Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
emenike
Landshold
Landshold
Indlæg: 796
Tilmeldt: 7. jul 2013, 12:58
Favoritspiller: Joakim Mæhle

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af emenike » 18. sep 2021, 11:55

Synes Makaric udstråler massere af kvalitet; god teknik (bare se den nedtagning i går omringet af OB'ere), hårdtarbejdende, skaber plads og lægger af til medspillere. Han skal selvfølgelig lægge på og blive mere kynisk når chancerne opstår, men det er jo heller ikke fordi han er blevet overfodret med chancer indtil nu, eller kontinuerligt brændt direktører som vi har set det i lange perioder med Safranko og Pohl.

Tid og tillid, så skal han nok blive en succes. Måske man kunne prøve lidt andre konstellationer end ham og Prip oppe foran. Dertil virker et Balkan-makkerskab sammen med Trajkowski fristende at afprøve fra start snart.
Immer für AaB, immer für Aalborg!

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af hit666 » 18. sep 2021, 12:11

Funky skrev:
18. sep 2021, 11:19
hit666 skrev:
18. sep 2021, 09:59
Julgranen skrev:
18. sep 2021, 09:51
hit666 skrev:
18. sep 2021, 09:43
Jeg synes vores hold skriger på en spiller til offensiven med lidt fart så vi kan spille ham i dybden 😁 hvis vi får det så er top 3 hjemme 😋
Det giver ingen mening, når vi spiller som vi gør. Vi prøver hele tiden at flytte modstanderne ud af position, enten ved at spille udenom dem på vores egen banehalvdel eller ved at skifte side hurtigt.
De dybe løb skal komme fra vores wingbacks.
Prip er gået lidt i stå, og Iver har intet kreativt i sig. Jeg tænker at Marti bør spille med Trajkovski eller Kusk næste gang for Prip.
Ok så siger jeg det på en anden måde milan makaric mangler fart hvis han skal lave fler mål ind eller bare det samme som Tom van Weert
Tom havde passet ret godt ind på dette AaB-hold, og så med en træner som ville bruge ham rigtigt.
Helt enig
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2021, 12:23

emenike skrev:
18. sep 2021, 11:55
Synes Makaric udstråler massere af kvalitet; god teknik (bare se den nedtagning i går omringet af OB'ere), hårdtarbejdende, skaber plads og lægger af til medspillere. Han skal selvfølgelig lægge på og blive mere kynisk når chancerne opstår, men det er jo heller ikke fordi han er blevet overfodret med chancer indtil nu, eller kontinuerligt brændt direktører som vi har set det i lange perioder med Safranko og Pohl.

Tid og tillid, så skal han nok blive en succes. Måske man kunne prøve lidt andre konstellationer end ham og Prip oppe foran. Dertil virker et Balkan-makkerskab sammen med Trajkowski fristende at afprøve fra start snart.
Uanset hvordan man vender og drejer det, så er en startopstilling med Makaric og Prip det der han skaffet os succes i mange kampe i træk - det er jo ikke fordi vi har set det blive entydigt bedre når der er blevet skiftet ud på de pladser. Jeg kan sagtens finde på mange ting som man kunne forbedre på begge, men det kan altså ikke diskuteres at der er noget på holdet der fungerer fremragende når de spiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Bocajunior1
Junior
Junior
Indlæg: 69
Tilmeldt: 7. feb 2021, 08:27
Favoritspiller: Peter Rasmussen

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Bocajunior1 » 18. sep 2021, 13:16

Hvis man som angriber kun har lavet 1 mål på 487 minutter, vil jeg mene, at det er meget skidt.En god angriber havde da scoret på det hovedstød igår. Han tæmmer en bold fantastisk, og burde have scoret. Nogle har travlt med at dømme Agfs nye angriber Dawid Kurminowski ringe. Det er han måske også, men kan ikke se at Makaric er bedre.

