Pokalturneringen 2021/2022

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 6. aug 2021, 15:37

Så indtræder vi i pokalturneringen.

Vores første kamp bliver en tur til Vollsmose mod FUIK. Kampen skal afvikles 31. august - 2. september.

FIUK/Odense (Serie 1) - AaB (3F Superliga)

Vi stiller nok med nogle reserver...

Man kan læse lidt om modstanderklubben her: https://fyens.dk/artikel/fiuk-er-med-i- ... nk-pokalen
- FlæskeFrank

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 6. aug 2021, 15:52

FlæskeFrank skrev:
6. aug 2021, 15:37
Så indtræder vi i pokalturneringen.

Vores første kamp bliver en tur til Vollsmose mod FUIK. Kampen skal afvikles 31. august - 2. september.

FIUK/Odense (Serie 1) - AaB (3F Superliga)

Vi stiller nok med nogle reserver...

Man kan læse lidt om modstanderklubben her: https://fyens.dk/artikel/fiuk-er-med-i- ... nk-pokalen
Fin lodtrækning

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 9. aug 2021, 08:36

Har hørt et lokalt indslag i P4 omkring kampen. FUIK ved deres formand var noget i tvivl om, hvor kampen kunne afvikles.

De havde ikke hegn om banen/"tilskuerregulering", så de tænkte ikke, at kampen kunne afvikles på deres normale hjemmebane.

Så mon ikke kampen bliver afviklet på B1909'ernes bane lige ved ? Den kan noget mere. Ellers havner vi vel på Atlektikstadionet(var vi ikke der mod FC Fyn?).
Men mon ikke de er udfordret af at have nok frivillige til at afvikle kampen. De er vel nød til at regne med 600-1000 tilskuere og det er noget logistik, som uformel serieklub nok ikke er vant til. Må lige se, hvad de skal efterleve af krav for afvikling af kamp.
- FlæskeFrank

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5324
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af R Rosenberg » 9. aug 2021, 10:04

FlæskeFrank skrev:
9. aug 2021, 08:36
Har hørt et lokalt indslag i P4 omkring kampen. FUIK ved deres formand var noget i tvivl om, hvor kampen kunne afvikles.

De havde ikke hegn om banen/"tilskuerregulering", så de tænkte ikke, at kampen kunne afvikles på deres normale hjemmebane.

Så mon ikke kampen bliver afviklet på B1909'ernes bane lige ved ? Den kan noget mere. Ellers havner vi vel på Atlektikstadionet(var vi ikke der mod FC Fyn?).
Men mon ikke de er udfordret af at have nok frivillige til at afvikle kampen. De er vel nød til at regne med 600-1000 tilskuere og det er noget logistik, som uformel serieklub nok ikke er vant til. Må lige se, hvad de skal efterleve af krav for afvikling af kamp.
Jo, vi var. Og der var heller ikke styr på en skid.
Ædruelighedens stemme

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Eagledrop » 9. aug 2021, 13:22

R Rosenberg skrev:
9. aug 2021, 10:04
FlæskeFrank skrev:
9. aug 2021, 08:36
Har hørt et lokalt indslag i P4 omkring kampen. FUIK ved deres formand var noget i tvivl om, hvor kampen kunne afvikles.

De havde ikke hegn om banen/"tilskuerregulering", så de tænkte ikke, at kampen kunne afvikles på deres normale hjemmebane.

Så mon ikke kampen bliver afviklet på B1909'ernes bane lige ved ? Den kan noget mere. Ellers havner vi vel på Atlektikstadionet(var vi ikke der mod FC Fyn?).
Men mon ikke de er udfordret af at have nok frivillige til at afvikle kampen. De er vel nød til at regne med 600-1000 tilskuere og det er noget logistik, som uformel serieklub nok ikke er vant til. Må lige se, hvad de skal efterleve af krav for afvikling af kamp.
Jo, vi var. Og der var heller ikke styr på en skid.
Jeg håber de snart får styr på hvornår kampen spilles. 1. September skal jeg løbe firma DHL stafet... Så helst ikke den dag!

Men hvis ellers tirsdagen eller torsdagen, så skal jeg gerne flytte min krop fra trekantsområdet til Vollsmose eller hvor de nu spiller den kamp og heppe på drengene. Endelig en stensikker sejr! ;)

Forhåbentlig ikke samme fesne oplevelse som da jeg slæbte sønnen med til Fredericia og så os tabe pokal-kamp mod dem.

