Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Funky » 24. okt 2021, 18:38

Viborg spillede helt klart en god kamp mod os sidst, og var lidt uheldige med at tabe. Jeg vil så mene, vi bør kunne hæve vores niveau mere, og Kusk lavede et fint indhop med den fart, han bibragte vores spil. Et tophold slår tilbage efter en mindre god kamp - det skal vi kunne gøre i morgen, og Cifuentes skal have fundet en løsning på venstre back/kant, for det er pt ikke Ahlmann, og hvis han ikke tror på Børsting, så skal der ske noget andet.

Jeg tror, det bliver en livlig kamp.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5346
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af R Rosenberg » 24. okt 2021, 18:44

baresi skrev:
24. okt 2021, 18:05
R Rosenberg skrev:
24. okt 2021, 17:36
baresi skrev:
24. okt 2021, 16:51
jeg vil gerne have flere offensive ind. Vi er presset på kreativitet.

Jeg synes efterhånden vi har et godt hold til en 4 back kæde, men ved godt det ikke sker.
Denne kunne dog være interessant.
Palle - granli - thelander - ahlmann
højholt - pedro - fossum
kusk - makaric - trajkovski
eller
kusk - fossum - trajkovski
makaric.

antager DOG at det er med 3 nede bagi:
Granli - thelander - hagelskjær
palle - højholt - pedro - ahlmann
kusk - makaric - trajkovski

Jeg synes fossum godt kunne bruge en tur på bænken.
hverken trajkovski el makaric har vist det helt vilde, men vil gerne prøve dem i nogle kampe for at se udviklingen.
de får satme heller ikke meget at arbejde med, de lider under en manglende offensiv. tror kusk vil passe godt til pasningsspillet med trajkovski.

MEN MEN MEN tænk en striker randers henter i ham ODEY. KUnne være fedt at få sådan en der bare slår til i første sekund han ankommer.

Jeg tror vi får det svært imorgen, viborg står desværre ret godt til os.

Jeg gad godt snart se en 4 back kæde med en offensiv spiller mere inde, tror det vil frigøre offensiven lidt mere, og tror det passer de offensive spillere bedre.
Pallesen og 4-backkæde rimer bare ikke.
naa men han er jo egentlig højre back. Og når han så ikke rammer dagen som i AGF hvor han var HELT væk, og vores spil kun går ud over wingbacks og aldrig centralt spillet op, så fungerer det bare ikke.
med vores presspil og meget bedre evne til at holde i bolden tror jeg godt vi kunne tage en 4 back kæde igen, for vores offensiv er på papiret noget bedre nu end i de sidste par sæsoner.
Okay, lad mig omformulere: Pallesen er en utrolig dårlig back.
Ædruelighedens stemme

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 418
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af DenGamleMand » 24. okt 2021, 19:09

9000AA skrev:
24. okt 2021, 14:04
Martin Bak skrev:
24. okt 2021, 13:53
9000AA skrev:
24. okt 2021, 13:34
Aalborg frederikshavner skrev:
24. okt 2021, 12:23
Funky skrev:
24. okt 2021, 12:00
9000AA skrev:
24. okt 2021, 09:19
Havde vi nu bare vundet i Århus, havde der været 10.000 billetter ude nu. Men det er jo den samme gamle sang om nordjyder. Det ændrer sig sgu nok aldrig.
Jeg synes, der er pænt tæt på udsolgt i alle afsnit undtagen hjørnerne.


Kusk har ventet tålmodigt på sin chance. Den bør han få nu.
Som altid er det ikke særlig interessant hvor mange billetter der er ude, det afgørende er hvor mange der dukker op.
Her på siden står sponsortribunen ofte for skud men selv nordtribunen der var meldt udsolgt i seneste hjemmekamp mod Sønderjyske så ret tom ud på tv.

Jeg håber også at Kusk får chancen fra start da vi har brug for noget kreativitet
Men det er jo faktum at havde vi vundet i Århus, og kørt vores gode stime videre, så havde vi solgt 2000 flere billetter end fordi vi taber i Århus. Og sådan har det alle dage været - nordjyderne bakker virkelig op når det går godt, og ikke så meget når det ikke gør - lige pånær den sæson hvor vi var tæt på at rykke ned.
Sådan er det i alle klubber ...... i København bif agf osv er det samme sang - så hvorfor skulle det være anderledes her?
I know. Synes bare det kan være ekstra slemt i Nordjylland. Og synes det er en super fesen mentalitet danskere har på det punkt.
Måske også en fesent mentalitet at brokke sig over at det hedder 8000 billetter og ikke 10.000 billetter. Der bliver solgt flere billetter end tidligere og billedet af AaB er mere positiv end mange andre sæsoner. Ret mig endeligt, såfremt at jeg tager fejl. Men din negative tilgang til det rykker ikke ‘de super fesne danskere’ til bold på stadion.
VAR - nej tak!