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5225
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Jakobsen » 18. sep 2021, 13:28

Pastorius skrev:
18. sep 2021, 12:23
emenike skrev:
18. sep 2021, 11:55
Synes Makaric udstråler massere af kvalitet; god teknik (bare se den nedtagning i går omringet af OB'ere), hårdtarbejdende, skaber plads og lægger af til medspillere. Han skal selvfølgelig lægge på og blive mere kynisk når chancerne opstår, men det er jo heller ikke fordi han er blevet overfodret med chancer indtil nu, eller kontinuerligt brændt direktører som vi har set det i lange perioder med Safranko og Pohl.

Tid og tillid, så skal han nok blive en succes. Måske man kunne prøve lidt andre konstellationer end ham og Prip oppe foran. Dertil virker et Balkan-makkerskab sammen med Trajkowski fristende at afprøve fra start snart.
Uanset hvordan man vender og drejer det, så er en startopstilling med Makaric og Prip det der han skaffet os succes i mange kampe i træk - det er jo ikke fordi vi har set det blive entydigt bedre når der er blevet skiftet ud på de pladser. Jeg kan sagtens finde på mange ting som man kunne forbedre på begge, men det kan altså ikke diskuteres at der er noget på holdet der fungerer fremragende når de spiller.
Det store spørgsmål er jo så om det fungerer over tid.
Jeg er lidt skeptisk ved Makaric, men det er noget vrøvl at kalde ham Safranko 2.0. Han indgår i spillet og kan bruge hans fysik på en helt anden måde og han er også en spillertype der skal serviceres. Jeg savner nok lidt fart og gennembrudskraft samt, at han bliver spillet fri på de rigtige steder. Det sidste er jo en kombi af hvor han placerer sig, men også at han spiller rigtigt. Jeg synes vi skal begynde at se mere, men jeg synes omvendt heller ikke vi er ovre i den håbløse kategori.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

JacobKoustrup
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 24. maj 2009, 12:51
Favoritspiller: Rasmus Würtz

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af JacobKoustrup » 18. sep 2021, 13:29

Mega fed stemning i går! Det var sgu for længe siden jeg sidst havde været på stadion.

Lidt off topic, hvad synges der til den der “hvor skal vi sove i nat” melodi?

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af MrDomoon » 18. sep 2021, 13:43

JacobKoustrup skrev:
18. sep 2021, 13:29
Mega fed stemning i går! Det var sgu for længe siden jeg sidst havde været på stadion.

Lidt off topic, hvad synges der til den der “hvor skal vi sove i nat” melodi?
"Som ramt af lynet, hver gang mit AaB spiller.
Jeg elsker synet, af røde-hvide striber.
Min puls den stiger, når stadionlyset tændes.
Min hals den skriger, nu skal der fand'me kæmpes!


Fra jeg var lille, der har det banket i mig.
Et AaB-hjerte, for længst har overgi't sig.
Det er en prøv'lse, at være forelsket i dig.
Men den her følelse, den vokser stadig i mig!"
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

AabMaster
2. div
2. div
Indlæg: 129
Tilmeldt: 3. sep 2007, 12:09
Geografisk sted: Aalborg c

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af AabMaster » 18. sep 2021, 13:49

Fedeste sang i mands minde. Jeg får altid gåsehud, når jeg skråler med på den :aabfan:
Intet har været så ødelæggende for fodbolden som da VAR blev indført.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 18. sep 2021, 14:14

Bocajunior1 skrev:
18. sep 2021, 13:16
Hvis man som angriber kun har lavet 1 mål på 487 minutter, vil jeg mene, at det er meget skidt.En god angriber havde da scoret på det hovedstød igår. Han tæmmer en bold fantastisk, og burde have scoret. Nogle har travlt med at dømme Agfs nye angriber Dawid Kurminowski ringe. Det er han måske også, men kan ikke se at Makaric er bedre.
De er så heller ikke i samme prisleje.

