Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2590
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af baresi » 2. okt 2021, 12:22

R Rosenberg skrev:
2. okt 2021, 10:39
Sønderjyske har alle dage været træls. Og et træls hold at spille imod.
Men som ligaen ser ud lige nu, så er den kamp i morgen bare være sådan én, hvor vi skal have 3 point - og "forvente" at tage 3 point, hvis vi vil ligge med deroppe.
præcis ingen dikkedarer - de skal bare køres over så der som i de gamle dage i skøjtehallen blev råbt (der er så stille i tyskland) når vojens (sønderjyske)var på besøg:-)

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Uldahl » 2. okt 2021, 14:54

baresi skrev:
2. okt 2021, 12:22
R Rosenberg skrev:
2. okt 2021, 10:39
Sønderjyske har alle dage været træls. Og et træls hold at spille imod.
Men som ligaen ser ud lige nu, så er den kamp i morgen bare være sådan én, hvor vi skal have 3 point - og "forvente" at tage 3 point, hvis vi vil ligge med deroppe.
præcis ingen dikkedarer - de skal bare køres over så der som i de gamle dage i skøjtehallen blev råbt (der er så stille i tyskland) når vojens (sønderjyske)var på besøg:-)
Ååh Ja den gamle hal er stærkt savnet. Stadion om sommeren og ishockey om vinteren. Boede en kort gå tur ved siden af den.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 2. okt 2021, 15:39

Nitten skrev:
2. okt 2021, 06:45
Hovedet skrev:
2. okt 2021, 02:16
R Rosenberg skrev:
2. okt 2021, 00:19
Hovedet skrev:
1. okt 2021, 23:10
Aalborg frederikshavner skrev:
1. okt 2021, 23:03
Hovedet skrev:
1. okt 2021, 22:52
Jeg læste i øvrigt, at der er solgt over 10.000 billetter til overmorgendagens kamp. Jaja, ved godt, at det på ingen måde skal sidestilles med 10.000 tilskuere i praksis, men alligevel et imponerende forsalg og endda med knap med 48 timer til kick off på bagkant af et nederlag i forrige runde. Er der noget særligt på færde?
Der er uddelt i omegnen af 2.500 fribilletter til samarbejdsklubber så det er selvfølgelig med til at booste antallet af billetter der er 'ude' til kampen.
Så giver det mere mening. Det ligner en total på 7000 tilskuere :-)
Et fyldt stadion er bare fedt. Men at Vest er proppet er det vigtigste.
Absolut. Og som frederikshavneren skrev, begynder vejret også at spille en rolle nu. Kan vi vinde over SønderjyskE foran en små 8000 tilskuere, er det godt. Der er mere gang i AaB i år end længe set. Også på tilskuerpladserne.
Men ikke på alle pladser.
Tomheden på sponsortribunen er er problem AaB skal tage meget seriøst både for oplevelsen på stadion men også for sponsorerne selv. Hvem gider i længden at lokkes til pga en rullepølsemad og en fadøl ? Nej der skal stemning og oplevelse til for at møde op hvergang. Og stemning er der altså ikke meget af på den tribune
Nej, den har udviklet sig til Aalborg Stadions "Old Trafford", hvad angår stemning. Men det er vel et generelt problem alle steder i sponsorlouges og tribuner. Til gengæld er det et problem, at den tribune er så tom, som tilfældet er.

Brugeravatar
Nordjyden HY
1. div
1. div
Indlæg: 341
Tilmeldt: 10. jun 2021, 15:19
Favoritspiller: Kasper Kusk og Lucas Andersen
Geografisk sted: Nordens Paris
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Nordjyden HY » 2. okt 2021, 15:46

Truppen mod SønderjyskE er udtaget:
1 Jacob Rinne, 2 Kristoffer Pallesen, 3 Jakob Ahlmann, 4 Mathias Ross, 5 Daniel Granli, 7 Aleksandar Trajkovski, 8 Iver Fossum, 9 Milan Makaric, 11 Tim Prica, 14 Malthe Højholt, 15 Anders Hagelskjær, 16 Magnus Christensen, 17 Kasper Kusk, 18 Louka Prip, 22 Andreas Hansen, 25 Frederik Børsting, 26 Rasmus Thelander, 32 Casper Gedsted og 35 Marcus Hannesbo.

Ahlmann vender tilbage efter karantæne, mens Prip og Makaric vender tilbage efter et slag i foregående kamp.
Pedro Ferreira har karantæne, mens Rufo og Lucas Andersen er på skadeslisten.
Erik Hamrén, 17-09-2022:
"Lige nu er vi i bunden. Lige nu er fokuset på, at vi spiller Superliga i næste sæson. Det er ambitionen."

