Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5325
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af R Rosenberg » 28. okt 2021, 22:40

KEP og Kuhn er åbenbart lige så uforstående over for fravalget af Kusk.
Vi har så meget mere flow i vores offensiv end uden ham. Og som KEP siger, så er det trist, at der ikke er plads til spillere som ham, fordi han ikke render rundt i glidende tacklinger.
Ædruelighedens stemme

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af raekkeettre » 28. okt 2021, 22:42

Fromthecradle skrev:
28. okt 2021, 22:35
jonas386 skrev:
28. okt 2021, 22:28
Mikki89 skrev:
28. okt 2021, 22:19
Ja, det var det.
Vi skal holde fast i de mange gode ting, som vi trods alt lykkedes med i kampen. Resultatet kan vi naturligvis ikke bruge til så meget, men vi gav dem kamp til deres hår og de har noget kvalitet på bolden, som vi ikke kan matche og heller ikke kan forventes at matche, da deres spillerbudget er lysår foran vores.
Makaric med en fin første halvleg, men forsvandt lidt i anden.

Vi må selvfølgelig heller ikke glemme at vi nu har tabt fire ud af de seneste fem kampe, så vi befinder os i en spillemæssig og pointmæssig krise.
Jeg tror godt, at vi kan få det svært i de kommende kampe mod FCN og Randers. Hvis vi er heldige får vi to point, men det mest realistiske er nok, at vi taber dem begge. FCN's hurtigløbere og plasticbane ligger ikke godt til os og Randers har bare en mere sammentømret enhed end os.
Vi må hen efter landskamppausen og se om Cifuentes kan trylle, men lige nu er jeg glade for de 21 point vi har.
Meget enig. Vi var klare underdogs i dag, og leverer en bedre præstation end de to foregående kampe. Godkendt præstation - i hvert fald de første 90 minutter. Da de kommer foran 3-1, så bliver det noget rod og de kommer frem til den ene store chance eller den anden, men sådan er det i pokalfodbold.
Når det alligevel er pokalen, så betyder det heller ikke lige så meget ift at tabe point til eventuelle konkurrenter. Man 'vinder' ikke noget på at blive nummer to i pokalen, modsat en 4. plads i ligaen.
Ærgerligt at ryge ud, men måden er bedre end minimum sidste år, og nederlaget til SønderjyskE året før.

Højholt, Makaric og Børsting synes jeg var de bedste af starterne. Børsting gør mange ting rigtigt, men bliver gang på gang forrådt af sin dårlige førstegangsberøring. Det er virkelig ærgerligt. Makaric faldt lidt i niveau mod slutningen af den ordinære spilletid, men var stærkt spillende indtil da.

Godt indhop af Kusk. Vi er bare bedre med bolden når han spiller..
Enig, bortset fra at Fossum skal i top-3 i steder for Høholt. Børsting var virkelig god i dag.

Er der nogen, der kan huske hvornår AaB sidst har vundet en kamp? Kommer der ikke min. 3 point, dvs een sejr, i de næste to kampe her før landsholdspausen, er der dømt krise (igen).
Børsting misser 2 GIGANTISKE muligheder med dårlige boldberøringer. Så pga det slet ikke i min top 3, selvom han leverede en god kamp.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5073
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Kunji » 28. okt 2021, 22:54

raekkeettre skrev:
28. okt 2021, 22:39
Kunji skrev:
28. okt 2021, 22:28
raekkeettre skrev:
28. okt 2021, 22:22
En træner der sætter kusk som venstre wingback da der står 1-1 til starten af 1. Halvad af forlænget, burde fyres på stedet!!!
Hvorfor?
Så du den forlænget...vi går tilbage i en 5 mands forsvar med Pallesen som højre midterforsvar og kusk som wingback og alt falder jo sammen i den forlænget. Kusk var jo total fejlplaceret gav intet offensivt?, og FCM køret igennem den side. Indtil havde Kusk været vores bedste mand i de 30 min han fik i den ordinære. Det er total mangle på indsigt...
Selvfølgelig er Kusk ikke venstreback. Man han bliver sat ind, da man skal jagte.