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2021, 12:13

Ikke overraskende blev kampen flyttet fra deres normale hjemmebane:
Sydbank Pokalen – 2. runde – Tirsdag 31. august kl. 18.00 – Fyns Internationale Ungdomsklub Odense-AaB
Ifølge pokalturnering.dk afvikles kampen på Odense Atletikstadion. Der er ikke oplyst hvilke kampe, som transmitteres.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 12. aug 2021, 12:40

Der er godt nok absurd langt mellem superligaen og serie 1.

- Landsdækkende
Superliga:(AaB)
1. division
2. division
3. division
- kredsinddelt
Danmarksserien(fire puljer)
Fynsserien/Albaniserien
Serie 1(fire fynske puljer): FIUK

Det nemme vil være at sige, at der 6 rækkers forskel. Men reelt er det jo langt over 100-150 klubber mellem de to hold . Det svarer vel til en topseeded ved Wimbledon møder en nyslået prof med en placering som nr. 1000 i verden. Mon oddsene bliver meget over 1,01 for os. ?

Ikke for at underkende FIUK, men det er godt nok to forskellige verdener som mødes. Jeg ved godt, at vi har haft det svært med 2.divisionshold, men vores andethold i danmarksserien skal jo slå dette hold 9 ud af 10 gange. Så den må og kan bare ikke tabes.

Er der noget empiri på pokalkampe mellem superliga og serie 1 ?
- FlæskeFrank

DonSilicone
1. div
1. div
Indlæg: 263
Tilmeldt: 6. jul 2005, 11:08
Geografisk sted: Aalborg

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af DonSilicone » 12. aug 2021, 13:02

FlæskeFrank skrev:Der er godt nok absurd langt mellem superligaen og serie 1.

- Landsdækkende
Superliga:(AaB)
1. division
2. division
3. division
- kredsinddelt
Danmarksserien(fire puljer)
Fynsserien/Albaniserien
Serie 1(fire fynske puljer): FIUK

Det nemme vil være at sige, at der 6 rækkers forskel. Men reelt er det jo langt over 100-150 klubber mellem de to hold . Det svarer vel til en topseeded ved Wimbledon møder en nyslået prof med en placering som nr. 1000 i verden. Mon oddsene bliver meget over 1,01 for os. ?

Ikke for at underkende FIUK, men det er godt nok to forskellige verdener som mødes. Jeg ved godt, at vi har haft det svært med 2.divisionshold, men vores andethold i danmarksserien skal jo slå dette hold 9 ud af 10 gange. Så den må og kan bare ikke tabes.

Er der noget empiri på pokalkampe mellem superliga og serie 1 ?
Enig i, at den SKAL vindes. Men i 1987 slog Skagen fra Jyllandsserien Brøndby ud. Og det var dengang Brøndby var gode. Altså kun 1 række højere, hvis vi sammenligner Skagen med fynboerne.

Sendt fra min BAH2-L09 med Tapatalk


Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Rams » 12. aug 2021, 13:23

AGF var ved at ryge ud til Marstal fra Fynsserien i 2019. Bagud to gange og først videre efter forlænget spilletid.

Omvendt vandt vores U19-drenge på den nylige træningslejr over Holstebro fra Danmarksserien, så vi burde kunne nøjes med at sende Hagelskjær, Gedsted, Magnus og Tim afsted til Odense sammen med nogle af U19-drengene. Fyrtårnet fra Helsingør og Oliver Ross kunne være spændende at se i aktion.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Pastorius » 12. aug 2021, 14:13

Rams skrev:
12. aug 2021, 13:23
AGF var ved at ryge ud til Marstal fra Fynsserien i 2019. Bagud to gange og først videre efter forlænget spilletid.

