Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Brodernumsi » 10. apr 2021, 16:11

Julgranen skrev:
10. apr 2021, 15:02
Buzz Killington skrev:
10. apr 2021, 14:29
Nej, det siger ikke alt omkring chanceskabelse blot at kigge på chancer per runde uden at skele til om der er tale om reelle chancer eller ej. Der er xG bedre.

Angående Pallesen i centerforsvaret så var det noget både Friis og Feher forsøgte sig med (mener jeg da helt bestemt - er på tlf gider ikke tjekke) . Så det er også deres opfindelse.

Jeg forstår ikke du holder fast i at det skulle være en Cifuentessk opfindelse med den tilgang. Det ligner en tilbagegang, og godt for det.
Ah ja, jeg glemte at dine løsninger er altid mere rigtige end alle andres ;) Uagtet at vi har to af ligaens bedst præsterende i netop den disciplin. Så det skyldes nærmere stor individuel kvalitet.

Ja, det er vel netop Friis' og Cifuentes plan B vi bruger. Men heldigvis er Cifuentes lidt hurtigere end 40 kampe til at prøve andet af. Det kan jo være svært når man som Friis skal have plads til sine egne favoritspillere fra U-holdet, uagtet at det ikke er for holdets bedste.
Haha, sikken en vinkling. Cifuentes er hurtigst... Yeah right.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Julgranen » 10. apr 2021, 16:35

Brodernumsi skrev:
10. apr 2021, 16:11
Haha, sikken en vinkling. Cifuentes er hurtigst... Yeah right.
Det er da ret simpelt, man kan jo tælle kampene hvor man forsøger at implementere en spillestil. Jacob Friis’ Wieghorst-4-4-2 og senere 4-4-3 fungerede jo ikke. Ja, det gjorde hans 3-5-2 så heller ikke rigtig, bedømt ud fra tabellen.
Men igen, svært når der skal være plads til ens yndlingstalenter :S

Nå, jeg tror på en uafgjort i Lyngby. De så ikke skræmmende ud mod Vejle.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3246
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Brodernumsi » 10. apr 2021, 17:13

Julgranen skrev:
10. apr 2021, 16:35
Brodernumsi skrev:
10. apr 2021, 16:11
Haha, sikken en vinkling. Cifuentes er hurtigst... Yeah right.
Det er da ret simpelt, man kan jo tælle kampene hvor man forsøger at implementere en spillestil. Jacob Friis’ Wieghorst-4-4-2 og senere 4-4-3 fungerede jo ikke. Ja, det gjorde hans 3-5-2 så heller ikke rigtig, bedømt ud fra tabellen.
Men igen, svært når der skal være plads til ens yndlingstalenter :S

Nå, jeg tror på en uafgjort i Lyngby. De så ikke skræmmende ud mod Vejle.
Jeg håber på en sejr, så vi er fri af nedrykning, så Cifuentes kan arbejde videre med sin egen spillestil.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2021, 17:36

Hvis vi vinder, så bør der simpelthen ikke være mere tvivl om overlevelse. Iøvrigt skal nr. 7 og 8 spille kvalkamp om EC-kvalkamp eller snupper nr. 7 den ?
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Julgranen » 10. apr 2021, 17:47

Brodernumsi skrev:
10. apr 2021, 17:13
Jeg håber på en sejr, så vi er fri af nedrykning, så Cifuentes kan arbejde videre med sin egen spillestil.
Spillerne troede heller ikke på projekt Friis, og ville efter sigende gerne have været af med ham, da begge assistenter røg. Det kunne vi læse herinde før denne sæson.
Der foregår en noget virkelighedsfjern romantisering af perioden med ham ved roret.

Når man læser denne fra Hanga (indlægget fra juli 2020), så er det jo nærmest 1/1 den kritik der er i samme lejr af Cifuentes - så nogen må have meget dårlig hukommelse:
Helt enig. I AaB kan vi jo næsten sige det omvendte. Vi har samlet et hold med mange spillere der på papiret burde være et fast top 6 hold, men på banen ligner vi for ofte det modsatte.

