Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7824
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Forza » 1. aug 2021, 20:04

Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:59
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:54
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Gaarde6 skrev:
1. aug 2021, 16:12
De næste uger bliver spændende.
Mener klubben at vi skal spille med i toppen? Så kommer der 2-3 gode indkøb.
Eller er det bare varm luft? Så kommer der ikke det store ind.

Alle i toppen af AaB bør snart kunne se, at vi ikke er tophold med den nuværende trup.. Håber jeg!
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:

Sikkert top 4:
Rinne X
Ahlmann X
Lucas X

Helt sikkert ikke top 4:
Pallesen
Ross
Granli
Nuværende Ferreira
Fossum
Højholt
MC
Kakeeto
Børsting
Rufo
Hannesboe

Thelander - måske med bedre makkere
Makaric - ukendt
Prica - stort talent, men holder det
Hagelskær - ukendt
Kusk - måske med bedre legekammerater
Prip - ukendt
Ementa - ukendt
Prijovic - ukendt
Pedersen - ukendt
Gedsted - ukendt

Ergo har vi 3 (tre!) spillere, der ville kunne være sikre på et top 4-hold. Den ene er så oveni lamgtidsskadet.

Et helt hold på 11 spillere, som helt sikkert ikke er top 4-materiale.

10 spillere, som enten er på vippen, er ukendte, helt unge eller som måske kunne komme i den rette kategori med bedre medspillere (Thelander og Kusk).

Naturligvis rækker det ikke til andet end placering 5-10, medmindre alle pludselig begynder at overperforme. Men det kan man ikke bygge sine top 4-udmeldinger på.

AaB har ikke pengene eller tiltrækning til at kunne hente 8-10 spillere af top 4-klasse.

Så enten skruer man ned, erkender dette og accepterer den rolle og selvbillede, som de sidste 7 år har skabt.
Eller også går man all in på at finde en reel investor, som står klar med 100-200 mio kr.

Det sidste ville naturligvis være det sjoveste, men med en risiko for at sælge sig for dyrt ift identitet.
For det virker ikke til, at der skulle være nogen blandt de nordjyske milliardærer, der har interesse i det.

Men det virker efterhånden til reelt at være de to alternativer, der er, for AaB kommer ikke til at tjene de penge selv. Hverken på ikke-eksisterende talenter, konference, guldsæder, boder eller penge fra bookmaker, selvom man har solgt trøjen.
Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
For svingende, ja. Men når han spiller sit bedste, er han for mig at se stadig blandt ligaens bedste VB.
Men hvis jeg må være så fræk at spørge, hvornår har du så sidst set ham spille sidt bedste? Jeg har stor veneration for Ahlmann; men han er ikke, hvad han har været.
Sæsonen er lige startet. Så sent som i sidste sæson var han en af vores bedste efter min mening.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 1. aug 2021, 20:07

R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:55
Pastorius skrev:
1. aug 2021, 19:35
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:
Sådan hænger verden ikke sammen. Vi kan sagtens spille med flere af de spillere som ikke holder top 4 i din bog, men ikke uden der er et par stærke profiler at støtte sig til, som tager ansvaret og magter at drive holdet frem. 2 mand ind fra toppen kan gøre en virkelig stor forskel. Selv små forbedringer i det vi præsterer nu, kan rykke billedet tydeligt.
Det skriver jeg sådan set også, at flere af spillerne kan være bedre med de rette medspillere.
Numerisk er der blot for få på dette niveau, hvis man gerne vil være med i top 4.
Det er meget små justeringer der skal på plads for at få tingene til at fungere. Når de ikke gør, kommer nogle spillere let til at se lidt dumme ud.
Selv uden forstærkning, kan det sagtens lykkes at få tingene til at fungere, men der er ikke margin for ret meget uheld så.

Selvom man nogle gange kan få den tanke at de fleste af AaB's spillere er talentløse og kun spiller med i superligaen på blødsøden nåde fra den ligeledes inkompetente ledelse, så er det en benhård kamp bare at komme med i truppen til et superligahold, og der er altså ingen rigtig dårlige spillere der klarer det nåleøje. I en liga som Superligaen og i en klub som AaB er virkeligheden bare at der ikke er ret mange der har pladen fuld på de væsentligste kompetencer, så der er nogle huller der skal kompenseres for. Derfor er det oftere også langt sværere at være træner på midterholdene, end det er på topholdene. Puslespillet er sværere at lægge.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 1. aug 2021, 20:07

Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:59

Men hvis jeg må være så fræk at spørge, hvornår har du så sidst set ham spille sidt bedste? Jeg har stor veneration for Ahlmann; men han er ikke, hvad han har været.
For mig at se var Ahlmann en kandidat til årets spiller i AaB i sidste sæson. Måske ikke helt på 2014 niveau, men tæt på. Men er det ikke en ret ligegyldig diskussion I har gang i? Det er jo ikke på venstre back vi skal forstærke os, altså med mindre Ahlmann er skadet i lang tid.

Vores trup kan afgjort blive bedre. Men vi må også forlange, at Cifuentes får presset lidt flere procenter ud af det materiale han har til rådighed. Hvis vi nu ignorerer top 4, for der er vi milevidt fra, så er det de trupper vi skal måle os med Randers, OB, Sønderjyske osv... Her kigger jeg absolut ikke misundeligt over på de andre må jeg bare sige. FCN er undtagelsen, men det er sku svært at sammenligne den vanvittige talentfabrik med vores måde at gøre tingene på.

