Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 3. aug 2021, 15:51

Yankee skrev:
3. aug 2021, 15:31
Julgranen skrev:
3. aug 2021, 15:06
Yankee skrev:
3. aug 2021, 14:54
Ja, strengt taget ville Pallesen passe bedre ind som højrestopper, hvis vi spiller 3-5-2. Der ville hans niveau i pasningsspillet være udmærket og han kunne bruge sin fart til at løse de fleste 1v1-situationer. Så kan det godt være han ikke slår Haji Wright i en hovedstødsduel, men hvis vi forsvarer højt på banen gør det heller ikke så meget. Det er ufarligt at tabe en hovedstødsduel hvis den foregår på midterlinjen.
Ja, forstår ikke modviljen mod at bruge backs i bagkæden i et 3-mands forsvar. Det fungerede forrygende for Brøndby sidste sæson. Det er mere og mere brugt, netop for at sikre at man kan spille bolden ordentligt ud nede bagfra - hvilket vi vitterligt trænger til.
Modviljen skyldes at der ikke har været gode alternativer på de to wingback-positioner. Det har man måske nu i Hannesbo og Gedsted, men det virker jo stadig til at Frederik Børsting er førstereserve på begge wingback-positioner.
Dels det, men også at Pallesen har været pænt ringe de gange at han har skulle spille pladsen. Han mangler for meget defensivt, og det har ikke lignet en holdbar løsning i min optik. Så er der Ahlmann, men jeg ser hans forcer langt bedre udnyttet på wingbacken. Han var rigtig stærk sidste sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 3. aug 2021, 16:03

Hanga skrev:
3. aug 2021, 15:51
Så er der Ahlmann, men jeg ser hans forcer langt bedre udnyttet på wingbacken. Han var rigtig stærk sidste sæson.
Er ret sikker på at man vil bruge Hagelskjær som spillende forsvarer i perioder.
Ahlmann var rigtig god i sidste sæson, men har været blandt de dårligste AaB’ere i denne.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14824
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 3. aug 2021, 16:04

Julgranen skrev:
3. aug 2021, 16:03
Hanga skrev:
3. aug 2021, 15:51
Så er der Ahlmann, men jeg ser hans forcer langt bedre udnyttet på wingbacken. Han var rigtig stærk sidste sæson.
Er ret sikker på at man vil bruge Hagelskjær som spillende forsvarer i perioder.
Ahlmann var rigtig god i sidste sæson, men har været blandt de dårligste AaB’ere i denne.
Ja, men det er så 2 kampe og 20 minutter mod det meste af sidste sæson.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af baresi » 3. aug 2021, 16:09

Hanga skrev:
3. aug 2021, 16:04
Julgranen skrev:
3. aug 2021, 16:03
Hanga skrev:
3. aug 2021, 15:51
Så er der Ahlmann, men jeg ser hans forcer langt bedre udnyttet på wingbacken. Han var rigtig stærk sidste sæson.
Er ret sikker på at man vil bruge Hagelskjær som spillende forsvarer i perioder.
Ahlmann var rigtig god i sidste sæson, men har været blandt de dårligste AaB’ere i denne.
Ja, men det er så 2 kampe og 20 minutter mod det meste af sidste sæson.
Ahlman er jo heller ikke bedre end den midtbane er forsvarer der er omkring ham. Synes ikke han er faldet igennem i denne sæson, men enig han har faldet i niveau måske som resten af flokken. Men kunne sagtens se ham som en af de 3 forsvarer.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 3. aug 2021, 16:10

jonas386 skrev:
3. aug 2021, 15:34
Vi trænger virkelig til en dygtig forsvarsspiller, en dygtig back (måske endda 2) og 1-2 spillere til den centrale midtbanespiller. Det ville ikke komme sådan voldsomt meget bag på mig, hvis vi ender med at trække sorteper og tage turen ned
Nedrykker? Aaaarh, mon dog. Der er flere hold der ser svage ud. AGF, der kun har vundet 3 af de seneste 20 kampe.
David ryster på hånden, og har nu proklameret et systemskifte.

Sønderjyske.

Viborg, som jeg tvivler på holder distancen når nu modstanderne har forstået at de ikke skal give Christian Sørensen indlægsmuligheder, og ellers bare hugge på kassen hos ligaens ringeste keeper.

Silkeborg, der har en 1. divisions-offensiv, og får problemer med at lave mål nok. Selv Bowling-Wessam lignede en der ville have problemer med at begå sig i divisionerne.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10753
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af jonas386 » 3. aug 2021, 16:18

Julgranen skrev:
3. aug 2021, 16:10
jonas386 skrev:
3. aug 2021, 15:34
Vi trænger virkelig til en dygtig forsvarsspiller, en dygtig back (måske endda 2) og 1-2 spillere til den centrale midtbanespiller. Det ville ikke komme sådan voldsomt meget bag på mig, hvis vi ender med at trække sorteper og tage turen ned
Nedrykker? Aaaarh, mon dog. Der er flere hold der ser svage ud. AGF, der kun har vundet 3 af de seneste 20 kampe.
David ryster på hånden, og har nu proklameret et systemskifte.

