Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af McMark » 27. jul 2021, 17:29

Modstander: Silkeborg IF
Kamptidspunkt: Søndag den 1. august klokken 14.00
Kampsted: JYSK Park
Dommer: Sandi Putros
4. Dommer: Aydin Uslu
VAR-dommer: Mikkel Redder
Vises på: Canal 9

Stillingen inden 3. runde
Billede

Seneste 5 udekampe mod SIF
Billede

Silkeborg IF (U-U)
Seneste startopstilling
(4-5-1): Larsen - Dahl, Salquist, Calisir, Carstensen - Vallys, Klynge, Kaalund, Brink, Oggesen - Lind

Skader
Milan Massop
Oscar Hedvall
Nicklas Helenius

Tvivlsomme

Karantæner
-

Karantænefare
-

AaB (T-U)
Seneste startopstilling
(4-4-1-1): Rinne - Ahlmann, Thelander, Ross, Pallesen - Prip, Rufo, Christensen, Fossum - Kusk - Prica

Skader
Anosike Ementa
Lucas Andersen
Rufo

Tvivlsomme
-

Karantæner
-

Karantænefare
-

Kilder: SuperStats - Stilling, HoldNyt - Skader, SuperStats - Indbyrdes, SuperStats - Karantænefare
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 27. jul 2021, 18:39

Alt andet end en sejr er ubrugeligt - og vi bør kunne slå en oprykker.
Dog har SIF Helenius med igen - han skal nok score en pind eller to, uagtet skadespause, mod et sejlende forsvar.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Brodernumsi
Allstar
Allstar
Indlæg: 3258
Tilmeldt: 17. aug 2008, 13:37
Favoritspiller: Enevoldsen
Geografisk sted: Vestbyen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Brodernumsi » 27. jul 2021, 18:42

Hvis SiF spiller som i Parken, skal vi være glade for ét point.
Som så mange andre hold i denne sæson blev de ydmyget, da de kom til Nordjylland. -Andreas Kraul.

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af TK-allez » 27. jul 2021, 18:48

Brodernumsi skrev:
27. jul 2021, 18:42
Hvis SiF spiller som i Parken, skal vi være glade for ét point.
De var også gode mod Sønderjyske og havde bestemt fortjent sejren. De vil gerne være boldbesiddende, men de kreerer stort set ingen (større) chancer.

Martino
Allstar
Allstar
Indlæg: 3788
Tilmeldt: 4. aug 2005, 11:10
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Martino » 27. jul 2021, 18:53

Granli trænede fuldt med idag, så tænker ikke han er tvivlsom.
Jeg savner Winsnes

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Legum Magister » 27. jul 2021, 19:04

Med Granli klar igen er der håb om, at Cifuentes ikke vælger at stille med en firebackkæde mod Silkeborg.

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Legum Magister » 27. jul 2021, 19:07

Brodernumsi skrev:
27. jul 2021, 18:42
Hvis SiF spiller som i Parken, skal vi være glade for ét point.
Hvis AaB spiller som mod FCM, skal vi være glade for, at der ikke uddeles minuspoint. ;)

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 355
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Mikki89 » 27. jul 2021, 19:08

Det er en af de kampe, vi skal have 3 point I, hvis målet om top 6 skal være nogenlunde realistisk.
Umiddelbart ligger de bedre til AaB end FCM, Randers, OB m.fl., da de også insisterer på at spille fodbold og ikke er så fysisk orienteret, som de andre nævnte hold.
Vi skal have gang i vores chanceskabende spil igen og så kunne det være spændende at se en Makaric fra starten. :aabfan:

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 943
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Salle17 » 27. jul 2021, 19:09

Det bliver en rigtig svær kamp. Jeg vil ikke være overrasket hvis Silkeborg vinder.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2539
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af troelsh » 27. jul 2021, 19:38

Salle17 skrev:
27. jul 2021, 19:09
Det bliver en rigtig svær kamp. Jeg vil ikke være overrasket hvis Silkeborg vinder.
Det vil jeg heller ikke desværre, det virker generelt som om bundniveauet er ret højt i år, både Viborg og Silkeborg ser i hvert fald gode ud.
Det vil ikke være sjovt at havne i nedrykningsspillet i år.