Jeg er i tvivl om Friis kan skabe den enhed der går ud og præsterer som et hold - hver gang. Som det er lige nu, går vi ud til hver anden kamp og ligner et rådvildt hold der ikke har hjertet eller troen med. Når vi så har fået en over næsen kan vi lige mande os op til næste kamp, hvor der kommer mere fokus på at være der 100% fremfor de små taktiske detaljer. Hvor er vinderkulturen i AaB?

Tilmed har Friis stadig ikke fundet formlen til hvordan vi skal spille. Han har haft tøjlerne i 1½ års tid nu og vi vakler stadig mellem formationer, og hvordan vores generelle strategi skal være (højt pres eller ej, direkte spil eller ej, osv.). Vi vakler både taktisk og mentalt.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14626
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Hanga » 10. apr 2021, 17:55

Julgranen skrev:
10. apr 2021, 17:47
Brodernumsi skrev:
10. apr 2021, 17:13
Jeg håber på en sejr, så vi er fri af nedrykning, så Cifuentes kan arbejde videre med sin egen spillestil.
Spillerne troede heller ikke på projekt Friis, og ville efter sigende gerne have været af med ham, da begge assistenter røg. Det kunne vi læse herinde før denne sæson.

Når man læser denne fra Hanga (indlægget fra juli 2020), så er det jo nærmest 1/1 den kritik der er i samme lejr af Cifuentes - så nogen må have meget dårlig hukommelse:
Helt enig. I AaB kan vi jo næsten sige det omvendte. Vi har samlet et hold med mange spillere der på papiret burde være et fast top 6 hold, men på banen ligner vi for ofte det modsatte.

Jeg er i tvivl om Friis kan skabe den enhed der går ud og præsterer som et hold - hver gang. Som det er lige nu, går vi ud til hver anden kamp og ligner et rådvildt hold der ikke har hjertet eller troen med. Når vi så har fået en over næsen kan vi lige mande os op til næste kamp, hvor der kommer mere fokus på at være der 100% fremfor de små taktiske detaljer. Hvor er vinderkulturen i AaB?

Tilmed har Friis stadig ikke fundet formlen til hvordan vi skal spille. Han har haft tøjlerne i 1½ års tid nu og vi vakler stadig mellem formationer, og hvordan vores generelle strategi skal være (højt pres eller ej, direkte spil eller ej, osv.). Vi vakler både taktisk og mentalt.
Hvis det er mig du mener, der har en kort hukommelse, så må jeg bare fortælle dig, at jeg på intet tidspunkt har bedt om at få Friis tilbage, eller udtalt at vi var gode under Friis eller lign. Faktisk forstår jeg ikke hvorfor vi hele tiden skal køre rundt i Friis vs. Feher vs. Cifuentes. Det har ikke været godt under nogen af dem. Jeg har derimod sagt at jeg synes vi har sejlet i endnu højere grad under Cifuentes, og jeg har endnu sværere ved at spotte positive momenter. Det holder jeg fast i, og det bekymrer mig meget. Dernæst, at jeg synes vores hold er dårligere nu end det var for et år siden, men det er jo så Inge der har fejlet lidt her. Og jeg har ikke på et eneste tidspunkt efterlyst flere AaB drenge, eller hvad det ellers er du opfinder som mulige årsager til kritikken. Jeg synes vores strategi langt hen af vejen er den rigtige, men effektueringen har været særdeles mangelfuld.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2021, 18:18

Hanga skrev:
10. apr 2021, 17:55
Julgranen skrev:
10. apr 2021, 17:47
Brodernumsi skrev:
10. apr 2021, 17:13
Jeg håber på en sejr, så vi er fri af nedrykning, så Cifuentes kan arbejde videre med sin egen spillestil.
Spillerne troede heller ikke på projekt Friis, og ville efter sigende gerne have været af med ham, da begge assistenter røg. Det kunne vi læse herinde før denne sæson.

