Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Låst
sulakvelidze
Allstar
Allstar
Indlæg: 2455
Tilmeldt: 11. apr 2008, 18:51
Favoritspiller: Lukas Spalvis

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af sulakvelidze » 28. jul 2021, 10:03

Dennis Nielsen skrev:
28. jul 2021, 08:50
Brodernumsi skrev:
28. jul 2021, 07:56
Dennis Nielsen skrev:
27. jul 2021, 21:48
Brodernumsi skrev:
27. jul 2021, 21:39
Dennis Nielsen skrev:
27. jul 2021, 21:34
sulakvelidze skrev:
27. jul 2021, 21:25


Det er bare lidt nemmere at stå sammen hver weekend af ren kærlighed, hvis de allermest rabiate udtryk bliver holdt væk fra det store forkromede fællesskab. Hvis dem på den yderste venstrefløj forsøger at synge revolutionen frem, må de være forberedt på, at andre ikke vil associeres med dem. Og hvis dem på det yderste højre vil synge om racehygiejne, bør de også være klar over, at de skubber det store flertal fra sig.

For nu bare at bruge dine egne eksempler.

På samme måde er det med dem, der vil synge om død og fisse. Jamen, de har da helt sikkert deres ret til at gøre det. Men de har også retten til at tænke sig om og spørge sig selv: Gavner det stemningen at være ekskluderende i forhold til det store flertal? Eller er det bedre at være inkluderende?

For mig handler det ikke kun om moral, opdragelse og pli. For mig handler det også om, at dem, der synger og råber den slags, skubber det store bornerte flertal fra sig - simpelthen fordi den slags sange/råb af mange bliver betragtet som kawe. Og hvem vil associeres med mennesker, de opfatter som kawe?

Så for mig hænger logikken ikke sammen hos den, der det ene øjeblik synger om, at det er dejligt at slikke fisse og få tæsk - og det næste brokker sig over, at resten af stadion ikke bakker op om stemning.

Uanset hvad: Fedt at tilråbene blev stoppet med selvjustits. Det giver håb om, at den slags er ved at dø ud på stadion.
man kunne også bare droppe krænkelsesparatheden og sige til sig selv - "Nå, der står sgu stive gutter og fyrer den af. Det vil jeg ikke selv gøre på den måde, men de hygger sig åbenbart med det". Også.. 3..2..1 komme videre og være ligeglad...
Krænkelsesparat - et fint ord, opfundet af mennesker, der vil opføre sig som det passer dem, uden hensyntagen til andre.
Har du taget en af de der psykologi uddannelser, hvor man ser i en krystal kugle, får viden om årsagen til andres handlinger og bevæggrunde?
Belejligt at pille én sætning ud fra helheden, og så kommentere på den.
Jeg vil gerne skrive igen, at disse nedladende sange, ikke gør den store gavn. Hvis man gerne vil skabe stemning, handler det om, at få så mange folk med som overhovedet muligt, og ikke ekskludere med sange, der er sjove for en lille gruppe berusede fans.
Der er nogle herinde, der lige skal læse lidt op på deres evne til at forstå begreber som inklusion.

I et fællesskab er der mange mindre fællesskaber. For at opleve inklusion, så skal alle de forskellige fællesskaber have lov til at være der - dvs at på trods af DU ikke ønsker visse ting, så må du accepterer eksistensen af disse.

Inklusion kræver at samtlige deltagere i det fællesskab er rummelige og accepterer diversitet. Med andre ord går man ganske enkelt ikke ind for at inkludere de der synger, hvis de ikke får plads til at synge deres sange. Så du er selv i gang med at ekskludere.

Min påstand er, at et stadion skal kunne rumme lidt af hvert. Der skal være plads til narkomanen, direktøren, nazisterne og kommunisten. Religiøse og ateister osv osv. Der skal være plads til forskellige udtryksformer osv osv.

Eod herfra. Vi bliver ikke enige
Selvfølgelig skal der være plads til alle. Det er nemlig det fede ved et fodboldstadion.

Men er det i stemningens og AaB's interesse, at en flok narkomaner står i en gruppe og sælger heroin? At direktøren bruger tiden på at hverve billig arbejdskraft til sin virksomhed? At en flok nazister står i hjørnet og heiler og synger om, Holocaust er en løgn? At kommunisterne forsøger at fremmane en revolution? At religiøse fanatikere synger om Jesus, Muhammed og Buddha - og at ateister chanter om, at der ingen Gud findes, for universet er et produkt af kosmiske tilfældigheder for milliarder af år siden?

Jeg bruger kun dine egne eksempler for at vise, at der er forskel på accept af tilstedeværelse og accept af opførsel.

At være inkluderende betyder ikke, at man skal acceptere alle ytringer hvor som helst når som helst. Folk må for min skyld være til hvad som helst og tro på hvad som helst. Men de skal ikke tage på stadion og tvinge deres ævl ned i halsen på andre og derefter være forargede over, at stemningen er slået ned.

