Kamptråd: AaB-Vejle

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af R Rosenberg » 17. maj 2021, 08:47

Rinne
Pallesen/Granli-Ross-Thelander
Hannesboe-Ferreira-Hiljemark-Ahlmann
Kusk-Lucas
Prica

Det kunne være sjovt at starte med de bedste spillere. Jeg så gerne denne opstilling og formation, omend jeg frygter, at der måske er for lidt tyngde på midtbanen. Dog tænker jeg, at Hiljemark og Ferreira vil kunne udgøre tyngde nok sammen, om nogen.

Vi mangler i den grad en central forsvarer.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2021, 09:09

R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 08:47
Rinne
Pallesen/Granli-Ross-Thelander
Hannesboe-Ferreira-Hiljemark-Ahlmann
Kusk-Lucas
Prica

Det kunne være sjovt at starte med de bedste spillere. Jeg så gerne denne opstilling og formation, omend jeg frygter, at der måske er for lidt tyngde på midtbanen. Dog tænker jeg, at Hiljemark og Ferreira vil kunne udgøre tyngde nok sammen, om nogen.

Vi mangler i den grad en central forsvarer.
Mit bud på den stærkeste opstilling pt.
(men jeg tror ikke på vi får set Hiljemark fra start)

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Ferreira-Hiljemark
Kusk-Lucas- Fossum
Prica

Hannesbo banker i den grad på.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af R Rosenberg » 17. maj 2021, 09:19

Pastorius skrev:
17. maj 2021, 09:09
R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 08:47
Rinne
Pallesen/Granli-Ross-Thelander
Hannesboe-Ferreira-Hiljemark-Ahlmann
Kusk-Lucas
Prica

Det kunne være sjovt at starte med de bedste spillere. Jeg så gerne denne opstilling og formation, omend jeg frygter, at der måske er for lidt tyngde på midtbanen. Dog tænker jeg, at Hiljemark og Ferreira vil kunne udgøre tyngde nok sammen, om nogen.

Vi mangler i den grad en central forsvarer.
Mit bud på den stærkeste opstilling pt.
(men jeg tror ikke på vi får set Hiljemark fra start)

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Ferreira-Hiljemark
Kusk-Lucas- Fossum
Prica

Hannesbo banker i den grad på.
Jeg hældte også mellem din og min egen. Jeg endte på den første, fordi jeg simpelthen synes, at vi er får svagt besat bagerst til firebackkæde. Og vi vil ikke på samme måde kunne gøre brug af Ahlmann fremad, da hans defensive pligter bliver for store.

Og nej, sikkert ikke, men jeg vil hellere se stærkeste start-ellever og så nedgradere senere.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Pastorius » 17. maj 2021, 10:08

R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 09:19
Pastorius skrev:
17. maj 2021, 09:09
R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 08:47
Rinne
Pallesen/Granli-Ross-Thelander
Hannesboe-Ferreira-Hiljemark-Ahlmann
Kusk-Lucas
Prica

Det kunne være sjovt at starte med de bedste spillere. Jeg så gerne denne opstilling og formation, omend jeg frygter, at der måske er for lidt tyngde på midtbanen. Dog tænker jeg, at Hiljemark og Ferreira vil kunne udgøre tyngde nok sammen, om nogen.

Vi mangler i den grad en central forsvarer.
Mit bud på den stærkeste opstilling pt.
(men jeg tror ikke på vi får set Hiljemark fra start)

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Ferreira-Hiljemark
Kusk-Lucas- Fossum
Prica

Hannesbo banker i den grad på.
Jeg hældte også mellem din og min egen. Jeg endte på den første, fordi jeg simpelthen synes, at vi er får svagt besat bagerst til firebackkæde. Og vi vil ikke på samme måde kunne gøre brug af Ahlmann fremad, da hans defensive pligter bliver for store.