Målet imod os kommer fra vores højre side, og dermed er det altså ikke placeringen af Kasper Kusk, der koster. Det er derimod passivitet fra Pallesen, Granli, Thelander og Christensen. At det så kollapser yderligere derefter er et resultat af, at vi smider taktikken væk, Thelander frem og slår nogle elendige bolde efter ham. Vi bliver fanget i ingen mands land. I øvrigt i vores højreside igen.

Spillere løber for energi, og i en forlænget spilletid hakker man en hæl og kapper en tå nogle gange. Vores træner er absolut ikke at bebrejde i dag. At påstå andet er mangel på indsigt.

Men lad os lade den ligge her. Jeg orker ærligt talt ikke at tage den længere.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 392
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Anubit » 28. okt 2021, 23:01

Kunji skrev:
28. okt 2021, 22:54
raekkeettre skrev:
28. okt 2021, 22:39
Kunji skrev:
28. okt 2021, 22:28
raekkeettre skrev:
28. okt 2021, 22:22
En træner der sætter kusk som venstre wingback da der står 1-1 til starten af 1. Halvad af forlænget, burde fyres på stedet!!!
Hvorfor?
Så du den forlænget...vi går tilbage i en 5 mands forsvar med Pallesen som højre midterforsvar og kusk som wingback og alt falder jo sammen i den forlænget. Kusk var jo total fejlplaceret gav intet offensivt?, og FCM køret igennem den side. Indtil havde Kusk været vores bedste mand i de 30 min han fik i den ordinære. Det er total mangle på indsigt...
Selvfølgelig er Kusk ikke venstreback. Man han bliver sat ind, da man skal jagte.

Målet imod os kommer fra vores højre side, og dermed er det altså ikke placeringen af Kasper Kusk, der koster. Det er derimod passivitet fra Pallesen, Granli, Thelander og Christensen. At det så kollapser yderligere derefter er et resultat af, at vi smider taktikken væk, Thelander frem og slår nogle elendige bolde efter ham. Vi bliver fanget i ingen mands land. I øvrigt i vores højreside igen.

Spillere løber for energi, og i en forlænget spilletid hakker man en hæl og kapper en tå nogle gange. Vores træner er absolut ikke at bebrejde i dag. At påstå andet er mangel på indsigt.

Men lad os lade den ligge her. Jeg orker ærligt talt ikke at tage den længere.
Ja lige der ryger kæden sgu også af for mig... Vi har jo smidt stort set samtlige offensive kort ind i de døende minutter af ordinær tid, så selvfølgelig må vi jo tage nogle kompromiser i forhold til positioner af spillerne derefter.

Kæmpe skam vi ikke får noget mere ud af overtaget i første halvleg, hvor vi generelt havde godt styr på dem. Og så er det selvfølgelig noget lort at vi nok engang ser utroligt passive ud på 2-1 målet...
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af raekkeettre » 28. okt 2021, 23:04

Kunji skrev:
28. okt 2021, 22:54
raekkeettre skrev:
28. okt 2021, 22:39
Kunji skrev:
28. okt 2021, 22:28
raekkeettre skrev:
28. okt 2021, 22:22
En træner der sætter kusk som venstre wingback da der står 1-1 til starten af 1. Halvad af forlænget, burde fyres på stedet!!!
Hvorfor?
Så du den forlænget...vi går tilbage i en 5 mands forsvar med Pallesen som højre midterforsvar og kusk som wingback og alt falder jo sammen i den forlænget. Kusk var jo total fejlplaceret gav intet offensivt?, og FCM køret igennem den side. Indtil havde Kusk været vores bedste mand i de 30 min han fik i den ordinære. Det er total mangle på indsigt...
Selvfølgelig er Kusk ikke venstreback. Man han bliver sat ind, da man skal jagte.

