Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Her debatteres alt generelt om AaB Fodbold.
Besvar
andreasaab89
Allstar
Allstar
Indlæg: 2670
Tilmeldt: 18. maj 2009, 17:08

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af andreasaab89 » 7. nov 2021, 20:29

Når man sidder og ser silkeborg spille mod fck pt savner man sq kent. Silkeborg minder så meget om os i 2014. Selvfølgelig ikke samme kvalitet, men stilmæssigt bare noget vamvittigt lækkert fodbold
AaB er min trosretning
Aalborg stadion er min kirke
Lynge Jakobsen er min gud

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Lyfe » 7. nov 2021, 20:34

Vildt som pallesen er faldet i niveau efter en fantastisk sæson start. Nu er han bare tilbage på vanligt niveau...

Gad godt se en statestik på hvor mange indlæg, hjørne og lange indkast i feltet vi lavede idag og hvor få rigtige chancer det egentlig bragte med sig. Randers har et godt hold der kan mase os på fysikken og lave ud med højt pres, synes faktisk vi får spillet dem fornuftigt langt hen af vejen. Det er bare et stort problem at vi ikke har en Lucas, kusk i topform eller lignende hvor de skal hele tiden have 2 mand eller flere på der kan give plads til de andre.

Stod på vest idag og stemningen var da god men oplevede ikke samme ekstreme stemning som vi elleres har præsteret.

Makaric tager godt nok mange lange og hårde pres løb. Stort high five til hans arbejdsindsats og mål der bare er godt lavet.
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 20:40

andreasaab89 skrev:
7. nov 2021, 20:29
Når man sidder og ser silkeborg spille mod fck pt savner man sq kent. Silkeborg minder så meget om os i 2014. Selvfølgelig ikke samme kvalitet, men stilmæssigt bare noget vamvittigt lækkert fodbold
Yep, det er også min pointe i fht BIF. Altså, hvis top-6 ender med at hedde FCM, FCK, AaB, Randers, SIF og BIF, så er det jo kun SIF som spiller noget fodbold der ligger tæt ved det, vi også gerne vil. Det er da tankevækkende.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Klaus
Allstar
Allstar
Indlæg: 4250
Tilmeldt: 6. jul 2005, 15:52
Geografisk sted: Struer

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Klaus » 7. nov 2021, 20:51

Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 18:05
Pastorius skrev:
7. nov 2021, 17:50
Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 17:38
Midtbanen stinker - Pedro er bare pivringe, og Højholt følger ham næsten til dørs.

Har sportschefen tjekket ud?
Seriøst? Pedros udvisning er dum, men jeg synes bestemt ikke det er midtbanen vi falder igennem på i de perioder vi bliver presset. Sjovt nok viser det sig at Prip ikke er særligt god defensivt på venstrekanten, og han kommer ikke i vejen for noget som helst. Til gengæld så vi gode ud, indtil Randers for alvor begyndte at presse os der.
Bestemt seriøst. Pedro bidrager med intet frem ad banen og er alt for ukontrolleret i defensiven. Når vi nu spiller med 15 defensive spillere (ca) burde midtbanen have meget bedre fat.
Sådan ser jeg altså ikke Pedro. Det er ham, der gang på gang dækker af på midtbanen. Det er også ham når vi en sjælden gang erobrer en bold. Og samtidig dækker han også af når en af vores forsvarsspillere er ude af position, hvilket sker ret tit for fx Hagelskjær. Det er derfor han er så vigtig for os. Men det er rigtigt, at han ikke bidrager alverden offensivt. Det er så det Højholt gør på sine gode dage.
I dag tænker jeg især det er kanterne der svigter. Men også Markaric der ud over sit flotte mål ikke bidrog med noget som helst i resten af kampen. Og så har Cifuentes altså ikke overbevist mig om det intelligente i alle de afleveringer bagud og sidelæns. Hvad pokker er formålet, vi kommer jo stort set ikke frem til en pind i det etablerede spil. Det er kedeligt og forudsigeligt at se på. Og hvad værre er, så har vi mistet evnen til at presse modstanderne. Når vi spiller hjemme mod Randers, Viborg og lignende hold skal vi simpelthen have en mere offensiv og direkte tilgang til spillet. Det kan ikke være rigtigt, at man nu igen skal forlade stadion med en følelse af at have set et hjemmehold, der i hvert fald i 2. Halvleg spillede som om det hele ragede dem langsomt. Først da Ahlmann kom ind kom der bare en smule styr på det.
Jeg sidder med en følelse af at vi igen i dag blev slået af et hold, der i langt højere grad vidste hvad de skulle. Af en træner der tog konsekvensen af en dårlig halvleg og skiftede i pausen. Og af nogle angribere der godt gad tage nogle løb.

