Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
9000AA
Superliga
Superliga
Indlæg: 678
Tilmeldt: 7. aug 2016, 18:28

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af 9000AA » 8. aug 2021, 22:07

Funky skrev:
8. aug 2021, 21:53
9000AA skrev:
8. aug 2021, 21:47
AaB har lagt en video op på Facebook med Mathias Ross. Nu kommer alle de politisk korrekte da først frem, fordi vi synger at han hader folk fra Herning.
Acceptér nu bare, at den Dalsgaard-sang var over stregen, længere behøver den altså ikke være.
Man kan da godt argumentere for at den er over stregen. Men som andre også har skrevet betyder det jo ikke at der står 5 hætteklædte mænd med pistoler, og skyder ham lige så snart han returnerer til sin fine villa. Og heller ikke at vi faktisk mener dommerens mor er luder, eller at modstanderne rent faktisk skal slås ihjel.
Jeg synes bare det er vigtigt at adskille tingene. Ellers ender vi sgu med at skulle ændre alt i vores samfund. Både på og udenfor stadion.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1478
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Stegosaurus » 8. aug 2021, 22:08

Funky skrev:
8. aug 2021, 21:53
9000AA skrev:
8. aug 2021, 21:47
AaB har lagt en video op på Facebook med Mathias Ross. Nu kommer alle de politisk korrekte da først frem, fordi vi synger at han hader folk fra Herning.
Acceptér nu bare, at den Dalsgaard-sang var over stregen, længere behøver den altså ikke være.
En sang kan aldrig være over stregen.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Martin Bak » 8. aug 2021, 22:08

En total lækker aften på vesttribunen - sikke en stemning! Og en opfordring til alle om at deltage endnu mere - det bliver bare en federe oplevelse
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Lyfe » 8. aug 2021, 22:15

Martin Bak skrev:
8. aug 2021, 22:08
En total lækker aften på vesttribunen - sikke en stemning! Og en opfordring til alle om at deltage endnu mere - det bliver bare en federe oplevelse
Og Ros til AaB Tifo kaos for flag hele vejen rundt! Der skal stadig lige et par flere sejre i træk før alle familie fædrene samler dem op en søndag kl 18 men så stadig godt ud
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 8. aug 2021, 22:18

RufusTheDog skrev:
8. aug 2021, 22:02
Funky skrev:
8. aug 2021, 21:53
9000AA skrev:
8. aug 2021, 21:47
AaB har lagt en video op på Facebook med Mathias Ross. Nu kommer alle de politisk korrekte da først frem, fordi vi synger at han hader folk fra Herning.
Acceptér nu bare, at den Dalsgaard-sang var over stregen, længere behøver den altså ikke være.
I 90’erne stod hele klacken og brølte “Slå ham ihjeeeeel” hvergang der var en skadet modspiller, acceptér nu bare at jargonen på betonen alle dage har været lidt rowdy, og der er blevet råbt alt muligt bøvet og pøllet lort som aldrig blev en konkret trussel.
Det handler ikke om, hvorvidt der ligger en konkret trussel bag en tosset sang. Det handler om, at det ikke er noget særligt godt argument, at “sådan måtte man gerne gøre/sige i 90’erne”, når kalenderen skriver 2021, og verden har flyttet sig. Tillige virker det ikke overskudsagtigt at komme slæbende med den samme diskussion, som fandt sin konklusion for to kampe siden, i denne kamptråd. At gøre det siger intet om dagens kamp, bare at man er indebrændt over den diskussion, som blev afklaret ud i en eller anden grad, hvor de fleste har kunnet komme videre fra den for to uger siden. Som bekendt på den baggrund, at klubben klart markerede, at omtalte sang var over stregen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Legum Magister » 8. aug 2021, 22:18

Det var en overraskende solid indsats af holdet i dag, og jeg er glad for, at jeg valgte den rigtige kamp at vende tilbage til stadion på. Dog vil jeg give andre debattøre ret i, at det var for dårligt, at der var så mange uudnyttede pladser. Vesttribunen skal i øvrigt have en stor ros for at skabe en fantastisk stemning kampen igennem.