Hader AGF.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Kenneth K » 24. okt 2021, 19:16

Ingen grund til al den panik. Bliver da en rimelig komfortabel sejr, den kamp her.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3630
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Hovedet » 24. okt 2021, 19:23

R Rosenberg skrev:
24. okt 2021, 18:34
Hovedet skrev:
24. okt 2021, 17:49
R Rosenberg skrev:
24. okt 2021, 17:36
Mikki89 skrev:
24. okt 2021, 17:13
Endnu en svær kamp venter forude. Jeg tror godt, at vi kan få en rigtig træls kamp, hvor vi skal sørge for at få os spillet ordentligt ud af Viborgs presspil.
Jeg tror desværre at hverdagen er vendt tilbage på Hornevej og at vi taber 2-1.
Det er en oprykker. Kom nu.
Det er så også en oprykker, der ikke har tabt de sidste fire kampe, herunder i Parken mod AGF (de har så i øvrigt ganske pudsigt spillet 1-1 i 4 kampe i træk). Tidligere har holdet vundet i Nordsjælland og spillet uafgjort i Brøndby, og vi var temmelig heldige med at vinde opgøret i Viborg med 3-2. Det her bliver næppe en let kamp, oprykker eller ej. Det er jo deres kvalitet, der er afgørende.
I know, I know. Men vi bør altså, trods adskillige års middelmådighed og talen os selv ned, have en ærgerrighed, der tilsiger, at en oprykker er noget, vi SKAL vinde over som udgangspunkt. Så kan det godt være, at - Gud forbyde det - vi kun står med 1 eller 0 point efter i morgen, men "forventningen" mod en oprykker på hjemmebane skal altså være tre point.
Dét er jeg så enig i :-) - med det in mente at oprykkerne i hvert fald de første 12-13 runder har vist høj kvalitet. Men ja, det er vigtigt at vinde i morgen og holde stimen mod midterhold og bundhold, når vi har det så vanskeligt mod andre mere etablerede hold som senest Brøndby og AGF.

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af BoT » 24. okt 2021, 19:54

At foreslå at sætte Fossum på bænken er tæt på at være det dummeste længe. Vores bedste og vigtigste spiller i halvanden sæson.

Kasper Kusk har intet vist i denne sæson, så vi starter vel på samme måde, som mod AGF. Vi skifter næppe til en fireback-kæde, og hvis vi gør, er det for at få plads til Prip eller Prica.

Hovedet
Allstar
Allstar
Indlæg: 3630
Tilmeldt: 20. okt 2012, 14:16

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Hovedet » 24. okt 2021, 20:01

BoT skrev:
24. okt 2021, 19:54
At foreslå at sætte Fossum på bænken er tæt på at være det dummeste længe. Vores bedste og vigtigste spiller i halvanden sæson.

Kasper Kusk har intet vist i denne sæson, så vi starter vel på samme måde, som mod AGF. Vi skifter næppe til en fireback-kæde, og hvis vi gør, er det for at få plads til Prip eller Prica.
Trods dårlig kamp i Aarhus skal Fossum selvfølgelig ikke på bænken nej. Han har været vores bedste mand i denne sæson - og offensivt nærmest det ene af kvalitet, vi har at byde ind med. Kusk viser ganske rigtigt ikke meget, men han har jo lige sådan 2-3 gange pr. sæson, hvor man kan se hans gamle potentiale, og kampen i morgen kunne godt være noget for ham.

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Julgranen » 24. okt 2021, 20:02

BoT skrev:
24. okt 2021, 19:54
At foreslå at sætte Fossum på bænken er tæt på at være det dummeste længe. Vores bedste og vigtigste spiller i halvanden sæson.

Kasper Kusk har intet vist i denne sæson, så vi starter vel på samme måde, som mod AGF. Vi skifter næppe til en fireback-kæde, og hvis vi gør, er det for at få plads til Prip eller Prica.
Han skaffede os nu på egen hånd sejren i seneste møde, men okay.

