Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af R Rosenberg » 13. apr 2021, 00:15

gravballe skrev:
12. apr 2021, 23:47
R Rosenberg skrev:
12. apr 2021, 23:36
Julgranen skrev:
12. apr 2021, 22:38
Hovedet skrev:
12. apr 2021, 22:34
Lyngby virker malplaceret i det nedrykningsslutspil og kunne sagtens ende i top 4, om man havde startet turneringen i foråret. Det er ikke kun AaB, der spiller ringe her. Det er det så ved gud også, men det er anden sag.
Samme spillere var jo rædderlige under Christian Nielsen. Deres køb af Thellufsen kan vise sig at blive en guld værd - havde han ikke tyret eks-træneren i hovedet, så var Falch aldrig blevet ansat.

Det er meget voldsom dag og nat med det Lyngby-hold.
Og det viser jo netop, hvad et trænerskifte kan gøre. Ligaens laveste budget, men noget af det bedste fodbold under denne Carit, og noget af det ringeste under den forrige. Det handler jo i bund og grund om at kunne forløse holdet som helhed og skabe et hold. Som det lykkedes Hamrén og Kent at gøre (på den lidt længere bane end denne Carit).

Det var jo nok det, man (herunder jeg selv) havde håbet på med Cifuentes. Det kan også sagtens nå at komme, men håbet var nok, at man (som med denne Carit) havde set et større "immediate impact" og ikke, som jeg ser det, 1-2 skridt tilbage fra før julepausen.
du glemmer lyngby har et helt setup til at spille det de vil spille, og truppen er lavet til det. Jeg aner intet om deres træner er super vild eller ej, men det er altås let at gå ind i en klub hvor du bare skal vidre føre en stil, som allerede er implanteret i klubben. End det er at skulle starte forfra. MC, Inge og Søren er ved at implantere noget helt i bunden af AaB og hele vejen op, der er lang vej endnu.. Men det er klart når man bliver ansat til at spille på en bestemt måde og truppen ikke er til det, så er det sku svært.

AaB har snakket meget i medierne om deres talent satsning i 2014 og frem af, men det har været et kæmpe røgslør..
Du bliver ved med at sige, at jeg glemmer;) Og nej, det gør jeg faktisk ikke.

Jeg ved godt, at AaB står midt i et paradigmeskifte (fortærsket ord disse dage), og at det besværliggør tingene. Men det ændrer jo altså ikke på, at AaB (på papiret) har et væsentligt bedre hold en Lyngby.
Lyngby er jo bare som forvandlet under denne Carit, mens AaB, med de meget positive briller, er trådt et skridt tilbage på kvaliteten. Og spillere på det niveau bør altså kunne spille andre systemer, så det er nok at tage munden for fuld at tale om at begynde forfra.
Ædruelighedens stemme

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Julgranen » 13. apr 2021, 00:18

R Rosenberg skrev:
13. apr 2021, 00:09
Der er jo ikke rigtig nogen, der blomstrer, og holdet synes jo ikke at have kampe, hvor der er tegninger til, at nu ruller det - om det så bare er en enkelt halvleg.
Nordsjælland ude, Brøndby ude, FCK hjemme er eksempler på kampe hvor vi har levet momentvis, god, klog fodbold. Jeg synes ikke det har været SÅ skidt, som det gøres til. Ikke omstændighederne taget i betragtning. Jeg vil gerne se hvad træneren har at arbejde med på den anden side af sommerpausen. Det er svært at få et orkester til at spille, hvis for mange af medlemmerne fejler på helt basal kunnen.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Brent » 13. apr 2021, 00:19

Julgranen skrev:
12. apr 2021, 22:55
gwailo skrev:
12. apr 2021, 22:49
Man fornemmer også at journalisterne synes han kommer med ikke-udtalelser. Begrænset hvor meget "god energi", "masser af positivt at tage med" og "bolden er rundt og alt kan ske" vi kan holde ud.
Sådan blev Hamrén også som landstræner i Sverige. Kendt for at have ekstremt lidt overskud, og være meget kontant. Den side så vi slet ikke af ham i AaB.

