Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4740
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Maglau » 3. okt 2021, 11:32

Hanga skrev:
3. okt 2021, 10:50
Jeg sidder med en følelse af, at kampen i dag lidt skal vi se os, om den gode sæsonstart kun var en periode hvor resultaterne flaskede sig, eller om vi har gang i noget mere holdbart. Vi har reddet lidt på en bølge men blev slået af denne mod Brøndby efter en skidt præstation. Vi skal rejse os og tage 3 sikre point mod et Sønderjyske hold ude af balance.

Vi har indtil videre virket defensivt solide, og vi har haft en kombination af dygtighed på dødbolde samt generel effektivitet foran mål. Hvad vi ikke har haft meget af, er flow i det offensive spil og chanceskabelse til vores angribere. Det er her vi for alvor skal lægge på, og det ville være dejligt at se den del af spillet fungere bedre i dag.

Vi kommer til at mangle Pedro, og det kan vise sig dyrt, men ellers kan vi stille i stærkeste opstilling, hvis vi ser bort fra de langtidsskadet.

Kom så AaB!
Helt enig. Jeg ser kampen som ekstremt vigtigt for at måle hvor vi står. Alle hold kan tabe til de forsvarende mestre på udebane - uanset den aktuelle form for begge hold. Men i dag skal vi vise klassen med en “pligtsejr” på hjemmebane og vise at vi kan lægge et nederlag hurtigt bag os - som tophold gør.
Men jeg har altid den der angst for skuffelse en sejr forventes - og i øvrigt sidder jeg med en ide om at vi stort set altid er mega dårlige i kampene lige op til uddeling af TV penge.
Hader de her favorit kampe.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Funky » 3. okt 2021, 11:39

Maglau skrev:
3. okt 2021, 11:32
Hanga skrev:
3. okt 2021, 10:50
Jeg sidder med en følelse af, at kampen i dag lidt skal vi se os, om den gode sæsonstart kun var en periode hvor resultaterne flaskede sig, eller om vi har gang i noget mere holdbart. Vi har reddet lidt på en bølge men blev slået af denne mod Brøndby efter en skidt præstation. Vi skal rejse os og tage 3 sikre point mod et Sønderjyske hold ude af balance.

Vi har indtil videre virket defensivt solide, og vi har haft en kombination af dygtighed på dødbolde samt generel effektivitet foran mål. Hvad vi ikke har haft meget af, er flow i det offensive spil og chanceskabelse til vores angribere. Det er her vi for alvor skal lægge på, og det ville være dejligt at se den del af spillet fungere bedre i dag.

Vi kommer til at mangle Pedro, og det kan vise sig dyrt, men ellers kan vi stille i stærkeste opstilling, hvis vi ser bort fra de langtidsskadet.

Kom så AaB!
Helt enig. Jeg ser kampen som ekstremt vigtigt for at måle hvor vi står. Alle hold kan tabe til de forsvarende mestre på udebane - uanset den aktuelle form for begge hold. Men i dag skal vi vise klassen med en “pligtsejr” på hjemmebane og vise at vi kan lægge et nederlag hurtigt bag os - som tophold gør.
Men jeg har altid den der angst for skuffelse en sejr forventes - og i øvrigt sidder jeg med en ide om at vi stort set altid er mega dårlige i kampene lige op til uddeling af TV penge.
Hader de her favorit kampe.
Jeg tror godt, MC kan lave et fornuftigt indhop for Ferreira. Vigtigere tror jeg, det bliver, hvis Makaric er tilbage og i stand til at spille på fuld styrke fra start. Det var altså blevet en anden kamp mod BIF, hvis ikke han var gået i stykker så tidligt i kampen. Og moralen bør stadig være så høj i truppen, at vi kan gå ud og spille med selvtillid. Højholt skal gerne undgå de svage perioder, han har haft i de sidste par kampe, for når han er bedst er han ved at være rigtig go' derinde i motorrummet. SJ vil sikkert identificere vores midt-venstre side som det bløde punkt, der skal angribes. Så han skal altså være skarp på at tage de 'rigtige' chancer i sit spil, ellers får vi kontrakniven på boldtab fra ham.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Uldahl » 3. okt 2021, 12:40

hje1980 skrev:
3. okt 2021, 10:41
Uldahl skrev:
3. okt 2021, 10:14
Kan desværre ikke se kampen, min VPN cyper ghost bliver opdaget når jeg vil se Eurosport.dk de kan se jeg ikke er i Danmark. Det selv om jeg har renset pcen inden jeg åbner eurosport. :'(

