Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Julgranen » 16. maj 2021, 16:18

Hanga skrev:
16. maj 2021, 16:14
Men ellers enig, han tager gode skridt i øjeblikket Prica. En kamp hvor ikke meget lykkes for ham, men han får alligevel scoret, og det er nu engang det vigtigste. Vi skal have en stærk angriber ind til at være 1. angriber og så skal Prica udfordre ham. Selvfølgelig med chancer undervejs. Hvis han gør det godt nok, så kommer spilletiden af sig selv.
Jeg tænker også lige så meget på hans attityde. Han løber og råber og skriger af sine medspillere på positiv vis, og kæmper virkelig for sagen.
Hvor han under Friis lignede en der ikke kunne tage en 5 kilometer på under en time, så holder han et helt andet niveau nu.
Han har i den grad haft godt af et trænerskifte, og af at falde til i klubben. Han kan sagtens blive et stort salg for os.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Hovedet » 16. maj 2021, 16:35

Vi skal vel slå omtrent 500 knuder på os selv for at få dette forår til at fremstå bare marginalt bedre, end hvad vi i øvrigt har været vidne til i perioden 2014 til 2020 - altså den værste periode i hele AaBs Superligatid. Vi var rædderlige i størstedelen af kampen, som vi har været det i størstedelen af foråret.

Jeg vil så i øvrigt anføre, at Horsens er bedre end deres ry og sagtens kan ende som den samlede vinder af dette i øvrigt ekstremt jævnbyrdige nedrykningsslutspil (med undtagelse af overraskende nok Lyngby).


Til gengæld har den unge Prica nu scoret i 3 kampe i træk (sådan moralsk set da) og har i øvrigt været et spøjst indslag med det nærmest komiske røde kort i debutkampen i Lyngby og et straffespark i dag så ringe, at kun en Safranko kunne have præsteret noget lignende. Altså helt ærligt; har vi ikke én eneste spiller på det hold med et bare nogenlunde spark? Man kunne jo se, at han ville brænde det spark, allerede da han op til pletten!

Jeg kan ikke huske, at straffespark på noget tidspunkt skulle have været et særligt problem for os: Henrik Mini Rasmussen, Michael Jakobsen og Helenius scorede slet og ret på alle deres straffespark, Würtz brændte vist et enkelt ud af rigtig mange, sågar Pohl scorede på 3 ud af 3 osv.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Legum Magister » 16. maj 2021, 16:43

Jeg sad og så kampen samme med et par venner, der som jeg har fulgt AaB i 40+ år. Efter med gru at have set, at Magnus Christensen var i startopstillingen, og efter for guderne må vide hvilken gang at have kunnet konstatere, at han formår at falde igennem på et ellers svagt AaB-hold, kom vi til at diskutere, hvorvidt AaB egentlig i alle de år vi har fulgt klubben, har haft en dårligere spiller end Magnus Christensen.

Umiddelbart må der næsten have været dårligere spillere på holdet, da klubben lå og rodede rundt i bunden af 3. division i sæsonerne '82 og '83; men der var som sådan ikke nogle navne, der stod tilstrækkeligt klart i hukommelsen, hvilket en så eklatant mangel på kvalitet ellers burde være garant for.

Vi kunne dog blive enige om, at AaB ikke har haft en dårligere spiller i superligaen med 50+ førsteholdskampe. Han fremstår som legmeliggørelsen af AaB's fundamentale problemer. Det var alt, alt, alt for sent, at Hiljemark kom på banen i stedet for Magnus Christensen, og at Cifuentes i det hele taget benytter Magnus Christensen er bestemt ikke noget, der vækker tillid til hans evner som træneren, der skal bringe klubben tilbage til toppen af dansk fodbold.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Legum Magister » 16. maj 2021, 16:44

Hovedet skrev:
16. maj 2021, 16:35
Jeg kan ikke huske, at straffespark på noget tidspunkt skulle have været et særligt problem for os: Henrik Mini Rasmussen, Michael Jakobsen og Helenius scorede slet og ret på alle deres straffespark, Würtz brændte vist et enkelt ud af rigtig mange, sågar Pohl scorede på 3 ud af 3 osv.
Jeg martres nu stadig af straffesparkskonkurrencen mod Man. City....