I Sandefjord var han kendt for at tage pis på journalisterne og være meget interagerende med fansene. Meget aktiv på twitter, deltog i en del podcasts osv.
Ville man ikke også blive lidt træt af en gang falsk overskud, når han efter sigende bruger dag og nat på at arbejde på at forbedre tingene. Jeg tror han har nok at se til som det er lige nu.
De interviews jeg har set med ham på norsk tv i forbindelse med Sandefjords kampe er nøgøjagtig ligeså intetsigende som dem vi har set ham stille op til på viasat
AaB - the Nordic gateway to Europe

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af R Rosenberg » 13. apr 2021, 01:06

Julgranen skrev:
13. apr 2021, 00:18
R Rosenberg skrev:
13. apr 2021, 00:09
Der er jo ikke rigtig nogen, der blomstrer, og holdet synes jo ikke at have kampe, hvor der er tegninger til, at nu ruller det - om det så bare er en enkelt halvleg.
Nordsjælland ude, Brøndby ude, FCK hjemme er eksempler på kampe hvor vi har levet momentvis, god, klog fodbold. Jeg synes ikke det har været SÅ skidt, som det gøres til. Ikke omstændighederne taget i betragtning. Jeg vil gerne se hvad træneren har at arbejde med på den anden side af sommerpausen. Det er svært at få et orkester til at spille, hvis for mange af medlemmerne fejler på helt basal kunnen.
Tja, tjo - det var jo ikke sådan, at man følte sig super-geil under de kampe heller. Jo, FCN-kampen, måske.

Og ja, jeg mener også, at vi må afvente og se, hvad sommerpausen kan bringe, for jeg håber, at Inge får ryddet grundigt op i truppen, OG at han rammer den lige i røven med transfers ind. Der er ikke hverken råd, tid eller brug for flere Rufo, Samuelsen, Granli eller Nkada.

Inge og Cifuentes skal sammensætte et hold nu. Noget, Gaarde ikke formåede, og som Inge stadig har tilgode at vise, at han mestrer. Vel at mærke et hold, der også kan spille fodbold.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af hit666 » 13. apr 2021, 01:23

R Rosenberg skrev:
13. apr 2021, 01:06
Julgranen skrev:
13. apr 2021, 00:18
R Rosenberg skrev:
13. apr 2021, 00:09
Der er jo ikke rigtig nogen, der blomstrer, og holdet synes jo ikke at have kampe, hvor der er tegninger til, at nu ruller det - om det så bare er en enkelt halvleg.
Nordsjælland ude, Brøndby ude, FCK hjemme er eksempler på kampe hvor vi har levet momentvis, god, klog fodbold. Jeg synes ikke det har været SÅ skidt, som det gøres til. Ikke omstændighederne taget i betragtning. Jeg vil gerne se hvad træneren har at arbejde med på den anden side af sommerpausen. Det er svært at få et orkester til at spille, hvis for mange af medlemmerne fejler på helt basal kunnen.
Tja, tjo - det var jo ikke sådan, at man følte sig super-geil under de kampe heller. Jo, FCN-kampen, måske.

Og ja, jeg mener også, at vi må afvente og se, hvad sommerpausen kan bringe, for jeg håber, at Inge får ryddet grundigt op i truppen, OG at han rammer den lige i røven med transfers ind. Der er ikke hverken råd, tid eller brug for flere Rufo, Samuelsen, Granli eller Nkada.