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af 9520AaB » 18. sep 2021, 14:41

Ok ja, al den snak om at Makaric ikke er god nok, og at Kusk/Trajkovski skal erstatte Prip. Vi vandt sgu da, det er en holdpræstation, please lad nu være med at skifte, bare fordi man tror noget.
Gårsdagens detalje var for mig det frispark som Granli tog. Aldrig har jeg set nogen score så langt ude fra, og så med en inderside. Jeg stod faktisk og grinede på vesttribunen efter udførslen, og tænkte “han må satme have vist noget til træning, siden han får lov til det der”.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3636
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Hovedet » 18. sep 2021, 15:17

MrDomoon skrev:
18. sep 2021, 13:43
JacobKoustrup skrev:
18. sep 2021, 13:29
Mega fed stemning i går! Det var sgu for længe siden jeg sidst havde været på stadion.

Lidt off topic, hvad synges der til den der “hvor skal vi sove i nat” melodi?
"Som ramt af lynet, hver gang mit AaB spiller.
Jeg elsker synet, af røde-hvide striber.
Min puls den stiger, når stadionlyset tændes.
Min hals den skriger, nu skal der fand'me kæmpes!


Fra jeg var lille, der har det banket i mig.
Et AaB-hjerte, for længst har overgi't sig.
Det er en prøv'lse, at være forelsket i dig.
Men den her følelse, den vokser stadig i mig!"
En mere simpel sang ville måske i højere grad slå igennem i det brede publikum, f.eks.: "Hissahussahejsasa - nu skal OB have dada" :aabfan:

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af RicoBR02 » 18. sep 2021, 15:43

9520AaB skrev:
18. sep 2021, 14:41
Ok ja, al den snak om at Makaric ikke er god nok, og at Kusk/Trajkovski skal erstatte Prip. Vi vandt sgu da, det er en holdpræstation, please lad nu være med at skifte, bare fordi man tror noget.
Gårsdagens detalje var for mig det frispark som Granli tog. Aldrig har jeg set nogen score så langt ude fra, og så med en inderside. Jeg stod faktisk og grinede på vesttribunen efter udførslen, og tænkte “han må satme have vist noget til træning, siden han får lov til det der”.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har flere gange været til træning det sidste halve år og Granli sparker nogle voldsomme gode frispark. Så hans selvtillid komme ikke af ingenting..

9520AaB
Allstar
Allstar
Indlæg: 2030
Tilmeldt: 19. sep 2009, 21:55
Favoritspiller: Maradona
Geografisk sted: Skørping

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af 9520AaB » 18. sep 2021, 16:07

RicoBR02 skrev:
9520AaB skrev:
18. sep 2021, 14:41
Ok ja, al den snak om at Makaric ikke er god nok, og at Kusk/Trajkovski skal erstatte Prip. Vi vandt sgu da, det er en holdpræstation, please lad nu være med at skifte, bare fordi man tror noget.
Gårsdagens detalje var for mig det frispark som Granli tog. Aldrig har jeg set nogen score så langt ude fra, og så med en inderside. Jeg stod faktisk og grinede på vesttribunen efter udførslen, og tænkte “han må satme have vist noget til træning, siden han får lov til det der”.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Har flere gange været til træning det sidste halve år og Granli sparker nogle voldsomme gode frispark. Så hans selvtillid komme ikke af ingenting..
Rart at vide. Men du må da indrømme, med et smil på læben, at det igår var satme ringe:-)


Sent from my iPhone using Tapatalk
Det bedste hold vinder IKKE altid, for så var AaB mester hver år!!!

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 18. sep 2021, 19:06

9520AaB skrev:
18. sep 2021, 14:41
Ok ja, al den snak om at Makaric ikke er god nok, og at Kusk/Trajkovski skal erstatte Prip. Vi vandt sgu da, det er en holdpræstation, please lad nu være med at skifte, bare fordi man tror noget.
Enig. Jeg har stadig stor tiltro til Makaric. Han kan ikke dansk/engelsk/spansk, er flyttet land, og vi har set i foråret set folk, som skulle bruge lang tid på at forstå Cifuentes ideer, f.eks. var Kusk jo først fast mand efter 6-7 kampe i foråret, så vi må have tålmodighed med nytilkommende.
Dame N'Doye spillede f.eks. den første halvsæson kun 11 kampe og lavede 2 mål og en enkelt assist. Kamil Wilczek lavede i første halvsæson 5 mål og ingen assists(13 kampe). Og det endte stadigt lykkeligt.
Så 8 kampe og 1 mål for Makaric er ikke problematisk endnu. Og som andre påpeger, så har vi i de 8 kampe fået 17 point.
- FlæskeFrank