Det er sådan set det, der er humlen i det hele: På et stadion har der nemlig ganske rigtigt altid været plads til alle, fordi et stadion er fristed for alt det ævl og kævl, man møder udenfor. Derfor kan direktøren og den arbejdsløse stå arm i arm, fordi de ved, at lige netop i denne kontekst er de fælles om samme mission, samme hold, samme stemning - og de har slet ikke brug for at adskille sig fra hinanden.

Sange om, at du kan lide at slikke fisse, egner sig fint til en våd aften på et værtshus, men knap så meget på et fodboldstadion, hvor man gerne vil have alle til at synge med.

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Brodernumsi » 28. jul 2021, 14:07

Dennis Nielsen skrev:
28. jul 2021, 08:50
Brodernumsi skrev:
28. jul 2021, 07:56
Dennis Nielsen skrev:
27. jul 2021, 21:48
Brodernumsi skrev:
27. jul 2021, 21:39
Dennis Nielsen skrev:
27. jul 2021, 21:34
sulakvelidze skrev:
27. jul 2021, 21:25


Det er bare lidt nemmere at stå sammen hver weekend af ren kærlighed, hvis de allermest rabiate udtryk bliver holdt væk fra det store forkromede fællesskab. Hvis dem på den yderste venstrefløj forsøger at synge revolutionen frem, må de være forberedt på, at andre ikke vil associeres med dem. Og hvis dem på det yderste højre vil synge om racehygiejne, bør de også være klar over, at de skubber det store flertal fra sig.

For nu bare at bruge dine egne eksempler.

På samme måde er det med dem, der vil synge om død og fisse. Jamen, de har da helt sikkert deres ret til at gøre det. Men de har også retten til at tænke sig om og spørge sig selv: Gavner det stemningen at være ekskluderende i forhold til det store flertal? Eller er det bedre at være inkluderende?

For mig handler det ikke kun om moral, opdragelse og pli. For mig handler det også om, at dem, der synger og råber den slags, skubber det store bornerte flertal fra sig - simpelthen fordi den slags sange/råb af mange bliver betragtet som kawe. Og hvem vil associeres med mennesker, de opfatter som kawe?

Så for mig hænger logikken ikke sammen hos den, der det ene øjeblik synger om, at det er dejligt at slikke fisse og få tæsk - og det næste brokker sig over, at resten af stadion ikke bakker op om stemning.

Uanset hvad: Fedt at tilråbene blev stoppet med selvjustits. Det giver håb om, at den slags er ved at dø ud på stadion.
man kunne også bare droppe krænkelsesparatheden og sige til sig selv - "Nå, der står sgu stive gutter og fyrer den af. Det vil jeg ikke selv gøre på den måde, men de hygger sig åbenbart med det". Også.. 3..2..1 komme videre og være ligeglad...
Krænkelsesparat - et fint ord, opfundet af mennesker, der vil opføre sig som det passer dem, uden hensyntagen til andre.
Har du taget en af de der psykologi uddannelser, hvor man ser i en krystal kugle, får viden om årsagen til andres handlinger og bevæggrunde?
Belejligt at pille én sætning ud fra helheden, og så kommentere på den.
Jeg vil gerne skrive igen, at disse nedladende sange, ikke gør den store gavn. Hvis man gerne vil skabe stemning, handler det om, at få så mange folk med som overhovedet muligt, og ikke ekskludere med sange, der er sjove for en lille gruppe berusede fans.
Der er nogle herinde, der lige skal læse lidt op på deres evne til at forstå begreber som inklusion.

I et fællesskab er der mange mindre fællesskaber. For at opleve inklusion, så skal alle de forskellige fællesskaber have lov til at være der - dvs at på trods af DU ikke ønsker visse ting, så må du accepterer eksistensen af disse.

Inklusion kræver at samtlige deltagere i det fællesskab er rummelige og accepterer diversitet. Med andre ord går man ganske enkelt ikke ind for at inkludere de der synger, hvis de ikke får plads til at synge deres sange. Så du er selv i gang med at ekskludere.

Min påstand er, at et stadion skal kunne rumme lidt af hvert. Der skal være plads til narkomanen, direktøren, nazisterne og kommunisten. Religiøse og ateister osv osv. Der skal være plads til forskellige udtryksformer osv osv.

Eod herfra. Vi bliver ikke enige
Og du burde arbejde på, ikke at være så nedladende i dine kommentarer, og du skal bestemt ikke belære mig om inklusion, som du tydeligvis ikke har forstået en pind af.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

Debatjuntaen
Administrator
Administrator
Indlæg: 1671
Tilmeldt: 25. jun 2006, 16:57

Re: Kamptråd: AaB-FCM, 24.07.2021

Indlæg af Debatjuntaen » 28. jul 2021, 14:21

Vi stopper den diskussion her, der kommer intet godt ud af den. Videre i teksten.

Låst