Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Låst
Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Buzz Killington » 25. jul 2021, 22:14

Julgranen skrev:
25. jul 2021, 21:57
Buzz Killington skrev:
25. jul 2021, 21:48
Men det er ikke givet der kommer nyt blod. Og det betyder guhjælpema ikke at vi dermed er dømt til nedrykningsspillet da der er andre måder at klemme fodbold udaf spillerne. Pedro fungerede f.eks. under mere direkte bold. Nu har vi tilsyneladende fået en tank oppe foran, der må være nogle muligheder.
Du bliver ved med at idolisere det direkte fodbold. Som vi vel og mærke først så skyggen af efter 1,5 sæson og 3 forskellige formationer - og som Friis ikke mente var dét der passede bedst til spillermaterialet.
Så ja, eks-trænerens plan B, som fungerede i nogen kampe og blev udstillet maksimalt i andre.

Vi aner ikke hvorfor Pedro ikke fungerer - det kan lige så vel være noget mentalt. Faktum er, at han ikke har været sig selv siden hans skifte til Bordeaux kuldsejlede.
Han toppede i Brøndby-kampen hjemme under Feher, men faldt støt i niveau sidst på halvsæsonen.

Jeg tænker vi begge gerne vil se AaB lykkes - men det kræver at en række nøglespillere løfter deres niveau. Og i relation til kampen i går gælder det jo også etablerede spillere som Ahlmann, Kusk og Thelander.
Førstnævnte har været helt væk de første 2 kampe.
Jeg tænker det ville være en fordel hvis du ikke klippede i citatblokken hver gang. Jeg idoliserer ved gud ikke direkte fodbold. Jeg nævner at der er taktisk fleksibilitet i også at have elementer af den del når nu vi er enige om at midtbanen ikke kan bære Cifus tilgang. Jeg skriver netop at det ikke skal være som under Friis.

Mht. spillere og niveau, og da vi ikke har adgang til spillernes indre følelsesliv, så giver det mest mening at se på hvad træneren kan gøre for at optimere dem, i stedet for blinde spekulationer. Så, når vi ændrer taktik og Pedro derefter spiller dårligt, så er det nok et godt bud at det et forklaringen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Julgranen » 25. jul 2021, 22:19

Buzz Killington skrev:
25. jul 2021, 22:14
Så, når vi ændrer taktik og Pedro derefter spiller dårligt, så er det nok et godt bud at det et forklaringen.
Jeg klipper den del ud jeg svarer på.

Pedro begyndte at spille skidt dele af nov og dec. hvilket var før Cifuentes’ tid - han havde f.eks. en forfærdelig indsats i Odense.
Han spillede dog også sine bedste par kampe under Feher.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af R Rosenberg » 25. jul 2021, 22:27

Aalborg frederikshavner skrev:
25. jul 2021, 21:36
R Rosenberg skrev:
25. jul 2021, 20:56
Julgranen skrev:
25. jul 2021, 20:24
Aalborg frederikshavner skrev:
25. jul 2021, 20:16
Jovist men vi har allerede brugt en del penge på primært Prip og Markaric. Spørgsmålet er om der overhovedet er mere tilbage at handle for, vi har jo ikke ligefrem solgt for en kæmpe sum denne sommer.
En del spillere har forladt klubben men har indbragt 0 kr. i transfer hvilket alt andet lige gør IAOs arbejde sværere.
Det er sportschefens lod at få pengene til at række.
AaB kommer ikke i top 6 uden en ny central midtbanespiller der kan gribe taktstokken. Så enkelt kan det siges. Dertil er Fossum for usynlig og Magnus for ringe.
Og det gør jo bare det hele sværere, når man nærmest ikke producerer nogen salgbare emner. Og ej heller har lysende stjerner i horisonten.
Samt har ringe øvrige indtægter. Og ej heller Europa-penge. En ond cirkel.
Så er der kun salg af klubben tilbage eller alternativt et måske lettere naivt håb om at finde en Jan Bech type som vil poste en masse penge i klubben uden at kræve al magten.

Når klubben ikke selv kan generere de nødvendige indtægter så må de findes andetsteds.
Isoleret set, ja.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af R Rosenberg » 25. jul 2021, 22:32

Hvorfor er Friis egentlig gået hen og blevet benchmark for, om en træner er god?

Og kunne vi så ikke droppe de der sammenligner - AaB var ringe under Friis, AaB var ringe under Wieghorst, AaB var ringe under Søndergaard, AaB er ringe under Cifuentes.

Spilmermaterialet er ikke godt nok, og AaB har forpasset at skabe en økonomi, der kan hæve niveauet. Ergo vil AaB fortsætte med at være ringe under Cifuentes, AaB vil også efterfølgende være ringe under Guardiola, Klopp og Hansi Flick.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Buzz Killington » 25. jul 2021, 22:41

R Rosenberg skrev:
25. jul 2021, 22:32
Hvorfor er Friis egentlig gået hen og blevet benchmark for, om en træner er god?