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 18. sep 2021, 19:26

Som med mange af de andre indkøb Inge har foretaget, så handler det også mere om funktion end kvaliteter. Stort set samtlige spillere vi har hentet har udfyldt huller i vores reportoire/spillestil.

Tom var en dygtig målscorer, men elendig i link up-spillet. Makaric udfylder en vigtig rolle. Det samme med de teknisk stærke stoppere. Af spillere med begrænset teknik er det kun Børsting der er tilbage i kernen omkring holdet - og ikke et ondt ord om ham, han gør hvad han kan. De andre er enten ude i kulden eller skibet videre. Vores opspil stiller store krav til spillernes tekniske kunnen, positionering og spilintelligens.

Frygah
Allstar
Allstar
Indlæg: 3030
Tilmeldt: 27. aug 2006, 17:27

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Frygah » 18. sep 2021, 21:10

Bocajunior1 skrev:
18. sep 2021, 13:16
Hvis man som angriber kun har lavet 1 mål på 487 minutter, vil jeg mene, at det er meget skidt.En god angriber havde da scoret på det hovedstød igår. Han tæmmer en bold fantastisk, og burde have scoret. Nogle har travlt med at dømme Agfs nye angriber Dawid Kurminowski ringe. Det er han måske også, men kan ikke se at Makaric er bedre.
Rade Prica havde i sin første sæson i klubben efter en kanonstart, en scoringspause på 14 kampe i træk. I disse kampe lavede han heller ingen assists.

Måske vi lige skal klappe hesten, og se hvad manden faktisk gør godt, på et hold der vinder mere end vi har været vant til de sidste mange år, fremfor brokkerier?
Sorte Halifax-maskiner hoppede over klitterne ved Søndervig!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 18. sep 2021, 21:29

Tap-in's XG bekræfter egentlig min fornemmelse under kampen. Nemlig at vi havde flere og større chancer end OB - også i første halvleg, selvom KEP gerne ville gøre de to største chancer i halvlegen til OB's.
Med venlig Hilsen
--
Robert

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2606
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af baresi » 19. sep 2021, 11:22

min oplevelse på stadion (hvis nogen er interesseret haha)
startede med at jeg så OB fanbussen totalt skralde en mercedez taxa der var parkeret på annebergvej. Den bliver aldrig til Taxa igen.

Stemningen:
altså det er lang tid siden jeg har oplevet det her. WOW en stemning og vesttribunen var sindssyg. kæft det var flot og fedt.
Men også udenfor - der er gang i noget større.

Holdet:
Det er ligefør at jeg er ved at sige at det er det AaB hold jeg igennem tiderne har set, som arbejder mest for hinanden. SHIT en maskine altså. Der bliver ikke givet ved dørene, og der bliver edermame stillet krav til hinanden. Der er VINDERkultur- og det er CIfus udtryk, og uden tvivl godt bakket op af wurtz og hilje som ekstreme vinder typer. Ejj det er fedt at se.

