Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 13. sep 2021, 22:10

Modstander: OB
Kamptidspunkt: Fredag den 17. september klokken 19.00
Kampsted: Aalborg Stadion
Dommer: ?
4. Dommer: ?
VAR-dommer: ?
Vises på: TV3 Sport

Stillingen inden 9. runde
Billede

Seneste 5 hjemmekampe mod OB
Billede

AaB (V-V-U-V-V)
Seneste startopstilling
(3-5-2): Rinne - Granli, Thelander, Ross - Ahlmann, Ferreira, Fossum, Højtholt, Pallesen - Makaric, Prip

Skader
Lucas Andersen

Tvivlsomme
Rufo
Tim Prica
Vladimir Prijovic

Karantæner
-

Karantænefare
Jakob Ahlmann (uanset strafpoint)

OB (V-U-U-U-T)
Seneste startopstilling
(4-5-1): Bernat - Skjelvik, Tverskov, Larsen, Mickelson - Opondo, Frøkjær, Sabbi, Thomasen, Thrandarson - Kadrii

Skader
Mikkel Hyllegaard

Tvivlsomme
-

Karantæner
-

Karantænefare
-

Kilder: SuperStats - Stilling, HoldNyt - Skader, SuperStats - Indbyrdes, SuperStats - Karantænefare
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

McMark
Superliga
Superliga
Indlæg: 716
Tilmeldt: 23. maj 2016, 13:26
Favoritspiller: Jakob Ahlmann
Geografisk sted: Malta

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af McMark » 13. sep 2021, 22:10

Jeg venter stadig på Superstats opdaterer deres Superliga-stilling samt DBU opdaterer dommere til kampen.

MEN VI SES PÅ STADION! :cheers: :aabfan:
- "Jeg har ikke brug for en træner, der tænker som Morten Olsen. Der er ikke noget mere dødssygt end at kigge på et hold, der har bolden, men som ikke kommer til chancer." - Lynge Jakobsen

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af MrDomoon » 13. sep 2021, 22:22

Kæmp nu alle mand! Hvis nu hvad du kan! :aabfan:

2-0 til AaB.

Prip og Fossum

FORZA DE RØDE!!! :danmarkfan:
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 13. sep 2021, 23:27

Rinne
Pallesen - Ross - Thelander - Granli - Børsting
Ferreira - Fossum - Højholt
Kusk
Makaric

Ahlmann har ikke ramt niveau i denne sæson og Prip er ikke afgørende nok

Brugeravatar
Runschen
2. div
2. div
Indlæg: 168
Tilmeldt: 1. aug 2007, 22:06

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Runschen » 14. sep 2021, 04:56

Jeg mindes et nederlag til OB i sidste sæson, hvor Ross virkelig spillede skidt - ikke på den baggrund, men fordi Hagelskjær faktisk har leveret fornuftigt, så tror jeg måske godt, at han kunne finde vej til start 11’eren.

Hans venstrefod gør bare noget godt ifht opspillet i første fase.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Pastorius » 14. sep 2021, 08:58

Runschen skrev:
14. sep 2021, 04:56
Jeg mindes et nederlag til OB i sidste sæson, hvor Ross virkelig spillede skidt - ikke på den baggrund, men fordi Hagelskjær faktisk har leveret fornuftigt, så tror jeg måske godt, at han kunne finde vej til start 11’eren.

Hans venstrefod gør bare noget godt ifht opspillet i første fase.
Jeg er overrasket over Trajkovski ikke er med. i overvejelserne endnu. Mit bud er at vi starter som vi har gjort hidtil, bortset fra at han (evt.) erstatter Prip.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Eksil
Allstar
Allstar
Indlæg: 2886
Tilmeldt: 13. jul 2012, 23:56

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Eksil » 14. sep 2021, 09:50

Pastorius skrev:
14. sep 2021, 08:58
Runschen skrev:
14. sep 2021, 04:56
Jeg mindes et nederlag til OB i sidste sæson, hvor Ross virkelig spillede skidt - ikke på den baggrund, men fordi Hagelskjær faktisk har leveret fornuftigt, så tror jeg måske godt, at han kunne finde vej til start 11’eren.

Hans venstrefod gør bare noget godt ifht opspillet i første fase.
Jeg er overrasket over Trajkovski ikke er med. i overvejelserne endnu. Mit bud er at vi starter som vi har gjort hidtil, bortset fra at han (evt.) erstatter Prip.
Den tror jeg også på, og så Prip komme bragende efter 60-75 minutter når Trajkovski er træt.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 776
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af bedstefar » 15. sep 2021, 09:28

Jeg håber at vi smider en ekstra offensiv spiller ind, vores defensiv er stærk nok til det og så må Prip en tur på bænken og kigge efter hans slutprodukt. Højholt på bænken, fossum ned på den centrale midtbane.