Målet imod os kommer fra vores højre side, og dermed er det altså ikke placeringen af Kasper Kusk, der koster. Det er derimod passivitet fra Pallesen, Granli, Thelander og Christensen. At det så kollapser yderligere derefter er et resultat af, at vi smider taktikken væk, Thelander frem og slår nogle elendige bolde efter ham. Vi bliver fanget i ingen mands land. I øvrigt i vores højreside igen.

Spillere løber for energi, og i en forlænget spilletid hakker man en hæl og kapper en tå nogle gange. Vores træner er absolut ikke at bebrejde i dag. At påstå andet er mangel på indsigt.

Men lad os lade den ligge her. Jeg orker ærligt talt ikke at tage den længere.
Ja han bliver sat ind i de 62. Min og spiller pisse godt de næste 30 min. Som angriber i et 3 mands angreb. For så i den forlænget at blive sat ned som venstre wingback og falder helt ud og hjælper hverken forsvar eller angreb. Det må du da indrømme er en fejl disponering af de HELT store...

raekkeettre
Allstar
Allstar
Indlæg: 2998
Tilmeldt: 16. jul 2015, 17:11
Favoritspiller: Lars Thomsen

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af raekkeettre » 28. okt 2021, 23:09

Anubit skrev:
28. okt 2021, 23:01
Kunji skrev:
28. okt 2021, 22:54
raekkeettre skrev:
28. okt 2021, 22:39
Kunji skrev:
28. okt 2021, 22:28
raekkeettre skrev:
28. okt 2021, 22:22
En træner der sætter kusk som venstre wingback da der står 1-1 til starten af 1. Halvad af forlænget, burde fyres på stedet!!!
Hvorfor?
Så du den forlænget...vi går tilbage i en 5 mands forsvar med Pallesen som højre midterforsvar og kusk som wingback og alt falder jo sammen i den forlænget. Kusk var jo total fejlplaceret gav intet offensivt?, og FCM køret igennem den side. Indtil havde Kusk været vores bedste mand i de 30 min han fik i den ordinære. Det er total mangle på indsigt...
Selvfølgelig er Kusk ikke venstreback. Man han bliver sat ind, da man skal jagte.

Målet imod os kommer fra vores højre side, og dermed er det altså ikke placeringen af Kasper Kusk, der koster. Det er derimod passivitet fra Pallesen, Granli, Thelander og Christensen. At det så kollapser yderligere derefter er et resultat af, at vi smider taktikken væk, Thelander frem og slår nogle elendige bolde efter ham. Vi bliver fanget i ingen mands land. I øvrigt i vores højreside igen.

Spillere løber for energi, og i en forlænget spilletid hakker man en hæl og kapper en tå nogle gange. Vores træner er absolut ikke at bebrejde i dag. At påstå andet er mangel på indsigt.

Men lad os lade den ligge her. Jeg orker ærligt talt ikke at tage den længere.
Ja lige der ryger kæden sgu også af for mig... Vi har jo smidt stort set samtlige offensive kort ind i de døende minutter af ordinær tid, så selvfølgelig må vi jo tage nogle kompromiser i forhold til positioner af spillerne derefter.

Kæmpe skam vi ikke får noget mere ud af overtaget i første halvleg, hvor vi generelt havde godt styr på dem. Og så er det selvfølgelig noget lort at vi nok engang ser utroligt passive ud på 2-1 målet...
Vi kunne jo være blevet i den 4-3-3 som vi havde spillerne til i den forlænget, ellers skifter vi jo spillere ind i den forlænget som kunne havde gjort vi kunne skifte ind til den 5-3-2, men hverken det ene eller det andet sker og Kusk forbliver som wingback fra start til slut i den forlænget, efter at havde været vores bedste mand som angriber....der hopper kæden sgu af for mig...

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5325
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af R Rosenberg » 28. okt 2021, 23:18

raekkeettre skrev:
28. okt 2021, 22:42
Fromthecradle skrev:
28. okt 2021, 22:35
jonas386 skrev:
28. okt 2021, 22:28
Mikki89 skrev:
28. okt 2021, 22:19
Ja, det var det.
Vi skal holde fast i de mange gode ting, som vi trods alt lykkedes med i kampen. Resultatet kan vi naturligvis ikke bruge til så meget, men vi gav dem kamp til deres hår og de har noget kvalitet på bolden, som vi ikke kan matche og heller ikke kan forventes at matche, da deres spillerbudget er lysår foran vores.
Makaric med en fin første halvleg, men forsvandt lidt i anden.

