Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 25. maj 2021, 08:30

Rinne
Pallesen
Thelander
Ross
Granli
Ahlmann
MC
Fossum
Kusk
van Weert
Rufo

Kusk må formodes at være tvivlsom.
Meget vigtig kamp med en europæisk billet til vinderen, jeg har en dårlig fornemmelse da vi er blevet smadret i de seneste kampe vi har spillet nede i Århus.

Brugeravatar
le Cid
Allstar
Allstar
Indlæg: 4440
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:12
Geografisk sted: Mejrup, Holstebronx

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af le Cid » 25. maj 2021, 08:55

Aalborg frederikshavner skrev:
25. maj 2021, 08:30
Meget vigtig kamp med en europæisk billet til vinderen, jeg har en dårlig fornemmelse da vi er blevet smadret i de seneste kampe vi har spillet nede i Århus.
Dårlig mavefornemmelse hos Frede? Den er hjemme!!! :aabfan: :cheers:
Contra [1 2 3 4 5 6 7 8 9 10] Pro <-Mit Hilje-indeks

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Hovedet » 25. maj 2021, 09:58

le Cid skrev:
25. maj 2021, 08:55
Aalborg frederikshavner skrev:
25. maj 2021, 08:30
Meget vigtig kamp med en europæisk billet til vinderen, jeg har en dårlig fornemmelse da vi er blevet smadret i de seneste kampe vi har spillet nede i Århus.
Dårlig mavefornemmelse hos Frede? Den er hjemme!!! :aabfan: :cheers:
Man må jo sige, at den gode frederikshavner har noget at have den dårlige mavefornemmelse i; Lucas ude, Hiljemark kvartklar og Kusk tvivlsom. Det var lige præcis de spillere, der kunne forhindre en gentagelse af sidste kamp i Aarhus, hvor vi tabte 0-3 og så rigtig skidt ud.

Når det er sagt, er det værd at medtage, at de 4 kampe, der går forud for den, er endt med 3 AaB-sejre og 1 uafgjort.

Ibiza Polar

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Ibiza Polar » 25. maj 2021, 10:26

le Cid skrev:
25. maj 2021, 08:55
Aalborg frederikshavner skrev:
25. maj 2021, 08:30
Meget vigtig kamp med en europæisk billet til vinderen, jeg har en dårlig fornemmelse da vi er blevet smadret i de seneste kampe vi har spillet nede i Århus.
Dårlig mavefornemmelse hos Frede? Den er hjemme!!! :aabfan: :cheers:
Bare rolig. På torsdag kommer der et indlæg, hvor han forventer en sikker tremålssejr, hvorefter han efter kampen kritiserer indsatsen, uanset hvad resultatet bliver.

Business as usual.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 854
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af hit666 » 25. maj 2021, 10:27

Hovedet skrev:
25. maj 2021, 09:58
le Cid skrev:
25. maj 2021, 08:55
Aalborg frederikshavner skrev:
25. maj 2021, 08:30
Meget vigtig kamp med en europæisk billet til vinderen, jeg har en dårlig fornemmelse da vi er blevet smadret i de seneste kampe vi har spillet nede i Århus.
Dårlig mavefornemmelse hos Frede? Den er hjemme!!! :aabfan: :cheers:
Man må jo sige, at den gode frederikshavner har noget at have den dårlige mavefornemmelse i; Lucas ude, Hiljemark kvartklar og Kusk tvivlsom. Det var lige præcis de spillere, der kunne forhindre en gentagelse af sidste kamp i Aarhus, hvor vi tabte 0-3 og så rigtig skidt ud.

Når det er sagt, er det værd at medtage, at de 4 kampe, der går forud for den, er endt med 3 AaB-sejre og 1 uafgjort.