Og nej, sikkert ikke, men jeg vil hellere se stærkeste start-ellever og så nedgradere senere.
Jeg tænker at en defensiv midtbane med Pedro og Hiljemark, kan kompensere for manglende stabilitet i centerforsvaret. Ahlmann har været rigeligt dygtig til at komme med frem, også når vi spiller med 4 baggerst, og vi får altså en ekstra offensiv mand med den opstilling.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af R Rosenberg » 17. maj 2021, 10:14

Pastorius skrev:
17. maj 2021, 10:08
R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 09:19
Pastorius skrev:
17. maj 2021, 09:09
R Rosenberg skrev:
17. maj 2021, 08:47
Rinne
Pallesen/Granli-Ross-Thelander
Hannesboe-Ferreira-Hiljemark-Ahlmann
Kusk-Lucas
Prica

Det kunne være sjovt at starte med de bedste spillere. Jeg så gerne denne opstilling og formation, omend jeg frygter, at der måske er for lidt tyngde på midtbanen. Dog tænker jeg, at Hiljemark og Ferreira vil kunne udgøre tyngde nok sammen, om nogen.

Vi mangler i den grad en central forsvarer.
Mit bud på den stærkeste opstilling pt.
(men jeg tror ikke på vi får set Hiljemark fra start)

Rinne
Pallesen-Ross-Thelander-Ahlmann
Ferreira-Hiljemark
Kusk-Lucas- Fossum
Prica

Hannesbo banker i den grad på.
Jeg hældte også mellem din og min egen. Jeg endte på den første, fordi jeg simpelthen synes, at vi er får svagt besat bagerst til firebackkæde. Og vi vil ikke på samme måde kunne gøre brug af Ahlmann fremad, da hans defensive pligter bliver for store.

Og nej, sikkert ikke, men jeg vil hellere se stærkeste start-ellever og så nedgradere senere.
Jeg tænker at en defensiv midtbane med Pedro og Hiljemark, kan kompensere for manglende stabilitet i centerforsvaret. Ahlmann har været rigeligt dygtig til at komme med frem, også når vi spiller med 4 baggerst, og vi får altså en ekstra offensiv mand med den opstilling.
True. Tænk, hvis vi stadig havde Okore eller én på lignende niveau...
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af doukas » 17. maj 2021, 10:28

Håber Cifuentes går tilbage til en 3-mandsbagkæde. Det fungerer bare bedre.

Rinne
Granli-Thelander-Ross
Pallesen-MC-Fossum-Ahlmann
Kusk-Prica-LA
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af FlæskeFrank » 17. maj 2021, 10:41

Jeg tror dataeksperterne tager over mht. opstilling, så måske ryger både Kusk og Lucas ud efter at have spillet en del. Især nu, hvor der er kort mellem kampene og vigtig kamp i runde 32.

Vil ikke være overrasket over Samuelsen og Rufo I start11.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
KongGulerod
Superliga
Superliga
Indlæg: 603
Tilmeldt: 12. jul 2018, 01:36

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af KongGulerod » 17. maj 2021, 12:10

FlæskeFrank skrev:
17. maj 2021, 10:41
Jeg tror dataeksperterne tager over mht. opstilling, så måske ryger både Kusk og Lucas ud efter at have spillet en del. Især nu, hvor der er kort mellem kampene og vigtig kamp i runde 32.

Vil ikke være overrasket over Samuelsen og Rufo I start11.
Jeg håber at Lucas starter ude. Der er ingen grund til at tage chancer med ham, når man tager hans skadeshistorik in mente.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af baresi » 17. maj 2021, 12:16

jeg håber at Cifuentes stiller med absolut stærkeste mandskab fra start og så skifter ud som de bliver trætte.
Lige nu håber jeg det er:
palle - ross - the - ahl
hilje - pedro - fossum
kusk - lucas
prica

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af BoT » 17. maj 2021, 12:41

Der burde altså ikke være spillere, der skal skånes med kun 2 (og forhåbentlig 3) kampe tilbage. Cifuentes stiller selvfølgelig med det på dagen stærkeste hold.

Igår fik vi ikke særlig meget ud af 4-2-3-1-opstillingen, så jeg kunne godt forestille mig, han gik tilbage til 3-4-3.

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Yankee » 17. maj 2021, 14:38

BoT skrev:
17. maj 2021, 12:41
Der burde altså ikke være spillere, der skal skånes med kun 2 (og forhåbentlig 3) kampe tilbage. Cifuentes stiller selvfølgelig med det på dagen stærkeste hold.
Selvfølgelig. Det er også langt vigtigere at få nogle kampe i benene på Lucas og Hiljemark inden sommerpausen.