Fromthecradle
Landshold
Landshold
Indlæg: 982
Tilmeldt: 6. mar 2019, 00:45
Favoritspiller: Ebbe Andersen

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Fromthecradle » 7. nov 2021, 20:53

Funky skrev:
7. nov 2021, 20:40
andreasaab89 skrev:
7. nov 2021, 20:29
Når man sidder og ser silkeborg spille mod fck pt savner man sq kent. Silkeborg minder så meget om os i 2014. Selvfølgelig ikke samme kvalitet, men stilmæssigt bare noget vamvittigt lækkert fodbold
Yep, det er også min pointe i fht BIF. Altså, hvis top-6 ender med at hedde FCM, FCK, AaB, Randers, SIF og BIF, så er det jo kun SIF som spiller noget fodbold der ligger tæt ved det, vi også gerne vil. Det er da tankevækkende.
Men vil vi det?

Tænker mere vi vil spille fysisk med vægt på defensiven og dødbolde.
You pay for this?

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 21:02

Fromthecradle skrev:
7. nov 2021, 20:53
Funky skrev:
7. nov 2021, 20:40
andreasaab89 skrev:
7. nov 2021, 20:29
Når man sidder og ser silkeborg spille mod fck pt savner man sq kent. Silkeborg minder så meget om os i 2014. Selvfølgelig ikke samme kvalitet, men stilmæssigt bare noget vamvittigt lækkert fodbold
Yep, det er også min pointe i fht BIF. Altså, hvis top-6 ender med at hedde FCM, FCK, AaB, Randers, SIF og BIF, så er det jo kun SIF som spiller noget fodbold der ligger tæt ved det, vi også gerne vil. Det er da tankevækkende.
Men vil vi det?

Tænker mere vi vil spille fysisk med vægt på defensiven og dødbolde.
Det tror jeg ikke på er det ønskede udtryk. Cifuentes påpeger også igen og igen, at boldomgangen skal forbedres. Altså spillere som kan vende hurtigt med bolden, flytte den hurtigt og de rigtige steder hen, og så i øvrigt en dommerlinie som ikke ser gennem fingre med, når vores opspilstationer (hej Makaric) pløjes ned. Det er vel også det, det har været afgørende for, at man eks. henter en Hagelskær, og jeg gætter på, man håber/har håbet på samme fra Trajkovski.

Derudover har Cifuentes selvfølgelig nogle tanker om effektivt genpres, hvor han så nogle forbedringspotentialer, da han kom. Men han prøver ikke at bygge et muskelhold a’la AGF, FCM, BIF eller, tja, flertallet af de øvrige hold i ligaen.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Julgranen
Allstar
Allstar
Indlæg: 4270
Tilmeldt: 30. jul 2020, 14:18
Favoritspiller: Jacob Nordstrøm

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Julgranen » 7. nov 2021, 21:15

Det er nu også lidt underligt, at vi sidder her som nr. 3 i ligaen, har tabt ekstremt få fodboldkampe hvis vi tager de sidste 20-25 ligakampe i streg. Vi spiller de fleste af kampene med det udgangspunkt, som Friis blev hyldet så meget for under mesterskabsspillet for et par år eller 3, hvor vi lukkede godt af bagude, skabte få chancer men var effektive.