Toppen:
Rinne - sikke en form og en leder. FORLÆNG
Thelander - sikke en form og en leder FORLÆNG (han taber jo ikke en nærkamp og går bare forrest - kæft det dyr)'
Palle (den havde jeg sgu ikke set komme palle - men flot kamp- trods 1 kæmpeafbrænder og måske en semi mere)
Makaric (jeg fulgte ham nøje gennem hele kampen. Han scorer ikke nej, og har et par bold tab. MEN han slås og kæmper og skaber plads og er vildt forstyrrende for OB. IKke en man bare holder nede. Godt hovedstød og endnu bedre boldbehandling og afslutning i feltet. OG så er der lige en ting der er vigtigt. VI producerede ikke meget med PRIP som hans makker i 1. halvel. så han får altså heller ikke det vilde at arbejde med. jeg tror han kommer når vi får lidt mere offensivt udtryk på, for det mangler vi. Det er meget over kant, og ikke så meget direkte gennem midt)
Granli - synes han spiller en klog kamp og har styr på det meste
Fossum - har mange gode aktioner ift. at være på bolden, holde på den, og skabe lidt. MEN jeg må indrømme at jeg stadig mangler et eller andet fra ham og kan godt se ham blive solgt og erstattet. Der er værre salg end ham :-) Men han gør det godt.
Pedro - han er igen 6eren der gør det svært for modstanderen. EN del af en stærk AKSE med rinne, thelander og pedro. Virkelig en fighter.

Bunden:
Prip - det bliver sgu til mere fight end offensivt produkt. KOmmer ikke frem til meget og får ikke assisteret meget. Synes han ligger lidt for alene faktisk. Han er lidt i ingenmands land. Kunne godt tænke mig at se ham, milan og trajkovski sammen.

Børsting - og nej dette er ikke et personligt vendetta. Defensivt der famlede han flere gange og offensivt var der de samme bold tab eller mangel på afslutning. Han kommer dog frem til et par gode indlæg. Mit problem med ham er at jeg kan ikke finde PLADSEN til ham. Hvor skal han spille. Ser ham som indskifter og det må være det. Og så synes jeg han hurtigt virker træt.

lidt leverpostej:
Ross, højholt levere begge det forventelige uden det blev smukt.

Indskiftere:
Må lige nævne trajkovski. Tydeligt at se at hans teknik er i orden, og at han tænker fodbold. Desuden er fysikken og styrken markánt bedre end hvad jeg lige regnede med. Han bliver et aktiv. han tog også et par konfrontartioner med OB spillerne i et par situationer. Tror ikke ham og makaric finder sig i noget pis. :-) haha elsker dem. De kommer bare med noget attitude og en anden form for vilje. FEDT mix der er på holdet.

CIFU - jeg må igen sige at jeg er glad for han fik tid. Troen og viljen bærer ting langt. der er et sindssygt god base at arbejde ud fra. Forsvar, standardsituationer, sammenhold. Allerede der er der mange point. Jeg mangler at se offensiven blive forløst, men okay vi må heller ikke forlange det umulige. Men jeg synes stadig vores 3,5,2 er et defensivt udtryk, og der kommer ikke de der kombinationer og offensive løb fra den centrale midt som vi ønsker. Prip og milan lægger lidt alene, med en fossum der titter frem engang imellem.
Jeg er spændt på hvordan balancen rykker sig hvis man tager en central midt ud og får en trajkovski eller kusk ind. 3 offensive kunne være spændende men hvad betyder det for balancen hmm....
Men cifu skal have ros og det skal den resterende trænerstab også.
Der er skabt et UDTRYK for holdet som man gerne vil på stadion for at se......og det er nøglen til en succesfuld virksomhed :-)

BT & EB:
Begge Jeres artikler om både økonomi osv falder altså til jorden når man oplever hvad der foregår og hvilket langt sejt træk man er igang med.

og så er det da også rart at kigge på tabellen. haha.
Jeg glæder mig allerede til næste kamp. God søndag derude folkens.
Og rinne og thelander er jeg sikker på forlænger.

9800
Superliga
Superliga
Indlæg: 721
Tilmeldt: 17. apr 2014, 11:23
Favoritspiller: Wurtz

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af 9800 » 19. sep 2021, 16:10

Hvor finder i alt det statistik? Kunne godt tænke mig at se Pedros stats mod OB

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2441
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Moen » 19. sep 2021, 16:23

9800 skrev:
19. sep 2021, 16:10
Hvor finder i alt det statistik? Kunne godt tænke mig at se Pedros stats mod OB
superliga.dk - Der er både stats på de enkelte kampe og for hele sæsonen.

Besvar