Van der Vaart score hattrick i sin afskedskamp :cheers: :cheers: :aabfan:
AaB AaB AaB AaB

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Hovedet » 25. maj 2021, 10:32

hit666 skrev:
25. maj 2021, 10:27
Hovedet skrev:
25. maj 2021, 09:58
le Cid skrev:
25. maj 2021, 08:55
Aalborg frederikshavner skrev:
25. maj 2021, 08:30
Meget vigtig kamp med en europæisk billet til vinderen, jeg har en dårlig fornemmelse da vi er blevet smadret i de seneste kampe vi har spillet nede i Århus.
Dårlig mavefornemmelse hos Frede? Den er hjemme!!! :aabfan: :cheers:
Man må jo sige, at den gode frederikshavner har noget at have den dårlige mavefornemmelse i; Lucas ude, Hiljemark kvartklar og Kusk tvivlsom. Det var lige præcis de spillere, der kunne forhindre en gentagelse af sidste kamp i Aarhus, hvor vi tabte 0-3 og så rigtig skidt ud.

Når det er sagt, er det værd at medtage, at de 4 kampe, der går forud for den, er endt med 3 AaB-sejre og 1 uafgjort.

Van der Vaart score hattrick i sin afskedskamp :cheers: :cheers: :aabfan:
Gerne for min skyld da :-)

I øvrigt måtte vi da gerne beholde ham; jeg kan ikke blive helt klog på, om det er AaB, der ikke vil forlænge, eller om han nu selv ønsker at prøve nyt. Jeg synes, han har været et godt bekendtskab; ikke en superangriber, men bestemt heller ikke det modsatte. Han har haft et længere udfald i denne sæson, helt generelt synes jeg imidlertid, at det har været en spiller, vi absolut kan være bekendt.

Brugeravatar
Bong
Allstar
Allstar
Indlæg: 1006
Tilmeldt: 11. maj 2006, 10:59
Favoritspiller: Jozo Matovac
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Bong » 25. maj 2021, 10:34

I øvrigt måtte vi da gerne beholde ham; jeg kan ikke blive helt klog på, om det er AaB, der ikke vil forlænge, eller om han nu selv ønsker at prøve nyt.
Både AaB og TvW har udtalt, at han gerne vil prøve noget nyt. Men at døren er åben i AaB, hvis ikke han kan finde noget spændende.
A slightly more sophisticated hooligan...

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af jonas386 » 25. maj 2021, 10:49

Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, men Cifuentes siger at Kusk og Lucas forhåbentlig er klar til fredag. Det er måske mere et håb end noget andet, men måske det siger noget om at skaden ikke er så slem som man kunne frygte i første omgang
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Pastorius » 25. maj 2021, 10:54

jonas386 skrev:
25. maj 2021, 10:49
Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, men Cifuentes siger at Kusk og Lucas forhåbentlig er klar til fredag. Det er måske mere et håb end noget andet, men måske det siger noget om at skaden ikke er så slem som man kunne frygte i første omgang
Det er nok en floskel. I Nordjyske står der at Kusk fik et spark over knæet og havde svært ved at få det igang - mon ikke han er klar. Det ville overraske mig, hvis Lucas er med.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4424
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af doukas » 25. maj 2021, 11:25

Nogen der ved, om Patrick Mortensen forventes klar? Han er mindst ligeså vigtig for AGFs offensive spil som Lucas Andersen er for vores.

I øvrigt, så synes jeg det var tydeligt, at Fossum steppede op efter Lucas Andersen gik ud, og det bliver der helt sikkert også brug for imod AGF.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Coldhawk
2. div
2. div
Indlæg: 135
Tilmeldt: 7. maj 2007, 11:42
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Coldhawk » 25. maj 2021, 11:27

Spekulation: Kunne det tænkes at, hvis AaB kvalificerer sig til Europa, så har de forhåndsaftalt at der bliver underskrevet med TvW?