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af gravballe » 16. maj 2021, 16:47

Legum Magister skrev:
16. maj 2021, 16:44
Hovedet skrev:
16. maj 2021, 16:35
Jeg kan ikke huske, at straffespark på noget tidspunkt skulle have været et særligt problem for os: Henrik Mini Rasmussen, Michael Jakobsen og Helenius scorede slet og ret på alle deres straffespark, Würtz brændte vist et enkelt ud af rigtig mange, sågar Pohl scorede på 3 ud af 3 osv.
Jeg martres nu stadig af straffesparkskonkurrencen mod Man. City....
Især fordi vi virkelig havde fået krammet på dem og burde have gået mere efter det mål

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af MrBangDK » 16. maj 2021, 16:48

Julgranen skrev:
16. maj 2021, 16:09
FlæskeFrank skrev:
16. maj 2021, 16:06
Første kamp, at Prica fik 90 min. I superligaen. Så han er stadig ny i klassen.
Men han ligner dog et fremragende køb til de penge. Jeg tror ikke der er mange 19-årige i Skandinavien der har samme selvtillid som han har lige for tiden.
Han netter +20 næste sæson og bliver det dyreste salg i AaBs historie!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af MrBangDK » 16. maj 2021, 16:49

Var der nogen på stadion eller som på TV så hvad der skete med ham Horsens spilleren (Buus?). Shit han så forpint ud!
Ska' vi hak'?

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Brodernumsi » 16. maj 2021, 16:50

Hovedet skrev:
16. maj 2021, 16:35
Vi skal vel slå omtrent 500 knuder på os selv for at få dette forår til at fremstå bare marginalt bedre, end hvad vi i øvrigt har været vidne til i perioden 2014 til 2020 - altså den værste periode i hele AaBs Superligatid. Vi var rædderlige i størstedelen af kampen, som vi har været det i størstedelen af foråret.

Jeg vil så i øvrigt anføre, at Horsens er bedre end deres ry og sagtens kan ende som den samlede vinder af dette i øvrigt ekstremt jævnbyrdige nedrykningsslutspil (med undtagelse af overraskende nok Lyngby).


Til gengæld har den unge Prica nu scoret i 3 kampe i træk (sådan moralsk set da) og har i øvrigt været et spøjst indslag med det nærmest komiske røde kort i debutkampen i Lyngby og et straffespark i dag så ringe, at kun en Safranko kunne have præsteret noget lignende. Altså helt ærligt; har vi ikke én eneste spiller på det hold med et bare nogenlunde spark? Man kunne jo se, at han ville brænde det spark, allerede da han op til pletten!

Jeg kan ikke huske, at straffespark på noget tidspunkt skulle have været et særligt problem for os: Henrik Mini Rasmussen, Michael Jakobsen og Helenius scorede slet og ret på alle deres straffespark, Würtz brændte vist et enkelt ud af rigtig mange, sågar Pohl scorede på 3 ud af 3 osv.
Både Lucas og Fossum, der begge er nogenlunde sikker på straffe, var taget ud. Tænker ikke Prica havde sparket, hvis en af dem var på banen.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af jonas386 » 16. maj 2021, 16:50

MrBangDK skrev:
16. maj 2021, 16:49
Var der nogen på stadion eller som på TV så hvad der skete med ham Horsens spilleren (Buus?). Shit han så forpint ud!
Stødte han ikke hovedet sammen med Rufo? Der var i hvertfald en Horsens mand der så meget groggy ud efter et sammenstød
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Hovedet » 16. maj 2021, 16:51

Legum Magister skrev:
16. maj 2021, 16:44
Hovedet skrev:
16. maj 2021, 16:35
Jeg kan ikke huske, at straffespark på noget tidspunkt skulle have været et særligt problem for os: Henrik Mini Rasmussen, Michael Jakobsen og Helenius scorede slet og ret på alle deres straffespark, Würtz brændte vist et enkelt ud af rigtig mange, sågar Pohl scorede på 3 ud af 3 osv.
Jeg martres nu stadig af straffesparkskonkurrencen mod Man. City....
Den turde jeg så slet ikke se :-)

Men det var trods alt en straffesparkskonkurrence, hvor vi jo af gode grunde skal have flere spillere til pletten, der jo i øvrigt aldrig ville sparke et straffespark.

