Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 5. okt 2021, 15:35

Pastorius skrev:
5. okt 2021, 15:33
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:32
R Rosenberg skrev:
5. okt 2021, 15:22
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:02
Pastorius skrev:
5. okt 2021, 14:50
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 14:45
Hvis det er det samme segment der hader stadionspeakeren som synes romerlys er toppen, ku vi jo lave en handel, fyr stadionspeakeren og hold så romerlys til jeres nytårsaften i Aalborg Ø... :)
Jeg synes romerlysene er fede, men jeg synes også det ville være himmelråbende dumt, hvis de på et tidspunkt kunne komme til at koste os en hjemmekamp uden tilskuere eller enddog point (vi kan slet ikke regne med samme beskyttelse som BIF og FCK). Det er den eneste grund til at jeg er noget forbeholden.
Hvis romerlys var "lovlig" stemningsskabende midler havde jeg det med dem, som med stadionspeakeren...hamrende ligeglad, hvis andre har fornøjelse ud af det, so let it be..
Jeg bakkede ca. 5 meter ned ad en ensrettet gade forleden :o
Håber ikke AaB fik en bøde for det....Kan du se forskellen ? :)
Hvis det bare er bøder, så går det nok. Det jeg frygter er at det eskallerer og når bøder ikke længere kan gøre det, så er det for sent at få det stoppet.
Tænker sgu godt AaB kan bruge pengene på andre ting end nogle fans glæde ved romerlys...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Julgranen » 5. okt 2021, 15:38

KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:35
Tænker sgu godt AaB kan bruge pengene på andre ting end nogle fans glæde ved romerlys...
Jeg tænker AaB nyder godt af nogle fans' glæde ved romerlys - sådan generelt. F.eks. at de i årevis ikke har behøvet røre en finger ifht. merchandise, understøttelse af fans i alle aspekter osv.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 5. okt 2021, 15:40

R Rosenberg skrev:
5. okt 2021, 15:17
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 14:17
Pastorius skrev:
5. okt 2021, 14:13
R Rosenberg skrev:
5. okt 2021, 14:07
Prica22 skrev:
5. okt 2021, 13:59
Køllen I Møllen skrev:
5. okt 2021, 13:49


Ha ha. Men nu kan du jo se ham i dette klip. Hvis du ikke synes det er tåkrummende pinligt så er du sgu ikke halvt så gammel som du udgiver dig for at være 😅😅
Børn synes jo det er genialt. Da jeg var lille, var det en af de ting, man glædede sig til på stadionturen. Men ja, det er lidt småkikset og træls, især når jubel/sang afbrydes. Hvordan speaker den perfekte stadionspeaker et mål?
"Målscorer for AaB var med nummer 9, Milan Makaric". Punktum. Tørt og nøgternt.

Og det er/skal sgu da ikke være pga stadionspeakeren, at børnene skal fastholdes.
Det er dumt, bøvet og bonderøvsagtigt, hvad der foregår nu og de seneste mange år.
Nåe ja - det var sådan de sagde dengang. Efterfulgt at Sponsor: Frisør Lassen og Eriksen, eller Berner eller hvad de nu hed alle de forskellige trøjesponsorer dengang.
Men hører man efter bliver han jo ikke mødt med larmende tavshed, så nogen må jo kunne li det :)
Ja, jeg husker også nogen på Vest (Køllen, tror jeg, det var), foreslog at møde "Tak skal I ha'" med "Fuck dig" for herrens mange år siden.
Jeg er ret sikkert hvis et par tusind råbte "Fuck dig i stedet for "Selv tak" så blev folkets stemme hørt...
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 5. okt 2021, 15:43