Inge og Cifuentes skal sammensætte et hold nu. Noget, Gaarde ikke formåede, og som Inge stadig har tilgode at vise, at han mestrer. Vel at mærke et hold, der også kan spille fodbold.
lige præcis
AaB AaB AaB AaB

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Lomaha » 13. apr 2021, 07:52

jonas386 skrev:
9. apr 2021, 23:01
Bum skrev:
9. apr 2021, 22:41
jonas386 skrev:
9. apr 2021, 11:34
Er der i øvrigt nyt om Hiljemark? Jeg har kun hørt at han 'måske' er skadet, men hvis han sidder over til denne kamp, så må det betyde at de tests man har kørt ikke ligefrem har vist gode tegn. Det kunne være fedt med lidt mere åbenhed og nogle tidshorisonter.
Fra i går i nordjyske:
- Jeg er ikke helt opdateret på, hvad situationen er med Oscar, men vores fysiske stab arbejder med ham for at lave en vurdering. Indtil videre kan jeg ikke sige noget konkret, lyder det fra Martí Cifuentes.
Jeg undrer mig i hvert fald over, at man kan være ikke-opdateret i små to uger når det drejer sig om en af klubbens store stjerner. Om det er hoften eller noget helt andet gør mig ikke så meget, men uvisheden er hård. Det virker ikke som et godt tegn ift at se Hiljemark i fuld flor inden længe.
https://nordjyske.dk/nyheder/sport/nu-h ... 25c03d3cc7

Lomaha
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 30. aug 2007, 20:43
Geografisk sted: Ikast

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Lomaha » 13. apr 2021, 08:05

Ibiza Polar skrev:
12. apr 2021, 19:11
At Fossum skal tage alle dødbolde er næsten grund nok til, at man skal overveje om man skal forlænge med Würtz. Det givet ingen mening.
Den er god - på bagkant...

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af johnfrank » 13. apr 2021, 09:25

Jeg har lige set de to lyngby mål og det bekræfter at Magnus haderne har bragt bevist fake facts i den her tråd bare fordi de hader ham. Første mål er 5 mod 3 hvor ingen af de fem aaber er Magnus. 2 mål er han endt som den bagerste i højre side af tre. Den midterste bliver trukket væk og Palle følger ikke med lyngby manden der løber fra kanten af feltet. Magnus forsøger at forlade sin mand men når det ikke.



Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Forza » 13. apr 2021, 09:30

johnfrank skrev:
13. apr 2021, 09:25
Jeg har lige set de to lyngby mål og det bekræfter at Magnus haderne har bragt bevist fake facts i den her tråd bare fordi de hader ham. Første mål er 5 mod 3 hvor ingen af de fem aaber er Magnus. 2 mål er han endt som den bagerste i højre side af tre. Den midterste bliver trukket væk og Palle følger ikke med lyngby manden der løber fra kanten af feltet. Magnus forsøger at forlade sin mand men når det ikke.
Jeg kan ikke forestille mig at nogle hader Magnus. Tværtimod tænker jeg alle ønsker han bliver en succes. Efter over 100 kampe har man dog et ret godt billede af ham. Jeg synes selv han ikke har niveauet og syntes han var rigtig dårlig i går.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Forza » 13. apr 2021, 09:32

https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... ved-pausen

“Jeg synes, vi spillede en okay kamp egentlig. Det er ikke sådan, jeg føler, vi spillede en dårlig kamp, men det blev måske for hektisk nogle gange.“

Det ryster mig lidt at man kan give så mange chancer væk og så vurdere at man spillede okay. Jeg synes de sejlede i går.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Moen » 13. apr 2021, 09:36

johnfrank skrev:
13. apr 2021, 09:25
Jeg har lige set de to AaB mål og det bekræfter at Magnus haderne har bragt bevist fake facts i den her tråd bare fordi de hader ham. Første mål er 5 mod 3 hvor ingen af de fem aaber er Magnus. 2 mål er han endt som den bagerste i højre side af tre. Den midterste bliver trukket væk og Palle følger ikke med lyngby manden der løber fra kanten af feltet. Magnus forsøger at forlade sin mand men når det ikke.
Første mål kan man godt kritisere MC. Han står helt fejlplaceret i ingenmandsland og tvinger Pedro til at trække væk fra sin position, hvilket efterlader Hebo helt upresset. Granli satser for meget på Warmings skudfinte, men ubalancen starter hos MC.