Vi må selvfølgelig heller ikke glemme at vi nu har tabt fire ud af de seneste fem kampe, så vi befinder os i en spillemæssig og pointmæssig krise.
Jeg tror godt, at vi kan få det svært i de kommende kampe mod FCN og Randers. Hvis vi er heldige får vi to point, men det mest realistiske er nok, at vi taber dem begge. FCN's hurtigløbere og plasticbane ligger ikke godt til os og Randers har bare en mere sammentømret enhed end os.
Vi må hen efter landskamppausen og se om Cifuentes kan trylle, men lige nu er jeg glade for de 21 point vi har.
Meget enig. Vi var klare underdogs i dag, og leverer en bedre præstation end de to foregående kampe. Godkendt præstation - i hvert fald de første 90 minutter. Da de kommer foran 3-1, så bliver det noget rod og de kommer frem til den ene store chance eller den anden, men sådan er det i pokalfodbold.
Når det alligevel er pokalen, så betyder det heller ikke lige så meget ift at tabe point til eventuelle konkurrenter. Man 'vinder' ikke noget på at blive nummer to i pokalen, modsat en 4. plads i ligaen.
Ærgerligt at ryge ud, men måden er bedre end minimum sidste år, og nederlaget til SønderjyskE året før.

Højholt, Makaric og Børsting synes jeg var de bedste af starterne. Børsting gør mange ting rigtigt, men bliver gang på gang forrådt af sin dårlige førstegangsberøring. Det er virkelig ærgerligt. Makaric faldt lidt i niveau mod slutningen af den ordinære spilletid, men var stærkt spillende indtil da.

Godt indhop af Kusk. Vi er bare bedre med bolden når han spiller..
Enig, bortset fra at Fossum skal i top-3 i steder for Høholt. Børsting var virkelig god i dag.

Er der nogen, der kan huske hvornår AaB sidst har vundet en kamp? Kommer der ikke min. 3 point, dvs een sejr, i de næste to kampe her før landsholdspausen, er der dømt krise (igen).
Børsting misser 2 GIGANTISKE muligheder med dårlige boldberøringer. Så pga det slet ikke i min top 3, selvom han leverede en god kamp.
Helt enig. Han kan have nok så mange gode aktioner og pøle så godt og fint, men hver evigt eneste kamp koster hans cirkusteknik i form af ødelagte chancer og opspil, så alt det andet er ligegyldigt.
Det kan man bare ikke bruge til noget i toppen af superligaen.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4245
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Klaus » 28. okt 2021, 23:53

For mig er fokus i dag på at holdet døde med støvlerne på. Med lidt held havde vi sgu snuppet den, men på baggrund af den forlængede er det fair nok vi taber. Alligevel synes jeg der er så meget at glæde sig over. Tænk sig, at vi ovenpå 2 lortekampe stort set kan fylde udebaneafsnittet en torsdag aften i klappepølsernes hovedstad, det er da noget. Stemningen giver ingen point, men er alligevel en indikator på tingenes tilstand. Og i aften var stemningen magisk. Spillerne gjorde hvad de kunne. Var Fossums forsøg på overliggeren gået ind, havde kampforløbet været anderledes, så det er de små ting der er afgørende. Og det er altså i en udekamp mod Danmarks bedste hold. Fossum synes jeg var god, og det synes jeg altså også Børsting var på trods af svipserne... I det hele taget synes jeg vi skal klappe spillerne på ryggen ovenpå aftenens præstation. Fortsætter de sådan her skal vi nok få en god sæson :danmarkfan:

Brugeravatar
Kenneth K
Allstar
Allstar
Indlæg: 6854
Tilmeldt: 7. jul 2005, 09:07
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Kenneth K » 29. okt 2021, 08:35

Med lidt mere af heldet på vores side, havde vi vundet kampen. Som Klaus skriver, så dør holdet med støvlerne på og leverede en i det hele taget meget bedre indsats i dag end i de to foregående kampe og det endda mod en betydeligt bedre modstander. Så på den måde kan holdet være stolte, men det ændrer selvfølgelig ikke på, at vi tabte og nu er ude af Pokalen. Fandeme bittert. Havde kampen udspillet sig i Aalborg tror jeg, at vi havde vundet.