Og kunne vi så ikke droppe de der sammenligner - AaB var ringe under Friis, AaB var ringe under Wieghorst, AaB var ringe under Søndergaard, AaB er ringe under Cifuentes.

Spilmermaterialet er ikke godt nok, og AaB har forpasset at skabe en økonomi, der kan hæve niveauet. Ergo vil AaB fortsætte med at være ringe under Cifuentes, AaB vil også efterfølgende være ringe under Guardiola, Klopp og Hansi Flick.
Hvis det er mig du henviser til så har du misforstået mine indlæg i denne tråd. Jeg skriver at vi også har lavet resultater ved at spille direkte. Det er en taktisk sammenligning, i.e., ikke en trænersammenligning.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af R Rosenberg » 25. jul 2021, 23:20

Buzz Killington skrev:
25. jul 2021, 22:41
R Rosenberg skrev:
25. jul 2021, 22:32
Hvorfor er Friis egentlig gået hen og blevet benchmark for, om en træner er god?

Og kunne vi så ikke droppe de der sammenligner - AaB var ringe under Friis, AaB var ringe under Wieghorst, AaB var ringe under Søndergaard, AaB er ringe under Cifuentes.

Spilmermaterialet er ikke godt nok, og AaB har forpasset at skabe en økonomi, der kan hæve niveauet. Ergo vil AaB fortsætte med at være ringe under Cifuentes, AaB vil også efterfølgende være ringe under Guardiola, Klopp og Hansi Flick.
Hvis det er mig du henviser til så har du misforstået mine indlæg i denne tråd. Jeg skriver at vi også har lavet resultater ved at spille direkte. Det er en taktisk sammenligning, i.e., ikke en trænersammenligning.
Jeg henviser ikke til nogen specifikt, så sænk bare paraderne.
Jeg tænker blot, at det er ved at være pænt røvsygt at sammenligne to trænere - og nærmest gøre den ene, som sandt for dyden heller ikke fik forløst noget som helst, til målestok for succes.

Uanset spillestil (og træner), vil AaB fjumre rundt som grå masse de næste mange sæsoner, medmindre der tilføres klubben adskillige millioner kroner til spillere.
Ædruelighedens stemme

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6097
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af FIDEL » 26. jul 2021, 11:54

Vores træner havde en taktik, der gik på at spille tiki-taka imod nok ligaens bedste hold. Det synes jeg er bekymrende, særligt fordi vi slet ikke har spillere centralt, der er dygtige nok på bolden.
Jeg håber godt nok ikke, at vi skal til at se Wieghorst-bold igen på stadion. Det er dræbende kedeligt.

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Brent » 26. jul 2021, 12:24

AaB - the Nordic gateway to Europe

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3274
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Brodernumsi » 26. jul 2021, 12:30

Brent skrev:
26. jul 2021, 12:24
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -800-gange

Godt sagt Tøffe
Er der ikke en voksen, der kan fortælle Tøffe, hvad vores klub hedder...
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af DenGamleMand » 26. jul 2021, 13:42

Brent skrev:
26. jul 2021, 12:24
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -800-gange

Godt sagt Tøffe
Så kan der vist heller ikke tærskes mere langhalm på historie.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2021, 13:45

DenGamleMand skrev:
26. jul 2021, 13:42
Brent skrev:
26. jul 2021, 12:24
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -800-gange

Godt sagt Tøffe
Så kan der vist heller ikke tærskes mere langhalm på historie.
Jo da. Nogen føler sig krænket. Det er 2021. Det skal køre i loop.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Buzz Killington » 26. jul 2021, 13:56

R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 13:45
DenGamleMand skrev:
26. jul 2021, 13:42
Brent skrev:
26. jul 2021, 12:24
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -800-gange

Godt sagt Tøffe
Så kan der vist heller ikke tærskes mere langhalm på historie.
Jo da. Nogen føler sig krænket. Det er 2021. Det skal køre i loop.
OK. Men hvem er det du mener der føler sig krænket (udover dem der ikke kan lide at blive kaldt idioter)?
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2021, 14:12

Buzz Killington skrev:
26. jul 2021, 13:56
R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 13:45
DenGamleMand skrev:
26. jul 2021, 13:42
Brent skrev:
26. jul 2021, 12:24
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -800-gange