Vi får resultater, næsten hver gang.

Jeg synes, at man bør huske på, at resultaterne giver ro - ro til at udvikle spillet, udvikle strukturen på holdet og finde de rigtige spillere til ikke kun at spille for krampagtigt at vinde fodboldkampe, men også til at udvikle holdets kunnen.

Brugeravatar
Kunji
Allstar
Allstar
Indlæg: 5097
Tilmeldt: 7. nov 2005, 17:05
Geografisk sted: Hjørring

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Kunji » 7. nov 2021, 21:23

Når vi hylder Kent og Thomasberg, så er det også to trænere som har fået ro i et par år til at bygge op.

Jeg synes også, vi er langt fra målet, men jeg forventer at det tager tid. INGEN herinde havde forventet denne pointhøst eller placering inden sæsonen.

Jeg håber, Fossum bliver solgt. Ikke fordi han ikke er god, for det er han, men jeg mener vi mangler en anden type på hans plads, og han er for god til bænken. Og så håber jeg, at truppen optimeres, så vi kan komme over i Cifuentes’ foretrukne - 4-3-3.
Vores styrmand er Yann, og han er altid i trøjen, og har du hørt han var færdig, så har du hørt på en løgn.

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 21:27

Julgranen skrev:
7. nov 2021, 21:15
Det er nu også lidt underligt, at vi sidder her som nr. 3 i ligaen, har tabt ekstremt få fodboldkampe hvis vi tager de sidste 20-25 ligakampe i streg. Vi spiller de fleste af kampene med det udgangspunkt, som Friis blev hyldet så meget for under mesterskabsspillet for et par år eller 3, hvor vi lukkede godt af bagude, skabte få chancer men var effektive.

Vi får resultater, næsten hver gang.

Jeg synes, at man bør huske på, at resultaterne giver ro - ro til at udvikle spillet, udvikle strukturen på holdet og finde de rigtige spillere til ikke kun at spille for krampagtigt at vinde fodboldkampe, men også til at udvikle holdets kunnen.
Helt enig, og på den konto har vi vel også grund til at være rimeligt rolige. Der lader til at være tro på projektet. Lad os nu få noget kontinuitet, og et vintervindue, som ikke svækker os.
Den store usikkerhed for mig er, om man når frem til nogle konklusioner om de spillere, vi har, som burde være bærende: Ahlmann, Kusk, Trajkovski, måske Børsting. Og hvad sker der med de spillere, som reelt HAR været bærende: Rinne, Thelander, Fossum? Og så selvfølgelig Lucas…kommer han nogensinde tilbage på niveau?

EDIT: Og så kan jeg da godt bekymre mig lidt om, hvad det kommer til at betyde, at Søren Krogh stopper. For nylig var han med i Ripodsten og gav udtryk for at tro vældig meget på det hele. Nu stopper han. Så deeet…
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Pastorius » 7. nov 2021, 22:04

Funky skrev:
Julgranen skrev:
7. nov 2021, 21:15
Det er nu også lidt underligt, at vi sidder her som nr. 3 i ligaen, har tabt ekstremt få fodboldkampe hvis vi tager de sidste 20-25 ligakampe i streg. Vi spiller de fleste af kampene med det udgangspunkt, som Friis blev hyldet så meget for under mesterskabsspillet for et par år eller 3, hvor vi lukkede godt af bagude, skabte få chancer men var effektive.

Vi får resultater, næsten hver gang.