Når man læser denne fra Hanga (indlægget fra juli 2020), så er det jo nærmest 1/1 den kritik der er i samme lejr af Cifuentes - så nogen må have meget dårlig hukommelse:
Helt enig. I AaB kan vi jo næsten sige det omvendte. Vi har samlet et hold med mange spillere der på papiret burde være et fast top 6 hold, men på banen ligner vi for ofte det modsatte.

Jeg er i tvivl om Friis kan skabe den enhed der går ud og præsterer som et hold - hver gang. Som det er lige nu, går vi ud til hver anden kamp og ligner et rådvildt hold der ikke har hjertet eller troen med. Når vi så har fået en over næsen kan vi lige mande os op til næste kamp, hvor der kommer mere fokus på at være der 100% fremfor de små taktiske detaljer. Hvor er vinderkulturen i AaB?

Tilmed har Friis stadig ikke fundet formlen til hvordan vi skal spille. Han har haft tøjlerne i 1½ års tid nu og vi vakler stadig mellem formationer, og hvordan vores generelle strategi skal være (højt pres eller ej, direkte spil eller ej, osv.). Vi vakler både taktisk og mentalt.
Hvis det er mig du mener, der har en kort hukommelse, så må jeg bare fortælle dig, at jeg på intet tidspunkt har bedt om at få Friis tilbage, eller udtalt at vi var gode under Friis eller lign. Faktisk forstår jeg ikke hvorfor vi hele tiden skal køre rundt i Friis vs. Feher vs. Cifuentes. Det har ikke været godt under nogen af dem. Jeg har derimod sagt at jeg synes vi har sejlet i endnu højere grad under Cifuentes, og jeg har endnu sværere ved at spotte positive momenter. Det holder jeg fast i, og det bekymrer mig meget. Dernæst, at jeg synes vores hold er dårligere nu end det var for et år siden, men det er jo så Inge der har fejlet lidt her. Og jeg har ikke på et eneste tidspunkt efterlyst flere AaB drenge, eller hvad det ellers er du opfinder som mulige årsager til kritikken. Jeg synes vores strategi langt hen af vejen er den rigtige, men effektueringen har været særdeles mangelfuld.
Og det er jo lige præcis dét, der er problemet. At vi er dårligere end vi tidligere har været - hvor alle var enige om, at det i forvejen var for dårligt. Vi har ikke spillet en eneste god kamp i denne halvsæson endnu, og jeg savner noget, der peger fremad. Eksempelvis ser jeg intet tegn på, at vi skulle slutte foran AGF i næste sæson eller bare nå slutspillet. Ikke med den nuværende spillertrup.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Julgranen » 10. apr 2021, 18:24

Hanga skrev:
10. apr 2021, 17:55
Hvis det er mig du mener, der har en kort hukommelse, så må jeg bare fortælle dig, at jeg på intet tidspunkt har bedt om at få Friis tilbage, eller udtalt at vi var gode under Friis eller lign. Faktisk forstår jeg ikke hvorfor vi hele tiden skal køre rundt i Friis vs. Feher vs. Cifuentes. Det har ikke været godt under nogen af dem. Jeg har derimod sagt at jeg synes vi har sejlet i endnu højere grad under Cifuentes, og jeg har endnu sværere ved at spotte positive momenter. Det holder jeg fast i, og det bekymrer mig meget. Dernæst, at jeg synes vores hold er dårligere nu end det var for et år siden, men det er jo så Inge der har fejlet lidt her. Og jeg har ikke på et eneste tidspunkt efterlyst flere AaB drenge, eller hvad det ellers er du opfinder som mulige årsager til kritikken. Jeg synes vores strategi langt hen af vejen er den rigtige, men effektueringen har været særdeles mangelfuld.
Det var nu ikke møntet på dig personligt - blot som eksempel på at der foregår en anelse historieforvanskning på det her forum.

