Status på 20/21-sæsonen

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Pastorius » 23. mar 2021, 19:14

Aalborg frederikshavner skrev:
23. mar 2021, 18:56
Julgranen skrev:
23. mar 2021, 18:40
Aalborg frederikshavner skrev:
23. mar 2021, 18:33
Næste sæson er målet top 4.
Det er vel i 2022, hvilket må være fra sæsonstart sommeren '22.
Fra 2022 er AaB's målsætning at etablere sig som permanent top-4-hold i Superligaen. Indtil 2022 er målet at ende i top-6.
Andetsteds står der:
Vi sætter en vision for AaB frem mod 2022, som er, at vi skal op i top fire
Nå, bare bestyrelsen selv kan finde ud af det...
IAO har udtalt at målsætningen er top 4 i den kommende sæson. Det er muligt at han snart løber fra den udtalelse men det er ikke længe siden at han meldte klart ud hvad forventningen er til den kommende sæson
Det er der vel ingen grund til at løbe fra - det er bare en målsætning, dem når man ikke altid. Men hvis vi ligger og roder med at snige os med i top 6 i sidste spillerunde næste sæson, langt væk fra at spille med om noget der er sjovt, så kommer der for alvor pres på Inge.
Med venlig Hilsen
--
Robert

martinaalborg
Allstar
Allstar
Indlæg: 1270
Tilmeldt: 12. jun 2007, 11:11
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: Aalborg

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af martinaalborg » 23. mar 2021, 20:10

RicoBR02 skrev:
23. mar 2021, 18:00
Jeg tror at alt kommer til at se anderledes ud når LA og hilje er klar. Det er 2 kæmpe profiler der kan forstærke ethvert hold i Skandinavien. Jeg er optimist på trods af den elendige afslutning, og starter hilje inde i næste kamp så tror jeg samtidig på 3 point.
Men HVORNÅR sker det??? Og i hvor mange kampe i træk....1...2....max. 3 og så tilbage til skadeslisten.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Lyfe » 23. mar 2021, 21:05

Skal vi som fans også kigge lidt ind af?
Er helt på bølge længde med at det fandme snart er pinligt og sige man holder med AaB og savner at se nye vinde blæse men bortset fra 20-25 fans der mødte op til en træning har der ikke været meget visuel opbakning.

Kunne vi ikke have stået med romerlys og trommer og taget i mod spillerne i søndags når de ankom til stadion?
Ikke ment som at vi skal være brøndby idioter og stå 200 mennesker sammen, men når jeg kigger ind af så har jeg kun selv vist min støtte hjemme i stuen med dåse øl og trøje foran skærmen.

Lever og ånder for klubben, men når drengene på banen opfører sig som en flok tøsedrenge så er det fandme vores pligt at minde dem om at den røde og hvide trøje skal bæres med stolthed.

Vi kommer næppe på stadion til næste kamp, men måske er det på tide at vise dem udenfor banen hvad det er klubben betyder.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af RicoBR02 » 23. mar 2021, 21:51

martinaalborg skrev:
23. mar 2021, 20:10
RicoBR02 skrev:
23. mar 2021, 18:00
Jeg tror at alt kommer til at se anderledes ud når LA og hilje er klar. Det er 2 kæmpe profiler der kan forstærke ethvert hold i Skandinavien. Jeg er optimist på trods af den elendige afslutning, og starter hilje inde i næste kamp så tror jeg samtidig på 3 point.
Men HVORNÅR sker det??? Og i hvor mange kampe i træk....1...2....max. 3 og så tilbage til skadeslisten.
Men det kan vi jo gisne om ligeså tosset vi vil, faktum er vel at med de 2 på banen har vi et helt andet udtryk som hold.. kom nu på med ja hatten ;-)

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af RicoBR02 » 23. mar 2021, 21:53

Lyfe skrev:
23. mar 2021, 21:05
Skal vi som fans også kigge lidt ind af?
Er helt på bølge længde med at det fandme snart er pinligt og sige man holder med AaB og savner at se nye vinde blæse men bortset fra 20-25 fans der mødte op til en træning har der ikke været meget visuel opbakning.

Kunne vi ikke have stået med romerlys og trommer og taget i mod spillerne i søndags når de ankom til stadion?
Ikke ment som at vi skal være brøndby idioter og stå 200 mennesker sammen, men når jeg kigger ind af så har jeg kun selv vist min støtte hjemme i stuen med dåse øl og trøje foran skærmen.

Lever og ånder for klubben, men når drengene på banen opfører sig som en flok tøsedrenge så er det fandme vores pligt at minde dem om at den røde og hvide trøje skal bæres med stolthed.