Thomas Augustinussen fremstår i denne sammenhæng som en gyserhistorie - han sparkede nøjagtigt lige så ringe i en straffesparkskonkurrence i sin tid i en perifær pokalkamp i Viborg.

Min anke i dag går på, at vi vælger en åbenlys inkompetent spiller til at sparke et straffespark på et uhyre kritisk tidspunkt. Jeg har ikke set noget så åndssvagt siden Safranko i hin tid skulle sparke et straffespark. Vi har altså spillere som Kusk, Lucas Andersen, van Weert, Hiljemark og Magnus Christensen i vores trup.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Hovedet » 16. maj 2021, 16:55

gravballe skrev:
16. maj 2021, 16:47
Legum Magister skrev:
16. maj 2021, 16:44
Hovedet skrev:
16. maj 2021, 16:35
Jeg kan ikke huske, at straffespark på noget tidspunkt skulle have været et særligt problem for os: Henrik Mini Rasmussen, Michael Jakobsen og Helenius scorede slet og ret på alle deres straffespark, Würtz brændte vist et enkelt ud af rigtig mange, sågar Pohl scorede på 3 ud af 3 osv.
Jeg martres nu stadig af straffesparkskonkurrencen mod Man. City....
Især fordi vi virkelig havde fået krammet på dem og burde have gået mere efter det mål
Ah, dels var vi jo - trods alt - pivheldige med overhovedet at vinde den ordinære spilletid med 2-0. Der stod 0-0 med få minutter igen og i øjeblikket inden scoringen til 1-0, havde Manchester City et skud på overliggeren, og straffesparket i overtiden var trods alt ikke ligefrem verdens største. Det var helt VAR-agtigt.

Dels var det jo ikke en bunke skrot, vi spillede mod. Bare ét mål til City i den forlængede havde betydet, at vi igen skulle op og score 2 gange. Det var aldrig sket. Straffesparkskonkurrencen var vores eneste håb i den kamp; men for fanden hvor jeg stadig ærgrer mig over det her mange år efter. Vi var på vej mod en kvartfinale i UEFA Cuppen mod Hamburger SV. Sikken en udebanekamp og en oplevelse, der kunne have ventet os.

Men ja, det var noget off topic. Virkeligheden nu om stunder hedder 1-1 med møje og besvær hjemme mod Horsens og heroisk kamp om at undgå 10. pladsen...

Brugeravatar
MrBangDK
Allstar
Allstar
Indlæg: 5092
Tilmeldt: 30. apr 2007, 10:06
Geografisk sted: 2730 - det mondæne Herlev..

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af MrBangDK » 16. maj 2021, 17:02

jonas386 skrev:
16. maj 2021, 16:50
MrBangDK skrev:
16. maj 2021, 16:49
Var der nogen på stadion eller som på TV så hvad der skete med ham Horsens spilleren (Buus?). Shit han så forpint ud!
Stødte han ikke hovedet sammen med Rufo? Der var i hvertfald en Horsens mand der så meget groggy ud efter et sammenstød
Nej, det var noget med benet.
Ska' vi hak'?

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Mikki89 » 16. maj 2021, 17:20

Lakmusprøven for Inge og Cifuentes bliver næste sæson. Hvis jeg var Inge ville jeg ikke ane mine levende råd ift. Hvad jeg skulle gøre i sommervinduet. Det virker som en helt umulig opgave. Sådan som det så ud i dag og spillet generelt under Cifuentes, så er der intet, der tyder på top 4 i næste sæson, det tror jeg er en fuldstændig urealistisk målsætning. Jeg kunne ikke lade være med at klukke lidt af grin og ryste på hovedet over nordkraftreklamen i pausen, der proklamerede at AaB drømmer om pokaler.
Der er ingen skam i at tilpasse målsætninger med det aktuelle niveau, men jo før AaB indser, at vi ikke er en stor klub i DK pt, men at vi skal arbejde for at blive det, jo bedre.