Ja, vi havde også endnu sværere ved at spotte positive momenter i starten under Friis - det tænker jeg er naturligt for en ny træner der skal finde fodfæste. Jeg er helt med på at åbne for kritik, hvis pointhøsten bliver pauver igen.

Ja, vores hold er dårligere fordi vi mangler to absolutte nøglespillere, og ikke har fået lavet de udskiftninger i truppen vi gerne ville lave - primært grundet corona. Det må man formode kommer i sommervinduet.

Når jeg mener at kritikken er forfejlet, så er det fordi omstændighederne er helt anderledes end nogen sportschef på noget andet tidspunkt har været ude for i AaB.
Corona og deraf følgende udhuling af kassen, et dødt transfermarked og behovet for udskiftning på en række nøgleposter i organisationen.

Der er nok reelle forklaringer på at det er som det er, og at presset derfor er stort inden sommervinduet påbegyndes.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Julgranen » 10. apr 2021, 18:30

Hovedet skrev:
10. apr 2021, 18:18
Og det er jo lige præcis dét, der er problemet. At vi er dårligere end vi tidligere har været - hvor alle var enige om, at det i forvejen var for dårligt. Vi har ikke spillet en eneste god kamp i denne halvsæson endnu, og jeg savner noget, der peger fremad. Eksempelvis ser jeg intet tegn på, at vi skulle slutte foran AGF i næste sæson eller bare nå slutspillet. Ikke med den nuværende spillertrup.
Ja, det tror jeg da alle gør - men kan vi forvente det sådan som denne sæson har været?

Desuden må vi forvente en storvask i sommervinduet, hvor vi ved at en række spillere skal ud og tilsvarende skal der spillere ind. AaB har meldt ud at truppen skal forynges kraftigt.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4719
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Maglau » 10. apr 2021, 18:37

Julgranen skrev:
10. apr 2021, 18:30
Hovedet skrev:
10. apr 2021, 18:18
Og det er jo lige præcis dét, der er problemet. At vi er dårligere end vi tidligere har været - hvor alle var enige om, at det i forvejen var for dårligt. Vi har ikke spillet en eneste god kamp i denne halvsæson endnu, og jeg savner noget, der peger fremad. Eksempelvis ser jeg intet tegn på, at vi skulle slutte foran AGF i næste sæson eller bare nå slutspillet. Ikke med den nuværende spillertrup.
Ja, det tror jeg da alle gør - men kan vi forvente det sådan som denne sæson har været?

Desuden må vi forvente en storvask i sommervinduet, hvor vi ved at en række spillere skal ud og tilsvarende skal der spillere ind. AaB har meldt ud at truppen skal forynges kraftigt.
Problemet er bare at ham der styrer indkøbene er pivringe til den del af sit job og derfor er der ikke noget håb at hente der.
Jeg håber inderligt at ciffuentes er manden der kan udvikle spillere for vi skal som nævnt ikke forvente at sportsdirektøren hjælper ham.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 778
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af emenike » 10. apr 2021, 19:15

FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 17:36
Hvis vi vinder, så bør der simpelthen ikke være mere tvivl om overlevelse. Iøvrigt skal nr. 7 og 8 spille kvalkamp om EC-kvalkamp eller snupper nr. 7 den ?
Det er nr. 7 alene der skal møde et hold fra top-6 om den sidste plads til Europa i den nye Conference League. Som det er lige nu bliver det en kamp mod nummer 4, men hvis enten AGF eller FCM vinder pokalen bliver det nummer 5 i stedet, og altså formentlig en noget mere overkommelig modstander end AGF/FCK på udebane.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2021, 19:43

Hovedet skrev:
10. apr 2021, 18:18
Og det er jo lige præcis dét, der er problemet. At vi er dårligere end vi tidligere har været - hvor alle var enige om, at det i forvejen var for dårligt. Vi har ikke spillet en eneste god kamp i denne halvsæson endnu, og jeg savner noget, der peger fremad. Eksempelvis ser jeg intet tegn på, at vi skulle slutte foran AGF i næste sæson eller bare nå slutspillet. Ikke med den nuværende spillertrup.
Har du snakket med en AGF-fan for nylig?
(Vi har fået et point mere end AGF i foråret).

