Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Julgranen » 18. okt 2021, 21:15

Hovedet skrev:
18. okt 2021, 21:12
Vi skal heller ikke lade os narre of den nuværende placering; vi er og bliver en del af et meget bredt midterfelt, og vi har jo også lagt ud hist og pist under Wieghorst og Lars Søndergaard, hvorpå virkeligheden sneg sig mere og mere ind.
Vrøvl, vi har haft bedste resultatmæssige stime i mange år. Vi har selvfølgelig nogle svagheder hist og pist, men har et mere helstøbt kollektiv end på noget tidspunkt under Wieghorst og Friis.
Der mangler lidt fart, teknisk snilde og kreativitet - men det må være en prioritet i de kommende vinduer.

Det er jo ikke anderledes for os end for andre hold - præsterer ens bedste spillere ikke så kan man tabe til altså. Rædselsfulde præstationer fra Fossum og Pallesen i dag bl.a.

Bedste i dag: Thelander!
Hagelskjær med et fint indhop.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Funky » 18. okt 2021, 21:16

Hovedet skrev:
18. okt 2021, 21:12
Funky skrev:
18. okt 2021, 21:09
Well, man lever og dør til dels i fodbold med de chancer, træneren tager. I dag må Cifuentes tage på sin kappe, at han starter med i hvert fald 2-3 spillere, som ikke skulle have startet inde. Ross, Ahlmann, Trajkovski. Kun sidstnævnte kan være tæt på start-11 til næste kamp (fordi han stadig er ny).
Men vi er også ramt af noget, som Cifuentes vanskeligt kan gøre noget ved, og det er, at vi ikke har spillere som for alvor kan udfordre AGF'erne på fart. De har kunnet løbe os op og vinde dueller hele kampen.
Vi skal heller ikke lade os narre of den nuværende placering; vi er og bliver en del af et meget bredt midterfelt, og vi har jo også lagt ud hist og pist under Wieghorst og Lars Søndergaard, hvorpå virkeligheden sneg sig mere og mere ind.
Bevares, det er jeg enig i. Top-6 er stadig en ambitiøs målsætning, så svært som vi har haft det med bare at indfri dét mål. Men jeg synes, det er interessant, hvorfor Cifuentes vælger at gamble som jeg synes, han gør i dag. Jeg tror desværre, man lidt har undervurderet den tryghed, der var bygget op omkring Prip på midtbanen. Og så har man - man MÅ simpelthen have - overvurderet, hvad Trajkovski kunne byde ind med lige nu. For det er da, hånden på hjertet, ret uimponerende, hvad han har vist so far.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Salle17 » 18. okt 2021, 21:16

Virkelig skidt kamp. Vi kunne have spillet til i morgen uden at score. Intet nyt under solen. Vi SKAL vinde mod Viborg hjemme. Forza de røde

loeber med saks
Lilleput
Lilleput
Indlæg: 24
Tilmeldt: 20. mar 2018, 20:20

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af loeber med saks » 18. okt 2021, 21:17

Nå, så kom vi ned på jorden. GF kom jo ud med præcis hvad enhver idiot kunne regne ud, de kom ud med, og de var så heldige at nuppe 3 point i stedet for 1. Mere rystende at vi absolut intet kunne stille op mod et hold, der mødte frem næsten med taktikbrættet fremsendt forud og i øvrigt på storskærm, hvis vi ikke havde fået tømt postkassen. I det mindste fik det genfremkaldt mit Århushad.