Prica Makaric
Trajkovski

Trajkovski Makaric
Kusk

Hvilken opstilling laver flest mål? 🧐🧐

Brugeravatar
Jakobsen
Allstar
Allstar
Indlæg: 5216
Tilmeldt: 26. jul 2016, 18:40
Favoritspiller: Augu

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Jakobsen » 15. sep 2021, 10:27

bedstefar skrev:
15. sep 2021, 09:28
Jeg håber at vi smider en ekstra offensiv spiller ind, vores defensiv er stærk nok til det og så må Prip en tur på bænken og kigge efter hans slutprodukt. Højholt på bænken, fossum ned på den centrale midtbane.


Prica Makaric
Trajkovski

Trajkovski Makaric
Kusk

Hvilken opstilling laver flest mål? 🧐🧐
Jeg ville ikke ændre på midtbanen for vi spiller godt med den midtbane vi kører med lige. Det tror jeg ryger, hvis Fossum skal ned på en plads hvor han er mindre god.

Mht. 10'eren synes jeg ikke vi har udpræget gode erfaringer med Kusk på pladsen, men kender ikke Trajkovski til at vide hvordan han vil fungere. Derfor er det omsonst at snakke om.
SSE22 Indexet

Tror ikke på1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 Tror på
Kommentar: Tror på man gør det rigtige og retningen findens, men synes der for lidt positiv fremgang og tvivler gevaldigt på deres dygtighed.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4746
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Maglau » 15. sep 2021, 10:47

Jeg tror trajkovski starter inde - han har det offensive drive der skal til. Men tror samtidig også det er den eneste ændring, det er ikke sundt at skifte for mange spillere når tingene kører og det er småjusteringer man ønsker.
Mon ikke det så er højholt der må på bænken.
Vi er nødt til at få nogle spillere ind og en fokus på en spillestil der serverer bolden på er sølvfad lige foran mål for vores serbiske super angriber så vi kan se hans kvaliter udi målscoring
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Spanky
Allstar
Allstar
Indlæg: 1215
Tilmeldt: 6. nov 2007, 17:11
Favoritspiller: Risgård og Mini
Geografisk sted: Vodskov

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Spanky » 15. sep 2021, 11:03

Maglau skrev:
15. sep 2021, 10:47
Jeg tror trajkovski starter inde - han har det offensive drive der skal til. Men tror samtidig også det er den eneste ændring, det er ikke sundt at skifte for mange spillere når tingene kører og det er småjusteringer man ønsker.
Mon ikke det så er højholt der må på bænken.
Vi er nødt til at få nogle spillere ind og en fokus på en spillestil der serverer bolden på er sølvfad lige foran mål for vores serbiske super angriber så vi kan se hans kvaliter udi målscoring
Jeg er enig. Lad os nøjes med én udskiftning. Prip ud og enten Kusk eller Trajkovski ind, hvem af dem er ligegyldigt for mig. Forhåbentlig kan det gøres os mere chanceskabende i det etablerede angrebsspil.

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1497
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Lyfe » 15. sep 2021, 11:14

Prica som tvivlsom? Han var allerede igår over sin sygdom og spillede for reserveholdet.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6406
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af FlæskeFrank » 15. sep 2021, 11:15

Vi spiller efterfølgende pokalkamp i midtugen, mon ikke Trajkovski får startplads der.

Vi har spillet med samme opstilling de sidste fem kampe med kun en udskiftning, nemlig de seneste to gange med Ahlmann og før det tre gange med Børsting på venstre wingback.

Så det ligner vel samme opstilling igen. Men vi har gode reserver i Hagelskjær, Børsting, Magnus C, Kusk, Prica, Rufo(?) og Trajkovski, så posen kan sagtens rystes
- FlæskeFrank

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10749
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 15. sep 2021, 11:26

FlæskeFrank skrev:
15. sep 2021, 11:15
Vi spiller efterfølgende pokalkamp i midtugen, mon ikke Trajkovski får startplads der.

Vi har spillet med samme opstilling de sidste fem kampe med kun en udskiftning, nemlig de seneste to gange med Ahlmann og før det tre gange med Børsting på venstre wingback.