Så håber på en masse opdateringer her inde mens jeg hygger mig med Paris-Roubaix, det tegner til regn så mon ikke Mads Pedersen kan gøre det rigtig godt. :danmarkfan:

Jeg frygter et nederlag mod SE selv om vi normalt har et godt tag på dem, men med Pedro ude og MC inde i stedet for er jeg pessimist. Måske det er det forsmæderlige nederlag til dem i pokal finalen der spøger? Men han betyder bare så meget for holdet.
Du har vel en udenlands periode hvor du må tage dit login med ud?
Reglerne om grænser på TV blev ophævet af EU for nogle år siden.
Jeg troede også jeg kunne se det danske indhold i Spanien, men desværre kommer der bare et link til en spansk Eurosport kanal. Med en besked om jeg måske kan finde indholdet der. Det var grunden til jeg fik Cyperghost jeg regnede med at jeg så kunne snyde dem til at tro jeg var i Danmark. Utur øv,

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af gravballe » 3. okt 2021, 13:02

Uldahl skrev:
3. okt 2021, 12:40
hje1980 skrev:
3. okt 2021, 10:41
Uldahl skrev:
3. okt 2021, 10:14
Kan desværre ikke se kampen, min VPN cyper ghost bliver opdaget når jeg vil se Eurosport.dk de kan se jeg ikke er i Danmark. Det selv om jeg har renset pcen inden jeg åbner eurosport. :'(

Så håber på en masse opdateringer her inde mens jeg hygger mig med Paris-Roubaix, det tegner til regn så mon ikke Mads Pedersen kan gøre det rigtig godt. :danmarkfan:

Jeg frygter et nederlag mod SE selv om vi normalt har et godt tag på dem, men med Pedro ude og MC inde i stedet for er jeg pessimist. Måske det er det forsmæderlige nederlag til dem i pokal finalen der spøger? Men han betyder bare så meget for holdet.
Du har vel en udenlands periode hvor du må tage dit login med ud?
Reglerne om grænser på TV blev ophævet af EU for nogle år siden.
Jeg troede også jeg kunne se det danske indhold i Spanien, men desværre kommer der bare et link til en spansk Eurosport kanal. Med en besked om jeg måske kan finde indholdet der. Det var grunden til jeg fik Cyperghost jeg regnede med at jeg så kunne snyde dem til at tro jeg var i Danmark. Utur øv,
Brug en mindre kendt VPN

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. okt 2021, 13:02

Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Thelander
Granli
Hagelskjær
Børsting
Højholt
MC
Fossum
Makaric
Trajkovski


Reserver:

Hansen
Ahlmann
Ross
Hannesbo
Kusk
Prip
Prica

:aabfan:

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13670
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Funky » 3. okt 2021, 13:04

Aalborg frederikshavner skrev:
3. okt 2021, 13:02
Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Thelander
Granli
Hagelskjær
Børsting
Højholt
MC
Fossum
Makaric
Trajkovski
Friskt! Ross og Pripp byttet ud, samtidig med at vi er tvunget til udskiftning af Ferrira. Spændende!
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af jonas386 » 3. okt 2021, 13:14

Dejligt, at Makaric er tilbage allerede. Er spændt på hvad han og Trajkovski kan sammen fra start i angrebet.

Jeg er ikke super tryg ved den centrale midtbane, og det ærgrer mig, at Ahlmann stadigvæk holdes ude. Til gengæld synes jeg, at det er positivt med både Hagelskjær og Granli i forsvaret i en kamp hvor vi må forventes at være noget mere på bolden.