Top 4 målsætningen i næste sæson bør justeres, så den afspejler virkeligheden og AaB's faktiske niveau.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Hanga » 16. maj 2021, 17:28

https://nordjyske.dk/nyheder/aalborg/pr ... aaf0fd7342

- Jeg forsøgte at finte målmanden, men han hoppede ikke på den. Jeg må bare rose keeperen for en god redning, for jeg føler, at det var et fint sparket straffe, siger Tim Prica.

Billede
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Funky » 16. maj 2021, 17:31

Det er fint nok med lidt Elkjær-attitude fra den unge mand. Det mister jeg ikke søvn over.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14749
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Hanga » 16. maj 2021, 17:32

Funky skrev:Det er fint nok med lidt Elkjær-attitude fra den unge mand. Det mister jeg ikke søvn over.
Nej nej, det gør jeg skam heller ikke. Meeeen håber dog at han kan se den ikke er helt god, når han får lov at se den igen.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af hit666 » 16. maj 2021, 17:45

Inge skal få sent nogle spiller videre inklusiv nogle af dem han selv har hentet og finde nogle klasse indkøb hvis vi skal i top 4
AaB AaB AaB AaB

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af Brent » 16. maj 2021, 17:50

Endnu en rædderlig forestilling mod et allerede nedrykket Horsens hold. Presspillet fungerer slet ikke i første halveg, og vores urutinerede træner famler fortsat i blinde, intet som i intet tyder på at vi er på rette spor... Gennemført elendig indsats:thumbsdown: fuck hvor jeg savner Friis
AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af BoT » 16. maj 2021, 17:51

Legum Magister skrev:
16. maj 2021, 16:43
Jeg sad og så kampen samme med et par venner, der som jeg har fulgt AaB i 40+ år. Efter med gru at have set, at Magnus Christensen var i startopstillingen, og efter for guderne må vide hvilken gang at have kunnet konstatere, at han formår at falde igennem på et ellers svagt AaB-hold, kom vi til at diskutere, hvorvidt AaB egentlig i alle de år vi har fulgt klubben, har haft en dårligere spiller end Magnus Christensen.

Umiddelbart må der næsten have været dårligere spillere på holdet, da klubben lå og rodede rundt i bunden af 3. division i sæsonerne '82 og '83; men der var som sådan ikke nogle navne, der stod tilstrækkeligt klart i hukommelsen, hvilket en så eklatant mangel på kvalitet ellers burde være garant for.

Vi kunne dog blive enige om, at AaB ikke har haft en dårligere spiller i superligaen med 50+ førsteholdskampe. Han fremstår som legmeliggørelsen af AaB's fundamentale problemer. Det var alt, alt, alt for sent, at Hiljemark kom på banen i stedet for Magnus Christensen, og at Cifuentes i det hele taget benytter Magnus Christensen er bestemt ikke noget, der vækker tillid til hans evner som træneren, der skal bringe klubben tilbage til toppen af dansk fodbold.
Du er helt væk. Magnus spillede glimrende idag, vandt sine dueller, satte spillet rigtig godt og optrådte meget velovervejet og klogt. Og så satte han en svinertackling ind, da vi så dårligst ud. Stærkt.
Hiljemark havde én god aktion, men smed ellers bolden væk stort set hver gang, han havde den - bla. med en stor chance til Horsens som følge. Han er meget rusten.

Tag de forudindtagede briller af næste gang, du ser bold.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AC Horsens, 16.05.2021

Indlæg af R Rosenberg » 16. maj 2021, 17:53

hit666 skrev:
16. maj 2021, 17:45
Inge skal få sent nogle spiller videre inklusiv nogle af dem han selv har hentet og finde nogle klasse indkøb hvis vi skal i top 4
Really? Sjovt, jeg synes ellers, at alle andre har givet udtryk for, at alt bør være status quo efter transfervinduet.
Ædruelighedens stemme

Besvar