er tåkrummende at man ikke kan lukke bedre af de sidste minutter, når det helt åbenlyst er den eneste opgave, man har.
Tror du mener Vejle, hvor Onougkha eller Hugo kommer på en bold i overtiden, der rammer overliggeren.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af 9520AaB » 20. mar 2021, 08:34

Plejer vi egentlig ikke historisk at have godt styr på OB, pånær den netop overståede periode, hvor Jacob Michelsen har været træner??


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

dyhrmaN
Allstar
Allstar
Indlæg: 1563
Tilmeldt: 14. jul 2009, 12:14

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af dyhrmaN » 20. mar 2021, 16:27

Så vidt jeg kan se, er alle kampene i morgen som altid spredt ud over 8000 utilgængelige kanaler. Ved nogen, om en af kanalerne sender runden smo et slags goalshow, hvor en kanal viser lidt fra alle kampe alt efter, hvor det er mest interessant, ligesom man kender det fra Tyskland

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af zadion » 20. mar 2021, 16:44

dyhrmaN skrev:
20. mar 2021, 16:27
Så vidt jeg kan se, er alle kampene i morgen som altid spredt ud over 8000 utilgængelige kanaler. Ved nogen, om en af kanalerne sender runden smo et slags goalshow, hvor en kanal viser lidt fra alle kampe alt efter, hvor det er mest interessant, ligesom man kender det fra Tyskland
Der er P3 mit bedste bud. Der får du så ikke billederne, men mon ikke det er sjovt at høre trods alt?

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af FlæskeFrank » 20. mar 2021, 16:53

I bestræbelserne på dette har AaB’s cheftræner Martí Cifuentes efter lørdagens træningspas udtaget samtlige 25 mand i truppen, hvoraf syv spillere sorteres fra en time før kampstart.

AaB’s navne er:

1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 6 Pedro Ferreira, 7 Oscar Hiljemark, 8 Iver Fossum, 9 Tom van Weert, 10 Lucas Andersen, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 15 Lukas Klitten, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Martin Samuelsen, 19 Timothé Nkada, 20 Oliver Klitten, 22 Andreas Hansen, 23 Robert Kakeeto, 24 Vladimir Prijovic, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 30 Rufo, 31 Daniel Granli og 35 Marcus Hannesbo.
Hvad fanden er det for noget pjat. Vi udtager en bruttotrup og udelader dermed ingen! Men selvfølgelig er jeg glad for, at Lucas er med i (brutto)truppen igen!!!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2433
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Moen » 20. mar 2021, 16:53

Har sgu aldrig set en trup, hvor 7 spillere skal sorteres fra

http://attenfemogfirsvibes.dk/truppen-m ... ail_id=345

zadion
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 78
Tilmeldt: 8. nov 2018, 08:55
Favoritspiller: Kasper Risgård

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af zadion » 20. mar 2021, 16:55

Jeg tolker det som om de holder de taktiske kort helt tæt på hånden. Jeg tror de er klar!
:aabfan:

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 16:57

FlæskeFrank skrev:
20. mar 2021, 16:53
Hvad fanden er det for noget pjat. Vi udtager en bruttotrup og udelader dermed ingen! Men selvfølgelig er jeg glad for, at Lucas er med i (brutto)truppen igen!!!
Ja, sikke noget pjat, at modstanderne først 1 time før kampen ved hvilket hold de skal spille mod.

CIFUENTES RAUS!

Det er da bedøvende ligegyldigt om han udtager 19 eller 25. Jeg ser det som et signal om, at alle mand skal krige den her hjem. Uanset om de er på banen, bænken eller tribunen.
Kom så, AaB!

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Patmand » 20. mar 2021, 17:00

Buzz Killington skrev:
19. mar 2021, 12:57
Dalbjerg skrev:
19. mar 2021, 12:19
Forstår ikke hvor optimismen kommer fra..

Langt bedre tendenser i de sidste to kampe... Meeeeeeen det var godt nok også et lavt udgangspunkt..