Jeg er ikke super optimistisk desværre, men der er selvfølgelig masser af muligheder for at stå med tre ekstra point på den anden side, og det skal vi selvfølgelig gerne have med herfra.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 3. okt 2021, 13:16

Funky skrev:
3. okt 2021, 13:04
Aalborg frederikshavner skrev:
3. okt 2021, 13:02
Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Thelander
Granli
Hagelskjær
Børsting
Højholt
MC
Fossum
Makaric
Trajkovski
Friskt! Ross og Pripp byttet ud, samtidig med at vi er tvunget til udskiftning af Ferrira. Spændende!
Jeg havde nok foretrukket Ross for kontinuiteten, men vi får omvendt en mere boldspillende type ind i Hagelskjær, hvilket kan være godt hvis vi kommer til at have bolden meget. At Prip får en tur ud synes jeg er helt okay, selvom han scorede sidst, for han har ikke været lige så god som i starten, hvilket jeg til dels tror hænger sammen med systemskiftet og en placering som angriber. Og så skal Trajkovski vel også til at vise for alvor, hvorfor han skulle være et stort navn.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Freddie » 3. okt 2021, 13:32

Hanga skrev:
3. okt 2021, 13:16
Funky skrev:
3. okt 2021, 13:04
Aalborg frederikshavner skrev:
3. okt 2021, 13:02
Startopstillingen:

Rinne
Pallesen
Thelander
Granli
Hagelskjær
Børsting
Højholt
MC
Fossum
Makaric
Trajkovski
Friskt! Ross og Pripp byttet ud, samtidig med at vi er tvunget til udskiftning af Ferrira. Spændende!
Jeg havde nok foretrukket Ross for kontinuiteten, men vi får omvendt en mere boldspillende type ind i Hagelskjær, hvilket kan være godt hvis vi kommer til at have bolden meget. At Prip får en tur ud synes jeg er helt okay, selvom han scorede sidst, for han har ikke været lige så god som i starten, hvilket jeg til dels tror hænger sammen med systemskiftet og en placering som angriber. Og så skal Trajkovski vel også til at vise for alvor, hvorfor han skulle være et stort navn.
Lange indkast var et fokusområde på den afsluttende træning i går.

Brugeravatar
bedstefar
Landshold
Landshold
Indlæg: 773
Tilmeldt: 20. sep 2017, 15:09

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af bedstefar » 3. okt 2021, 13:33

jonas386 skrev:
3. okt 2021, 13:14
Dejligt, at Makaric er tilbage allerede. Er spændt på hvad han og Trajkovski kan sammen fra start i angrebet.

Jeg er ikke super tryg ved den centrale midtbane, og det ærgrer mig, at Ahlmann stadigvæk holdes ude. Til gengæld synes jeg, at det er positivt med både Hagelskjær og Granli i forsvaret i en kamp hvor vi må forventes at være noget mere på bolden.

Jeg er ikke super optimistisk desværre, men der er selvfølgelig masser af muligheder for at stå med tre ekstra point på den anden side, og det skal vi selvfølgelig gerne have med herfra.
Hvis du er ikke optimistisk til denne kamp, hvornår er du så? Drengene har ikke spillet så god bold siden 14 og er i gang med en fremragende sæson indtil videre.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Uldahl » 3. okt 2021, 13:53

gravballe skrev:
3. okt 2021, 13:02
Uldahl skrev:
3. okt 2021, 12:40
hje1980 skrev:
3. okt 2021, 10:41
Uldahl skrev:
3. okt 2021, 10:14
Kan desværre ikke se kampen, min VPN cyper ghost bliver opdaget når jeg vil se Eurosport.dk de kan se jeg ikke er i Danmark. Det selv om jeg har renset pcen inden jeg åbner eurosport. :'(