Andet mål kan man diskutere om hvad han laver så langt væk fra sin position. Men jeg kan ikke se på highlights, hvad der ligger forud for chancen, så der lader vi tvivlen komme ham til gode. Men igen er der ubalance i holdet og alle tre centerbacks ligger helt ovre til venstre og så er der sgu ikke råd til at Pallesen står og snorksover, når Lyngby spiller igennem. Ingen pres på boldholder for MC og Pedro mangler på midten.

To mål der kunne have været afværget, hvis vi stod ordentligt..

Brugeravatar
Mephisto2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1038
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:28

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Mephisto2 » 13. apr 2021, 09:37

Prica22 skrev:
13. apr 2021, 09:36
johnfrank skrev:
13. apr 2021, 09:25
Jeg har lige set de to AaB mål og det bekræfter at Magnus haderne har bragt bevist fake facts i den her tråd bare fordi de hader ham. Første mål er 5 mod 3 hvor ingen af de fem aaber er Magnus. 2 mål er han endt som den bagerste i højre side af tre. Den midterste bliver trukket væk og Palle følger ikke med lyngby manden der løber fra kanten af feltet. Magnus forsøger at forlade sin mand men når det ikke.
Første mål kan man godt kritisere MC. Han står helt fejlplaceret i ingenmandsland og tvinger Pedro til at trække væk fra sin position, hvilket efterlader Hebo helt upresset. Granli satser for meget på Warmings skudfinte, men ubalancen starter hos MC.

Andet mål kan man diskutere om hvad han laver så langt væk fra sin position. Men jeg kan ikke se på highlights, hvad der ligger forud for chancen, så der lader vi tvivlen komme ham til gode. Men igen er der ubalance i holdet og alle tre centerbacks ligger helt ovre til venstre og så er der sgu ikke råd til at Pallesen står og snorksover, når Lyngby spiller igennem. Ingen pres på boldholder for MC og Pedro mangler på midten.

To mål der kunne have været afværget, hvis vi stod ordentligt..
De fleste mål kunne vel være undgået........

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Moen » 13. apr 2021, 09:40

Forza skrev:
13. apr 2021, 09:30
johnfrank skrev:
13. apr 2021, 09:25
Jeg har lige set de to lyngby mål og det bekræfter at Magnus haderne har bragt bevist fake facts i den her tråd bare fordi de hader ham. Første mål er 5 mod 3 hvor ingen af de fem aaber er Magnus. 2 mål er han endt som den bagerste i højre side af tre. Den midterste bliver trukket væk og Palle følger ikke med lyngby manden der løber fra kanten af feltet. Magnus forsøger at forlade sin mand men når det ikke.
Jeg kan ikke forestille mig at nogle hader Magnus. Tværtimod tænker jeg alle ønsker han bliver en succes. Efter over 100 kampe har man dog et ret godt billede af ham. Jeg synes selv han ikke har niveauet og syntes han var rigtig dårlig i går.
Statswise var han ikke så dårlig, og synes egentlig også han var bedre end hvad vi tidligere har set, men han bidrager ikke med noget. Få fine detaljer, men overall er han en klar svaghed derinde. Hiljemark er virkelig savnet og Inge skal finde en backup til sommer, som har noget mere at byde på end de nuværende reserver. Kakeeto og MC har ikke niveauet, Højholt er ikke klar til ansvaret endnu. Ens for dem er, at de ikke bidrager med nok, når de får chancen.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Moen » 13. apr 2021, 09:41

Mephisto2 skrev:
13. apr 2021, 09:37
Prica22 skrev:
13. apr 2021, 09:36
johnfrank skrev:
13. apr 2021, 09:25
Jeg har lige set de to AaB mål og det bekræfter at Magnus haderne har bragt bevist fake facts i den her tråd bare fordi de hader ham. Første mål er 5 mod 3 hvor ingen af de fem aaber er Magnus. 2 mål er han endt som den bagerste i højre side af tre. Den midterste bliver trukket væk og Palle følger ikke med lyngby manden der løber fra kanten af feltet. Magnus forsøger at forlade sin mand men når det ikke.
Første mål kan man godt kritisere MC. Han står helt fejlplaceret i ingenmandsland og tvinger Pedro til at trække væk fra sin position, hvilket efterlader Hebo helt upresset. Granli satser for meget på Warmings skudfinte, men ubalancen starter hos MC.