Julgranen skrev:
5. okt 2021, 15:38
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:35
Tænker sgu godt AaB kan bruge pengene på andre ting end nogle fans glæde ved romerlys...
Jeg tænker AaB nyder godt af nogle fans' glæde ved romerlys - sådan generelt. F.eks. at de i årevis ikke har behøvet røre en finger ifht. merchandise, understøttelse af fans i alle aspekter osv.
Tjaa vi har vist egentlig danset den her dans før...romerlys er forbudt, stadionspeakeren er ind/an sat af AaB... Har vist ikke mere at tilføje :cool:
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5351
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 5. okt 2021, 21:28

KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:32
R Rosenberg skrev:
5. okt 2021, 15:22
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:02
Pastorius skrev:
5. okt 2021, 14:50
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 14:45
Hvis det er det samme segment der hader stadionspeakeren som synes romerlys er toppen, ku vi jo lave en handel, fyr stadionspeakeren og hold så romerlys til jeres nytårsaften i Aalborg Ø... :)
Jeg synes romerlysene er fede, men jeg synes også det ville være himmelråbende dumt, hvis de på et tidspunkt kunne komme til at koste os en hjemmekamp uden tilskuere eller enddog point (vi kan slet ikke regne med samme beskyttelse som BIF og FCK). Det er den eneste grund til at jeg er noget forbeholden.
Hvis romerlys var "lovlig" stemningsskabende midler havde jeg det med dem, som med stadionspeakeren...hamrende ligeglad, hvis andre har fornøjelse ud af det, so let it be..
Jeg bakkede ca. 5 meter ned ad en ensrettet gade forleden :o
Håber ikke AaB fik en bøde for det....Kan du se forskellen ? :)
Nå, jeg tænkte bare på din pænhed.
Ædruelighedens stemme

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 5. okt 2021, 23:38

R Rosenberg skrev:
5. okt 2021, 21:28
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:32
R Rosenberg skrev:
5. okt 2021, 15:22
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:02
Pastorius skrev:
5. okt 2021, 14:50
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 14:45
Hvis det er det samme segment der hader stadionspeakeren som synes romerlys er toppen, ku vi jo lave en handel, fyr stadionspeakeren og hold så romerlys til jeres nytårsaften i Aalborg Ø... :)
Jeg synes romerlysene er fede, men jeg synes også det ville være himmelråbende dumt, hvis de på et tidspunkt kunne komme til at koste os en hjemmekamp uden tilskuere eller enddog point (vi kan slet ikke regne med samme beskyttelse som BIF og FCK). Det er den eneste grund til at jeg er noget forbeholden.
Hvis romerlys var "lovlig" stemningsskabende midler havde jeg det med dem, som med stadionspeakeren...hamrende ligeglad, hvis andre har fornøjelse ud af det, so let it be..
Jeg bakkede ca. 5 meter ned ad en ensrettet gade forleden :o
Håber ikke AaB fik en bøde for det....Kan du se forskellen ? :)
Nå, jeg tænkte bare på din pænhed.
Tror også Bælum er godt tilfreds med at mine personlige præferencer ikke koster AaB bøder 🙂
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Kenneth K » 6. okt 2021, 05:40

Seriøst, er I ikke snart færdigt med at diskutere de fucking romerlys? Lige så perspektivløst som at sætte Enhedslisten og Nye Borgerlige sammen for at formulere udlændinge- og integrationspolitik.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5351
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 6. okt 2021, 07:36

KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 23:38
R Rosenberg skrev:
5. okt 2021, 21:28
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:32
R Rosenberg skrev:
5. okt 2021, 15:22
KlaskmyggenNoah skrev:
5. okt 2021, 15:02
Pastorius skrev:
5. okt 2021, 14:50


Jeg synes romerlysene er fede, men jeg synes også det ville være himmelråbende dumt, hvis de på et tidspunkt kunne komme til at koste os en hjemmekamp uden tilskuere eller enddog point (vi kan slet ikke regne med samme beskyttelse som BIF og FCK). Det er den eneste grund til at jeg er noget forbeholden.
Hvis romerlys var "lovlig" stemningsskabende midler havde jeg det med dem, som med stadionspeakeren...hamrende ligeglad, hvis andre har fornøjelse ud af det, so let it be..
Jeg bakkede ca. 5 meter ned ad en ensrettet gade forleden :o
Håber ikke AaB fik en bøde for det....Kan du se forskellen ? :)
Nå, jeg tænkte bare på din pænhed.
Tror også Bælum er godt tilfreds med at mine personlige præferencer ikke koster AaB bøder 🙂
Tror du...
Ædruelighedens stemme