Vi kommer næppe på stadion til næste kamp, men måske er det på tide at vise dem udenfor banen hvad det er klubben betyder.
Enig, og jeg støver gerne den gamle Boys trøje af og tænder op i noget fest og farver udenfor stadion. Vi skal have banket noget stolthed og vilje ind i gutterne igen..

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 22:00

Aalborg frederikshavner skrev:
23. mar 2021, 18:56
IAO har udtalt at målsætningen er top 4 i den kommende sæson. Det er muligt at han snart løber fra den udtalelse men det er ikke længe siden at han meldte klart ud hvad forventningen er til den kommende sæson
Jeg henviser til hvad bestyrelsesformanden har udtalt. Det er mig bekendt ham der har fremlagt strategien?

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Julgranen » 23. mar 2021, 22:01

RicoBR02 skrev:
23. mar 2021, 21:53
Enig, og jeg støver gerne den gamle Boys trøje af og tænder op i noget fest og farver udenfor stadion. Vi skal have banket noget stolthed og vilje ind i gutterne igen..
Jeg støver også gerne min af :thumbsup: Desværre har jeg Fabbe's patinerede halstørklæde...

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af RicoBR02 » 23. mar 2021, 22:14

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 22:01
RicoBR02 skrev:
23. mar 2021, 21:53
Enig, og jeg støver gerne den gamle Boys trøje af og tænder op i noget fest og farver udenfor stadion. Vi skal have banket noget stolthed og vilje ind i gutterne igen..
Jeg støver også gerne min af :thumbsup: Desværre har jeg Fabbe's patinerede halstørklæde...
Mon ikke bomba har nogle bannere et sted....
Fabbes gamle halstørklæde er vel efterhånden antikt og hører hjemme på et museum

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5352
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af R Rosenberg » 23. mar 2021, 22:35

Julgranen skrev:
23. mar 2021, 22:01
RicoBR02 skrev:
23. mar 2021, 21:53
Enig, og jeg støver gerne den gamle Boys trøje af og tænder op i noget fest og farver udenfor stadion. Vi skal have banket noget stolthed og vilje ind i gutterne igen..
Jeg støver også gerne min af :thumbsup: Desværre har jeg Fabbe's patinerede halstørklæde...
Haha - det klenodie burde jo skænkes til AaBs pokalskabe!
Ædruelighedens stemme

secone79
Ynglinge
Ynglinge
Indlæg: 85
Tilmeldt: 24. aug 2013, 13:08
Favoritspiller: Rasmus Wurtz

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af secone79 » 24. mar 2021, 07:56

Tyskeren skrev:
23. mar 2021, 14:15
Programmet resten af sæsonen - kunne nemt starte med to nederlag:

5. april klokken 14: AaB - SønderjyskE

12. april klokken 19: Lyngby - AaB

16. april klokken 19: Vejle - AaB

21. april klokken 19: AaB - OB

25. april klokken 14: AC Horsens - AaB

30. april klokken 18.05: AaB - Lyngby

7. maj klokken 19.00: OB - AaB

16. maj klokken 14: AaB - AC Horsens

19. maj klokken 17: AaB - Vejle

24. maj klokken 14: SønderjyskE - AaB
Legede med tanken om at hvis samtlige resultater gentog sig i sæsonen så vil slutstilling i nedrykningsspillet se sådan ud:

7 - Vejle Boldklub 44
8 - OB 43
9 - AaB 41
10 - SønderjyskE 40
11 - Lyngby Boldklub 33
12 - AC Horsens 21

Brugeravatar
Meelsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2142
Tilmeldt: 6. jul 2005, 18:40
Favoritspiller: Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Meelsen » 24. mar 2021, 09:04

Lyfe skrev:
23. mar 2021, 21:05
Skal vi som fans også kigge lidt ind af?
Er helt på bølge længde med at det fandme snart er pinligt og sige man holder med AaB og savner at se nye vinde blæse men bortset fra 20-25 fans der mødte op til en træning har der ikke været meget visuel opbakning.

Kunne vi ikke have stået med romerlys og trommer og taget i mod spillerne i søndags når de ankom til stadion?
Ikke ment som at vi skal være brøndby idioter og stå 200 mennesker sammen, men når jeg kigger ind af så har jeg kun selv vist min støtte hjemme i stuen med dåse øl og trøje foran skærmen.

Lever og ånder for klubben, men når drengene på banen opfører sig som en flok tøsedrenge så er det fandme vores pligt at minde dem om at den røde og hvide trøje skal bæres med stolthed.

Vi kommer næppe på stadion til næste kamp, men måske er det på tide at vise dem udenfor banen hvad det er klubben betyder.
Forsamlingsforbuddet har gjort de ting du beskriver lidt svære at arrangere og jeg har personligt ikke haft den store lyst til at AaB-fans komme i medierne igen, for brud på restriktioner, på samme måde, som efter hvad der skete i Esbjerg.