Andet mål kan man diskutere om hvad han laver så langt væk fra sin position. Men jeg kan ikke se på highlights, hvad der ligger forud for chancen, så der lader vi tvivlen komme ham til gode. Men igen er der ubalance i holdet og alle tre centerbacks ligger helt ovre til venstre og så er der sgu ikke råd til at Pallesen står og snorksover, når Lyngby spiller igennem. Ingen pres på boldholder for MC og Pedro mangler på midten.

To mål der kunne have været afværget, hvis vi stod ordentligt..
De fleste mål kunne vel være undgået........
Det kan de da, men nu har vi bare set utallige mål i denne sæson, som kommer ud af personlige fejl og hjerneblødninger. Det vil jeg ikke mene var tilfældet i går.

johnfrank
2. div
2. div
Indlæg: 155
Tilmeldt: 9. mar 2010, 08:31

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af johnfrank » 13. apr 2021, 10:00

Prica22 skrev:
johnfrank skrev:
13. apr 2021, 09:25
Jeg har lige set de to AaB mål og det bekræfter at Magnus haderne har bragt bevist fake facts i den her tråd bare fordi de hader ham. Første mål er 5 mod 3 hvor ingen af de fem aaber er Magnus. 2 mål er han endt som den bagerste i højre side af tre. Den midterste bliver trukket væk og Palle følger ikke med lyngby manden der løber fra kanten af feltet. Magnus forsøger at forlade sin mand men når det ikke.
Første mål kan man godt kritisere MC. Han står helt fejlplaceret i ingenmandsland og tvinger Pedro til at trække væk fra sin position, hvilket efterlader Hebo helt upresset. Granli satser for meget på Warmings skudfinte, men ubalancen starter hos MC.

Andet mål kan man diskutere om hvad han laver så langt væk fra sin position. Men jeg kan ikke se på highlights, hvad der ligger forud for chancen, så der lader vi tvivlen komme ham til gode. Men igen er der ubalance i holdet og alle tre centerbacks ligger helt ovre til venstre og så er der sgu ikke råd til at Pallesen står og snorksover, når Lyngby spiller igennem. Ingen pres på boldholder for MC og Pedro mangler på midten.

To mål der kunne have været afværget, hvis vi stod ordentligt..
Du er helt væk. De er 5 mod 3 i overtal ved første mål efter en løftet bold.

Hvad rolle spiller det hvordan han er havnet i bagerste kæde ved andet mål. Det sker i forskellige situationer.

Jeez, nogen fans altså

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Julgranen » 13. apr 2021, 10:02

Forza skrev:
13. apr 2021, 09:30
Jeg kan ikke forestille mig at nogle hader Magnus. Tværtimod tænker jeg alle ønsker han bliver en succes. Efter over 100 kampe har man dog et ret godt billede af ham. Jeg synes selv han ikke har niveauet og syntes han var rigtig dårlig i går.
Korrekt. I bund og grund er han jo bare et eksempel på at vi udvikler for mange talenter - i hvert fald centrale midtbanespillere - uden nævneværdige spidskompetencer.
Han er både for langsom og for teknisk ringe. Dertil kommer at boldtempoet simpelthen bliver for lavt når den er i nærheden af ham.

Han har ikke niveauet, og burde aldrig have haft så mange kampe for AaB. Bortset fra det ønsker jeg ham al held og lykke - men det må gerne være i en anden klub.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af FlæskeFrank » 13. apr 2021, 10:15

Nu er mange steder, hvor der kan rettes op. Men jeg synes stadig, at det er offensiven, som er problemet.

De skal simpelthen blive bedre til at holde i bolden og vinde bolden, så forsvaret kan nå at trække vejret.

Det er er reelt kun Samuelsen, som leverer på BÅDE pres, vinde bolde og holde i bolden. At der så mangler andet er en anden snak. Alle de offensive mangler målnæse pt, trods Fossums scoring.