Vi har med garanti ikke den nuværende spillertrup efter sommerferien.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2021, 20:36

Julgranen skrev:
10. apr 2021, 18:30
Hovedet skrev:
10. apr 2021, 18:18
Og det er jo lige præcis dét, der er problemet. At vi er dårligere end vi tidligere har været - hvor alle var enige om, at det i forvejen var for dårligt. Vi har ikke spillet en eneste god kamp i denne halvsæson endnu, og jeg savner noget, der peger fremad. Eksempelvis ser jeg intet tegn på, at vi skulle slutte foran AGF i næste sæson eller bare nå slutspillet. Ikke med den nuværende spillertrup.
Ja, det tror jeg da alle gør - men kan vi forvente det sådan som denne sæson har været?

Desuden må vi forvente en storvask i sommervinduet, hvor vi ved at en række spillere skal ud og tilsvarende skal der spillere ind. AaB har meldt ud at truppen skal forynges kraftigt.
Nej, som sagerne er nu, skal vi selvfølgelig bare igennem det her uden at ende helt i fedtefadet. Jeg har nu aldrig været specielt ræd for nedrykning, om end jeg anerkender, at dynamikken i disse koncentrerede slutspil er helt anderledes end en lige-ud-turnering, hvor vi jo end ikke marginalt havde gidet beskæftige os med nedrykning. Eksempelvis kunne 2 nederlag i de indbyrdes opgør mod Lyngby gøre helvede mere hedt end godt er.

Når du nu siger storvask, så er Magnus Christensen vel efterhånden den eneste spiller fra før Inge, som vi skal af med? Personligt kan jeg nu heller ikke se, hvad vi laver med spillere som Nkada og Prijovic, men det er jo Inges påhit. Derudover kan jeg ikke se, hvem vi skulle skille os ad med, og der er vel grænser for, hvad vi har råd til at hive ind.

Ja, vi kan selvfølgelig miste stamspillere som Rinne og Fossum, men det kan jeg ikke se skulle stille os et andet sted, jf. f.eks. salget af Okore. Og har vi et specielt alderstegent hold, siden du nævner den kraftige foryngelse?

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Pastorius » 10. apr 2021, 21:02

Hovedet skrev:
10. apr 2021, 20:36
Nej, som sagerne er nu, skal vi selvfølgelig bare igennem det her uden at ende helt i fedtefadet. Jeg har nu aldrig været specielt ræd for nedrykning, om end jeg anerkender, at dynamikken i disse koncentrerede slutspil er helt anderledes end en lige-ud-turnering, hvor vi jo end ikke marginalt havde gidet beskæftige os med nedrykning. Eksempelvis kunne 2 nederlag i de indbyrdes opgør mod Lyngby gøre helvede mere hedt end godt er.

Når du nu siger storvask, så er Magnus Christensen vel efterhånden den eneste spiller fra før Inge, som vi skal af med? Personligt kan jeg nu heller ikke se, hvad vi laver med spillere som Nkada og Prijovic, men det er jo Inges påhit. Derudover kan jeg ikke se, hvem vi skulle skille os ad med, og der er vel grænser for, hvad vi har råd til at hive ind.