Omvendt vandt vores U19-drenge på den nylige træningslejr over Holstebro fra Danmarksserien, så vi burde kunne nøjes med at sende Hagelskjær, Gedsted, Magnus og Tim afsted til Odense sammen med nogle af U19-drengene. Fyrtårnet fra Helsingør og Oliver Ross kunne være spændende at se i aktion.
Vi spiller vel ikke flere kampe end at der ingen grund er til at spare spillere medmindre de døjer med lidt småskavanker.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2021, 10:31

Mogens skrev:
17. aug 2021, 10:06
Prica22 skrev:
16. aug 2021, 21:16
Jeg tror på Ross og/eller Theo til pokalkampen mod FUIK. Uden at Cifuentes har fortalt mig noget.
Med tanke på, at vi har en Andreas Hansen, som vel er 2. valg og aldrig får spilletid, så vil jeg umiddelbart tro, at det bliver ham, der får tjansen.
Hvad angår pladsen i front, så har vi stadig en ny angriber, som har brug for al den tid han kan få i vores system, ligesom vi også har en Prica, som har brug for spilletid for at fortsætte sin udvikling. Derfor kan man naturligvis ikke udelukke, at Ross får nogle minutter. Theo tror jeg ikke helt på, men hvis jeg har ret i forhold til hierakiet, så tror jeg IKKE, at Theo får spilletid.

Nevermind, det er ikke noget at bruge alt for meget krudt på, så det må tiden jo vise.
Da vi mødte jyllandsserieholdet Nørresundby i september 2016 stillede Lars Søndergaard således op:
AaB: Carsten Christensen, Joakim Mæhle, Markus Holgersson, Kasper Pedersen (53. Morten Rokkedal), Bardhec Bytyqi, Frederik Børsting (71. Rasmus Würtz), Magnus Christensen, Robert Kakeeto, Rasmus Thellufsen, Thomas Enevoldsen (57. Jannik Pohl), Sebastian Grønning.

Det var altså før Mæhle havde spillet EM-semifinale. Så til pokalkampen mod FIUK bør Prijovic, Hagelskjær og Andreas Hansen være sikre startere.
- FlæskeFrank

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2021, 13:36

Kampen bliver gudhjælpendemig vist på DR!
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Erasmus Montanus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1630
Tilmeldt: 2. feb 2013, 22:45
Favoritspiller: Kasper Risgård
Geografisk sted: Frederiksberg

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Erasmus Montanus » 17. aug 2021, 13:58

FlæskeFrank skrev:
17. aug 2021, 13:36
Kampen bliver gudhjælpendemig vist på DR!
Se dét er public service!
Gode intentioner, dårlig eksekvering.
Til alle udefrakommende: AaB-fans er ikke alle som AllanKasketten/Sukkermus eller Vladimir/Nissum fra bold.dk.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Uldahl » 17. aug 2021, 16:35

Erasmus Montanus skrev:
17. aug 2021, 13:58
FlæskeFrank skrev:
17. aug 2021, 13:36
Kampen bliver gudhjælpendemig vist på DR!
Se dét er public service!
:thumbsup:

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af BoT » 19. aug 2021, 15:22

Men er der nogen, der kan svare på, hvordan man køber billet til kampen? FIUK er ikke ligefrem lynhurtige til at svare på mail...

SLO??

Marco
Miniput
Miniput
Indlæg: 3
Tilmeldt: 20. aug 2021, 14:14
Favoritspiller: Kante

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Marco » 20. aug 2021, 14:25

Hej,

Beklager ventetiden, men her de følgende links til kampen.

FIUKs Facebook side. Under "Events" kan man se opslaget.

https://www.facebook.com/FYNSINTERNATIONALEUNGDOMSKLUB/

Billet salg er følgende:

https://fiuk.ticketbutler.io/da/e/fiuk- ... LpSE3nUwV4

Artikel fra chef træneren:

https://www.bold.dk/feature/vollsmose-e ... lXN6i1WWss

Instagram hvis man har lyst

fiuk_odense.


Grunden til den sene udmelding er, at vi netop vil være sikker på at vi gør det rigtigt. Et godt gammelt dansk ordsprog lyder; "hastværk er lastværk". Det har været vores mantra.

Det er ikke en hemmelig, at det er meget anderledes end vores vante rammer. Så derfor er der en masse logistiske udfordringer og såvel også en masse krav, der skal kunne opfyldes.

På vegne af hele FIUK, bestyrelsen og lokalområdet, så ser vi meget frem til at have jer på besøg. Vi glæder os rigtigt meget til at møde både klubben AaB, dets fans og alle omkring. Vi ser det som en kæmpe fest dag og glæder os.