Nå, fuld fokus på Superligaen, hvor vi virkelig også har behov for at komme tilbage på sporet. KOM SÅ, AaB!

Aalborg frederikshavner
Allstar
Allstar
Indlæg: 3052
Tilmeldt: 9. apr 2019, 20:03
Favoritspiller: Johansson

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Aalborg frederikshavner » 29. okt 2021, 09:25

Virkelig træls at ryge ud på en dag hvor Fcm var til at tale med, vi døde med støvlerne på og så en anden indsats end mod Viborg FF.
Tæt kamp på pløjemarken hvor vi naturligvis satsede til sidst, det er forståeligt men det kunne sagtens ha' resulteret i en kæmpe øretæve. Der vil ikke være noget at sige til hvis Fcm havde vundet med tenniscifre med de chancer de brændte til sidst.

Udmærket kamp af Makaric men igen bliver det udstillet hvor langsom han er, vi mangler noget fart oppe foran.
Skuffende at lukke to skod mål ind, det første et drop af Hansen og det andet hvor midterforsvaret igen står og koger. Thelander har set svage ud i de seneste kampe.

Vi scorer igen efter indkast som lige nu virker som vores farligste våben :S

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Maglau » 29. okt 2021, 09:39

Fin kamp i går og en del mere end jeg forventede. Jeg er spændt på om vores Horsens strategi er holdbar i længden eller om vi til sidst ender som dem.
Jeg har fuldt forståelse at vi som den mindre og svagt bemidlet klub tyer til pøle fodbold med 8 defensive spillere og satser på dødbolde og indlæg - det har været en fremlagde succes indtil videre i denne sæson.
Horsens havde også succes med den spillestil i nogle sæsoner inden de gik døde hvilket skræmmer mig lidt.
Sejre står over måden og æstetik - MEN fårk hvor ville jeg gerne have vi var et teknisk spillende hold som FCM, man kan kun være misundelig på de typer de desværre har råd til.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Mogens » 29. okt 2021, 10:08

baresi skrev:
28. okt 2021, 21:49
EINHILL skrev:
28. okt 2021, 21:47
Back Bak Bak Bach er godt nok en idiot at hører på!! Hans kone må godt nok være en tålmodig eller ret dum kvinde…
han er en snotskovl og har han altid været
Jeg elsker til stadighed klippet, hvor Dr. Winsness tørrer SÅ meget røv i ham. Måske var det derefter han gik fra Bak Bach til gak gak???
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Mogens
Allstar
Allstar
Indlæg: 2626
Tilmeldt: 16. jun 2007, 20:41
Favoritspiller: Mig selv
Geografisk sted: 9000 i hjertet, 2000 rent fysisk

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Mogens » 29. okt 2021, 10:14

Hovedet skrev:
28. okt 2021, 22:20
Lyfe skrev:
28. okt 2021, 22:15
Krede skrev:
28. okt 2021, 22:13
111 minutter og tre mål skulle der gå før FCM’s latterlige fans sang højere end vores medrejsende. Hold kæft jeg hader de latterlige bønder!
Vi taber men vinder stadig på lægterne mod bønderne
Åh, udeholdets fans synger jo altid højere, hvad fanden kan vi bruge det til? Kunne det ikke være fedt, om vi begyndte at vinde på banen efterhånden?
Enig. Det begynder jo at minde om brøndby-tilstande. Når bare den får gas på lægterne, så er alt godt. Når det er sagt, så "vinder" de fleste fans vel over fcm´s? De er pinlige som et permanent tophold. Måske en lidt ulækker påstand i forhold til medløbere m.m. men resultater har det med at føre flere fans (og ofte bedre stemning) med sig.
Unus vita, unus stipes...
95-99-08-14