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af McMark » 27. jul 2021, 20:14

Legum Magister skrev:
27. jul 2021, 19:04
Med Granli klar igen er der håb om, at Cifuentes ikke vælger at stille med en firebackkæde mod Silkeborg.
Godt at høre - jeg fjerner ham fra listen så :aabfan: Ser også ud til Felix og Helenius spillede for Silkeborgs reserver i dag, så de er nok også i truppen søndag.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Maglau » 27. jul 2021, 22:49

Mega interessant kamp.
Jeg så kun 1 halvleg af FCM kampen på dårlig stream her i Italien og har ikke rigtigt fuldt med. Men alt i alt var det jeg så mod FCM godkendt og det at holde dem på kun en scoring absolut i top.
Så 1 point i de to første kampe er ikke skidt når vi tænker på modstanderne.
Men sif er en noget anden størrelse og et hold vi må formode at skulle kæmpe med for at undgå nedrykning. Så et point på udebane mod en direkte modstander i det spil må tænkes at være ok.
Hvis vores forsvar er stærke nok til at holde FCM på en scoring må det være klart muligt at holde sif helt fra det.
Noget tyder på point er vigtigt i år hvor det ikke virker til at nogen har lyst til at skille sig ud i bunden. Så frem med spillet fra de to første kampe så går det.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 28. jul 2021, 08:27

TK-allez skrev:
27. jul 2021, 18:48
Brodernumsi skrev:
27. jul 2021, 18:42
Hvis SiF spiller som i Parken, skal vi være glade for ét point.
De var også gode mod Sønderjyske og havde bestemt fortjent sejren. De vil gerne være boldbesiddende, men de kreerer stort set ingen (større) chancer.
SIF sad på spillet mod Sønderjyske men det var sønderjyderne der havde de største chancer, som jeg så kampen var SIF heldig med at hente uafgjort.

Det kan godt ses at SIF mangler Matsson da det var ham der stod for det uventede, det mangler de nu. SIF spiller pænt men de mangler kvalitet oppe foran.

Er fortrøstningsfuld da vi har et bedre hold end SIF, gætter på at vi vinder 3-1!

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af FlemmingG » 28. jul 2021, 11:46

Vi så ikke specielt godt ud mod FCM, omvendt kunne vi sagtens ha vundet i parken.
FCM har ALLE dage været en lorte modstander for os, så at vi taber til dem var næsten forventeligt - stort set alle trænere vi har haft er kommet til kort overfor dem. Det var vel kun i den seneste mesterskabssæson vi havde nogenlunde styr på dem.
Silkeborg er i en bedre forfatning end længe, men det er en kamp vi skal vinde og det tror jeg også vi gør.
2-0 til os. Prip og Prica målscorere

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2554
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af baresi » 28. jul 2021, 15:05

Nu skal der steppes op. Og nu kan vi ikke længere tale en oprykkker op til noget som vi skal være glade for at vinde over eller ……
Der skal findes en stil nu og i den næste 23-24 kampe inden top og bund 6 afgøres.
Derfor kal vi heller ikke blive ved med at snakke om en proces… stilen bør være klar for alle både plan A og B..
At det så måske ikke sidder perfekt i skabet er fair men man må ikke være i tvivl om retningen, måden og metode.

Og AaB skal alle dage være bedre end Silkeborg , både med budgetter og spillere.
Vi skal vinde i Silkeborg der er Ingen undskyldninger.

Jeg er ikke fan af cifuentes for jeg synes han gør det sværere og mere forvirrende end det bør være og det virker meget teoretisk det hele..jeg har også lidt svært ved st se hvad formationen og taktikken skal være eller om vi bare skal kunne være flydende. Fra teori på et papir til praksis i virkeligheden er der et stykke vej.
og jeg syns stadig han fejlede Big time i sidste sæson indtil top 6 var umuligt.
Man kan heller ikke bare sige at alle nye trænere skal bruge 1,5 år før ting virker.
Måske har OB på kort tid fundet en stil med Alm - hvem ved.