Ja, vi kan selvfølgelig miste stamspillere som Rinne og Fossum, men det kan jeg ikke se skulle stille os et andet sted, jf. f.eks. salget af Okore. Og har vi et specielt alderstegent hold, siden du nævner den kraftige foryngelse?
Følgende er uden kontrakt til sommer.
Lukas Klitten 2021-06-30
Martin Samuelsen 2021-06-30
Tom van Weert 2021-06-30
Timothe Nkada 2021-06-30

Prijovic skal du ikke regne med som trupspiller - Han er ungdomsspiller som på linje med vores egne talenter måske/måske ikke bliver til noget.

Så selv hvis der ikke sker andet end de erstattes (eller Samulesen forlænges og de tre erstattes) så er der altså plads til 3 nye spillere i truppen, hvoraf en i hvert fald skal være en rigtig stærk spiller. Derudover prøver de helt sikkert at finde andre løsninger for MC og Oliver Klitten.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3536
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Hovedet » 10. apr 2021, 21:17

Pastorius skrev:
10. apr 2021, 21:02
Hovedet skrev:
10. apr 2021, 20:36
Nej, som sagerne er nu, skal vi selvfølgelig bare igennem det her uden at ende helt i fedtefadet. Jeg har nu aldrig været specielt ræd for nedrykning, om end jeg anerkender, at dynamikken i disse koncentrerede slutspil er helt anderledes end en lige-ud-turnering, hvor vi jo end ikke marginalt havde gidet beskæftige os med nedrykning. Eksempelvis kunne 2 nederlag i de indbyrdes opgør mod Lyngby gøre helvede mere hedt end godt er.

Når du nu siger storvask, så er Magnus Christensen vel efterhånden den eneste spiller fra før Inge, som vi skal af med? Personligt kan jeg nu heller ikke se, hvad vi laver med spillere som Nkada og Prijovic, men det er jo Inges påhit. Derudover kan jeg ikke se, hvem vi skulle skille os ad med, og der er vel grænser for, hvad vi har råd til at hive ind.

Ja, vi kan selvfølgelig miste stamspillere som Rinne og Fossum, men det kan jeg ikke se skulle stille os et andet sted, jf. f.eks. salget af Okore. Og har vi et specielt alderstegent hold, siden du nævner den kraftige foryngelse?
Følgende er uden kontrakt til sommer.
Lukas Klitten 2021-06-30
Martin Samuelsen 2021-06-30
Tom van Weert 2021-06-30
Timothe Nkada 2021-06-30

Prijovic skal du ikke regne med som trupspiller - Han er ungdomsspiller som på linje med vores egne talenter måske/måske ikke bliver til noget.

Så selv hvis der ikke sker andet end de erstattes (eller Samulesen forlænges og de tre erstattes) så er der altså plads til 3 nye spillere i truppen, hvoraf en i hvert fald skal være en rigtig stærk spiller. Derudover prøver de helt sikkert at finde andre løsninger for MC og Oliver Klitten.
Er han ikke 19 år den gode Prijovic? Nå, men ja, glemte lige Oliver Klitten, og mon ikke vi mister Nkada og van Weert, som jeg nu egentlig syntes var en fin spiller, som i denne sæson er forsvundet ud af billedet.

Men der er jo ikke ligefrem tale om en udrensning af kaliber.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2021, 23:15

emenike skrev:
10. apr 2021, 19:15
FlæskeFrank skrev:
10. apr 2021, 17:36
Hvis vi vinder, så bør der simpelthen ikke være mere tvivl om overlevelse. Iøvrigt skal nr. 7 og 8 spille kvalkamp om EC-kvalkamp eller snupper nr. 7 den ?
Det er nr. 7 alene der skal møde et hold fra top-6 om den sidste plads til Europa i den nye Conference League. Som det er lige nu bliver det en kamp mod nummer 4, men hvis enten AGF eller FCM vinder pokalen bliver det nummer 5 i stedet, og altså formentlig en noget mere overkommelig modstander end AGF/FCK på udebane.
Det er jeg med på. Men skal man "blot" blive nr. 7 for at få kvalkampen mod nr. 4 eller 5 ? Eller skal holdet efter at blive nr. 7 spille en kvalkamp mod nr. 8 inden den afgørende EC-kvalkamp mod nr. 4 eller 5 ? Jeg kan se nogle steder, at rækkens to første pladser ligesom er farvet som noget slutspil ?
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6377
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af FlæskeFrank » 10. apr 2021, 23:32