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 6. okt 2021, 08:26

Kenneth K skrev:
6. okt 2021, 05:40
Seriøst, er I ikke snart færdigt med at diskutere de fucking romerlys? Lige så perspektivløst som at sætte Enhedslisten og Nye Borgerlige sammen for at formulere udlændinge- og integrationspolitik.
enig :)
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3640
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Hovedet » 7. okt 2021, 08:26

Kenneth K skrev:
6. okt 2021, 05:40
Seriøst, er I ikke snart færdigt med at diskutere de fucking romerlys? Lige så perspektivløst som at sætte Enhedslisten og Nye Borgerlige sammen for at formulere udlændinge- og integrationspolitik.
Det er da vildt spændende at overvære voksne menneske snakke om fyrværkeri. Hellere det end fodbold i hvert fald :cheers:

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 7. okt 2021, 08:43

Hovedet skrev:
7. okt 2021, 08:26
Kenneth K skrev:
6. okt 2021, 05:40
Seriøst, er I ikke snart færdigt med at diskutere de fucking romerlys? Lige så perspektivløst som at sætte Enhedslisten og Nye Borgerlige sammen for at formulere udlændinge- og integrationspolitik.
Det er da vildt spændende at overvære voksne menneske snakke om fyrværkeri. Hellere det end fodbold i hvert fald :cheers:
Voksne ??? :D
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Freddie » 12. okt 2021, 17:01

Køllen I Møllen skrev:
4. okt 2021, 09:15
Freddie skrev:
4. okt 2021, 08:13
Nitten skrev:
4. okt 2021, 06:59
Stegosaurus skrev:
3. okt 2021, 22:24
R Rosenberg skrev:
3. okt 2021, 22:19
Stegosaurus skrev:
3. okt 2021, 21:52


Forstår du, at de billetter er købt og betalt af sponsorerne? Idiotien består højst i at betale for noget man ikke bruger.
Ja, hvis du forstår at læse, at jeg skriver, at de lægger nogle penge, så ville du vide, at jeg forstår, at de har betalt for deres billetter.
Det ændrer ikke på, at det er i de flestes interesse, at så mange sæder som muligt er fyldt, og at det derfor er ret idiotisk, hvis man "modarbejder" dette bare, fordi det er ens ret.
Modarbejder…. Man kan da ikke tvinge folk til at forære deres billetter væk bare fordi de måske ikke selv kommer. Totalt urealistisk. Jeg tror i hvert fald ikke du skal forvente at det ville gøre sponsorater og sæsonkort mere attraktive….
Det jo et spørgsmål om hvordan sponsoratet er bygget op. AaB kunne jo tage et møde med pirates og hører hvordan de gør.
Det er bestemt ikke total urealistisk
Er det eks attraktivt at have en fast plads på en meget Tom tribune uden stemning ? Nej vel.
Men det er underordnet om billetterne bliver brugt eller ikke brugt. Der bliver ikke solgt billetter til sydtribunen alligevel. Det blev vedtaget da stadion blev bygget, og der var stor opstandelse, da det gik op for de fans, der havde faste pladser der, da de blev smid over på andre pladser på nord.
Men der er jo en ordning som bør tages op til seriøs genovervejelse. For ingen er vel interesseret i en halvfyldt sponsor-tribune hvis man kunne proppe den med mennesker ved at lade os almindelige dødelige købe os ind på de tomme pladser som sponsorerne ikke gider benytte.