Prip har haft en række rigtigt dårlige kampe i træk. Det er på tide Martí starter med en anden der gør det rigtig godt i mellemrumsspillet - vores store problem er at kreativiteten er på et meget lavt niveau hos de øvrige spillere, hvis ikke Fossum præsterer.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13698
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Funky » 25. okt 2021, 01:04

BoT skrev:
24. okt 2021, 19:54
At foreslå at sætte Fossum på bænken er tæt på at være det dummeste længe. Vores bedste og vigtigste spiller i halvanden sæson.

Kasper Kusk har intet vist i denne sæson, så vi starter vel på samme måde, som mod AGF. Vi skifter næppe til en fireback-kæde, og hvis vi gør, er det for at få plads til Prip eller Prica.
Fossum skal selvfølgelig spille.
Kusk har altså heller ikke fået mange chancer for at vise noget. Men han leverede noget helt nødvendig fart og skarphed mod Viborg, og med AGF-kampen in mente skal der vel også ske et eller andet - der er også noget mandskabsbehandling i at give dem, som pænt har ventet, en chance når de foretrukne 11 ikke leverer varen. Og det gjorde folk ikke i Århus.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Legum Magister
Landshold
Landshold
Indlæg: 806
Tilmeldt: 14. jul 2017, 22:40
Favoritspiller: Sir Stanley Matthews

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Legum Magister » 25. okt 2021, 01:54

BoT skrev:
24. okt 2021, 19:54
At foreslå at sætte Fossum på bænken er tæt på at være det dummeste længe. Vores bedste og vigtigste spiller i halvanden sæson.

Kasper Kusk har intet vist i denne sæson, så vi starter vel på samme måde, som mod AGF. Vi skifter næppe til en fireback-kæde, og hvis vi gør, er det for at få plads til Prip eller Prica.
Enig, hvis man vil sætte Fossum på bænken, kan man lige så godt vælge at starte med kun 8 spillere på banen, det giver rundt regnet lige så meget (eller lidt) mening. Fossum har med afstand været AaB's bedste og vigtigste spiller i sæsonen, og det som en spiller, der åbenlyst trives med gode medspillere, hvilket han ikke rigtigt har i AaB. Han tager utroligt mange løb, som medspillerne ganske enkelt er for langsomt opfattende/dårlige til at udnytte.

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 25. okt 2021, 07:25

Tre sikre point venter i aftenens kamp mod fodsportsforeningen :aabfan:

Jeg er overbevist om at vi vinder mod et oprykker hold som sagte men sikkert helt som forventet synker mod bunden, det er kun et spørgsmål om hvor stor sejren bliver.

Stegosaurus
Allstar
Allstar
Indlæg: 1520
Tilmeldt: 3. sep 2020, 14:07

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Stegosaurus » 25. okt 2021, 07:56

Aalborg frederikshavner skrev:
25. okt 2021, 07:25
Tre sikre point venter i aftenens kamp mod fodsportsforeningen :aabfan:

Jeg er overbevist om at vi vinder mod et oprykker hold som sagte men sikkert helt som forventet synker mod bunden, det er kun et spørgsmål om hvor stor sejren bliver.
Men du skriver jo i de andre tråde at AaB er elendige..?

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af BoT » 25. okt 2021, 09:02

Julgranen skrev:
24. okt 2021, 20:02
BoT skrev:
24. okt 2021, 19:54
At foreslå at sætte Fossum på bænken er tæt på at være det dummeste længe. Vores bedste og vigtigste spiller i halvanden sæson.

Kasper Kusk har intet vist i denne sæson, så vi starter vel på samme måde, som mod AGF. Vi skifter næppe til en fireback-kæde, og hvis vi gør, er det for at få plads til Prip eller Prica.
Han skaffede os nu på egen hånd sejren i seneste møde, men okay.
Jeg vil nu mene, at både Hagelskjær og Pallesen havde endog MEGET store aktier i dét mål..

Prip lavede et rigtig fint indhop imod SønderjyskE, så jeg tænker, han står foran i køen.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4748
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Maglau » 25. okt 2021, 11:05

Hvis Makaric er klar så forventer jeg vi stiller op på samme måde som i Århus minus karantæne.
Viborg er fysisk en anden størrelse end agf og hjemmebane i ryggen - så jeg er ikke så bange for vi ikke kan stå distancen.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Mogens » 25. okt 2021, 11:30

Vi SKAL op på hesten igen og vise, at indsatsen mod århus var en onetimer. Med resultaterne fra i går, kan vi spille os meget tæt på 2. pladsen. En 2. plads, som ingen inden sæsonen havde regnet med, men med fck´s slingrekurs in mente, kan være inden for rækkevidde. Nuvel, det kræver naturligvis også stabile indsatser af os selv, men det gør gode placeringer vel altid???