De to skal gerne stå knivskarpt til den nye sæson og jo flere kilometer de får i benene inden sommerpausen, jo bedre vil de være til juli. Det ville være rigtig godt hvis Hiljemark kunne spille 2 x 60-70 minutter i de to sidste kampe.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Uldahl » 17. maj 2021, 15:13

BoT skrev:
17. maj 2021, 12:41
Der burde altså ikke være spillere, der skal skånes med kun 2 (og forhåbentlig 3) kampe tilbage. Cifuentes stiller selvfølgelig med det på dagen stærkeste hold.

Igår fik vi ikke særlig meget ud af 4-2-3-1-opstillingen, så jeg kunne godt forestille mig, han gik tilbage til 3-4-3.
Det håber jeg han gør, spillerne er tydeligt ikke komfortable med 4-2-3-1 Alhman ind som stopper og Hannesbo som wingback. Alhman kunne være spændende som central stopper til at føre bolden frem. Og binde spillet bedre sammen offensivt fra bagerste kæde og frem i banen.

Ross/Granli - Alhman - Thelander
Pallesen - Pedro - Hiljemark - Hanesbo
Kusk - Lucas
Prica

Vil starte med Hiljemark inde, så er vi da rimelige sikre på at holdet stempler ind fra start, også lade ham spille den første halve time inden han skiftes ud. Vigtigt vi ikke presser ham for hårdt efter den lange pause, og risikere en ny skade på ham.

Men hans leder evne, og hans evne til at gøre medspillerne bedre skal bruges til at få en god kamp start, og få tonen lagt for resten af kampen.

Ross eller Granli må bero på dags formen. Men heller mest til Ross Vejle er ikke så fysiske i deres spil så der burde være plads til at han ikke bare tyr til lange bolde frem i banen. Ser frem til en modstander der vil andet end at pøle. :cheers:

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Mogens » 17. maj 2021, 15:37

FlæskeFrank skrev:
17. maj 2021, 10:41
Jeg tror dataeksperterne tager over mht. opstilling, så måske ryger både Kusk og Lucas ud efter at have spillet en del. Især nu, hvor der er kort mellem kampene og vigtig kamp i runde 32.

Vil ikke være overrasket over Samuelsen og Rufo I start11.
Måske har du ret, men den sidste kamp er kun vigtig, hvis vi ikke taber for meget terræn til SE i dag og i næste runde. Ellers er kampen mod SE i bedste fald ligegyldig.

Jeg ved efterhånden ikke, hvad jeg skal tænke eller tro er det mest optimale, for det er dælme noget af en rutsjebanetur vi er ude på. Jeg er dog ret sikker på, at Ahlmann i centerforsvaret IKKE er nogen god ide. I mine øjne er han en de bedste i ligaen, når han spiller sin favoritplads, men jeg har nærmest ingen fidus til ham i midten (i øvrigt ligesom jeg også har svært ved at se, at Dalsgaard skulle have en fremtid derinde, som nogen plæderer for).

2-3 uskønne kampe venter, og så forventer jeg, at der sker en STOR omvæltning/forbedring i sommerpausen, hvorefter Cifuentes´ideer kommer til udtryk i mindst 80% af kampene efter ferien.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af bedstefar » 17. maj 2021, 16:46

Håber vi går tilbage til 3-4-3, hvor jeg synes vores pres sidder meget bedre. Der var op til flere gange igår, hvor Horsens spillede sig ud af vores pres, langt sideskift og så havde de en god mulighed.