Vi skal starte med at finde mere stabilitet i vores koncept. Vi vakler og skifter for meget som jeg ser det. Giv nu f.eks. Kusk - Prica/Makaric - Prip en god portion kampe til at blive spillet sammen. Kombineret med en stærk forstærkning til midtbanen, og måske også til forsvaret, så bør materialet være der til top 6.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Legum Magister » 1. aug 2021, 20:08

Forza skrev:
1. aug 2021, 20:04
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:59
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:54
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Gaarde6 skrev:
1. aug 2021, 16:12
De næste uger bliver spændende.
Mener klubben at vi skal spille med i toppen? Så kommer der 2-3 gode indkøb.
Eller er det bare varm luft? Så kommer der ikke det store ind.

Alle i toppen af AaB bør snart kunne se, at vi ikke er tophold med den nuværende trup.. Håber jeg!
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:

Sikkert top 4:
Rinne X
Ahlmann X
Lucas X

Helt sikkert ikke top 4:
Pallesen
Ross
Granli
Nuværende Ferreira
Fossum
Højholt
MC
Kakeeto
Børsting
Rufo
Hannesboe

Thelander - måske med bedre makkere
Makaric - ukendt
Prica - stort talent, men holder det
Hagelskær - ukendt
Kusk - måske med bedre legekammerater
Prip - ukendt
Ementa - ukendt
Prijovic - ukendt
Pedersen - ukendt
Gedsted - ukendt

Ergo har vi 3 (tre!) spillere, der ville kunne være sikre på et top 4-hold. Den ene er så oveni lamgtidsskadet.

Et helt hold på 11 spillere, som helt sikkert ikke er top 4-materiale.

10 spillere, som enten er på vippen, er ukendte, helt unge eller som måske kunne komme i den rette kategori med bedre medspillere (Thelander og Kusk).

Naturligvis rækker det ikke til andet end placering 5-10, medmindre alle pludselig begynder at overperforme. Men det kan man ikke bygge sine top 4-udmeldinger på.

AaB har ikke pengene eller tiltrækning til at kunne hente 8-10 spillere af top 4-klasse.

Så enten skruer man ned, erkender dette og accepterer den rolle og selvbillede, som de sidste 7 år har skabt.
Eller også går man all in på at finde en reel investor, som står klar med 100-200 mio kr.

Det sidste ville naturligvis være det sjoveste, men med en risiko for at sælge sig for dyrt ift identitet.
For det virker ikke til, at der skulle være nogen blandt de nordjyske milliardærer, der har interesse i det.

Men det virker efterhånden til reelt at være de to alternativer, der er, for AaB kommer ikke til at tjene de penge selv. Hverken på ikke-eksisterende talenter, konference, guldsæder, boder eller penge fra bookmaker, selvom man har solgt trøjen.
Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
For svingende, ja. Men når han spiller sit bedste, er han for mig at se stadig blandt ligaens bedste VB.
Men hvis jeg må være så fræk at spørge, hvornår har du så sidst set ham spille sidt bedste? Jeg har stor veneration for Ahlmann; men han er ikke, hvad han har været.
Sæsonen er lige startet. Så sent som i sidste sæson var han en af vores bedste efter min mening.
Det var ikke det, der var præmissen. Spørgsmålet var, hvornår han sidst har spillet sit bedste (og o han har niveau til top-4). At han var blandt de bedste AaB'ere sidste sæson, hvilket jeg i øvrigt ikke er helt enig i, betyder jo hverken, at han har spillet op til sit bedste, eller at han har niveau til top-4, holdet var pænt ringe set over en bred kam sidste år.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af troelsh » 1. aug 2021, 20:09

Forza skrev:
1. aug 2021, 20:04
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:59
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:54
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Gaarde6 skrev:
1. aug 2021, 16:12
De næste uger bliver spændende.
Mener klubben at vi skal spille med i toppen? Så kommer der 2-3 gode indkøb.
Eller er det bare varm luft? Så kommer der ikke det store ind.

Alle i toppen af AaB bør snart kunne se, at vi ikke er tophold med den nuværende trup.. Håber jeg!
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:

Sikkert top 4:
Rinne X
Ahlmann X
Lucas X

Helt sikkert ikke top 4:
Pallesen
Ross
Granli
Nuværende Ferreira
Fossum
Højholt
MC
Kakeeto
Børsting
Rufo
Hannesboe

Thelander - måske med bedre makkere
Makaric - ukendt
Prica - stort talent, men holder det
Hagelskær - ukendt
Kusk - måske med bedre legekammerater
Prip - ukendt
Ementa - ukendt
Prijovic - ukendt
Pedersen - ukendt
Gedsted - ukendt

Ergo har vi 3 (tre!) spillere, der ville kunne være sikre på et top 4-hold. Den ene er så oveni lamgtidsskadet.

Et helt hold på 11 spillere, som helt sikkert ikke er top 4-materiale.

10 spillere, som enten er på vippen, er ukendte, helt unge eller som måske kunne komme i den rette kategori med bedre medspillere (Thelander og Kusk).