Jeg tror at den her kamp bliver afgjort med et mål den ene eller anden vej, og bagefter vil man sige at det lige så godt kunne have blevet uafgjort..

OB er såret ja, men med den normale mentale tilstand i AaB, så tror jeg at den selvtillid som to sejre har givet, hurtigt kan forsvinde som dug, hvis båden bliver gynget lidt med..

4-0 til AaB som citeret i Mediano, er helt på månen!!!
Som andre også har påpeget, så blev de 4-0 til AaB fremsat som en joke.
Øhhh nej, det blev overhovedet ikke fremført som en joke af Benjamin Leander. Inden han lægger hovedet på blokken og kalder de 4-0 til AaB har han allerede sagt, at en sejr til AaB er det mest oplagte bet han længe har set og derefter udtaler han, at han forventer at AaB går ud og kører OB over. Først derefter kommer han med anekdoten om det britiske hold der mistede deres træner og efterfølgende tabte 5-0.
I øvrigt så er andre flertal - og det er udelukkende jonas386 der på mærkværdig vis kan få det til at være en joke.
Helt generelt så joker de overhovedet ikke med hvordan de tror kampene vil forløbe i deres preview podcasts. Så var der lige som ingen grund til at lave dem.

Jeg er med på det virker helt vanvittigt for en stor del af nordjyderne at blive gjort til storfavoritter, for det strider uendelig meget imod deres mentalitet - men det er de. Godnat og sov godt.

Og ja jeg er enig med Benjamin Leander her, ikke at det nødvendigvis bliver 4-0 men at AaB selvfølgelig vinder. AaB har alt at spille for, OB har intet og der er totalt kaos i OB i øjeblikket. Holdet faldt fra hinanden i sidste kamp osv.

AaB er KÆMPE favoritter.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 17:06

Patmand skrev:
20. mar 2021, 17:00
AaB er KÆMPE favoritter.
Hvis Leander mente det, så havde han nok anbefalet et spil på det. Og det gør han ikke. Han henviser bl.a. til at vi spillemæssigt ikke har været oppe at ringe.

https://www.spilxperten.com/nyheder/Ben ... .aspx#gref

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af FlæskeFrank » 20. mar 2021, 17:13

Julgranen skrev:
20. mar 2021, 16:57
FlæskeFrank skrev:
20. mar 2021, 16:53
Hvad fanden er det for noget pjat. Vi udtager en bruttotrup og udelader dermed ingen! Men selvfølgelig er jeg glad for, at Lucas er med i (brutto)truppen igen!!!
Ja, sikke noget pjat, at modstanderne først 1 time før kampen ved hvilket hold de skal spille mod.

CIFUENTES RAUS!

Det er da bedøvende ligegyldigt om han udtager 19 eller 25. Jeg ser det som et signal om, at alle mand skal krige den her hjem. Uanset om de er på banen, bænken eller tribunen.
Kom så, AaB!
Det er lige præcis det, som du bliver beskyldt for og som du ikke selv kan se. Fuldstændig blind, ukritisk og ubetinget opbakning til dem, som du synes om. De gør altid det fuldstændige rigtige.

Hvis Feher havde gjort det samme i sidste kamp inden julepausen, så var du stadig ikke færdig med at lave indlæg om dette.

Det er ikke sejt, men fjollet og måske i yderst konsekvens devaluerende ift. en træner, som man kan se op til - har han ikke en plan endnu ? En gang kan man selvfølgelig godt gøre det. Ligesom man kan sige, at fodbold bare er fodbold og noget andet i livet er vigtigere. Men oplever spillere gang på gang en træner sige det, så løber man nok ikke de sidste meter (for det betyder jo ikke noget i det store billede).
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 17:18

FlæskeFrank skrev:
20. mar 2021, 17:13

Det er lige præcis det, som du bliver beskyldt for og som du ikke selv kan se. Fuldstændig blind, ukritisk og ubetinget opbakning til dem, som du synes om. De gør altid det fuldstændige rigtige.
Ahva’? Det er da fuldstændig harmløst, at udtage alle 25 mand op til en kamp der er sæsondefinerende. Selvfølgelig skal man gøre alt i sin magt, for at få de bedst mulige vilkår til kampen.