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Julgranen » 29. okt 2021, 10:36

Maglau skrev:
29. okt 2021, 09:39
Fin kamp i går og en del mere end jeg forventede. Jeg er spændt på om vores Horsens strategi er holdbar i længden eller om vi til sidst ender som dem.
Jeg har fuldt forståelse at vi som den mindre og svagt bemidlet klub tyer til pøle fodbold med 8 defensive spillere og satser på dødbolde og indlæg - det har været en fremlagde succes indtil videre i denne sæson.
Jeg mener så absolut ikke det er rimeligt at kalde AaBs spil for Horsens-strategi.

Vi har spillet rigtig flot fodbold på flere tidspunkter denne sæson, og i mange af de perioder så har vi ikke spillet med 8 defensive spillere - det er noget vås. Så ligger vores wingbacks ude på kridtstregerne langt oppe på banen, og tænker mindst lige så meget fremad banen som hjemad.

Maglau
Allstar
Allstar
Indlæg: 4738
Tilmeldt: 12. aug 2005, 14:32
Geografisk sted: Århus

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af Maglau » 29. okt 2021, 11:33

Julgranen skrev:
29. okt 2021, 10:36
Maglau skrev:
29. okt 2021, 09:39
Fin kamp i går og en del mere end jeg forventede. Jeg er spændt på om vores Horsens strategi er holdbar i længden eller om vi til sidst ender som dem.
Jeg har fuldt forståelse at vi som den mindre og svagt bemidlet klub tyer til pøle fodbold med 8 defensive spillere og satser på dødbolde og indlæg - det har været en fremlagde succes indtil videre i denne sæson.
Jeg mener så absolut ikke det er rimeligt at kalde AaBs spil for Horsens-strategi.

Vi har spillet rigtig flot fodbold på flere tidspunkter denne sæson, og i mange af de perioder så har vi ikke spillet med 8 defensive spillere - det er noget vås. Så ligger vores wingbacks ude på kridtstregerne langt oppe på banen, og tænker mindst lige så meget fremad banen som hjemad.
Min sammenligning er at vi ikke har haft ret mange mål efter gennemspillede angreb men satser meget på indlæg standardsituationer. Det frembringes på hårdt arbejdende spillere med styrkerne i og vægten lagt på taktisk stram defensiv disciplin og numering kombi med hårdt arbejde/pøleri.
Ja vores wingback har stået højt - men vores wingback er jo bare almindelige 4-3-3 backs der har fået en ekstra mf som hjælpe spiller. Det er 6 spillere der udpræget defensivt orienteret inkl keeper dertil kommer Pedro høj klasse som oprydder men yderst begrænset med bolden. Højholdt bedre med bolden end pedro men ikke en rigtig 8.
Så er der prip Fossum Makaric tilbage - det er ikke meget offensivt.
Det er klart at den defensive stil er en måde frem for en tynd trup med åbenlyse fodboldtekniske mangler - det er der jeg tror Ciffuentes er stærk og har set begrænsningerne og prøver at optimere på de få styrker vi har.

Vi har 1 1/2 spiller der naturligt er god i vendinger med bolden og det er Prip og lidt Fossum. Det er alt for lidt hvis man vil udfordre, skabe overtal og spille sig igennem et forsvar.
Det er også tydeligt at Ciffuentes er mere vild med den defensive organisation (som de fleste toptrænere) end med teknisk flair ud fra hans valg af at Børsting spiller og det gør Kusk ikke.

Trampolintæmninger eller ej bare man kan pøle og skaffe nogle standsituationer så de høje fysiske folk kan komme med frem.