Jeg synes, at man bør huske på, at resultaterne giver ro - ro til at udvikle spillet, udvikle strukturen på holdet og finde de rigtige spillere til ikke kun at spille for krampagtigt at vinde fodboldkampe, men også til at udvikle holdets kunnen.
Helt enig, og på den konto har vi vel også grund til at være rimeligt rolige. Der lader til at være tro på projektet. Lad os nu få noget kontinuitet, og et vintervindue, som ikke svækker os.
Den store usikkerhed for mig er, om man når frem til nogle konklusioner om de spillere, vi har, som burde være bærende: Ahlmann, Kusk, Trajkovski, måske Børsting. Og hvad sker der med de spillere, som reelt HAR været bærende: Rinne, Thelander, Fossum? Og så selvfølgelig Lucas…kommer han nogensinde tilbage på niveau?

EDIT: Og så kan jeg da godt bekymre mig lidt om, hvad det kommer til at betyde, at Søren Krogh stopper. For nylig var han med i Ripodsten og gav udtryk for at tro vældig meget på det hele. Nu stopper han. Så deeet…
Søren Kroghs stop har ingen som helst indflydelse på førsteholdstruppen de næste par år. At han stopper er ikke overraskende, jeg håber at AaB betinger sig at deres nøglemedarbejdere bosætter sig rimelig afstand fra Hornevej.

Det der kan bekymre, er at også ungdomsarbejde kræver kontinuitet, så forhåbentlig har vi sat den rette kurs og holder den nogenlunde, også uden Krogh.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Brugeravatar
Funky
Allstar
Allstar
Indlæg: 13718
Tilmeldt: 6. jul 2005, 09:15

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Funky » 7. nov 2021, 22:11

Pastorius skrev:
7. nov 2021, 22:04
Søren Kroghs stop har ingen som helst indflydelse på førsteholdstruppen de næste par år. At han stopper er ikke overraskende, jeg håber at AaB betinger sig at deres nøglemedarbejdere bosætter sig rimelig afstand fra Hornevej.

Det der kan bekymre, er at også ungdomsarbejde kræver kontinuitet, så forhåbentlig har vi sat den rette kurs og holder den nogenlunde, også uden Krogh.
Ja, jeg ser da frem til at høre, hvem AaB finder til at videreføre den del af projektet.
Jesper Thygesen om AaB i 2013-14:
"Jeg kan ikke huske, at jeg har set flottere fodbold i Superligaen - flottere end hvad Brøndby og FC København nogensinde har spillet."

Lyfe
Allstar
Allstar
Indlæg: 1500
Tilmeldt: 6. aug 2013, 14:25
Favoritspiller: Eric Cantona

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Lyfe » 7. nov 2021, 22:12

Pastorius skrev:
7. nov 2021, 22:04
Funky skrev:
Julgranen skrev:
7. nov 2021, 21:15
Det er nu også lidt underligt, at vi sidder her som nr. 3 i ligaen, har tabt ekstremt få fodboldkampe hvis vi tager de sidste 20-25 ligakampe i streg. Vi spiller de fleste af kampene med det udgangspunkt, som Friis blev hyldet så meget for under mesterskabsspillet for et par år eller 3, hvor vi lukkede godt af bagude, skabte få chancer men var effektive.

Vi får resultater, næsten hver gang.

Jeg synes, at man bør huske på, at resultaterne giver ro - ro til at udvikle spillet, udvikle strukturen på holdet og finde de rigtige spillere til ikke kun at spille for krampagtigt at vinde fodboldkampe, men også til at udvikle holdets kunnen.
Helt enig, og på den konto har vi vel også grund til at være rimeligt rolige. Der lader til at være tro på projektet. Lad os nu få noget kontinuitet, og et vintervindue, som ikke svækker os.
Den store usikkerhed for mig er, om man når frem til nogle konklusioner om de spillere, vi har, som burde være bærende: Ahlmann, Kusk, Trajkovski, måske Børsting. Og hvad sker der med de spillere, som reelt HAR været bærende: Rinne, Thelander, Fossum? Og så selvfølgelig Lucas…kommer han nogensinde tilbage på niveau?