Kom så i aften, drenge.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6093
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af FIDEL » 25. okt 2021, 14:14

Kan se, at flere herinde gerne vil have Kusk med fra start, og det er naturligvis en helt fair holdning. Dog må jeg lige minde Jer om, at vores hold ikke er lige så solide, når Kusk er med. Det er særligt i presspillet og defensivt, at Kusk har problemer, og det forplanter sig til resten af organisationen, da andre må forlade deres mand, og kompensere for, at Kusk ikke overholder sin aftale.
Kusk er en fremragende offensivspiller, men ikke en moderne holdspiller, hvilket lader til at være meget vigtigt for Cifuentes. Men han er naturligvis god at have på bænken. Det så vi i Viborg.

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Kenneth K » 25. okt 2021, 14:25

Jeg har ikke skrevet (i denne tråd), at jeg gerne vil se Kusk på banen fra start, men det kan jeg da så passende gøre nu: Jeg synes, at Kasper Kusk bør starte inde.

Og det synes jeg af nogenlunde den samme grund som alle andre. Kasper Kusk giver os en mere livlig, idérig og målsøgende offensiv. Jeg er helt indforstået med den kritik, bl.a. du, FIDEL, kommer med. Det er rigtigt, at Kusk ikke er nogen dygtig presspiller og på den måde ikke bidrager med særlig meget til det defensive arbejde -- men hvis ikke vi har råd til at gå lidt mere offensivt til værks, når vi møder ligaens nummer 10 i Aalborg, så ved jeg satme næsten ikke hvornår pokker vi ellers skulle finde råd til det. Foruden at finde råd til det, så mener jeg desværre også, at der vores spil på det seneste har bevist, at der er behov for det. Vi har få offensive løsninger på holdkortet for tiden, og de løsninger vi har forsøgt at bruge på det seneste er ikke lykkedes. Derfor må det være tid til at kigge på en ny løsning, og her er det oplagt at kigge i retning af Kusk.

Jeg er overbevist om, at den her kamp skal vindes ved at score flere mål end Viborg (duh...), og det tror jeg at vi vil få bedst held til ved at søge målene frem for at holde tæt bagude.

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Pastorius » 25. okt 2021, 14:43

FIDEL skrev:
25. okt 2021, 14:14
Kan se, at flere herinde gerne vil have Kusk med fra start, og det er naturligvis en helt fair holdning. Dog må jeg lige minde Jer om, at vores hold ikke er lige så solide, når Kusk er med. Det er særligt i presspillet og defensivt, at Kusk har problemer, og det forplanter sig til resten af organisationen, da andre må forlade deres mand, og kompensere for, at Kusk ikke overholder sin aftale.
Kusk er en fremragende offensivspiller, men ikke en moderne holdspiller, hvilket lader til at være meget vigtigt for Cifuentes. Men han er naturligvis god at have på bænken. Det så vi i Viborg.
Det har været et problem i mange år efterhånden, at vi ikke har været i stand til overtid at have en opstilling der fungerer godt både offensivt og defensivt. Lige nu er det bedre end længe, men der er altså stadig et stykke vej til at offensiven fungerer tilfredsstillende.

Det er da ikke en hel fjern tanke at prøve en af de få løsninger der hidtil i denne sæson er næsten uafprøvet.
Med venlig Hilsen
--
Robert

FIDEL
Allstar
Allstar
Indlæg: 6093
Tilmeldt: 19. mar 2015, 22:55
Favoritspiller: Milan Makaric

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af FIDEL » 25. okt 2021, 14:46

Kenneth K skrev:
25. okt 2021, 14:25
Jeg har ikke skrevet (i denne tråd), at jeg gerne vil se Kusk på banen fra start, men det kan jeg da så passende gøre nu: Jeg synes, at Kasper Kusk bør starte inde.