Naturligvis rækker det ikke til andet end placering 5-10, medmindre alle pludselig begynder at overperforme. Men det kan man ikke bygge sine top 4-udmeldinger på.

AaB har ikke pengene eller tiltrækning til at kunne hente 8-10 spillere af top 4-klasse.

Så enten skruer man ned, erkender dette og accepterer den rolle og selvbillede, som de sidste 7 år har skabt.
Eller også går man all in på at finde en reel investor, som står klar med 100-200 mio kr.

Det sidste ville naturligvis være det sjoveste, men med en risiko for at sælge sig for dyrt ift identitet.
For det virker ikke til, at der skulle være nogen blandt de nordjyske milliardærer, der har interesse i det.

Men det virker efterhånden til reelt at være de to alternativer, der er, for AaB kommer ikke til at tjene de penge selv. Hverken på ikke-eksisterende talenter, konference, guldsæder, boder eller penge fra bookmaker, selvom man har solgt trøjen.
Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
For svingende, ja. Men når han spiller sit bedste, er han for mig at se stadig blandt ligaens bedste VB.
Men hvis jeg må være så fræk at spørge, hvornår har du så sidst set ham spille sidt bedste? Jeg har stor veneration for Ahlmann; men han er ikke, hvad han har været.
Sæsonen er lige startet. Så sent som i sidste sæson var han en af vores bedste efter min mening.
Enig langt hen af vejen, dog vil jeg sige Thelander også hører til på et top 4 hold, jeg ville gerne have set flere kampe med ham og Okore ved siden af hinanden, serviceleder bundsolidt.
Men ja lige nu har vi ikke holdet til top 6, hvis ikke vi bliver forstærket med kvalitet der kan gå direkte ind i start 11-eren bliver det nedrykningsspil igen, det føler jeg mig helt overbevist om.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Legum Magister » 1. aug 2021, 20:13

Hanga skrev:
1. aug 2021, 20:07
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:59

Men hvis jeg må være så fræk at spørge, hvornår har du så sidst set ham spille sidt bedste? Jeg har stor veneration for Ahlmann; men han er ikke, hvad han har været.
For mig at se var Ahlmann en kandidat til årets spiller i AaB i sidste sæson. Måske ikke helt på 2014 niveau, men tæt på. Men er det ikke en ret ligegyldig diskussion I har gang i? Det er jo ikke på venstre back vi skal forstærke os, altså med mindre Ahlmann er skadet i lang tid.

Vores trup kan afgjort blive bedre. Men vi må også forlange, at Cifuentes får presset lidt flere procenter ud af det materiale han har til rådighed. Hvis vi nu ignorerer top 4, for der er vi milevidt fra, så er det de trupper vi skal måle os med Randers, OB, Sønderjyske osv... Her kigger jeg absolut ikke misundeligt over på de andre må jeg bare sige. FCN er undtagelsen, men det er sku svært at sammenligne den vanvittige talentfabrik med vores måde at gøre tingene på.
Det kan du jo mene; men personligt synes jeg der er noget galt, når Børsting kommer ind på pladsen og er en forstærkning.

Jeg er enig i, at top-4 er langt væk; men realistisk set så er AaB ikke bare langt væk fra top-4; men langt væk fra medaljeslutspillet. Og man har vel lov at drømme, samt at have forventninger til at klubben i hvert fald når en del af vejen mod at opfylde egne målsætninger. Ift. Cifuentes har jeg vist sagt rigeligt om min holdning til hans indsats. ;)

AaB-Jones
Allstar
Allstar
Indlæg: 1374
Tilmeldt: 7. jan 2006, 19:41

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af AaB-Jones » 1. aug 2021, 20:19

BoT skrev:
1. aug 2021, 19:45
AaB-Jones skrev:
1. aug 2021, 19:18
BoT skrev:
1. aug 2021, 18:16
Gode præstationer af Højholt, Fossum, Prip, Rinne, Granli og Thelander. Resten var ikke godkendt.

Dog også kun marginaler, der holder os fra scoring.
Det overrasker ingen, at du forbigår Pedro i den sammenhæng - men han tog fra i et helt andet omfang end Magnus, der var tilbage til at se langsom og små-ugidelig ud. Gad vide hvor mange meter, han nåede at løbe i nogenlunde topfart i den første halvleg. Højholt var først rimelig god i 2. halvleg ved siden af Pedro - han var ligeså passiv som Magnus i store dele af 1. halvleg, hvor Silkeborg spillede rundt om dem efter behag. Prica havde også en elendig 1. halvleg.

Efter min mening ligger Pedro og Børsting helt i top i dag - de gjorde en stor forskel fra bænken og kom med en helt anden energi end dem, de afløste. Makaric skal nok blive en stor gevinst - de er Prip allerede, men han skal spille bolden på flere af sine tilløb til chancer.
Enig i at opstillingen var den forkerte - til gengæld er jeg helt enig i udskiftningerne under vejs.

Lad os så få fyldt stadion mod gymnasterne :aabfan:
Helt enig - jeg glemte ham simpelthen bare. Han begynder at ligne sit gamle jeg
Jeg lagde mærke til, at han varmede op i pausen sammen med fyssen. Kunne det indikere, at han har haft nogle fysiske problemer, der måske kan forklare hans fald i niveau i foråret? Og være grunden til, at han ikke starter inde?