EDIT: Og så kan jeg da godt bekymre mig lidt om, hvad det kommer til at betyde, at Søren Krogh stopper. For nylig var han med i Ripodsten og gav udtryk for at tro vældig meget på det hele. Nu stopper han. Så deeet…
Søren Kroghs stop har ingen som helst indflydelse på førsteholdstruppen de næste par år. At han stopper er ikke overraskende, jeg håber at AaB betinger sig at deres nøglemedarbejdere bosætter sig rimelig afstand fra Hornevej.

Det der kan bekymre, er at også ungdomsarbejde kræver kontinuitet, så forhåbentlig har vi sat den rette kurs og holder den nogenlunde, også uden Krogh.
Hvem er bedste bud på hans afløser?
You can change your wife, your politics, your religion, but never, never can you change your favourite football team. - Cantona

Dalbjerg
Allstar
Allstar
Indlæg: 2318
Tilmeldt: 23. nov 2005, 05:13

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Dalbjerg » 8. nov 2021, 01:50

Der er godt nok nogle der skal have fat i Hagelskjær ang. opdækning på høje indlæg..
Han skal godt nok lige finde aggressiviteten frem, og "angribe" bolden..

Målet i dag er 100 % på ham..
Og han lavede præcis det samme mod SønderjyskE, hvor han blev reddet af VAR..

Thelander så også frustreret ud over passiviteten, og at han står på flade fødder og venter på bolden..

KlaskmyggenNoah
Superliga
Superliga
Indlæg: 679
Tilmeldt: 24. jun 2015, 13:23
Favoritspiller: Søren Thorst
Geografisk sted: 9610

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af KlaskmyggenNoah » 8. nov 2021, 05:35

Julgranen skrev:
7. nov 2021, 19:00
OmkringAarhus skrev:
7. nov 2021, 18:50

Enig. Hvis vi kunne, skulle vi bestemt have hentet Thomasberg i stedet for Cifuentes.
Hvorfor i alverden skulle vi det?

Cifuentes har pt. et bedre pointsnit end Thomas Thomasberg har i Randers, trods momentvis succes og alt muligt andet.

Han er en fremragende træner, der har fået det her hold til at vinde fodboldkampe igen.
Skal vi lige tage den igen..
Randers spillede i top 6 sidste sæson, derfor kan pointsnittet ikke sammenligenes.
Randers kvalificerede sige til Conference league.
Randers ligge på trods af det a point med os i tabellen.
Randers tog point mod os trods en midtuge kamp.
Nå ja og Randers er stadig med i pokalturneringen.

Alt sammen med lavere budget..De gør det bare bedre både på træner og sportsdirektør fronten.
Det bedste, vi nordjyder ved, er vin ad libitum og transferfrie spillere.

Anubit
1. div
1. div
Indlæg: 394
Tilmeldt: 26. mar 2010, 22:09
Favoritspiller: Chris Rolfe
Geografisk sted: Svenstrup

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Anubit » 8. nov 2021, 07:54

Det manglende straffespark kan ses her. Umiddelbart har jeg meget svært ved at se der kan være andet.. Og samtidig absurd at der bruges adskillige minutter på det tydeligt ikke eksisterende i den anden ende tidligere i kampen
https://youtu.be/jZXLQtend40?t=403
Livet som AaB-fan er ikke hvad det har været, men lever det i medgang og modgang!

Brugeravatar
BoT
Allstar
Allstar
Indlæg: 4047
Tilmeldt: 6. jul 2005, 10:25
Geografisk sted: 2000

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af BoT » 8. nov 2021, 09:02

Det positive er, at vi stadig hænger fint sammen som hold, og at vi skaber 2-3 STORE chancer for at lave mål.