Hvis du har konkrete forslag til hvordan vi kan vise vores støtte, så er vi en masse som er klar til at følge op på det.
Bliv medlem af Vesttribunen på Facebook: http://www.facebook.com/Vesttribunen - Fællesskab, udebaneture, merchandise og meget mere!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Pastorius » 24. mar 2021, 09:44

Ifølge den her, lige vi nogenlunde som forventet. Vi burde nok lige have sneget os med i top-6, men det er så tæt løb at det er forventeligt.

Linket understreger at det ikke er på træningsbanen og i transfervinduet det hårdeste arbejde ligger foran os.

https://steenhouman.com/2021/03/23/fodb ... t-fra-fck/
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5352
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af R Rosenberg » 24. mar 2021, 09:56

Pastorius skrev:
24. mar 2021, 09:44

Linket understreger at det ikke er på træningsbanen og i transfervinduet det hårdeste arbejde ligger foran os.
True. Men derfor behøver man ikke at tabe til Horsens eller en PF til Haderslev.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2021, 10:10

Jeg er bekymret for hvilken forfatning Lucas kommer tilbage i, nu hvor diskussionen også går på at spillet bliver bedre når de to er klar. Han virkede utrolig hæmmet i efteråret, og virkede ikke som en spiller der havde hverken evnerne eller lysten til at udfordre 2-3 mand og sætte en medspiller op. Kommer han tilbage til det niveau han havde før pokalfinalen er det selvklart en enorm opgradering. Hvis det er samme Lucas som i efteråret, så er vi fucked, med mindre der er andre der løfter deres spil med flere niveauer
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 24. mar 2021, 10:26

Pastorius skrev:
24. mar 2021, 09:44
Ifølge den her, lige vi nogenlunde som forventet. Vi burde nok lige have sneget os med i top-6, men det er så tæt løb at det er forventeligt.

Linket understreger at det ikke er på træningsbanen og i transfervinduet det hårdeste arbejde ligger foran os.

https://steenhouman.com/2021/03/23/fodb ... t-fra-fck/
Det er godt fundet :thumbsup: , hvis ikke økonomien bliver løftet generelt så kommer vi til at ligge i den samme sump og kæmpe med de samme klubber om top 6. Det er nok ikke breaking news for AaB ledelsen heller, og konkurrencen om opmærksomhed og sponsorer er ikke blevet mindre, vi mangler en fodbold Eigild.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Dennis Nielsen
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 23. okt 2015, 10:07

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Dennis Nielsen » 24. mar 2021, 10:30

jonas386 skrev:
24. mar 2021, 10:10
Jeg er bekymret for hvilken forfatning Lucas kommer tilbage i, nu hvor diskussionen også går på at spillet bliver bedre når de to er klar. Han virkede utrolig hæmmet i efteråret, og virkede ikke som en spiller der havde hverken evnerne eller lysten til at udfordre 2-3 mand og sætte en medspiller op. Kommer han tilbage til det niveau han havde før pokalfinalen er det selvklart en enorm opgradering. Hvis det er samme Lucas som i efteråret, så er vi fucked, med mindre der er andre der løfter deres spil med flere niveauer
Helt enig. Lucas har ikke rigtig præsteret i en lille evighed. Vi skal ret langt tilbage for at finde en stime af stabile og gode præstationer.

Hans atletiske evner bliver påvirket af de skader. Han ligner jo heller ikke en robust maskine a la Ronaldo, så jeg er bekymret for hans fysik på både kort og lang sigt. Fx hurtighed, acceleration, fleksibilitet og vendinger.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 796
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af emenike » 24. mar 2021, 10:32

jonas386 skrev:
24. mar 2021, 10:10
Jeg er bekymret for hvilken forfatning Lucas kommer tilbage i, nu hvor diskussionen også går på at spillet bliver bedre når de to er klar. Han virkede utrolig hæmmet i efteråret, og virkede ikke som en spiller der havde hverken evnerne eller lysten til at udfordre 2-3 mand og sætte en medspiller op. Kommer han tilbage til det niveau han havde før pokalfinalen er det selvklart en enorm opgradering. Hvis det er samme Lucas som i efteråret, så er vi fucked, med mindre der er andre der løfter deres spil med flere niveauer
Vi skal ikke forvente at Lucas kommer tilbage og "redder" holdet i nedrykningsspillet, det kan han umuligt være i stand til nu efter snart fire måneder siden sidste kamp. Efter han kom tilbage i efteråret spillede han jo også nærmest med livrem og seler for ikke at falde ind i en ny skade, eller også nåede formen bare aldrig at komme tilbage på de godt og vel 10(!) kampe han fik inden han igen blev skadet. Tror maks vi får ham at se i et par indhop og måske nogle kampe fra start mod slutningen af sæsonen, men hvor han som i efteråret ikke er i omdrejninger endnu pga. form og/eller risiko for en ny skade.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10759
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af jonas386 » 24. mar 2021, 10:40