Men hans arbejdsiver - indsats, ærgerrighed , vilje osv kan jeg ikke sætte en finger på og så lytter jeg mig meget til at der IK er modstand til ham . Han virker meget vellidt.

Så basen er på plads - og derfor har jeg en tro på projektet med cifuentes. Uden tvivl. Uden at være fan.
nu håber jeg spillerne også kommer på plads / men jeg gider bare ikke flere undskyldninger med spillermangler.
De andre hold mangler også spillere.. og har heller ikke truppen på plads.
At vi mangler en CM er uden nogen form for tvivl.
Men omvendt kunne man måske også ønske sig at man så prøvede pedro i en decideret 6er og ser om man ikke kan få ham igang igen.
Højholdt er upcoming og ser spændene ud men må ikke være afgørende
MC - det blir aldrig top materiale hverken spille mæssigt eller menneskeligt - evnerne rækker ikke. Han er ikke god nok. God og okay - måske. Men fast starter og til at være bindeled ml forsvar og offfensiv - til at lede og dirigere - til at se spillet - til at sætte andre i scene. Aldrig.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 28. jul 2021, 15:31

baresi skrev:
28. jul 2021, 15:05
Nu skal der steppes op. Og nu kan vi ikke længere tale en oprykkker op til noget som vi skal være glade for at vinde over eller ……

Og AaB skal alle dage være bedre end Silkeborg , både med budgetter og spillere.
Vi skal vinde i Silkeborg der er Ingen undskyldninger.

Just præcis. Lidt vinnarskalle ville være rart.
Ædruelighedens stemme

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af McMark » 28. jul 2021, 17:42

Maglau skrev:
27. jul 2021, 22:49
Mega interessant kamp.
Jeg så kun 1 halvleg af FCM kampen på dårlig stream her i Italien og har ikke rigtigt fuldt med. Men alt i alt var det jeg så mod FCM godkendt og det at holde dem på kun en scoring absolut i top.
Så 1 point i de to første kampe er ikke skidt når vi tænker på modstanderne.
Men sif er en noget anden størrelse og et hold vi må formode at skulle kæmpe med for at undgå nedrykning. Så et point på udebane mod en direkte modstander i det spil må tænkes at være ok.
Hvis vores forsvar er stærke nok til at holde FCM på en scoring må det være klart muligt at holde sif helt fra det.
Noget tyder på point er vigtigt i år hvor det ikke virker til at nogen har lyst til at skille sig ud i bunden. Så frem med spillet fra de to første kampe så går det.
Jeg så hele kampen, og vi var virkelig ringe. Ikke et eneste skud på mål og vores midtbane kunne slet ikke stille noget op imod FCM, selvom de mangler flere profiler på grund af salg. Der skal virkelig ske ting og sager i løbet af ugen, hvis vi skal have tre point mod Silkeborg, som virkelig spillede godt mod FCK i Parken. Skyder på en lavtscorende kamp som nok ender 1-0 til ét af holdene (please lad det være os!)
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 856
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af hit666 » 28. jul 2021, 23:38

DER ER IKKE NOGEN UNDSKYLDNING MAN KAN OG SKAL FORLANGE EN SEJER HVIS VI VIL VÆRE MED I ÅR ELLERS ER LØBET KØRET MED TOP 4
AaB AaB AaB AaB

TK-allez
Superliga
Superliga
Indlæg: 609
Tilmeldt: 29. jul 2020, 11:43
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af TK-allez » 28. jul 2021, 23:40

Fantastisk endelig at skulle sidde i et away-afsnit igen :thumbsup:

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2435
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: Silkeborg IF - AaB 01/08/21 klokken 14:00

Indlæg af Moen » 29. jul 2021, 08:18

Skulle nogen mangle billetter, sælger jeg to styks. Min kammerat og jeg er havnet i isolation, så vi er forhindret i at tage turen.

Send en privatbesked ved interesse.

Besvar