Så det ligner vel samme opstilling igen. Men vi har gode reserver i Hagelskjær, Børsting, Magnus C, Kusk, Prica, Rufo(?) og Trajkovski, så posen kan sagtens rystes
Tror du har helt ret. Det virker oplagt at fortsætte med samme starter til OB kampen, og så rotere til Lyngby kampen med Kusk, Trajkovski, Prica, Hagelskjær osv.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Rams
Landshold
Landshold
Indlæg: 969
Tilmeldt: 27. jul 2007, 09:33
Geografisk sted: Brønshøj

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Rams » 15. sep 2021, 11:43

selvfølgelig skal vi ikke pille ved noget, der virker. I mine øjne er det kun Prip vs Trajkovski og Ahlmann vs Børsting, som er åben. Vi har endeligt fået et maskinrum med Pedro og Højholt, som virker sammenspillet og effektivt. Det skal vi selvfølgelig ikke pille ved.

Så er der dog nok et transferaspekt, som spøger et og andet sted hos holistisk tænkende mennesker som Inge, Cifuentes og Bælum. Altså at vores to største transferemner på den korte bane, nemlig storebror Ross og Prica skal have et udstillingsvindue, uden det går ud over holdets konkurrencedygtighed. Prica er altså del af det svenske U21 hold nu, så allerede der er der klubber, der lurer. Spørgsmålet er bare, hvordan vi får kørt ham ind i start-elveren samtidig med, at Makaric skal spille kontinuerligt for at blive akklimatiseret.
In verbis simus faciles

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2021, 15:37

Samme opstilling som sidst, tak.
Lad os nu ride videre på bølgen og så noget kontinuitet ind. Det har været en mangelvare i flere år efterhånden.

Trajkovski må afløse Prip i anden halvleg og vise at han skal starte i næste kamp.
Janteloven eksisterer IKKE!

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1497
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Lyfe » 15. sep 2021, 19:27

Har to billetter til Enggard men vil hellere på Vesttribunen så hvis nogen vil bytte så smid en besked


Sent from my iPhone using Tapatalk
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Køllen I Møllen » 15. sep 2021, 21:12

Lyfe skrev:
15. sep 2021, 19:27
Har to billetter til Enggard men vil hellere på Vesttribunen så hvis nogen vil bytte så smid en besked


Sent from my iPhone using Tapatalk
Jeg vil gerne bytte med dig. Sender PB.
Janteloven eksisterer IKKE!

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Legum Magister » 16. sep 2021, 01:07

Aalborg frederikshavner skrev:
13. sep 2021, 23:27
Rinne
Pallesen - Ross - Thelander - Granli - Børsting
Ferreira - Fossum - Højholt
Kusk
Makaric

Ahlmann har ikke ramt niveau i denne sæson og Prip er ikke afgørende nok
Er 100% enig i, at Ahlmann ikke har vist det fornødne niveau, og så virker han i øvrigt ofte overgearet og rager nogle dumme advarsler til sig, så forhåbentlig får Børsting chancen fra start. Tror ikke på Kusk i startopstillingen, og da AaB har en pokalkamp i midtugen har @FlæskeFrank sikkert ret i, at Trajkovski får en startplads i den kamp, så eneste ændring i startopstillingen bliver Børsting i stedet for Ahlmann. Sidder i øvrigt med fornemmelsen af, at det nemt kan blive en kamp, der afgøres af indskiftningerne, og med Kusk og Trajkovski har AaB da noget kreativitet at byde ind med fra bænken.

Er i øvrigt spændt på, hvilket OB vi får at se. Det hold formår at svinge fra den rene ynk til ganske udmærket fodbold i løbet af en enkelt halvleg. Det er i hvert fald vigtigt, at AaB får styr på Sabbi og Frøkjær, og så skulle det helst ikke blive kampen, hvor Kadrii pludselig viser spilleglæde og effektivitet igen.

Brugeravatar
Lindmark
Allstar
Allstar
Indlæg: 1940
Tilmeldt: 15. jul 2005, 09:03
Favoritspiller: Mattias Lindström
Geografisk sted: 80% Nordjylland / 20% RoW

Re: Kamptråd: AaB - OB 17/09/21 klokken 19:00

Indlæg af Lindmark » 16. sep 2021, 15:01

Uha, jeg glæder mig! Fredag aften, gang i byen både før og efter, interessant modstander og masser af momentum. Helt enig i ingen ændringer, eller max. en enkelt (Børsting for Ahlmann).

Og vi er alle med på
At synge HØJT for AALBORG BK! :aabfan:
Lindmark / Vendelbokartellet

Besvar