Rinne

Ross Thelander Granli

Pallesen Hiljemark (skiftes ud i pausen) Pedro Ahlmann

Kusk Prica Lucas

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Maglau » 17. maj 2021, 19:49

Indrømmet - jeg frygter at stille op med de bedste spillere og ikke vinde. Det vil tage hele den glæde væk fra mig der plejer at være ved ventetid på næste sæson.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Krede
2. div
2. div
Indlæg: 178
Tilmeldt: 30. jul 2008, 22:48

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Krede » 17. maj 2021, 19:50

Jeg er rystet over hvor få chancer vi skabte mod Horsens. Nu er 7. pladsen for alvor ved at glide os af hænde. Hvor er ambitionerne henne i vores klub???? Er jo en hån mod fans, sponsorer, investorer, ja hele Nordjylland, hvis vi skal tage til takke med en 8. plads.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Funky » 17. maj 2021, 19:55

Hiljemark kommer altså ikke til at starte inde - det virker helt urealistisk. Desuden tror jeg, Ferreira skal brænde træningsbanen totalt af i morgen for at overhale MC; måske skal han nærmere håbe på, at MC er lidt træt og ryger på bænken pga. Cifuentes' rotationsprincip. Han virker nu ret slidstærk, den gode MC.
jeg ville ikke undre mig over at se samme opstilling som i går.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Maglau » 17. maj 2021, 20:40

Krede skrev:
17. maj 2021, 19:50
Jeg er rystet over hvor få chancer vi skabte mod Horsens. Nu er 7. pladsen for alvor ved at glide os af hænde. Hvor er ambitionerne henne i vores klub???? Er jo en hån mod fans, sponsorer, investorer, ja hele Nordjylland, hvis vi skal tage til takke med en 8. plads.
Tror sgu ambitioner er der men midlerne mangler til at skabe noget større end 8 pladser. Det kræver investeringer og det har vi ikke pengene til.
Nu er der sagt herinde at der skal skæres yderligere i truppen og derfor vil der være utopi at forvente mere til næste sæson. Er der at jeg er tilfreds med overlevelse.
Gaardes fortælling om at vi er en lille klub fra Nordjylland er mere rigtigt - omend deprimerende - end folk vil indrømme.
Hvis vi skal noget seriøst skal der en sugar daddy til - ellers må i mellemtiden tilbage som i 80’erne og glæde os over en gang imellem at kunne tage point fra de store hold.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3593
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Hovedet » 17. maj 2021, 20:56

Maglau skrev:
17. maj 2021, 20:40
Krede skrev:
17. maj 2021, 19:50
Jeg er rystet over hvor få chancer vi skabte mod Horsens. Nu er 7. pladsen for alvor ved at glide os af hænde. Hvor er ambitionerne henne i vores klub???? Er jo en hån mod fans, sponsorer, investorer, ja hele Nordjylland, hvis vi skal tage til takke med en 8. plads.
Tror sgu ambitioner er der men midlerne mangler til at skabe noget større end 8 pladser. Det kræver investeringer og det har vi ikke pengene til.
Nu er der sagt herinde at der skal skæres yderligere i truppen og derfor vil der være utopi at forvente mere til næste sæson. Er der at jeg er tilfreds med overlevelse.
Gaardes fortælling om at vi er en lille klub fra Nordjylland er mere rigtigt - omend deprimerende - end folk vil indrømme.
Hvis vi skal noget seriøst skal der en sugar daddy til - ellers må i mellemtiden tilbage som i 80’erne og glæde os over en gang imellem at kunne tage point fra de store hold.
Ah, vi har haft rigeligt med penge og har en trup, der er rigelig dyr til topfodbold. Det har blot ikke været særligt godt udført. Men ja, det bliver rigeligt svært at nå den 7. plads, og hvis vi ikke vinder over Vejle, kan vi endda stå i den situation, at den sidste kamp i Haderslev bliver betydningsløs.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB-Vejle

Indlæg af Brent » 17. maj 2021, 22:30

Krede skrev:
17. maj 2021, 19:50
Jeg er rystet over hvor få chancer vi skabte mod Horsens. Nu er 7. pladsen for alvor ved at glide os af hænde. Hvor er ambitionerne henne i vores klub???? Er jo en hån mod fans, sponsorer, investorer, ja hele Nordjylland, hvis vi skal tage til takke med en 8. plads.
Det er jo en lang række af dårlige beslutninger der har gjort vi er endt hvor vi er kulminerende med at hente et wildcard ind på trænerposten, der er overmatchet på alle parametre, jeg er sgu bange for næste sæson
AaB - the Nordic gateway to Europe

Besvar