Klart bedste mand var Feirrera, der var som genfødt, og dominerede midtbanen, hvilket gav virkeligt gode arbejdsbetingelser for både Højholt, der dog fortsat har en tendens til at varme bolden for meget, og Fossum, der altså tager nogle løb, der er så udspekulerede, at han må være ufatteligt svær at forudsige for modstanderne.

Thelander var et bæst, og tabte vel kun en hovedstødsduel i hele kampen, i det tilfælde var Rinne dog på plads og han spillede i det hele taget en god kamp, med en enkelt opspilsfejl, som eneste skønhedsplet, Granli spillede en stor kamp, og Ross var også stabil i forsvaret, og så trækker scoringen selvfølgelig op.

Børsting ER den nye schweizerkniv, og havde fortjent at lukke kampen med en scoring til 3-0. Pallesen havde godt styr på AGF's wingback, og kunne i offensiven have taget chancen med et par flugtninger.

Makaric ser ud til at være den angriber i AaB-trøjen med størst fysisk tilstedeværelse siden Strandli, og var også god i opspilsfasen, det ser bestemt lovende ud med ham. Prip var vel ret beset svageste AaB'er i startopstillingen, uden dog at spille dårligt. Kampen blev bare ikke på hans præmisser.

Ahlmann virkede uden den helt rigtige timing, da han kom ind, og Prica afslørede igen-igen, at han mere end noget andet mangler fart, og så tror jeg godt, at han kan indstille sig på at være bag Makaric i kampen om pladsen i startopstillingen. MC og Hannesbo kom på banen i den hektiske slutfase, og gjorde ikke rigtigt noget indtryk på mig - det vil nok heller ikke være fair at skulle bedømme dem på den baggrund, for AaB var virkeligt presset tilbage, og fysikken i AGF's indskiftere ændrede kampens karakter, da luftspillet gik fra at være domineret af AaB til klart AGF overtal og overtag.

Det var en rigtig god kamp, og det var dejligt at se, at tegningen til et system er ved at være til stede for Cifuentes, og dejligt at se, hvor meget IAO lever med i kampen. Den sejr betød noget, og det tror jeg også, at måden den blev skaffet på gjorde.

Jeg fik først i pausen (tak internet) styr på balladen med Thorsteinsson, der vel kunne have fået dobbelt gult i situationen. Til gengæld var det klart, at Lund fik en gave af rang, da han ikke blev givet marchordre efter den albue han svingede på et tidspunkt, hvor han allerede havde en advarsel. En dommerindsats på det jævne, hvor AGF bestemt ikke skal føle sig forfordelt, for de kunne i realiteten være sluttet med ni mand.

En god kamp, der viste, at livefodbold altså kan noget, som ikke kommer med, når man ser med foran skærmen.

Martin Bak
Landshold
Landshold
Indlæg: 794
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:31
Geografisk sted: Vejgaard

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Martin Bak » 8. aug 2021, 22:19

En total lækker aften på vesttribunen - sikke en stemning! Og en opfordring til alle om at deltage endnu mere - det bliver bare en federe oplevelse
Chief Wiggum: All right, you scrawny beanpoles: becoming a cop is not something that happens overnight. It takes one solid weekend of training to get that badge.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 8. aug 2021, 22:21

9000AA skrev:
8. aug 2021, 22:07
Funky skrev:
8. aug 2021, 21:53
9000AA skrev:
8. aug 2021, 21:47
AaB har lagt en video op på Facebook med Mathias Ross. Nu kommer alle de politisk korrekte da først frem, fordi vi synger at han hader folk fra Herning.
Acceptér nu bare, at den Dalsgaard-sang var over stregen, længere behøver den altså ikke være.
Man kan da godt argumentere for at den er over stregen. Men som andre også har skrevet betyder det jo ikke at der står 5 hætteklædte mænd med pistoler, og skyder ham lige så snart han returnerer til sin fine villa. Og heller ikke at vi faktisk mener dommerens mor er luder, eller at modstanderne rent faktisk skal slås ihjel.
Jeg synes bare det er vigtigt at adskille tingene. Ellers ender vi sgu med at skulle ændre alt i vores samfund. Både på og udenfor stadion.
Ingen har påstået, at man formodede, der lå konkrete trusler om død og vold bag omtalte sang, så lad endelig ikke dét skille os ad. Så kan vi være uenige om så meget andet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 8. aug 2021, 22:23