Der er vist gået sport i at overtænke alt hvad der bliver meldt ud fra AaB lige for tiden!

Så får du krydret det med et par Ortved-floskler også.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13611
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Funky » 20. mar 2021, 17:25

Julgranen skrev:
20. mar 2021, 07:48
Funky skrev:
19. mar 2021, 22:52
Det er jeg enig i. SJ kommer til en helt fri hovedstødschance i overtiden, og smækker den på overliggeren. Jeg ved ikke, om det var MC, som stod forkert, eller hvad forklaringen er, men det er tåkrummende at man ikke kan lukke bedre af de sidste minutter, når det helt åbenlyst er den eneste opgave, man har.
Tror du mener Vejle, hvor Onougkha eller Hugo kommer på en bold i overtiden, der rammer overliggeren.
Jeg mener da, det var hjemme mod SJ, at de fik et hovedstød på overliggeren, og kampen efter mod Vejle at deres russer-angriber i overtiden kørte en hånd i hovedet på Granli og slap igennem til en afslutning, som Rinne så snuppede.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Ibiza Polar

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Ibiza Polar » 20. mar 2021, 17:26

FlæskeFrank skrev:
20. mar 2021, 17:13
Det er ikke sejt, men fjollet og måske i yderst konsekvens devaluerende ift. en træner, som man kan se op til - har han ikke en plan endnu ? En gang kan man selvfølgelig godt gøre det. Ligesom man kan sige, at fodbold bare er fodbold og noget andet i livet er vigtigere. Men oplever spillere gang på gang en træner sige det, så løber man nok ikke de sidste meter (for det betyder jo ikke noget i det store billede).
Wow, det er dumt.
Har du et eneste tegn på, at du har ret i din (over)fortolkning?

AaB har udtaget alle for at holde kortene tæt.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Julgranen » 20. mar 2021, 17:27

Funky skrev:
20. mar 2021, 17:25
Jeg mener da, det var hjemme mod SJ, at de fik et hovedstød på overliggeren, og kampen efter mod Vejle at deres russer-angriber i overtiden kørte en hånd i hovedet på Granli og slap igennem til en afslutning, som Rinne så snuppede.
Vejle header på overliggeren i overtiden, hvor du brokkede dig over MC. Ikke Sønderjyske.

Og ja, i samme kamp kom den med hånden i hovedet på Granli lige før slutfløjtet.

Patmand
Allstar
Allstar
Indlæg: 1629
Tilmeldt: 26. apr 2014, 16:12

Re: Optaktstråd. AaB - OB den 21. marts kl. 17.00.

Indlæg af Patmand » 20. mar 2021, 17:29

Julgranen skrev:
20. mar 2021, 17:06
Patmand skrev:
20. mar 2021, 17:00
AaB er KÆMPE favoritter.
Hvis Leander mente det, så havde han nok anbefalet et spil på det. Og det gør han ikke. Han henviser bl.a. til at vi spillemæssigt ikke har været oppe at ringe.

https://www.spilxperten.com/nyheder/Ben ... .aspx#gref
Du lyver - jeg har citeret Benjamin Leander korrekt fra mediano's preview til runde 22:

37:45 "jeg skal bare spille AaB og det er til nærmest hvilken som helst pris det skal være"
41:10 "går ud og kører OB over"
42:32 "jeg lægger også gerne hovedet på blokken her og kalder 4-0 til AaB"

Vil du ikke godt stoppe med dine løgne?

I øvrigt i dit link giver han netop udtryk for at han tror AaB vinder. Her handler det bare om at odds på AaB sejr ifølge ham ikke er attraktive nok.

Besvar