Det negative er, at vi ser skrøbelige ud defensivt, når vi spiller mod et dygtigt hold (som Randers er!!), men mest af alt, at det presspil, som Jacob Friis dygtigt fik implementeret, er fuldstændig forsvundet. Om det er fordi, Marti prioriterer en anden spillestil, eller fordi, han vælger nogle lidt andre spilletyper, er jeg lidt i tvivl om. Men faktum er, at både mod Viborg og i går fejlede vi fuldstændig i vores pres.
Og når vi samtidig ikke satser på hurtigt spil langs græsset, ser det ud til, at det er dødbolde, der skal skabe vores chancer, kombineret med indlæg fra Pallesen.

Kusk spiller sig op efter en elendig 1. halvleg, men bidrager stadig ikke med afgørende afleveringer eller driblinger. Han er ikke løsningen på den ene af de to offensive pladser.

MOM må være Pallesen, der skaber alle vores farlige muligheder på nær dødboldene. Samtidig lukker han totalt ned for Tibbling. Men det dur altså ikke, at vores højre wingback skal være vores mest chanceskabende spiller.

hje1980
Allstar
Allstar
Indlæg: 3537
Tilmeldt: 24. apr 2007, 13:25
Geografisk sted: 9230

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af hje1980 » 8. nov 2021, 09:24

KlaskmyggenNoah skrev:
8. nov 2021, 05:35
Julgranen skrev:
7. nov 2021, 19:00
OmkringAarhus skrev:
7. nov 2021, 18:50

Enig. Hvis vi kunne, skulle vi bestemt have hentet Thomasberg i stedet for Cifuentes.
Hvorfor i alverden skulle vi det?

Cifuentes har pt. et bedre pointsnit end Thomas Thomasberg har i Randers, trods momentvis succes og alt muligt andet.

Han er en fremragende træner, der har fået det her hold til at vinde fodboldkampe igen.
Skal vi lige tage den igen..
Randers spillede i top 6 sidste sæson, derfor kan pointsnittet ikke sammenligenes.
Randers kvalificerede sige til Conference league.
Randers ligge på trods af det a point med os i tabellen.
Randers tog point mod os trods en midtuge kamp.
Nå ja og Randers er stadig med i pokalturneringen.

Alt sammen med lavere budget..De gør det bare bedre både på træner og sportsdirektør fronten.
Og så lige den alt overskyggende facts. Randers's trup og træner har arbejdet sammen i flere år nu... vi er stadig kun 10 måneder henne i vores rejse.

R Rosenberg
Allstar
Allstar
Indlæg: 5357
Tilmeldt: 6. aug 2020, 13:45

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af R Rosenberg » 8. nov 2021, 09:38

hje1980 skrev:
8. nov 2021, 09:24
KlaskmyggenNoah skrev:
8. nov 2021, 05:35
Julgranen skrev:
7. nov 2021, 19:00
OmkringAarhus skrev:
7. nov 2021, 18:50

Enig. Hvis vi kunne, skulle vi bestemt have hentet Thomasberg i stedet for Cifuentes.
Hvorfor i alverden skulle vi det?

Cifuentes har pt. et bedre pointsnit end Thomas Thomasberg har i Randers, trods momentvis succes og alt muligt andet.

Han er en fremragende træner, der har fået det her hold til at vinde fodboldkampe igen.
Skal vi lige tage den igen..
Randers spillede i top 6 sidste sæson, derfor kan pointsnittet ikke sammenligenes.
Randers kvalificerede sige til Conference league.
Randers ligge på trods af det a point med os i tabellen.
Randers tog point mod os trods en midtuge kamp.
Nå ja og Randers er stadig med i pokalturneringen.

Alt sammen med lavere budget..De gør det bare bedre både på træner og sportsdirektør fronten.
Og så lige den alt overskyggende facts. Randers's trup og træner har arbejdet sammen i flere år nu... vi er stadig kun 10 måneder henne i vores rejse.
Det er meget bombastisk at mene at vide, at en træner er bedre end en anden. For hvad måler man det på?