Børsting gjorde det faktisk også fint, indtil et par ærgerligt fejl i slutningen trak lidt ned.
Helt ok - jeg tror nu, at det har været ren formnedgang fra Pedro og selvfølgelig tilvænning til et andet presspil, hvor det netop handler mere om at læse spillet og anledningerne til at presse. Her har han, som en anden bruger skriver, stadig noget at lære.

Børsting var langt fra fejlfri, men hans energi løftede medspillerne, og der var ok kvalitet i mange af hans indlæg også.

Synes generelt at stemningen herinde er alt for pessimistisk. Jeg ser flere spillere med pil op:
Rinne - trods lidt udfordringer i spillet med fødderne er han startet sæsonen voldsomt stærkt.
Thelander - løfter sig markant efter en svag indsats mod FCM
Granli - ser bedre og bedre ud i det 3-mandsforsvar. Taber dog en duel til Lind alt for let, hvor han er heldig med, at han er uskarp
Ross - ser ret stabil ud i dag, men dum advarsel i dag. Fint, at han pilles ud, da vi dominerer på bolden og de vil spille på kontra.
Hagelskjær - ser god ud på bolden, men mangler noget kynisme i dit skuespil + fart, men der er bestemt fine takter.
- Indskifterne sætter alle et positivt aftryk - det er konkurrence om både offensive pladser og på midten (hvor der dog skal en leder ind verbalt, som også kan styre spillet).

Flere af de offensive spillere mangler noget selvtillid i feltet, men det skal nok komme :-)

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af BoT » 1. aug 2021, 20:48

AaB-Jones skrev:
1. aug 2021, 20:19
BoT skrev:
1. aug 2021, 19:45
AaB-Jones skrev:
1. aug 2021, 19:18
BoT skrev:
1. aug 2021, 18:16
Gode præstationer af Højholt, Fossum, Prip, Rinne, Granli og Thelander. Resten var ikke godkendt.

Dog også kun marginaler, der holder os fra scoring.
Det overrasker ingen, at du forbigår Pedro i den sammenhæng - men han tog fra i et helt andet omfang end Magnus, der var tilbage til at se langsom og små-ugidelig ud. Gad vide hvor mange meter, han nåede at løbe i nogenlunde topfart i den første halvleg. Højholt var først rimelig god i 2. halvleg ved siden af Pedro - han var ligeså passiv som Magnus i store dele af 1. halvleg, hvor Silkeborg spillede rundt om dem efter behag. Prica havde også en elendig 1. halvleg.

Efter min mening ligger Pedro og Børsting helt i top i dag - de gjorde en stor forskel fra bænken og kom med en helt anden energi end dem, de afløste. Makaric skal nok blive en stor gevinst - de er Prip allerede, men han skal spille bolden på flere af sine tilløb til chancer.
Enig i at opstillingen var den forkerte - til gengæld er jeg helt enig i udskiftningerne under vejs.

Lad os så få fyldt stadion mod gymnasterne :aabfan:
Helt enig - jeg glemte ham simpelthen bare. Han begynder at ligne sit gamle jeg
Jeg lagde mærke til, at han varmede op i pausen sammen med fyssen. Kunne det indikere, at han har haft nogle fysiske problemer, der måske kan forklare hans fald i niveau i foråret? Og være grunden til, at han ikke starter inde?

Børsting gjorde det faktisk også fint, indtil et par ærgerligt fejl i slutningen trak lidt ned.
Helt ok - jeg tror nu, at det har været ren formnedgang fra Pedro og selvfølgelig tilvænning til et andet presspil, hvor det netop handler mere om at læse spillet og anledningerne til at presse. Her har han, som en anden bruger skriver, stadig noget at lære.

Børsting var langt fra fejlfri, men hans energi løftede medspillerne, og der var ok kvalitet i mange af hans indlæg også.

Synes generelt at stemningen herinde er alt for pessimistisk. Jeg ser flere spillere med pil op:
Rinne - trods lidt udfordringer i spillet med fødderne er han startet sæsonen voldsomt stærkt.
Thelander - løfter sig markant efter en svag indsats mod FCM
Granli - ser bedre og bedre ud i det 3-mandsforsvar. Taber dog en duel til Lind alt for let, hvor han er heldig med, at han er uskarp
Ross - ser ret stabil ud i dag, men dum advarsel i dag. Fint, at han pilles ud, da vi dominerer på bolden og de vil spille på kontra.
Hagelskjær - ser god ud på bolden, men mangler noget kynisme i dit skuespil + fart, men der er bestemt fine takter.
- Indskifterne sætter alle et positivt aftryk - det er konkurrence om både offensive pladser og på midten (hvor der dog skal en leder ind verbalt, som også kan styre spillet).

Flere af de offensive spillere mangler noget selvtillid i feltet, men det skal nok komme :-)
Jeg er faktisk meget enig i din optimisme. Men nu har jeg også kun set de to udekampe..