MrDomoon
Superliga
Superliga
Indlæg: 591
Tilmeldt: 4. dec 2017, 09:21
Geografisk sted: Geografisk sted

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af MrDomoon » 18. okt 2021, 21:18

MrDomoon skrev:Vi tager dem på røven i anden halvleg. Det er alt det jeg vil sige

Som Mourinho sagde ‘I have no comment’


Sent from my iPhone using Tapatalk
Fuck


Sent from my iPhone using Tapatalk
Drengene. Klubben. Byen. | JYLLAND ER RØD OG HVID! | Aalborg Boldklubspil Af 1885

jonas386
Allstar
Allstar
Indlæg: 10768
Tilmeldt: 1. jun 2009, 16:00
Favoritspiller: Ingen

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af jonas386 » 18. okt 2021, 21:18

Det er godt nok under al kritik. Jeg er med på, at man kan undre sig over Ross i stedet for Hagelskjær, men vi var bare elendige til at slå og modtage afleveringer. Få spillere som Thelander, Pedro, Granli og Rinne (af starterne) kan være tilfredse med deres præstation. Makaric fik ikke meget at arbejde med. Højholt, Ahlmann, Trajkovski, Pallesen, Ross og Fossum med rædderlige præstationer. At Trajkovski og Højholt får 90 minutter er kritisabelt.

Prip gjorde det ok omstændighederne taget i betragtning, og Kusk bragte noget liv fordi han kan finde ud af at have en bold ved fødderne. Prica synes jeg også havde et par ok aktioner, men havde heller ikke det store at gøre noget med.
Jeg er virkelig skuffet, ikke mindst over det ikke-eksisterende tekniske niveau, og de gennemført dårlige afleveringer alle 90 minutter. Hold kæft hvor vi bare mangler en dygtig kreatør inde på den midtbane. Højholt er ikke den type, og jeg er stadig ikke overbevist om, at det faktisk var en god ide at gå ind til sæsonen med kun ham, Pedro og Magnus til den centrale midt.
http://www.youtube.com/watch?v=bx1wypIgVrE

Altid for AaB, Altid for Aalborg, Nordjylland det er mit hjem.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af hit666 » 18. okt 2021, 21:19

Trajkovski Har en del rust der skal bankes af🤔
AaB AaB AaB AaB

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Mikki89 » 18. okt 2021, 21:19

Træerne vokser ikke ind i himlen og vi er ift. De tre seneste kampe inde i en ustabil resultatmæssig periode, som nok vil fortsætte resten af dette efterår.
En rigtig skidt præstation fra alle på banen og trænerbænken. Vi formår vel ikke at have et eneste skud på mål og vi har slet ikke midlerne til at dirke AGF op.
Det er en kamp for at komme i top seks ligesom de seneste par sæsoner.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af raekkeettre » 18. okt 2021, 21:20

Funky skrev:
18. okt 2021, 21:05
Hovedet skrev:
18. okt 2021, 21:03
AaBWanKenobi skrev:
18. okt 2021, 21:00
Peter A. skrev:
18. okt 2021, 20:56
Det her minder alt for meget om en fortid man forsøgte at fortrænge…
Jeg tænkte nøjagtigt det samme!
Flashback til 90% af kampene under Wieghorst.

Vi har nok også fået et mere ædrueligt indtryk af holdets styrke. To kampe mod Brøndby og AGF - 0 point og meget dårligt spil. Vi kommer ikke til at få mange point mod hold fra det lag.
jeg synes så heller ikke, hverken BIF eller AGF har set særligt gode ud i de kampe. Men det skræmmende er jo, at BIF kunne blive mestre sidste år på sådan noget spil.
Lige netop....forhelvede hvor er GFs spil uambitiøst. David sagde også i optakten at de ikke er i proces nogle steder hen, de gør sig bare klar til næste kamp. Ingen ambitioner om at udvikle spillet bare "fuld skrue derud af"....det er lige før jeg hader det hold og spillere mere end BIF, FCK eller FCM.

Salle17
Landshold
Landshold
Indlæg: 953
Tilmeldt: 21. apr 2014, 15:30

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Salle17 » 18. okt 2021, 21:21

hit666 skrev:
18. okt 2021, 21:19
Trajkovski Har en del rust der skal bankes af🤔
Han ligner en aldrende Ribery. Fin teknik, men ellers bidrager han med nul og niks.