Man skal altså ikke gøre ting “bare fordi sådan har vi jo altid gjort” hvis der er en bedre måde at gøre det på.
Jeg har nu heller ikke gjort mig til talsmand for det, men kan godt forstå det. AaB A/S er en forretning, og det er på den langside pengene tjenes. Jeg vil endda gå så vidt som til at sige, at uden sponsorer ingen topfodbold i Aalborg. Billetterne er altså solgt, og de er betalt. Jeg kan ikke se problemet.

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Uldahl » 12. okt 2021, 17:35

Freddie skrev:
12. okt 2021, 17:01
Køllen I Møllen skrev:
4. okt 2021, 09:15
Freddie skrev:
4. okt 2021, 08:13
Nitten skrev:
4. okt 2021, 06:59
Stegosaurus skrev:
3. okt 2021, 22:24
R Rosenberg skrev:
3. okt 2021, 22:19


Ja, hvis du forstår at læse, at jeg skriver, at de lægger nogle penge, så ville du vide, at jeg forstår, at de har betalt for deres billetter.
Det ændrer ikke på, at det er i de flestes interesse, at så mange sæder som muligt er fyldt, og at det derfor er ret idiotisk, hvis man "modarbejder" dette bare, fordi det er ens ret.
Modarbejder…. Man kan da ikke tvinge folk til at forære deres billetter væk bare fordi de måske ikke selv kommer. Totalt urealistisk. Jeg tror i hvert fald ikke du skal forvente at det ville gøre sponsorater og sæsonkort mere attraktive….
Det jo et spørgsmål om hvordan sponsoratet er bygget op. AaB kunne jo tage et møde med pirates og hører hvordan de gør.
Det er bestemt ikke total urealistisk
Er det eks attraktivt at have en fast plads på en meget Tom tribune uden stemning ? Nej vel.
Men det er underordnet om billetterne bliver brugt eller ikke brugt. Der bliver ikke solgt billetter til sydtribunen alligevel. Det blev vedtaget da stadion blev bygget, og der var stor opstandelse, da det gik op for de fans, der havde faste pladser der, da de blev smid over på andre pladser på nord.
Men der er jo en ordning som bør tages op til seriøs genovervejelse. For ingen er vel interesseret i en halvfyldt sponsor-tribune hvis man kunne proppe den med mennesker ved at lade os almindelige dødelige købe os ind på de tomme pladser som sponsorerne ikke gider benytte.

Man skal altså ikke gøre ting “bare fordi sådan har vi jo altid gjort” hvis der er en bedre måde at gøre det på.
Jeg har nu heller ikke gjort mig til talsmand for det, men kan godt forstå det. AaB A/S er en forretning, og det er på den langside pengene tjenes. Jeg vil endda gå så vidt som til at sige, at uden sponsorer ingen topfodbold i Aalborg. Billetterne er altså solgt, og de er betalt. Jeg kan ikke se problemet.
Problemet er at de sæder er tomme, selvom der er udsolgt og folk går forgæves. For at se kampen live. Og så kan se en tom tribune på tv.

Freddie
Allstar
Allstar
Indlæg: 1788
Tilmeldt: 15. jun 2007, 08:18

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Freddie » 12. okt 2021, 20:21

Uldahl skrev:
12. okt 2021, 17:35
Freddie skrev:
12. okt 2021, 17:01
Køllen I Møllen skrev:
4. okt 2021, 09:15
Freddie skrev:
4. okt 2021, 08:13
Nitten skrev:
4. okt 2021, 06:59
Stegosaurus skrev:
3. okt 2021, 22:24


