Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Pollack2
Allstar
Allstar
Indlæg: 1253
Tilmeldt: 26. jun 2008, 23:06

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Pollack2 » 16. aug 2021, 21:54

Funky skrev:
16. aug 2021, 20:50
Dalbjerg skrev:
16. aug 2021, 20:49
Det er jo helt vanvittigt..

Ingen såkaldte sort/hvid fejl af Kehlet (endnu)..
Men han har jo vanvittigt mange åbenlyse fejl, og størstedelen mod AaB
Det hører også med til historien, hvis vi kommer hjem med en sejr. Det har været mod 12 mand.
Men det hører yderligere med til historien, at vores 12. mand var tribunen. Især i 1. halvleg ejede vi Nørreskoven. Stort cadeau til de medrejsende AaBfans!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 16. aug 2021, 22:04

Pollack2 skrev:
16. aug 2021, 21:54
Funky skrev:
16. aug 2021, 20:50
Dalbjerg skrev:
16. aug 2021, 20:49
Det er jo helt vanvittigt..

Ingen såkaldte sort/hvid fejl af Kehlet (endnu)..
Men han har jo vanvittigt mange åbenlyse fejl, og størstedelen mod AaB
Det hører også med til historien, hvis vi kommer hjem med en sejr. Det har været mod 12 mand.
Men det hører yderligere med til historien, at vores 12. mand var tribunen. Især i 1. halvleg ejede vi Nørreskoven. Stort cadeau til de medrejsende AaBfans!
Det var en stærk indsats - det gjorde at vi udlignede med Vejles 12. mand - Kehlet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 16. aug 2021, 22:04

doukas skrev:
16. aug 2021, 20:56
Kan nogen bekræfte, at Fossum slog rekorden for flest løbne meter i en Superliga-kamp?
Han løb 12.301 meter. Det er fjerdeflest af alle spillere i 5. runde. Set over hele sæsonen indtil videre han har løbet flest af alle med 61.329, hvilket er 2.361 mere end Vallys på 2. pladsen.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 16. aug 2021, 22:10

Fornøjelig aften i Nørreskoven, og hvor er det lækkert at se så mange samlet i udeafsnittet en mandag aften, og ligeså en super vokal opbakning fra klacken.

Stærk præstation af drengene på banen, i hvert fald i 1. halvleg, og det eneste vi rigtigt kan kritisere, er at vi ikke vinder den sten sikkert. MOM Pedro eller Fossum.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af FlemmingG » 16. aug 2021, 22:13

Lyfe skrev:
16. aug 2021, 21:52
Salle17 skrev:
16. aug 2021, 21:40
Lyfe skrev:
16. aug 2021, 21:25
Klaus skrev:
16. aug 2021, 21:22
Fremragende kamp. Men hvis vi har været effektiv i de tidligere kampe, må man da godt nok sige, at det ikke var tilfældet i dag.. Og så mener jeg altså også gravalvorligt at Kehlets linje kostede. Advarslen til Pedro hæmmer jo helt tydeligt hans spil. En advarsel som isoleret set godt kan gives. Men hvis man ser på den behandling Markovic blev udsat for uden at få frispark, giver det jo slet, slet ikke mening. Og jeg tænker lidt Pedro er nøglen til vores spil.

Det bliver spændende i Randers.
Randers kampen bliver utrolig svær og kommer til at sige meget om vores sæson. Men hvornår har vi sidst vundet 3 kampe i streg?

Til vores (u)held? spiller Randers en pænt vigtig kamp mod Galatasaray om torsdagen. :money:
Enig men realistisk set så får de nok en røvfuld og kommer ud og vil vise noget andet men håber som dig også på at det er vores mulighed for i det mindste at køre en 0-0 hjem
Randers har gjort det rigtig flot. De er solide uden at være prangende.
Men jeg er sikker på at det kommer til at koste dem i superligaen, når de begynder på deres europæiske kampe. Og det kan meget vel allerede ses på søndag…

Brugeravatar
doukas
Allstar
Allstar
Indlæg: 4436
Tilmeldt: 28. nov 2005, 15:30
Favoritspiller: Børsting
Geografisk sted: Hadsten, 9000 i hjertet.