Legum Magister skrev:
8. aug 2021, 22:18
Det var en overraskende solid indsats af holdet i dag, og jeg er glad for, at jeg valgte den rigtige kamp at vende tilbage til stadion på. Dog vil jeg give andre debattøre ret i, at det var for dårligt, at der var så mange uudnyttede pladser. Vesttribunen skal i øvrigt have en stor ros for at skabe en fantastisk stemning kampen igennem.

Klart bedste mand var Feirrera, der var som genfødt, og dominerede midtbanen, hvilket gav virkeligt gode arbejdsbetingelser for både Højholt, der dog fortsat har en tendens til at varme bolden for meget, og Fossum, der altså tager nogle løb, der er så udspekulerede, at han må være ufatteligt svær at forudsige for modstanderne.

Thelander var et bæst, og tabte vel kun en hovedstødsduel i hele kampen, i det tilfælde var Rinne dog på plads og han spillede i det hele taget en god kamp, med en enkelt opspilsfejl, som eneste skønhedsplet, Granli spillede en stor kamp, og Ross var også stabil i forsvaret, og så trækker scoringen selvfølgelig op.

Børsting ER den nye schweizerkniv, og havde fortjent at lukke kampen med en scoring til 3-0. Pallesen havde godt styr på AGF's wingback, og kunne i offensiven have taget chancen med et par flugtninger.

Makaric ser ud til at være den angriber i AaB-trøjen med størst fysisk tilstedeværelse siden Strandli, og var også god i opspilsfasen, det ser bestemt lovende ud med ham. Prip var vel ret beset svageste AaB'er i startopstillingen, uden dog at spille dårligt. Kampen blev bare ikke på hans præmisser.

Ahlmann virkede uden den helt rigtige timing, da han kom ind, og Prica afslørede igen-igen, at han mere end noget andet mangler fart, og så tror jeg godt, at han kan indstille sig på at være bag Makaric i kampen om pladsen i startopstillingen. MC og Hannesbo kom på banen i den hektiske slutfase, og gjorde ikke rigtigt noget indtryk på mig - det vil nok heller ikke være fair at skulle bedømme dem på den baggrund, for AaB var virkeligt presset tilbage, og fysikken i AGF's indskiftere ændrede kampens karakter, da luftspillet gik fra at være domineret af AaB til klart AGF overtal og overtag.

Det var en rigtig god kamp, og det var dejligt at se, at tegningen til et system er ved at være til stede for Cifuentes, og dejligt at se, hvor meget IAO lever med i kampen. Den sejr betød noget, og det tror jeg også, at måden den blev skaffet på gjorde.

Jeg fik først i pausen (tak internet) styr på balladen med Thorsteinsson, der vel kunne have fået dobbelt gult i situationen. Til gengæld var det klart, at Lund fik en gave af rang, da han ikke blev givet marchordre efter den albue han svingede på et tidspunkt, hvor han allerede havde en advarsel. En dommerindsats på det jævne, hvor AGF bestemt ikke skal føle sig forfordelt, for de kunne i realiteten være sluttet med ni mand.

En god kamp, der viste, at livefodbold altså kan noget, som ikke kommer med, når man ser med foran skærmen.
Helt enig, det var punkt for punkt også sådan, jeg så kampen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af BoT » 8. aug 2021, 22:25

Det viste sig simpelthen, at Kusks skade blev til vores fordel. Dels gav den plads til en næsten sprudlende Højholt, og dels fik den rykket Fossum - vores giftigste spiller - op, hvor jeg gerne vil have ham: tættere på mål. Hans løb i feltet og hans afslutninger er på et meget højt niveau. Håber folk er færdige med at trashe ham.