Modarbejder…. Man kan da ikke tvinge folk til at forære deres billetter væk bare fordi de måske ikke selv kommer. Totalt urealistisk. Jeg tror i hvert fald ikke du skal forvente at det ville gøre sponsorater og sæsonkort mere attraktive….
Det jo et spørgsmål om hvordan sponsoratet er bygget op. AaB kunne jo tage et møde med pirates og hører hvordan de gør.
Det er bestemt ikke total urealistisk
Er det eks attraktivt at have en fast plads på en meget Tom tribune uden stemning ? Nej vel.
Men det er underordnet om billetterne bliver brugt eller ikke brugt. Der bliver ikke solgt billetter til sydtribunen alligevel. Det blev vedtaget da stadion blev bygget, og der var stor opstandelse, da det gik op for de fans, der havde faste pladser der, da de blev smid over på andre pladser på nord.
Men der er jo en ordning som bør tages op til seriøs genovervejelse. For ingen er vel interesseret i en halvfyldt sponsor-tribune hvis man kunne proppe den med mennesker ved at lade os almindelige dødelige købe os ind på de tomme pladser som sponsorerne ikke gider benytte.

Man skal altså ikke gøre ting “bare fordi sådan har vi jo altid gjort” hvis der er en bedre måde at gøre det på.
Jeg har nu heller ikke gjort mig til talsmand for det, men kan godt forstå det. AaB A/S er en forretning, og det er på den langside pengene tjenes. Jeg vil endda gå så vidt som til at sige, at uden sponsorer ingen topfodbold i Aalborg. Billetterne er altså solgt, og de er betalt. Jeg kan ikke se problemet.
Problemet er at de sæder er tomme, selvom der er udsolgt og folk går forgæves. For at se kampen live. Og så kan se en tom tribune på tv.
Man kan selvfølgelig ikke sælge noget to gange. Det er ejeren, der bestemmer hvad der skal ske med billetterne, samtidig med, at AaB ikke vil have fans på sponsorafsnittet. Hvis en sæsonkortindehaver ikke skal bruge sin plads, kan han give den til en ven, men han kan også lade være. Pladsen er hans, og han bestemmer.
Hvis man vil være sikker på en plads, må man købe et sæsonkort. AaB vil hellere end gerne sælge, men så kan man selvfølgelig ikke hoppe af, hvis det ikke går som man håber.

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Gnu » 13. okt 2021, 15:22

Freddie skrev:
12. okt 2021, 20:21
Man kan selvfølgelig ikke sælge noget to gange.
Vrøvl. Det kan man da sagtens. Det er kun forstokket vanetænkning, der forhindrer at man ikke gør det.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Uldahl
Allstar
Allstar
Indlæg: 1336
Tilmeldt: 29. feb 2016, 06:46
Favoritspiller: Rade Prica
Geografisk sted: Spanien

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Uldahl » 13. okt 2021, 15:38

Gnu skrev:
13. okt 2021, 15:22
Freddie skrev:
12. okt 2021, 20:21
Man kan selvfølgelig ikke sælge noget to gange.
Vrøvl. Det kan man da sagtens. Det er kun forstokket vanetænkning, der forhindrer at man ikke gør det.
Helt enig. Det sgu da for dumt ledige pladser ikke bliver brugt når der er udsolgt. Man kan jo ganske enkelt kræve besked om de sponsere vil benytte dem eller se kampen fra deres lounge. Det er også i deres interesse at der ikke er en tom tribune.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af Pastorius » 13. okt 2021, 15:48

Gnu skrev:
13. okt 2021, 15:22
Freddie skrev:
12. okt 2021, 20:21
Man kan selvfølgelig ikke sælge noget to gange.
Vrøvl. Det kan man da sagtens. Det er kun forstokket vanetænkning, der forhindrer at man ikke gør det.
Ja, der blev de fleste hoteller og flyselskabers forretningsmodel lige slået i stykker.