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af raekkeettre » 1. aug 2021, 22:33

Vi kommer ingen steder lige nu. Det så MEGA nemt ud at lave chancer imod os, der skal ikke meget til så.er.vi overspillet. Og når vi har bolden kommer vi ingen steder. Plus, nu tror eg faktisk det er 3. Kamp i træk vi ændre formation efter en 15-20 min. Vi gik fra en 3-4-3, hvor SIF havde overtaget på midt til at trække Fossum tilbage som 8er og spille en 3-5-2 med en 6'er MC og så 2 8ere. Det hjælp på det defensive, men slet ikke på det offensive. Det er godt vi kan ændre formation, men vi gør det hele tiden og efter modstanderen. Vi reagere hele tiden istedet for at agere, og det bekymre mig.

MEN nu skal Pedro altså spille, Fuck han spillede en god kamp da han kom ind!!!

Jeg er så bange for det her bliver en 8-10 plads i år...:(

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2021, 22:45

Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 20:08
Forza skrev:
1. aug 2021, 20:04
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:59
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:54
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31


Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:

Sikkert top 4:
Rinne X
Ahlmann X
Lucas X

Helt sikkert ikke top 4:
Pallesen
Ross
Granli
Nuværende Ferreira
Fossum
Højholt
MC
Kakeeto
Børsting
Rufo
Hannesboe

Thelander - måske med bedre makkere
Makaric - ukendt
Prica - stort talent, men holder det
Hagelskær - ukendt
Kusk - måske med bedre legekammerater
Prip - ukendt
Ementa - ukendt
Prijovic - ukendt
Pedersen - ukendt
Gedsted - ukendt

Ergo har vi 3 (tre!) spillere, der ville kunne være sikre på et top 4-hold. Den ene er så oveni lamgtidsskadet.

Et helt hold på 11 spillere, som helt sikkert ikke er top 4-materiale.

10 spillere, som enten er på vippen, er ukendte, helt unge eller som måske kunne komme i den rette kategori med bedre medspillere (Thelander og Kusk).

Naturligvis rækker det ikke til andet end placering 5-10, medmindre alle pludselig begynder at overperforme. Men det kan man ikke bygge sine top 4-udmeldinger på.

AaB har ikke pengene eller tiltrækning til at kunne hente 8-10 spillere af top 4-klasse.

Så enten skruer man ned, erkender dette og accepterer den rolle og selvbillede, som de sidste 7 år har skabt.
Eller også går man all in på at finde en reel investor, som står klar med 100-200 mio kr.

Det sidste ville naturligvis være det sjoveste, men med en risiko for at sælge sig for dyrt ift identitet.
For det virker ikke til, at der skulle være nogen blandt de nordjyske milliardærer, der har interesse i det.

Men det virker efterhånden til reelt at være de to alternativer, der er, for AaB kommer ikke til at tjene de penge selv. Hverken på ikke-eksisterende talenter, konference, guldsæder, boder eller penge fra bookmaker, selvom man har solgt trøjen.
Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
For svingende, ja. Men når han spiller sit bedste, er han for mig at se stadig blandt ligaens bedste VB.
Men hvis jeg må være så fræk at spørge, hvornår har du så sidst set ham spille sidt bedste? Jeg har stor veneration for Ahlmann; men han er ikke, hvad han har været.
Sæsonen er lige startet. Så sent som i sidste sæson var han en af vores bedste efter min mening.
Det var ikke det, der var præmissen. Spørgsmålet var, hvornår han sidst har spillet sit bedste (og o han har niveau til top-4). At han var blandt de bedste AaB'ere sidste sæson, hvilket jeg i øvrigt ikke er helt enig i, betyder jo hverken, at han har spillet op til sit bedste, eller at han har niveau til top-4, holdet var pænt ringe set over en bred kam sidste år.
Tja... Jeg medgiver også, at jeg vaklede mellem de to kategorier på min liste. Men han hører på den ikke til 'absolut ikke top 4'.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 1. aug 2021, 22:49

Pastorius skrev:
1. aug 2021, 20:07
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:55
Pastorius skrev:
1. aug 2021, 19:35
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:31
Det er jo ikke bare 2-3. Hvis vi prøver at være helt nøgterne (og ærlige) over for os selv:
Sådan hænger verden ikke sammen. Vi kan sagtens spille med flere af de spillere som ikke holder top 4 i din bog, men ikke uden der er et par stærke profiler at støtte sig til, som tager ansvaret og magter at drive holdet frem. 2 mand ind fra toppen kan gøre en virkelig stor forskel. Selv små forbedringer i det vi præsterer nu, kan rykke billedet tydeligt.
Det skriver jeg sådan set også, at flere af spillerne kan være bedre med de rette medspillere.
Numerisk er der blot for få på dette niveau, hvis man gerne vil være med i top 4.
Det er meget små justeringer der skal på plads for at få tingene til at fungere. Når de ikke gør, kommer nogle spillere let til at se lidt dumme ud.
Selv uden forstærkning, kan det sagtens lykkes at få tingene til at fungere, men der er ikke margin for ret meget uheld så.

Selvom man nogle gange kan få den tanke at de fleste af AaB's spillere er talentløse og kun spiller med i superligaen på blødsøden nåde fra den ligeledes inkompetente ledelse, så er det en benhård kamp bare at komme med i truppen til et superligahold, og der er altså ingen rigtig dårlige spillere der klarer det nåleøje. I en liga som Superligaen og i en klub som AaB er virkeligheden bare at der ikke er ret mange der har pladen fuld på de væsentligste kompetencer, så der er nogle huller der skal kompenseres for. Derfor er det oftere også langt sværere at være træner på midterholdene, end det er på topholdene. Puslespillet er sværere at lægge.
Jeg siger jo heller ikke, at de er rigtig dårlige. Bare, at de ikke er top 4-spillere.