Ud over al rosen - som jeg er enig i - lukker jeg godt tænker mig to ting:
1 at vi skaber flere chancer i åbent spil
2 at vi dropper den åndssvage idé om absolut at ville spille bolden kort ud af feltet hver eneste gang. Pedro blev flere gange sat i samme pressede situationer, som Magnus sidst, og det var tæt på at give store chancer til AGF.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 22:28

Legum Magister skrev:
8. aug 2021, 22:18
Det var en overraskende solid indsats af holdet i dag, og jeg er glad for, at jeg valgte den rigtige kamp at vende tilbage til stadion på. Dog vil jeg give andre debattøre ret i, at det var for dårligt, at der var så mange uudnyttede pladser. Vesttribunen skal i øvrigt have en stor ros for at skabe en fantastisk stemning kampen igennem.

Klart bedste mand var Feirrera, der var som genfødt, og dominerede midtbanen, hvilket gav virkeligt gode arbejdsbetingelser for både Højholt, der dog fortsat har en tendens til at varme bolden for meget, og Fossum, der altså tager nogle løb, der er så udspekulerede, at han må være ufatteligt svær at forudsige for modstanderne.

Thelander var et bæst, og tabte vel kun en hovedstødsduel i hele kampen, i det tilfælde var Rinne dog på plads og han spillede i det hele taget en god kamp, med en enkelt opspilsfejl, som eneste skønhedsplet, Granli spillede en stor kamp, og Ross var også stabil i forsvaret, og så trækker scoringen selvfølgelig op.

Børsting ER den nye schweizerkniv, og havde fortjent at lukke kampen med en scoring til 3-0. Pallesen havde godt styr på AGF's wingback, og kunne i offensiven have taget chancen med et par flugtninger.

Makaric ser ud til at være den angriber i AaB-trøjen med størst fysisk tilstedeværelse siden Strandli, og var også god i opspilsfasen, det ser bestemt lovende ud med ham. Prip var vel ret beset svageste AaB'er i startopstillingen, uden dog at spille dårligt. Kampen blev bare ikke på hans præmisser.

Ahlmann virkede uden den helt rigtige timing, da han kom ind, og Prica afslørede igen-igen, at han mere end noget andet mangler fart, og så tror jeg godt, at han kan indstille sig på at være bag Makaric i kampen om pladsen i startopstillingen. MC og Hannesbo kom på banen i den hektiske slutfase, og gjorde ikke rigtigt noget indtryk på mig - det vil nok heller ikke være fair at skulle bedømme dem på den baggrund, for AaB var virkeligt presset tilbage, og fysikken i AGF's indskiftere ændrede kampens karakter, da luftspillet gik fra at være domineret af AaB til klart AGF overtal og overtag.

Det var en rigtig god kamp, og det var dejligt at se, at tegningen til et system er ved at være til stede for Cifuentes, og dejligt at se, hvor meget IAO lever med i kampen. Den sejr betød noget, og det tror jeg også, at måden den blev skaffet på gjorde.

Jeg fik først i pausen (tak internet) styr på balladen med Thorsteinsson, der vel kunne have fået dobbelt gult i situationen. Til gengæld var det klart, at Lund fik en gave af rang, da han ikke blev givet marchordre efter den albue han svingede på et tidspunkt, hvor han allerede havde en advarsel. En dommerindsats på det jævne, hvor AGF bestemt ikke skal føle sig forfordelt, for de kunne i realiteten være sluttet med ni mand.

En god kamp, der viste, at livefodbold altså kan noget, som ikke kommer med, når man ser med foran skærmen.
Tak for et indlæg der opsummerer oplevelsen af kampen rigtigt fint.