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af doukas » 16. aug 2021, 22:30

McMark skrev:
16. aug 2021, 22:04
doukas skrev:
16. aug 2021, 20:56
Kan nogen bekræfte, at Fossum slog rekorden for flest løbne meter i en Superliga-kamp?
Han løb 12.301 meter. Det er fjerdeflest af alle spillere i 5. runde. Set over hele sæsonen indtil videre han har løbet flest af alle med 61.329, hvilket er 2.361 mere end Vallys på 2. pladsen.
Tak for info. Hvor finder man stats for den enkelte kamp?
MO d. 12-05-2014 "Ikke engang i nærheden af hvor jeg bor hvor Ajax, Anderlecht osv. spiller - ja ikke engang der er der hold som har spillet flottere end AaB har gjort i denne sæson. Det kan vi være stolte af i DK"

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 16. aug 2021, 22:36

doukas skrev:
16. aug 2021, 22:30
McMark skrev:
16. aug 2021, 22:04
doukas skrev:
16. aug 2021, 20:56
Kan nogen bekræfte, at Fossum slog rekorden for flest løbne meter i en Superliga-kamp?
Han løb 12.301 meter. Det er fjerdeflest af alle spillere i 5. runde. Set over hele sæsonen indtil videre han har løbet flest af alle med 61.329, hvilket er 2.361 mere end Vallys på 2. pladsen.
Tak for info. Hvor finder man stats for den enkelte kamp?
Du hopper bare ind på superliga.dk, vælger "stats" og så kan du sortere efter runde i menuen.
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Funky » 16. aug 2021, 22:38

Lige så usynlig, som man kan synes, Fossum kan være, lige så stor en fornøjelse er det da at se ham spille som mod AGF og Vejle. Så ser han altså uundværlig ud.

Makaric var også god, han fylder på en måde, som ingen anden angriber i truppen kan. Hvis alle superligadommere vil dømme ham som Kehlet her til aften, så kan vi lige så godt sende ham hjem, meeen…så ringe kan det næppe gøres af den danske dommerstand over flere kampe.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Dampbarn
Drenge
Drenge
Indlæg: 37
Tilmeldt: 28. feb 2017, 20:28

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Dampbarn » 16. aug 2021, 22:50

Fantastisk 1. halvleg, skidt 2. halvleg. Dog er det pil op generelt.
Vi har pt ikke en målscorer i truppen (ud over Fossum), så vi skal stille op på en måde, så vi får mest ud af ham.
Og det er på en fri position fremme i banen. Han er pt den eneste AaB spiller, som jeg tror kan komme over 10 mål på en sæson.
Meget af spillet er ved at blive godt, men der er ingen skarphed i front.

En anden ting jeg undrer mig over, er vores indkast. Vi venter lang tid, får mange folk frem, for at Pallesen skal kaste, også i modsat side end hans egen, men hvad er grunden til det..? Han kaster ikke langt, eller præcis eller andet. Der kommer intet ud af det, så hvorfor bruge så meget tid og energi på det i kampen..? Og det er ikke en kritik af Pallesen, som gjorde det fint i dag. Kan bare ikke forstå hvorfor man bruger så meget tid på at han skal skifte side og skubbe mange frem, når han ikke har specielle kompetencer på indkast. Eller er det mig der ser forkert på det..?

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14753
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Hanga » 16. aug 2021, 22:54

Himmerland skrev:
16. aug 2021, 21:36
Elsker at vi ved næsten alle Vejles hjørnespark står med 3 mand næsten på midterlinjen, vidner om en offensiv tilgang til fodbold. Mindes ikke jeg har det en AaB træner gøre det siden Hamren 😍 elsker det.
Helt enig, den detalje snakkede vi også meget om. Som oftest har man egentlig set AaB trække hele holdet med ned, men skal da love for at det var noget andet i dag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af BoT » 16. aug 2021, 23:05

Fossums første halvleg er tæt på den bedste enkeltmands-præstation i AaB-trøjen i flere år. Vanvittigt. Med i ALT.