Brugeravatar
Moen
Allstar
Allstar
Indlæg: 2439
Tilmeldt: 1. sep 2020, 14:22
Favoritspiller: Robert Kakeeto
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Moen » 2. okt 2021, 16:02

Ingen overraskelser. Det bliver formentligt Gedsted, der sorteres fra, da han spillede en time for U19 i dag

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af FlæskeFrank » 2. okt 2021, 18:18

Jeg synes det er ærgerligt, at Cifuentes ikke gør mere for at sluse de unge ind.

F.eks. udtage en af de unge midtbanefolk(U19) til kamptruppen. Ligesom Gedsted er frasorteret lidt ofte. Selvom Pallesen oftest er banens bedste spiller, så kunne han måske udskiftes 5-10 min før tid en gang imellem.

Hvis vi kommer foran, så ville de unge jo kunne få chancen og testes. Nu smider vi kendte reserver ind som Trajkovski, Kusk og Prica. - kunne vi ikke undvære en af dem? Hannesbo og Børsting er jo også kendte folk. Og kom vi bagud, så vil 2 af dem være fine indspark.

Vi spiller kun med Ross og Højholt i ungekategorien. Det kunne nok øges uden at svække kvaliteten.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 2. okt 2021, 18:44

FlæskeFrank skrev:
2. okt 2021, 18:18
Jeg synes det er ærgerligt, at Cifuentes ikke gør mere for at sluse de unge ind.
Prica er yngre end Højholt...

MC vurderes tydligt nok til at være bedre end de unge (og starter sikkert inde) - der er vel ham der skal sættes af, hvis der skal være plads til en ung midtbanespiller.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FlæskeFrank
Allstar
Allstar
Indlæg: 6403
Tilmeldt: 11. jul 2005, 20:06
Geografisk sted: Middelfart

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af FlæskeFrank » 2. okt 2021, 19:09

Jeg anerkender både Prica og Hannesbo som unge. Men de får ikke startpladser og en del af det samme parnas som udtages hver gang. Der kunne varieres lidt, især hvis målet er de unge i næste geled skal tro på en fremtid i klubben.
- FlæskeFrank

Brugeravatar
Køllen I Møllen
Allstar
Allstar
Indlæg: 8528
Tilmeldt: 9. jun 2007, 20:00

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Køllen I Møllen » 2. okt 2021, 19:19

FlæskeFrank skrev:
2. okt 2021, 19:09
Jeg anerkender både Prica og Hannesbo som unge. Men de får ikke startpladser og en del af det samme parnas som udtages hver gang. Der kunne varieres lidt, især hvis målet er de unge i næste geled skal tro på en fremtid i klubben.
Jeg synes et af vores helt store problemer de sidste (mange) år har været manglende kontinuitet. Nu kører det for os, bla fordi vi er ved at have fundet den rette startellever. De næstbedste er på bænken og kommer ind. Det er også en del af kontinuiteten. Det skal der efter min mening ikke ændres på. De unge må oppe sig hvis de skal have spilletid.
Janteloven eksisterer IKKE!

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 2. okt 2021, 19:25

Køllen I Møllen skrev:
2. okt 2021, 19:19
FlæskeFrank skrev:
2. okt 2021, 19:09
Jeg anerkender både Prica og Hannesbo som unge. Men de får ikke startpladser og en del af det samme parnas som udtages hver gang. Der kunne varieres lidt, især hvis målet er de unge i næste geled skal tro på en fremtid i klubben.
Jeg synes et af vores helt store problemer de sidste (mange) år har været manglende kontinuitet. Nu kører det for os, bla fordi vi er ved at have fundet den rette startellever. De næstbedste er på bænken og kommer ind. Det er også en del af kontinuiteten. Det skal der efter min mening ikke ændres på. De unge må oppe sig hvis de skal have spilletid.
Helt enig. Der er ingen nem vej til at gå fra ungt talent til stamspiller, og spilletid og chancer er noget man gør sig fortjent til i træningen. De to midtbanespillere har lige fået chancen for at vise sig frem til træning, og de har åbenbart ikke gjort det så overbevisende at de har overhalet andre i køen.

De unge får de chancer de ska l have - hvis de er gode nok.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Sønderhof
Allstar
Allstar
Indlæg: 1056
Tilmeldt: 9. jul 2005, 12:51
Favoritspiller: Thomas Augustinussen

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Sønderhof » 2. okt 2021, 19:32

FlæskeFrank skrev:
2. okt 2021, 19:09
Jeg anerkender både Prica og Hannesbo som unge. Men de får ikke startpladser og en del af det samme parnas som udtages hver gang. Der kunne varieres lidt, især hvis målet er de unge i næste geled skal tro på en fremtid i klubben.
Du mener altså ikke, at man skal udtage de bedste spillere? Tror det vil skabe et super dårligt miljø, hvis man begyndte at udtgae spillere ud fra dåbsår, fremfor træningsindsats og kvalitet. Mao. så du gerne at Oliver Ross var udtaget fremfor Kusk, og at han i kampene sågar var foran Trajkovski, som indskifter?