Jeg aner ikke, om Thomasberg er en god træner. Men at Randers har fået en ret sammentømret trup med klare rollefordelinger samt har fået hentet en lille håndfuld spillere, der kan gøre en forskel, viser meget klart, hvor simple midler man egentlig kan nøjes med.

Og derfor undrer det mig også stadig, at man i AaB gennem adskillige år har og har haft så svært ved at skabe en trup, som præsterer stabilt.
Ædruelighedens stemme

Brugeravatar
Pastorius
Allstar
Allstar
Indlæg: 13819
Tilmeldt: 7. jul 2005, 00:20
Geografisk sted: Sorø
Kontakt:

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Pastorius » 8. nov 2021, 09:42

BoT skrev:
8. nov 2021, 09:02
Det positive er, at vi stadig hænger fint sammen som hold, og at vi skaber 2-3 STORE chancer for at lave mål.

Det negative er, at vi ser skrøbelige ud defensivt, når vi spiller mod et dygtigt hold (som Randers er!!), men mest af alt, at det presspil, som Jacob Friis dygtigt fik implementeret, er fuldstændig forsvundet. Om det er fordi, Marti prioriterer en anden spillestil, eller fordi, han vælger nogle lidt andre spilletyper, er jeg lidt i tvivl om. Men faktum er, at både mod Viborg og i går fejlede vi fuldstændig i vores pres.
Og når vi samtidig ikke satser på hurtigt spil langs græsset, ser det ud til, at det er dødbolde, der skal skabe vores chancer, kombineret med indlæg fra Pallesen.

Kusk spiller sig op efter en elendig 1. halvleg, men bidrager stadig ikke med afgørende afleveringer eller driblinger. Han er ikke løsningen på den ene af de to offensive pladser.

MOM må være Pallesen, der skaber alle vores farlige muligheder på nær dødboldene. Samtidig lukker han totalt ned for Tibbling. Men det dur altså ikke, at vores højre wingback skal være vores mest chanceskabende spiller.
Det presspil som er fuldstændig forsvundet har alligevel skaffet os en del af de mål vi har fået i år - bla. det i går.

Jeg var kritisk overfor Friis' pres. Ikke fordi det ikke var godt nok - det var fint - men fordi jeg ikke tror på at vi som hold kan være konsistent gode med presspil over 90 minutter i alle kampe, og at vi ikke havde noget at falde tilbage på, når det ikke virkede. Det er også langt sværere at spille mod et pres, hvis man ikke helt ved hvornår man har tid, eller hvornår man bliver presset.

Jeg kan langt bedre li' den måde vi presser på nu, med kortere perioder med intensivt pres i situationer hvor vi alligevel er højt i banen, men jeg vil gerne medgive at det ikke sidder så godt som det har gjort tidligere i sæsonen.
Med venlig Hilsen
--
Robert

Gnu
Allstar
Allstar
Indlæg: 3182
Tilmeldt: 29. aug 2006, 09:38
Favoritspiller: Ståle
Geografisk sted: Din mor

Re: Kamptråd: AaB - Randers FC, 07.11.2021 kl. 14:00

Indlæg af Gnu » 8. nov 2021, 09:45

Fint nok med et point efter en kamp, hvor AaB er bedst i første halvleg og Randers er klart bedst i anden, hvor de lige ændrer dynamikken med et par indskiftere. Men selvom AaB er bedst i første, så er det svært at komme uden om, at der bliver skabt alt, alt for lidt og målet som Makaric scorer er resultatet af et monumentalt Randers-koks.

Og så må vi bare sige, at Randers er et fedt hold, de spiller god bold, og de har mange fede spillere.
"Jeg tror 100 procent på top seks. Jeg synes, vi har en rigtig, rigtig stærk trup og måske også den stærkeste i den tid, jeg har været her."

- Lucas Andersen 25. juli 2022

Besvar