Så kan godt se, at en type, som Emil Nielsen, vil gøre godt for vores opspil. Han kan nemlig holde i bolden og presse. Ikke at vi skal hente ham, men han giver som type en ekstra spilmulighed, netop det lange spark eller blot en blot en som kan beholde bolden på modstanderens banehalvdel, så de øvrige spillere kan nå derop.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 797
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af emenike » 13. apr 2021, 10:43

Forza skrev:
13. apr 2021, 09:32
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... ved-pausen

“Jeg synes, vi spillede en okay kamp egentlig. Det er ikke sådan, jeg føler, vi spillede en dårlig kamp, men det blev måske for hektisk nogle gange.“

Det ryster mig lidt at man kan give så mange chancer væk og så vurdere at man spillede okay. Jeg synes de sejlede i går.
Meget enig, følelsen for mig var vel mere at Lyngby var farlige nærmest hver gang de var på vores tredjedel af banen. Statistikken siger 20-9 i skudforsøg, 9-4 i skud på mål, samt xGoals på 1,8-0,6, og det er altså mod ligaens nummer 11 som dog trods alt er det bedst spillende hold i nedrykningsspillet i øjeblikket.

Man skal ikke lægge alt i statistikker, f.eks. er Kusk's hjørnespark på overliggeren ikke medregnet som et skudforsøg, men uafgjort i går skyldes mere held og marginaler samt en fremragende keeperpræstation, end at man spillede en "okay kamp".
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af BoT » 13. apr 2021, 10:51

Allermest bekymrende rent taktisk er, at vi - på trods af, at vi starter med syv spillere, der primært er defensivt indstillet, tillader over 20 skud mod mål, heraf flere meget store chancer. Mange af chancerne kommer endda som kontra-chancer, hvilket viser, at vores genpres er helt forkert sat op og at vi er for dårlige på bolden. Den dårligste kamp af Cifuentes indtil videre. Men vi må også erkende, at Lyngby vel er blandt de tre bedste hold, han har mødt. Tankevækkende.

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Lyngby vs. AaB (Mandag 12/4: 19.00)

Indlæg af Moen » 13. apr 2021, 10:59

johnfrank skrev:
13. apr 2021, 10:00
Prica22 skrev:
johnfrank skrev:
13. apr 2021, 09:25
Jeg har lige set de to AaB mål og det bekræfter at Magnus haderne har bragt bevist fake facts i den her tråd bare fordi de hader ham. Første mål er 5 mod 3 hvor ingen af de fem aaber er Magnus. 2 mål er han endt som den bagerste i højre side af tre. Den midterste bliver trukket væk og Palle følger ikke med lyngby manden der løber fra kanten af feltet. Magnus forsøger at forlade sin mand men når det ikke.
Første mål kan man godt kritisere MC. Han står helt fejlplaceret i ingenmandsland og tvinger Pedro til at trække væk fra sin position, hvilket efterlader Hebo helt upresset. Granli satser for meget på Warmings skudfinte, men ubalancen starter hos MC.

Andet mål kan man diskutere om hvad han laver så langt væk fra sin position. Men jeg kan ikke se på highlights, hvad der ligger forud for chancen, så der lader vi tvivlen komme ham til gode. Men igen er der ubalance i holdet og alle tre centerbacks ligger helt ovre til venstre og så er der sgu ikke råd til at Pallesen står og snorksover, når Lyngby spiller igennem. Ingen pres på boldholder for MC og Pedro mangler på midten.

To mål der kunne have været afværget, hvis vi stod ordentligt..
Du er helt væk. De er 5 mod 3 i overtal ved første mål efter en løftet bold.

Hvad rolle spiller det hvordan han er havnet i bagerste kæde ved andet mål. Det sker i forskellige situationer.

Jeez, nogen fans altså
Og Pedro er ude af position, fordi han skal dække det rum MC efterlader. Nu lader jeg også tvivlen komme ham til gode, hvis du læser efter, for der var sikkert en grund til han var havnet dernede.

Besvar