Men jeg deler nok ikke din holdning til, at det bare er små justeringer. For 4 trænere over 7 år har jo ikke kunnet finde nøglen til de små justeringer.
Jeg tror ikke, at Klopp, Guardiola, Zidan eller Flick ville kunne gøre dette hold til top 4.

Jeg mener, at det simpelthen er et spørgsmål om for lav kvalitet på FOR mange positioner. Noget, der koster kassen at ændre på.
Ædruelighedens stemme

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Lyfe » 1. aug 2021, 22:53

raekkeettre skrev:
1. aug 2021, 22:33
Vi kommer ingen steder lige nu. Det så MEGA nemt ud at lave chancer imod os, der skal ikke meget til så.er.vi overspillet. Og når vi har bolden kommer vi ingen steder. Plus, nu tror eg faktisk det er 3. Kamp i træk vi ændre formation efter en 15-20 min. Vi gik fra en 3-4-3, hvor SIF havde overtaget på midt til at trække Fossum tilbage som 8er og spille en 3-5-2 med en 6'er MC og så 2 8ere. Det hjælp på det defensive, men slet ikke på det offensive. Det er godt vi kan ændre formation, men vi gør det hele tiden og efter modstanderen. Vi reagere hele tiden istedet for at agere, og det bekymre mig.

MEN nu skal Pedro altså spille, Fuck han spillede en god kamp da han kom ind!!!

Jeg er så bange for det her bliver en 8-10 plads i år...:(
Utroligt nok er det her det mest positive post jeg kan huske fra din side :-)
Jeg derimod har været optimist længe men syntes virkelig vi så skidt ud idag. Vi spillede mod et hold er burde ligge godt til os men kunne ikke spille os ud af deres pres. De havde derimod nemt ved at finde åbne rum rundt om os.
Thelander, Milan, Pedro var eneste lyspunkter jeg så. Vi mangler så meget en midtbane profil men er jubel idiot så tror faktisk en "hiljemark" type ville kunne ændre meget.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Legum Magister » 1. aug 2021, 23:09

R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 22:45
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 20:08
Forza skrev:
1. aug 2021, 20:04
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:59
R Rosenberg skrev:
1. aug 2021, 19:54
Legum Magister skrev:
1. aug 2021, 19:33


Rosenberg, mener du seriøst, at Ahlmann er god nok til et top-4 hold?
For svingende, ja. Men når han spiller sit bedste, er han for mig at se stadig blandt ligaens bedste VB.
Men hvis jeg må være så fræk at spørge, hvornår har du så sidst set ham spille sidt bedste? Jeg har stor veneration for Ahlmann; men han er ikke, hvad han har været.
Sæsonen er lige startet. Så sent som i sidste sæson var han en af vores bedste efter min mening.
Det var ikke det, der var præmissen. Spørgsmålet var, hvornår han sidst har spillet sit bedste (og o han har niveau til top-4). At han var blandt de bedste AaB'ere sidste sæson, hvilket jeg i øvrigt ikke er helt enig i, betyder jo hverken, at han har spillet op til sit bedste, eller at han har niveau til top-4, holdet var pænt ringe set over en bred kam sidste år.
Tja... Jeg medgiver også, at jeg vaklede mellem de to kategorier på min liste. Men han hører på den ikke til 'absolut ikke top 4'.
Fair nok. Opdelingen er også noget hård, som den slags jo har det med at blive. Jeg tror egentlig, at hvis AaB kan finde en indpisker/styrmand til midtbanen, vil det kunne give et generelt løft. Nogle hold præsterer over evne, og andre under evne. I lang tid har AaB hørt til i den sidste kategori. Der har ikke været nogen, der kunne gå forrest og være med til at løfte de andre. Får AaB det vil man være kommet langt, for i øjeblikket virker det lidt som om, at nærmest samtlige spillere i truppen er, om ikke skygger af sig selv, så dog noget blege udgaver af, hvad de tidligere har vist. (På nær de par stykker, som aldrig har haft det fornødne talent, og ikke har niveau, hverken til det AaB vil, eller det AaB pt. er - ingen nævnt, ingen glemt. :) )

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5199
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Jakobsen » 1. aug 2021, 23:11

Mærkelig omgang i dag.

Sådan generelt synes jeg vi spillede kampen forkert. Det er tydeligt, at vores 3-5-2 er sårbar når opspillet kun sker via wingbacks, som let kan isoleres. Jeg sad lidt og håbede på, at der blev lavet en justering så vi f.eks. spillede med to i sidneren om så det var i form af 4-4-2, 4-3-3 eller 3-4-3.

Når det så er sagt så mangler vi kvalitet centralt. Magnus udstilles igen igen som alt for langsom til det her niveau. Han er en hund i det spil kegler der hedder superligaen og Højholt er heller ikke just prangende. Ideelt skiftes begge om så det er i form af to nye centrale midtbanespillere eller at vi går over i en mere offensiv formation med tre fremme. Vi er selvfølgelig handicappede af at både Rufo og Lucas er ude, men man kunne f.eks. have spillet med Kusk eller Makaric i stedet.