Og det synes jeg af nogenlunde den samme grund som alle andre. Kasper Kusk giver os en mere livlig, idérig og målsøgende offensiv. Jeg er helt indforstået med den kritik, bl.a. du, FIDEL, kommer med. Det er rigtigt, at Kusk ikke er nogen dygtig presspiller og på den måde ikke bidrager med særlig meget til det defensive arbejde -- men hvis ikke vi har råd til at gå lidt mere offensivt til værks, når vi møder ligaens nummer 10 i Aalborg, så ved jeg satme næsten ikke hvornår pokker vi ellers skulle finde råd til det. Foruden at finde råd til det, så mener jeg desværre også, at der vores spil på det seneste har bevist, at der er behov for det. Vi har få offensive løsninger på holdkortet for tiden, og de løsninger vi har forsøgt at bruge på det seneste er ikke lykkedes. Derfor må det være tid til at kigge på en ny løsning, og her er det oplagt at kigge i retning af Kusk.

Jeg er overbevist om, at den her kamp skal vindes ved at score flere mål end Viborg (duh...), og det tror jeg at vi vil få bedst held til ved at søge målene frem for at holde tæt bagude.
Viborg er nr. 10, men det er marginaler, der gør, at de ikke er bedre placeret.
Det er HOLDET, som vi skal spille os i toppen af ligaen med. Vi har haft flere fremragende holdpræstationer i denne sæson, og det er enormt glædeligt, at Cifuentes formår at skrue på nogle knapper, der gør holdets bundniveau meget højere end de sidste mange sæsoner. En spiller som Kusk er 100% humørspiller, og han har et højt topniveau, men samtidig et meget lavt bundniveau. Derfor mener jeg han egner sig bedst til at blive indskiftet sidst i kampene.
Nå, men måske vælger Cifuentes at starte med Kusk i aften. Cifu har ihvertfald formået at holde spillerne motiverede og en del af den teamspirit, der er ret tydelig for tiden. Kusk og Trajkovski mangler stadig at vise noget mere, før de, i min bog, bør være foran Prip.

Go´ kamp! :aabfan:

Lyngehoevdingen
1. div
1. div
Indlæg: 258
Tilmeldt: 17. dec 2016, 15:16
Favoritspiller: Milan Timko

Re: Kamptråd: Aalborg-Viborg 25/10-2021 kl. 19

Indlæg af Lyngehoevdingen » 25. okt 2021, 15:19

Kenneth K skrev:
25. okt 2021, 14:25
Jeg har ikke skrevet (i denne tråd), at jeg gerne vil se Kusk på banen fra start, men det kan jeg da så passende gøre nu: Jeg synes, at Kasper Kusk bør starte inde.

Og det synes jeg af nogenlunde den samme grund som alle andre. Kasper Kusk giver os en mere livlig, idérig og målsøgende offensiv. Jeg er helt indforstået med den kritik, bl.a. du, FIDEL, kommer med. Det er rigtigt, at Kusk ikke er nogen dygtig presspiller og på den måde ikke bidrager med særlig meget til det defensive arbejde -- men hvis ikke vi har råd til at gå lidt mere offensivt til værks, når vi møder ligaens nummer 10 i Aalborg, så ved jeg satme næsten ikke hvornår pokker vi ellers skulle finde råd til det. Foruden at finde råd til det, så mener jeg desværre også, at der vores spil på det seneste har bevist, at der er behov for det. Vi har få offensive løsninger på holdkortet for tiden, og de løsninger vi har forsøgt at bruge på det seneste er ikke lykkedes. Derfor må det være tid til at kigge på en ny løsning, og her er det oplagt at kigge i retning af Kusk.

Jeg er overbevist om, at den her kamp skal vindes ved at score flere mål end Viborg (duh...), og det tror jeg at vi vil få bedst held til ved at søge målene frem for at holde tæt bagude.
Jeg tror simpelthen du misforstår, hvad presspil gør godt for. Presspil er ikke defensivt arbejde. Når Kusk ikke kommer med på grund af hans manglende presspil, er det ikke fordi, vi er bange for at blive udsat defensivt. Det er fordi, vi risikerer ikke at lave de bolderobringer, der giver de angrebsmuligheder, vi gerne vil have. Derfor er en dårlig modstander ikke nødvendigvis lig med, at vi kan undvære de dygtige presspillere.

Når det så er sagt kan der godt være grunde til at prøve Kusk. At han er vores bedste tilgængelige dribler for eksempel. Men det er jo end afvejning, at man mister noget i det offensive pres.
Det var Jens Kristian Sørensens mål mod Randers, der reddede os.

Besvar