Jeg er synes egentlig Marti har den rigtige tilgang. De unge spillere: Mathias Ross, Prica, Højholt og Hannesbo har alle fået chancen under Marti, men hvis de ikke har præsteret, er de sendt på bænken. Nøjagtig som Pedro, Kusk og Børsting, når de ikke har ramt niveau.

Man kan utvivlsomt gøre det anderledes, men stratgien pt. synes jeg er helt rigtig. Du får jo Marti til at lyde som Bruce Rioch, hvilket jeg er meget uenig i. Skal jeg komme dig lidt i møde, så synes jeg godt man kunne give de unge mere spilletid mod de lavt rangerende hold i pokalen. Ligesom man godt kunne sende en fra de yderste mandater i kamp, hvis vi er sikre på sejr, men der er problemet at vores kampe 9/10 er tætte til det sidste. I min verden er det naivt ikke at bruge de bedste fra bænken i disse kampe.

OrkSatme
2. div
2. div
Indlæg: 140
Tilmeldt: 3. mar 2021, 19:20
Favoritspiller: Tulio de Melo / Melker Widell

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af OrkSatme » 2. okt 2021, 22:22

I de sidste 10 opgør har vi vundet 7, spillet 1 uafgjort og tabt 2 (inkl den forfærdelige pokalfinale...)

Det er en pligt sejr! At Pedro er ude med karantæne, er selvfølgelig en svækkelse.. Men hvis vi gerne vil være med hvor det er sjovt, så kræver det en sejr mod tabellens nr 11, som som sæsonens eneste højdepunkt er en ekstrem heldig sejr over Brøndby.

Makaric bomber og vi vinder 3-0 :aabfan:
All Cats Are Beautyfull

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5336
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 2. okt 2021, 22:54

Køllen I Møllen skrev:
2. okt 2021, 19:19
FlæskeFrank skrev:
2. okt 2021, 19:09
Jeg anerkender både Prica og Hannesbo som unge. Men de får ikke startpladser og en del af det samme parnas som udtages hver gang. Der kunne varieres lidt, især hvis målet er de unge i næste geled skal tro på en fremtid i klubben.
Jeg synes et af vores helt store problemer de sidste (mange) år har været manglende kontinuitet. Nu kører det for os, bla fordi vi er ved at have fundet den rette startellever. De næstbedste er på bænken og kommer ind. Det er også en del af kontinuiteten. Det skal der efter min mening ikke ændres på. De unge må oppe sig hvis de skal have spilletid.
Enig, enig. Hvis et talent er stort nok, så er man også i truppen. Og så kommer man også på banen.
Og som tidligere akademichef, er Cifuentes nok endnu mere obs på dette end den gennemsnitlige superligatræner.
Ædruelighedens stemme

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3600
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 2. okt 2021, 23:49

R Rosenberg skrev:
2. okt 2021, 22:54
Køllen I Møllen skrev:
2. okt 2021, 19:19
FlæskeFrank skrev:
2. okt 2021, 19:09
Jeg anerkender både Prica og Hannesbo som unge. Men de får ikke startpladser og en del af det samme parnas som udtages hver gang. Der kunne varieres lidt, især hvis målet er de unge i næste geled skal tro på en fremtid i klubben.
Jeg synes et af vores helt store problemer de sidste (mange) år har været manglende kontinuitet. Nu kører det for os, bla fordi vi er ved at have fundet den rette startellever. De næstbedste er på bænken og kommer ind. Det er også en del af kontinuiteten. Det skal der efter min mening ikke ændres på. De unge må oppe sig hvis de skal have spilletid.
Enig, enig. Hvis et talent er stort nok, så er man også i truppen. Og så kommer man også på banen.
Og som tidligere akademichef, er Cifuentes nok endnu mere obs på dette end den gennemsnitlige superligatræner.
Det er jo meget simpelt. Vi bruger unge spillere, hvis de er gode nok til at spille med i toppen af dansk fodbold. Hvad i alverden skulle vi ellers bruge dem til?