Kristoffer Pallesen spiller også en rigtig fin kamp, hvor han pakkede Kahl sammen. Der var mange gode præstationer, og det er vi så ca. 98 % af debatsiden der kan glæde os over :-)

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1494
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Lyfe » 8. aug 2021, 22:30

Har der været nogen meldinger på Kusk's skade? Kom i sidste øjeblik til kampen og har ikke kunne læse noget om den.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

RufusTheDog

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af RufusTheDog » 8. aug 2021, 22:31

Funky skrev:
8. aug 2021, 22:18
RufusTheDog skrev:
8. aug 2021, 22:02
Funky skrev:
8. aug 2021, 21:53
9000AA skrev:
8. aug 2021, 21:47
AaB har lagt en video op på Facebook med Mathias Ross. Nu kommer alle de politisk korrekte da først frem, fordi vi synger at han hader folk fra Herning.
Acceptér nu bare, at den Dalsgaard-sang var over stregen, længere behøver den altså ikke være.
I 90’erne stod hele klacken og brølte “Slå ham ihjeeeeel” hvergang der var en skadet modspiller, acceptér nu bare at jargonen på betonen alle dage har været lidt rowdy, og der er blevet råbt alt muligt bøvet og pøllet lort som aldrig blev en konkret trussel.
Det handler ikke om, hvorvidt der ligger en konkret trussel bag en tosset sang. Det handler om, at det ikke er noget særligt godt argument, at “sådan måtte man gerne gøre/sige i 90’erne”, når kalenderen skriver 2021, og verden har flyttet sig. Tillige virker det ikke overskudsagtigt at komme slæbende med den samme diskussion, som fandt sin konklusion for to kampe siden, i denne kamptråd. At gøre det siger intet om dagens kamp, bare at man er indebrændt over den diskussion, som blev afklaret ud i en eller anden grad, hvor de fleste har kunnet komme videre fra den for to uger siden. Som bekendt på den baggrund, at klubben klart markerede, at omtalte sang var over stregen.
Du bringer den selv op, og for mig “fandt den ikke sin konklusion” fordi en håndfuld bitre mænd var inde og skrive en ophidset one-liner i deres forargelse.
Vi bliver aldrig enige her, så lad os droppe den, og i stedet nyde dagen/kampen.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Funky » 8. aug 2021, 22:31

BoT skrev:
8. aug 2021, 22:25
Det viste sig simpelthen, at Kusks skade blev til vores fordel. Dels gav den plads til en næsten sprudlende Højholt, og dels fik den rykket Fossum - vores giftigste spiller - op, hvor jeg gerne vil have ham: tættere på mål. Hans løb i feltet og hans afslutninger er på et meget højt niveau. Håber folk er færdige med at trashe ham.

Ud over al rosen - som jeg er enig i - lukker jeg godt tænker mig to ting:
1 at vi skaber flere chancer i åbent spil
2 at vi dropper den åndssvage idé om absolut at ville spille bolden kort ud af feltet hver eneste gang. Pedro blev flere gange sat i samme pressede situationer, som Magnus sidst, og det var tæt på at give store chancer til AGF.
Nu ved vi jo ikke, hvordan Kusk ville have performet…men Højholt var da ‘til stede’ rundt omkring på banen i nogle fysiske dueller, hvor jeg tror, Kusk ville have ledt efter andre løsninger. Mere end det navneskifte (ej okay, Højholt var virkelig god, i lige så høj grad så) ser jeg dog på Børstings indsats på Ahlmanns plads. Jeg synes ikke, Ahlmann bør vide sig alt for sikker, for Børsting er virkelig hårdtarbejdende, og begår ikke de samme tåbelige frispark m. tilhørende gule kort, som det er blevet Ahlmanns varemærke at begå.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Uldahl » 8. aug 2021, 22:31

Fremragende kamp, På nær de sidste 20 minutter. Man of the match Cifuentes, endelig ser vi hvad han vil med holdet. Kvaliteten på indskifterne gav GF momentum til sidst. Men det lover godt for de kommende kampe. :aabfan:

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 22:34

BoT skrev:
8. aug 2021, 22:25
Det viste sig simpelthen, at Kusks skade blev til vores fordel. Dels gav den plads til en næsten sprudlende Højholt, og dels fik den rykket Fossum - vores giftigste spiller - op, hvor jeg gerne vil have ham: tættere på mål. Hans løb i feltet og hans afslutninger er på et meget højt niveau. Håber folk er færdige med at trashe ham.