Ærgerligt, vi ikke får 2-0 målet i første halvleg, så var Vejle knækket fuldstændig.

RufusTheDog

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af RufusTheDog » 17. aug 2021, 02:59

Tak til Kong Iver og endnu større tak til drengene bag mål for et “imporende lydtryk” kampen igennem, på en mandag.
Absurd vi ikke lukkede den i første halvleg med det power-play, Prip’s afbrænder leder tankerne hen på Zelinski’s afbrænder på Brøndby Stadion i 01.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 772
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af bedstefar » 17. aug 2021, 02:59

Har lige set kampen igen, vores defensiv er godt nok blevet stærk. Granli er jeg kæmpe fan af og husker ikke hvorfor mange var efter ham. Har han ikke været stabil i hele hans AaB periode, hvor han egentlig kun har lagt på kamp efter kamp?

Måske vi også skal finde en ny at skyde skylden på i stedet for Pallesen, arbejder sten hårdt for holdet og offensivt er der også kommet slutprodukt på nu (allerede i sidste sæson med en del assist).

Vanvittig fed første halvleg, en af de bedste de senere år, som jeg husker det :aabfan: :cheers:

RufusTheDog

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af RufusTheDog » 17. aug 2021, 03:22

Og så lige en Johnny-come-lately kommentar til det her interview;
https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder/aa ... te-halvleg

En ny kommende AaB komet hvor man kan mærke at skiftet fra ACH, til Aalborg hvor der er 1000 gange mere gange i den på alle fronter betyder noget for ham, og han vil bevise sit værd + en Kong Iver der bobler over med godt humør, efter den vildeste kamp fra hans side. Der er sådanne ting der løfter troen på det nye AaB, anført af IAO og Él Cifu. Fuck hvor lækkert.
Rinne/Fossum forlæng nu.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Funky » 17. aug 2021, 06:48

Dampbarn skrev:
16. aug 2021, 22:50
Fantastisk 1. halvleg, skidt 2. halvleg. Dog er det pil op generelt.
Vi har pt ikke en målscorer i truppen (ud over Fossum), så vi skal stille op på en måde, så vi får mest ud af ham.
Og det er på en fri position fremme i banen. Han er pt den eneste AaB spiller, som jeg tror kan komme over 10 mål på en sæson.
Meget af spillet er ved at blive godt, men der er ingen skarphed i front.

En anden ting jeg undrer mig over, er vores indkast. Vi venter lang tid, får mange folk frem, for at Pallesen skal kaste, også i modsat side end hans egen, men hvad er grunden til det..? Han kaster ikke langt, eller præcis eller andet. Der kommer intet ud af det, så hvorfor bruge så meget tid og energi på det i kampen..? Og det er ikke en kritik af Pallesen, som gjorde det fint i dag. Kan bare ikke forstå hvorfor man bruger så meget tid på at han skal skifte side og skubbe mange frem, når han ikke har specielle kompetencer på indkast. Eller er det mig der ser forkert på det..?
Jeg synes faktisk, vores nye angriber gjorde mange ting rigtig fint, inklusiv at sende en håndfuld afslutninger mod mål, som godt kunne have gået ind. Med en anden dommer end Kehlet havde han også trukket nogle frispark som kunne have givet nogle dødboldsituationer. Derudover truede Prip og Børsting også Vejles mål. Det var mest af alt udtur, at vi ikke vandt den kamp stort.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13662
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Funky » 17. aug 2021, 06:52

Prips udtalelse er i øvrigt: “Jeg har ikke prøvet at spille en bedre halvleg” [end den 1. Halvleg]. Punktum.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af DenGamleMand » 17. aug 2021, 07:54

Funky skrev:
17. aug 2021, 06:52
Prips udtalelse er i øvrigt: “Jeg har ikke prøvet at spille en bedre halvleg” [end den 1. Halvleg]. Punktum.
De spillede satme også godt!