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Uldahl » 3. okt 2021, 10:14

Kan desværre ikke se kampen, min VPN cyper ghost bliver opdaget når jeg vil se Eurosport.dk de kan se jeg ikke er i Danmark. Det selv om jeg har renset pcen inden jeg åbner eurosport. :'(

Så håber på en masse opdateringer her inde mens jeg hygger mig med Paris-Roubaix, det tegner til regn så mon ikke Mads Pedersen kan gøre det rigtig godt. :danmarkfan:

Jeg frygter et nederlag mod SE selv om vi normalt har et godt tag på dem, men med Pedro ude og MC inde i stedet for er jeg pessimist. Måske det er det forsmæderlige nederlag til dem i pokal finalen der spøger? Men han betyder bare så meget for holdet.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af hje1980 » 3. okt 2021, 10:41

Uldahl skrev:
3. okt 2021, 10:14
Kan desværre ikke se kampen, min VPN cyper ghost bliver opdaget når jeg vil se Eurosport.dk de kan se jeg ikke er i Danmark. Det selv om jeg har renset pcen inden jeg åbner eurosport. :'(

Så håber på en masse opdateringer her inde mens jeg hygger mig med Paris-Roubaix, det tegner til regn så mon ikke Mads Pedersen kan gøre det rigtig godt. :danmarkfan:

Jeg frygter et nederlag mod SE selv om vi normalt har et godt tag på dem, men med Pedro ude og MC inde i stedet for er jeg pessimist. Måske det er det forsmæderlige nederlag til dem i pokal finalen der spøger? Men han betyder bare så meget for holdet.
Du har vel en udenlands periode hvor du må tage dit login med ud?
Reglerne om grænser på TV blev ophævet af EU for nogle år siden.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 3. okt 2021, 10:43

Kamp dag :aabfan:

Jeg er fortrøstningsfuld og forventer selvfølgelig en sejr, det skal nok blive en tæt kamp men vi har mere kvalitet og det resulterer i tre tiltrængte point

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 3. okt 2021, 10:50

Jeg sidder med en følelse af, at kampen i dag lidt skal vi se os, om den gode sæsonstart kun var en periode hvor resultaterne flaskede sig, eller om vi har gang i noget mere holdbart. Vi har reddet lidt på en bølge men blev slået af denne mod Brøndby efter en skidt præstation. Vi skal rejse os og tage 3 sikre point mod et Sønderjyske hold ude af balance.

Vi har indtil videre virket defensivt solide, og vi har haft en kombination af dygtighed på dødbolde samt generel effektivitet foran mål. Hvad vi ikke har haft meget af, er flow i det offensive spil og chanceskabelse til vores angribere. Det er her vi for alvor skal lægge på, og det ville være dejligt at se den del af spillet fungere bedre i dag.

Vi kommer til at mangle Pedro, og det kan vise sig dyrt, men ellers kan vi stille i stærkeste opstilling, hvis vi ser bort fra de langtidsskadet.

Kom så AaB!
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 3. okt 2021, 11:06

Hanga skrev:
3. okt 2021, 10:50
Jeg sidder med en følelse af, at kampen i dag lidt skal vi se os, om den gode sæsonstart kun var en periode hvor resultaterne flaskede sig, eller om vi har gang i noget mere holdbart.
Det er lidt underligt at det stadig er til diskussion.
Vi har tværtimod bevist at den gode resultatrække fra nedrykningsspillet er taget med ind i sæsonen. Man kan ikke tilskrive alt held og marginaler.
Som hold (enhed om man vil) har vi set bedre ud end meget, meget længe.

Et hold der kan skabe resultater har vi ikke haft længe.

Brugeravatar
Hanga
Allstar
Allstar
Indlæg: 14784
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:49
Geografisk sted: 7200 Grindsted

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Hanga » 3. okt 2021, 11:30

Julgranen skrev:
3. okt 2021, 11:06
Hanga skrev:
3. okt 2021, 10:50
Jeg sidder med en følelse af, at kampen i dag lidt skal vi se os, om den gode sæsonstart kun var en periode hvor resultaterne flaskede sig, eller om vi har gang i noget mere holdbart.
Det er lidt underligt at det stadig er til diskussion.
Vi har tværtimod bevist at den gode resultatrække fra nedrykningsspillet er taget med ind i sæsonen. Man kan ikke tilskrive alt held og marginaler.
Som hold (enhed om man vil) har vi set bedre ud end meget, meget længe.

Et hold der kan skabe resultater har vi ikke haft længe.
Jeg er enig i at det har set mere holdbart og robust ud det seneste halve års tid.
Nu har du valgt at klippe i citatet, for jeg skriver netop at vi har virket solide i vores defensive struktur, og det starter ganske rigtigt fra angriberne og ned gennem holdet. Jeg skriver heller ikke noget om held, men at vi har været effektive (det er en kvalitet). Vi er lykkedes med at vippe mange tætte kampe over til vores fordel.
Men vi skal gerne have forløst vores offensive spil mere, hvis vi for alvor skal gøre resultaterne varige, det tror jeg i hvert fald på. Lad os tage første skridt i dag.
Aalborg BK
95 - 99 - 08 - 14

Besvar