Formand for FIUK, Marco g.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5198
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Jakobsen » 23. aug 2021, 22:08

Kan godt se det er fristende bare at sparre en masse, men omvendt skal vi altås også stille med en stamme der virker og selvfølgelig give nogle reserver chancen. Jeg ville nok stille sådan her

Hansen

Granli, Thelander, Halgeskjær/Prijovic

Gedsted, Magnus, Kakeeto, Ahlmann

Kusk

Prica, Hannesboe

Bagkæden:
Med Thelander og Granli fra start kan er der styr på stammen. Ville egentlig gerne finde plads til både Hagelskjær og Prijo, men det dur ikke med en venstre benet på højre stopper og jeg vægter også at holde noget rygrad i holdet.

At give Gedsted chancen i stedet for Pallesen virker fornuftigt og hvis Børsting stadig er venstre back efter næste runde skal Ahlmann have kampen til at komme tilbage i omdrejninger. Går AHlmann tilbage i start 11 så er Børsting VB. At give Magnus og Kakeeto chancen på central midt virker fornuftigt. Begge bør kunne gøre sig gældende mod et serie 1 hold. Hvis Kusk er stadig uden for start 11 så giver ham 10'eren hele kampen til at banke rust af.
Endelig giver det sig selv, at Tim skal spille og jeg vil gerne se om Hannesboe i angriberrollen.

Ross Jr, "Helsingør" osv. kan self. blive kastet ind, hvis kampen går efter planen, men vi skal også tage kampen seriøst.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10699
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af jonas386 » 24. aug 2021, 15:19

Jeg er næsten enig, Jakobsen. Jeg synes godt at man kan spare Thelander i den kamp og se hvordan Ross spiller som oprydderen ved siden af to mere boldsikre forsvarer i Hagelskjær og Granli. Jeg antager (måske fromt) at vi har fået en ny central midt ind.

Hansen
Granli-Ross-Hagelskjær
Gedsted-Højholt-Magnus-Ahlmann
Kusk
Prica-Ross

Med al' respekt for turneringen, så er det et hold der skal kunne levere varen imod et hold fra serie 1. Prica skal have minutterne, og det kunne være spændende at se den unge Ross imod en på papiret overkommelig modstander.

Det ville dog ikke undre mig hvis Fossum også spiller den kamp - forhåbentlig i stedet for Magnus.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Eagledrop
Landshold
Landshold
Indlæg: 804
Tilmeldt: 19. apr 2008, 17:24
Geografisk sted: Kolding

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Eagledrop » 24. aug 2021, 16:29

Marco skrev:
20. aug 2021, 14:25
Hej,

Beklager ventetiden, men her de følgende links til kampen.

FIUKs Facebook side. Under "Events" kan man se opslaget.

https://www.facebook.com/FYNSINTERNATIONALEUNGDOMSKLUB/

Billet salg er følgende:

https://fiuk.ticketbutler.io/da/e/fiuk- ... LpSE3nUwV4

Artikel fra chef træneren:

https://www.bold.dk/feature/vollsmose-e ... lXN6i1WWss

Instagram hvis man har lyst

fiuk_odense.


Grunden til den sene udmelding er, at vi netop vil være sikker på at vi gør det rigtigt. Et godt gammelt dansk ordsprog lyder; "hastværk er lastværk". Det har været vores mantra.

Det er ikke en hemmelig, at det er meget anderledes end vores vante rammer. Så derfor er der en masse logistiske udfordringer og såvel også en masse krav, der skal kunne opfyldes.

På vegne af hele FIUK, bestyrelsen og lokalområdet, så ser vi meget frem til at have jer på besøg. Vi glæder os rigtigt meget til at møde både klubben AaB, dets fans og alle omkring. Vi ser det som en kæmpe fest dag og glæder os.


Formand for FIUK, Marco g.
Fedt. Tak Marco.

Glæder mig til at tage ind og se kampen. Vil der være salg af pølser, sodavand, etc. ved AaB fans siden også?

Tænker jeg vil have mine to knægte på 4 og 7 med ind og se kampen mod jer!

Since
1. div
1. div
Indlæg: 398
Tilmeldt: 2. aug 2009, 21:03

Re: Pokalturneringen 2021/2022

Indlæg af Since » 24. aug 2021, 17:32

Kan oplyse jer om at kampen formentlig bliver udsat på ubestemt tid. Volleren er lukket pga af Corona så div hold fra området må heller ikke spille kampe eller træne.
Det røde kagehold fra Volleren er også ramt :) pishold....

Besvar