Silkeborg sad på os spillemæssigt og vi havde svært ved at true dem og de kom skræmmende let igennem vores organisation. Mange af de optræk til angreb Silkeborg havde blev kun ufarlige fordi Silkeborg ikke evnede at køre dem igennem. At give så mange kontraer ned igennem holdet væk til en top 6-8 modstander vi resultere i store nederlag på 4 eller 5 - 0.

Både taktisk og i indiviuel kvalitet viser vi i dag, at vi er langt fra klubbens ambitionsniveau. Klubben må enten melde ud, at man ikke har pengene og vil bygge langsigtet op eller få tilknyttet spillere der evner at spille den fodbold man vil. Vi kommer ingen steder med Cifuentes koncept så længe vi skal have leverspostej som Magnus, Børsting, Højholt og Pallesen på banen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Lyfe » 1. aug 2021, 23:12

Pallesens interview i Rishøjs Corner giver mig dårlige vibes! Vi skal simpelthen kunne forvente mere!
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Fromthecradle » 1. aug 2021, 23:17

Jakobsen skrev:
1. aug 2021, 23:11
Mærkelig omgang i dag.

Sådan generelt synes jeg vi spillede kampen forkert. Det er tydeligt, at vores 3-5-2 er sårbar når opspillet kun sker via wingbacks, som let kan isoleres. Jeg sad lidt og håbede på, at der blev lavet en justering så vi f.eks. spillede med to i sidneren om så det var i form af 4-4-2, 4-3-3 eller 3-4-3.

Når det så er sagt så mangler vi kvalitet centralt. Magnus udstilles igen igen som alt for langsom til det her niveau. Han er en hund i det spil kegler der hedder superligaen og Højholt er heller ikke just prangende. Ideelt skiftes begge om så det er i form af to nye centrale midtbanespillere eller at vi går over i en mere offensiv formation med tre fremme. Vi er selvfølgelig handicappede af at både Rufo og Lucas er ude, men man kunne f.eks. have spillet med Kusk eller Makaric i stedet.

Silkeborg sad på os spillemæssigt og vi havde svært ved at true dem og de kom skræmmende let igennem vores organisation. Mange af de optræk til angreb Silkeborg havde blev kun ufarlige fordi Silkeborg ikke evnede at køre dem igennem. At give så mange kontraer ned igennem holdet væk til en top 6-8 modstander vi resultere i store nederlag på 4 eller 5 - 0.

Både taktisk og i indiviuel kvalitet viser vi i dag, at vi er langt fra klubbens ambitionsniveau. Klubben må enten melde ud, at man ikke har pengene og vil bygge langsigtet op eller få tilknyttet spillere der evner at spille den fodbold man vil. Vi kommer ingen steder med Cifuentes koncept så længe vi skal have leverspostej som Magnus, Børsting, Højholt og Pallesen på banen.
Du glemte leverpostejsspillerne Granli, Ross, prica, Fossum, Pedro.

Meget lidt imponerende hvad IAO har skaffet af kvalitet til holdet so far.
You pay for this?

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5199
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Jakobsen » 1. aug 2021, 23:26

Fromthecradle skrev:
1. aug 2021, 23:17
Jakobsen skrev:
1. aug 2021, 23:11
Mærkelig omgang i dag.

Sådan generelt synes jeg vi spillede kampen forkert. Det er tydeligt, at vores 3-5-2 er sårbar når opspillet kun sker via wingbacks, som let kan isoleres. Jeg sad lidt og håbede på, at der blev lavet en justering så vi f.eks. spillede med to i sidneren om så det var i form af 4-4-2, 4-3-3 eller 3-4-3.

Når det så er sagt så mangler vi kvalitet centralt. Magnus udstilles igen igen som alt for langsom til det her niveau. Han er en hund i det spil kegler der hedder superligaen og Højholt er heller ikke just prangende. Ideelt skiftes begge om så det er i form af to nye centrale midtbanespillere eller at vi går over i en mere offensiv formation med tre fremme. Vi er selvfølgelig handicappede af at både Rufo og Lucas er ude, men man kunne f.eks. have spillet med Kusk eller Makaric i stedet.

Silkeborg sad på os spillemæssigt og vi havde svært ved at true dem og de kom skræmmende let igennem vores organisation. Mange af de optræk til angreb Silkeborg havde blev kun ufarlige fordi Silkeborg ikke evnede at køre dem igennem. At give så mange kontraer ned igennem holdet væk til en top 6-8 modstander vi resultere i store nederlag på 4 eller 5 - 0.

Både taktisk og i indiviuel kvalitet viser vi i dag, at vi er langt fra klubbens ambitionsniveau. Klubben må enten melde ud, at man ikke har pengene og vil bygge langsigtet op eller få tilknyttet spillere der evner at spille den fodbold man vil. Vi kommer ingen steder med Cifuentes koncept så længe vi skal have leverspostej som Magnus, Børsting, Højholt og Pallesen på banen.
Du glemte leverpostejsspillerne Granli, Ross, prica, Fossum, Pedro.