Så håber på en masse opdateringer her inde mens jeg hygger mig med Paris-Roubaix, det tegner til regn så mon ikke Mads Pedersen kan gøre det rigtig godt. :danmarkfan:

Jeg frygter et nederlag mod SE selv om vi normalt har et godt tag på dem, men med Pedro ude og MC inde i stedet for er jeg pessimist. Måske det er det forsmæderlige nederlag til dem i pokal finalen der spøger? Men han betyder bare så meget for holdet.
Du har vel en udenlands periode hvor du må tage dit login med ud?
Reglerne om grænser på TV blev ophævet af EU for nogle år siden.
Jeg troede også jeg kunne se det danske indhold i Spanien, men desværre kommer der bare et link til en spansk Eurosport kanal. Med en besked om jeg måske kan finde indholdet der. Det var grunden til jeg fik Cyperghost jeg regnede med at jeg så kunne snyde dem til at tro jeg var i Danmark. Utur øv,
Brug en mindre kendt VPN
Har du et forslag? Jeg har også prøvet Nord vpn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af jonas386 » 3. okt 2021, 13:56

bedstefar skrev:
3. okt 2021, 13:33
jonas386 skrev:
3. okt 2021, 13:14
Dejligt, at Makaric er tilbage allerede. Er spændt på hvad han og Trajkovski kan sammen fra start i angrebet.

Jeg er ikke super tryg ved den centrale midtbane, og det ærgrer mig, at Ahlmann stadigvæk holdes ude. Til gengæld synes jeg, at det er positivt med både Hagelskjær og Granli i forsvaret i en kamp hvor vi må forventes at være noget mere på bolden.

Jeg er ikke super optimistisk desværre, men der er selvfølgelig masser af muligheder for at stå med tre ekstra point på den anden side, og det skal vi selvfølgelig gerne have med herfra.
Hvis du er ikke optimistisk til denne kamp, hvornår er du så? Drengene har ikke spillet så god bold siden 14 og er i gang med en fremragende sæson indtil videre.
Det sker indimellem. Eksempelvis op til BIF kampen i sidste uge, eller pokalfinalen imod samme SønderjyskE.
Jeg anerkender helt sikkert, at vi er svært at spille imod og har gang i en rigtig solid pointhøst, men SE er bare altid en irriterende modstander, og jeg husker bare så mange kampe efterhånden, hvor vi er kommet skuffende fra kampe imod SønderjyskE.

Dertil, så synes jeg ikke at vi stiller et hold med særligt mange dygtige boldspillere. Det ligner en kamp der skal afgøres på en dødbold, men her er vi heldigvis også solide for tiden.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Kunji » 3. okt 2021, 14:12

Markaric er altså en fantastisk type.

Og Fossum. Selvfølgelig.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10714
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af jonas386 » 3. okt 2021, 14:13

Hvor er det klasse af Makaric. Og flot headet ind af fossom! :aabfan:
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

gravballe
Allstar
Allstar
Indlæg: 3645
Tilmeldt: 19. sep 2013, 12:33

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af gravballe » 3. okt 2021, 14:13

Rart med en angriber med god teknik, vi ser tit hans oplæg til medspiller ligger super godt.

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af DenGamleMand » 3. okt 2021, 14:14

Hvor er det bare godt lavet!
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14773
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 3. okt 2021, 14:14

Ja tak! Flot arbejde og assist af Makaric.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Brugeravatar
Poker-One-Kenobi
Allstar
Allstar
Indlæg: 4715
Tilmeldt: 16. aug 2005, 16:37

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Poker-One-Kenobi » 3. okt 2021, 14:14

Keep attacking!

Brugeravatar
AnyFellow
1. div
1. div
Indlæg: 482
Tilmeldt: 29. jul 2005, 12:28
Geografisk sted: Viborg

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af AnyFellow » 3. okt 2021, 14:15

Et mål og AaB er mindst 30.000 kr. fattigere :thumbsdown:

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5085
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Kunji » 3. okt 2021, 14:20

Shit, en pasningsfod der er på Hagelskjær.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Besvar