Ud over al rosen - som jeg er enig i - lukker jeg godt tænker mig to ting:
1 at vi skaber flere chancer i åbent spil
2 at vi dropper den åndssvage idé om absolut at ville spille bolden kort ud af feltet hver eneste gang. Pedro blev flere gange sat i samme pressede situationer, som Magnus sidst, og det var tæt på at give store chancer til AGF.
Fossum spillede endnu en ret middelmådig kamp ude på banen - bortset fra hans næse for mål, som har vist sig ret vigtig. Han var meget usynlig, lidt som Prip blev i 2. halvleg. Jeg mener ikke vi får nok ud af ham og hans fodboldhjerne

Det dropper vi ikke - det er grundtanken i spillet, at vi skal evne det. Hvis ikke vi kan det, så ender vi som AGF. Det sagde IAO også før kampen - de har analyseret sig frem til at de skal kunne det, fordi flere og flere hold praktiserer højt pres.
Forskellen på Pedro og Magnus er at sidstnævnte vender, og bevæger sig som, en færge. Og det gør modstanderne som oftest ikke. Når spilintelligens, teknik og fart ikke hænger med, så er det klart at han bliver udfordret - og var faldet helt igennem i en kamp i dag hvor tempoet er højt.
I dag blev det dog også igen åbenlyst hvor meget højere hans direkte konkurrents topniveau er - så vores problem er forhåbentlig løst.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 22:37

Funky skrev:
8. aug 2021, 22:31
Jeg synes ikke, Ahlmann bør vide sig alt for sikker, for Børsting er virkelig hårdtarbejdende, og begår ikke de samme tåbelige frispark m. tilhørende gule kort, som det er blevet Ahlmanns varemærke at begå.
Det var meget positivt. Kan Børsting affinde sig med en reservetjans og en middel-løn kan vi for min skyld godt beholde ham. Jeg tror aldrig han bliver fast mand, men han er en glimrende reserve.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Julgranen » 8. aug 2021, 22:41

Thelander - flest luftdueller vundet i runden.
Ferreira - flest bolderobringer i runden. - 7, hvilket er 4 mere end de 3 der er MC's total for sæsonen hidtil. Klasse fornægter sig ikke.
Højholt - næstflest dueller langs jorden vundet i runden.

Understreger vel meget godt det indtryk man sad med efter kampen - at det var de 3 mest overbevisende præstationer i dag.

RufusTheDog

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af RufusTheDog » 8. aug 2021, 22:48

En skam Højholt’s hovedestød på stolpen ikke går ind, det ville have været en seriøs kandidat til rundens mål, og en 3-0 føring havde helt sikkert gjort at det sidste kvarter ikke blev så presset.
Dejligt Kong Iver stempler ind med mål og assist, han kan som Kusk være usynlig i et par kampe, men som tingene er lige nu, så kan vi ikke undvære ham.
MoM:Vesttribunen, Pedro, Højholt,Iver

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af R Rosenberg » 8. aug 2021, 22:51

Julgranen skrev:
8. aug 2021, 22:37
Funky skrev:
8. aug 2021, 22:31
Jeg synes ikke, Ahlmann bør vide sig alt for sikker, for Børsting er virkelig hårdtarbejdende, og begår ikke de samme tåbelige frispark m. tilhørende gule kort, som det er blevet Ahlmanns varemærke at begå.
Det var meget positivt. Kan Børsting affinde sig med en reservetjans og en middel-løn kan vi for min skyld godt beholde ham. Jeg tror aldrig han bliver fast mand, men han er en glimrende reserve.
Og så glæder jeg mig ikke til Ahlmanns pension. Udover hans evner med bolden, vil især hans små svinestreger blive savnet. Det er jo decideret herligt, at han saver Olsen over. Et menneskeligt og genkendeligt ansigt i en meget trimmet og dresseret fodboldverden.
Ædruelighedens stemme

Besvar