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Klaus » 18. okt 2021, 21:21

Tjaaa, fightet ud af banen... Har vi haft et eneste forsøg indenfor rammen?? Vel endnu dårligere end mod Midtjylland. Vores dårlige præstationer står jo i kø. Rinne, Thelander og Pedro gjorde det nogenlunde. Resten.... Pinligt.... Og så må man bare sige, at AGF er det i særklasse mest primitive hold.... De kom med det vi vidste de ville komme med, men på en eller anden måde var vi alligevel ikke klar. Det sagt må man sige, at vores manglende pres ved et indkast i overtiden i første halvleg kombineret med dårlige beslutninger hos Ross og Ahlman kostede dyrt. For det første mål var bare SÅ vigtigt i dag. Og når Fossum og Pallesen spiller den dårligste kamp i år uden at Trajkovski bidrager med noget som helst ja så går det galt.

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Mikki89 » 18. okt 2021, 21:22

jonas386 skrev:
18. okt 2021, 21:18
Det er godt nok under al kritik. Jeg er med på, at man kan undre sig over Ross i stedet for Hagelskjær, men vi var bare elendige til at slå og modtage afleveringer. Få spillere som Thelander, Pedro, Granli og Rinne (af starterne) kan være tilfredse med deres præstation. Makaric fik ikke meget at arbejde med. Højholt, Ahlmann, Trajkovski, Pallesen, Ross og Fossum med rædderlige præstationer. At Trajkovski og Højholt får 90 minutter er kritisabelt.

Prip gjorde det ok omstændighederne taget i betragtning, og Kusk bragte noget liv fordi han kan finde ud af at have en bold ved fødderne. Prica synes jeg også havde et par ok aktioner, men havde heller ikke det store at gøre noget med.
Jeg er virkelig skuffet, ikke mindst over det ikke-eksisterende tekniske niveau, og de gennemført dårlige afleveringer alle 90 minutter. Hold kæft hvor vi bare mangler en dygtig kreatør inde på den midtbane. Højholt er ikke den type, og jeg er stadig ikke overbevist om, at det faktisk var en god ide at gå ind til sæsonen med kun ham, Pedro og Magnus til den centrale midt.
Lige præcis en kamp som i dag, men også mod Brøndby der tydeligt viser, at vi skulle have prioriteret den midtbane i transfervinduet. Højholdt har potentiale, men er langtfra færdig endnu.

baresi
Allstar
Allstar
Indlæg: 2613
Tilmeldt: 17. aug 2017, 16:53
Favoritspiller: baresi

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af baresi » 18. okt 2021, 21:22

Pinlig indsats af træner og spillere
Forsvaret er okay.
Men indstillingen er der ikke.
Men når det så går dårligt skal der jo satses.
Forsvar for forsvar
Og wingback for wingback (trods offensiv spiller)
Der er intet offensivt Idag.
Alt spil skal gå over kanter intet går igennem midten.
Agf pakker os totalt ind.
12 min før tid skifter vi formation men David gjorde bare det modsatte.
Vi spiller rundt og går rundt.
Kæft en dårlig indsats
Kusk fortjener snart flere chancer.
Makaric og trajkovski - det er sgu ik super endnu..

Og jo man må godt kritisere fordi der er et udfald. Det er for dårligt Idag.

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 3002
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af raekkeettre » 18. okt 2021, 21:22

Mikki89 skrev:
18. okt 2021, 21:19
Træerne vokser ikke ind i himlen og vi er ift. De tre seneste kampe inde i en ustabil resultatmæssig periode, som nok vil fortsætte resten af dette efterår.
En rigtig skidt præstation fra alle på banen og trænerbænken. Vi formår vel ikke at have et eneste skud på mål og vi har slet ikke midlerne til at dirke AGF op.
Det er en kamp for at komme i top seks ligesom de seneste par sæsoner.
Men GF har da heller meget, jeg vil skyde på den står meget lige xG.

Brugeravatar
troelsh
Allstar
Allstar
Indlæg: 2580
Tilmeldt: 10. apr 2014, 12:40
Geografisk sted: 9000

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af troelsh » 18. okt 2021, 21:22

En kamp til glemmebogen, få chancer i begge ender, men agf med marginalerne på deres side.

