Aalborg Håndbold kunne AaB lære noget?

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Aalborg Håndbold kunne AaB lære noget?

Indlæg af jonas386 » 20. jun 2021, 11:22

Waldca skrev:
20. jun 2021, 10:57
Mikkel Hansen er den bedst betalte håndboldspiller i verden. Han har en årsløn på 12-14 millioner, nogle medier spektakulærer i helt op til 18 millioner. Tror vi kan få en del ukendte svenskere til den pris.
Det får han i PSG, men der er kommet lønloft i den franske liga, hvilket også er grunden til han skifter tilbage til Danmark.
Derudover er Mikkel Hansen ikke bare verdens bedst betalte, han er verdens bedst betalte by far. Jeg så en oversigt på et tidspunkt hvor Hansen lå i top, med ham Sander Sargossen (stav) som nummer 2 på 9 millioner årligt, og nummer tre var nede på omkring 7, mens resten i top-10 lå under 5.

Hansen får ikke 10 eller 15 millioner om året i Aalborg, men nærmere 1/3

Edit: ifølge BT får Hansen ca. 5 millioner om året i Aalborg, hvilket vel er nogenlunde det samme som Hiljemark/Lucas/Fossum også får (måske lidt mere). Han ville være lønførende i AaB - eller tæt på, men det ville ikke være en uhørt høj løn i AaB eller Superligaen.

Mikkel Hansen er jo nærmest mesterskabsgaranti, og uden at vide så meget om håndbold, så er det mit indtryk at Aalborg i næste sæson råder over en af Europas absolut stærkeste trupper. Jeg er selvfølgelig klar over den åbenlyse forskel i, at mange af de bedste håndboldspillere i forvejen er fra Skandinavien, og at det ikke er en sport hvor du tjener 15-20 millioner årligt allerede som 18 årig, hvis du er på absolut højeste niveau. Samtidig er de danske landsholds succes og den relative styrke af den danske liga (det er mit indtryk, at vi snakker om en top-5 liga, der i nogle perioder er top-3 eller endda den stærkeste) attraktivt, hvis man i forvejen interesserer sig for håndbold og har nogle millioner til overs.

Anyways, min banale pointe er bare, at det kræver meget mindre økonomisk, at blive et absolut tophold i håndbold sammenlignet med fodbold. I fodbold konkurrerer du imod milliardærerer, store konglomerater og globale virksomheder i kampen om bare at blive nogenlunde interessant i et internationalt perspektiv. Et sponsorat i Aalborg håndbold, eller en anden investering i samme rykker bare mere i kroner og øre, h
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Bech
Superliga
Superliga
Indlæg: 689
Tilmeldt: 17. sep 2006, 20:49
Favoritspiller: Mogens Komforbi
Geografisk sted: Vejgaard
Kontakt:

Re: Aalborg Håndbold kunne AaB lære noget?

Indlæg af Bech » 20. jun 2021, 16:11

Fabbe skrev:
19. jun 2021, 22:17
Jeg er absolut kæmpefan af AaH's bedrifter. De ville virkelig irritere mig, hvis jeg ikke var fra Aalborg.

Men det er nemt at sige, at AaB kunne lære noget. Det tror jeg, er en af de mest skrevne sætninger i Debatsidens over 20 år lange historie. "De kunne lære noget af FC Nordjylland" "...lære noget af FCK". "...lære noget af FC Midtjylland". Ja, ja, ja.

Det manglede bare, at nogen havde sagt: OW Bunker.

Folk konkretiserer bare aldrig, hvad AaB helt præcis skulle tage og gøre efter, bortset fra at vinde.

Og det er jo ingen verdens forretningshemmelighed. AaB prøver jo, som ethvert andet sportshold - at vinde.

For 15-20 år siden kunne AaB "virkelig lære noget" af dameholdet Aalborg DH fra håndbolden.

Men AaB er her i dag. Det er Aalborg DH ikke.
Var der seriøst folk der mente AaB kunne lærer noget af FC Nordjylland dengang?

Brugeravatar
Mr. Larsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4978
Tilmeldt: 5. jun 2005, 16:29
Favoritspiller: Jimmy Nielsen
Geografisk sted: Hjørring, Nordjylland
Kontakt:

Re: Aalborg Håndbold kunne AaB lære noget?

Indlæg af Mr. Larsen » 20. jun 2021, 17:08

Mht økonomien i Aalborg Håndbold så ja, de har Eigild Christensen der har støttet dem, men kigger man regnskabet igennem så løber det jo rundt, man kan betale sine regninger uden tilskud fra Eigild.

Vi kan naturligvis aldrig bide skeer med de største i Europa, men det kan være skønt hvis vi kom med i Top 4 herhjemme og blev lidt mere stabile, både økonomisk og sportslig.
“To do something well is so worthwhile that to die trying to do it better cannot be foolhardy. It would be a waste of life to do nothing with one's ability, for I feel that life is measured in achievement, not in years alone.” - Bruce McLaren

Fabbe
Allstar
Allstar
Indlæg: 2153
Tilmeldt: 6. jul 2005, 13:41
Favoritspiller: Henrik Vandet Kristensen
Geografisk sted: Der, Kjeld Thorst kommer fra

Re: Aalborg Håndbold kunne AaB lære noget?

Indlæg af Fabbe » 20. jun 2021, 19:26

Bech skrev:
20. jun 2021, 16:11
Var der seriøst folk der mente AaB kunne lærer noget af FC Nordjylland dengang?
Ha! Det var der utroligt nok. Jeg husker, at en debattør citerede FCN's hjemmeside for, at klubben ville sætte tæring efter næring.

"Det kunne AaB virkelig lære af!" skrev han så.

Lære af hvad - at man kan stave til tæring?
Ceterum censeo Hafnium esse delendam

Besvar