Brugeravatar
Yankee
Allstar
Allstar
Indlæg: 7151
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:25

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Yankee » 25. maj 2021, 11:28

Coldhawk skrev:
25. maj 2021, 11:27
Spekulation: Kunne det tænkes at, hvis AaB kvalificerer sig til Europa, så har de forhåndsaftalt at der bliver underskrevet med TvW?
Nej. Der er ingen penge i kvalifikationsrunderne til Conference League og det er stærkt tvivlsomt om AaB kan gå hele vejen til et gruppespil. Derudover er problemet med Tom vel ikke penge, men det faktum at han ikke har præsteret godt nok.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Pastorius » 25. maj 2021, 11:41

Coldhawk skrev:
25. maj 2021, 11:27
Spekulation: Kunne det tænkes at, hvis AaB kvalificerer sig til Europa, så har de forhåndsaftalt at der bliver underskrevet med TvW?
Nej. På trods af at Van Weert er steppet lidt op til sidst, så har han stadig været alt for ringe. Han kigger sandsynligvis efter andre muligheder for at få mere i løn, mens AaB nok har givet ham et kontraktforslag, der indebærer det modsatte. Han har været angriber på et hold der skaber masser af chancer uden at score mange mål, og han er heller ikke særlig god i alm spil når vi har bolden.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5270
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af R Rosenberg » 25. maj 2021, 12:01

jonas386 skrev:
25. maj 2021, 10:49
Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, men Cifuentes siger at Kusk og Lucas forhåbentlig er klar til fredag. Det er måske mere et håb end noget andet, men måske det siger noget om at skaden ikke er så slem som man kunne frygte i første omgang
Hvor siger han det?

For Kusk fik et slag, hvilket ikke behøver at være en big deal.
Lucas' så lidt mere træls ud.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
larsdahl
1. div
1. div
Indlæg: 353
Tilmeldt: 10. jul 2005, 18:51
Geografisk sted: Horsens

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af larsdahl » 25. maj 2021, 12:02

Pastorius skrev:
25. maj 2021, 11:41


Nej. På trods af at Van Weert er steppet lidt op til sidst, så har han stadig været alt for ringe. Han kigger sandsynligvis efter andre muligheder for at få mere i løn, mens AaB nok har givet ham et kontraktforslag, der indebærer det modsatte. Han har været angriber på et hold der skaber masser af chancer uden at score mange mål, og han er heller ikke særlig god i alm spil når vi har bolden.
Spørgsmålet er, om han først nu er på toppen efter de to hovedskader? Niveauet, han viser nu, ligner det vi så før hovedskaderne. God placeringsevne og gode afslutninger.
Det kan tage lang tid inden man psykisk er klar til at tage slagsmålene i duellerne, når risikoen for en ny hovedskade ligger i underbevidstheden.

Eller er det bare en kort opblomstring fordi han snart står uden kontrakt og skal vise sig frem for AaB og andre klubber?

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3572
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af Hovedet » 25. maj 2021, 12:02

Pastorius skrev:
25. maj 2021, 11:41
Coldhawk skrev:
25. maj 2021, 11:27
Spekulation: Kunne det tænkes at, hvis AaB kvalificerer sig til Europa, så har de forhåndsaftalt at der bliver underskrevet med TvW?
Nej. På trods af at Van Weert er steppet lidt op til sidst, så har han stadig været alt for ringe. Han kigger sandsynligvis efter andre muligheder for at få mere i løn, mens AaB nok har givet ham et kontraktforslag, der indebærer det modsatte. Han har været angriber på et hold der skaber masser af chancer uden at score mange mål, og han er heller ikke særlig god i alm spil når vi har bolden.
Jeg sidder i grunden ikke med indtryk af et hold, der brænder mange chancer. Altså, hvis vi alene anskuer nedrykningsspillet, har vi scoret rigtig mange mål og endda tilladt os at brænde 3 straffespark. Tager vi perioden fra 1/12 og frem til nedrykningsspillet spillede vi generelt rigtig skidt og havde store problemer med både at score og skabe chancer.