En lille anekdote. Jeg bestilte engang en flybillet til Stockholm i sidste øjeblik fordi jeg blev kaldt ind til et vigtigt møde. Det var gennemfirmaets rejsebureau, som bookede det hele for os. Der var kun business Class billetter tilbage så prisen blev omkring 6.000 kroner (man kan normalt godt få billetter under 1.000,- eller måske lidt mere hvis de skal være fleksible). Da jeg stod i lufthavnen, spurtge SAS om der var nogen der mod kontant betaling ville vente til et senere fly, men der var åbenbart ikke nok der tog imod tilbuddet, så jeg fik besked om at jeg ikke kunne komme med flyveren (og boarding var sådan set færdig). Jeg ringede så til rejsebureauet der bad om at tale med SAS-personalet og fik fortalt et par sandheder om hvad jeg havde betalt for billetten, og hvor mange billetter rejsebureauet købte hos SAS. Det endte med at jeg blev fulgt ind i flyet, mens en anden mand, der allerede havde sat sig og placeret sin baggage (også med Business Class-billet) fik at vide at der var sket en fejl, og der desværre ikke var plads til ham i flyveren, så han måtte stå af. Han så ikke rigtig glad ud, da vi passerede hinanden.

AaB skal selvfølgelig ikke ind på den vej, men der er da intet odiøst i at de arbejde hårdt på at få købte billetter udnyttet, og hvis ikke de bliver brugt af dem som har købt dem, så forsøger at få ret til at videresælge dem. Det lyder nu også på Bælum som om det er noget de allerede er meget bevidste om, og arbejde på at forbedre.
Med venlig Hilsen
--
Robert

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5351
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - SønderjyskE 03/10/21 klokken 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 13. okt 2021, 16:35

Pastorius skrev:
13. okt 2021, 15:48
Gnu skrev:
13. okt 2021, 15:22
Freddie skrev:
12. okt 2021, 20:21
Man kan selvfølgelig ikke sælge noget to gange.
Vrøvl. Det kan man da sagtens. Det er kun forstokket vanetænkning, der forhindrer at man ikke gør det.
Ja, der blev de fleste hoteller og flyselskabers forretningsmodel lige slået i stykker.

En lille anekdote. Jeg bestilte engang en flybillet til Stockholm i sidste øjeblik fordi jeg blev kaldt ind til et vigtigt møde. Det var gennemfirmaets rejsebureau, som bookede det hele for os. Der var kun business Class billetter tilbage så prisen blev omkring 6.000 kroner (man kan normalt godt få billetter under 1.000,- eller måske lidt mere hvis de skal være fleksible). Da jeg stod i lufthavnen, spurtge SAS om der var nogen der mod kontant betaling ville vente til et senere fly, men der var åbenbart ikke nok der tog imod tilbuddet, så jeg fik besked om at jeg ikke kunne komme med flyveren (og boarding var sådan set færdig). Jeg ringede så til rejsebureauet der bad om at tale med SAS-personalet og fik fortalt et par sandheder om hvad jeg havde betalt for billetten, og hvor mange billetter rejsebureauet købte hos SAS. Det endte med at jeg blev fulgt ind i flyet, mens en anden mand, der allerede havde sat sig og placeret sin baggage (også med Business Class-billet) fik at vide at der var sket en fejl, og der desværre ikke var plads til ham i flyveren, så han måtte stå af. Han så ikke rigtig glad ud, da vi passerede hinanden.

AaB skal selvfølgelig ikke ind på den vej, men der er da intet odiøst i at de arbejde hårdt på at få købte billetter udnyttet, og hvis ikke de bliver brugt af dem som har købt dem, så forsøger at få ret til at videresælge dem. Det lyder nu også på Bælum som om det er noget de allerede er meget bevidste om, og arbejde på at forbedre.
Jeg har engang, før jeg blev rig, købt en lidt billigere flybillet til Malaga, dersom jeg så skulle mellemlande i 2-3 timer i München (som i øvrigt er min yndlingslufthavn). En direkte billet var væsentligt dyrere. Jeg gav vist 1.500 kr. for monkey class.
Da jeg så kom til check-in, blev jeg afvist, fordi flyet var overbooked (det gør de altid).
Så blev jeg i stedet spist af med en flyvning en time senere. Den var derimod direkte og på business. Dertil en kompensation på 4.500 kr.
Det blev en hyggelig uges tid - omend jeg måtte undvære et par timer i min yndlingslufthavn.

Det var mit input om AaB i dag!
Ædruelighedens stemme

Besvar