Min egen personlige favorit stil indenfor fodbold er ligegyldig for resultaterne er det vigtigste - men alligevel havde jeg gerne set en mere teknisk fart betoner stil. Det kan altså lade sig gøre for lige så få penge som os - se bare på sif og VFF, de spiller underholdende.
Men jeg tror stadig Ciffuentes
Spændende og se hvem han piller ud når en gang Lucas er klar.
AaB - BIF 13/4 2014
Kommentatoren kaldte AaB for Danmarks svar på Liverpool - det bliver ikke større. Snøft.

RufusTheDog

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af RufusTheDog » 30. okt 2021, 15:12

Mogens skrev:
29. okt 2021, 10:14
Hovedet skrev:
28. okt 2021, 22:20
Lyfe skrev:
28. okt 2021, 22:15
Krede skrev:
28. okt 2021, 22:13
111 minutter og tre mål skulle der gå før FCM’s latterlige fans sang højere end vores medrejsende. Hold kæft jeg hader de latterlige bønder!
Vi taber men vinder stadig på lægterne mod bønderne
Åh, udeholdets fans synger jo altid højere, hvad fanden kan vi bruge det til? Kunne det ikke være fedt, om vi begyndte at vinde på banen efterhånden?
Enig. Det begynder jo at minde om brøndby-tilstande. Når bare den får gas på lægterne, så er alt godt. Når det er sagt, så "vinder" de fleste fans vel over fcm´s? De er pinlige som et permanent tophold. Måske en lidt ulækker påstand i forhold til medløbere m.m. men resultater har det med at føre flere fans (og ofte bedre stemning) med sig.
Jeg ønsker også sejre igen, samtidig med jeg er stolt over det sindssygt høje og stabile niveau support vores elskede klub får.

Rinne;”Jeg elsker AaB’s fans, og selvom vi er bagud 5-2, så står de stadig og hopper og hepper. Al kredit til dem - dem, der viser sig på stadion”.

RicoBR02
Allstar
Allstar
Indlæg: 1751
Tilmeldt: 22. jul 2019, 14:26
Favoritspiller: Strandli

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af RicoBR02 » 30. okt 2021, 17:39

RufusTheDog skrev:
30. okt 2021, 15:12
Mogens skrev:
29. okt 2021, 10:14
Hovedet skrev:
28. okt 2021, 22:20
Lyfe skrev:
28. okt 2021, 22:15
Krede skrev:
28. okt 2021, 22:13
111 minutter og tre mål skulle der gå før FCM’s latterlige fans sang højere end vores medrejsende. Hold kæft jeg hader de latterlige bønder!
Vi taber men vinder stadig på lægterne mod bønderne
Åh, udeholdets fans synger jo altid højere, hvad fanden kan vi bruge det til? Kunne det ikke være fedt, om vi begyndte at vinde på banen efterhånden?
Enig. Det begynder jo at minde om brøndby-tilstande. Når bare den får gas på lægterne, så er alt godt. Når det er sagt, så "vinder" de fleste fans vel over fcm´s? De er pinlige som et permanent tophold. Måske en lidt ulækker påstand i forhold til medløbere m.m. men resultater har det med at føre flere fans (og ofte bedre stemning) med sig.
Jeg ønsker også sejre igen, samtidig med jeg er stolt over det sindssygt høje og stabile niveau support vores elskede klub får.

Rinne;”Jeg elsker AaB’s fans, og selvom vi er bagud 5-2, så står de stadig og hopper og hepper. Al kredit til dem - dem, der viser sig på stadion”.
Jeg tror faktisk at jeg har det fint med at være et svingende midterhold med enkelte mesterskaber så længe vores stadion summer af liv og stemning hver søndag. Jeg er så stolt af vores klub for tiden, Hold kæft vi vinder mange nye fans i de her måneder..