Godt sagt Tøffe
Så kan der vist heller ikke tærskes mere langhalm på historie.
Jo da. Nogen føler sig krænket. Det er 2021. Det skal køre i loop.
OK. Men hvem er det du mener der føler sig krænket (udover dem der ikke kan lide at blive kaldt idioter)?
Mediebilledet 2021. State-of-the-art-journo-2021. Nogen har sagt noget upassende. Mediemøllen kører i loops.
Og journalister støver fx Lærke op, som er så forfærdet over, at nogen råber, at dommeren er søn af en skøge, at hun aldrig vil sætte sine ben på stadion igen.
Så er vi ude i langhalm. Men helt som forventet i tidsånden.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Buzz Killington
Allstar
Allstar
Indlæg: 9619
Tilmeldt: 6. jul 2005, 17:22
Favoritspiller: The Rusty Venture
Geografisk sted: Aarhus

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Buzz Killington » 26. jul 2021, 14:17

R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 14:12
Buzz Killington skrev:
26. jul 2021, 13:56
R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 13:45
DenGamleMand skrev:
26. jul 2021, 13:42
Brent skrev:
26. jul 2021, 12:24
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -800-gange

Godt sagt Tøffe
Så kan der vist heller ikke tærskes mere langhalm på historie.
Jo da. Nogen føler sig krænket. Det er 2021. Det skal køre i loop.
OK. Men hvem er det du mener der føler sig krænket (udover dem der ikke kan lide at blive kaldt idioter)?
Mediebilledet 2021. State-of-the-art-journo-2021. Nogen har sagt noget upassende. Mediemøllen kører i loops.
Og journalister støver fx Lærke op, som er så forfærdet over, at nogen råber, at dommeren er søn af en skøge, at hun aldrig vil sætte sine ben på stadion igen.
Så er vi ude i langhalm. Men helt som forventet i tidsånden.
OK, tak for uddybning. Ser det nok selv mere som at msnge folk (specielt de yngre) har en anden standard end tidligere og at tingene rykker sig for stærkt for nogle, og at medierne bare følger efterspørgselen.
For overblik over AaB-nyheder:

http://www.holdnyt.dk/nyheder/fodbold/d ... ligaen/AaB

http://www.clubnews.dk/AaB

shoutout til rockamuffin for den nederste :aabfan: :aabfan:

"No dickheads"

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af R Rosenberg » 26. jul 2021, 15:17

Buzz Killington skrev:
26. jul 2021, 14:17
R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 14:12
Buzz Killington skrev:
26. jul 2021, 13:56
R Rosenberg skrev:
26. jul 2021, 13:45
DenGamleMand skrev:
26. jul 2021, 13:42
Brent skrev:
26. jul 2021, 12:24
https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superli ... -800-gange

Godt sagt Tøffe
Så kan der vist heller ikke tærskes mere langhalm på historie.
Jo da. Nogen føler sig krænket. Det er 2021. Det skal køre i loop.
OK. Men hvem er det du mener der føler sig krænket (udover dem der ikke kan lide at blive kaldt idioter)?
Mediebilledet 2021. State-of-the-art-journo-2021. Nogen har sagt noget upassende. Mediemøllen kører i loops.
Og journalister støver fx Lærke op, som er så forfærdet over, at nogen råber, at dommeren er søn af en skøge, at hun aldrig vil sætte sine ben på stadion igen.
Så er vi ude i langhalm. Men helt som forventet i tidsånden.
OK, tak for uddybning. Ser det nok selv mere som at msnge folk (specielt de yngre) har en anden standard end tidligere og at tingene rykker sig for stærkt for nogle, og at medierne bare følger efterspørgselen.
OK.
Ædruelighedens stemme

Brent
Allstar
Allstar
Indlæg: 2447
Tilmeldt: 15. jul 2005, 22:56

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Brent » 26. jul 2021, 20:48

Jeg vil opfordre jer til at klikke ind på tv2 nord, hvor der var en familie på stadion, der var noget chokerede over sange om ludere, pædofile og de omtalte sange mod Henrik. Jeg må helt ærlig give hende ret, er vi virkelig ikke bedre end det? Kan vi ikke prøve at hæve niveauet en lille smule
AaB - the Nordic gateway to Europe

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1765
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af RicoBR02 » 26. jul 2021, 21:54

Brent skrev:
26. jul 2021, 20:48
Jeg vil opfordre jer til at klikke ind på tv2 nord, hvor der var en familie på stadion, der var noget chokerede over sange om ludere, pædofile og de omtalte sange mod Henrik. Jeg må helt ærlig give hende ret, er vi virkelig ikke bedre end det? Kan vi ikke prøve at hæve niveauet en lille smule
Men hvad er egentlig ok at synge på stadion? Er vi ude i at den mobning der foregår imellem klubbernes fans skal være slut nu da nogen måske ikke er enige i at vi hader København? Og vil der blive sat spørgsmålstegn ved om det egentlig er dejligt at stikke fisse? Skal vi pludselig til at dokumentere om alle fra Brøndby egentlig er på bistand?
Jeg er med på at Dalle ikke skal dø, at bak bak bak ikke knapper børn i sin bil, at sistos mor ikke er luder osv. Men hvor går grænsen?

sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af sulakvelidze » 26. jul 2021, 22:23

RicoBR02 skrev:
26. jul 2021, 21:54
Brent skrev:
26. jul 2021, 20:48
Jeg vil opfordre jer til at klikke ind på tv2 nord, hvor der var en familie på stadion, der var noget chokerede over sange om ludere, pædofile og de omtalte sange mod Henrik. Jeg må helt ærlig give hende ret, er vi virkelig ikke bedre end det? Kan vi ikke prøve at hæve niveauet en lille smule
Men hvad er egentlig ok at synge på stadion? Er vi ude i at den mobning der foregår imellem klubbernes fans skal være slut nu da nogen måske ikke er enige i at vi hader København? Og vil der blive sat spørgsmålstegn ved om det egentlig er dejligt at stikke fisse? Skal vi pludselig til at dokumentere om alle fra Brøndby egentlig er på bistand?
Jeg er med på at Dalle ikke skal dø, at bak bak bak ikke knapper børn i sin bil, at sistos mor ikke er luder osv. Men hvor går grænsen?
Måske skal man ikke forsøge at definere en grænse, for en sådan kan der alligevel aldrig opnås enighed om. Måske skal man i stedet, når man får trangen til at synge om fisse og død, spørge sig selv: "Gavner det noget?" Og hvis man ikke kan svare ja til det, skal man måske finde på noget smartere at synge/råbe.

Det store flertal af bornerte tilskuere gider ikke være med på den slags. Det kan man selvfølgelig være ligeglad med og bare fortsætte med fisse og død, fordi man kan. Men så skal man bare ikke undre sig over, at man får lov til at synge alene, også når man sætter i med noget mere stuerent.

Brugeravatar
mich1596
Allstar
Allstar
Indlæg: 1120
Tilmeldt: 4. dec 2007, 10:34
Favoritspiller: Peter Rasmussen, IB, minni og Lucas Andersen.
Geografisk sted: 9000
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af mich1596 » 27. jul 2021, 02:10

V3jgrd skrev:
24. jul 2021, 23:23
Vi har 1 point efter 2 runder med kampe mod fcm og fck. Med den trup, vi har, er det vel egentligt mere, end vi kunne forvente i forhold til de modstandere, vi har været oppe imod. Desvære ...
Fuldstændig enig det kunne nemt have været 0-4 og nul points.
Flyt capoen ind på midten !! udvid spar nord. skab stemning som før:-)

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2033
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af 9520AaB » 27. jul 2021, 09:55

sulakvelidze skrev:
RicoBR02 skrev:
26. jul 2021, 21:54
Brent skrev:
26. jul 2021, 20:48
Jeg vil opfordre jer til at klikke ind på tv2 nord, hvor der var en familie på stadion, der var noget chokerede over sange om ludere, pædofile og de omtalte sange mod Henrik. Jeg må helt ærlig give hende ret, er vi virkelig ikke bedre end det? Kan vi ikke prøve at hæve niveauet en lille smule
Men hvad er egentlig ok at synge på stadion? Er vi ude i at den mobning der foregår imellem klubbernes fans skal være slut nu da nogen måske ikke er enige i at vi hader København? Og vil der blive sat spørgsmålstegn ved om det egentlig er dejligt at stikke fisse? Skal vi pludselig til at dokumentere om alle fra Brøndby egentlig er på bistand?
Jeg er med på at Dalle ikke skal dø, at bak bak bak ikke knapper børn i sin bil, at sistos mor ikke er luder osv. Men hvor går grænsen?
Måske skal man ikke forsøge at definere en grænse, for en sådan kan der alligevel aldrig opnås enighed om. Måske skal man i stedet, når man får trangen til at synge om fisse og død, spørge sig selv: "Gavner det noget?" Og hvis man ikke kan svare ja til det, skal man måske finde på noget smartere at synge/råbe.

Det store flertal af bornerte tilskuere gider ikke være med på den slags. Det kan man selvfølgelig være ligeglad med og bare fortsætte med fisse og død, fordi man kan. Men så skal man bare ikke undre sig over, at man får lov til at synge alene, også når man sætter i med noget mere stuerent.
Enig.
Jeg står/sidder på vesttribunen sammen med min 12-årige søn. Han skal opdrages til at holde med AaB, men sangene skal han sgu ikke lære, der er nogle unge såkaldte stemningsskabere, der ikke støtter AaB, men holder deres egen private fest hver gang, og er så uforstående overfor at den normaltænkende fan, støtter AaB og ikke gider tøhø teenagesange.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Låst