emenike skrev:
24. mar 2021, 10:32
jonas386 skrev:
24. mar 2021, 10:10
Jeg er bekymret for hvilken forfatning Lucas kommer tilbage i, nu hvor diskussionen også går på at spillet bliver bedre når de to er klar. Han virkede utrolig hæmmet i efteråret, og virkede ikke som en spiller der havde hverken evnerne eller lysten til at udfordre 2-3 mand og sætte en medspiller op. Kommer han tilbage til det niveau han havde før pokalfinalen er det selvklart en enorm opgradering. Hvis det er samme Lucas som i efteråret, så er vi fucked, med mindre der er andre der løfter deres spil med flere niveauer
Vi skal ikke forvente at Lucas kommer tilbage og "redder" holdet i nedrykningsspillet, det kan han umuligt være i stand til nu efter snart fire måneder siden sidste kamp. Efter han kom tilbage i efteråret spillede han jo også nærmest med livrem og seler for ikke at falde ind i en ny skade, eller også nåede formen bare aldrig at komme tilbage på de godt og vel 10(!) kampe han fik inden han igen blev skadet. Tror maks vi får ham at se i et par indhop og måske nogle kampe fra start mod slutningen af sæsonen, men hvor han som i efteråret ikke er i omdrejninger endnu pga. form og/eller risiko for en ny skade.

Jeg tænkte egentlig også frem mod næste sæson, hvor vi imo hurtigt kan gå ind til sæsonen som favorit til en af de to pladser ned, hvis ikke sommervinduet sidder lige i skabet.
Jeg er enig i, at han næppe får den store rolle i denne sæson, og det skal heller ikke forceres.

Jeg synes ikke at det var den fysiske form der virkede som problemet i efteråret. Man kunne jo bare dosere lidt i kampene, hvis ikke han havde luft til 90 minutter. Jeg synes til gengæld at han virkede til at tænke for meget over hvad der skulle ske med bolden når han fik den, og bange for at gå ind og udfordre sin direkte mand, og så endte det ofte ud i nul og nix. Når den øvrige offensiv heller ikke tager ansvar med eller uden bold, så sker der sjovt nok ikke så meget.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1038
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Mephisto2 » 24. mar 2021, 10:58

Pastorius skrev:
24. mar 2021, 09:44
Ifølge den her, lige vi nogenlunde som forventet. Vi burde nok lige have sneget os med i top-6, men det er så tæt løb at det er forventeligt.

Linket understreger at det ikke er på træningsbanen og i transfervinduet det hårdeste arbejde ligger foran os.

https://steenhouman.com/2021/03/23/fodb ... t-fra-fck/
Og trækker vi så Lucas og Hiljemark ud pga. skader, så har vi jo haft ret få penge til rådighed.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Status på 20/21-sæsonen

Indlæg af Mogens » 24. mar 2021, 11:37

Dennis Nielsen skrev:
24. mar 2021, 10:30
jonas386 skrev:
24. mar 2021, 10:10
Jeg er bekymret for hvilken forfatning Lucas kommer tilbage i, nu hvor diskussionen også går på at spillet bliver bedre når de to er klar. Han virkede utrolig hæmmet i efteråret, og virkede ikke som en spiller der havde hverken evnerne eller lysten til at udfordre 2-3 mand og sætte en medspiller op. Kommer han tilbage til det niveau han havde før pokalfinalen er det selvklart en enorm opgradering. Hvis det er samme Lucas som i efteråret, så er vi fucked, med mindre der er andre der løfter deres spil med flere niveauer
Helt enig. Lucas har ikke rigtig præsteret i en lille evighed. Vi skal ret langt tilbage for at finde en stime af stabile og gode præstationer.

Hans atletiske evner bliver påvirket af de skader. Han ligner jo heller ikke en robust maskine a la Ronaldo, så jeg er bekymret for hans fysik på både kort og lang sigt. Fx hurtighed, acceleration, fleksibilitet og vendinger.
De fleste frygter vel, at Lucas ikke når tidligere tiders niveau. Med det sagt, så kan/vil en Lucas på "blot" 90% være en forstærkning - ikke mindst, hvis han selv og trænerstaben erkender, at han aldrig bliver helt så skarp igen. Med hans kælne og sikre boldomgang samt kreativitet, vil han absolut være et plus på vores kønsløse hold. Om han så er pengene værd, er en helt anden sag.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Besvar