DenGamleMand
1. div
1. div
Indlæg: 417
Tilmeldt: 29. maj 2017, 11:34

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af DenGamleMand » 30. okt 2021, 18:11

RicoBR02 skrev:
30. okt 2021, 17:39
RufusTheDog skrev:
30. okt 2021, 15:12
Mogens skrev:
29. okt 2021, 10:14
Hovedet skrev:
28. okt 2021, 22:20
Lyfe skrev:
28. okt 2021, 22:15
Krede skrev:
28. okt 2021, 22:13
111 minutter og tre mål skulle der gå før FCM’s latterlige fans sang højere end vores medrejsende. Hold kæft jeg hader de latterlige bønder!
Vi taber men vinder stadig på lægterne mod bønderne
Åh, udeholdets fans synger jo altid højere, hvad fanden kan vi bruge det til? Kunne det ikke være fedt, om vi begyndte at vinde på banen efterhånden?
Enig. Det begynder jo at minde om brøndby-tilstande. Når bare den får gas på lægterne, så er alt godt. Når det er sagt, så "vinder" de fleste fans vel over fcm´s? De er pinlige som et permanent tophold. Måske en lidt ulækker påstand i forhold til medløbere m.m. men resultater har det med at føre flere fans (og ofte bedre stemning) med sig.
Jeg ønsker også sejre igen, samtidig med jeg er stolt over det sindssygt høje og stabile niveau support vores elskede klub får.

Rinne;”Jeg elsker AaB’s fans, og selvom vi er bagud 5-2, så står de stadig og hopper og hepper. Al kredit til dem - dem, der viser sig på stadion”.
Jeg tror faktisk at jeg har det fint med at være et svingende midterhold med enkelte mesterskaber så længe vores stadion summer af liv og stemning hver søndag. Jeg er så stolt af vores klub for tiden, Hold kæft vi vinder mange nye fans i de her måneder..
100% enig! Det er så meget klasse at det er svært at beskrive!
VAR - nej tak!

Hader AGF.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5325
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af R Rosenberg » 30. okt 2021, 18:12

RicoBR02 skrev:
30. okt 2021, 17:39
RufusTheDog skrev:
30. okt 2021, 15:12
Mogens skrev:
29. okt 2021, 10:14
Hovedet skrev:
28. okt 2021, 22:20
Lyfe skrev:
28. okt 2021, 22:15
Krede skrev:
28. okt 2021, 22:13
111 minutter og tre mål skulle der gå før FCM’s latterlige fans sang højere end vores medrejsende. Hold kæft jeg hader de latterlige bønder!
Vi taber men vinder stadig på lægterne mod bønderne
Åh, udeholdets fans synger jo altid højere, hvad fanden kan vi bruge det til? Kunne det ikke være fedt, om vi begyndte at vinde på banen efterhånden?
Enig. Det begynder jo at minde om brøndby-tilstande. Når bare den får gas på lægterne, så er alt godt. Når det er sagt, så "vinder" de fleste fans vel over fcm´s? De er pinlige som et permanent tophold. Måske en lidt ulækker påstand i forhold til medløbere m.m. men resultater har det med at føre flere fans (og ofte bedre stemning) med sig.
Jeg ønsker også sejre igen, samtidig med jeg er stolt over det sindssygt høje og stabile niveau support vores elskede klub får.

Rinne;”Jeg elsker AaB’s fans, og selvom vi er bagud 5-2, så står de stadig og hopper og hepper. Al kredit til dem - dem, der viser sig på stadion”.
Jeg tror faktisk at jeg har det fint med at være et svingende midterhold med enkelte mesterskaber så længe vores stadion summer af liv og stemning hver søndag. Jeg er så stolt af vores klub for tiden, Hold kæft vi vinder mange nye fans i de her måneder..
Men tænk, om man kunne blive et relativt stabilt tophold, men med samme summen af liv og stemning, og hvor de summenfremkaldende mennesker også blev belønnet med europæiske kampe, som kunne skabe en kakofoni af summen, der kunne summe modstanderne helt ud på Egholm.

Men i øvrigt enig - Aalborg kan være stolt af sin fanscene.
Ædruelighedens stemme

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5325
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Pokalen: FC Midtjylland - AaB, 28.10.2021

Indlæg af R Rosenberg » 12. dec 2021, 22:19

Det var godt nok røv og nøgler, at vi tabte til fcm/trak dem. 3 af de hold i semien ville vi slå any day.
Ædruelighedens stemme

Besvar