Jeg synes, den problematik hørte til i begyndelsen af sæsonen, hvor jeg synes, at vi spillede godt og fik for få point i forhold til spillets kvalitet (personligt så jeg os som et medaljebud på det tidspunkt; også superligaens store jævnbyrdighed taget i betragtning). Tag f.eks. de første to kampe mod Lyngby og Horsens, som vi sammenlagt vandt 1-0, men burde have vundet markant større; og det var i øvrigt i en tid uden både Lucas og Hiljemark.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5270
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af R Rosenberg » 25. maj 2021, 12:03

Pastorius skrev:
25. maj 2021, 11:41
Coldhawk skrev:
25. maj 2021, 11:27
Spekulation: Kunne det tænkes at, hvis AaB kvalificerer sig til Europa, så har de forhåndsaftalt at der bliver underskrevet med TvW?
Nej. På trods af at Van Weert er steppet lidt op til sidst, så har han stadig været alt for ringe. Han kigger sandsynligvis efter andre muligheder for at få mere i løn, mens AaB nok har givet ham et kontraktforslag, der indebærer det modsatte. Han har været angriber på et hold der skaber masser af chancer uden at score mange mål, og han er heller ikke særlig god i alm spil når vi har bolden.
Generelt enig. Overall har han ikke præsteret godt nok på de punkter, hvor en angriber skal præstere.
Omvendt, så er jeg også i tvivl om, hvorvidt man kan få noget, der er skelsættende bedre uden at sprænge banken.
Og så er der jo også den balance, der hedder, at Prica ikke skal sættes helt bagerst i bussen igen - og han udvikler sig jo (og bliver en bedre salgsvare) ved at spille mod de bedste.
Ædruelighedens stemme

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10662
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af jonas386 » 25. maj 2021, 12:05

R Rosenberg skrev:
25. maj 2021, 12:01
jonas386 skrev:
25. maj 2021, 10:49
Jeg ved ikke hvor meget man skal lægge i det, men Cifuentes siger at Kusk og Lucas forhåbentlig er klar til fredag. Det er måske mere et håb end noget andet, men måske det siger noget om at skaden ikke er så slem som man kunne frygte i første omgang
Hvor siger han det?

For Kusk fik et slag, hvilket ikke behøver at være en big deal.
Lucas' så lidt mere træls ud.
https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/luc ... paavirket/

- Vi må se, vi skal have foretaget nogle tests. Det ser værre ud med Lucas end Kusk. Lucas mærkede noget i knæet, og vi må se, hvor slemt det er. Kusk var mere et slag på knæet. Forhåbentlig er de klar til fredag, lød det fra Cifuentes.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3644
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af gravballe » 25. maj 2021, 12:05

larsdahl skrev:
25. maj 2021, 12:02
Pastorius skrev:
25. maj 2021, 11:41


Nej. På trods af at Van Weert er steppet lidt op til sidst, så har han stadig været alt for ringe. Han kigger sandsynligvis efter andre muligheder for at få mere i løn, mens AaB nok har givet ham et kontraktforslag, der indebærer det modsatte. Han har været angriber på et hold der skaber masser af chancer uden at score mange mål, og han er heller ikke særlig god i alm spil når vi har bolden.
Spørgsmålet er, om han først nu er på toppen efter de to hovedskader? Niveauet, han viser nu, ligner det vi så før hovedskaderne. God placeringsevne og gode afslutninger.
Det kan tage lang tid inden man psykisk er klar til at tage slagsmålene i duellerne, når risikoen for en ny hovedskade ligger i underbevidstheden.

Eller er det bare en kort opblomstring fordi han snart står uden kontrakt og skal vise sig frem for AaB og andre klubber?
Så han er ved at lave en Bræmer :D

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6080
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AGF - AaB, 28.05.2021

Indlæg af FIDEL » 25. maj 2021, 13:08

Dumt af Fossum, at snakke med en journalist om, at de er bedre end ågf. Der bliver selvfølgelig brygget en masse på det i medierne, og det vil være noget David Nielsen kommer til at bruge som motivation til sine spillere. Dumt at give modstanderen brændstof og mere energi, og man risikerer at se meget dum ud i tilfælde af et nederlag.
Vi skal naturligvis spille vores eget spil, men ågf vil højst sandsynligt komme ud med et heftigt pres, fysik og intensitet i deres spil. Kan vi spille os ud af det, i modsætning fcn i går? Der kan man da virkelig tale om et hold, som ikke formåede at svare igen. De var jo helt væk, og havde ingen chancer, lavede ingen prof frispark, og gik slet ikke på kroppen af bif-spillerne. Det var elendigt.

Besvar