Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Forza
Allstar
Allstar
Indlæg: 7876
Tilmeldt: 27. nov 2007, 20:59

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Forza » 9. aug 2021, 20:54

Bong skrev:
9. aug 2021, 19:44
Jeg forstår ganske enkelt ikke al den kritik af Pallesen. Han er drønhamrende solid, aldrig skadet (7-9-13) og er altså en ganske fornuftig højreback efter Superliga standard.

Sidste sæson så vi, at han også har fået assists med - han deler vores interne 2. plads med fire* assists. Weert har også fire, mens Kusk er bedst med 5. Derudover ligger han samlet nr 15* på antal "åbne (store) chancer skabt". Han skabte 7*, hvilket er det samme som eksempelvis Viktor Fischer, Casper Højer og Jon Dagur. Man kunne også nævne at vi er ret farlige på hans lange indkast, hvor jeg noterede mig et par mål eller tre i foråret, som faktisk kom efter de lange indkast.

Vi er også nødt til at se på det økonomiske aspekt. Selvfølgelig ville Dalsgaard have været en opgradering - uden tvivl. Men ville det være klogt at binde så mange lønkroner i en højreback, hvor vi faktisk er ganske godt besat i forvejen? Så kan jeg da nemt finde positioner, hvor jeg hellere ville forstærke holdet.

*Stats taget fra Superliga.dk
Helt enig. Og mit indtryk er at han har en vigtig rolle i hierarkiet i AaB. Han fighter altid hårdt og er en fin Superliga spiller uden at være noget specielt.

Krikken af ham herinde er til tider overdrevet.
------------------------------------------------
Den oprindelige lufthavnsrapporter.

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4447
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af doukas » 9. aug 2021, 23:47

Fatter ikke meget af xG. Hvordan kan Fossums afslutning være så lav?
I det hele taget en ekstrem kamp, når man ser på grafen.
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

Brugeravatar
Kasper
Allstar
Allstar
Indlæg: 1343
Tilmeldt: 12. jul 2005, 12:39
Favoritspiller: Torben Boye
Geografisk sted: Norden om og vesten u

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af Kasper » 10. aug 2021, 07:51

Bong skrev:
9. aug 2021, 19:44
Jeg forstår ganske enkelt ikke al den kritik af Pallesen. Han er drønhamrende solid, aldrig skadet (7-9-13) og er altså en ganske fornuftig højreback efter Superliga standard.

Sidste sæson så vi, at han også har fået assists med - han deler vores interne 2. plads med fire* assists. Weert har også fire, mens Kusk er bedst med 5. Derudover ligger han samlet nr 15* på antal "åbne (store) chancer skabt". Han skabte 7*, hvilket er det samme som eksempelvis Viktor Fischer, Casper Højer og Jon Dagur. Man kunne også nævne at vi er ret farlige på hans lange indkast, hvor jeg noterede mig et par mål eller tre i foråret, som faktisk kom efter de lange indkast.

Vi er også nødt til at se på det økonomiske aspekt. Selvfølgelig ville Dalsgaard have været en opgradering - uden tvivl. Men ville det være klogt at binde så mange lønkroner i en højreback, hvor vi faktisk er ganske godt besat i forvejen? Så kan jeg da nemt finde positioner, hvor jeg hellere ville forstærke holdet.

*Stats taget fra Superliga.dk
Tænker ikke at der er nogen AaB fans der ikke er klar over at han er en fighter og at han er en vellidt spiller på Hornevej.
Jeg vil give dig ret i at hans indlæg er blevet meget bedre, blandt andet et super indlæg til Højholt i sidste kamp.
Men når vores modstandere presser bolden mod vores højre side og vi skal den vej frem af banen, så mister han konstant bolden. Det havde Kent Nielsen set og derfor blev hans indsats i Silkeborg kampen langt under hvad vi kan forlange fra en AaB spiller.
Synes at han er et kæmpe problem ifht den måde Marti vil have den opbyggende fase.
»Jeg forelskede mig i fodbold på samme måde, som jeg forelskede mig i en kvinde: Momentant, ukritisk og uden tanke på den smerte, det ville bringe«. - Nick Hornby

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AaB - AGF 08/08/21 klokken 18:00

Indlæg af raekkeettre » 10. aug 2021, 08:14

doukas skrev:
9. aug 2021, 23:47
Fatter ikke meget af xG. Hvordan kan Fossums afslutning være så lav?
I det hele taget en ekstrem kamp, når man ser på grafen.
Det var også den oplevelse jeg havde på stadion. Vi dominerede uden at skabe store chancer. Eller rettere afslutninger, for vi havde optakt til en masse spændende, men der kom aldrig slutprodukt på. Så det bliver spændende at følge. Og så min kæphest, vi skal altså have en spiller til at udfordre, og skabe overtal. Specielt når Kusk ikke er med. Så er vi solide, men gud vi mangler noget x faktor. Det må være IAO fornemste opgave.

Besvar