Julgranen skrev:
10. apr 2021, 18:24
Det var nu ikke møntet på dig personligt - blot som eksempel på at der foregår en anelse historieforvanskning på det her forum.
...
Corona og deraf følgende udhuling af kassen, et dødt transfermarked og behovet for udskiftning på en række nøgleposter i organisationen.

Der er nok reelle forklaringer på at det er som det er, og at presset derfor er stort inden sommervinduet påbegyndes.
Altså sidst jeg så noget endte AaB med at opjustere regnskabet for 2020 fra et lille overskud/underskud til et pænt overskud. Den 11. januar 2021 opjusterede man i beløbsstørrelsen med 5-12 mio kr. til et plus på 8-10 mio kr. Samtidig skrev man at 2021 vil man tilgodeses med penge fra Mæhle-salget.

Så udhuling af kassen har ikke været AaBs store problem. Og der var derfor også penge at handle for i vintervinduet.

At det har været et svært år at være sportschef i, fordi der har været denne ubekendte, tror jeg ingen betvivler. Men lige økonomien skal man nok være varsom med at bruge som argument for AaBs ageren.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Julgranen » 11. apr 2021, 02:24

Hovedet skrev:
10. apr 2021, 21:17

Er han ikke 19 år den gode Prijovic? Nå, men ja, glemte lige Oliver Klitten, og mon ikke vi mister Nkada og van Weert, som jeg nu egentlig syntes var en fin spiller, som i denne sæson er forsvundet ud af billedet.

Men der er jo ikke ligefrem tale om en udrensning af kaliber.
Han fylder først 19 til sommer.
Van Weert ryger også, ja.

Og ja, gennemsnitsalderen er steget noget. Det er den højeste siden sæsonen 10/11.

Dernæst tror jeg også vi sælger Fossum, da det passer med de planer vi plejer at lægge for spillerne.
Håbet må være at Hannesbo kan etablere sig i løbet af det kommende år eller to.
Så har vi til højre, hvor Kusk og Børsting begge kunne blive spillere man vil arbejde på at slippe til vinter. Børsting har kontraktudløb om lidt over et år, Kusk om halvandet.

Det kan meget vel blive en udrensning af kaliber over de næste par vinduer, men meget afhænger af hvordan vi klarer os sportsligt.
Inge er meget obs på det med kulturbærere.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af BoT » 11. apr 2021, 02:44

Sindssygt vigtigt kamp, som reelt kan afgøre, om vi skal spille om nedrykning eller Europa
Fornuftigst vil være samme opstilling som sidst, hvor MC fik Ferreira til at ligne en dygtig superligaspiller igen. Kan vi håbe på en tæt 1-0 sejr?

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 1989
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af 9520AaB » 11. apr 2021, 07:29

BoT skrev:Sindssygt vigtigt kamp, som reelt kan afgøre, om vi skal spille om nedrykning eller Europa
Fornuftigst vil være samme opstilling som sidst, hvor MC fik Ferreira til at ligne en dygtig superligaspiller igen. Kan vi håbe på en tæt 1-0 sejr?
Fuldstændig sindssygt at dreje en kamptråd over på kampen.
Det er meget vigtigere at læse om hvilken træner, der har gjort det bedst, hvilke formationer vi spillede med i 1885, hvilke spillere der ryger i næste transfervindue.
Ja, kampen bliver sæsondefinerende, kan vi få en smule håb igen med sejr, så tror jeg på kvalkamp til Europa. Håber vi holder fast i 3-mands forsvar, og ser gerne at der bliver plads til Prica fra start(jeg tror han er vores guld, men mangler at blive forløst).


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Besvar