Meget lidt imponerende hvad IAO har skaffet af kvalitet til holdet so far.
Stopperne synes jeg ikke kunne klandres noget i dag. De holdt stand uden ret meget hjælp fra midtbanen. Ross har haft et par dumme kampe, men jeg tror på ham og hans potentiale, men han er en udviklingssspiller der skal hæve sig og han bør ideelt ikke være sikker starter. Granli er jeg enig i er leverpostejsniveau og alderen gør at potentialet er begrænset.
Prica er et udviklingsprojekt og problemet er ikke Prica, men at han ikke er på det niveau en førsteangriber skal have endnu. Klubben oversatser her på et for tyndt angreb. Man må dælme håbe Makaric kan noget.
Fossum synes jeg spiller sig op i dag og var med i meget og det er en spiller med et vis niveau. Problemet er for mig mere at se at han fungerer bedre når han ligger som hængende angriber/offensiv midt og det kommer han ikke til når holdet er så presset. Han blev slet ikke frigjort til at bidrage offensive i især første halvleg. Fossum er btw. et Gaarde køb.
Pedro synes jeg var klasser bedre end Magnus da han kom ind, men det var en rusten indsats. Jeg kan dog ikke se, hvorfor Pedro ikke skulle kunne ramme sidste sæsons niveau igen.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 167
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Runschen » 2. aug 2021, 07:29

Efter gårsdagen nullert sidder jeg stadig med følelsen af, at det holdet mangler allermest er en spilfordeler og leder på midten. MC og Højholt holder simpelthen ikke højt nok niveau.

Lovende takter fra Pedro da han kom ind. Lad os nu håbe at han snart finder tilbage til det niveau vi kender.
Synes også Makaric fik vist lidt glimt af sin power.

Vores opspil med Rinne langs jorden giver mig bange anelser hver gang og jeg synes spillet på banens sidste 3. del er mangelfuld.

Da vi ansatte Cifuentes husker jeg, at han fik et skudsmål i stil med: at han var dygtig til at få det maksimale ud af sit materiale. Altså en træner skræddersyet til et hold, der gerne vil bokse lidt over sin vægtklasse.

Synes bare nogen gange spillet er så ambitiøst, at han mere ligner en træner, der lidt forsagt: “ville få meget ud af meget”.

Vi har jo altså ikke Man City eller Barca spillere..

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Mikki89 » 2. aug 2021, 07:33

Fromthecradle skrev:
1. aug 2021, 23:17
Jakobsen skrev:
1. aug 2021, 23:11
Mærkelig omgang i dag.

Sådan generelt synes jeg vi spillede kampen forkert. Det er tydeligt, at vores 3-5-2 er sårbar når opspillet kun sker via wingbacks, som let kan isoleres. Jeg sad lidt og håbede på, at der blev lavet en justering så vi f.eks. spillede med to i sidneren om så det var i form af 4-4-2, 4-3-3 eller 3-4-3.

Når det så er sagt så mangler vi kvalitet centralt. Magnus udstilles igen igen som alt for langsom til det her niveau. Han er en hund i det spil kegler der hedder superligaen og Højholt er heller ikke just prangende. Ideelt skiftes begge om så det er i form af to nye centrale midtbanespillere eller at vi går over i en mere offensiv formation med tre fremme. Vi er selvfølgelig handicappede af at både Rufo og Lucas er ude, men man kunne f.eks. have spillet med Kusk eller Makaric i stedet.

Silkeborg sad på os spillemæssigt og vi havde svært ved at true dem og de kom skræmmende let igennem vores organisation. Mange af de optræk til angreb Silkeborg havde blev kun ufarlige fordi Silkeborg ikke evnede at køre dem igennem. At give så mange kontraer ned igennem holdet væk til en top 6-8 modstander vi resultere i store nederlag på 4 eller 5 - 0.

Både taktisk og i indiviuel kvalitet viser vi i dag, at vi er langt fra klubbens ambitionsniveau. Klubben må enten melde ud, at man ikke har pengene og vil bygge langsigtet op eller få tilknyttet spillere der evner at spille den fodbold man vil. Vi kommer ingen steder med Cifuentes koncept så længe vi skal have leverspostej som Magnus, Børsting, Højholt og Pallesen på banen.
Du glemte leverpostejsspillerne Granli, Ross, prica, Fossum, Pedro.

Meget lidt imponerende hvad IAO har skaffet af kvalitet til holdet so far.
Fossum blev vel signet af Gaarde og Ross fik sin første kontrakt af selvsamne.
Granli er solid ikke verdens bedste forsvarsspiller, men er solid.
Pedro viste vel mere på sin anden halvleg end Magnus har vist i de tre første kampe. Jeg har ingen grund til at tro, at han ikke kan ramme sit gamle niveau igen. Prica er stadig ung. Han er ikke helt god nok til at være den faste angriber i front, men hans tid skal nok komme.

Iøvrigt synes jeg, at det er bekymrende at spillerne ikke kan se, at indsatsen i går var sløv. Alle mener tilsyneladende, at man fik lukket godt af og at det eneste, der manglede var skarpheden i front.

aaballday
1. div
1. div
Indlæg: 391
Tilmeldt: 19. jul 2016, 19:35

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af aaballday » 2. aug 2021, 07:49

“Pedro Ferreira kommer ind og øger i hvert fald intensiteten i deres pres. Det gav os nogle problemer.“

Giv ham nu chancen fra start.

Link: https://nordjyske.dk/nyheder/sport/tidl ... tivrigdom/

Besvar