Sønderjyske.

Viborg, som jeg tvivler på holder distancen når nu modstanderne har forstået at de ikke skal give Christian Sørensen indlægsmuligheder, og ellers bare hugge på kassen hos ligaens ringeste keeper.

Silkeborg, der har en 1. divisions-offensiv, og får problemer med at lave mål nok. Selv Bowling-Wessam lignede en der ville have problemer med at begå sig i divisionerne.
Jeg håber da heller ikke, at det går så galt. Men jeg synes oprigtigt at vi har det hold der er i allermest ubalance. Vi har måske spillere der burde være for gode til Viborg/Silkeborg, men det er ligemeget når vi som hold ikke fungerer, og at flere af de spillere der 'burde' være bedre slet ikke er det i praksis.

Både vores forsvar og vores centrale midtbane er blandt de ringeste i ligaen, og det er den slags der koster - især på den lange bane. Offensivt ser det lidt bedre ud, men det er ikke en offensiv jeg ser hamre mål ind over sæsonen

Meget kan ændre sig hvis vi får et par gedigne forstærkninger der kan gøre en forskel fra dag 1, men jeg vil se det før jeg tror på det.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af baresi » 3. aug 2021, 17:14

Julgranen skrev:
3. aug 2021, 16:10
jonas386 skrev:
3. aug 2021, 15:34
Vi trænger virkelig til en dygtig forsvarsspiller, en dygtig back (måske endda 2) og 1-2 spillere til den centrale midtbanespiller. Det ville ikke komme sådan voldsomt meget bag på mig, hvis vi ender med at trække sorteper og tage turen ned
Nedrykker? Aaaarh, mon dog. Der er flere hold der ser svage ud. AGF, der kun har vundet 3 af de seneste 20 kampe.
David ryster på hånden, og har nu proklameret et systemskifte.

Sønderjyske.

Viborg, som jeg tvivler på holder distancen når nu modstanderne har forstået at de ikke skal give Christian Sørensen indlægsmuligheder, og ellers bare hugge på kassen hos ligaens ringeste keeper.

Silkeborg, der har en 1. divisions-offensiv, og får problemer med at lave mål nok. Selv Bowling-Wessam lignede en der ville have problemer med at begå sig i divisionerne.
jeg tror bestemt heller ikke vi rykker ned, men at komme i top 6 kræver forstærkning direkte til start 11eren. Hvis man skal se på samtlige superligatrupper lige nu, så ser jeg kun følgende være dårligere eller på samme niveau som os.
Vejle - de får det sværere i år tror jeg og kommer i den tunge ende.
Silkeborg - De spiller godt men har ikke holdt til en hel sæson. De kommer til at kæmpe om jumbopladserne
Sønderjyske - dem ser jeg ingenting i pt. Får det svært og kommer derned af mod bunden, måske nedrykker
Viborg - de har et koncept under lars friis der er interessant, men tror stadig de får det svært
OB - på papiret er de ikke nødvendigvis prangende men de har lidt giftige folk fremme og så en træner der er kommet med Point effekt fra
dag 1, men bliver ikke top 6

Resten af holdene ser jeg som bedre end os pt.
Men med få men meget kompetente forstærkninger og så en klar linje i hvad vi gør så synes jeg der er muligheder for top 6

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af RicoBR02 » 3. aug 2021, 17:50

Julgranen skrev:
3. aug 2021, 16:10
jonas386 skrev:
3. aug 2021, 15:34
Vi trænger virkelig til en dygtig forsvarsspiller, en dygtig back (måske endda 2) og 1-2 spillere til den centrale midtbanespiller. Det ville ikke komme sådan voldsomt meget bag på mig, hvis vi ender med at trække sorteper og tage turen ned
Nedrykker? Aaaarh, mon dog. Der er flere hold der ser svage ud. AGF, der kun har vundet 3 af de seneste 20 kampe.
David ryster på hånden, og har nu proklameret et systemskifte.

Sønderjyske.

Viborg, som jeg tvivler på holder distancen når nu modstanderne har forstået at de ikke skal give Christian Sørensen indlægsmuligheder, og ellers bare hugge på kassen hos ligaens ringeste keeper.

Silkeborg, der har en 1. divisions-offensiv, og får problemer med at lave mål nok. Selv Bowling-Wessam lignede en der ville have problemer med at begå sig i divisionerne.
Lad lige være med at bruge øgenavne om spillere der har spillet i AaB tak......

Besvar