Kæmpe ros til vores medrejsende fans. Den indsats der igen, igen, igen bliver lagt for dagen er bare imponerende!
VAR - nej tak!

Hader AGF.

FlemmingG
Superliga
Superliga
Indlæg: 674
Tilmeldt: 12. mar 2014, 18:47

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af FlemmingG » 17. aug 2021, 08:40

Jeg så ikke selv kampen, men ud fra kommentatorerne i fjernsynet og folk herinde, så lød det til at AaB var klart bedst i første halvleg mens Vejle var bedst efter pausen. Nu er highlights selvfølgelig en taknemmelig størrelse, men ud fra det jeg har set så har Vejle max to store chancer, mens vi er på 6-7 store chancer foruden målet. Også i anden halvleg producerer vi flere chancer end dem. Det er altså stærkt! Vejle er bundhold og skal slåes hvis vi vil noget i den her sæson, men de er altså ikke ringere end de gav Brøndby kamp til stregen og fik et fortjent point mod dem.
Vi spiller noget yderst tilskuervenligt bold har fået en klart godkendt start på sæsonen. Med 1-2 stærke indkøb, så bør det her hold være sikre på min. top-6. Og med Brøndbys og AGF’s midlertidige deroute, så kan man med et stærkt efterår spille sig tæt på top-4

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6400
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 17. aug 2021, 08:42

Hjemvendt fra kamp. Det er åbenbart lange 30 km fra Vejle til Middelfart.

De her 11 spillere gør altså et godt hold. Når man tænker "Øv, Børsting skiftes med Ahlmann..." Så er vi godt dækket ind på venstre wingback.

Vedr. Prica, så er han ikke hurtig, kun i vendingerne.

Vedr. Makaric. AGF snakker om deres nye Kurminowski, at han vist ikke er vant til at spille med rund bold. Vores Makaric er ikke helt der, men tror ikke det er hans spidskompetence. Tror dog, at Prica og ham kunne blive giftige sammen.

Vedr. Højholt. Han skuffede mig noget, synes han var lidt for langt tilbage efter min smag. Men kun med placering ikke med indsats.

Hannesbo virker til at være på vej frem igen.

Alt i alt en forrygende aften trods skønhedsfejl. Souza skulle have scoret på sin chance før pausefløjt, men vi skulle afgjort også have scoret mere.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Vejle BK - AaB 16/08/21 klokken 19:00

Indlæg af Kenneth K » 17. aug 2021, 09:00

Det bliver meget relativt for mig, når folk udtrykker så meget utilfredshed med 2. halvleg. Jeg synes egentlig ikke, at 2. halvleg var dårlig - vi producerede stadig bunker af chancer -, men relativt set i sammenligning med 1. halvleg, så var den da ikke god, men vores 1. halvleg var jo omvendt også noget af det bedste, vi har præsteret i årevis. Flot kamp! At vi ikke vinder kampen med mere end ét mål er et under.

Før sæsonen havde jeg os som en stærk bejler til en nedrykning, så jeg er nærmest henrykt over at kunne se 8 point på kontoen efter de første fem kampe, hvor vi har krydset klinger med både FCK, FCM og AGF. Og det ekstra glædelige er, at vi ikke har snyltet os heldigt til de point, vi har fået - i stedet tegner der sig en antydning af, at vi er ved at finde et niveau og er ved at finde os noget bedre til rette i Cifuentes' spillestil. Interviewene med Ahlmann og Pallesen før kampen i går viste også med stor tydelighed, at holdet står bag Cifuentes og har meget stor respekt for hans arbejde. Skyerne over AaB er lige nu lysere end de har været i flere år.

Besvar