Der er i den grad fortsat plads til forbedring især i den offensive del af vores spil, vi mangler en ny venstreback der kan true offensivt, Ahlmann er utrolig langt fra fordums styrke.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 18. okt 2021, 21:23

Hanga skrev:
18. okt 2021, 21:15
Vi må bare konstatere, at træerne ikke voksede ind i himlen, og at de offensive problemer vi har haft det meste af sæsonen stadig er et issue, der kommer til at koste os flere point. Vi lukker kun ét mål ind og alligevel er vi ikke i nærheden af at få point med hjem. Sløjt AaB.
Jeg er meget enig. Ret beset synes jeg at vi har fået flere point end spillet har berettiget til, nu er vi en del af det brede midterfelt og det passer meget godt til holdets niveau

Mikki89
1. div
1. div
Indlæg: 358
Tilmeldt: 18. jun 2020, 08:05
Favoritspiller: Lucas Andersen

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Mikki89 » 18. okt 2021, 21:24

Julgranen skrev:
18. okt 2021, 20:55
Fossum har været helt væk i dag!
Endnu engang den obligatoriske kritik af Fossum. Alle var ringe i dag, inklusiv Inges signings.

Brugeravatar
hit666
Landshold
Landshold
Indlæg: 865
Tilmeldt: 11. jul 2018, 22:17
Favoritspiller: rade prica

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af hit666 » 18. okt 2021, 21:26

Salle17 skrev:
18. okt 2021, 21:21
hit666 skrev:
18. okt 2021, 21:19
Trajkovski Har en del rust der skal bankes af🤔
Han ligner en aldrende Ribery. Fin teknik, men ellers bidrager han med nul og niks.
Prip Eller Kusk skal hvis ha chancen næste gang🤔
AaB AaB AaB AaB

Brugeravatar
Gentleman Finn
Allstar
Allstar
Indlæg: 3882
Tilmeldt: 27. mar 2006, 18:35
Geografisk sted: Aalborg

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Gentleman Finn » 18. okt 2021, 21:26

Agf med den taktik der kan gøre ondt på alle der vil spille bold, især når de er kyniske på det de har. Der skal andre boller på suppen imod Viborg, forventer mere kreativt og opfindsomt hold der tager imod viborg og tilbage på point sporet. men agf havde da tanket lidt energi på de gratis billetter der var delt ud. Videre

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AGF - AaB 18/10/21 klokken 19:00

Indlæg af Funky » 18. okt 2021, 21:27

loeber med saks skrev:
18. okt 2021, 21:17
Nå, så kom vi ned på jorden. GF kom jo ud med præcis hvad enhver idiot kunne regne ud, de kom ud med, og de var så heldige at nuppe 3 point i stedet for 1. Mere rystende at vi absolut intet kunne stille op mod et hold, der mødte frem næsten med taktikbrættet fremsendt forud og i øvrigt på storskærm, hvis vi ikke havde fået tømt postkassen. I det mindste fik det genfremkaldt mit Århushad.
Ja, det var rimeligt skidt i dag. Højholt bestod ikke testen, og Ferreira er fortsat heller ikke nogen offensiv midtbanegeneral. Men der var jo rigtig meget, som slet ikke fungerede i dag, når eks. brandvarme Fossum er om muligt endnu mere usynlig end nyindkøbte Trajkovski. Det blev lige netop en kamp næsten 100% på AGF's præmisser, og det havde krævet et lucky punch fra eks. Prica - som lavede et okay indhop i en umulig kamp - at ændre på resultatet. Vi havde slet ikke nok spil til at kunne forvente det. Og jeg tror desværre, en del af forklaringen er, at AGF var komfortable med at spille mand-mand i mange situationer, vel vidende at de kunne risikere at tage en chance, uden at nogen fra AaB-holdet skulle kunne overløbe dem i en kontra. Vi er gode når vi spiller holdspillet. Vi er ret ordinære når det bliver enkeltmandspræstationer.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Besvar